help me maar als je wiltquote:op woensdag 24 mei 2006 21:14 schreef eer-ik het volgende:
haha, moet je reclame maken
anyway, ik zeg: trap dat frame eruit, en maak de site zonder.
scheelt een hoop ellende
lees de openingspost van dit topic eens, en dan met name de eerste 5 punten. en 3d renders en filmpjes horen hier sowieso niet thuis.quote:op donderdag 1 juni 2006 17:31 schreef jamsper het volgende:
http://shroomy.cabspace.com/
hier staan een aantal websites op die ik gemaakt heb en een paar 3d renders en filmpjes
ik als normale gebruiker vind het een hele mooie duidelijk site...hij is overzichtelijk.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:33 schreef freek99 het volgende:
wat vinden jullie van mijn website www.astroversum.nl - alles over astronomie en ruimtevaart?
astronomie is een grote hobby van me en ik ben al ruim 1,5 jaar met deze site bezig. benieuwd wat jullie ervan vinden.![]()
auw, mn ogenquote:
is toch oranje...had ik gedaan ivm wkquote:op woensdag 7 juni 2006 21:30 schreef piles het volgende:
[..]
auw, mn ogen![]()
misschien iets minder rood proberen? en overzichtelijkheid hoeft niet te betekenen dat er helemaal geen design moet zijn![]()
quote:op woensdag 7 juni 2006 21:32 schreef razor21 het volgende:
update : heb hem lila gemaakt ziet er wat rustiger uit vind ik....![]()
een simpel css design zou geen kwaad kunnen natuurlijk.quote:op woensdag 7 juni 2006 21:12 schreef razor21 het volgende:
[..]
ik als normale gebruiker vind het een hele mooie duidelijk site...hij is overzichtelijk.
vind die live stream trouwens wel vet van dat nasa gebeuren]
mijn site ook maar even overgemaakt komt geen eens in de buurt bij bovenstaande![]()
maar mijn doel is dan ook zoooo simpel mogelijk voor de bezoeker als het maar duidelijk is. en ik ben geen webdesigner ik vind het wel best. iemand nog een tip ofiets? graag niet te ingewikkeld.
www.somethingfornothing.nl gaat het om![]()
css is toch iets met opmaak ofzo? dat je een appart bestand maakt met hoe de layout eruit moet zien?quote:op donderdag 8 juni 2006 10:25 schreef bellerophon het volgende:
[..]
een simpel css design zou geen kwaad kunnen natuurlijk.
persoonlijk vind ik de waslijst met gratis dingen niet erg overzichtelijk, misschien is het een idee om de laatste 10 acties weer te geven op de frontpage en de rest in een archief te plaatsen?
yep.. bekijk csszengarden.com eens... dat is steeds dezelfde html pagina met andere css-lay-out... en totaal verschillend.quote:op donderdag 8 juni 2006 11:56 schreef razor21 het volgende:
[..]
css is toch iets met opmaak ofzo? dat je een appart bestand maakt met hoe de layout eruit moet zien?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 | body { font: 8pt/16pt georgia; color: #555753; background: #fff url(blossoms.jpg) no-repeat bottom right; margin: 0px; } p { font: 8pt/16pt georgia; margin-top: 0px; text-align: justify; } h3 { font: italic normal 12pt georgia; letter-spacing: 1px; margin-bottom: 0px; color: #7d775c; } a:link { font-weight: bold; text-decoration: none; color: #b7a5df; } a:visited { font-weight: bold; text-decoration: none; color: #d4cddc; } a:hover, a:active { text-decoration: underline; color: #9685ba; } /* specific divs */ #container { background: url(zen-bg.jpg) no-repeat top left; padding: 0px 175px 0px 110px; margin: 0px; } #intro { min-width: 470px; } #pageheader { margin-bottom: 20px; } /* using an image to replace text in an h1. this trick courtesy douglas bowman, http://www.stopdesign.com/articles/css/replace-text/ */ #pageheader h1 { background: transparent url(h1.gif) no-repeat top left; margin-top: 10px; width: 219px; height: 87px; float: left; } #pageheader h1 span { display:none } #pageheader h2 { background: transparent url(h2.gif) no-repeat top left; margin-top: 58px; margin-bottom: 40px; width: 200px; height: 18px; float: right; } #pageheader h2 span { display:none; } #quicksummary { clear:both; margin: 20px 20px 20px 10px; width: 160px; float: left; } #quicksummary p { font: italic 10pt/22pt georgia; text-align:center; } #preamble { clear: right; padding: 0px 10px 0px 10px; } #supportingtext { padding-left: 10px; margin-bottom: 40px; } #footer { text-align: center; } #footer a:link, #footer a:visited { margin-right: 20px; } #linklist { margin-left: 600px; position: absolute; top: 0px; right: 0px; } #linklist2 { font: 10px verdana, sans-serif; background: transparent url(paper-bg.jpg) top left repeat-y; padding: 10px; margin-top: 150px; width: 130px; } #linklist h3.select { background: transparent url(h3.gif) no-repeat top left; margin: 10px 0px 5px 0px; width: 97px; height: 16px; } #linklist h3.select span { display:none } |
niemand nog reacties/tips?quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:33 schreef freek99 het volgende:
wat vinden jullie van mijn website www.astroversum.nl - alles over astronomie en ruimtevaart?
astronomie is een grote hobby van me en ik ben al ruim 1,5 jaar met deze site bezig. benieuwd wat jullie ervan vinden.![]()
slordige broncode, teveel fonttags. probeer alles in 1 css bestand of alles in <style></style> te doen.quote:
ik bied op mijn site, warezz aan. movies, games, mp3 albums, software, en laterna nog veel meer!quote:op zondag 11 juni 2006 13:09 schreef nietzman het volgende:
de site zelf is imo een dertien in een dozijn template met een visueel onaantrekkelijke header en het intro is een opeenhoping van weinigzeggende effecten.
de eerste vraag die me door m'n hoofd schiet is "wat is dit in hemelsnaam en wat moet ik er mee." dus mijn advies is: ga eerst eens uitzoeken wat je precies wilt bereiken met je site en hoe je dat over wilt brengen op je bezoeker.
ergo: wat heb jij als webmaster mij als bezoeker te melden?
een dergelijke website mag toch niet hier gepromoot worden?quote:op dinsdag 13 juni 2006 12:25 schreef turquaz52 het volgende:
[..]
ik bied op mijn site, warezz aan. movies, games, mp3 albums, software, en laterna nog veel meer!de intro is met swishmaxx gemaakt in 1 uurtje. ik laat hem nog een keer maken met flash 8 pro.
![]()
wat heb je er dan aan veranderd sinds de laatste keer dat je hem in sitechecks hebt gehad? dat is toch een paar maanden geleden alweer of wordt ik gek?quote:op dinsdag 13 juni 2006 19:15 schreef apekoek het volgende:
vinden jullie mijn site nog mooi?
ik weet het technisch is het troep.
paar kleine visueele aanpassingenquote:op dinsdag 13 juni 2006 22:03 schreef jagermaster het volgende:
[..]
wat heb je er dan aan veranderd sinds de laatste keer dat je hem in sitechecks hebt gehad? dat is toch een paar maanden geleden alweer of wordt ik gek?
ik premoot hem ook niet, ik laat hem checkenquote:op dinsdag 13 juni 2006 12:37 schreef bellerophon het volgende:
[..]
een dergelijke website mag toch niet hier gepromoot worden?
en toch gaan we dat niet doen!!quote:op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef turquaz52 het volgende:
[..]
ik premoot hem ook niet, ik laat hem checken![]()
voor een ontwerp bureau vindt ik hem niet echt "mooi" ofzo. maar das objectief. verder snap ik de gebruikte foto's niet helemaal. omdat jullie in rotterdam zitten laten jullie foto's van een industriegebied zien?quote:op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl
mwa, ben een beetje aan het aankloten. dit is m'n eerste site sinds 2003 weer of zo
hoe lang ik er mee bezig geweest ben? uurtje of 8 nu al. weet het niet precies.
de foto's heb ik zelf gemaakt.
waar ik niet tevreden over ben? m'n lettertype.
beetje veel ruimte tussen het menu en de content.quote:op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl
mwa, ben een beetje aan het aankloten. dit is m'n eerste site sinds 2003 weer of zo
ik zal nooit zo veel kritiek hebben op iemand die wat aan het hobbyen is. maar ik begrijp uit de tekst op die site dat je sites voor anderen wilt maken?quote:op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl
heb je ook naar websites van je concurenten gekeken?quote:op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl
leuke foto's. maar in 2003 was het geen goed idee om de browser foto's te laten verkleinen. dat is het nog steeds niet.quote:op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl
oeps.quote:webontwerp voor het particulieren en het kleinbedrijf
ik zou wat css voor de opmaak erin gooien en gelijk de navigatiebalk wat meer navigatiemenu maken. verder geef ik als tip, dat als engelse taal gebruikt op een commerciele site, laat het dan vertalen. kost wat, maar dan heb je ook wat. verder moet je oppassen met je beeld materiaal, de kaarten zijn overduidelijk gescand, en dus beschermd met copyright/auteursrecht en de andere foto's (eigen materiaal) van de omgeving zijn niet allemaal even sprekend en/of scherp. b.v. auto met een gsm erin.quote:op maandag 24 april 2006 21:40 schreef woeeiiii het volgende:
de volgende site heb ik gemaakt:
http://holiday-it.nl
ik zou wel willen weten of het gebruiksgemak goed is?
is het bijvoorbeeld duidelijk dat je op deze links kan klikken?
[ code verwijderd ]
ik heb het mensen hier thuis laten testen, en sommige keken er overheen, en wisten niet waar ze na de openingspagina op moesten klikken
bij voorbaat dank
wtf zijn dat?quote:op zaterdag 1 juli 2006 00:58 schreef castor het volgende:
[..]
mompel...geen doctype..mompel..inline styles... layout tables..mompel..semantisch niet correct..mompel![]()
tnx.quote:op zaterdag 1 juli 2006 23:44 schreef berkery het volgende:
[..]
leuke foto's. maar in 2003 was het geen goed idee om de browser foto's te laten verkleinen. dat is het nog steeds niet.
ik vind de taalkeuze bij het contactformulier wat vreemd. copy & paste doen we allemaal, maar de een verbergt het wat beter dan de ander.
[..]
oeps.
niets met vormgeving, niets met technisch ontwerp, niets met correct engels... wel iets met kladblok.quote:op zondag 2 juli 2006 14:58 schreef koewam het volgende:
wtf zijn dat?
heb eik hemal niks met vormgeven.
engels? waar?quote:op zondag 2 juli 2006 15:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
niets met vormgeving, niets met technisch ontwerp, niets met correct engels... wel iets met kladblok.
er stond dat ik geen tekst wist te verzinnenquote:misschien is het goed als je eerst eens op een rijtje probeert te krijgen wat jij een betalende klant te bieden hebt, voordat je aan een site begint.
dat is geen redenquote:op zondag 2 juli 2006 15:41 schreef koewam het volgende:
[..]
contactformulier die ik ergens van gekopieerd heb.... dusssss, dat heb ik niet getypt
het is zo goed als je het zelf vind. of je het nu over treintjes hebt of niet maakt mij niet zoveel uit. waar je mee op moet letten is dat je niet te veel onzin verkoopt welke niet waar kan zijn of waar kan maken. als eerste zou ik meningen van mensen waar ik niet van geloof dat ze het hebben geschreven onmiddelijk weghalen. dit kan je namelijk best wel wat problemen geven.quote:op zondag 2 juli 2006 16:23 schreef koewam het volgende:
goed, maar stel dat dit een site zou zijn voor een hobby als treintjes of zo, is 't dan wel ok?
het is heel goed als iemand autodidaktisch bezig is geweest met websites. maar klop je iets minder hard op je borst.quote:voor iemand die geen scholing heeft gehad op dit gebied, is dit uitzonderlijk! ga zo door.
dit kan je bijvoorbeeld niet waarmaken. in ieder geval niet voor dat bedrag..baken af tot hoever je gaat. als over applicaties praat kan je ook wel eens mensen tegen komen die een iets grotere applicatie willen dan jij in gedachte hebt. net zoals met het onderhoud. wil je best wel 50 euro per jaar geven voor het onderhoud van een site.. maar je gaat het niet leuk vinden als ik iedere dag een update of een nieuwe tekst stuurquote:alles uit het bovenste pakket + interactieve applicaties;
doctypequote:op zondag 2 juli 2006 14:58 schreef koewam het volgende:
[..]
wtf zijn dat?
heb eik hemal niks met vormgeven.
1 |
1 |
1 2 3 | .orange {color:orange;} </style> |
1 |
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |