abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87397227
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:10 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik maak nog altijd schoon bij Goldman Sachs, waar ze louter manna op me spugen.
Tja what can I say.

Er hangt vast een tegeltje op je plee met Pecunia Non Olet erop O+
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:15:30 #102
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_87397423
Sed optatus Salvador olet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_87398729
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:15 schreef TitusPullo het volgende:
Sed optatus Salvador olet.
Paas me de toverdrank, het is een Romein!
pi_87419977
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:52 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Onzin. Ik zei dat ik er het fijne niet van weet, omdat niemand bij mijn weten tot nu toe heeft opgemerkt dat er in alle gevalllen sprake was van oefeningen. Ik moet dat dus nagaan.
[..]
Misschien moet je even wat terugkijken in dit topic. Ik heb er wat informatie over gegeven (een paar posts boven deze post van jou). De oefeningen in London en New York zijn bevestigd. Wat betreft die oefening vlak voor de aanslag in Madrid heb ik enkel Spaans-talige bronnen kunnen vinden zoals je kan zien. Uit de vertaling maak ik op dat het daar ook om een anti-terreuroefening ging. Een Engels-talige bron over deze oefening zou echter wel zo duidelijk zijn, maar die kan ik niet vinden.

Wat veel offtopic-gelul hier trouwens. ;(
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:38:35 #105
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_87429824
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:18 schreef HolyGhost het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe mensen, die niet twijfelen aan de officiele lezingen, tegen dit soort zaken aankijken. Jullie moeten het toch op zijn minst bizar vinden dat de drie grootste aanslagen van Al Qaeda allen gepaard gingen met anti-terreuroefeningen.
Zien jullie dit als toeval?
Bizar? Dat ligt er aan. Om wat voor oefeningen gaat het precies? Hoe vaak worden er oefeningen gehouden? Waarom, als je vermoedt dat dit opzettelijk gedaan is, zou men dergelijke oefeningen laten samenvallen met de aanslagen?

De oefeningen rond 9/11 waren deels (half)jaarlijkse oefeningen die altijd rond die tijd gehouden worden, één oefening hield verband met het monitoren van een Russische militaire oefening en er was één oefening die een vliegramp simuleerde in een overheidsgebouw dat op geen enkele wijze betrokken was bij 9/11. De oefeningen die de respons van de overheid (in dit geval de luchtmacht) hebben beinvloed hebben die zelfs versneld! De geplande oefeningen die dag vonden trouwens geen van allen plaats in NY zoals je ergens schreef.

De oefening in Londen was er eentje op 'papier', waar een crisismanagementbedrijf in opdracht van zekere firma (Reed Elsevier) een scenario doorliep waarbij er aanslagen gepleegd zouden worden op metrostations vlak bij het kantoor van die firma. In de weken ervoor hield de Londense dependance van Deutsche Bank een soortgelijke oefening, evenals de Londense politie. Niet zo gek ook, gezien de Londense metro sinds de jaren 90 regelmatig doelwit van bomaanslagen is geweest.

Over vermeende oefeningen in Madrid die dag is vrijwel niets te vinden. In één link die je gaf spreekt men van een internationale oefening van de NAVO waarbij een chemisch bedrijf in Nederland het primaire doelwit zou zijn en er op Atlantisch niveau gecoordineerd zou worden tussen de betrokken overheden. Madrid wordt daar niet genoemd als doelwit. De reden voor deze oefening zou acute dreiging voor aanslagen in Europa zijn, wat vlak erna werd bevestigd door de aanslagen in Madrid.

De aanslagen in Madrid en Londen zijn overigens niet door al-Qaeda zelf gepleegd. Ik zie de significantie die vaak aan deze oefeningen wordt toegeschreven kortom eigenlijk niet zo.
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 19:43:39 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_87430111
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

Bizar? Dat ligt er aan. Om wat voor oefeningen gaat het precies? Hoe vaak worden er oefeningen gehouden? Waarom, als je vermoedt dat dit opzettelijk gedaan is, zou men dergelijke oefeningen laten samenvallen met de aanslagen?

De oefeningen rond 9/11 waren deels (half)jaarlijkse oefeningen die altijd rond die tijd gehouden worden, één oefening hield verband met het monitoren van een Russische militaire oefening en er was één oefening die een vliegramp simuleerde in een overheidsgebouw dat op geen enkele wijze betrokken was bij 9/11. De oefeningen die de respons van de overheid (in dit geval de luchtmacht) hebben beinvloed hebben die zelfs versneld! De geplande oefeningen die dag vonden trouwens geen van allen plaats in NY zoals je ergens schreef.

De oefening in Londen was er eentje op 'papier', waar een crisismanagementbedrijf een scenario voor een zekere firma (Reed Elsevier) doorliep waarbij er aanslagen gepleegd zouden worden op metrostations vlak bij het kantoor van die firma. In de weken ervoor hield de Londense dependance van Deutsche Bank een soortgelijke oefening, evenals de Londense politie. Niet zo gek ook, gezien de Londense metro sinds de jaren 90 regelmatig doelwit van bomaanslagen is geweest.

Over vermeende oefeningen in Madrid die dag is vrijwel niets te vinden. In één link die je gaf spreekt men van een internationale oefening van de NAVO waarbij een chemisch bedrijf in Nederland het primaire doelwit zou zijn en er op Atlantisch niveau gecoordineerd zou worden tussen de betrokken overheden. Madrid wordt daar niet genoemd als doelwit. De reden voor deze oefening zou acute dreiging voor aanslagen in Europa zijn, wat vlak erna werd bevestigd door de aanslagen in Madrid.

De aanslagen in Madrid en Londen zijn overigens niet door al-Qaeda zelf gepleegd. Ik zie de significantie die vaak aan deze oefeningen toegeschreven wordt kortom eigenlijk niet zo.
Ja, als je zoiets plant, doe je dat niet op dezelfde dag lijkt mij. Juist niet.
pi_87439245
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

Als je uitgaat van een complot kan ik me wel voorstellen dat het nuttig kan zijn dat de werkelijke aanslag samenvalt met een oefening. Ik denk dat er wel scenario's te bedenken zijn waarbij dit voordelig is voor diegene die de aanslag koste wat kost door wil laten gaan. Maar dat is allemaal pure speculatie.

quote:

De oefening in Londen was er eentje op 'papier', waar een crisismanagementbedrijf in opdracht van zekere firma (Reed Elsevier) een scenario doorliep waarbij er aanslagen gepleegd zouden worden op metrostations vlak bij het kantoor van die firma. In de weken ervoor hield de Londense dependance van Deutsche Bank een soortgelijke oefening, evenals de Londense politie. Niet zo gek ook, gezien de Londense metro sinds de jaren 90 regelmatig doelwit van bomaanslagen is geweest.

De aanslagen in Madrid en Londen zijn overigens niet door al-Qaeda zelf gepleegd. Ik zie de significantie die vaak aan deze oefeningen wordt toegeschreven kortom eigenlijk niet zo.
Goede reactie. ^O^
Als je het allemaal afzonderlijk bekijkt lijkt het inderdaad allemaal niet zo vreemd. Er was een verhoogd terreur-alarm, dus werden er regelmatig anti-terreuroefeningen gehouden. Toch blijf ik het opvallend vinden dat dit zowel op 9/11 als op 7/7 samenvalt. Daarnaast vind ik het ook opvallend dat er door de 9/11-onderzoekscommissie amper gekeken is naar de rol van de anti-terreuroefeningen tijdens de aanslagen.

De oefening vlak voor de aanslag in Madrid speelde zich inderdaad niet af in Madrid, maar werd wel onder andere gecoördineerd vanuit Madrid (en een aantal andere hoofdsteden) als ik het goed begrijp. De explosieven die gebruikt zijn tijdens deze aanslagen zijn trouwens wel geleverd door 2 politie-informanten (zoals vermeld in de OP), maar dat heeft niks met deze oefeningen te maken.

Ik ga me nog wat meer verdiepen in deze materie. Kom er later op terug.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:58:18 #108
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_87459983
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:38 schreef HolyGhost het volgende:

[..]

Als je uitgaat van een complot kan ik me wel voorstellen dat het nuttig kan zijn dat de werkelijke aanslag samenvalt met een oefening. Ik denk dat er wel scenario's te bedenken zijn waarbij dit voordelig is voor diegene die de aanslag koste wat kost door wil laten gaan. Maar dat is allemaal pure speculatie.
Ik denk dat het allerlei problemen en risico's oplevert, bijv dat het de respons juist zal versnellen zoals bij 9/11 het geval was maar ook dat je geoefende mensen om de tuin moet zien te leiden. Het is volgens mij veel eenvoudiger een aanslag te plegen op een moment dat men niet actief bezig is deze juist te bestrijden.
quote:
[..]

Goede reactie. ^O^
Als je het allemaal afzonderlijk bekijkt lijkt het inderdaad allemaal niet zo vreemd. Er was een verhoogd terreur-alarm, dus werden er regelmatig anti-terreuroefeningen gehouden. Toch blijf ik het opvallend vinden dat dit zowel op 9/11 als op 7/7 samenvalt. Daarnaast vind ik het ook opvallend dat er door de 9/11-onderzoekscommissie amper gekeken is naar de rol van de anti-terreuroefeningen tijdens de aanslagen.
De 9/11 commissie heeft hoorzittingen gehouden waar het aan de orde kwam. Er is ook een blog van iemand die in de staf van de 9/11 commissie heeft gediend en zich bezig heeft gehouden met de luchtdefensie en de 'war games' ihb: http://www.oredigger61.org/?cat=7
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:52:30 #109
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87622072
-neh-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 27 oktober 2010 @ 05:23:48 #110
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_88011491
coming closer.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')