abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36095149
ik ben ook op MF hunt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:46:39 #202
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36095182
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:45 schreef komrad het volgende:
ik ben ook op MF hunt
Maar je hebt vast niet dezelfde als ik op het oog.. aangezien die van mij persee koppen moet hebben en daar zijn er slechts enkelen van (en dan toch zo laag in prijs )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36095384
of juist wel he
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:59:01 #204
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36095531
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:53 schreef komrad het volgende:
of juist wel he
dan heb je pech
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36095595
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:59 schreef maniack28 het volgende:

[..]

dan heb je pech
volgens mij hebben we allebei geld zat ATM
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:32:21 #206
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36096614
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:00 schreef komrad het volgende:

[..]

volgens mij hebben we allebei geld zat ATM
Het gaat niet om veel geld hebben.. het gaat om veel geld besparen. Ik heb niet persee die WC nu nodig, dus ik wil hem alleen voor 2.4 miljoen oid, niet voor 2.8... als je dat namelijk doorrekent (dus 3x..) dan scheelt het 1.2 miljoen en daar kan je gewoon een goeie def oid voor kopen..
pi_36096722
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:32 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het gaat niet om veel geld hebben.. het gaat om veel geld besparen. Ik heb niet persee die WC nu nodig, dus ik wil hem alleen voor 2.4 miljoen oid, niet voor 2.8... als je dat namelijk doorrekent (dus 3x..) dan scheelt het 1.2 miljoen en daar kan je gewoon een goeie def oid voor kopen..
I know maar ik heb nog een backup optie, omdat ik toch 1 week conditie ga trainen in het tussenseizoen
pi_36097128
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:58 schreef stefmans het volgende:

[..]

ik verwacht helemaal niets dusja,
Ik weet niet wat ik moet verwachten, dus ik laat me verrassen Zal wel niks worden, maargoed.. vormstijging is ook altijd welkom
Signature
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:55:37 #209
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36097291
OMFG Komrad heeft een WC mid voor minder dan 2 mil

altijd weer baas boven baas he nu moet ik er eentje voor nog minder zien te kopen
pi_36097312
Marino Richini (46297111)
21 jaar, matig in vorm, gezond
Een controversieel persoon die evenwichtig en eerlijk is.
Hij heeft slecht ervaring en is een matig leider.

Nationaliteit: Italia
Total Skill Index (TSI): 20 790
Loon: 10 056 ¤/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: vintage fc
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: wereldklasse Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: waardeloos
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos

voor 1,977 M
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:57:22 #211
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36097355
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:56 schreef komrad het volgende:
Marino Richini (46297111)
21 jaar, matig in vorm, gezond
Een controversieel persoon die evenwichtig en eerlijk is.
Hij heeft slecht ervaring en is een matig leider.

Nationaliteit: Italia
Total Skill Index (TSI): 20 790
Loon: 10 056 ¤/week inclusief een 20% bonus

Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: wereldklasse Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: waardeloos
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos

voor 1,977 M
Ik zei toch.. ga op die koopjes af Spotgoedkoop dit man.. als de markt weer aantrekt en je verkoopt hem over 2 seizoen met zwak ervaring is ie zo 2.7-2.8 mil waard
pi_36098194
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:55 schreef maniack28 het volgende:
OMFG Komrad heeft een WC mid voor minder dan 2 mil

altijd weer baas boven baas he nu moet ik er eentje voor nog minder zien te kopen
sterkte
pi_36098463
in het kader van de grote aankoopgolf:

Driekus van Kregten (36028570)
22 jaar, matig in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft zwak ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 77 950
Loon: 37 500 ¤/week

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: slecht
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: buitenaards Spelhervatting: zwak

voor 3,3M en een NL speler scheelt nogal in salaris, doet een 6,5*
pi_36098574
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:36 schreef maniack28 het volgende:

[..]

scoren weer

maar dan wel spitsen met bijstats

Ik denk er trouwens over om een volledige aanval te beginnen met enkel en alleen 17 jarigen uit week 1. Laten we zeggen, 3x redelijk/matig a 400-500k en 2x goed/matig of redelijk/goed of redelijk/redelijk of iets met vleugelspel a 1000k en een popper. Dan heb ik totaal 4500k aan spitsen en dan heb ik hopelijk nog wat geld (1000k) achter de hand. Alleen ik ben aan de andere kant bang dat mn aanval erg gaat verzwakken. Pas in week 5 a 6 is mijn speciaal op SP door Grumpey getrainde SP hoer klaar met SP trainen (= dan goed/zwak met wonderbaarlijk of wereldklasse set pieces en hij zit goed heel hoog, dus dat is lekker voor erbij). Dus tot die tijd heb ik dan niet zoveel kansen om te scoren.
Yeah right, wat bedoel je nu?

En scoren
Signature
pi_36098795
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:31 schreef komrad het volgende:
in het kader van de grote aankoopgolf:

Driekus van Kregten (36028570)
22 jaar, matig in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft zwak ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 77 950
Loon: 37 500 ¤/week

Positiespel: zwak Passen: slecht
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: buitenaards Spelhervatting: zwak

voor 3,3M en een NL speler scheelt nogal in salaris, doet een 6,5*

Btw.. de competitie.. mijn programma ziet er voor de rest van het seizoen zo uit:
quote:
Wedstrijdprogramma
19-03-2006 (Competitie):
Gessel - FC Uddel
26-03-2006 (Competitie):
FC Uddel - Team NAC
02-04-2006 (Competitie):
fc sebastiaan - FC Uddel
09-04-2006 (Competitie):
FC Uddel - racecats
Gessel is een team met een ijzersterke verdediging maar heel slap middenveld. Hier ga ik tegen piccen en zien een paar goaltjes te maken (tegengoals hoef ik niet te verwachten).

De week erop komt de nummer 3 op bezoek en die week erna de nummer 1. Beide lastige tegenstanders, en ik denk erover om beide te motsen om toch kampioen te kunnen worden. Is dat slim? Heb nu een bedaard TS, die aankomende zondag kalm zal zijn. Twee keer motsen slim? Vooral Team NAC heeft een hoog middenveld.

De laatste wedstrijd maakt m'n TS geen fuck uit, aangezien dat zo'n prutser is dat ik daar toch wel van win.
Signature
pi_36098814
die buitenaardse spits vind ik nog niet zo'n heel bijzondere koop, als het goed is krijg je daar nog wat extra salaris bij.

Zelfs de wereldklasse mid is nog niet zo heel verbazend, okay minder dan 2m is leuk, maar beide spelers hebben geen bijstats en geen specialiteit.

De markt is op dit moment gewoon zo dat je salariskanonnen en kale spelers voor weinig kan oppikken, ratings zijn leuk en daarom betalen mensen nog steeds voor deze spelers, maar persoonlijk zou ik als ik in de gelegenheid was Komrad niet overbieden op 1 van beide spelers. Met een kale wereldklasse mid win je namelijk geen wedstrijden, zelfs niet als je er 3 hebt.

Maar anyway, voor het doel dat je hebt en vergeleken met de markt zijn het goede aankopen!
pi_36098897
Waarom zou je met een kale WC mid geen wedstrijden winnen? In de eredivisie misschien niet, maar in de VI(I) en lager win je daar echt wel wedstrijden mee hoor..
Signature
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:45:20 #218
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36098928
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:35 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Yeah right, wat bedoel je nu?

En scoren
Dat ie dan klaar is met SP training, die wordt uitgevoerd onder Grumpey's (deskundig) toeziend oog..
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
pi_36098975
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:42 schreef Jonks het volgende:
die buitenaardse spits vind ik nog niet zo'n heel bijzondere koop, als het goed is krijg je daar nog wat extra salaris bij.

Zelfs de wereldklasse mid is nog niet zo heel verbazend, okay minder dan 2m is leuk, maar beide spelers hebben geen bijstats en geen specialiteit.

De markt is op dit moment gewoon zo dat je salariskanonnen en kale spelers voor weinig kan oppikken, ratings zijn leuk en daarom betalen mensen nog steeds voor deze spelers, maar persoonlijk zou ik als ik in de gelegenheid was Komrad niet overbieden op 1 van beide spelers. Met een kale wereldklasse mid win je namelijk geen wedstrijden, zelfs niet als je er 3 hebt.

Maar anyway, voor het doel dat je hebt en vergeleken met de markt zijn het goede aankopen!
even een verduidelijking dan maar,

die WC middenvelder is als extra centrale MF en dus zijn passen en def wat minder belangrijker.
Met betrekking tot die spits, die blijft natuurlijk maar tijdelijk en mag over een paar weken weer wieberen als de prijzen wat aantrekken, aan het begin van het seizoen verwacht ik toch wel 3,8M voor die speler te krijgen (-500k kosten) speel ik quitte op een speler die ik alleen maar heb voor de korte termijn

Trouwens, vertel me eens wat mijn doel is? weet het zelf namelijk nog niet
pi_36099171
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:45 schreef Daemon19 het volgende:

[..]

Dat ie dan klaar is met SP training, die wordt uitgevoerd onder Grumpey's (deskundig) toeziend oog..
Dat is duidelijker

Eigenlijk wist ik wel wat hij zei, maar kon ik het er niet uit halen
Signature
pi_36099277
Je doel is volgens mij om gewoon een beetje wedstrijden te winnen en lol te maken, toch?

Juist op een extra centrale mid zijn bijstats / speciality belangrijker, omdat je 15% van je PM verliest door de repositioning.

Wat voor trainees voor je wing heb je trouwens?

Ik zou daar echt een setje briliant / magni playmakers neer zetten met quick / koppen en en wat wing, die kun je net zolang als WTM spelen totdat je ze aanvallend kan zetten (qua wing) en dan weet je dat het een goed moment is ze te verkopen

voor briliant pm + reusachtig wing + quick krijg je smerig veel doekoe, en zolang hij bij je zit heb je een wrede WTM.
pi_36099426
Wàt? Bij repositioneren verlies je 15% PM?
Signature
pi_36099448
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:54 schreef Jonks het volgende:
Je doel is volgens mij om gewoon een beetje wedstrijden te winnen en lol te maken, toch?

Juist op een extra centrale mid zijn bijstats / speciality belangrijker, omdat je 15% van je PM verliest door de repositioning.

Wat voor trainees voor je wing heb je trouwens?

Ik zou daar echt een setje briliant / magni playmakers neer zetten met quick / koppen en en wat wing, die kun je net zolang als WTM spelen totdat je ze aanvallend kan zetten (qua wing) en dan weet je dat het een goed moment is ze te verkopen

voor briliant pm + reusachtig wing + quick krijg je smerig veel doekoe, en zolang hij bij je zit heb je een wrede WTM.
idd ik heb niet het doel met heel veel tijd richting de eredivisie te gaan. Mbt de trainees. ZOals je weet heb ik wat skilltrades gehaald en train ik hauri op tot een multiskilled player. Daarnaast is het doel 1-2 PM op wing door te trainen idd en 1 winger met belachelijk veel passen
daarnaast nog 1 wingback en 2 skilltradeplaatsen, vraag me nog af wat ik met de 8e wingerplaats ga doen
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:07:16 #224
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36099741
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:58 schreef FritsFluitketel het volgende:
Wàt? Bij repositioneren verlies je 15% PM?
Ik dacht 10, maar je verliest idd een percentage.
Daarom moet je ook altijd je mindere verplaatsen.
pi_36099777
Das helemaal nieuw voor mij..

Krijg ik net btw een HT mail van een Duitser die Nederlands probeert, wel grappig:
quote:
>heb je sinn tegen mijn staff en friendly te spellen,in de ACN Arena.Excuse mij slecht nederlands groetjes smurf
Signature
pi_36099974
Komrad, ik bedoel mijn kritiek niet om je te beledigen of als jaloerse reactie. Hopelijk vat je het op als commentaar dat je aan het denken zet, of ik nou een punt heb of niet dat is verder aan jou . =]

Leek me persoonlijk zinvoller dan nog een "wow wat een koopje" reactie

zie ook je HT pm-mail, er zijn veel koopjes op de markt nu, maar het is nu vooral een keuze maken tussen hoeveel speler je wil voor welk salaris met welke stats ipv hoeveel euro onder marktprijs je komt
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:22:21 #227
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36100253
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:08 schreef FritsFluitketel het volgende:
Das helemaal nieuw voor mij..

Krijg ik net btw een HT mail van een Duitser die Nederlands probeert, wel grappig:
[..]

moet je een mailtje terugsturen, met: Jetzt geht loss!!!!
pi_36100376
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:13 schreef Jonks het volgende:
Komrad, ik bedoel mijn kritiek niet om je te beledigen of als jaloerse reactie. Hopelijk vat je het op als commentaar dat je aan het denken zet, of ik nou een punt heb of niet dat is verder aan jou . =]

Leek me persoonlijk zinvoller dan nog een "wow wat een koopje" reactie

zie ook je HT pm-mail, er zijn veel koopjes op de markt nu, maar het is nu vooral een keuze maken tussen hoeveel speler je wil voor welk salaris met welke stats ipv hoeveel euro onder marktprijs je komt
hehe, ik las mijn reactie terug en daar leek het een beetje op he, maar zo was reactie niet bedoeld.

Laat ik het anders formuleren, ik weet dat jij in dit spel alles probeert te optimaliseren, om het maar cru te stellen, ik kies daar niet voor maar wil wel mijn lol uit het spelletje te halen door 'zo goed mogelijk' te presteren. Ter verduidelijking die WC IM zie ik als een lange termijn speler die mijn team versterkt. Die lvl 16 spits is leuk voor even maar is in loon te duur en zal begin volgend seizoen verdwijnen, met de prijzen van dan denk ik, incl kosten, er redelijk uit te komen

Verder ben ik over het algemeen niet zo'n jaloers type maar probeer ik uit te leggen waarom ik iets doe, jij kan het anders zien en dat mag, maar of iets een goede koop is, hangt ookh sterk af wat je doel er mee is, eigenlijk zoals je zelf ook stelt aan het einde van je voorlaatste post

Wat betreft de wingertraining zit ik aan het volgende te denken:

1 pure winger met veel passen en specialty indien je MF toch wint
2x winger met PM en specialty voor meer possession en idd leuke winst op te maken
1x Hauri (complete speler al doorgetrain op def en nu dus op wing)
2x skilltrade
1x wingback (ik zit te dneken aan een uitmuntend/briljan def met goed wing en wat passen, kijken of die met spec te krijgen zijn)
dan houd ik 1 plaats over, daarvoor denk ik aan het doortrainen van een spits met wing, iemand die weet of dat rendabel is?
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:29:45 #229
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36102693
Jonks heeft duidelijk een andere mening dan Grumpey Daar waar Grumpey zegt -> geen bijstats zegt Jonks -> wel bijstats.. wie speelt er nu eigenlijk hoger?

Geen bijstats dus op de posities waar je niet traint
pi_36102768
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:29 schreef maniack28 het volgende:
Jonks heeft duidelijk een andere mening dan Grumpey Daar waar Grumpey zegt -> geen bijstats zegt Jonks -> wel bijstats.. wie speelt er nu eigenlijk hoger?

Joralf, op een gegeven moment gaat loon zwaar meewegen en daar doelt jonks gedeeltelijk op, dan kan je voor dezelfde (of hogere) aankoopsom beter voor specialty en bijstats gaan kiezen in sommige gevallen
pi_36105531
Grumpey speelt hoger, true, maar dat is ook een keuze. Mijn hoofddoel is om sneller te groeien dan de andere teams, voornamelijk de ouwe garde die in IV of hoger speelt.

Die teams betalen veel salaris en krijgen dat maar marginaal terug uit wedstrijden en sponsorinkomsten. Een goed salaris beleid is voor mij dus net zo belangrijk als een goed trainingsbeleid.

Het klopt dat je voor bijstats en specialities meer betaald in de aanschaf, maar dat krijg je bij verkoop normaal gesproken ook terug, soms iets meer omdat als je bijstat rijke spelers meer ervaring geeft deze duidelijk meer waard worden.

Jammer genoeg is de markt een beetje rot en is het sowieso moeilijk je aankoop bedrag terug te krijgen, maar zeker met de intenties van de HT's, de salariskosten na bovennatuurlijk en de zakkende inkomsten uit training (Waardoor salaris, en dus optimalisatie van speler / salaris, dus een grotere invloed heeft) lijkt het mij dat bijstat rijke spelers interessant worden.

Dit merkt, helaas, ook een steeds groter deel van HT, vooral de teams die hoog spelen en zelfs wekelijks verlies draaien door salarissen van 400K+. Vandaar dat bijstats & specialities, unieke spelers, veel meer kosten dan kale spelers.

Persoonlijk vind ik dat terecht.

*haarkleur is ook belangrijk, maar dat terzijde*
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:38:38 #232
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36105617
quote:

Er is niet 1 redenatie die is fout en is 1 redenatie die goed is..
Wat beide zeggen is imo juist..

Met de normale marktprijzen heeft grump gelijk.
Maar op dit moment gezien de lage prijzen, heeft jonks gelijk.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:59:28 #233
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_36105897
TU :
Vorm : +7/-9=-2
Tsi : +950/-850 = +100
Def : +0/-0=0

Ni zo beste training maar had ni anders verw8 .
  vrijdag 17 maart 2006 @ 02:02:22 #234
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36105934
Trainingsupdate!!!!!!!!!!!!

TSI: +1830 (+2000 / -170)
Vorm: +2 (+6 / -4)
PM: +2

18-jarige trainee naar uitstekend..
18-jarige skilltrade naar goed (na 4 vleugel-trainingen)..

En ik ben weer vergeten mn geblesseerde bejaarde op de TL te zetten, zodat hij tijdens de wedstrijd verkocht wordt. Ik twijfel nu om hem gewoon te ontslaan..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 02:04:10 #235
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_36105950
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:59 schreef foetre het volgende:
TU :
Vorm : +7/-9=-2
Tsi : +950/-850 = +100
Def : +0/-0=0

Ni zo beste training maar had ni anders verw8 .
je vergeet een hele hoop letters. Zal ik het je even leren?
ni --->> niet
verw8 --->> verwacht

Zo, weer een breezer gered.....hoop ik
  vrijdag 17 maart 2006 @ 02:14:27 #236
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36106043
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 02:04 schreef Oldbie het volgende:

[..]

ni --->> niet
verw8 --->> verwacht

Ik vroeg me al af waar de afkorting n.i. voor stond..?!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 02:20:49 #237
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_36106103
quote:

[..]

ni --->> niet
verw8 --->> verwacht

Hier nog 1 STFU ,jij vuile pauper
pi_36107404
Vorm : +5 / -9
TSI : +2950 / 2460
Vleugel : +5
4 17 jarigen naar goed vleugel, 3 met redelijk en 1 met goed passen
De 3 met redelijk hebben krachtig, krachitg en snelheid als specialiteit

en dan nog 1 middenvelder die is gestegen naar matig vleugel
pi_36107561
TU

TSI: 1550 (+1950/-400)
Vorm: -3 (+3/-6)
Scoren: 1 (+1/-)

een 17 jarige naar scoren goed....
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 08:56:09 #240
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_36107728
tsi ongeveer gelijk, vorm -3, verdeigen +2, 2 keer 17 jaar naar goed...
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:14:13 #241
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36108057
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:32 schreef Jonks het volgende:
Grumpey speelt hoger, true, maar dat is ook een keuze. Mijn hoofddoel is om sneller te groeien dan de andere teams, voornamelijk de ouwe garde die in IV of hoger speelt.

Die teams betalen veel salaris en krijgen dat maar marginaal terug uit wedstrijden en sponsorinkomsten. Een goed salaris beleid is voor mij dus net zo belangrijk als een goed trainingsbeleid.

Het klopt dat je voor bijstats en specialities meer betaald in de aanschaf, maar dat krijg je bij verkoop normaal gesproken ook terug, soms iets meer omdat als je bijstat rijke spelers meer ervaring geeft deze duidelijk meer waard worden.

Jammer genoeg is de markt een beetje rot en is het sowieso moeilijk je aankoop bedrag terug te krijgen, maar zeker met de intenties van de HT's, de salariskosten na bovennatuurlijk en de zakkende inkomsten uit training (Waardoor salaris, en dus optimalisatie van speler / salaris, dus een grotere invloed heeft) lijkt het mij dat bijstat rijke spelers interessant worden.

Dit merkt, helaas, ook een steeds groter deel van HT, vooral de teams die hoog spelen en zelfs wekelijks verlies draaien door salarissen van 400K+. Vandaar dat bijstats & specialities, unieke spelers, veel meer kosten dan kale spelers.

Persoonlijk vind ik dat terecht.

*haarkleur is ook belangrijk, maar dat terzijde*
Je moet ook naar het kapitaal kijken... voor het bedrag waar ik nu WC-mids voor koop, heb ik met bijv goed passen erbij slechts een briljant, dat betekend 2 hele niveau's lager. Bovendien is het niet kopen van mids met bijstats juist een bewuste keuze, omdat het voor mij simpelweg niet nodig is. Want ik heb a. een aanval die niet geboost moet worden door middenvelders en b. een verdediging waarvan ik wil dat ze eigenlijk niet zoveel te verdedigen hebben, door met een groot middenveldoverwicht te gaan spelen. Of dat laatste gaat lukken met WC-mids is nog maar de vraag... maar anders komen er aan het eind van het volgend seizoen gewoon weer andere mids voor in de plaats.

Specialiteit kijk ik zeker wel naar. Zoals je gezien hebt, hebben al mijn mids + defs die ik nu aankoop de specialiteit koppen, plus nog 2 jonge 17 jarige spitsen begin volgend seizoen (die wel bijstats gaan hebben.. iets in de trant van redelijk/matig/redelijk). Verder ga ik nog een SP spits aanschaffen. Dus het is niet zo dat wanneer men een kaal middenveld heeft, er niet over bijstats of specialiteit nagedacht is. Het is maar wat je wilt doen met je geld.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:14:44 #242
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36108069
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:32 schreef komrad het volgende:

[..]

Joralf, op een gegeven moment gaat loon zwaar meewegen en daar doelt jonks gedeeltelijk op, dan kan je voor dezelfde (of hogere) aankoopsom beter voor specialty en bijstats gaan kiezen in sommige gevallen
Dat is nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg.......
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:15:16 #243
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36108073
Vorm: -4 (+4/-8)
TSI: -570 (+510/-1080)
Spelhervattingen: 2 (+2/-)
Scoren: 8 (+8/-)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:46:54 #244
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_36108739
Vorm +6 (+9/-3)
Positiespel +2 (+2/0)
TSI +240 (+1740\-1500)
Ervaring +1

Al met al een redelijk goede update alleen jammer dat een oude vleugelspeler nou net 1 positiespel erbij heeft gekregen, en niet een andere trainee.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_36108805
Vorm: 5(+3/-8)
TSI: 250 (+1040/-790)
PM: +1
Geen stijgers verwacht, maar ik heb mijn eerste 18-jarige formidabel PM
Jammer van de vormdaling en kleine TSI stijging, maar toch wel lekker van mijn mid
pi_36109359
Inmiddels een hoop teams uitgedaagd, op zoek naar een internationale friendly.
Ik dacht dat je maar 20 terams uit kon dagen, maar ik heb inmiddels 24 teams uitgedaagd. Geld dat voor 1 land ofzo?
quote:
Uitdagingen: 24
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:36:41 #247
40183 MacMauser
Te gek, te gek, te gek!
pi_36109879
TSI: +1970
Vorm: -10
Conditie: +20
Maus United (769353)
pi_36110014
Ook voor jou Maniack geldt dat mijn post geen aanval is, niet op jou, niet op Komrad, niet op Grumpey, ik probeer een visie op de markt te geven en de goedkope prijzen voor niet-unieke spelers te verklaren.

Overigens zitten jullie snel zat met dat loon probleem.

Als je uit training, b.v. spitsen, tegenwoordig 45 000 netto verdient per speler per week, haal je uit spitsen training 250-275k per week.

Als je speelt met 4 bovennatuurlijke mids (1 WTM, 3 Inners) + 3 aanvallende wonderbaarlijke pm defjes + het salaris van je 3 spits trainees, dan heb je al snel een salaris post van 4x 30k + 3x 8k + 3x 4k = 150-160k.

Nou is 4x bovennatuurlijk misschien nog even ver weg (hoewel ik dat betwijfel, de prijzen voor kaal zijn lachwekkend, voor nog geen 12 m heb je deze 4 mids).
Maar het gaat om het idee dat vrij veel mensen relatief makkelijk aan "rating kanonnen" kunnen komen.

Als je je dan realiseert dat van de 70 000 hattrick teams die Nederland telt, slechts 2700 teams in de V of hoger spelen (Inclusief #8 en #7 uit V!) ( amper de "beste" 4% mag in V spelen) en sterker nog, slechts 680 teams spelen IV of hoger (minder dan 1% van heel HT Nederland).

Dat wil zeggen dat als je naar V of hoger wil (dat neem ik even aan) dat je moet concurreren met de allerlei teams, oude (rijke) teams, goeie nieuwe managers (zoals jullie zelf), mensen die korte termijn succes willen. Vanaf de V ga je dus tegen mensen aanlopen die goedkope rating kanonnen hebben, sommige van deze teams maken zichzelf kapot aan hun salarissen, andere zijn slim genoeg om precies genoeg te investeren om hoger te komen (Grumpey hoort tot deze categorie).

Ik hoop, nogmaals, dat niemand zich persoonlijk aangevallen voelt, liever schets ik een plaatje hoe de markt en de structuur van divisies invloed hebben op het hele spel.

Overigens pleit ik voor een her-her-structurering, je zou de IV en hoger moeten mogelijk maken voor meer mensen zodat de salarisdruk niet al in VI merkbaar is, je zou dan concurrentie verzachten en meer sponsor- en toeschouwersgeld geven.
pi_36110100
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:36 schreef maniack28 het volgende:

[..]

scoren weer

maar dan wel spitsen met bijstats

Ik denk er trouwens over om een volledige aanval te beginnen met enkel en alleen 17 jarigen uit week 1. Laten we zeggen, 3x redelijk/matig a 400-500k en 2x goed/matig of redelijk/goed of redelijk/redelijk of iets met vleugelspel a 1000k en een popper. Dan heb ik totaal 4500k aan spitsen en dan heb ik hopelijk nog wat geld (1000k) achter de hand. Alleen ik ben aan de andere kant bang dat mn aanval erg gaat verzwakken. Pas in week 5 a 6 is mijn speciaal op SP door Grumpey getrainde SP hoer klaar met SP trainen (= dan goed/zwak met wonderbaarlijk of wereldklasse set pieces en hij zit goed heel hoog, dus dat is lekker voor erbij). Dus tot die tijd heb ik dan niet zoveel kansen om te scoren.
Vorig seizoen waren 17 jarigen met bijstats naar verhouding waanzinnig duur in week 1. Ik heb ze uiteindelijk in week 2 gekocht want dat scheelde een paar ton. Als ik jou was zou ik er ook naar kijken om vlak voor de seizoenswisseling een 17 jarige te kopen. Ik heb 2 seizoenen geleden een 17 jarige met redelijk scoren/passen/vleugelspel (onvoorspelbaar) gekocht voor 5k.

Dat is misschien niet heel interessant voor jou maar misschien kan je voor een goede prijs een Totti op de kop tikken of andere specialistische spelers.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:51:34 #250
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36110257
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:45 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Vorig seizoen waren 17 jarigen met bijstats naar verhouding waanzinnig duur in week 1. Ik heb ze uiteindelijk in week 2 gekocht want dat scheelde een paar ton. Als ik jou was zou ik er ook naar kijken om vlak voor de seizoenswisseling een 17 jarige te kopen. Ik heb 2 seizoenen geleden een 17 jarige met redelijk scoren/passen/vleugelspel (onvoorspelbaar) gekocht voor 5k.

Dat is misschien niet heel interessant voor jou maar misschien kan je voor een goede prijs een Totti op de kop tikken of andere specialistische spelers.
Probleem is dat ik dan zit met 18 jarige spelers en die zijn dan hoog goed oid.. ik heb liever een paar spitsen die echt ontzettend goed kunnen worden, liefst een u-20 ook... dat geeft mij veel voldoening als het zou lukken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:55:27 #251
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36110354
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:41 schreef Jonks het volgende:
Ook voor jou Maniack geldt dat mijn post geen aanval is, niet op jou, niet op Komrad, niet op Grumpey, ik probeer een visie op de markt te geven en de goedkope prijzen voor niet-unieke spelers te verklaren.

Overigens zitten jullie snel zat met dat loon probleem.

Als je uit training, b.v. spitsen, tegenwoordig 45 000 netto verdient per speler per week, haal je uit spitsen training 250-275k per week.

Als je speelt met 4 bovennatuurlijke mids (1 WTM, 3 Inners) + 3 aanvallende wonderbaarlijke pm defjes + het salaris van je 3 spits trainees, dan heb je al snel een salaris post van 4x 30k + 3x 8k + 3x 4k = 150-160k.

Nou is 4x bovennatuurlijk misschien nog even ver weg (hoewel ik dat betwijfel, de prijzen voor kaal zijn lachwekkend, voor nog geen 12 m heb je deze 4 mids).
Maar het gaat om het idee dat vrij veel mensen relatief makkelijk aan "rating kanonnen" kunnen komen.

Als je je dan realiseert dat van de 70 000 hattrick teams die Nederland telt, slechts 2700 teams in de V of hoger spelen (Inclusief #8 en #7 uit V!) ( amper de "beste" 4% mag in V spelen) en sterker nog, slechts 680 teams spelen IV of hoger (minder dan 1% van heel HT Nederland).

Dat wil zeggen dat als je naar V of hoger wil (dat neem ik even aan) dat je moet concurreren met de allerlei teams, oude (rijke) teams, goeie nieuwe managers (zoals jullie zelf), mensen die korte termijn succes willen. Vanaf de V ga je dus tegen mensen aanlopen die goedkope rating kanonnen hebben, sommige van deze teams maken zichzelf kapot aan hun salarissen, andere zijn slim genoeg om precies genoeg te investeren om hoger te komen (Grumpey hoort tot deze categorie).

Ik hoop, nogmaals, dat niemand zich persoonlijk aangevallen voelt, liever schets ik een plaatje hoe de markt en de structuur van divisies invloed hebben op het hele spel.

Overigens pleit ik voor een her-her-structurering, je zou de IV en hoger moeten mogelijk maken voor meer mensen zodat de salarisdruk niet al in VI merkbaar is, je zou dan concurrentie verzachten en meer sponsor- en toeschouwersgeld geven.
Ik snap je visie wel jonks en tuurlijk zal je vanaf V of IV goed moeten kijken wat je doet. Echter ik ga weer terug naar VI, heb geen idee waar ik in terecht komt, ga een lange termijn trainingsprogramma opzetten met veel 17 jarigen en daarom wil ik dus gewoon met zo weinig mogelijk geld een zo hoog mogelijk middenveld. Tuurlijk, op het moment dat ik meer verdien en flink wat kapitaal heb, zal ik aan de spelers met bijstats gaan.. immers heb je dan veel meer tactische vrijheden (hoger middenveld kan je bijv. ook halen met defs die pos en conditie hebben, beter defratings door middenvelder met def etc. etc. ik probeer een technische spits te krijgen volgend seizoen, die dus verdedigend kan spelen... dat moet dan iets zijn van de vorm goed/uitstekend scoren, goed passen en goed pos... dat kost een duit, maar dan heb je ook een diverse speler waar je wat mee kan).
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:01:16 #252
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_36110512
Vorm : -5
TSI: -460
Def: +2

Nog 3 weekjes def en dan passen!
Feyenoord!!! * Barça
pi_36110828
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:51 schreef maniack28 het volgende:

Probleem is dat ik dan zit met 18 jarige spelers en die zijn dan hoog goed oid.. ik heb liever een paar spitsen die echt ontzettend goed kunnen worden, liefst een u-20 ook... dat geeft mij veel voldoening als het zou lukken.
Dat ben ik wel met je eens. Om in de geest van dit draadje te blijven. rendabel is het niet. Mijn 17 jarige goed uit week 1 is inmiddels formidabel en zou iets meer dan een miljoen moeten opleveren. maar dat is toch maar 2 ton winst na 10 weken. Misschien is het voor jou leuk/interessant om formidabel/uitmuntend 17 jaar te kopen? Ze kunnen nog net zo goed worden als dat jij ze had gekocht in week 1. Maar je hebt nu meer zekerheid dat A hij een evt U-20 elftal haalt (hij is immers al 1 seizoen getrained dus minder kans op blessures en je kan ongeveer uitrekenen hoe hoog hij was) en B de dure eerste weken heb je geen last van.
pi_36110965
Ik had al weer een leuke TU!
TSI 1670/-80
Vorm 6/-1
Scoren +2
pi_36111072
quote:

[..]

ni --->> niet
verw8 --->> verwacht

En het is Niet zo'n beste training
Signature
pi_36111233
Vorm: 0 (+3/-3) (waarvan +1/-1 in m'n A-team)
TSI: +5460 (+5790/-330) (waarvan +4380 door 1 niveau vormstijging van m'n wc def )
Scoren: 0 (was verwacht.. net nieuwe training he )
Signature
pi_36111308
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:15 schreef twisteddlogic het volgende:
Inmiddels een hoop teams uitgedaagd, op zoek naar een internationale friendly.
Ik dacht dat je maar 20 terams uit kon dagen, maar ik heb inmiddels 24 teams uitgedaagd. Geld dat voor 1 land ofzo?
[..]
25
Signature
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:33:48 #258
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36111388
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:12 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Om in de geest van dit draadje te blijven. rendabel is het niet. Mijn 17 jarige goed uit week 1 is inmiddels formidabel en zou iets meer dan een miljoen moeten opleveren. maar dat is toch maar 2 ton winst na 10 weken. Misschien is het voor jou leuk/interessant om formidabel/uitmuntend 17 jaar te kopen? Ze kunnen nog net zo goed worden als dat jij ze had gekocht in week 1. Maar je hebt nu meer zekerheid dat A hij een evt U-20 elftal haalt (hij is immers al 1 seizoen getrained dus minder kans op blessures en je kan ongeveer uitrekenen hoe hoog hij was) en B de dure eerste weken heb je geen last van.
Je wilt hem kwijt?
pi_36111728
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:33 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je wilt hem kwijt?
Nee sorry. Ik hou hem nog even
Als het goed is wordt hij dit seizoen nog uitmuntend. Dus een beetje afhankelijk van de concurrentie blijven we een hele kleine kans houden op U-20. Maar het verdienen aan deze kerel dat begint eigenlijk nu pas.

Er zijn echter wel interessante knakkers te vinden op de TL.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:32:21 #260
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_36113115
PM +2

iemand een potjer? Of hebben we weer fok! cup?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_36113172
Geen stijgers jammer genoeg. Komt volgende week wel weer

Ik zat trouwens ff op ons "eigen" forumpje te kijken

Deze speler is van mn broertje:

Massimo Gagliardi
TSI = 3 580, 17 jaar, redelijk in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een matig leider

Positiespel: matig Passen: slecht
Vleugelspel: uitmuntend Verdedigen: redelijk
Scoren: waardeloos Spelhervatting: zwak

Heeft dat nog kans op U20 (Het is een Sloveen) en krijgt conditie training in tussen seizoen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_36113490
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:30 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

25
Meteen maar weer een paar uitgedaagd Dank je
pi_36113811
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:34 schreef Lennox het volgende:

Massimo Gagliardi

Heeft dat nog kans op U20 (Het is een Sloveen) en krijgt conditie training in tussen seizoen.
Lijkt me best een kanshebber op U20 ja
Signature
pi_36118576
Mijn keeper is van rampzalig naar waardeloos positiespel gegaan. Is dat normaal?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:17:14 #265
108590 Tomhoog
Renneuuhhh
pi_36118578
3stijgers naar uitstekend en 1 naar goed
pi_36118680
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Mijn keeper is van rampzalig naar waardeloos positiespel gegaan. Is dat normaal?
Waarschijnlijk een 30 plusser, of niet?

Als spelers ouder worden is het normaal dat ze in vaardigheden zakken (langzaam hoor).
Signature
pi_36118739
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:20 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een 30 plusser, of niet?

Als spelers ouder worden is het normaal dat ze in vaardigheden zakken (langzaam hoor).
Ik zie nu dat hij juist gestegen is

Ja dat is normaal, elke speler krijgt hoe dan ook een heel klein percentage training mee, ongeacht wat je traint en waar hij gespeeld heeft.
Signature
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:25:33 #268
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_36118852
TU

vorm -3
TSI - veel
PM 0

Huilie
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_36119935
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:22 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Ik zie nu dat hij juist gestegen is
Ik dacht al waar heeft die het over, maar hij is idd gestegen en is 24 jaar oud. Dit is compleet nieuw voor me, maar wel leuk.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:05:19 #270
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36120187
quote:

Wat komrad en Jonks erna zeggen wilde ik me volledig bij aansluiten.
1) Geen bijstats --> als de salarissen nog goedkoper zijn dan wat je binnenkrijgt met oefenwedstrijdje bij wijze van spreken.
2) ik speel hoger, maar Jonks zou hoger kunnen spelen. Daarnaast is hoger spelen niet echt slim omdat ik nu langzaam ook slechter begin te draaien door de grote kosten. Niet dat ik dat erg vind, heb ervoor gekozen niet eeuwig te blijven sparen. Jonks haalt zijn plezier juist uit dat 2e, en daar is hij ook vele malen beter in.

Maar toch, ben het niet helemaal met jonks eens dat een speler die je koopt voor bijvoorbeeld 4 ton onder marktwaarde zonder bijstats slecht is, aangezien er ook gewoon winst valt te halen op dat soort spelers. Dat ze dan gekocht worden door domme mensen maakt dan even niet uit
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07:37 #271
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36120268
overigens werken 49 spelers in je selectie ook niet echt mee voor salarisbeleid
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:08:15 #272
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36120298
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:46 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Nee sorry. Ik hou hem nog even
Als het goed is wordt hij dit seizoen nog uitmuntend. Dus een beetje afhankelijk van de concurrentie blijven we een hele kleine kans houden op U-20. Maar het verdienen aan deze kerel dat begint eigenlijk nu pas.

Er zijn echter wel interessante knakkers te vinden op de TL.
Probleem is echter, wanneer ga ik weer switchen.. ik heb weinig zin om met 15 spitsen te blijven zitten als ik weer spitsen ga trainen. Ik denk nog 2 weken en dan alles wat gestegen is in de verkoop, dan hou ik wat spelers over en kan ik die weer op scoren trainen en ondertussen ga ik lekker wat leuks zoeken
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:09:58 #273
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36120364
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:32 schreef The_Hives het volgende:
PM +2

iemand een potjer? Of hebben we weer fok! cup?
Je moet zelf ook Fok!Cuppen:

Loting achtstefinale Fok!Cup voor woensdag 22 maart
Wedstrijden worden gespeeld op NEUTRAAL TERREIN en met BEKERREGELS:

Dieptriest - United Black Panthers
Wursje FC - Sporting Amsterdam
Hilversum United - SV Houten 3
The Brown Panthers - Tsv Grastrappers
Flevo Rangers - vv Emmen
FC Giraffie - Hoolieganzen
Nielzsche's Fußball Mannschaft - Dapp're Strijders
FC Kielp - Grumpelix
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:56:00 #274
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_36121727
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:09 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je moet zelf ook Fok!Cuppen:

Loting achtstefinale Fok!Cup voor woensdag 22 maart
Wedstrijden worden gespeeld op NEUTRAAL TERREIN en met BEKERREGELS:

Dieptriest - United Black Panthers
Wursje FC - Sporting Amsterdam
Hilversum United - SV Houten 3
The Brown Panthers - Tsv Grastrappers
Flevo Rangers - vv Emmen
FC Giraffie - Hoolieganzen
Nielzsche's Fußball Mannschaft - Dapp're Strijders
FC Kielp - Grumpelix
ja klopt. Zag het al . Die mannschaft is uitgedaagd
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_36122251
TU
vorm +2/-10

echt kansloos, en mn vorm was al redelijk klote

passing +2 trouwens, niet onaardig, maar ik begrijp er geen fuck van dat een 20jarige speler van mij nu al 8 weken wacht op n stijging
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:32:13 #276
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36122685
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Mijnes was van waardeloos naar slecht gegaan..

Maar alle spelers krijgen 16-18% training.
Daarom zie je soms een speler poppen die niet op een trainingspositie heeft gespeeld.
Is wel grappig, maar je hebt er niet veel aan..
quote:
17-03-2006 Je ontvangt voor deze speler: 60 ¤. Dit is een voormalige jeugdspeler van je die is doorverkocht.
Gozer is 28 jaar en ik speel pas 2 seizoenen..
En het bedrag is ook niet om warm van te worden..

[ Bericht 4% gewijzigd door Daemon19 op 17-03-2006 17:40:05 ]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:45:58 #277
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_36123087
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:15 schreef Verbal_Kint het volgende:
TU
vorm +2/-10

echt kansloos, en mn vorm was al redelijk klote

passing +2 trouwens, niet onaardig, maar ik begrijp er geen fuck van dat een 20jarige speler van mij nu al 8 weken wacht op n stijging
Zo zit ik ook al weken te wachten op een laatste stijger, volgens het trainingsschema zit ie op 106%
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:56:55 #278
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36123371
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:45 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Zo zit ik ook al weken te wachten op een laatste stijger, volgens het trainingsschema zit ie op 106%
Had pas een stijger in htratings met 117%, de week daarna steeg ie Geeft maar weer eens aan hoe inperfect die progjes zijn.
pi_36123739
nou ik kijk niet naar die trainingspercentages op zich, maar volgens mn excel filetje is het alweer 8 weken geleden... enfin, probleem is dat nog niet echt duidelijk is hoelang dat through passes duurt...

vraagje(s):
iemand een idee over wat precies het effect van een fw towards wing is? maw, hoe belangrijk is zn scoren en zn vleugelspel? en hoeveel draagt ie waar aan bij, ratings-wise?
bvd

wil zondag een uberwing attack nemen, moet tegen een andere counteraar... waar ik ws lastig onder het middenveld zal kunnen duiken, vooral omdat t zonde is mn WC en magni midjes niet op te stellen. middenveld pakken, super wing aanvallen en mn defense nog goed genoeg met 4 man, ik ben benieuwd...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:36:19 #280
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36124388
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:10 schreef Verbal_Kint het volgende:
nou ik kijk niet naar die trainingspercentages op zich, maar volgens mn excel filetje is het alweer 8 weken geleden... enfin, probleem is dat nog niet echt duidelijk is hoelang dat through passes duurt...

vraagje(s):
iemand een idee over wat precies het effect van een fw towards wing is? maw, hoe belangrijk is zn scoren en zn vleugelspel? en hoeveel draagt ie waar aan bij, ratings-wise?
bvd

wil zondag een uberwing attack nemen, moet tegen een andere counteraar... waar ik ws lastig onder het middenveld zal kunnen duiken, vooral omdat t zonde is mn WC en magni midjes niet op te stellen. middenveld pakken, super wing aanvallen en mn defense nog goed genoeg met 4 man, ik ben benieuwd...
Volgens mij verliest je met 1 ftw, de helft van de centrale aanval die hij als normale spits zou geven en win je 33% vleugelrating (afhankelijk natuurlijk van hoe goed je ftw is). Ik dacht dat dat ongeveer de tendens was. Let op, sterren zeg hier niks omdat ftw's sterren krijgen voor hun aanval en hun wingskill, het wordt dus bij elkaar opgeteld. In de toekomst wordt daar nog wat aan gedaan.

Ik zou zelf zeggen, uit ervaring, als je forward lager dan redelijk wing heeft, is het niet aan te raden. Hij zal nog steeds veel sterren halen, maar qua ratings is het minder effectief. Tenzij natuurlijk zijn wingdef zo zwak is, dat je daar persee wilt aanvallen, dan zou ik het ook met spitsen die lagere vleugel hebben overwegen.
pi_36125908
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:32 schreef Daemon19 het volgende:

[..]

Mijnes was van waardeloos naar slecht gegaan..

Maar alle spelers krijgen 16-18% training.
Daarom zie je soms een speler poppen die niet op een trainingspositie heeft gespeeld.
Is wel grappig, maar je hebt er niet veel aan..
[..]

Gozer is 28 jaar en ik speel pas 2 seizoenen..
En het bedrag is ook niet om warm van te worden..
wees blij met de 60 euro
[14.gif]
pi_36126800
heb 3 stijgers, de verwachte stijger is helaas niet gestegen, maar ben er niet minder blij om de rest
eentje naar wonderbaarlijk die over 1 level eruit gaat denk ik, een 18 jarige naar formidabel pm met matig passen en koppen en een 18 jarige naar uitstekend met redelijke passing
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36128001
Na een afwezigheid van 1,5 jaar ben ik weer eens begonnen met hattrick. Merk alleen dat ik best moeite heb met het opstarten van mijn team. Zit in league XI.772 (AFC Bakkes) en het valt me op dat het niveau redelijk hoog ligt, of is dat maar mijn verbeelding?
Vroeger speelde ik altijd 3-5-2, dat wil ik nu eigenlijk ook gaan spelen. Wat voor aankopen zijn handig voor een dergelijk team, of is dat heel moeilijk te zeggen? Hoeveel sterren hoort een speler gemiddeld te halen om voor mijn opstelling in aanmerking te komen? En een laatste vraag, vroeger gebruikte ik altijd mybestteam.tk om een beste opstelling uit te rekenen, deze site is nu down. Is hier een alternatief voor?

Alvast bedankt
pi_36128198
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:34 schreef Lennox het volgende:

Massimo Gagliardi

moet je sismis ff mailen, aardige vent

maar ik denk het niet, geen passen, beperkt pm en conditie en gene specialty

wel een erg leuke speler natuurlijk
pi_36128856
Wat een vanmorgen meemaakte...ik geloofte mijn ogen niet.
Mijn A-spits is in vorm gedaald van Uitstekend naar Matig.
Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk..hij heeft gewoon gespeeld deze week
Hattrick: FC Logtclub (770122)
pi_36128970
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:56 schreef komrad het volgende:

[..]

moet je sismis ff mailen, aardige vent

maar ik denk het niet, geen passen, beperkt pm en conditie en gene specialty

wel een erg leuke speler natuurlijk
Conditie traint hij in tussenseizoen . Maar hij had zelf ook het vermoeden dat zijn passen wel eens de doorslag zou kunnen zijn (om hem af te wijzen). We zullen zien . Dat vleugelspel gaat zo snel dat het wel een hele leuke trainingsmethode is.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_36129064
Mijn a-spits zakte van uitstekend naar redelijk, dat vond ik al veel
pi_36129250
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:27 schreef Lennox het volgende:

[..]

Conditie traint hij in tussenseizoen . Maar hij had zelf ook het vermoeden dat zijn passen wel eens de doorslag zou kunnen zijn (om hem af te wijzen). We zullen zien . Dat vleugelspel gaat zo snel dat het wel een hele leuke trainingsmethode is.
nogmaals ik zou sismis ff htmailen, je krijgt gegarandeerd snel antwoord, hoewel hij je wellicht naar een scout verwijst.

Vraag hem anders eens of hij een biertje wil
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:06:02 #289
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36130049
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:23 schreef DJqbl5 het volgende:
Wat een vanmorgen meemaakte...ik geloofte mijn ogen niet.
Mijn A-spits is in vorm gedaald van Uitstekend naar Matig.
Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk..hij heeft gewoon gespeeld deze week
Random..
pi_36130876
Leuke update, 2 middenvelders naar formidabel...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_36131920
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:36 schreef maniack28 het volgende:

[..]
Ik zou zelf zeggen, uit ervaring, als je forward lager dan redelijk wing heeft, is het niet aan te raden. Hij zal nog steeds veel sterren halen, maar qua ratings is het minder effectief. Tenzij natuurlijk zijn wingdef zo zwak is, dat je daar persee wilt aanvallen, dan zou ik het ook met spitsen die lagere vleugel hebben overwegen.
Maniack, bedankt voor dit verhaaltje, ik speelde ook met een vleugelspits en vroeg me af wat dit deed, het is dus bij de betere teams geen aanrader zeg je.

Even een overzichtje van de stats bij mij:
2 spitsen (redelijk scoren, zwak passen) en (goed scoren, redelijk passen).
Rechteraanval: zwak (laag)
Centrale aanval: zwak (laag)
Linkeraanval: slecht (zeer hoog)

1 spits (goed scoren, redelijk passen) en 1 naar de vleugel (goed vleugelspel, zwak passen en zwak scoren)
Rechteraanval: matig (zeer hoog)
Centrale aanval: slecht (hoog)
Linkeraanval: slecht (zeer hoog)

Nu begrijp ik nog steeds niet hoe ik deze stats het beste kan bekijken. Can someone enlighten me.
pi_36132835
Wat valt er te zien? Hoe je het toepast hangt waarschijnlijk van je tegenstander af. Heeft hij een slechte CV , dan optie 1 pakken (2 spitsen).

Sterke CV en mindere back's -> optie 2. Maar ik snap je vraag zeg maar niet. Die stats zeggen toch alles?
pi_36134286
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:37 schreef Chen het volgende:

[..]

wees blij met de 60 euro
Haal dat gekke ding van je hoofd af

Signature
pi_36134504
hmm, mn forwards hebben poor en weak wingerskill...ik vraag me ook af of de scoring skill meetelt bij de rating van de wingattack als je je forward to the wing zet? of is het alleen de winger skill met een beetje passen?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:39:12 #295
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36134798
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:49 schreef TAR het volgende:
Na een afwezigheid van 1,5 jaar ben ik weer eens begonnen met hattrick. Merk alleen dat ik best moeite heb met het opstarten van mijn team. Zit in league XI.772 (AFC Bakkes) en het valt me op dat het niveau redelijk hoog ligt, of is dat maar mijn verbeelding?
Vroeger speelde ik altijd 3-5-2, dat wil ik nu eigenlijk ook gaan spelen. Wat voor aankopen zijn handig voor een dergelijk team, of is dat heel moeilijk te zeggen? Hoeveel sterren hoort een speler gemiddeld te halen om voor mijn opstelling in aanmerking te komen? En een laatste vraag, vroeger gebruikte ik altijd mybestteam.tk om een beste opstelling uit te rekenen, deze site is nu down. Is hier een alternatief voor?

Alvast bedankt
Welkom!
pi_36134814
Uit de rules:

Forward Towards wing Less Scoring in the middle. Winger is used, more Scoring for wing attacks.

[ Bericht 14% gewijzigd door fabianf op 18-03-2006 02:05:40 (Uitleg overbodig.) ]
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:26:40 #297
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_36135174
Ja das logisch, VK wil eerder percentages horen..
pi_36135240
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:26 schreef Daemon19 het volgende:
Ja das logisch, VK wil eerder percentages horen..
Is dat juist niet het leuke aan hattrick, dat je zelf dingen uit moet vinden en niets als hapklare brokken gegeven is?

Hij vraagt of scoring skill meetelt, en dat doet het.
pi_36136772
Op 1 na ben ik van al mijn def trainees af en het valt me over het algemeen mee wat ik er voor gekregen heb.
Basta houd ik nog even 1-2 weken
pi_36138550
idd refused, dat had ik in de regels ook gezien
dus opzich moet mijn magni forward met poor passing best een leuke bijdrage kunnen leveren aan mn linker of rechter wingaanval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')