Wat is de nieuwe single?quote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef JeroenV het volgende:
Die nieuwe single is erg leuk. Verder trekt het album me nog niet echt eigenlijk.
01. Introquote:Op woensdag 22 november 2006 23:32 schreef kweek89 het volgende:
zijn we het al eens over de setlist?
Nee, komt door de bandjes die daar spelen.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:47 schreef kweek89 het volgende:
04. Matchbox
05. Eddie's Gun
dat is hard langs mij gegaan haha :p
Pull me in, Sweet Jane, always where I need to be(is dat een cover?) ken ik eigelijk niet...
wel een filmpje van always where I need to be geloof ik.
@ Soul, woon jij toevallig in Amsterdam of niet? vaak Paradiso
quote:› THE KOOKS: GEWILDE SINGLES :: 22-11-2006
Bent u mannelijk, vrijgezel en aan het ‘browsen’? Dan bent u in de Paradiso aan het goede adres. Echter, uw naam moet wel Luke Pritchard zijn, want alleen dán kunt u rekenen op een zaal vol gillende meisjes.
Tja, wat moet je nou denken van THE KOOKS? Het is allemaal een beetje clean, een beetje poppy... te makkelijk? Nou, nee. De band mag dan wel wat hitgevoeliger zijn dan Arctic Monkeys of Dirty Pretty Things, het zijn wel stoere mannen op het podium. Met goede liedjes. Geen wonder dat er maar liefst 6 singles van de 14 tracks tellende plaat zijn uitgebracht in Engeland. Iets waar de band nog wel een beetje kritiek op heeft gekregen, dat ze Inside In/Inside Out aan het uitmelken zijn, maar dat is een beetje misplaatst. Immers: die plaat staat bomvol perfect gepende singles, dus waarom niet? Singles kósten de band eerder geld in het thuisland – u betaalt namelijk 1 à 2 pond voor zo’n leuk dingetje. Die stimuleren dan wel weer de verkoop van een album (het debuut ging meer dan een miljoen keer over de toonbank), maar ach. Samengevat: Luke en z’n maatjes boeren goed.
Ken je dat gevoel, dat ‘ik-ben-morgen-doof/ik-heb-voorgoed-een-gehoorsbeschadging-gevoel’? Dat ratelende geluid...? Nou dát heb je al snel bij The Kooks. Niet van de band, maar van al die vrouwen, die meisjes. Want die zijn in grote getale gekomen om hun held te zien. Die kunnen heel lang en vooral ook heel hard gillen. De set beginnen met een echte stamper? Niets daarvan. Pritchard opent doodleuk met het rustige Seaside. Alle keeltjes doen mee. Daarna gaat het pas los met See The World en krijgt hij zowaar een bh in z’n gezicht gesmeten. De toon is gezet.
Pritchard loopt wat quasi verveeld over het podium, lacht door zijn bos krullen naar de voorste rijen. Hij ís gewoon een schoffie. Als hij even geen gitaar hoeft te spelen, plaagt hij door over de voorste rijen te buigen, net buiten bereik van de grijpgrage handjes. Toch zijn het vooral de liedjes die het doen, die de band zo goed maken: Matchbox, Eddie’s Gun. Ooh La, She Moves In Her Own Way… Alles, single of niet, wordt luidkeels meegezongen. En als je dan binnen een uur weer buiten staat, dan heb je geen reden tot klagen. Wat een band! YORICK BUWALDA
Gezien: PARADISO, AMSTERDAM (DINSDAG 21 NOVEMBER)
juistquote:Op zondag 26 november 2006 14:10 schreef stevenp het volgende:
kweek, hij bedoeld dat hij 'natuurlijk' veel foto's gemaakt heeft terwijl hij er zelf ook was!
rofl @quote:Op maandag 27 november 2006 17:42 schreef Licko het volgende:
http://www.last.fm/user/n0r182/journal/2006/11/22/273193/
daar staan er enkele
das t probleem, dit zijn fotos van mijn gsm, geen digitale camera bij de handquote:Op maandag 27 november 2006 20:01 schreef stevenp het volgende:
[..]
rofl @
[afbeelding]
Check al die camera's
Maar ehm, mooie spot, en best mooie foto's, heb je misschien wat hogere resoluties?Dan gaan die lekker bij mijn eigen te-dicht-op-de-lichten-staan pics
quote:Op donderdag 30 november 2006 14:55 schreef Love Mae King het volgende:
Nou, inderdaad. Maar..erh... wat is er zo schokkend aan de e-mails?
vorig jaar gratis op parkpopquote:Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Goover het volgende:
The Kooks, een van de namen die op mijn 'wil ik nog zien' lijstje staat... Leuke muziek energieke nummer maar ook goede nummers met een lager tempo(iemand info wanneer ze weer ergens zijn?)
Helemaal mee eens, wil ze ook graag nog een keer zienquote:Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Goover het volgende:
The Kooks, een van de namen die op mijn 'wil ik nog zien' lijstje staat... Leuke muziek energieke nummer maar ook goede nummers met een lager tempo(iemand info wanneer ze weer ergens zijn?)
En vooraan bleek het helemaal niet zo druk te zijn he? Op een gegeven moment heb ik me een paar meter naar voren kunnen wurmen en was er meteen veel meer ruimte. Achteraan stond je echt letterlijk aan elkaar vastgeplakt...quote:Op maandag 18 december 2006 12:07 schreef Breuls het volgende:
Ik stond redelijk vooraan bij Lowlands, dus ik had geluk.
Desalniettemin wil ik ze graag nog een keer zien.
grrr *jalours* Ik heb ze nog nooit gezien, ken ze nog niet zo heel lang eigenlijk.quote:Op maandag 18 december 2006 12:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, wil ze ook graag nog een keer zien![]()
quote:waardoor al het water dat van de tent afkwam op mij terecht kwam
Sta je beetje droog in die tent, komt er een kletsnat persoon naast je staan...quote:schouder aan schouder tussen elkaar geklemd
Iedereen in de tent was nat hoor aangezien het nogal hard regende ook voor het concertquote:Op maandag 18 december 2006 13:06 schreef Goover het volgende:
[..]
grrr *jalours* Ik heb ze nog nooit gezien, ken ze nog niet zo heel lang eigenlijk.
Maar vind je het gek dat je iets verderop meer ruimte had?
[..]
[..]
Sta je beetje droog in die tent, komt er een kletsnat persoon naast je staan...![]()
Nou het was best krap, maar je kon best een beetje meespringen enzo.quote:Op maandag 18 december 2006 12:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
En vooraan bleek het helemaal niet zo druk te zijn he? Op een gegeven moment heb ik me een paar meter naar voren kunnen wurmen en was er meteen veel meer ruimte. Achteraan stond je echt letterlijk aan elkaar vastgeplakt...
Dat is mooiquote:Op maandag 18 december 2006 13:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iedereen in de tent was nat hoor aangezien het nogal hard regende ook voor het concertMaar ik heb me dus ondanks al die dingen best vermaakt
![]()
Zoals het hoort dus?quote:Op maandag 18 december 2006 13:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou het was best krap, maar je kon best een beetje meespringen enzo.
'Koud' en 'vooraan bij een optreden' dat pas volgens mij niet in een zin, zonder dat er ergens een ontkenning tussen staat... Maar kan me voorstellen dat je met een nat pak, wachtend op muziek etc het best koud kan krijgen.quote:Op maandag 18 december 2006 14:15 schreef lienelien het volgende:
Er was zelfs een hele lieve Britse jongen die best lang was, en na een tijdje vroeg of dat ik wel iets kon zien (vrij weinig dus..) en toen mocht ik voor hem staanDat was dus helemaal vooraan tegen het hek. Nog ruimte ook, alleen een beetje koud omdat ik door de regen helemaal doorweeks was
![]()
Ik probeerde ook mee te springen maar dat lukte alleen als de mensen naast me dat ook dedenquote:Op maandag 18 december 2006 13:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou het was best krap, maar je kon best een beetje meespringen enzo.
Waarom was ik daar op dat moment eigenlijk niet? Oh ja, ik wilde Panic! at the Disco zienquote:Op maandag 18 december 2006 14:15 schreef lienelien het volgende:
Er was zelfs een hele lieve Britse jongen die best lang was, en na een tijdje vroeg of dat ik wel iets kon zien (vrij weinig dus..) en toen mocht ik voor hem staanDat was dus helemaal vooraan tegen het hek. Nog ruimte ook, alleen een beetje koud omdat ik door de regen helemaal doorweeks was
![]()
Ja, dus stond je best ver achteraanquote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom was ik daar op dat moment eigenlijk niet? Oh ja, ik wilde Panic! at the Disco zien
dat weet ik. daarom juistquote:Op maandag 18 december 2006 15:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja die is vol..
en deel 2 is dubbel (een is geopend door ijsmeis en de ander door MaJo..)
Ja daar heb ik al gezocht, maar ik kan amper wat vinden van al die britpop bandjes.. Razorlight, Oasis, the Kooks etc, er is weinig van te vinden.. tnx voor het meedenken anywayquote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef Goover het volgende:
http://www.large.nl/
Daar kocht ik wel eens wat.. hadden altijd wel veel. Weet niet of ze hebben wat je zoekt.
Plato zit door heel het landquote:Op woensdag 20 december 2006 09:18 schreef stevenp het volgende:
Oh wacht, ik kan Plato nog proberen (hele grote muziekzaak hier in Den Haag)
Ik zie iig niets staan over ze.. nergens.. Miss hebben ze pauze, of zijn ze aan het opnemenquote:Op woensdag 3 januari 2007 12:46 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij staan ze voorlopig niet meer in de planning? Ik wil er ook heen
Zou idd wel gaaf zijn.. maar het blijft een wilde gok natuurlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:48 schreef stevenp het volgende:
Als ze gaan recorden is dat echt een feest hoor!Heerlijk zou dat zijn als er een 2e album gaat komen, woowie! hehe
Ik heb het nummer "Crazy" van Gnarls Barkley live gecoverd door The Kooks, klinkt erg goed! Verder hebben ze wel een aantal leuke eigen nummers al vind ik ze niet bijster vernieuwend.quote:Op zondag 2 april 2006 22:39 schreef soul114 het volgende:
[..]
Jammer, zoek namelijk nog wat live muziek van the kooks!
Gaaf, kijken of ik die ook kan vinden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:57 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Ik heb het nummer "Crazy" van Gnarls Barkley live gecoverd door The Kooks, klinkt erg goed! Verder hebben ze wel een aantal leuke eigen nummers al vind ik ze niet bijster vernieuwend.
Dat dacht ik al, heb al eens wat dingen van die cd gehoord, erg leuk!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:57 schreef Breuls het volgende:
Die cover van de Kooks was voor Radio 1's Live Lounge en staat derhalve op de Live Lounge CD.
(HMV link)
Ik ookquote:Op zondag 18 maart 2007 21:09 schreef mordradead het volgende:
28e in Oosterpoort en 29e op pinkpop dus
Ik heb lekker kaartjes voor in de Oosterpoort besteld
Euhh... de 29e is die dinsdag... dat is niet echt een Pinkpopdagquote:Op zondag 18 maart 2007 21:09 schreef mordradead het volgende:
28e in Oosterpoort en 29e op pinkpop dus
Ik heb lekker kaartjes voor in de Oosterpoort besteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |