dit maak ik vaak mee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Heeft niemand dit ooit meegemaakt?
Denken aan iemand die je daarna plots opbelt, of die je tegenkomt op straat?
nee man, dat weet jij toch..toeval bestaat niet..quote:Misschien noem je dit dan wel toeval?
quote:Op maandag 17 april 2006 23:04 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik heb inderdaad nog veel te leren.
Maar het is een ongeschreven regel dat we de krachten niet voor onszelf gebruiken.
We mogen de krachten gebruiken om andere mensen te helpen.
NOOIT om onszelf te verrijken. Dat is uit den boze.
Ik heb ook wel eens gehoord van cursussen om de krachten meer voor je zelf te gebruiken.
Daar ben ik helemaal op tegen! (zie mijn uitleg hierboven).
en waarom niet voor onszelf? denk je dat het niet mag of zo? van "boven"?quote:Op maandag 17 april 2006 23:46 schreef beautyjennifer het volgende:
Het ontstaan van die regel is simpel. We hebben de kracht gekregen om mensen mee te helpen.
Niet voor onszelf.
dus het feit dat er niets gebeurt bij je knieën wanneer je jezelf helpt is voor jou aanleiding te denken (geloven) dat je zoiets dan niet voor jezelf mag gebruiken?quote:Als ik zelf pijn heb, kan ik zo vaak en zo lang mijn handen op mijn knieen leggen, maar er gebeurt niets. Heel soms mag het wel gebeuren, maar dat is eerder uitzondering als regel.
je moet eens leren je verstand uit te schakelen en opletten wat er dan gebeurt...zo moeilijk is dat niet hoor, je verstand uitschakelen...quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:09 schreef playsur het volgende:
Je moet eens leren te focussen op de reacties die wel open staan maar ook sceptisme aan de dag leggen.
Die groep is veel groter dan jij beseft.
ik vind het veel leuker dat bijna niemand het nog begrijpt, behalve ik.quote:Ik probeer je niet onderuit te halen maar wel met rede en gezond verstand alles te relativeren tot iets wat we allemaal kunnen begrijpen.
quote:je moet eens leren je verstand uit te schakelen en opletten wat er dan gebeurt...zo moeilijk is dat niet hoor, je verstand uitschakelen...
Hoe jij erbij komt dat ik niet opensta voor WTF dan ook, is mij een raadsel.quote:ze staan net als jij ook nergens voor open...,
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:46 schreef Mirage het volgende:
Wat grappig... ik heb de indruk dat ik zowel mijn gezichtspunt hebt neergezet als dat ik wat commentaar op anderen of hun posts gegeven heb... toch reageert niemand ?@mirage, het gaat er idd om hoe dingen geschreven worden maar wat ook belangrijk is, vind ik, het onderbouwen van hetgeen je schrijft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Dat je bv van mij géén reactie krijgt wil dus zeggen dat ik het met je eens ben.
Neem de proef op de som en vertel eens wat onwaarheden of maak eens wat tegenstrijdige opmerkingen, je zal zien hoeveel reacties je krijgt.Relax man , me not so bad!
omdat je lult alsof je water ziet branden! zooo onwetend, zegt mij dat jij er helemaal niet mee bezig bent..je hebt een keer een aparte ervaring gehad en weet er geen raad mee..dan ga je hier een verklaring zoeken die je niet wilt begrijpen en liever alles met je vertrouwde verstand probeert uit te vogelen zoals je schrijft...tja, dat moet jij weten alleen kom je er zo nooit achter..quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef playsur het volgende:
Hoe jij erbij komt dat ik niet opensta voor WTF dan ook, is mij een raadsel.
hoezo? krijg je dat ook op school? het uitschakelen van je verstand leidt tot chaos? wat voor school geeft dit soort lessen?quote:Kennelijk heb jij niet goed opgelet op school anders had je wel geweten dat het uitschakelen van je verstand tot chaos leidt.
nee dat bedoel ik niet.quote:Of bedoel je dat we beter kudde-dieren blijven en volgzaam één "leider" adoreren.
gelukkig voor jou dat jij dat denkt, ben je nu gelukkig?quote:Gelukkig voor mij laat ik mensen wel in hun waarde
ik reageer op jouw bepaalde onwetendheid, jij hebt daar last van..ik niet.quote:en reageer niet alleen om het reageren waar jij last van hebt.
wat jij wil hoor man, succes met het verstandelijk uitvogelen whatever..quote:Jou visie op al wat niet zonder verstand beredeneerd kan worden is een beetje naief gedacht.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef playsur het volgende:
[..]
@mirage, het gaat er idd om hoe dingen geschreven worden maar wat ook belangrijk is, vind ik, het onderbouwen van hetgeen je schrijft.
Dat je bv van mij géén reactie krijgt wil dus zeggen dat ik het met je eens ben.
Neem de proef op de som en vertel eens wat onwaarheden of maak eens wat tegenstrijdige opmerkingen, je zal zien hoeveel reacties je krijgt.
dat heb je net gedaan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:08 schreef playsur het volgende:
I rest my case gezien de repliek van JoZzephus.
Wat hij het liefste zou zien is een reactie op zijn reactie en daar word ik nu zoooo moe van.
quote:of praat je tegen jezelf?
quote:I rest my case gezien de repliek van JoZzephus.
Wat hij het liefste zou zien is een reactie op zijn reactie en daar word ik nu zoooo moe van.
Reactie op reactie én niet onderbouwtquote:zucht, oh ja?
die mirage kennelijk ook door had?
Het (tijdelijk) stilzetten van 'het' verstand ofwel het denken heft juist de chaos op. Er komen zelfs fysieke klachten voort uit bepaalde vormen van 'denken'. Dit is bijvoorbeeld bij veel vormen van stress het geval, bij liefdesverdriet of depressies.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef playsur het volgende:
[..]
Kennelijk heb jij niet goed opgelet op school anders had je wel geweten dat het uitschakelen van je verstand tot chaos leidt.
Na het stilzetten van het verstand kan het gevoel de overhand krijgen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:22 schreef Gorian het volgende:
[..]
Het (tijdelijk) stilzetten van 'het' verstand ofwel het denken heft juist de chaos op. Er komen zelfs fysieke klachten voort uit bepaalde vormen van 'denken'. Dit is bijvoorbeeld bij veel vormen van stress het geval, bij liefdesverdriet of depressies.
Dat het uitschakelen van het verstand tot chaos leidt, lijkt me dan ook een beetje te zwart/wit gesteld. Sterker nog, mij lijkt het niet eens waar.
Het gaat erom dat je je mentale conditionering laat varen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:33 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Na het stilzetten van het verstand kan het gevoel de overhand krijgen.
Voor veel mensen is dat beangstigend omdat gevoel itt verstand niet aangeleerd
is en mensen voor verrassingen kan plaatsen waar ze niet mee om kunnen gaan.
Voor sommige van ons niet nee, inderdaad.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:30 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
je moet eens leren je verstand uit te schakelen en opletten wat er dan gebeurt...zo moeilijk is dat niet hoor, je verstand uitschakelen...
Verstand volgens de Van Dale: 1 vermogen om te denken en te begrijpenquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:49 schreef doesss het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je je mentale conditionering laat varen.
Waardoor je vanuit je zelf handelt en niet vanuit wat je is aan geleerd.
Dit is heel iets anders dan je verstand stilzetten.
Als dat uberhaupt kan is het zeker niet wenselijk.
In de hersenen is het juist where the magic happens,
wat een hoop mensen bovennatuurlijk en spiritueel noemen is namelijk
niets anders dan (chemische) reacties en activiteit in de hersenen.![]()
Laat ik vooropstellen dat ik niemand wil beledigen, en laat ik direct melden dat ik wel open sta voor meer informatie en vooral voor het paranormale, het probleem is alleen.. het meemaken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:14 schreef beautyjennifer het volgende:[..heel veel..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |