abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58:30 #1
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_36027585
deeltje 37

regels:
  • als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
  • waarmee heb je je site gemaakt
  • gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden
  • het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
  • zorg ervoor dat er geen (reclame)popups bij je site openen. de dot.tk banner is bijvoorbeeld gewoon uit te zetten in je registratie.
  • het wordt zeer op prijs gesteld als men voor/na het plaatsen van een site, ook zelf de moeite neemt om een site te reviewen.
  • hou er rekening mee dat als je een site plaatst deze commentaar kan krijgen, een pluim is ook mogelijk!
  • commentaar is oke, afzeiken niet.
  • spam, cu2 sites en andere ongewenste zaken kunnen zoals altijd in het fb topic worden gemeld. ga niet lopen ruzieën, maar meld het.

handige links:
  • http://www.w3c.org/
  • http://validator.w3c.org
  • http://www.w3schools.com/
  • http://www.alistapart.com/
  • http://www.glish.com/
  • http://www.htmlhelp.com/
  • http://meyerweb.com/eric/css/edge/index.html
  • http://academ.hvcc.edu/~kantopet/index.php

vorige delen:
    01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
    31 32 33 34 35 36

dubbeltopic & neventopic
    deel 17b (met slotje)
    maak hier reklame voor je eigen internetsite

bij volgend deel, deze opovernemen aub
  • Where's my fear???
      dinsdag 14 maart 2006 @ 17:00:50 #2
    39240 jagermaster
    pi_36027671
    quote:
    op maandag 13 maart 2006 15:15 schreef fluxi het volgende:
    ik heb mijn oude website ook maar weer eens opgepakt een opknap beurt gegeven en weer online gegooid.

ik heb een aantal vraagjes ik zou boven de 2 collomen misschien een horizontale balk willen plaatsen over de gehele lengte van de 2 verticale. wie heeft hier een leuk idee voor qua opmaak of inhoud.

tweede puntje ik moet ergens 2 kleine icoontjes kwijt voor een zoekgevalletje en een inlog dingetje. ik heb ze al op diverse plaatsen gehad maar het staat eigenlijk nergens echt mooi. wie heeft hier een idee voor.

verder zijn alle op of aanmerkingen van harte welkom.

website is http://www.narf.nl
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 16:56 schreef jagermaster het volgende:

beetje lange kolom links, vind je niet? zeker in combinatie met een leeg eerste scherm.. zou in ieder geval er voor zorgen dat er iets staat op het eerste scherm.. het geheel plaatsen binnen een ander kleurig deel zoals op fok (beige, grijs, beige) zou het al meer een geheel van maken.
    Where's my fear???
    pi_36027691
    quote:
    ik vind je design niet mooi en fantasieloos. je logo is te simpel. de tekst rond het "powered by spreadshirt"-logo staat te dicht op elkaar. oogt rommelig. die grote knoppen voor de navigatie vind ik niet mooi, past ook verder niet bij het onderwerp.

de navigatie (shop, winkelwagen, etc) staat te dicht op de tekst erboven.

als ik op faq klik krijg ik de 'help' pagina (ik verwacht een faq-pagina). klik ik van daaruit op adres, betaling methode of bevestiging krijg ik mijn winkelwagen te zien

als ik op contact klik krijg ik een "over ons"-pagina te zien. die ook nog eens veel langer is dan de content.

waarom je een rss-linkje hebt ontgaat me volledig. dit is een overduidelijk voorbeeld van "dat is hip, dat moet ik ook hebben, ook al slaat het nergens op". ik vind rss niet echt geschikt om heel je voorraad in te hangen.

van je html-source klopt werkelijk waar geen donder. ik zou iemand anders inhuren. je hebt o.a. twee body's, je sluit midden in je body je head-sectie nog een keer af.

waarom zou je als webshop advertenties van anderen (google) op je site hebben staan.

je how to buy pagina doet het niet.

waarom jij een iframe gebruikt snap ik niet. herstel. dat snap ik nu wel. je hebt helemaal geen webshop, die webshop ( http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=117700&op=articles ) frot jij in je brakke iframe.

al met al schreeuwt deze pagina dat je er niets moet kopen.

het klinkt een beetje hard wellicht, maar iedere jan boerenlul denkt tegenwoordig snel geld te kunnen verdienen met een wankel webshopje.
    jij vind het fantasieloos, dat heeft met smaak te maken, ik hou van een strak design, jij wellicht niet (niet te veel frutsels op de pagina).

en dat ik officieel helemaal geen gebruik maak van een totaal eigen shop heeft er mee te maken dat ik totaal niet kan programmeren of html of wat dan ook kan, ik wil gewoon mijn eigen gemaakte designs de wereld inbrengen, je kan er ook respect voor hebben dat ik het gewoon probeer, niet persee om geld te maken maar ontwerpen is een hobby van mij.
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:08:50 #4
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36052755
    sinds gister is een website van een vriend van mij en ikzelf online!
    het is een usenet community.
    kort inleidend verhaal:
    als je geinteresseerd bent in usenet en een leuke\behulpzame community zoekt, neem dan eens een kijkje op www.gebruiknet.nl meld je even aan en kijk rustig rond, zodra iets je niet snap post dat dan gewoon. er zijn naast mijzelf een paar zeer ervaren gebruikers lid van deze community die je zo goed mogelijk zullen proberen te helpen!

de website is geheel gratis, zonder gevraagd\gezeur\dwang naar enige vorm van betaling.
    de inhoud van de website is 100% legaal, er zijn duidelijk regels opgesteld die iedereen moet naleven en die iedereen moet naleven...

ik zou graag suggesties over zowel het uiterlijk als de inhoud van de website willen horen. welke topics leuk zijn om toe te voegen e.d.
    zoals je snapt heb ik mezelf gepijnigd met nadenken over verschillende gespreksonderwerpen, misschien dat iemand iets leuks weet
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:09:38 #5
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36052783
    ho, sorry, double post :|
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:17:18 #6
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_36053073
    vinno,

je hebt helemaal geen site gemaakt, je hebt een skin van phpbb en phpbb er op gezet en een plaatje met de tekst gebruiksnet gemaakt..
    vind het dus niet echt gemaakt....
    -- ViPeRII --
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:24:40 #7
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36053338
    volgens mij snap je het niet helemaal...
    wij hebben juist de standaard skin helemaal zelf aangepast\gewijzigd, er is totaal geen gebruik gemaakt van downloadbare skins o.i.d.

en zoals ik al zei, gaat het ook om de inhoud...
    pi_36057765
    quote:
    op woensdag 15 maart 2006 13:24 schreef vinno het volgende:
    volgens mij snap je het niet helemaal...
    wij hebben juist de standaard skin helemaal zelf aangepast\gewijzigd, er is totaal geen gebruik gemaakt van downloadbare skins o.i.d.

en zoals ik al zei, gaat het ook om de inhoud...
    uit de op:
    quote:
    het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
      woensdag 15 maart 2006 @ 16:06:12 #9
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_36059273
    ach, als iemand een compleet eigen layout heeft gemaakt voor een standaard cms is het echt bullshit om hem daarom maar niet te gaan beoordelen.

maar die site van vinno is natuurlijk nog wel overduidelijk phpbb.
    Ik ga naar huis.
    pi_36081193
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 17:00 schreef jagermaster het volgende:

[..]

[..]
    ja de kolom links word uiteindelijk max 20 plaatjes oid endan met een volgende pagina knopje, dit scheelt ook wel een hele hoop in de load hoop ik

het is inderdaad wel een idee om wat op die eerste pagina neer te gooien, ga ik fixen.

bedankt voor de opmerkingen
    www.narf.nl
    I think, therefor i Mac.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 22:08:45 #11
    62525 Bibikuif22
    <3 <3 <3 <3 <3
    pi_36130110
    wie oh wie heeft zin om mijn site te checken

http://www.kuif.com

het is de (2e) site die ik heb gemaakt voor mijn dochtertje. ze is nu alweer 2,5 dus tijd om de baby lay-out wat te veranderen.

hij is nu qua tekst nog wel redelijk leeg maar met de tijd als er wat te melden valt verandert dat. het gaat mij dus meer om hoe vinden jullie de kleuren, het gebruik van plaatjes, de menu's, de duidelijkheid, het ahhhhh gossie wat een scheetje (;)) gehalte.

ik ben er zelf heel blij mee! hij is gemaakt in dreamweaver html en ik heb er een avond of 9 aan gewerkt.

ik ben nog een noob in het maken van sites dus kommaar met de tips als je die hebt!

thanxx vast!
    Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
    pi_36132091
    nice nice. werkt in ieder geval goed in safari.
    pi_36132390
    ook in firefox.
    vind je frames handiger dan tabellen of divs ?
    pi_36153847
    opera ook geen probleem.

kleur gebruik is wel goed, geheel is prettig te lezen.

maar waarom 2 menu's? het werkt overzichtelijker als je aan 1 kant een menu hebt, eventueel kun je met submenu's werken om het hoofdmenu compact te houden.
    Nee!
      dinsdag 28 maart 2006 @ 23:15:58 #15
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36450024
    www.bigdusty.net

kennis van mij wil wat tips over de site, hoe hij hem beter kan maken, wie heeft tips? vooral de forum integratie en hij wil meer bezoekers en mensen die op zijn forum posten, hoe dat te bewerkstelligen??

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-03-2006 23:42:12 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36451663
    op 1024x768 moet ik al naar rechts scrollen...
    pi_36452096
    quote:
    op vrijdag 17 maart 2006 22:08 schreef bibikuif22 het volgende:
    wie oh wie heeft zin om mijn site te checken

http://www.kuif.com

het is de (2e) site die ik heb gemaakt voor mijn dochtertje. ze is nu alweer 2,5 dus tijd om de baby lay-out wat te veranderen.

hij is nu qua tekst nog wel redelijk leeg maar met de tijd als er wat te melden valt verandert dat. het gaat mij dus meer om hoe vinden jullie de kleuren, het gebruik van plaatjes, de menu's, de duidelijkheid, het ahhhhh gossie wat een scheetje (;)) gehalte.

ik ben er zelf heel blij mee! hij is gemaakt in dreamweaver html en ik heb er een avond of 9 aan gewerkt.

ik ben nog een noob in het maken van sites dus kommaar met de tips als je die hebt!

thanxx vast!
    ziet er tof uit zet alleen die belachelijke rechtermuisknopbeveiliging uit. je source en plaatjes vallen evengoed wel te kopieren, en het is heel vervelend als je bijvoorbeeld met de pijltjes (toetsenbord) wilt scrollen (gaat niet)...
    pi_36452134
    goed, nog een poging dan! ik heb mijn website: www.soccerdesign.nl een flinke huisstijl verandering gegeven.

ik ben trouwens een leek als het gaat om html(verwacht dus geen technisch hoogstaande site) ik vind het namelijk gewoon leuk om bezig te zijn met illustrator.

dus mijn vragen zijn, hoe vinden jullie het ogen? en ten tweede, werkt de site een beetje okay?
      woensdag 29 maart 2006 @ 01:38:56 #19
    39240 jagermaster
    pi_36452905
    quote:
    op dinsdag 28 maart 2006 23:15 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
    www.bigdusty.net

kennis van mij wil wat tips over de site, hoe hij hem beter kan maken, wie heeft tips? vooral de forum integratie en hij wil meer bezoekers en mensen die op zijn forum posten, hoe dat te bewerkstelligen??
    voordat je een site gaat maken ga je bedenken wat voor doelgroep de site heeft. zo te zien aan deze site is de doelgroep een aantal bekenden en verder niet. als je meer mensen naar de site wilt halen moet je de doelgroep vergroten. dit doe je door enige vorm van informatie er op te zetten. op dit moment is het voor mij niet meer dan "bla", fotootje, fotootje, rammstein en wat prijzen, fotootjes en wat dingen die mij niet trekken om te lezen. misschien heb je het al begrepen, al scannend ben ik de eerste pagina van de site langs gegaan. het enigste wat mij interresseerde was het woord rammstein. er stonden verder alleen wat prijzen bij waar ik niets mee kon, dus sloeg ik de rest ook maar over.

om het forum te integeren is het handigst om te kijken naar de hoe de layout is opgebouwd van het forum. dit staat allemaal in de layout map van het forum. gewoon zoeken en lekker gaan proberen of het lukt om de site om het forum te krijgen. andere keus zou kunnen zijn om iets van een inline frame of frames te gebruiken..
    Where's my fear???
      woensdag 29 maart 2006 @ 01:45:29 #20
    39240 jagermaster
    pi_36452950
    quote:
    op woensdag 29 maart 2006 00:43 schreef apekoek het volgende:
    goed, nog een poging dan! ik heb mijn website: www.soccerdesign.nl een flinke huisstijl verandering gegeven.

ik ben trouwens een leek als het gaat om html(verwacht dus geen technisch hoogstaande site) ik vind het namelijk gewoon leuk om bezig te zijn met illustrator.

dus mijn vragen zijn, hoe vinden jullie het ogen? en ten tweede, werkt de site een beetje okay?
    weet je eerste niet meer, had hem dacht ik wel bekeken maar volgens mij niets overgezegt?
    het geheel komt mij een beetje te fel over. het gras op de achtergrond komt heel erg hard naar voren. zelf zou ik er voor kiezen de achtergrond wat rustiger te houden en minder naar voren te laten komen. misschien zou je ook kunnne kijken naar de overloop van de plaatjes van de achtergrond, zie namelijk de blokjes waaruit de achtergrond is opgebouwd.

waarom een witte achtergrond in het midden? een hele lichte grijstint is toch rustiger dan fel wit.

jammer dat je bestel hulp pagina niet in dezelfde layout zit en wat moet ik met bestel hulp? kan daar bestellen maar zie niet echt hulp, dus dat menuitem komt een beetje vaag op mij over.

tja verder is het een eenvoudige pagina, misschien iets doen met de header? logo aan klikbaar maken? misschien het oranje gedeelte van de header kleiner maken, plaatje van die voetballers groter maken en doorlaten lopen in het witte eronder?? noem maar iets. vind het nu zo weinig zeggend..

van mij mogen de teksten nog iets verder van de randen in de boxjes met afgeronde hoeken. zeker bij de t-shirts!
    Where's my fear???
    pi_36455570
    quote:
    op woensdag 29 maart 2006 01:45 schreef jagermaster het volgende:

[..]

weet je eerste niet meer, had hem dacht ik wel bekeken maar volgens mij niets overgezegt?
    het geheel komt mij een beetje te fel over. het gras op de achtergrond komt heel erg hard naar voren. zelf zou ik er voor kiezen de achtergrond wat rustiger te houden en minder naar voren te laten komen. misschien zou je ook kunnne kijken naar de overloop van de plaatjes van de achtergrond, zie namelijk de blokjes waaruit de achtergrond is opgebouwd.

waarom een witte achtergrond in het midden? een hele lichte grijstint is toch rustiger dan fel wit.

jammer dat je bestel hulp pagina niet in dezelfde layout zit en wat moet ik met bestel hulp? kan daar bestellen maar zie niet echt hulp, dus dat menuitem komt een beetje vaag op mij over.

tja verder is het een eenvoudige pagina, misschien iets doen met de header? logo aan klikbaar maken? misschien het oranje gedeelte van de header kleiner maken, plaatje van die voetballers groter maken en doorlaten lopen in het witte eronder?? noem maar iets. vind het nu zo weinig zeggend..

van mij mogen de teksten nog iets verder van de randen in de boxjes met afgeronde hoeken. zeker bij de t-shirts!
    de kleuren zijn persoonlijk, ik heb dit met echte designers doorgenomen funkidesign.nl , mijn eerste site was te flets, deze springt teminste naar voren, en dat is precies wat de bedoeling is. dus voor een ander soort publiek. dus fel moet het blijven, blijft een persoonlijke voorkeur.

bestel hulp pagina kan ik nog in dezelfde layout doen.
    maar is het dan niet duidelijk genoeg dat je daar niet kunt bestellen? er staat toch duidelijk hulp? en in de eerste zin van de hulp staat dat het slechts een bescrijving is, moet duidelijk zijn lijkt mij. (maarja er zullen wel meer mensen zoals jou daar tegen aan kijken, dus wel een intressant puntje)

hoe komt dat jij blokjes ziet? want dat is iets waar ik zeker wat aan moet doen als dat op meerdere computers te zien is. persoonlijk heb ik het op verschillende pc's niet kunnen zien, dus een intressant punt. (of bedoel je dat als je pas een gebied aan het selecteren bent?)

[ Bericht 3% gewijzigd door Apekoek op 29-03-2006 10:21:23 ]
    pi_36589889
    willen jullie deze 'mini' site eens gaan checken, ben bezig om een betere versie van de oude php2hex builder te maken die begrijpbaar is..

oude versie:

http://www.bruggema.nl/php2hex

en de nieuwere (ga nog kleine aanpassingen doen) maar hoor graag wat jullie er van vinden en wat eventueel veranderd kan worden.

http://www.bruggema.nl/php2hex/test12312231.html
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      maandag 3 april 2006 @ 00:58:51 #23
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_36597022
    quote:
    op zondag 2 april 2006 21:25 schreef chandler het volgende:
    willen jullie deze 'mini' site eens gaan checken, ben bezig om een betere versie van de oude php2hex builder te maken die begrijpbaar is..

oude versie:

en de nieuwere (ga nog kleine aanpassingen doen) maar hoor graag wat jullie er van vinden en wat eventueel veranderd kan worden.

gooi je site eens door een html checker. er zit nogal wat warnings in...
    pi_36600184
    castor; ik heb aardig wat foutjes gefixt maar loop nog steeds tegen /> foutjes aan ed... kan helaas niet vinden waarom het fout gaat? misschien dat jij het weet? maar verder? wat vond je van de layout opzich? overzichtelijk? goede kleuren gebruikt? duidelijk?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      maandag 3 april 2006 @ 09:57:09 #25
    39240 jagermaster
    pi_36600442
    quote:
    op maandag 3 april 2006 09:40 schreef chandler het volgende:
    castor; ik heb aardig wat foutjes gefixt maar loop nog steeds tegen /> foutjes aan ed... kan helaas niet vinden waarom het fout gaat? misschien dat jij het weet? maar verder? wat vond je van de layout opzich? overzichtelijk? goede kleuren gebruikt? duidelijk?
    krijg er nog wel meer dan dat.. <select> kent bijvoorbeeld de eigenschappen cols en rows niet. volgens mij moet je inplaats van <select></select> <select /> doen?

de grote vraag die ik heb als ik de website bekijk is, wat is het, wat doet het?
    zelf vind ik persoonlijk de head waar het logo in staat wat te groot..
    Where's my fear???
    pi_36600548
    om het even in het kort uit te leggen!.

ik ben bezig met een script die een installer kan maken zoals men tegenwoordig al lang heeft voor visualbasic/c/java applicaties. met deze installer kan je je eigen scripting (php/html/javascript) inpakken naar 1 bestand en wanneer een gebruiker deze download en start kan het de databases en bestanden laten uitpakken met eventueel een disclamer en derglijke functies. wat je nu hebt gezien is eigenlijk alleen de layout die je ziet als je de installer builder (php2hex) script hebt gestart.

* chandler is slekt in uitleggen notuleren is ook een vak !!

en over select? dat cols inderdaad vind ik raar want dat was vroeger altijd de standaard maar goed, dat kan veranderd zijn maar kon ik niet vinden. tevens vind ik select /> nogal raar want waar moet ik dan de opties tussenvoegen?

en je vind de header te groot? waarmee bekijk je de pagina als ik mag kijken? res/brouwser?
    Like trump...
      maandag 3 april 2006 @ 10:58:57 #27
    39240 jagermaster
    pi_36601905
    quote:
    op maandag 3 april 2006 10:05 schreef chandler het volgende:
    om het even in het kort uit te leggen!.

ik ben bezig met een script die een installer kan maken zoals men tegenwoordig al lang heeft voor visualbasic/c/java applicaties. met deze installer kan je je eigen scripting (php/html/javascript) inpakken naar 1 bestand en wanneer een gebruiker deze download en start kan het de databases en bestanden laten uitpakken met eventueel een disclamer en derglijke functies. wat je nu hebt gezien is eigenlijk alleen de layout die je ziet als je de installer builder (php2hex) script hebt gestart.

* chandler is slekt in uitleggen notuleren is ook een vak !!

en over select? dat cols inderdaad vind ik raar want dat was vroeger altijd de standaard maar goed, dat kan veranderd zijn maar kon ik niet vinden. tevens vind ik select /> nogal raar want waar moet ik dan de opties tussenvoegen?
    op zo'n manier <div width="100px" height="100px" />
    quote:
    en je vind de header te groot? waarmee bekijk je de pagina als ik mag kijken? res/brouwser?
    ik zelf draai win xp browser ie, opera, ff in resolutie 1280x1024 maar browser grote op 800x600 (meestal als die stomme popup vensters overal op internet de grote van het scherm weer is niet hebben verneukt)

(was ff snel eenr eactie.. anders mis ik de bus..)
    Where's my fear???
    pi_36601942
    was een hele snelle reactie, maar tnx
    Like trump...
    pi_36626973
    en nu is ie valid, dus kom maar op met de site checks!!
    quote:

oude versie:

Like trump...
    pi_36654640
    http://www.huiswerkvrij.com

- gemaakt: eind december 2005
    - mee bezig geweest: een hele week lang enkele uren per dag, en later steeds kleine wijzigingen gemaakt.
    - serverside scripting: php in combinatie met een mysql database.

ik heb deze site gemaakt omdat ik vond dat er op internet maar weinig huiswerk van hoge kwaliteit te vinden was. met gemiddeld 150 unieke bezoekers per dag loopt het lekker, maar lang niet goed genoeg naar mijn zin.
    scholieren havo/vwo (12-18 jaar) vormen de doelgroep.
    ik heb de site getest in microsoft internet explorer 6.0 en mozilla firefox 1.5.

ik heb een paar klachten gekregen over het design: het zou te saai/stijf/strak zijn.

waar ik graag commentaar op zou willen hebben is:
  • het design
  • indeling/navigatie (is het een beetje pretttig navigeren door de site, spreekt de frontpage aan etc.)
  • overige opmerkingen zijn ook welkom
  • pi_36657217
    quote:
    op dinsdag 4 april 2006 21:34 schreef rens_ het volgende:
    http://www.huiswerkvrij.com

- gemaakt: eind december 2005
    - mee bezig geweest: een hele week lang enkele uren per dag, en later steeds kleine wijzigingen gemaakt.
    - serverside scripting: php in combinatie met een mysql database.

ik heb deze site gemaakt omdat ik vond dat er op internet maar weinig huiswerk van hoge kwaliteit te vinden was. met gemiddeld 150 unieke bezoekers per dag loopt het lekker, maar lang niet goed genoeg naar mijn zin.
    scholieren havo/vwo (12-18 jaar) vormen de doelgroep.
    ik heb de site getest in microsoft internet explorer 6.0 en mozilla firefox 1.5.

ik heb een paar klachten gekregen over het design: het zou te saai/stijf/strak zijn.

waar ik graag commentaar op zou willen hebben is:
  • het design
  • indeling/navigatie (is het een beetje pretttig navigeren door de site, spreekt de frontpage aan etc.)
  • overige opmerkingen zijn ook welkom
  • het design is er in mijn ogen niet echt. kan ook komen omdat je header bij mij niet werkt. en se site is veel ts standaard in mijn ogen, witte achtergrond, zwarte tekst en blauw links. probeer in de het midden iets met afwisselende tinten te doen ofzo.

ook staat er in je bovenste menu een pijltje, waardoor ik dacht dat er een dropdown menu ofzo zou komen. is dus een beetje overbodig.

de onderste links vallen teveel op tenopzichte van de links erboven, bij boekverslagen heb je in eerst instantie al niet veel tekst staan, en de onderste links staan er direct onder. nu lijkt het net of ze bij dat item horen. ik zou ze iets kleiner maken en er wat ruimt boven tussen laten.

de navigatie is op zich wel goed. maar bij bijvoorbeeld huiswerk staan er alle vakken waar je door heen moet scrollen en het is niet in één oogopslag duidelijk wat waar staat. misschien zou je bovenaan een menutje kunnen maken met de hoofd items zoals duits, engels, enz. en dan een anchor ervan maken naar he betreffende stukje.

op de frontpage staat een invulformulier met drie knoppen ernaast, is een beetje erg veel. als ik een invul formulier invul, klik ik nooit op een knop, maar druk op enter. ik heb nu geen idee welke van de drie hij pakt. je zou beter een invulveld voor zoek huiswerk en boekverslag kunnen maken in 1 en een apart invulveld om iets in te sturen. (wat kan ik eigenlijk insturen? staat er niet bij)
    minimalist
      donderdag 6 april 2006 @ 03:17:06 #32
    46275 Castor
    pi_36697299
    quote:
    op maandag 3 april 2006 23:25 schreef chandler het volgende:
    en nu is ie valid, dus kom maar op met de site checks!!
    [..]
    nog maar 2 kleine foutjes, maar daar ga ik niet over zeuren

qua kleurgebruik ben ik niet kapot van je site. witte letters op een gele achtergrond is niet echt goed leesbaar. layout is op zich wel ok. maar ik ben geen designer dus ik kan je daar weinig commentaar op geven.

ik zou wel je div's anders noemen. probeer zo veel mogelijk semantisch correcte namen te gebruiken. bijvoorbeeld
    1<div id="sitemenu">

ipv
    1<div class="right">

het gebruik van namen als "left" en "right" wordt zowiezo afgeraden. wat als je nu besluit dat je ze op een andere plek wilt hebben, dan zou je ze of moeten hernoemen of je zou een <div class="right"> links kunnen hebben....das natuurlijk niet echt logisch.

verder zag ik dat je in je css vaak font-size in pixels neerzet. dit is niet echt vriendelijk tov onze slechtziende medemens. in ie kun je dan nl. niet het font vergroten. probeer je font-sizes zo veel mogelijk in em of percentages neer te zetten.

waarom staat je css trouwens in de html? er kan ook nog wel wat aan je css worden geoptimaliseerd. als je alle h1's, h2's en h3's in je .top een bepaalde font-family wilt geven dan kun je dat ook in je style voor .top doen ipv voor elke header in je top een nieuwe font-family regel in je css te zetten. dat soort regels worden namelijk geerfd van de "parent element".

in ff is er nog wat mis met je "step 1 - global configuration". als ik er op klik dan verschijnt er een horizontale scrollbar.

dat was het voorlopig, je kunt weer aan de slag!
    pi_36697585
    in eerdere delen wel eens een keer commentaar gegeven op andere sites, nu wil ik zelf wel eens kijken wat er van mijn site gevonden word. vooral functionaliteit en design..

www.ilcila.com het is een ecardservice voor vrienden en omgeving....

mee bezig geweest: nu 3 dagen
    (ps. ik weet dat de header een pixel te ver naar rechts staat.)
      zaterdag 8 april 2006 @ 08:43:20 #34
    58874 macferret
    http://spiffsbbq.nl
    pi_36758808
    ik heb na de geboorte van onze dochter een site gemaakt, mijn eerste eigen gemaakte site, www.noortje.dk tips altijd welkom!
    groeten
    ferret
    pi_36763005
    http://www.fantas-ties.com .
    ben er ooit mee begonnen omdat ik niks te doen had, stelde niks voor lelijke poep html site.
    naarmate ik bezig was wilde ik nieuwe dingen erop en ben die gaan leren, zo ben ik dus aan al mijn php/flash/html kennis gekomen

ik ben er ongeveer 1,5 jaar geleden mee begonnen en toen was het puur html en lelijk :| en zo steeds dingen veranderd en dingen toegevoegd.
    laatst nog php scripts onder handen genomen en het gehele design veranderd!

ik vraag me af wat jullie van het design vinden, en of het een beetje gebruikers vriendelijk is, en bijvoorbeeld het forum, of die genoeg functies bevat.

de site is gescript met php en html, en natuurlijk een mysql database.
    design is gemaakt met photoshop en hier en daar is er wat flash in verwerkt.

dus, wat vinden jullie ervan?
      zaterdag 8 april 2006 @ 14:23:34 #36
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_36765515
    quote:
    op zaterdag 8 april 2006 12:49 schreef fantasties het volgende:
    ben er ooit mee begonnen omdat ik niks te doen had, stelde niks voor lelijke poep html site.
    naarmate ik bezig was wilde ik nieuwe dingen erop en ben die gaan leren, zo ben ik dus aan al mijn php/flash/html kennis gekomen

ik ben er ongeveer 1,5 jaar geleden mee begonnen en toen was het puur html en lelijk :| en zo steeds dingen veranderd en dingen toegevoegd.

ik vraag me af wat jullie van het design vinden, en of het een beetje gebruikers vriendelijk is, en bijvoorbeeld het forum, of die genoeg functies bevat.

ik vind 't opzich wel wat. doe alleen wel ff een padding left en right in je css zodat de tekst niet helemaal tegen de borders van je tabellen staat.
    *BURP*
      zaterdag 8 april 2006 @ 15:29:36 #37
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_36767005
    quote:
    op zaterdag 8 april 2006 12:49 schreef fantasties het volgende:

ik vind het er allemaal wel leuk uitzien, maar mijn eerste indruk was: teveel van dat pimp my ride lettertype. je kunt het best gebruiken, maar ik vind het persoonlijk teveel van het goeie.
    Signature.
    pi_36802738

[ Bericht 100% gewijzigd door Piles op 09-04-2006 22:44:16 ]
      zaterdag 15 april 2006 @ 14:04:30 #39
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_36979827
    gegroet
    http://cannagrow.org

de site en het achterliggende framework ( http://spx.space.servehttp.com ) zijn beide nog volledig in ontwikkeling maar de site zelf werkt al aardig..

ik vraag niet om jullie (evt. onkundige) mening over de functionalliteit van de site maar wat jullie er van vinden.. ik ben niet de persoon verantwoordelijk voor de layout maar ben wel van mening dat het hier en daar een beetje overmatig `gestreept` is.
    heb meneer al gevraagd om daar wat aan te doen maar zover is het nog niet gekomen. maar goed... ook de layout laat nog te wensen over maar wie weet zijn er mensen hier die wat goede ideeen hebben of commentaar.

bij voorbaat dank
    Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
    pi_36980115
    www.tvtijd.nl biedt bezoekers online televisie streams van vele nederlandse zenders.
    hiernaast biedt tvtijd ook zenders aan die alleen online uitgezonden en bekeken kunnen worden.
    tvtijd biedt naast deze zenders ook een overzicht voor videoreportages die steeds meer online aangeboden worden.
    waar ik zelf minder overtevreden ben is dat de html een chaos is. het werkt in ieder geval zullen we maar zeggen....(in ff en ie uiteraard).
    k ben er 2 maanden mee bezig geweest, en nog eens 2 maanden lycos staan mailen waarom zij de dns van mijn domein nou niet veranderden.... uiteindelijk nog steeds niet gebeurt, daarom maar een lame redirectframe gebruikt...

check aub de layout en content.
    site is gemaakt met ( ) frontpage en dreamweaver, puur html.
    check it out!
    pi_36981809
    nouja dan kom ik ook maar even mijn website 'showen'

ik bied een gratis dienst aan op het internet, zonder reclame of spam rotzooi! ik had een keer niks te doen dus ging ik maar weer een beetje websites zitten maken. ik kwam toen op het idee om een website te maken waar ik gratis gastenboeken ging weggeven. dus zo is deze website ontstaan

hij is is gemaakt met php/mysql

http://www.gratisgastenboek.com

ben benieuwd
    pi_37002914
    @angelolel: je gastenboek zelf levert een flink aantal validatie fouten op. daarnaast is het een stuk makkelijker om je gastenboek m.b.v. layers op te bouwen. zeker als je met verschillende stijlen wilt werken.

daarnaast zie ik dat je als queryparameter 'id' gebruikt. mocht je willen dat google je gebruikte gastenboeken ook gaat indexeren kun je beter een andere benaming dan 'id' gebruiken, bijvoorbeeld 'gbid' of iets dergelijks.
      zondag 16 april 2006 @ 13:47:17 #43
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_37003904
    he, een tijd geleden, stond er een checklist in het nederlands in een van de topics. ik dacht eigenlijk dat het toentertijd in dsg was, maar ik kan ook via google.fok.nl niks vinden. ik dacht dat het een pdfje was. ik had hem ook ooit opgeslagen, maar heb nu een nieuwe puter, en die andere heb ik weggesmeten. nou ben ik hem dus kwijt, en ik zou 'm graag willen hebben.
    kan iemand me hieraan helpen?

gegroet,
    enriek
    Signature.
    pi_37005416
    quote:
    op zondag 16 april 2006 13:09 schreef sop het volgende:
    @angelolel: je gastenboek zelf levert een flink aantal validatie fouten op. daarnaast is het een stuk makkelijker om je gastenboek m.b.v. layers op te bouwen. zeker als je met verschillende stijlen wilt werken.

daarnaast zie ik dat je als queryparameter 'id' gebruikt. mocht je willen dat google je gebruikte gastenboeken ook gaat indexeren kun je beter een andere benaming dan 'id' gebruiken, bijvoorbeeld 'gbid' of iets dergelijks.
    ja ik was toen nog in de tijd van de tabellen, is nu al een stuk minder. dus ik ga er nog wel een keer aan knutselen.

maar waarom gbid? waarom pakt google geen id dan?
      maandag 17 april 2006 @ 10:15:21 #45
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_37025691
    google pakt id gewoon hoor... kijk maar tussen de google resultaten, genoeg id's te vinden daar.
    Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
    pi_37258541
    hoi,

ik heb een site gemaakt, ik vraag aan jullie wat jullie er van vinden. http://www.torrentguide.be
    vinden jullie hem overzichtleijk genoeg?
    pi_37258871
    quote:
    op maandag 24 april 2006 21:29 schreef flaccid het volgende:
    hoi,

ik heb een site gemaakt, ik vraag aan jullie wat jullie er van vinden. http://www.torrentguide.be
    vinden jullie hem overzichtleijk genoeg?
    in ie zjin je tabellen (heet dat zo) in ieder geval die witte vlakken staan raar onder elkaar.

ik zie dat ik in ff geen last er van heb, dan staat t wel mooi allemaal naast elkaar.

verder leuke kleuren, goed leesbaar. ookal heb je deze site niet zelfgemaakt maar met http://wordpress.org/.
    in op staat dat dingen als, web-log en phbb enzo hoef je niet te laten checken
    pi_37259020
    godverdomme, altijd die kut ie weer.
    pi_37259097
    de volgende site heb ik gemaakt:
    http://holiday-it.nl
    ik zou wel willen weten of het gebruiksgemak goed is?
    is het bijvoorbeeld duidelijk dat je op deze links kan klikken?
    1home - chalet - camping - ligging - porlezza - dagje uit - prijzen - contact

ik heb het mensen hier thuis laten testen, en sommige keken er overheen, en wisten niet waar ze na de openingspagina op moesten klikken
    bij voorbaat dank
    pi_37259693
    quote:
    op maandag 24 april 2006 21:40 schreef woeeiiii het volgende:
    mss kun je een paar mooie buttons maken, ipv text-links
      maandag 24 april 2006 @ 22:20:27 #51
    24708 kzieniks
    ook niet met bril
    pi_37261143
    quote:
    op de beginpagina kan ik nog naar beneden scrollen voor je stats

als je niet wilt dat je bezoekers je statistieken kunnen vinden gewoon geen linkje maken
    als je wel wilt dat ze de statistieken kunnen bekijken een gewoon zichtbaar linkje maken

maar dat is mijn mening
    -MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
    pi_37270238
    holiday-it.nl mag wel andere fonts gebruiken voor bv de menu... wat meer stylie layout ennuh meer info zou nooit kwaad kunnen.
    Like trump...
      dinsdag 25 april 2006 @ 09:08:32 #53
    39240 jagermaster
    pi_37270251
    quote:
    [ code verwijderd ]

ik heb het mensen hier thuis laten testen, en sommige keken er overheen, en wisten niet waar ze na de openingspagina op moesten klikken
    bij voorbaat dank
    waarom is het stukje waar de tekst staat zo klein? vind het een beetje zonde van me scherm zo.. gewoon geen inline frame gebruiken voor de tekst. maar de tekst zelf laten bepalen hoe groot het tekst gedeelte moet worden.
    Where's my fear???
      woensdag 26 april 2006 @ 23:34:13 #54
    147634 Big24
    Mountainbiker
    pi_37330358
    blijkbaar stond mijn vorige topic verkeerd.
    vandaar:

willen jullie je eerlijke mening is geven over mijn website?
    deze gaat over mijn passie voor het mountainbike.

http://www.mtb-freak.be

ik geen prof in website's maken , dus ik kan enkel maar leren uit jullie commentaar
    foto's, toertochten, routes , ...
    www.mtb-freak.be
    pi_37421223
    het is een goede website. de info staat goed en eigenlijk niks op aan te merken
    pi_37519595
    mijn eerste bericht op dit forum en al direct een site-check.
    een site voor treintjesfreaks: http://www.somda.nl. na gratis registratie zijn alle functies beschikbaar.

ik ben erg tevreden met de site, hij loopt ook al een paar jaar en het gaat steeds beter.
    waar ik minder tevreden over ben ik de hoeveelheid beginnersvragen die ik krijg. er staat een help-knop rechtsboven waar veel info onder zit. maar kennelijk wordt dat niet gelezen. ideeën om dat meer onder de aandacht te brengen zijn welkom.

ik steek ongeveer 40 a 50 uur per week in de site voor onderhoud, ontwikkeling en forum lezen/beantwoorden.
    hoeveel tijd de site tot nu toe gekost heeft wil ik niet eens over nadenken, maar de tijd dat de site bestaat vermenigvuldigd met mijn gemiddelde besteding in tijd kom ik op een ruime 2500 uur.

de techniek achter de site is een combinatie van php, mysql, javascript en ajax. dit ontwikkel ik allemaal gewoon in notepad. ik heb de extension in firefox voor w3c validatie en bijna alle pagina's valideren volledig.

bij voorbaat dank!
    pi_37551070
    quote:
    op woensdag 3 mei 2006 19:40 schreef pvdleek het volgende:
    mijn eerste bericht op dit forum en al direct een site-check.
    een site voor treintjesfreaks: http://www.somda.nl. na gratis registratie zijn alle functies beschikbaar.

ik ben erg tevreden met de site, hij loopt ook al een paar jaar en het gaat steeds beter.
    waar ik minder tevreden over ben ik de hoeveelheid beginnersvragen die ik krijg. er staat een help-knop rechtsboven waar veel info onder zit. maar kennelijk wordt dat niet gelezen. ideeën om dat meer onder de aandacht te brengen zijn welkom.

ik steek ongeveer 40 a 50 uur per week in de site voor onderhoud, ontwikkeling en forum lezen/beantwoorden.
    hoeveel tijd de site tot nu toe gekost heeft wil ik niet eens over nadenken, maar de tijd dat de site bestaat vermenigvuldigd met mijn gemiddelde besteding in tijd kom ik op een ruime 2500 uur.

de techniek achter de site is een combinatie van php, mysql, javascript en ajax. dit ontwikkel ik allemaal gewoon in notepad. ik heb de extension in firefox voor w3c validatie en bijna alle pagina's valideren volledig.

bij voorbaat dank!
    * de links zijn redelijk gelijk in kleur als de normale tekst. voor sommige mensen kan het moeilijk zijn om te zien wanneer het een link is en wanneer niet.
    * de knoppen zou ik aanpassen die van die rondingen hebben. bij het inloggen lijkt het heel raar vind ik en het past niet bij de rest van de website naar mijn mening. de website is wat strakker en die knoppen juist niet. ik zou ze in ieder geval wat hoekiger maken.
    * sitemap ontbreekt.
    * de help knop moet sowieso gelijk worden gemaakt aan de knoppen linksboven.. nu staat het zo los erop en lijkt het nergens verband mee te houden...
    * ik mis een logo... in 1 oogopslag kan ik niet echt zien waar de site over gaat... een logo van een trein kan hier bijvoorbeeld al veel mee helpen... gewoon iets herkenbaars gebruiken.
    * de disclaimer heeft links helemaal geen marge... de andere onderdelen wel.. die zitten in een kader ergens in het midden.
    *
    quote:
    als u een bug meldt, meldt dan de module waarin deze bug optreedt!

* niet overal consistentie. ene keer gebruik je donkerblauw voor het kader met de tekst erin en op de hoofdpagina donkergeel.
    * help functie is dubbel geplaatst. onder 'site' en rechtsbovenaan de pagina.

pagina gemaakt in zoveel 10den van seconden is niet echt nodig, maar is niet erg.
    je hebt niet aan zoekmachine optimalisatie gedaan maar dat is ook je eigen keus.

code technisch klopt het.

dat was het wel in ieder geval wat ik zie
    pi_37552344
    dag,

ik heb een website gemaakt voor het bedrijf van mijn vader,
    graag feedback

www.ismbornerbroek.nl

dank voor uw reactie's.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 22:08:51 #59
    46275 Castor
    pi_37614604
    quote:
    op donderdag 4 mei 2006 19:01 schreef broeswillems het volgende:
    dag,

ik heb een website gemaakt voor het bedrijf van mijn vader,
    graag feedback

www.ismbornerbroek.nl

dank voor uw reactie's.
    design/look
    ben er niet kapot van, maar heb ze veel slechter gezien. ik begrijp de link tussen het bedrijf en het gebruik van filmstrips in je design niet helemaal...

html
    het gebruik van frames doet heel ouderwets aan. probeer je eens te verdiepen in css. ik denk dat er een wereld voor je opengaat.

menu/navigatie
    ism bornerbroek levert rvs maatwerk en slagerij benodigheden. verder doen ze aan reparaties en onderhoud. dat zijn de kern activiteiten die ik uit de huidige site haal. ik zou in je site menu deze kern activiteiten benadrukken. zoiets als:

===
    home
    producten
    - rvs maatwerk
    - slagerij benodigheden
    services
    - reparaties
    - onderhoud
    contact
    ===

showroom hoort bij je producten. het is naar mijn mening voor een bezoeker van de site totaal niet interessant om zomaar door showroom/gallery te gaan bladeren zonder produkt informatie. het is veel nuttiger om bij de produkten de betreffende foto's te plaatsen met de daarbij behorende informatie.

bugs
  • je mist de .nl in je mailto-link van de welkomst tekst
    1 <a href="mailto:info@ismbornerbroek">mail</a> 

• volgens mij loopt deze zin niet helemaal lekker.
    quote:
    "wij proberen dit een zeer breed bereik te doen, van trapleuningen tot zelfontworpen krattenwassers."
    misc
  • waarom geen prijzen op de site? persoonlijk vindt ik het heel irritant om een site te bekijken met producten zonder prijs.

• je geeft in je welkomst woord aan dat ism bornerbroek ervaring heeft met verschillende machines van verschillende merken. welke merken? ik zou de bekendste noemen (ivm search-engine optimization).

• waarom onderin een link naar de pagina waar men op dat moment al is?

ik hoop dat je iets hebt aan m'n feedback.
  •   zondag 7 mei 2006 @ 02:15:12 #60
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37620390
    ik ben bezig met devolgende site:

http://www.paspaardensport.nl/index.php

op het moment is het nog maar een groffe opzet met geen inhoud. het menu aan de linkerkant word nog voorzien van categorieen.

suggesties, tips, kritiek, etc. welkom
    pi_37649271
    quote:
    op zaterdag 6 mei 2006 22:08 schreef castor het volgende:

[..]

design/look
    ben er niet kapot van, maar heb ze veel slechter gezien. ik begrijp de link tussen het bedrijf en het gebruik van filmstrips in je design niet helemaal...

html
    het gebruik van frames doet heel ouderwets aan. probeer je eens te verdiepen in css. ik denk dat er een wereld voor je opengaat.

menu/navigatie
    ism bornerbroek levert rvs maatwerk en slagerij benodigheden. verder doen ze aan reparaties en onderhoud. dat zijn de kern activiteiten die ik uit de huidige site haal. ik zou in je site menu deze kern activiteiten benadrukken. zoiets als:

===
    home
    producten
    - rvs maatwerk
    - slagerij benodigheden
    services
    - reparaties
    - onderhoud
    contact
    ===

showroom hoort bij je producten. het is naar mijn mening voor een bezoeker van de site totaal niet interessant om zomaar door showroom/gallery te gaan bladeren zonder produkt informatie. het is veel nuttiger om bij de produkten de betreffende foto's te plaatsen met de daarbij behorende informatie.

bugs
  • je mist de .nl in je mailto-link van de welkomst tekst
    [ code verwijderd ]

• volgens mij loopt deze zin niet helemaal lekker.
    [..]

misc
  • waarom geen prijzen op de site? persoonlijk vindt ik het heel irritant om een site te bekijken met producten zonder prijs.

• je geeft in je welkomst woord aan dat ism bornerbroek ervaring heeft met verschillende machines van verschillende merken. welke merken? ik zou de bekendste noemen (ivm search-engine optimization).

• waarom onderin een link naar de pagina waar men op dat moment al is?

ik hoop dat je iets hebt aan m'n feedback.
  • kijk, daar heb ik wat aan!

bedankt voor je kritiek en ik doe er zeker wat mee
    pi_37662350
    website
    webzone52 (zonder de intro van hierbove)
    wat vinden jullie van mijn webzone? en webdesign site + intro (je hoeft ze niet allemaal te beoordele)
    webzone:
    ik heb er maanden over gedaan, het is al de 3e versie. elke dag minimaal 2 uurtjes aan software en andere updaten dan meteen uploade, nieuwe pagina's toevoegen enzo. het was een template, maar het is zo veel verandert dat ik het de mijne mag noemen, en als je er moeilijk over gaat doen: dit was hem en nu is hij zo zoals je ziet is er alleen maar de header overgebleve:)de website is dus op de header na 100% van mij!
    intro:
    intro is 100% by me.. ik heb natuurlijk de streepjes ding van iemand gepakt, maar wel naar mijn styl verandert, als je oplet zie jedaar zelfs 52 in staan
    webdesign:
    webdesign52 site is met behulp van trendyflash site builder gemaakt
    extra:
    op de webzone52 zijn zo te zien veel scripts gebruikt. als er iets niet doet zeg et dan ff.
    thnq,
    - turquaz52 productions!

[ Bericht 2% gewijzigd door Turquaz52 op 08-05-2006 17:22:41 ]
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      maandag 8 mei 2006 @ 17:19:12 #63
    39240 jagermaster
    pi_37662537
    quote:
    op maandag 8 mei 2006 17:13 schreef turquaz52 het volgende:
    website
    webzone52 (zonder de intro van hierbove)
    wat vinden jullie van mijn webzone? en webdesign site + intro (je hoeft ze niet allemaal te beoordele)
    webzone:
    ik heb er maanden over gedaan, het is al de 3e versie. elke dag minimaal 2 uurtjes aan software en andere updaten dan meteen uploade, nieuwe pagina's toevoegen enzo. het was een template, maar het is zo veel verandert dat ik het de mijne mag noemen, en als je er moeilijk over gaat doen: dit was hem en nu is hij zo zoals je ziet is er alleen maar de header overgebleve:)de website is dus op de header na 100% van mij!
    intro:
    intro is 100% by me.. ik heb natuurlijk de streepjes ding van iemand gepakt, maar wel naar mijn styl verandert, als je oplet zie jedaar zelfs 52 in staan
    webdesign:
    webdesign52 site is met behulp van trendyflash site builder gemaakt
    extra:
    op de webzone52 zijn zo te zien veel scripts gebruikt. als er iets niet doet zeg et dan ff.
    thnq,
    - turquaz52 productions!
    hij doet het niet??
    Where's my fear???
    pi_37662594
    wat doet het niet:|
    (edit)
    (...) server:s de dir. doet et wel maar de rest niet:@
    (edit2)
    srry mense andere x, de server is (...)traag!

[ Bericht 45% gewijzigd door Turquaz52 op 08-05-2006 17:32:14 ]
    Quote van Tjabbo:
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
      maandag 8 mei 2006 @ 18:10:48 #65
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_37663988
    hij doet 't hier ook niet fatsoenlijk, maar voor wat ik kan zien: was maar wat dichter bij die template gebleven. wat een onoverzichtelijke, trage en schreeuwerige site. probeer eens wat meer consistentie in je vormgeving te krijgen en mik die animated gifjes en blinkende en scrollende mukjes eens overboord. .

[ Bericht 40% gewijzigd door nietzman op 08-05-2006 18:16:16 ]
    Ik ga naar huis.
    pi_37667657
    quote:
    op zondag 7 mei 2006 02:15 schreef keiichi het volgende:

op het moment is het nog maar een groffe opzet met geen inhoud. het menu aan de linkerkant word nog voorzien van categorieen.

ik weet niet of er nog meer content in gaat komen, maar zoals het nu is, heb ik geen idee waar het over gaat. ik zie een menu, een inlogformuliertje (waar ik niet weet waar ik voor in moet loggen) en "er zijn geen items om weer te geven"
    maar ik neem aan dt je dat nog in gaat vullen.

bij het formulier staat "login form" (waarom twee hoofdletters?) in het midden, de rest niet, staat erg rommmelig. ik zou er ook wat enters in gebruiken, zodat het niet zo op elkaar gepropt staat.

de site is in het nederlands, maar de webshop in het engels. beetje raar.

bij de webshop misschien nog een menu met de overige categoriën.

de indeling van de webshop is ook rommelig. bij garden tools staan boven 2 artikelen naast elkaar die elkaar overlappen, en eronder staat 1 artikel over de gehele breedte.

en oplopend en aflopend sorteren is door dt icoontje niet duidelijk.

layout is simpel maar netjes.
    minimalist
    pi_37668931
    quote:
    op zondag 7 mei 2006 02:15 schreef keiichi het volgende:

komt op mij over als een joomla site waarvan de lay-out enigzins is gewijzigd.

zelf zou ik de pagina gecentreerd weergeven als je niet de volledige schermbreedte benut, maar dat is een persoonlijk. verder valt er niet veel over te zeggen.
    Nee!
      maandag 8 mei 2006 @ 21:38:31 #68
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37671782
    quote:
    op maandag 8 mei 2006 20:25 schreef texsteel het volgende:

[..]

komt op mij over als een joomla site waarvan de lay-out enigzins is gewijzigd.

zelf zou ik de pagina gecentreerd weergeven als je niet de volledige schermbreedte benut, maar dat is een persoonlijk. verder valt er niet veel over te zeggen.
    content gaat er nog ingezet worden.
    op het moment ging me het meest om het verkrijgen van commentaar gewoon op de structuur. alles word nog doorvertaald naar het nederlands waar dat nog niet gedaan is.
      woensdag 10 mei 2006 @ 15:50:11 #69
    25637 hbruyn
    Ben benieuwd
    pi_37710255
    graag jullie mening, en opbouwende kritiek op mijn nieuwe project:

http://www.koopjeswinkelen.nl

koopjeswinkelen.nl biedt u een nieuwe manier om uw producten op internet aan te bieden.
    daarnaast kunt u via direct zoeken produkten zoeken in de bij ons aangemelde internetwinkels.
    u kunt eenvoudig websites van bedrijven zoeken.
    u kunt direct online uw produkten kopen bij een groeiend aantal aangesloten internetwinkels.

... dat dus...

henk
      woensdag 10 mei 2006 @ 16:02:34 #70
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37710521
    quote:
    op woensdag 10 mei 2006 15:50 schreef hbruyn het volgende:

koopjeswinkelen.nl biedt u een nieuwe manier om uw producten op internet aan te bieden.
    daarnaast kunt u via direct zoeken produkten zoeken in de bij ons aangemelde internetwinkels.
    u kunt direct online uw produkten kopen bij een groeiend aantal aangesloten internetwinkels.

... dat dus...

henk
    om eerlijk te zijn als ik dat in google zou vinden, zou ik gelijk weer vertrekken.
    ik vind het zelf niet echt duidelijk wat er nu precies mee gedaan kan worden. ik kan enkel links vinden

maar heb toch even doorgekeken

ik kom op een gegeven moment op de tarieven pagina. nun gaat het mij lijken op een verkapte webhoster

oh ja, tekst links in het menu is slecht leesbaar
      woensdag 10 mei 2006 @ 16:17:07 #71
    25637 hbruyn
    Ben benieuwd
    pi_37710894
    thenks,

als je suggesties voor verduidelijking hebt hoor ik het graag van je, want er staat toch duidelijk op de voorpagina dat je een webwinkel kunt huren.
    in de eerste instantie richt ik me daarop. later zal de nadruk meer gaan liggen op het doorzoeken van deze webwinkels.
    dit is nu ook al mogelijk via het zoekveld bovenin of via uitgebreid zoeken.

daarnaast is het een adressendatabase voor websites van bedrijven.

ik heb het menuachtergrondplaatje iig even lichter gemaakt.

[ Bericht 13% gewijzigd door hbruyn op 10-05-2006 16:22:32 ]
    pi_37934105
    ik heb even een hele kleine site check, meer een layout dat onderdeel gaat worden voor mijn php2hex installer..

het staat op http://www.bruggema.nl/instlay (let niet op de test texten er boven) en in ie ziet het er minder uit dan in ff maar krijg dat maar niet voor elkaar
    Like trump...
      woensdag 17 mei 2006 @ 22:43:55 #73
    39240 jagermaster
    pi_37934642
    quote:
    op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef chandler het volgende:
    ik heb even een hele kleine site check, meer een layout dat onderdeel gaat worden voor mijn php2hex installer..

het staat op http://www.bruggema.nl/instlay (let niet op de test texten er boven) en in ie ziet het er minder uit dan in ff maar krijg dat maar niet voor elkaar
    in ff mis je de rechterlijn van het eerste venster. verder is de tekst in het linkerveld niet leesbaar.
    beetje jammer dat je ook op niet accept kan drukken;) verder ziet het er wel leuk uit..

moet je niet de grote van de bovenste blauwe bar vergroten om het goed weer te geven in ie? of misschien anders met z-index de layout fixen..
    Where's my fear???
    pi_37935538
    ja inderdaad, de eerste pagina mist de rechterlijn in ff en weer niet in ie en het is nog maar het concept, dus accept is nog niet van toepassing

verder is de bovenste bar groot genoeg in ff maar weer niet in ie en als ik um vergroot dan is ie weer te groot in ff maar de z-index? die ken ik nog niet? wat kun je daar precies mee?
    Like trump...
    pi_37941932
    add: ik heb even gechecked wat de z-index doet, maar ik positioneer helemaal niets dus heeft z-index volgens de css guide geen zin
    Like trump...
      donderdag 18 mei 2006 @ 10:14:39 #76
    39240 jagermaster
    pi_37942694
    quote:
    op woensdag 17 mei 2006 23:03 schreef chandler het volgende:
    ja inderdaad, de eerste pagina mist de rechterlijn in ff en weer niet in ie en het is nog maar het concept, dus accept is nog niet van toepassing

verder is de bovenste bar groot genoeg in ff maar weer niet in ie en als ik um vergroot dan is ie weer te groot in ff maar de z-index? die ken ik nog niet? wat kun je daar precies mee?
    met de volgende wijzigingen krijg ik hem wel goed

in de stylesheet:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
        #insttop
        {
            color: white;
            background: url('top.gif') no-repeat 0px 0px;
            height: 29px;
        }

#insttoptext
        {
            padding: 7px 0px 0px 25px;
            font-weight: bold;
            font-size: 13px;
        }

in de html
    1
    2
    3
         <div id="insttop">
            <div id="insttoptext">test installer</div>
         </div>
    Where's my fear???
    pi_37951531
    oh, je bent geweldig!!! ik heb het reeds aangepast in de source!

[ Bericht 19% gewijzigd door Chandler op 18-05-2006 14:39:27 ]
    Like trump...
      donderdag 18 mei 2006 @ 14:43:28 #78
    82546 Apekoek
    terrorhenk
    pi_37951843
    hoe kom ik aan een eenvoudige nieuws brieven systeem, ik ben namelijk best wel php/html noob.
    de nieuws brief kan ik zelf wel samen stellen. maar ik heb een eenvoudige manier nodig om een email adres invul balkje op mijn site toe te voegen. en dan als de bezoeker vervolgens op subscribe/submit drukt dat het adres dan automatisch in een database komt op mijn server. heeft iemand misschien een linkje voor mij wat overeenkomt met mijn verhaal (ik weet namelijk niet hoe zoiets heet)?
      donderdag 18 mei 2006 @ 17:00:46 #79
    82546 Apekoek
    terrorhenk
    pi_37956135
    quote:
    op donderdag 18 mei 2006 14:43 schreef apekoek het volgende:
    hoe kom ik aan een eenvoudige nieuws brieven systeem, ik ben namelijk best wel php/html noob.
    de nieuws brief kan ik zelf wel samen stellen. maar ik heb een eenvoudige manier nodig om een email adres invul balkje op mijn site toe te voegen. en dan als de bezoeker vervolgens op subscribe/submit drukt dat het adres dan automatisch in een database komt op mijn server. heeft iemand misschien een linkje voor mij wat overeenkomt met mijn verhaal (ik weet namelijk niet hoe zoiets heet)?
    iemand enig idee?
    pi_37956577
    ik heb deze site gemaakt!

http://members.lycos.nl/jongerenarnhem/

voor jongeren uit arnhem en omstreken!
    maar nu de vraag , hoe trek je meer bezoekers? en wat is het beste programma om een banner te maken?
    [IMG]http://img236.imageshack.us/img236/7537/822027fv28us.gif[/IMG]
      donderdag 18 mei 2006 @ 19:30:08 #81
    39240 jagermaster
    pi_37960658
    quote:
    op donderdag 18 mei 2006 17:00 schreef apekoek het volgende:

[..]

iemand enig idee?
    gewoon opzoek gaan dus naar een scriptje bijvoorbeeld op http://www.hotscripts.com/
    Where's my fear???
      donderdag 18 mei 2006 @ 19:36:05 #82
    39240 jagermaster
    pi_37960910
    quote:
    op donderdag 18 mei 2006 17:13 schreef jfa het volgende:
    ik heb deze site gemaakt!

http://members.lycos.nl/jongerenarnhem/

voor jongeren uit arnhem en omstreken!
    maar nu de vraag , hoe trek je meer bezoekers?
    dan begin je met een website
    - uitstraling,
    - leesbaarheid,
    - indeling.
    zo zou je is naar de vraag kunnen kijken "wat moet je als bezoeker op deze site?"

inhoud:
    - unieke content,
    - regelmatige updates,
    - aantrekkelijk opgemaakt om het te kunnen lezen/overzien.

reclame:
    - url verspreiden
    - betaalde reclame
    - unieke en goede content enz. om goed opgenomen te kunnen worden in een zoekmachine
    - domeinnaam
    quote:
    en wat is het beste programma om een banner te maken?
    de ene vind dit programma goed de ander een ander programma. wat wil je met een banner
    - bewegend?
    - 3d?
    - 2d?
    - foto?
    - getekend?

als je het allemaal niet weet kan je altijd nog adobe illustrator, adobe photoshop en flash kopen dan kan je het meeste wel maken en/of uitproberen.
    Where's my fear???
    pi_37961649
    dank je wel! kan er zeker wat mee!!!!:)
      vrijdag 19 mei 2006 @ 10:06:04 #84
    25637 hbruyn
    Ben benieuwd
    pi_37980239
    quote:
    op woensdag 10 mei 2006 15:50 schreef hbruyn het volgende:

... dat dus...

henk
    graag nog enige reakties op mijn eerdere post...
    pi_37980378
    ziet er goed uit, kleurgebruik is mooi.
    alleen de provincies gelderland en overijssel zijn omgedraaid in het kaartje.
    quote:
    deze zin loopt niet echt lekker, misschien dat je dit beter anders kunt omschrijven. nu komt het woordje zoeken best wel vaak terug.
    Nee!
      vrijdag 19 mei 2006 @ 11:15:45 #86
    25637 hbruyn
    Ben benieuwd
    pi_37982665
    ok, bedankt voor je input.
    ik zal er naar kijken.

ik zit trouwens te denken om die bovenste regel grafisch te maken, dus om er plaatjes neer te zetten met de tekst:

bedrijven zoeken \/ /\

produkten zoeken /\

wat denken jullie daarvan?

maakt dat het geheel duidelijker en netter, of juist niet?
    ofwel is de huidige tekstuele omschrijving goed of moeten het plaatjes worden?
    pi_38040198
    bij die site van holiday-it zou ik de strepen onder de hyperlinks weghalen, dat ziet verzorger uit mijn inziens.

ik wil zelf graag ook een sitecheck
    www.mediawereld.com
    ik weet dat er nog niet vele berichten op staan, maar het gaat me mee rom de bruikbaarheid en de lay-out
      zondag 21 mei 2006 @ 13:02:57 #88
    82546 Apekoek
    terrorhenk
    pi_38043051
    quote:
    op donderdag 18 mei 2006 19:30 schreef jagermaster het volgende:

[..]

gewoon opzoek gaan dus naar een scriptje bijvoorbeeld op http://www.hotscripts.com/
    dat is het hem nou juist, als leek zijnde weet ik niet hoe zoiets heet. wat is het naam van het beestje, ik heb al geprobeerd om te zoeken, maar ik weet totaal niet waar ik op moet zoeken.
    pi_38052528
    quote:
    op maandag 24 april 2006 21:51 schreef piles het volgende:

[..]

mss kun je een paar mooie buttons maken, ipv text-links
    hoe maak je het beste buttons? voor www.jfa.nl.nu
    pi_38054115
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 17:01 schreef apekoek het volgende:

[..]

jij vind het fantasieloos, dat heeft met smaak te maken, ik hou van een strak design, jij wellicht niet (niet te veel frutsels op de pagina).

en dat ik officieel helemaal geen gebruik maak van een totaal eigen shop heeft er mee te maken dat ik totaal niet kan programmeren of html of wat dan ook kan, ik wil gewoon mijn eigen gemaakte designs de wereld inbrengen, je kan er ook respect voor hebben dat ik het gewoon probeer, niet persee om geld te maken maar ontwerpen is een hobby van mij.
    als je niet tegen eerlijk commentaar kan, moet je geen sitecheck plaatsen.

en persoonlijke smaak voor een commerciele site is niet oke, je moet je doelgroep proberen aan te spreken. voor een persoonlijke site ligt dat natuurlijk anders/
    pi_38159336
    m'n nieuwe website voor m'n ghana-project in 2007 is ook eindelijk online:

http://www.back2africa.nl

iemand op- of aanmerkingen?
    is het lettertype duidelijk, en is de indeling makkelijk/overzichtelijk???
    pi_38161629
    mijn personal site. stelt niet bijster veel voor.

http://loehoes.nl
    pi_38163926
    quote:
    op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef ko_9 het volgende:
    m'n nieuwe website voor m'n ghana-project in 2007 is ook eindelijk online:

http://www.back2africa.nl

iemand op- of aanmerkingen?
    is het lettertype duidelijk, en is de indeling makkelijk/overzichtelijk???
    niet echt bijzonder veel over te zeggen, wat dus eigenlijk over het algemeen zeer positief is. ik vind dat je een duidelijke en overzichtelijke structuur hebt, een sobere layout die toch weer wat oplicht door de foto in je header en leuke afbeeldingen die mensen toch wel kunnen aanspreken (deze parkeermeter...).

alleen de oranje letters in je hoofding vind ik wat ongepast in de layout, en de achtergronden van menu-items ghana en kenia zou ik terug neutraal pakken, want dit geeft een wat warrige indruk. pas wanneer je het van iets dichterbij bekijkt, zie je dat het de vlaggen van de landen betreft.

ook "sponsor - sponsor - sponsor" in de balk tussen je hoofding en je content. waarschijnlijk heb je dit er gewoon tijdelijk gezet, maar dan zou ik het veranderen in "krijg hier een link als sponsor" met daarbij een link naar je sponsorpagina ofzoiets.
    pi_38164247
    ik krijg wel af en toe feedback van bezoekers over mijn website, maar nu wil ik toch wat meer in to depth gaan.

url: http://www.artinthepicture.com
    gemaakt: februari 2005

ik ben zeer tevreden over de inhoud natuurlijk, die uiteraard de belangrijkste kracht van deze website is, en naar mijn mening op geen enkele andere website te vinden is. daarnaast blijkt de naam ook heel catchy te zijn, want iedereen die één keer van de site heeft gehoord, kan hem zich nadien nog perfect voor de geest halen. en tenslotte vind ik de structuur redelijk geslaagd, omdat ik denk dat men perfect kan vinden wat men zoekt, via diverse wegen. ontevreden ben ik nog over het hoofdje "newsletter" en "sitemap", die eigenlijk nog steeds niet uitgewerkt zijn.

de layout van de site is bewust redelijk sober gehouden, enerzijds omdat de schilderijen de echte eye catchers moeten zijn en anderzijds omdat ik gewoon slecht ben in layout. toch wil ik hier graag wat feedback over. maar wat ik vooral zoek, is feedback op het vlak van de structuur, de usability van de website. ik heb de indruk dat we stilaan naar het maximum zijn aan het neigen qua kwantiteit, want dat met nog meer keuzes het wel heel moeilijk wordt voor mensen om hun weg nog te vinden.
      woensdag 24 mei 2006 @ 20:55:45 #95
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38177639
    www.somethingfornothing.nl site heb ik zelf gemaakt slaat natuurlijk nergens op layout.

nu samen met een collega bezig zo wordt het ongeveer

iemand nog wat tips? ben geen webdesigner namelijk
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:00:39 #96
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_38177824
    en jij denkt dat mensen dat écht doen?
    zo ja, zeg het me, dan ga k dat ook doen.
    Signature.
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:02:25 #97
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38177889
    quote:
    op woensdag 24 mei 2006 21:00 schreef eer-ik het volgende:
    en jij denkt dat mensen dat écht doen?
    zo ja, zeg het me, dan ga k dat ook doen.
    weet ik niet...valt te proberen...maar wil er van de zomer een soort ruil site van maken...dat mensen met elkaar dingen kunnen ruilen zonder dat het iets kost.

kijk wel of het wat wordt anders is weer een miskoop (48 euro voor 5 jaar valt mee )
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:05:27 #98
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_38177992
    48 euro voor 5 jaar is niet veel nee.
    anyway, het nieuwe ziet er al een stuk beter uit dan het oude.
    alleen: het is een .nl site, moet het dan ook echt in het engels?
    edit: titel is wel in het engels

probeer ervoor te zorgen dat je niet teveel hoeft te scrollen, dat is namelijk irritant
    verder lijkt het frame me ook niet echt nodig, je kunt ook gewoon de pagina maken zonder frame.
    zoveel staat er ook weer niet op.
    Signature.
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:09:03 #99
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38178139
    quote:
    op woensdag 24 mei 2006 21:05 schreef eer-ik het volgende:
    48 euro voor 5 jaar is niet veel nee.
    anyway, het nieuwe ziet er al een stuk beter uit dan het oude.
    alleen: het is een .nl site, moet het dan ook echt in het engels?
    edit: titel is wel in het engels

probeer ervoor te zorgen dat je niet teveel hoeft te scrollen, dat is namelijk irritant
    verder lijkt het frame me ook niet echt nodig, je kunt ook gewoon de pagina maken zonder frame.
    zoveel staat er ook weer niet op.
    dat scrollen heb je wel gelijk in...
    wat dat betreft ben ik echt een n00b op html gebied....hopen dat die nieuwe site beter wordt...

en dat ie in het engels is , moet namelijk ook geld uit het buitenland ontvangen :-)
    maar het zal wel een grote flop worden
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:14:03 #100
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_38178341
    haha, moet je reclame maken
    anyway, ik zeg: trap dat frame eruit, en maak de site zonder.
    scheelt een hoop ellende
    Signature.
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:16:26 #101
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38178421
    quote:
    op woensdag 24 mei 2006 21:14 schreef eer-ik het volgende:
    haha, moet je reclame maken
    anyway, ik zeg: trap dat frame eruit, en maak de site zonder.
    scheelt een hoop ellende
    help me maar als je wilt zet ik je meteen neer op de special banner page
      woensdag 24 mei 2006 @ 21:21:19 #102
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_38178613
    woei, wat een eer
    wil je misschien wel helpen, maar ik ben nu examens aan het maken.
    moet je nog effe geduld hebben, en ik beloof niks
    Signature.
    pi_38443552
    http://shroomy.cabspace.com/
    hier staan een aantal websites op die ik gemaakt heb en een paar 3d renders en filmpjes
    pi_38465436
    quote:
    op donderdag 1 juni 2006 17:31 schreef jamsper het volgende:
    http://shroomy.cabspace.com/
    hier staan een aantal websites op die ik gemaakt heb en een paar 3d renders en filmpjes
    lees de openingspost van dit topic eens, en dan met name de eerste 5 punten. en 3d renders en filmpjes horen hier sowieso niet thuis.
    pi_38505955
    wat vinden jullie van mijn website www.astroversum.nl - alles over astronomie en ruimtevaart?

astronomie is een grote hobby van me en ik ben al ruim 1,5 jaar met deze site bezig. benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Freek99 op 03-06-2006 17:48:21 ]
      woensdag 7 juni 2006 @ 21:12:56 #106
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38636804
    quote:
    op zaterdag 3 juni 2006 16:33 schreef freek99 het volgende:
    wat vinden jullie van mijn website www.astroversum.nl - alles over astronomie en ruimtevaart?

astronomie is een grote hobby van me en ik ben al ruim 1,5 jaar met deze site bezig. benieuwd wat jullie ervan vinden.
    ik als normale gebruiker vind het een hele mooie duidelijk site...hij is overzichtelijk.
    vind die live stream trouwens wel vet van dat nasa gebeuren ]

mijn site ook maar even overgemaakt komt geen eens in de buurt bij bovenstaande
    maar mijn doel is dan ook zoooo simpel mogelijk voor de bezoeker als het maar duidelijk is. en ik ben geen webdesigner ik vind het wel best. iemand nog een tip ofiets? graag niet te ingewikkeld.

www.somethingfornothing.nl gaat het om
    pi_38637209
    quote:
    op woensdag 7 juni 2006 21:12 schreef razor21 het volgende:
    auw, mn ogen
    misschien iets minder rood proberen? en overzichtelijkheid hoeft niet te betekenen dat er helemaal geen design moet zijn
      woensdag 7 juni 2006 @ 21:32:35 #108
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38637257
    quote:
    op woensdag 7 juni 2006 21:30 schreef piles het volgende:

[..]

auw, mn ogen
    misschien iets minder rood proberen? en overzichtelijkheid hoeft niet te betekenen dat er helemaal geen design moet zijn
    is toch oranje...had ik gedaan ivm wk , wat zijn de mooie combi's? dus achtergrond + letterkleur? gewoon zwart / wit? of is dat te simpel...

update : heb hem lila gemaakt ziet er wat rustiger uit vind ik....

[ Bericht 10% gewijzigd door Razor21 op 07-06-2006 22:04:08 ]
    pi_38639688
    quote:
    op woensdag 7 juni 2006 21:32 schreef razor21 het volgende:
    update : heb hem lila gemaakt ziet er wat rustiger uit vind ik....
    al een stuk beter
    maar ik zou toch een leuke header maken met daarin iets wat met gratis te maken heeft (kan zo gauw niets bedenken )
      donderdag 8 juni 2006 @ 10:25:44 #110
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_38648377
    quote:
    op woensdag 7 juni 2006 21:12 schreef razor21 het volgende:

[..]

ik als normale gebruiker vind het een hele mooie duidelijk site...hij is overzichtelijk.
    vind die live stream trouwens wel vet van dat nasa gebeuren ]

mijn site ook maar even overgemaakt komt geen eens in de buurt bij bovenstaande
    maar mijn doel is dan ook zoooo simpel mogelijk voor de bezoeker als het maar duidelijk is. en ik ben geen webdesigner ik vind het wel best. iemand nog een tip ofiets? graag niet te ingewikkeld.

een simpel css design zou geen kwaad kunnen natuurlijk.
    persoonlijk vind ik de waslijst met gratis dingen niet erg overzichtelijk, misschien is het een idee om de laatste 10 acties weer te geven op de frontpage en de rest in een archief te plaatsen?
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      donderdag 8 juni 2006 @ 11:56:45 #111
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_38651137
    quote:
    op donderdag 8 juni 2006 10:25 schreef bellerophon het volgende:

[..]

een simpel css design zou geen kwaad kunnen natuurlijk.
    persoonlijk vind ik de waslijst met gratis dingen niet erg overzichtelijk, misschien is het een idee om de laatste 10 acties weer te geven op de frontpage en de rest in een archief te plaatsen?
    css is toch iets met opmaak ofzo? dat je een appart bestand maakt met hoe de layout eruit moet zien?
    pi_38651393
    quote:
    op donderdag 8 juni 2006 11:56 schreef razor21 het volgende:

[..]

css is toch iets met opmaak ofzo? dat je een appart bestand maakt met hoe de layout eruit moet zien?
    yep.. bekijk csszengarden.com eens... dat is steeds dezelfde html pagina met andere css-lay-out... en totaal verschillend.
    alle opmaak zit erin.. per container en per hoofdcontainer. (en dmv. id's #, name en .classes)

[edit]
    voorbeeldje:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    111
    112
    113
    114
    115
    116
    117
    118
    119
    120
    /* basic elements */
    body { 
       font: 8pt/16pt georgia; 
       color: #555753; 
       background: #fff url(blossoms.jpg) no-repeat bottom right; 
       margin: 0px; 
       }
    p { 
       font: 8pt/16pt georgia; 
       margin-top: 0px; 
       text-align: justify;
       }
    h3 { 
       font: italic normal 12pt georgia; 
       letter-spacing: 1px; 
       margin-bottom: 0px; 
       color: #7d775c;
       }
    a:link { 
       text-decoration: none; 
       color: #b7a5df;
       }
    a:visited { 
       text-decoration: none; 
       color: #d4cddc;
       }
    a:hover, a:active { 
       text-decoration: underline; 
       color: #9685ba;
       }

/* specific divs */
    #container { 
       background: url(zen-bg.jpg) no-repeat top left; 
       padding: 0px 175px 0px 110px;  
       margin: 0px; 
       }

#intro { 
       min-width: 470px;
       }
    #pageheader { 
       margin-bottom: 20px;
       }

/* using an image to replace text in an h1. this trick courtesy douglas bowman, http://www.stopdesign.com/articles/css/replace-text/ */
    #pageheader h1 { 
       background: transparent url(h1.gif) no-repeat top left; 
       margin-top: 10px; 
       width: 219px; 
       height: 87px; 
       float: left;
       }
    #pageheader h1 span {
       display:none
       }
    #pageheader h2 { 
       background: transparent url(h2.gif) no-repeat top left; 
       margin-top: 58px; 
       margin-bottom: 40px; 
       width: 200px; 
       height: 18px; 
       float: right;
       }
    #pageheader h2 span {
       display:none;
       }

#quicksummary {
       clear:both; 
       margin: 20px 20px 20px 10px; 
       width: 160px; 
       float: left;
       }
    #quicksummary p {
       font: italic 10pt/22pt georgia; 
       text-align:center;
       }

#preamble {
       clear: right; 
       padding: 0px 10px 0px 10px;
       }
    #supportingtext {
       padding-left: 10px; 
       margin-bottom: 40px;
       }

#footer { 
       text-align: center; 
       }
    #footer a:link, #footer a:visited { 
       margin-right: 20px; 
       }

#linklist {
       margin-left: 600px; 
       position: absolute; 
       top: 0px; 
       right: 0px;
       }
    #linklist2 { 
       font: 10px verdana, sans-serif; 
       background: transparent url(paper-bg.jpg) top left repeat-y; 
       padding: 10px; 
       margin-top: 150px; 
       width: 130px; 
       }
    #linklist h3.select { 
       background: transparent url(h3.gif) no-repeat top left; 
       margin: 10px 0px 5px 0px; 
       width: 97px; 
       height: 16px; 
       }
    #linklist h3.select span {
       display:none
       }
    pi_38651506
    door middel van dreamweaver 8 kan je deze codes zonder moeite intypen, zodra je het kromme haakje opent en op enter drukt krijg je een lijst te zien met opties.
    verder wat google gebruiken en je komt er wel.
    pi_38651842
    de site die ik hier wil laten checken bestaat al een tijdje. maar ik wil wel weten wat jullie er van vinden: avantilazio.nl

het is een fansite voor de italiaanse voetbalclub ss lazio.
    :-)
    pi_38662194
    quote:
    op zaterdag 3 juni 2006 16:33 schreef freek99 het volgende:

niemand nog reacties/tips?
    pi_38671329
    quote:
    op donderdag 8 juni 2006 16:55 schreef freek99 het volgende:

[..]

slordige broncode, teveel fonttags. probeer alles in 1 css bestand of alles in <style></style> te doen.
    pi_38743751
    wat vinden jullie van www.fok.nl ?? is nog beta dus... intro 100% by me met swish max!

[ Bericht 13% gewijzigd door Godtje op 14-06-2006 17:39:15 ]
    Quote van Tjabbo:
      zondag 11 juni 2006 @ 13:09:06 #118
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_38746045
    de site zelf is imo een dertien in een dozijn template met een visueel onaantrekkelijke header en het intro is een opeenhoping van weinigzeggende effecten.

de eerste vraag die me door m'n hoofd schiet is "wat is dit in hemelsnaam en wat moet ik er mee." dus mijn advies is: ga eerst eens uitzoeken wat je precies wilt bereiken met je site en hoe je dat over wilt brengen op je bezoeker.

ergo: wat heb jij als webmaster mij als bezoeker te melden?
    Ik ga naar huis.
    pi_38808073
    quote:
    op zondag 11 juni 2006 13:09 schreef nietzman het volgende:
    de site zelf is imo een dertien in een dozijn template met een visueel onaantrekkelijke header en het intro is een opeenhoping van weinigzeggende effecten.

de eerste vraag die me door m'n hoofd schiet is "wat is dit in hemelsnaam en wat moet ik er mee." dus mijn advies is: ga eerst eens uitzoeken wat je precies wilt bereiken met je site en hoe je dat over wilt brengen op je bezoeker.

ergo: wat heb jij als webmaster mij als bezoeker te melden?
    ik bied op mijn site, warezz aan. movies, games, mp3 albums, software, en laterna nog veel meer! de intro is met swishmaxx gemaakt in 1 uurtje. ik laat hem nog een keer maken met flash 8 pro.
    Quote van Tjabbo:
      dinsdag 13 juni 2006 @ 12:31:27 #120
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_38808279
    quote:
    op donderdag 8 juni 2006 16:55 schreef freek99 het volgende:

[..]

ja: http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html
      dinsdag 13 juni 2006 @ 12:37:42 #121
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_38808484
    quote:
    op dinsdag 13 juni 2006 12:25 schreef turquaz52 het volgende:

[..]

ik bied op mijn site, warezz aan. movies, games, mp3 albums, software, en laterna nog veel meer! de intro is met swishmaxx gemaakt in 1 uurtje. ik laat hem nog een keer maken met flash 8 pro.
    een dergelijke website mag toch niet hier gepromoot worden?
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      dinsdag 13 juni 2006 @ 19:15:54 #122
    82546 Apekoek
    terrorhenk
    pi_38821838
    vinden jullie mijn site nog mooi?

ik weet het technisch is het troep.
      dinsdag 13 juni 2006 @ 22:03:43 #123
    39240 jagermaster
    pi_38829053
    quote:
    op dinsdag 13 juni 2006 19:15 schreef apekoek het volgende:
    vinden jullie mijn site nog mooi?

ik weet het technisch is het troep.
    wat heb je er dan aan veranderd sinds de laatste keer dat je hem in sitechecks hebt gehad? dat is toch een paar maanden geleden alweer of wordt ik gek?
    Where's my fear???
      woensdag 14 juni 2006 @ 00:15:11 #124
    82546 Apekoek
    terrorhenk
    pi_38834741
    quote:
    op dinsdag 13 juni 2006 22:03 schreef jagermaster het volgende:

[..]

wat heb je er dan aan veranderd sinds de laatste keer dat je hem in sitechecks hebt gehad? dat is toch een paar maanden geleden alweer of wordt ik gek?
    paar kleine visueele aanpassingen
    pi_38839204
    ik zie wel een foutje in ff. je naar boven knop blijft boven staan en scrollt dus niet mee.
    wat ik van je site vind weet je wel.
    pi_38854421
    quote:
    op dinsdag 13 juni 2006 12:37 schreef bellerophon het volgende:

[..]

een dergelijke website mag toch niet hier gepromoot worden?
    ik premoot hem ook niet, ik laat hem checken
    Quote van Tjabbo:
    pi_38855132
    quote:
    op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef turquaz52 het volgende:

[..]

ik premoot hem ook niet, ik laat hem checken
    en toch gaan we dat niet doen!!
    warez sites zijn niet toegestaan en linken naar ook niet.
    tevens vraag je geen eens tips dus het is een dubbele nee.
    pi_39403111
    www.hove-n.nl

mwa, ben een beetje aan het aankloten. dit is m'n eerste site sinds 2003 weer of zo
    hoe lang ik er mee bezig geweest ben? uurtje of 8 nu al. weet het niet precies.
    de foto's heb ik zelf gemaakt.

waar ik niet tevreden over ben? m'n lettertype.
    pi_39403197
    gemaakt met enkel kladblok en kopieeren en aanpassen en zo

ben nog niet klaar eh daarom werken een hoop pagina's nie
    pi_39403821
    leuk topic, ik werp de nieuwe site waar ik mee bezig ben ook wel even aan jullie kritisch oog voor
      zaterdag 1 juli 2006 @ 00:58:11 #131
    46275 Castor
    pi_39413088
    quote:
    op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
    www.hove-n.nl

mwa, ben een beetje aan het aankloten. dit is m'n eerste site sinds 2003 weer of zo

voor een ontwerp bureau vindt ik hem niet echt "mooi" ofzo. maar das objectief. verder snap ik de gebruikte foto's niet helemaal. omdat jullie in rotterdam zitten laten jullie foto's van een industriegebied zien?

het logo gaat wel (lekker simpel) maar doe wat aan die lelijke n (of is het de bedoeling dat je die pixels zo duidelijk ziet?).

over de html/css ga ik het maar helemaal niet hebben...
    mompel...geen doctype..mompel..inline styles... layout tables..mompel..semantisch niet correct..mompel
    pi_39417141
    quote:
    www.hove-n.nl

beetje veel ruimte tussen het menu en de content.

en voor de rest is alles al gezegt
      zaterdag 1 juli 2006 @ 11:50:48 #133
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_39419229
    heb je überhaupt iets met vormgeving, koewam?
    Ik ga naar huis.
      zaterdag 1 juli 2006 @ 12:15:52 #134
    65151 ArtyShock
    Lurker extraordinaire
    pi_39419777
    quote:
    www.hove-n.nl

ik zal nooit zo veel kritiek hebben op iemand die wat aan het hobbyen is. maar ik begrijp uit de tekst op die site dat je sites voor anderen wilt maken?

ik ben geen vormgever ofzo, maar ehm... don't give up your day job.
    ik weet dat dit niet opbouwend is, maar ik weet ook niet waar ik moet beginnen.
    Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
    pi_39420581
    quote:
    www.hove-n.nl

heb je ook naar websites van je concurenten gekeken?

je bent voor het eerst weer bezig met het maken van websites sinds 2003, ga alsjeblieft eerst nog 10 andere websites maken voordat je op het idee komt om websites voor anderen te maken. je bent hier nu al 8 uur aan bezig, met alle respect, binnen een half uurtje maak ik precies een zelfde website.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
      zaterdag 1 juli 2006 @ 23:44:28 #136
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_39437208
    quote:
    www.hove-n.nl

leuke foto's. maar in 2003 was het geen goed idee om de browser foto's te laten verkleinen. dat is het nog steeds niet.

ik vind de taalkeuze bij het contactformulier wat vreemd. copy & paste doen we allemaal, maar de een verbergt het wat beter dan de ander.
    quote:
    webontwerp voor het particulieren en het kleinbedrijf
    oeps.
    No Dukes of Hazzard in the classroom
      zondag 2 juli 2006 @ 09:19:58 #137
    146972 Msx-Hinter
    into retro
    pi_39442973
    quote:
    [ code verwijderd ]

bij voorbaat dank
    ik zou wat css voor de opmaak erin gooien en gelijk de navigatiebalk wat meer navigatiemenu maken. verder geef ik als tip, dat als engelse taal gebruikt op een commerciele site, laat het dan vertalen. kost wat, maar dan heb je ook wat. verder moet je oppassen met je beeld materiaal, de kaarten zijn overduidelijk gescand, en dus beschermd met copyright/auteursrecht en de andere foto's (eigen materiaal) van de omgeving zijn niet allemaal even sprekend en/of scherp. b.v. auto met een gsm erin.
    pi_39448981
    jaja jongens ik moest wat tekst verzinnen voor die site!

maar ik heb bij iemand thuis gekeken en in firefox ziet het er gewoon niet uit dusss

p.s.: ik gebruik alleen maar kladblok
    <font face="verdana, arial, courier"> haalt helemaal niks uit in firefox. blijft times.

[ Bericht 17% gewijzigd door Koewam op 02-07-2006 15:09:02 ]
    pi_39449189
    quote:
    op zaterdag 1 juli 2006 00:58 schreef castor het volgende:

[..]

mompel...geen doctype..mompel..inline styles... layout tables..mompel..semantisch niet correct..mompel
    wtf zijn dat?

heb eik hemal niks met vormgeven.
    pi_39449215
    quote:
    op zaterdag 1 juli 2006 23:44 schreef berkery het volgende:

[..]

leuke foto's. maar in 2003 was het geen goed idee om de browser foto's te laten verkleinen. dat is het nog steeds niet.

ik vind de taalkeuze bij het contactformulier wat vreemd. copy & paste doen we allemaal, maar de een verbergt het wat beter dan de ander.
    [..]

oeps.
    tnx. maar het is nog een beetje aanklote he, dus verbeteringen komen nog. taalfoutjes maak ik me helemaal niet druk over
      zondag 2 juli 2006 @ 15:17:26 #141
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_39449530
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 14:58 schreef koewam het volgende:
    wtf zijn dat?

niets met vormgeving, niets met technisch ontwerp, niets met correct engels... wel iets met kladblok.

misschien is het goed als je eerst eens op een rijtje probeert te krijgen wat jij een betalende klant te bieden hebt, voordat je aan een site begint.
    Ik ga naar huis.
    pi_39449670
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 15:17 schreef nietzman het volgende:

[..]

niets met vormgeving, niets met technisch ontwerp, niets met correct engels... wel iets met kladblok.
    engels? waar? en bovendien, je bent toch ook begonnen met proberen?
    quote:
    misschien is het goed als je eerst eens op een rijtje probeert te krijgen wat jij een betalende klant te bieden hebt, voordat je aan een site begint.
    er stond dat ik geen tekst wist te verzinnen en derhalve staat er dit. relaisatie komt ooit.
    pi_39449937
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 15:24 schreef koewam het volgende:

[..]

engels? waar?
    contact?
    pi_39449970
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 15:39 schreef piles het volgende:

[..]

contact?
    contactformulier die ik ergens van gekopieerd heb.... dusssss, dat heb ik niet getypt
    pi_39450849
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 15:41 schreef koewam het volgende:

[..]

contactformulier die ik ergens van gekopieerd heb.... dusssss, dat heb ik niet getypt
    dat is geen reden
    pi_39450913
    goed, maar stel dat dit een site zou zijn voor een hobby als treintjes of zo, is 't dan wel ok?
      zondag 2 juli 2006 @ 22:10:34 #147
    39240 jagermaster
    pi_39459725
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 16:23 schreef koewam het volgende:
    goed, maar stel dat dit een site zou zijn voor een hobby als treintjes of zo, is 't dan wel ok?
    het is zo goed als je het zelf vind. of je het nu over treintjes hebt of niet maakt mij niet zoveel uit. waar je mee op moet letten is dat je niet te veel onzin verkoopt welke niet waar kan zijn of waar kan maken. als eerste zou ik meningen van mensen waar ik niet van geloof dat ze het hebben geschreven onmiddelijk weghalen. dit kan je namelijk best wel wat problemen geven.
    quote:
    voor iemand die geen scholing heeft gehad op dit gebied, is dit uitzonderlijk! ga zo door.
    het is heel goed als iemand autodidaktisch bezig is geweest met websites. maar klop je iets minder hard op je borst.

leuke prijslijst. je moet heel erg oppassen met zo een prijslijst op te stellen.
    quote:
    alles uit het bovenste pakket + interactieve applicaties;
    dit kan je bijvoorbeeld niet waarmaken. in ieder geval niet voor dat bedrag..baken af tot hoever je gaat. als over applicaties praat kan je ook wel eens mensen tegen komen die een iets grotere applicatie willen dan jij in gedachte hebt. net zoals met het onderhoud. wil je best wel 50 euro per jaar geven voor het onderhoud van een site.. maar je gaat het niet leuk vinden als ik iedere dag een update of een nieuwe tekst stuur

ohja reken je prijzen ff na

(het vermelden van kvk en btw nummer is zover ik weet verplicht)
    Where's my fear???
    pi_39467117
    =edit= laat maar.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 02:05:34 #149
    46275 Castor
    pi_39495271
    quote:
    op zondag 2 juli 2006 14:58 schreef koewam het volgende:

[..]

wtf zijn dat?

doctype
    wat? doctype oftewel document type. hiermee specificeer je welke soort (x)html je gebruikt.
    waarom? zodat je browser weet hoe om te gaan met de (x)html die je schrijft. meer info?

inline style
    wat? een inline style is een css regel binnen een html element.
    waarom? wordt gebruikt om een enkel element binnen een webpagina een bepaalde format te geven.
    voorbeeld:
    1<p style="color:orange">wat een mooie kleur!</p>

bovenstaande html/css zorgt ervoor dat slechts op dat ene element (in dit voorbeeld een paragraaf) de regel style="color:orange" toegepast word. das prima als je dat slechts 1x in je complete pagina wilt hebben. wil je echter meer paragrafen (of andere html elementen) de prachtige kleur oranje geven, dan kun je beter zoiets doen:

1<p class="orange">wat een mooie kleur!</p>

vervolgens zet je in de head van je html document het volgende:
    1
    2
    3
    <style type="text/css">
    .orange {color:orange;}
    </style>

mocht je dan in dezelfde pagina nog een paragraph of ander element de tekstkleur oranje willen geven dan hoef je slechts aan dat element de class orange mee te geven. wil je dit echter over je gehele site kunnen gebruiken dan is het verstandig om een zgn "external stylesheet" te maken.

in de head van je al je html pagina's zet je dan het volgende:
    1<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />

waarbij main.css het externe stylesheet is waar je bijvoorbeeld het volgende in zet:
    1.orange {color:orange;}

layout tables
    wat? tabellen gebruikt om de layout van een pagina te bepalen.
    waarom? tabellen worden ge(/mis)bruikt om een bepaalde layout te bereiken, dit is zo gegroeid omdat er vroeger geen andere bruikbare manier was om een bepaalde layout te bereiken. die is er tegenwoordig wel, css.
    meer info?

semantisch correcte (x)html
    wat? semantisch correcte (x)html is dusdanig geschreven (x)html dat de naam en/of betekenis van het element duidelijk overeenkomt met de content van het element. meer info?
    waarom? om de interpretatie door systemen (search engines, browsers, screenreaders, ect) te verbeteren. ook voor jezelf is het handig om zo een zekere logica in je (x)html te brengen die er voor zorgt dat het updaten/aanpassen makkelijker gaat.
    pi_39497616
    het voorbeeld .orange is dus niet semantisch
    pi_39499227
    quote:
    op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef super-muffin het volgende:
    scherp
      dinsdag 4 juli 2006 @ 15:15:06 #152
    46275 Castor
    pi_39507955
    quote:
    op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef super-muffin het volgende:
    klopt

ik dacht nog, zal ik dat als voorbeeld gebruiken of gewoon wachten tot iemand het opmerkt!
      zondag 9 juli 2006 @ 12:11:03 #153
    150092 JoshuaJero
    Leuker, harder, beter
    pi_39655052
    hallo,

ik heb elders op dit forum begrepen dat ik hier wel legaal aan jullie mag vragen wat jullie van mijn forum vinden. ik hoop dat ik het goed heb begrepen en ik vermeld alvast dat ik nr 37 gelezen heb.

ik heb www.itokoforum.com opgezet als nieuw forum voor gadgets, girls en lifestyle. dit hebben we gedaan om onze andere website meer leven in te blazen.

de site is gemaakt in phpbb en nog niet helemaal af (de header wordt mooier) en de login-knoppen worden mooier geplaatst.

graag hoor ik van jullie wat jullie van de verschillende onderwerpen vinden en of jullie denken dat hier leven in te blazen valt.

alvast bedankt voor de hulp.
    itokoforum.com - Gadgets, Girls & Lifestyle
      zondag 9 juli 2006 @ 12:23:20 #154
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_39655347
    ook met andere header of kleurtjes is het nog steeds een standaard layout, en dus niet echt waar dit topic voor bedoeld is.

en verder denk ik niet dat in 'nog een' forumpje, al helemaal zonder originele insteek of een eigen ding leven valt te blazen.
    Ik ga naar huis.
    pi_39655358
    quote:
    op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef joshuajero het volgende:
    hallo,

ik heb elders op dit forum begrepen dat ik hier wel legaal aan jullie mag vragen wat jullie van mijn forum vinden. ik hoop dat ik het goed heb begrepen en ik vermeld alvast dat ik nr 37 gelezen heb.

ik heb www.itokoforum.com opgezet als nieuw forum voor gadgets, girls en lifestyle. dit hebben we gedaan om onze andere website meer leven in te blazen.
    (..)
    ik vind het forum erg vol, het heeft honderden subfora, en die zijn allemaal leeg. beter meer je energie concentreren op een punt.
    verder vind ik het een beetje standaard, maar daar ging je al wat aan doen .
    pi_39657613
    quote:
    op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef joshuajero het volgende:
    hallo,

de site is gemaakt in phpbb en nog niet helemaal af (de header wordt mooier) en de login-knoppen worden mooier geplaatst.

graag hoor ik van jullie wat jullie van de verschillende onderwerpen vinden en of jullie denken dat hier leven in te blazen valt.

alvast bedankt voor de hulp.
    dit is niet waar het topic voor bedoelt is, maar ik heb een horizontale scrollbalk op 1024x768 en dan is een site snel gesloten bij mij
    pi_40042172
    hoe verander je op me forum , , , die kleuren?! met html kleuren tog??

http://www.dotbb.be/phpbb21/index.php?mforum=dutchboysgirls
    pi_40379642
    ik heb me rayman site vernieuwd

je kunt hem vinden onder de url: www.ray-man.nl
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:51:20 #159
    39240 jagermaster
    pi_40380349
    quote:
    op dinsdag 1 augustus 2006 11:24 schreef raymannl het volgende:
    ik heb me rayman site vernieuwd

je kunt hem vinden onder de url: www.ray-man.nl
    heb wat moeite met je tekst in dat fancy lettertype te lezen. ook het gebruik van flash levert wat problemen op in het menu... je moet 2 keer klikken wil je naar een ander item gaan..
    Where's my fear???
    pi_40381348
    quote:
    op dinsdag 1 augustus 2006 11:51 schreef jagermaster het volgende:

[..]

heb wat moeite met je tekst in dat fancy lettertype te lezen. ook het gebruik van flash levert wat problemen op in het menu... je moet 2 keer klikken wil je naar een ander item gaan..
    dat lettertype is het lettertype van de neiuwe raymangame, daarom heb i kdaar voor gekozen, en dat twee keer klikken, daar heb ik geen last van?
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:00:46 #161
    39240 jagermaster
    pi_40382518
    quote:
    op dinsdag 1 augustus 2006 12:24 schreef raymannl het volgende:

[..]

dat lettertype is het lettertype van de neiuwe raymangame, daarom heb i kdaar voor gekozen, en dat twee keer klikken, daar heb ik geen last van?
    gebruik je ie als browser of niet? is in ieder geval een gevolg van een update welke in ie 6.0 zit dat je alle flash dingen eerst moet klikken op het het flash ding zelf voordat je op knoppen erin kan klikken..
    Where's my fear???
    pi_40476357
    hoi mensen,

omdat het toch vakantie is, heb ik een site van hoster veranderd en een eigen domein naam gegeven (kadootje voor project ) en nu zou ik graag willen dat wat mensen het project testen op hack/etc bugs... niet op html valid, want in ie en ff is de output voor zover ik kan zien goed!

url!:

http://www.gfxpoll.nl

maar dan ben je er nog niet

http://www.gfxpoll.nl/index.php

uitleg:
    het is een beetje de zelfde site als die van polls van dubbelf, echter heeft mijn site veel meer mogelijkheden. een template veranderen, automatisch sluiten van een poll en ga zo maar door.

ik zou zeggen, neem een kijkje en geef comments!!
    Like trump...
    pi_40878584
    hoi mensen

ik ga in oktober voor 9 maanden op wereldreis. nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met het opzetten van een nieuwe website, die ik ook makkelijk op locatie kan bijwerken. mijn oude website www.onzereizen.nl, is nog opgebouwd met frames waardoor die onder andere niet bepaald google vriendelijk was...

de basis van de nieuwe site is het alom bekende wordpress. ik heb her en der wat plugins geinstalleerd en een reeds bestaand theme een beetje aangepast.

volgens mij is ie op dit moment klaar om te worden gepubliseerd, waardoor ik de oude zou kunnen weghalen. maar voor ik dat doe wil ik natuurlijk eerst jullie mening horen!

waar ik overigens een beetje bang voor ben is dat de fotogalerij-pagina's een beetje te groot zijn geworden, maar kijk zelf maar

oja, het adres is http://www.onzereizen.nl/wordpress
    pi_40878861
    quote:
    op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef chandler het volgende:
    ik had graag nog een wit regeltje onder aan de pagina gezien

verder zit het er wel gelikt uit volgens mij
    pi_40897278
    niemes...
    pi_40899859
    http://www.mnolo.nl/

gaanre uw mening over alles behalve de inhoud
    pi_40900943
    quote:
    op donderdag 17 augustus 2006 12:06 schreef misanthropist het volgende:

ik persoonlijk vind hem wel lekker simpel, alleen ik walg echt van dat lettertype dat je hebt gebruikt
      donderdag 17 augustus 2006 @ 20:05:56 #168
    39240 jagermaster
    pi_40913197
    quote:
    op woensdag 16 augustus 2006 20:16 schreef nodisch18 het volgende:
    hoi mensen

ik ga in oktober voor 9 maanden op wereldreis. nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met het opzetten van een nieuwe website, die ik ook makkelijk op locatie kan bijwerken. mijn oude website www.onzereizen.nl, is nog opgebouwd met frames waardoor die onder andere niet bepaald google vriendelijk was...

de basis van de nieuwe site is het alom bekende wordpress. ik heb her en der wat plugins geinstalleerd en een reeds bestaand theme een beetje aangepast.

volgens mij is ie op dit moment klaar om te worden gepubliseerd, waardoor ik de oude zou kunnen weghalen. maar voor ik dat doe wil ik natuurlijk eerst jullie mening horen!

waar ik overigens een beetje bang voor ben is dat de fotogalerij-pagina's een beetje te groot zijn geworden, maar kijk zelf maar

oja, het adres is http://www.onzereizen.nl/wordpress
    ziet er wel leuk uit.. vind dat pijltje extra in het menu bij rome '04 een beetje raar staan.. misschien de tekst naast de plaatjes van wat meer tussenruimte voorzien. anders staat de tekst zo straks op het plaatje en dat leest niet erg prettig. je zou is kunnen kijken naar de kwaliteit van de foto's vind ze een beetje webcam kwaliteit.. dat ligt denk ik eerder aan de compressie van de foto dan aan het orgineel (maar ik kan me vergissen natuurlijk)

bij het tekstje over je zelf mag je iets meer ruimte creeren voor de tekst. deze ruimte is nu zo smal naast de foto dat het niet meer prettig leest..

misschien in je dagverslagen van frankrijk/spanje, costa rica, af en toe een fotootje gooien? verder probeer een standaard lettergrote, lettertype te gebruiken voor je teksten.. zitten verschillen in tussen de verschillende dagverslagen.

suc6 met je site en veel plezier in je vakantie.
    Where's my fear???
      donderdag 17 augustus 2006 @ 20:14:49 #169
    39240 jagermaster
    pi_40913501
    quote:

de tekst is op sommige plaatsen niet echt goed leesbaar. zou de transparantie iets lager zetten.

weet niet waar de quotes of iets dergelijks onderaan iedere pagina opslaan? vind ze persoonlijk nergens opslaan.. maarja misschien mis ik er wel de humor van.

kan je niet de foto's meer naar het onderwerp van de pagina zetten? dat het onderwerp dus ook in de foto terug komt? verder vind ik de foto van de identiteit pagina echt een begravenisfoto..

het menu hangt er een beetje bij. misschien iets meer mee doen?

suc6 met de site.
    Where's my fear???
    pi_40918609
    quote:
    op donderdag 17 augustus 2006 12:36 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

ik persoonlijk vind hem wel lekker simpel, alleen ik walg echt van dat lettertype dat je hebt gebruikt
    het lettertype is onderdeel van de huisstijl
    misschien dat ik ze nog bold maak, maar verder zal 'r wat dat betreft niet veranderen
    quote:
    op donderdag 17 augustus 2006 20:14 schreef jagermaster het volgende:

[..]

de tekst is op sommige plaatsen niet echt goed leesbaar. zou de transparantie iets lager zetten.
    check.
    quote:
    weet niet waar de quotes of iets dergelijks onderaan iedere pagina opslaan? vind ze persoonlijk nergens opslaan.. maarja misschien mis ik er wel de humor van.
    stukje interne humor idd
    quote:
    kan je niet de foto's meer naar het onderwerp van de pagina zetten? dat het onderwerp dus ook in de foto terug komt? verder vind ik de foto van de identiteit pagina echt een begravenisfoto..
    klopt ja, goed punt
    quote:
    het menu hangt er een beetje bij. misschien iets meer mee doen?

suc6 met de site.
    ik zal nog even kijken naar de mogelijkheden voo het menu. thanks
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:24:41 #171
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_40936878
    quote:

de navigatie valt bij een resolutie van 800x600 finaal onbereikbaar links buiten het scherm. redelijk dodelijk voor een site, lijkt me.

verder doet zich het grappige voor dat in opera de achtergrond onzichtbaar is én het logo linksboven vervormd wordt weergegeven. wat daar grappig aan is? het maakt het design naar mijn mening stukken beter en de tekst veel beter leesbaar!

screen:
    Stop the world, I want to get out.
    pi_40938334
    www.astroversum.nl

een site over astronomie en ruimtevaart. wat vinden jullie hiervan. let niet op het forum want phpbb is moeilijk te stylen waardoor het in ie niet uitziet.

deze layout is gemaakt nadat ik ben gaan samenwerken met iemand. in dit layout stond vooral netheid in code vast (uiterlijk ook:p), waardoor ik voor het eerst met css ben gaan werken.
    pi_40939475
    quote:
    op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef chandler het volgende:
    hoi mensen,

komt op m'n werk niet door de firewall. filter is "sex"
    pi_40944170
    quote:
    op vrijdag 18 augustus 2006 14:24 schreef lkw het volgende:

[..]

de navigatie valt bij een resolutie van 800x600 finaal onbereikbaar links buiten het scherm. redelijk dodelijk voor een site, lijkt me.

verder doet zich het grappige voor dat in opera de achtergrond onzichtbaar is én het logo linksboven vervormd wordt weergegeven. wat daar grappig aan is? het maakt het design naar mijn mening stukken beter en de tekst veel beter leesbaar!

screen:
    [afbeelding]
    hmm grappig, in opera van mijn huisgenoot laat ie wel gewoon de transparantie zien
    maar de website is bewust niet gemaakt voor resoluties onder de 1024x768, dus kan kloppen dat ie niet goed weergegeven wordt op 800x600
    pi_40956865
    quote:
    op donderdag 17 augustus 2006 22:25 schreef misanthropist het volgende:

het lettertype is onderdeel van de huisstijl
    ik vind een monospace lettertype wel lache, je ziet het te weinig op internet
    No Dukes of Hazzard in the classroom
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:22:03 #176
    39240 jagermaster
    pi_40975187
    quote:
    op vrijdag 18 augustus 2006 15:16 schreef astronova het volgende:
    www.astroversum.nl

een site over astronomie en ruimtevaart. wat vinden jullie hiervan. let niet op het forum want phpbb is moeilijk te stylen waardoor het in ie niet uitziet.

deze layout is gemaakt nadat ik ben gaan samenwerken met iemand. in dit layout stond vooral netheid in code vast (uiterlijk ook:p), waardoor ik voor het eerst met css ben gaan werken.
    mijn eerste indruk kan het beste worden uitgedrukt met het woord "help" (ja met hoofdletters). waar moet ik beginnen met kijken, het is druk overal staat wat met weinig "wit"-ruimte. zelf heb ik wat meer behoefte aan overzicht en rust om naar te kijken.

nieuws in het verleden?
    leuk voor de nitwit maar zou zeggen als gerichte bezoeker van deze website dat ik deze informatie al weet of wel op de goede pagina kom via een zoekmachine. dus het echte nut ervan mis ik nog een beetje..

laat goed zien op welke pagina de bezoeker zich bevindt. als je de verschillende onderdelen van artikelen bekijkt hebben ze allemaal de naam artikelen.

nieuws=> rss feed.. zou niet zo linken naar de rss-feed. verwacht informatie erover te krijgen en niet de feed direct zelf (of het komt door de xml parsefout erin.)

werp ff een blik op http://www.astroversum.nl/zoeken/
    ‹xú•ránû0 =g_á xqr àðú¾í±[†øe-æ,k‚dçm¾~lâ8àfà¾ôh=òq±xdúìays»\tè£(>- enzovoort..
    kan weinig maar verwacht dat de meeste mensen dit ook niet kunnen lezen.

werk de plaatjes van het forum een beetje bij en dan ziet het er een stuk gelikter uit!!

het contrast letterkleur en achtergrond kleur kan wel voor de normale mens wel. hou er wel rekening mee dat mensen met een handicap (zoals kleurenblindheid) minder contrast problemen op kan leveren.

hoop dat je iets met me opmerkingen kan.. heb je vragen (of opmerkingen) laat het gerust weten.
    Where's my fear???
    pi_40998194
    quote:
    op vrijdag 18 augustus 2006 15:55 schreef skorpija het volgende:

[..]

komt op m'n werk niet door de firewall. filter is "sex"
    je maakt een grapje? dus alle woorden die sex bevatten zijn fout? sexy zeg
    Like trump...
    pi_41093624
    quote:
    op zondag 20 augustus 2006 14:49 schreef chandler het volgende:

[..]

je maakt een grapje? dus alle woorden die sex bevatten zijn fout? sexy zeg
    hier ook hoor:
    quote:
    url: 'http://www.gfxpoll.nl/' categorized as 'sex;adult material'
    je zal je pr0n verzameling er ook wel ergens op hebben staan zeker
      zondag 27 augustus 2006 @ 17:22:04 #179
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_41228373
    ik ben bezig geweest met een site voor een client. het gaat hier om een financieel consultancy bedrijf. mij gaat erom wat jullie vinden van de vormgeving: leesbaarheid, overzichtelijkheid en dergelijke. paar pagina's staan nog gevuld met wat vul-teksten, daar moet je even negeren .

http://www.blase.nl/work/infinite
    pi_41231538
    quote:
    op zondag 27 augustus 2006 17:22 schreef kang-he het volgende:
    ik ben bezig geweest met een site voor een client. het gaat hier om een financieel consultancy bedrijf. mij gaat erom wat jullie vinden van de vormgeving: leesbaarheid, overzichtelijkheid en dergelijke. paar pagina's staan nog gevuld met wat vul-teksten, daar moet je even negeren .

http://www.blase.nl/work/infinite
    qua design zit het wel goed. maar ik kan wel een paar punten opnoemen die altijd beter kunnen.

vormgeving:
    - de tekst aan de rechter kant (onder die mevrouw) is iets te licht qua kleur
    - de tekst zelf zou misschien een slag donkerder mogen

technisch:
    - het menu aan de linker kant heeft geen alternatief voor bezoekers zonder js/flash
    - de website is opgemaakt in tabellen, tabellen zijn niet bedoelt voor opmaak
    - de header afbeelding zou ik als achtergrond zetten op een divje met daarin een verborgen <h1> tag met de titel van de pagina.
    - xhtml is niet valid
    - erg veel inline css, je kan beter een apart css bestandje maken.
    - veel attribute (align border etc) hebben een value zonder px
    ..///
    pi_41244519
    quote:
    www.hove-n.nl

ik weet dat dit al een wat oudere post is, maar wilde hier toch even op reageren. ik quote van de website:
    quote:
    er zijn vele ontwerpbureaus. wij zijn anders dan de rest.
    wij komen in omgeving rotterdam-zuid persoonlijk bij u langs om zaken te bespreken. dit is volledig kosteloos. bij deze gesprekken bespreken wij uw behoeften en wensen, en krijg u direct informatie over de mogelijkheden en de kosten. zo komt u niet voor verrassingen te staan, u weet waar u aan toe bent.
    ooit aan gedacht dat de serieuze "ontwerpbureaus" dit al van begins af aan doen of dacht je dat ze hun ontwerpen via de telefoon zouden toelichten? maar succes verder met het vinden van klanten, je zal het nodig hebben.
    pi_41252659
    een aantal weken geleden hadden wij weer plannen om een nieuwe website te beginnen. omdat we graag iets nieuws op de intenetwereld wil brengen, hebben we nagedacht over het onderwerp we zijn daarbij uitgekomen op een profielensite . goed he?
    het is niet een gewone profielensite zoals cu2, hyves en duizenden anderen, maar een profielensite voor huisdieren die was er nog niet volgens mij.
    op de site kun je je huisdieren toevoegen, weblogs (over je huisdier) plaatsen, reageren op weblogs en huisdieren. ook kun je 3 foto's van ieder huisdier uploaden, en een onbeperkt aantal foto's linken

de site maakt gebruik van het phpbb-systeem om te registreren en in te loggen en het forum. het systeem eromheen is volledig zelf opgebouwd.

de domeinnaam zou www.mijnhuisdier.nl worden, maar die heeft wegener al in handen daarom hebben we besloten om als domeinnaam www.huisdierportal.nl / www.huisdierforum.nl te kiezen.

screenshot:

(groot)

wat vinden jullie van de layout / het idee / de navigatie e.d.?
    pi_41252718
    quote:
    wat vinden jullie van de layout / het idee / de navigatie e.d.?
    niet zo heel veel:
    quote:
    # het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
    pi_41252733
    quote:
    op maandag 28 augustus 2006 12:35 schreef roönaän het volgende:

[..]

niet zo heel veel:
    [..]
    heb je uberhaupt wel gekeken/gelezen
    pi_41252761
    quote:
    op maandag 28 augustus 2006 12:36 schreef piles het volgende:

[..]

heb je uberhaupt wel gekeken/gelezen
    nee
    pi_41252775
    quote:
    op maandag 28 augustus 2006 12:37 schreef roönaän het volgende:

[..]

nee
    doe dat dan eerst ff
    pi_41253349
    omdat een stomme reactie wat goed te maken heeft, in het kort mijn mening.

alhoewel het idee en concept op zich goed is, denk ik dat de uitvoering nog niet zo ver is.
    ik krijg sterk de indruk dat er voornamelijk naar techniek is gekeken en de beperkingen/mogelijkheden die bepaalde techniek biedt, ipv concreet na te denken over wat mensen op die site moeten kunnen doen.
    de interface legt erg de nadruk op zelf inloggen en deelnemen, terwijl juist een huisdieren foto gebeuren uitermate geschikt is voor veel "lurkers".
    er ligt te weinig nadruk op de dieren en teveel op "community" en dat is denk ik niet positief.
    de layout is weinig uitnodigend; te standaard, en te koud. huisdieren zijn er voor gezelschap of als onderdeel van een lifestyle. daarnaast denk ik dat weinig mensen een kakatoe of een husky als huisdier hebben, terwijl deze dieren wel in de header staan.
    "deel je huisdieren online" is een rare gekunstelde slogan en weinig pakkend. het komt ook raar over. een direct goed alternatief heb ik niet omdat ik door slaapgebrek redelijk inspiratieloos ben op het moment.
    belangrijk is denk ik om even na te denken wat mensen zelf zouden kunnen komen doen op jouw site en daar een platform voor op te richten, ipv een platform op te richten en dan verder te denken.
    de categoriën zou ik overigens in meervoud houden "honden" ipv "hond" en "katten" ipv "kat".
    eventueel maak je een foto/pixelart imagemap van een druk huis met allemaal huisdieren, hoe afgezaagd dat ook al wel weer klinkt nu ik het intyp. dit maakt de website echter wel "gezelliger" en toegankelijker.
    daarnaast moet je ook je publiek overwegen. kans is dat dit niet enkel de standaard 18-25 jarige studenten zijn die termen als weblog, linkpartners, faq en dingen in hun standaard vocabulaire handhaven. bedenk wat je doelgroep is of zou moeten zijn en stem daar je teksten op af, ipv lukraak de termen te kiezen die het eerst in je op komen, of die jijzelf persoonlijk "hip" vind klinken.

my 2 cts.
    pi_41255518
    bedankt voor je reactie ronaan. ik vrees dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt. het is lastig om objectief te blijven naar je eigen project.
    jammer dat ik een slechte designer ben, misschien maar eens opzoek naar iemand die het wel kan
    pi_41256587
    quote:
    op woensdag 23 augustus 2006 14:16 schreef sop het volgende:

hier ook hoor:
    je zal je pr0n verzameling er ook wel ergens op hebben staan zeker
    huh!? waar komen die gegevens weg dan? maar ik heb dat stukje niet kunnen fixen... (onder het menutje).

maar goed, de site is nu reeds in gebruik .
    Like trump...
    pi_41256650
    quote:
    op maandag 28 augustus 2006 14:09 schreef piles het volgende:
    bedankt voor je reactie ronaan. ik vrees dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt. het is lastig om objectief te blijven naar je eigen project.
    jammer dat ik een slechte designer ben, misschien maar eens opzoek naar iemand die het wel kan
    je idee is zoals roonaan zegt er orgineel, heb het nog niet eerder gezien maar de layout trekt niet echt mensen aan. indien je een layout nodig bent... geef een gil... kan kijken wat ik voor je kan betekenen...

verder ga door met het uitwerken van je idee. en zorg voor genoeg vrienden die alvast zorgen voor invulling!
    Like trump...
      maandag 28 augustus 2006 @ 15:02:58 #191
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_41257121
    quote:
    op zondag 27 augustus 2006 19:14 schreef wipes66 het volgende:

[..]

qua design zit het wel goed. maar ik kan wel een paar punten opnoemen die altijd beter kunnen.

vormgeving:
    - de tekst aan de rechter kant (onder die mevrouw) is iets te licht qua kleur
    - de tekst zelf zou misschien een slag donkerder mogen

technisch:
    - het menu aan de linker kant heeft geen alternatief voor bezoekers zonder js/flash
    - de website is opgemaakt in tabellen, tabellen zijn niet bedoelt voor opmaak
    - de header afbeelding zou ik als achtergrond zetten op een divje met daarin een verborgen <h1> tag met de titel van de pagina.
    - xhtml is niet valid
    - erg veel inline css, je kan beter een apart css bestandje maken.
    - veel attribute (align border etc) hebben een value zonder px
    bedankt voor je reactie . ik zal eens kijken of het iets donkerder maken van de tekstkleur het geheel ten goede komt.

bij het afronden van de web site wordt de css nog wat beter aangepakt. template structuur wordt nog aangebracht en er wordt nog een leuk cmsje eraan gehangen. er komt nog een tekstnavigatie in de plaats van de flash. \

overigens ben ik niet geheel gecharmeerd van web design met layers en css. dit omdat ik het gevoel heb toch minder controle te hebben over hoe alles eruit komt te zien en ik constant tegen cross-browser problemen oploop. daarom hou ik het toch vaak bij table layouts. maar dat is weer een hele andere discussie...
    pi_41257938
    ik heb een tijdje terug ook mijn recepten site maar weer eens online gegooid. het is zelf heel lastig om objectief naar je eigen site(s) te kijken, dus daarom lijkt het me wel leuk om te horen wat anderen hiervan vinden.
    de url is http://www.tournedos.nl/

ik ben benieuwd!
    pi_41292084
    quote:
    op maandag 28 augustus 2006 14:47 schreef chandler het volgende:

[..]

je idee is zoals roonaan zegt er orgineel, heb het nog niet eerder gezien maar de layout trekt niet echt mensen aan. indien je een layout nodig bent... geef een gil... kan kijken wat ik voor je kan betekenen...

verder ga door met het uitwerken van je idee. en zorg voor genoeg vrienden die alvast zorgen voor invulling!
    ik ben begonnen met een nieuwe layout, al is het lastig om de goede kleuren te vinden. is dit al beter: http://www.huisdierportal.nl/layout/ ?
    mocht één van jullie een beter idee hebben, dan hoor ik dat graag
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:42:07 #194
    39240 jagermaster
    pi_41292350
    quote:
    op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef piles het volgende:

[..]

ik ben begonnen met een nieuwe layout, al is het lastig om de goede kleuren te vinden. is dit al beter: http://www.huisdierportal.nl/layout/ ?
    mocht één van jullie een beter idee hebben, dan hoor ik dat graag
    vind je het erg als ik zeg dat ik de oude meer vind trekken dan deze?
    Where's my fear???
    pi_41292487
    quote:
    op dinsdag 29 augustus 2006 14:42 schreef jagermaster het volgende:

[..]

vind je het erg als ik zeg dat ik de oude meer vind trekken dan deze?
    de indeling ook? of alleen de kleuren?
    ik kan beide designs natuurlijk een beetje mixen
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:56:57 #196
    39240 jagermaster
    pi_41292845
    quote:
    op dinsdag 29 augustus 2006 14:46 schreef piles het volgende:

[..]

het waren voornamelijk de kleuren..
    Where's my fear???
    pi_41293086
    quote:
    op dinsdag 29 augustus 2006 14:46 schreef piles het volgende:
    [..]
    ik moet eerlijk zeggen dat ik ook je vorige design mooier vond. en dan met name de kleuren.

edit:
    ik zie nu dat je 2 layouts hebt, je 2de layout (de blauwe) spreekt mij al veel meer aan.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:07:00 #198
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_41293212
    quote:
    op dinsdag 29 augustus 2006 14:56 schreef jagermaster het volgende:

[..]

het waren voornamelijk de kleuren..
    ik vind de nieuwe layout wat te statisch zeg maar,
    veeeeel hoekiger dan de oude.
    vind het net effe te druk overkomen
    kleuren vind ik verder wel prima, leuk dat je kan kiezen welke kleur je wilt,
    bij die blauwe zou ik overigens een iéts donkerdere tint nemen voor de donkerblauw, want het verschil is niet zo duidelijk als bij de oranje
    Signature.
    pi_41293616
    is het gezien de (ook positieve) kritieken een goed idee om de layout te namen (deze), en dan de indeling wat "leuker" te maken (zie kritiek van ronaan) ?
    we zijn sowieso van plan om wat minder hoofdcategorieen te maken, en alle rassen weg te doen, en dat gewoon als "invulvakje" bij het profiel te doen.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:21:20 #200
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_41293667
    quote:
    op dinsdag 29 augustus 2006 15:19 schreef piles het volgende:
    is het gezien de (ook positieve) kritieken een goed idee om de layout te namen (deze), en dan de indeling wat "leuker" te maken?
    we zijn sowieso van plan om wat minder hoofdcategorieen te maken, en alle rassen weg te doen, en dat gewoon als "invulvakje" bij het profiel te doen.
    lijkt mij een prima idee, ik denk dat het dan ook een stuk rustiger wordt.
    Signature.
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')