Omdat het er is, het nooit meer gebruikt zal worden door zijn vorige eigenaar, en het bruikbaar is. Simpel.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En mijn vraag luidt al een tijdje: waarom?
V.
Denk je dat dat haar doel is?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:24 schreef Steijn het volgende:
Ik vind het juist goed wat ze doet, mensen worden met hun neus op de feiten gedrukt.
Lieve schat, lees nou even. Mijn vraag is niet 'waarom villen?'. Hij luidt: waarom trek jij de grens bij het doodmaken van de kat óm te villen. Respect voor dieren is voor jou een drogreden, en voor jou moet dat mens zelf weten of ze kattentasjes maakt, maar mag ze van jou niet zelf weten of ze daar katten voor vermoordt. Ik wil weten waarom. En omdat juist jij anderen betichtte van een gebrek aan argumenten, hoop ik nog steeds dat jij wèl met een goede argumentering kunt komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:24 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Omdat het óver is, dat zég ik. Anders rot het toch maar in de grond. Hoe vaak moet ik dat in andere bewoordingen herhalen?
Ja, je moet haar zien als een soort van columnist denk ik.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk je dat dat haar doel is?
Ach, kom nou...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:24 schreef Steijn het volgende:
Ik vind het juist goed wat ze doet, mensen worden met hun neus op de feiten gedrukt.
je moet haar zien als een rare aandachtstrekker.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, je moet haar zien als een soort van columnist denk ik.
laat ze lekker zo'n foute bril opzettenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
De vrouw die de hele wereld roze wil verven.
Waarom? Nou, omdat de wereld er dan een stuk beter uit zou zien. Daarom!
Ik haat idealisten. Zeker de naieve soort.
Omdat het niet zinvol zou zijn een kat te vermoorden om andere redenen, het vlees is niet (geaccepteerd) eetbaar, en ze zijn geen plaag.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Lieve schat, lees nou even. Mijn vraag is niet 'waarom villen?'. Hij luidt: waarom trek jij de grens bij het doodmaken van de kat óm te villen.
Mijn punt met "repect voor de dieren is een drogreden" postte ik omdat ik niet wou dat iemand alleen zou posten "je moet respect voor de dieren hebben", er bestaat geen absoluut respect voor de dieren, enkel geschreven of ongeschreven regels die door mensen opgesteld zijn, zwaar onderhevig aan politiek.quote:Respect voor dieren is voor jou een drogreden, en voor jou moet dat mens zelf weten of ze kattentasjes maakt, maar mag ze van jou niet zelf weten of ze daar katten voor vermoordt.
Nee, men reageert massaal met de onderbuik. "Oohhhh, een kat, die is zacht, aanhankelijk en vachtig. Die zijn lief.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ach, kom nou...
Denk je nu werkelijk dat die mensen die die feiten niet zien -
na het bekijken van haar werk opeens denken: 'Verrek! Da's waar ook!'
Nee hoor, ze is ontwerpster, columnisten zijn stom.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:28 schreef Steijn het volgende:
Ja, je moet haar zien als een soort van columnist denk ik.
hoezo die koe word voor consumptie afgemaakt , die kat word gewoon zn nek omgedraaid omdat mevrouw een leuk ideetje kreeg voor een tasquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, men reageert massaal met de onderbuik. "Oohhhh, een kat, die is zacht, aanhankelijk en vachtig. Die zijn lief.Die mag je niet doodmaken om er een tasje van te maken
". Maar over Bertha 1 tot en met 100 hoor je niemand klagen.
Veel mensen zijn dus hypocriet in dat opzicht en ik vind het prima als dat met zo'n experiment nog eens duidelijk gemaakt wordt. Dat de boodschap niet over komt zit hem misschien in communicatief falen maar dat maakt het idee achter de boodschap er niet minder juist op.
En daarom is het 'ziek' en 'gestoord'?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, veel mensen zijn hypocriet.
Daar heb ik echt geen 'kunst' voor nodig, hoor.
Is het aan jou om te bepalen of een kattentas al of niet zinvol is?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:33 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Omdat het niet zinvol zou zijn een kat te vermoorden om andere redenen
Ik kan niet voor anderen spreken maar ik vind Bertha lekker, en dankzij Bertha heb ik mooie schoenen. Het is gewoon praktisch. Sommige beesten zijn nou gewoon minderwaardig. Wie bepaalt dat? Ik, de consument en met andere meningen heb ik geen fuck van doen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, men reageert massaal met de onderbuik. "Oohhhh, een kat, die is zacht, aanhankelijk en vachtig. Die zijn lief.Die mag je niet doodmaken om er een tasje van te maken
". Maar over Bertha 1 tot en met 100 hoor je niemand klagen.
Veel mensen zijn dus hypocriet in dat opzicht en ik vind het prima als dat met zo'n experiment nog eens duidelijk gemaakt wordt. Dat de boodschap niet over komt zit hem misschien in communicatief falen maar dat maakt het idee achter de boodschap er niet minder juist op.
En als die kat nou gewoon overleden is?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:36 schreef donnahvh het volgende:
[..]
hoezo die koe word voor consumptie afgemaakt , die kat word gewoon zn nek omgedraaid omdat mevrouw een leuk ideetje kreeg voor een tas
Ik zou best een keer kat op het menu willen hebben hoor.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:36 schreef donnahvh het volgende:
hoezo die koe word voor consumptie afgemaakt , die kat word gewoon zn nek omgedraaid omdat mevrouw een leuk ideetje kreeg voor een tas
Nee, zinloos.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
En daarom is het 'ziek' en 'gestoord'?
er werd net verteld dat ze m zn nek omgedraaid heeft voor die tasquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:38 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
En als die kat nou gewoon overleden is?
Het jij de uitzending gezienquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:34 schreef Steijn het volgende:
Het slaat nergens op, maar het is wel helder.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sommige beesten zijn nou gewoon minderwaardig. Wie bepaalt dat? Ik, de consument en met andere meningen heb ik geen fuck van doen.
Blijf je op dat punt hameren en wil je geen antwoord geven op mijn vraag?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:39 schreef donnahvh het volgende:
[..]
er werd net verteld dat ze m zn nek omgedraaid heeft voor die tas![]()
dat vind ik gewoon echt niet kunnen
moet je op vakantie gaan richting uhh volgens mij was t korea ofzoquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik zou best een keer kat op het menu willen hebben hoor.Als ik ook het dier moet opeten om in bont te mogen lopen dan doe ik dat graag. Zeehond
![]()
Dan heb je de goeie nick gekozenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:41 schreef risible het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd zo gek nog niet.![]()
Om ándere reden. Lees nou eens.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Is het aan jou om te bepalen of een kattentas al of niet zinvol is?
Als je de maag hebt voor zoiets doe je het zelf zoniet dan laat je het doen oid.quote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:41 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Blijf je op dat punt hameren en wil je geen antwoord geven op mijn vraag?
Hoezo dat?quote:
Het slaat ook nergens op maar zo zit de mens gewoon in elkaar. Ik ben tegen vivisectie als het gaat om andere dingen dan het testen van geneesmiddelen en tegen bont van dieren die alleen gefokt worden vanwege deze luxeproducten. Als het om voedsel gaat kan het me geen fuck schelen. Gewoon een kwestie van smaak. Raar maar waar. De meeste mensen zullen er zo over denken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het slaat nergens op, maar het is wel helder.
V.
Nee.quote:
Is toch prima te vergelijken met die tas, beide zijn het luxe artikelen. Net als de leren schoenen van Bertha 78.quote:Met die electrische cavia die kinderen bewust moet maken dat een huisdier geen speelgoed is?![]()
Goh wat is ze toch maatschappij-kritisch bezig.![]()
Ik lees ook. Mijn vraag is dus: wie ben jij om te bepalen of dat al of niet zinvol is? (dat doodmaken om een andere reden, voor het geval je het weer niet begrijpt).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:42 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Om ándere reden. Lees nou eens.
Wat heeft dat te maken met het doodmaken van een kat om er een tas van te maken? Want daar heb ik het namelijk over.quote:Maar een gevonden roerdomp in het bos, vind jij dat je die mee mag nemen, op mag zetten en een plekje in je kamer mag geven?
schoenen zijn zinvol , een electrische cavia nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee.![]()
[..]
Is toch prima te vergelijken met die tas, beide zijn het luxe artikelen. Net als de leren schoenen van Bertha 78.
Ik ben het met je eens dat je het dier niet onnodig moet laten lijden. Dus gewoon net als bij vee een stalen pin in de hersenschors schieten zodat het dier op slag dood is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:41 schreef donnahvh het volgende:
moet je op vakantie gaan richting uhh volgens mij was t korea ofzovraag je de restjes kan je mooie tas maken
ow nee daar worden ze levend in kokende olie gegooid of water weet ik veel maar van die vacht blijft iig niets over
Het gaat tegenwoordig niet meer met elektrocutie?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat je het dier niet onnodig moet laten lijden. Dus gewoon net als bij vee een stalen pin in de hersenschors schieten zodat het dier op slag dood is.
Schoenen kun je ook van plastic maken, echt leer is dus een luxe.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:46 schreef donnahvh het volgende:
schoenen zijn zinvol
Tsja, ik zou het ook niet aan mijn kinderen cadeau doen maar dat doet niets af aan het statement.quote:, een electrische cavia niet
Ik denk het ook. Overigens kan ik het altijd wel waarderen als mensen eens lekker willen provoceren, geeft toch aan dat je kritisch bent.quote:en t zal zijn omdat het dier zo herkenbaar verwerkt is dat t zo raar overkomt en niet geaccepteerd word
Ik bepaal of dat zinvol is aan de hand van de middelen die ik op dit moment nodig heb om te overleven, inclusief wat luxeproducten. Een kat hoort daar níet bij.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik lees ook. Mijn vraag is dus: wie ben jij om te bepalen of dat al of niet zinvol is? (dat doodmaken om een andere reden, voor het geval je het weer niet begrijpt).
Godverdomme, V. Ik heb het toch al de hele tijd over een kat die daar níet expres voor vermoord is. Of welk dier dan ook.quote:Wat heeft dat te maken met het doodmaken van een kat om er een tas van te maken? Want daar heb ik het namelijk over.
V.
Oh dat kan ook maar van die stalen pin in het hersenschors heb ik wel eens beelden gezien dus dat gebruiken ze zeker. Ik denk dat ze beide methode's gebruiken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het gaat tegenwoordig niet meer met elektrocutie?
Ik had me aan mijn tweede post in dit topic moeten houden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vreesde al dat het zo'n serieus topic zou worden...
krijg je zweetpoten van , echt leder is t beste voor de voetjesquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:49 schreef Steijn het volgende:
[..]
Schoenen kun je ook van plastic maken, echt leer is dus een luxe.
[..]
Tsja, ik zou het ook niet aan mijn kinderen cadeau doen maar dat doet niets af aan het statement.
[..]
Ik denk het ook. Overigens kan ik het altijd wel waarderen als mensen eens lekker willen provoceren, geeft toch aan dat je kritisch bent.
Jij had mij gewaarschuwdquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:51 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Ik had me aan mijn tweede post in dit topic moeten houden.
Excuses, vijfde.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:51 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Ik had me aan mijn tweede post in dit topic moeten houden.
Dat zou wel een lekker avondje griezelen voor de buis zijn. Kan geen horrorfilm tegenop.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:51 schreef donnahvh het volgende:
en dat provoceren zie ik liever dat ze dan bv dr been afhakt en die verwerkt tot gebitsprotese oiddaar heeft ze alleen zichzelf mee
Klopt, maar ik vind het echt zo'n ideetje dat je 's morgens even op het toilet uitpoept. (Zoals ze zelf overigens aangaf).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:44 schreef Steijn het volgende:
Is toch prima te vergelijken met die tas, beide zijn het luxe artikelen. Net als de leren schoenen van Bertha 78.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |