Ah, er zitten maar zoveel uren in een dag. Familie verplichtingen, tijdje in het buitenland geweest voor vakantie/werk en verder veel Guild Wars gespeeldquote:Op donderdag 16 maart 2006 01:10 schreef Drugshond het volgende:
Long time no see Tijger ?!... where did you go ?!
Ach, het is maar Hotmail, ik gebruik het vrijwel nooit behalve voor site registraties.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:09 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben niet zo'n pioneer met nieuwe ontwikkelingen. Ik wil kijk altijd rustig de kat uit de boom. Als M$ met iets nieuws uitkomt... dan wacht ik default altijd 2 servicepacks voordat ik de grote sprong in het duister maak. Zeker in de SW-wereld.... kinderziektes liggen overal op de loer.
Bijna Monty Python achtig .. and now something completely different.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Fat Girls & Feeders op Discovery Channel... ziek.
Kliko's rollen beterquote:Op donderdag 16 maart 2006 01:20 schreef Drugshond het volgende:
Bijna Monty Python achtig .. and now something completely different.![]()
jesus 373 kg... verf haar groen en je hebt een nauwelijks beweegbare kliko.
Ik geloof dat ik die uitzending ooit gezien heb, dat was lachen/gruwelenquote:Op donderdag 16 maart 2006 01:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Fat Girls & Feeders op Discovery Channel... ziek.
Wow, fucked up...quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, dit is te triest.
12 jarig dochtertje van een vriendin van ons wat zo gepest wordt op school dat ze probeert haar polsen door te snijden. Heerlijk dat britse schoolsysteem![]()
Vandaag belt de onderdirecteur op met de mededeling dat de school nu inziet dat er een probleem ligt, het is namelijk niet het eerste geval. Grrrrrrr.
Nogal kermisattracties he?quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bijna Monty Python achtig .. and now something completely different.![]()
jesus 373 kg... verf haar groen en je hebt een nauwelijks beweegbare kliko.
Damn, dat is inderdaad erg.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, dit is te triest.
12 jarig dochtertje van een vriendin van ons wat zo gepest wordt op school dat ze probeert haar polsen door te snijden. Heerlijk dat britse schoolsysteem![]()
Vandaag belt de onderdirecteur op met de mededeling dat de school nu inziet dat er een probleem ligt, het is namelijk niet het eerste geval. Grrrrrrr.
Hmmzzz.. minders.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, dit is te triest.
dat je dat ons moet vertellen om 01.20 ... Dat moet wel een serieus treiterregime inhoudenquote:Op donderdag 16 maart 2006 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, dit is te triest.
Ik denk elke school dat probeert tegen te gaan. (niet alleen het Britse). Qua etiketten staat het Engelse onderwijs wel hoger aangeschreven.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Damn, dat is inderdaad erg.
Ik had trouwens juist begrepen dat het Britse systeem erop geënt is pesten tegen te gaan?
Ja, dat dacht ik ook, blijkbaar is de praktijk toch even wat anders, scholen zijn verplicht op te treden tegenwoordig maar ze moeten natuurlijk wel weten dat er iets aan de hand is. Daar zit 'em het probleem natuurlijk, als je gepest wordt (dit ging overigens verder dan alleen verbaal pesten) en gaat naar de leraar...nah ja, rest laat zich raden natuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Damn, dat is inderdaad erg.
Ik had trouwens juist begrepen dat het Britse systeem erop geënt is pesten tegen te gaan?
Heh, ik hoorde het hele verhaal pas net van mijn vrouw die de afgelopen 3 uur aan de telefoon heeft gezeten met haar vriendin.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:33 schreef Tafkahs het volgende:
dat je dat ons moet vertellen om 01.20 ... Dat moet wel een serieus treiterregime inhouden
![]()
O, dat is dan wel weer heel logisch.. het blijft vervelend nieuws. Ken je dat meisje goed?quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ik hoorde het hele verhaal pas net van mijn vrouw die de afgelopen 3 uur aan de telefoon heeft gezeten met haar vriendin.
Ja, het was ons bruidsmeisje bij onze inzegening in Wales. Ontzettend lief kind.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:39 schreef Tafkahs het volgende:
O, dat is dan wel weer heel logisch.. het blijft vervelend nieuws. Ken je dat meisje?
Mijn blanke buurjochie werd anders ook gepest door probleemjochies hoor (dan ook nog Marokkaans natuurlijk). Toen mijn buurman z'n beklag ging doen op school, bleek dat de vader van dat jochie niet eens op de hoogte was van wat zijn zoontje allemaal uitspookte op school.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het was ons bruidsmeisje bij onze inzegening in Wales. Ontzettend lief kind.
Ik ben overigens witheet maar ja behalve morele steun verlenen is er weinig wat je kan doen maar je zou zo wat koppen tegen elkaar willen rammen.
Hangt ervan af, toen ik naar school ging werd er ene zo erg gepest dat een schoolreisje niet doorging omdat geen van de leraars mee wou gaan. Halve klas mocht enkele zaterdagen naar school om straf te schrijven. Maar als ze geen echte "aanstokers" kunnen aanduiden, wie trap je dan buiten, 15 man ineens?quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:49 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Mijn blanke buurjochie werd anders ook gepest door probleemjochies hoor (dan ook nog Marokkaans natuurlijk). Toen mijn buurman z'n beklag ging doen op school, bleek dat de vader van dat jochie niet eens op de hoogte was van wat zijn zoontje allemaal uitspookte op school.
Er volgde wel een schorsing en niet al teveel langer daarna verdween dat probleemkind van school. Je staat niet machteloos, je moet het alleen wel melden.
Daar zijn hele makkelijke truukjes voor. Je kent vast wel: er is er altijd een die het voor de rest moet verpesten of als niemand zegt wie dit of dat gedaan heeft, dan gaan we maar met z'n allen nietquote:Op donderdag 16 maart 2006 01:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Hangt ervan af, toen ik naar school ging werd er ene zo erg gepest dat een schoolreisje niet doorging omdat geen van de leraars mee wou gaan. Halve klas mocht enkele zaterdagen naar school om straf te schrijven. Maar als ze geen echte "aanstokers" kunnen aanduiden, wie trap je dan buiten, 15 man ineens?
En er werd gejankt. Als je daar de aanstichter van bent, dan is dat best prettigquote:Op donderdag 16 maart 2006 02:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik herinner me een keer dat "meester <<naam>>" in groep 7/8 iedereen in de kring riep. Daar hield hij een verhaal van een uur lang over wat je zou vinden als de remmen van jouw fiets kapot gemaakt werden zonder dat je het wist. Wat voor gevaar dat op zou leveren. Hoe je het zou vinden om ... etc etc....
Na die sessie van een uur zei hij: "En weten jullie wie dat allemaal gedaan heeft? Dat heeft <<NAAM>> gedaan!" Daarna vervolgde hij met dat hij neit begreep dat veel lui achter hem aanliepen, achter zo'n idioot. Dat als ze achter iemand aan wilden lopen ze beter achter iemand anders, <<andere naam>>, aan konden aanlopen, want die had tenminste ook leiderschapseigenschappen maar was ook nog eens intelligent in tegenstelling tot <<naam>> en niet zo'n eikel.
Hierna moest de helft van de klas janken.
Het gezeik was wel over.
Niet mals ook. De helft van de kinderen!quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:17 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
En er werd gejankt. Als je daar de aanstichter van bent, dan is dat best prettig![]()
Dat kan best traumatisch zijn, door een volwassen vent met een zware stem voor eikel uitgemaakt worden..quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet mals ook. De helft van de kinderen!Meester x had het kennelijk even gehad met die eikel, die erna zelf ook aan het janken was.
Als je nog overweegt om iets aan je muziekkennis te doen, kan ik dit aanraden. Het is natuurlijk een crime om zoiets in van die brokken tot je te nemen, maar dan krijg je alvast een idee.quote:
Ik heb even geen zin zelf rond te kijken; is er op fok! ergens een hoekje waar klassiek besproken wordt? Ik heb trouwens nogal wat belemmeringen bij beluisteren - mijn laptop is een beetje oud, nog uitgevoerd zonder cd-speler. En ik mijn liefste nog niet gevraagd naar hulp voor afspelen van jouw suggesties. Maar ik heb wel een mapje waarop ik ze verzamelquote:Op donderdag 16 maart 2006 05:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als je nog overweegt om iets aan je muziekkennis te doen, kan ik dit aanraden. Het is natuurlijk een crime om zoiets in van die brokken tot je te nemen, maar dan krijg je alvast een idee.
He Drugshond, ik heb nog een DIG vraagje. Mag ik die jou stellen?quote:
Ik ben opgegroeid met klassiekquote:Op donderdag 16 maart 2006 05:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb even geen zin zelf rond te kijken; is er op fok! ergens een hoekje waar klassiek besproken wordt? Ik heb trouwens nogal wat belemmeringen bij beluisteren - mijn laptop is een beetje oud, nog uitgevoerd zonder cd-speler. En ik mijn liefste nog niet gevraagd naar hulp voor afspelen van jouw suggesties. Maar ik heb wel een mapje waarop ik ze verzamel.
Daar staat tegenover dat mijn vader een hele verzameling klassieke CD's in de kast heeft staan.
Hit it...quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:13 schreef sigme het volgende:
He Drugshond, ik heb nog een DIG vraagje. Mag ik die jou stellen?
Klassiek eenvoudig vraagje:quote:
Vage vraag... ik weet dan praat ik nu over 10+ jr terug dat PC-Tools (4.30) zonder problemen een listing kon uitspugen in ASCII als zowel PRN-formaat.quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:17 schreef sigme het volgende:
Klassiek eenvoudig vraagje:
Ik wil alle bestandsnamen in een bepaalde map kopiëren naar platte tekst. Vanuit de verkenner kan dat niet, weet jij hoe dat wel kan?
herstel... ik ga ff stoeien hier..quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vage vraag... ik weet dan praat ik nu over 10+ jr terug dat PC-Tools (4.30) zonder problemen een listing kon uitspugen in ASCII als zowel PRN-formaat.
Via VB6/.NET scripting is zoiets in een handomdraai om te zetten.
Op dit moment zit ik te denken aan Norton Commander die zoiets zo moeten kunnen.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vage vraag... ik weet dan praat ik nu over 10+ jr terug dat PC-Tools (4.30) zonder problemen een listing kon uitspugen in ASCII als zowel PRN-formaat.
Via VB6/.NET scripting is zoiets in een handomdraai om te zetten.
Op dit moment zit ik te denken aan Norton Commander die zoiets zo moeten kunnen.
Norton Commander is een soort van old-skool file handlings progje. Die soms rete handing is.quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:30 schreef sigme het volgende:
![]()
Ok, blijkbaar niet zo'n eenvoudige vraag als ik dacht. Ik beheers qwerty en verder niks; bovenstaand is allemaal abracadabra voor mij (Nee, ik weet wat ASCII is, en Norton).
Laat maar, toch bedankt, ik ga een bakje breakfast instant tarwe eten, douchen en aan de dag beginnen.
DOSquote:Op donderdag 16 maart 2006 05:39 schreef Doderok het volgende:
Dir /b > c:\tekstbestandje.txt
vanuit de betreffende directory, in de command prompt.
Ben ik weer, maar ik moet nu echt gaan douchen..quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:39 schreef Doderok het volgende:
Dir /b > c:\tekstbestandje.txt
vanuit de betreffende directory, in de command prompt.
in command prompt, naar een subfolder gaan:quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben ik weer, maar ik moet nu echt gaan douchen..
Wat jij hier schrijft is de oplossingsrichting die ik verwachtte, maar dan heb ik langzamer uitleg nodig.
Ik weet hoe ik in de command prompt kom, maar niet hoe ik daar van de ene map naar de andere manouvreer (naar boven, naar beneden).
En ik weet niet hoe ik het resultaat wegschrijf naar een tekstbestandje.
Maar nu ga ik douchen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |