abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37050941
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:27 schreef beautyjennifer het volgende:
In niets geloven en ook nooit zullen aannemen dat er meer tussen hemel en aarde is, getuigd van de zeer verrijkte mens! Getuigd ook voor de openheid voor andere mensen en staat open voor nieuwe dingen. Deze mensen zullen ook zeer sterk in hun schoenen staan!

Mensen zoals doesss zijn zeer bang voor het onbekende! Ieder bewijs slaan ze met geweld weg!
Ze bezitten een stuk ongezonde instelling!
Nee, goedgelovige mensen zijn juist bang voor het onbekende en geven gelijk een verklaring aan bepaalde ervaringen zonder dat ze hun verstand gebruiken. Als je niet bang bent voor het onbekende, dan ga je op zoek naar een verklaring zodat het onbekende bekend wordt.
pi_37050984
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:33 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Geneuzel? Probeer je te beweren dat ik onwaarheden vertel en dat ik een bedriegster ben????
btw. Ik geloof niet dat je een bedriegster bent, zeker niet. Wel vertel je onwaarheden, maar dat heb je zelf niet door. Ook sta je niet echt open voor andere verklaringen die waarschijnlijk veel rationeler zijn.
pi_37050992
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:35 schreef doesss het volgende:

[..]

Je moet zelf weten welke klassificatie je eraan hangt.
Maar nu je er zelf over begint, ben je een bedriegster dan?
Ik ben geen bedriegster. Ik probeer mensen zo goed mogelijk te helpen.
Ik zal ook nooit dingen beloven die ik niet na kan komen. Ik zal mensen ook nooit valse hoop geven.
The power of beauty
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:42:23 #104
144250 doesss
Show me the money
pi_37051057
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:37 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Nee, goedgelovige mensen zijn juist bang voor het onbekende en geven gelijk een verklaring aan bepaalde ervaringen zonder dat ze hun verstand gebruiken. Als je niet bang bent voor het onbekende, dan ga je op zoek naar een verklaring zodat het onbekende bekend wordt.
Of je accepteert het dat je iets niet begrijpt.
En gaat niet geforceerd naar verklaringen lopen zoeken.
Voor je het weet komen Wodan en Zeus weer langs.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:45:40 #105
144250 doesss
Show me the money
pi_37051125
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:39 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Ik ben geen bedriegster. Ik probeer mensen zo goed mogelijk te helpen.
Ik zal ook nooit dingen beloven die ik niet na kan komen. Ik zal mensen ook nooit valse hoop geven.
Ik probeer ook mensen zo goed mogelijk te helpen. Ik beloof ook nooit dingen die ik niet na kan komen. Ik geef mensen ook nooit geen valse hoop.

What's your point.
Life is just a ride!
pi_37051151
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:38 schreef Jeweet het volgende:

[..]

btw. Ik geloof niet dat je een bedriegster bent, zeker niet. Wel vertel je onwaarheden, maar dat heb je zelf niet door. Ook sta je niet echt open voor andere verklaringen die waarschijnlijk veel rationeler zijn.
Daar ben ik het niet mee eens hoor.
Als iemand beweert dat spirituele operaties niet bestaan terwijl ik het al diverse keren heb meegemaakt, dan neem ik het heus niet aan dat het niet bestaat.

Ik wil best wel onthullen wat ik meegemaakt heb, maar ik ben bang dat ik dan helemaal het mikpunt word. En dat ik helemaal onderuit gehaald word. En daar heb ik toevallig geen behoefte aan.
Ik heb alleen het woord spirituele operatie gebruikt, en moet je de reactie hier dan eens horen.
Aan de reacties te zien, heb ik zeer weinig behoefte om het hele gebeuren te beschrijven.
The power of beauty
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:56:20 #107
144250 doesss
Show me the money
pi_37051297
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:42 schreef doesss het volgende:

[..]

Of je accepteert het dat je iets niet begrijpt.
En gaat niet geforceerd naar verklaringen lopen zoeken.
Voor je het weet komen Wodan en Zeus weer langs.
En Ra en Thor en Hermes en Apollo en Jesus en Mohammed en Ares.
Waarom geloven mensen niet gewoon in zichzelf.........
Life is just a ride!
pi_37051302
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:31 schreef doesss het volgende:

[..]

Hoezo vooroordelen.
Ja, denk daar maar eens over na ...
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:57:39 #109
144250 doesss
Show me the money
pi_37051317
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:56 schreef Gorian het volgende:

[..]

Sorry, te suf voor woorden.
Life is just a ride!
pi_37051471
Heeft niemand dit ooit meegemaakt?
Denken aan iemand die je daarna plots opbelt, of die je tegenkomt op straat?
Misschien noem je dit dan wel toeval?
Of iemand belt je op en is depressief en ze hangen op en jij bent opeens depressief en de ander is ineens vrolijk?!
Alsof men jou nodig had om even bij te komen, oftewel je energie overnemen!
Iemand op msn die last heeft van duizelingen en elke keer als je ermee in gesprek bent, wordt jij duizelig en je weet niet waarom!
Totdat je uiteindelijk hoort dat die ander daar last van heeft en sinds je dit weet ben jij het kwijt?
Via msn dingen weten van mensen, zomaar ineens, het overkomt je een woord, een beeld dat je ineens voor je ziet alsof je dagdroomt, durf dit maar eens te uiten naar een ander en dan zul je versteld staan!
Ik heb al die dingen meegemaakt zonder een foto te zien, hoewel een foto zien voor mij wel gemakkelijker is om te connecten met iemand, dan hoef ik er niet perse iets over te weten!
Maar ik heb toch liever een vraagstelling van iemand anders moet ik ook in het wilde weg aanvoelen van wat men wil weten!
Ik ben er zelf erg verbaast over dat het zovele malen klopte wat ik zag of aanvoelde!
Zoals de keer dat iemand mij een foto liet zien en een totaal andere vraag had en ik een intense maagpijn kreeg.
Ik vroeg aan die persoon iets over ziekte oid, en diegene zei niets hierover tot ik nogmaals in kontakt met deze persoon zo misselijk werd dat ik het niet meer voor me kon houden, en ik zag tevens iets van medicijnen voor me, ik
heb hem toen gemailt dat ik voelde dat er iets met zijn maag was en dat hij eens moest kijken naar zijn medicijnen oid!?
En ook zo onzeker als ik dit hier neerzet zo mailde ik het ook!
Week later kreeg ik bericht terug: Bedankt! De medicijnen die hij kreeg waren nml niet de juiste en inderdaad was hij vaak misselijk waarschijnlijk door de medicatie!
Nog zeg ik niet dat ik een gave heb omdat ik niet durf te beweren dat ik dit altijd kan! Hoe weet ik dit nu?
Het zijn hele aparte dingen en ik blijf liever nuchter hieronder en wil me niet vastpinnen op dat ik alles wel weet want ik weet niet alles!
Maar ik heb vele foto's gezien en heb velen antwoorden kunnen geven, nu moet ik zeggen dat ik dit altijd even met een blik naar boven , beantwoord zo van!:
Eh deze persoon wil hulp als dat mag wil ik wel antwoorden.... ik wil geen paragnost zijn nml of een helderziende!
Ik doe maar wat maar wel bijzonder dat dit meerdere keren juist is!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37051480
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:56 schreef Gorian het volgende:

[..]

HB
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37051516
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Heeft niemand dit ooit meegemaakt?
Denken aan iemand die je daarna plots opbelt, of die je tegenkomt op straat?
Misschien noem je dit dan wel toeval?
Of iemand belt je op en is depressief en ze hangen op en jij bent opeens depressief en de ander is ineens vrolijk?!
Alsof men jou nodig had om even bij te komen, oftewel je energie overnemen!
Iemand op msn die last heeft van duizelingen en elke keer als je ermee in gesprek bent, wordt jij duizelig en je weet niet waarom!
Totdat je uiteindelijk hoort dat die ander daar last van heeft en sinds je dit weet ben jij het kwijt?
Via msn dingen weten van mensen, zomaar ineens, het overkomt je een woord, een beeld dat je ineens voor je ziet alsof je dagdroomt, durf dit maar eens te uiten naar een ander en dan zul je versteld staan!
Ik heb al die dingen meegemaakt zonder een foto te zien, hoewel een foto zien voor mij wel gemakkelijker is om te connecten met iemand, dan hoef ik er niet perse iets over te weten!
Maar ik heb toch liever een vraagstelling van iemand anders moet ik ook in het wilde weg aanvoelen van wat men wil weten!
Ik ben er zelf erg verbaast over dat het zovele malen klopte wat ik zag of aanvoelde!
Zoals de keer dat iemand mij een foto liet zien en een totaal andere vraag had en ik een intense maagpijn kreeg.
Ik vroeg aan die persoon iets over ziekte oid, en diegene zei niets hierover tot ik nogmaals in kontakt met deze persoon zo misselijk werd dat ik het niet meer voor me kon houden, en ik zag tevens iets van medicijnen voor me, ik
heb hem toen gemailt dat ik voelde dat er iets met zijn maag was en dat hij eens moest kijken naar zijn medicijnen oid!?
En ook zo onzeker als ik dit hier neerzet zo mailde ik het ook!
Week later kreeg ik bericht terug: Bedankt! De medicijnen die hij kreeg waren nml niet de juiste en inderdaad was hij vaak misselijk waarschijnlijk door de medicatie!
Nog zeg ik niet dat ik een gave heb omdat ik niet durf te beweren dat ik dit altijd kan! Hoe weet ik dit nu?
Het zijn hele aparte dingen en ik blijf liever nuchter hieronder en wil me niet vastpinnen op dat ik alles wel weet want ik weet niet alles!
Maar ik heb vele foto's gezien en heb velen antwoorden kunnen geven, nu moet ik zeggen dat ik dit altijd even met een blik naar boven , beantwoord zo van!:
Eh deze persoon wil hulp als dat mag wil ik wel antwoorden.... ik wil geen paragnost zijn nml of een helderziende!
Ik doe maar wat maar wel bijzonder dat dit meerdere keren juist is!
Wauw, dat is inderdaad heel toevallig! Maar moet je voor de grap eens opletten hoevaak dromen en gevoelens niet juist blijken te zijn...
pi_37051525
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:12 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Wauw, dat is inderdaad heel toevallig! Maar moet je voor de grap eens opletten hoevaak dromen en gevoelens niet juist blijken te zijn...

nou bij jou misschien
ik heb heel wat dromen gehad die zijn uitgekomen!
pi_37051530
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:57 schreef doesss het volgende:

[..]

Sorry, te suf voor woorden.
Je oordeelt breed, en neemt smal waar. Dat is idd te suf voor woorden
pi_37051549
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou bij jou misschien
ik heb heel wat dromen gehad die zijn uitgekomen!
Ik ook, wie niet? Maar ik heb ook genoeg dromen gehad die niet uitgekomen zijn, jij niet dan?
pi_37051579
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:14 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Ik ook, wie niet? Maar ik heb ook genoeg dromen gehad die niet uitgekomen zijn, jij niet dan?
Ik herken de dromen die waarheid bevatten
pi_37051604
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:16 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik herken de dromen die waarheid bevatten
Maar denk je dat het een gave is? En waarom?
pi_37051605
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

HB
pi_37051650
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:19 schreef Gorian het volgende:

[..]

pi_37051653
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:19 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee ik ben in gesprek met Gorian!
pi_37051733
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:19 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Wat is een gave? Moet je dat zo noemen?
Als je 500 vragen met 90% goed beantwoord op paranormaal gebied?
Is dat dan toeval?
En dan zonder iemand gezien te hebben?
Leg jij mij dit eens uit dan?
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:09:44 #122
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37054981
quote:
Als je 500 vragen met 90% goed beantwoord op paranormaal gebied?
Nee, dat heet goed hebben geleerd welke antwoorden mogelijk zijn.
Of bedoel je zoiets als kaartje raden?
Wat staat er op m'n kaart die je niet kan zien, bedoel je dat?
Als je idd 90% goed hebt doorgekregen ben je wat mij betreft een supermens met x-ray eyes.

Toevallig weet ik dat er nog steeds niemand zoveel procent goed had. De max. score met remote viewing bedroeg volgens een CIA onderzoek rond de 40%. Net zoveel als met random raden.

@jennifer,
quote:
Ik wil best wel onthullen wat ik meegemaakt heb, maar ik ben bang dat ik dan helemaal het mikpunt word. En dat ik helemaal onderuit gehaald word. En daar heb ik toevallig geen behoefte aan.
Ik heb alleen het woord spirituele operatie gebruikt, en moet je de reactie hier dan eens horen.
Aan de reacties te zien, heb ik zeer weinig behoefte om het hele gebeuren te beschrijven
Je bent in zoverre het mikpunt als dat jij zelf toestaat.
Je moet eens leren te focussen op de reacties die wel open staan maar ook sceptisme aan de dag leggen.
Die groep is veel groter dan jij beseft.
Ik probeer je niet onderuit te halen maar wel met rede en gezond verstand alles te relativeren tot iets wat we allemaal kunnen begrijpen.
Relax man , me not so bad!
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:19:02 #123
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37055126
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:46 schreef beautyjennifer het volgende:

Het ontstaan van die regel is simpel. We hebben de kracht gekregen om mensen mee te helpen.
Niet voor onszelf.
Voorbeeld: Als iemand pijn in het knie heeft, kan ik met handoplegging die pijn wegnemen.
Als ik zelf pijn heb, kan ik zo vaak en zo lang mijn handen op mijn knieen leggen, maar er gebeurt niets. Heel soms mag het wel gebeuren, maar dat is eerder uitzondering als regel.
Nogmaals: we hebben de kracht gekregen om anderen te helpen.
De dingen die jij zegt waar jij in gelooft, daar sta ik ook grotendeels achter.
Maar "wij hebben de kracht/gave gekregen om anderen te helpen" valt dan weer buiten mijn idee.

Ik denk dat in beginsel iedereen dezelfde beginselen krijgt.
De ontwikkeling per mens zijn alleen anders.
Net zoals we onder normale omstandigheden allemaal een potlood kunnen hanteren... de één maakt na 8 jaar de meest prachtige tekeningen.. de ander kan net een aardappelmannetje op papier krijgen.. diegene is misschien handiger gebleken in (of heeft zijn ontwikkeling toegepsitst op) wiskundige vraagstukken of feeling voor de bal.

Deels afhankelijk van je karakter, interesses, manier waaro pje in het leven staat en waarschijnlijk nog veel meer.

Wat de ongeschreven regel betreft "je mag het niet voor jezelf gebruiken"...
Ik vraag mij dan altijd meteen af "wie gaat je hoe straffen dan ??"

Zelf probeer ik gewoon een goed mens te zijn, alles wat ik voor mijzelf wil doen.. prima toch ? Zolang ik niemand anders daarmee benadeel

Net zoals in het bedrijfsleven. Als ik wil knokken voor een promotie.. (goed voor míj en mijn gezin), dan is dat toch prima ? Het wordt imo pas verkeerd als ik dat wil doen door iemand anders onderuit te trappen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:25:24 #124
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37055251
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:38 schreef Jeweet het volgende:

[..]

btw. Ik geloof niet dat je een bedriegster bent, zeker niet. Wel vertel je onwaarheden, maar dat heb je zelf niet door.
Hahaha, dat vind ik nogal een uitspraak !
Jeetje mineetje...

Je zet dit hier zo stellig neer dat ik haast geloof dat 'jijzèlf denkt dat je helderziende bent ?

Persoonlijk vind ik dit soort uitspraken absoluut niet kunnen.
Zeker niet van die afstand.
Jij hebt nog niet gezien dat wat zij beweerd bewezen is, maar betekend dit dat jij op deze manier kan en màg beweren dat zij onwaarheden verteld ?
Kom zeg !
quote:
Ook sta je niet echt open voor andere verklaringen die waarschijnlijk veel rationeler zijn.
Ze komt idd ook op mij wat star en fel over, maar om daar nou gelijk een oordeel aan te hangen...
Soms is het belangrijk om de achtergrond te kennen van iemands gedrag om dit soort uitspraken te kunnen doen.

Oorzaak -- gevolg ?

Als ik volledig opga in een boek hoor en zie ik niets meer om mij heen.
Als mijn zoontje dan al 5 keer geroepen heeft en ik heb niet gereageerd (omdat ik hem niet gehoord heb) en de 6e keer schréééuwt hij gigantisch tegen mij.
Klopt het dan dat ik een schreeuwkind heb zonder respect voor zijn moeder en dat niet normaal kan praten ?
Nee.. dat betekend dat hij tot 5 keer toe de ervaring had dat ik niet reageerde/ hem niet hoorde en dat hij in reactie daarop enigzins gefrustreerd ditmaal wat harder "Mama !!" riep.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:31:50 #125
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37055393
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:12 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het feit dat sommige mensen idd dromen hebben die uitkomen.

Ikzelf ben er daar één van.
Waarschijnlijk heb je een vrij duidelijk voorbeeld ervan al wel eens gelezen betreffende mijn vader die een hersenbloeding kreeg ?
Heel kort:
Mijn vader, jonge ! gezonde man.. eet gezond, beweegt/sport regelmatig, geen overgewicht, rookt niet, drinkt niet, werkte op een basisschool.
Op een ochtend word ik helemaal in paniek wakker.. wild verhaal over mijn vader tegen mijn man vertellen. 's middags blijkt hij idd niet thuis gekomen te zijn van een mountainbike trip door het bos.
Hij heeft een hersenbloeding gehad, is van zijn fiets gevallen in het bos, onderkoeld geraakt, onder anoniem naar het ziekenhuis gebracht..

Als je dit soort dingen met "toeval" af wilt doen "omdat er ook een heleboel dromen niet uitkomen" ... nee, niet in mijn beleving.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')