Ik ben slechts wat hyper door twéé kopjes koffie, Gellius.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:32 schreef Gellius het volgende:
Zat je al uren in de startblokken, Tokay?
In zekere zin klopt dat helemaal.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:33 schreef Gellius het volgende:
De heren zijn entertainers.
Amerikanen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:36 schreef Diaan73 het volgende:
Amerikanen? Misschien presentatoren?
Jawel hoor, deze heren zijn als duo héél succesvol geweest!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:41 schreef Diaan73 het volgende:
maar het zijn dus entertainers, maar staan niet samen op het podium... het vormt geen duootje .....of ééntweetje...
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:44 schreef Gellius het volgende:
Het valt me op dat de ene wat kleiner is dan de ander, en de ander bovendien een stuk ouder, maar dat beiden nagenoeg dezelfde das dragen. Meer wil ik er op dit moment niet over zeggen.
Kijk er dan ook wat vrolijker bijquote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:51 schreef Gellius het volgende:
Alles is "helemaal toppie". Pos.
Ah, mooi! De heren zijn geraden. Hanna links, Barbera rechts.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:30 schreef pyl het volgende:
Hanna & Barbera denkelijk. Al weet ik niet wie wie is.
Lijkt niet alleen beste pyl, lijkt niet alleen....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:05 schreef pyl het volgende:
Dat lijkt me Max Tailleur, Bimmel.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:59 schreef Berkery het volgende:
David Cronenberg?
Goedzo Scrut.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Dan zou het zomaar Robert Zemeckis kunnen zijn.
Je kijkt alsof er iets ergs met haar is gebeurd ...quote:
Ja, ze is binnen drie minuten geradenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:34 schreef pyl het volgende:
[..]
Je kijkt alsof er iets ergs met haar is gebeurd ...![]()
O, maar dat vindt zij vast niet erg.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja, ze is binnen drie minuten geraden
pagina 101?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pyl het volgende:
[..]
O, maar dat vindt zij vast niet erg.
Van schrik had ik direct even pagina 101 bezocht ...![]()
Ik denk dat ze het toch ook wel prettig zou vinden niet zo snel herkend te wordenquote:
ze leidt een gevaarlijk bestaan, da's waarquote:Van schrik had ik direct even pagina 101 bezocht ...![]()
Ja, pagina 101. Teletekst. Nieuws en zo. Niet te verwarren met Room 101 (hoewel?).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef dolle_hond het volgende:
pagina 101?
owquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:41 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, pagina 101. Teletekst. Nieuws en zo. Niet te verwarren met Room 101 (hoewel?).
Nope. Maar hij was wel getrouwd met een Italiaaniaanse.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Italiaaniaan?
Hmmm......fonetisch misschien. Maar je moet het er maar in willen zien, hè?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:56 schreef Tokay het volgende:
Oriana Fallaci is best wel een opwindende naam, trouwens.
Of zie ik dat verkeerd?
Nee. Maar ik wil daaraan wel graag toevoegen dat meneer ooit de regie voerde over "een daad", met zichzelf in de enige en dus hoofdrol, die de loop der geschiedenis moest veranderen. Helaas faalde hij. We hielden er wel een beroemd boek aan over.quote:De meneer van pyl, is dat een regisseur?
Vind ik ookquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:56 schreef Tokay het volgende:
Oriana Fallaci is best wel een opwindende naam, trouwens.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Die meneer van pyl is een Fransman of een zigeuner?
Helaas, Neleos, tweemaal fout.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:05 schreef Neleos het volgende:
Volgens mij is het gewoon een Amerikaanse acteur.
Het was ook meer een gevoel. Mooie - opwindende - klankkleur in combinatie met haar sterke persoonlijkheid; afijn, laat maar zitten, ik kan het niet goed uitleggen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:58 schreef pyl het volgende:
Hmmm......fonetisch misschien. Maar je moet het er maar in willen zien, hè?
Terrorist misschien?quote:Nee.
Ja. Maar hij had het beste met de mensen voor hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:10 schreef Tokay het volgende:
Terrorist misschien?
ik word wel vaker overschat door jouquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:12 schreef pyl het volgende:
Ik had deze man niet eens willen plaatsen, omdat ik ervan uitging dat Scrut hem zo zou raden ....![]()
Oeh ... ril ...valse bescheidenheid ....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:16 schreef Scrutinizer het volgende:
ik word wel vaker overschat door jou![]()
Het was inderdaad een staatsman die hij wilde ombrengen, Scrut; en een behoorlijk tijdje ná WO II.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:22 schreef Scrutinizer het volgende:
edit: ik zie net dat hij van later datum is
Hmmmmmm.....tja, verkeerde vraag van mij, natuurlijk. Want dit boek en bijvoorbeeld Brief aan een ongeboren kind, zijn inderdaad ook beroemd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:24 schreef Scrutinizer het volgende:
De kracht van de rede?
Over de militaire regimes in Spanje, Portugal en Griekenland wordt toch wel het een en ander verteld (mag ik hopen ....).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Gek eigenlijk, dat zulke recente geschiedenis zo dicht bij huis helemaal niet aan bod komt in het geschiedenisonderwijs.
Niet in de onderbouw. Daar gaat het alleen over definities van slaven, lijfeigenen en horigen en een hele trits nietszeggende jaartallen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:45 schreef pyl het volgende:
[..]
Over de militaire regimes in Spanje, Portugal en Griekenland wordt toch wel het een en ander verteld (mag ik hopen ....).
Da's ook belangrijk, Scrut. Zo lang de nietszeggende jaartallen na verloop van tijd maar veelzeggend worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Niet in de onderbouw. Daar gaat het alleen over definities van slaven, lijfeigenen en horigen en een hele trits nietszeggende jaartallen.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
O werkelijk? Hij lijkt wel wat op Charlie Chaplin.
Is dat omdat hij normaliter een snor had?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:55 schreef pyl het volgende:
(en de enige foto waarop hij niet meteen herkenbaar is).
Neuh.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat omdat hij normaliter een snor had?
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:03 schreef Scrutinizer het volgende:
En die moet ik kennen?
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Xenakis?
quote:(geboren 29 juli 1925 op het eiland Chios), is een Griekse componist en politicus.
Oorlog en politiek
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was hij actief in het Griekse verzet, en werd gevangen genomen en gemarteld. Hij was ook actief tijdens de Griekse burgeroorlog van 1944 tot 1949.
In 1967 na een putsch kwamen de kolonels aan de macht in Griekenland.ging ondergronds, en stichtte het "patriottisch front". Met decreet Nr 13 werd het verboden om de muziek van
te spelen en te beluisteren. Hij werd gearresteerd en daarna verbannen. Later werd hij geïnterneerd in een concentratiekamp te Oropos. Dankzij een internationale campagne waarin onder anderen Dmitri Shostakovitch, Leonard Bernstein, Arthur Miller en Harry Belafonte actief waren, werd hij in 1970 verbannen.
Tijdens zijn verbanning was hij een onvermoeid voorvechter van de strijd tegen het kolonelsregime, hij gaf honderden concerten en werd zo een boegbeeld van het verzet.
Na de val van het kolonelsregime kwam hij terug naar Griekenland, naast zijn muzikale werk ging hij in de politiek, en was meermalen lid van het Griekse parlement en was van 1990 tot 1992 minister in de regering van Konstantin Mitsotakis.
Als politicus steunde hij de Synaspismos partij. Op latere leeftijd werd hem zelfs gevraagd om president van Griekenland te worden. Dit weigerde hij omdat hij zich te oud vond.
Muziek
componeerde al zeer vroeg, zijn vroegste werk stamt van voor de tijd dat hij een instrument kon spelen, hij vormde een koor en gaf zijn eerste concert in zijn zeventiende levensjaar. Hij studeerde eerst muziek aan het conservatorium van Athene en daarna dat van Parijs. Hij studeerde muziek analyse onder Olivier Messiaen en directie onder Eugene Bigot. Zijn werk werd vanaf het begin enorm gewaardeerd.
Met zijn terugkeer naar de Griekse muziek, begon een renaissance in de Griekse muziek. Nog steeds geldt de samenwerking met Maria Farandouri als het beste wat de Griekse muziek te bieden heeft.heeft veel muziek geschreven, symfonische muziek, ballet, liederen, cantates en oratoria, filmmuziek (Zorba de Griek).
Mikis Theodorakis, inderdaad.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Theodorakis oid?
Ochi.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:59 schreef Tokay het volgende:
Hildegard Knef?
Okay. Melina Mercouri, dan?quote:
Nè!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:07 schreef Tokay het volgende:
Okay. Melina Mercouri, dan?
Efcharisto.quote:
Endaxi!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:12 schreef Tokay het volgende:
Efcharisto.
Kali orexi!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:13 schreef pyl het volgende:
Endaxi!
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:30 schreef Tokay het volgende:
Wow, indrukwekkend parelsnoer!(zouden ze écht zijn?)
En ze heeft een keycord om van de Olympische Spelen.
Zitten we nog steeds in Griekenland, pyl?
Nope, ik had Griekenland inmiddels verlaten.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:29 schreef pyl het volgende:
Da's een acteur met Griekse roots, vermoedelijk. Doet-ie mee aan de remake van Singing in the Rain?
Peter Gabriel?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:32 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nope, ik had Griekenland inmiddels verlaten.
Dit is een beetje een potsierlijk plaatje, maar op alle andere stond meneer mij té herkenbaar.
Geen acteur. Muziekmeneer.
Nee.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:40 schreef Neleos het volgende:
Peter Gabriel?
Ook. Maar ze is bekend om iets anders. Haar naam hoef je niet te geven, slechts haar functie.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:34 schreef Tokay het volgende:
Politieke mevrouw?
Dat kan best. Maar als ik het instrument noem dat hij bespeelt, weet je het meteen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:45 schreef pyl het volgende:
Hmmmm......ik zit niet zo ruim in de Roemeense musici.
Hmmm... Denk...quote:Ook. Maar ze is bekend om iets anders. Haar naam hoef je niet te geven, slechts haar functie.
Georges Zamfir, was dat geen Roemeen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:49 schreef Tokay het volgende:
Dat kan best. Maar als ik het instrument noem dat hij bespeelt, weet je het meteen.
Onlosmakelijk met elkaar verbonden, net als de mondharmonica enToots Thielemans.
Uit Boekarest, nog wel.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:50 schreef pyl het volgende:
Gheorghe Zamfir, was dat geen Roemeen?
Je was al in de buurt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:49 schreef Tokay het volgende:
Hmmm... Denk...
Yep. Terwijl de halve wereld over Griekenland heen viel omdat de infrastructuur voor de Spelen nooit op tijd klaar kon zijn, weerstond zij iedere "aanval" met een koele, maar o zo charmante glimlach. Geen misselijke tante hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:52 schreef Tokay het volgende:
Ja, dat vermoedde ik al. Zij was de baas van de Olympische Spelen in Athene, toch?
quote:Gianna Angelopoulos-Daskalaki (born Gianna Daskalaki on December 12, 1955 in Heraklion, Crete) is a Greek politician and business woman. She is best known for being the president of the bidding and organizing committee for the 2004 Summer Olympics in Athens, Greece. She was named one of the 50 most powerful women by Forbes magazine.
Angelopoulos-Daskalaki attended the Aristotelian University of Thessaloniki and in the late 1980s became actively involved in politics in the Athens area. In 1990 she married shipping magnate Theodore Angelopoulos and has since been working in the shipping business.
Disappointed over losing the bid for the 100 Year Celebration of the revival of the Olympic Games in 1996, Greece officials decided to bid for the 2004 Summer Olympics. Angelopoulos-Daskalaki was named president of the bidding committee and succeeded in bringing the Olympics to Athens. She was however excluded from the initial organization committee that would prepare for the games.
When the International Olympic Committee questioned Greece's commitment to the games and its ability to complete all preparations prior to the opening ceremony, Angelopoulos-Daskalaki was asked to return and was named president of the Organization Committee. Under her watch competition facilities were completed and security issues were taken care of. IOC presidents Juan Antonio Samaranch and Jacques Rogge both credit specifically Gianna Angelopoulos-Daskalaki for the success of the games. Dimitrius Daskalopoulos who has worked with Angelopoulos in several occasions says, "Working with Gianna has been very rewarding. She makes you feel comfortable to speak your mind, as well as she makes sure that the task at hand is completed. I have learned a lot from her and I am sure that I am not alone."
Though she is highly popular in Greece, she also faces substantial criticism. Her proclaimed love for Greece is questioned and she is criticized for aggressive self-promoting.
Since 1994 she has served as Vice-Chair of Harvard University's John F. Kennedy School of Government.In 1998, she was appointed Ambassador at Large by the Greek government.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Nu is het wachten op een plaatje van Yannis Papalamepiemelos
Okay, even Googlen hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Nu is het wachten op een plaatje van Yannis Papalamepiemelos
Yepquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:08 schreef pyl het volgende:
Pierre Boulez.
De Grieken zijn opquote:Maar die komt uit Frankrijk.![]()
Is de Paus katholiek?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:14 schreef wyccie het volgende:
Is Demis Roussos ook een Griek?
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:29 schreef Z het volgende:
Maria Callas?
quote:Maria Callas (born Kalogeropoulos) was born to Greek immigrant parents.
Hihi. Maf mens.quote:
Dat is wel érg CPN.quote:
Is Madonna maagd?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik verkondig alleen maar De Waarheid.
![]()
Oei!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:54 schreef wyccie het volgende:
Ik weet eigenlijk niet eens waar die letters voor staan....![]()
Ja, dat is alwéér Sasha Cohen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef wyccie het volgende:
Is dat heel erg?
Je loopt twee topictitels achter, man!quote:
Ik heb niks met GroenLinks.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:57 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, dat is alwéér Sasha Cohen.
En hmmm, ja, da's best een beetje erg.![]()
CPN = Communistische Partij (van) Nederland; begin jaren negentig opgegaan in Groen Links.
Ik had m'm bril niet opquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:01 schreef Tokay het volgende:
[..]
Je loopt twee topictitels achter, man!![]()
quote:
What she said.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:01 schreef Tokay het volgende:
[..]
Je loopt twee topictitels achter, man!![]()
Is dat Vanessa Carlton?quote:
Ja, ik weet het, maar ze leek er gewoon een beetje op...quote:
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:06 schreef Z het volgende:
Songfestival winnares?
Nee.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:25 schreef peaceman het volgende:
Dana?
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:29 schreef Tokay het volgende:
Helena Paparizou (of iets dergelijks)?
* Tokay danst sirtaki en gooit borden aan gruzelementen!quote:
Dan zien we alleen een kikkerquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:42 schreef Sloggi het volgende:
Kan ik geen plaatjes posten met Imageshack?
Sorry, ik heb niet alles doorgelezen, aangezien ik dacht dat jullie een kikker zagenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:48 schreef pyl het volgende:
Da's Joan Baez - maar ik meen dat Tokay dat ook al eens had gezegd.![]()
Geheel en alquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:57 schreef Modus het volgende:
Anita Roddick oprichtster van The Body Shop?
Wow!?!?! Ben jij een vrouw?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:57 schreef Modus het volgende:
Anita Roddick oprichtster van The Body Shop?
Nee, was dat maar waar... of de netwerkkaart is stuk of windows moet opnieuw geinstalleerd worden.. Ik hoop dat het 1e waar is, zodat het allemaal wat minder tijd kost om alles op te lossen... (hoop ik)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:47 schreef wyccie het volgende:
Hee Andy! Jij weer hier?
Peace, zit er misschien een snoertje los?
Ha Wycciequote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:47 schreef wyccie het volgende:
Hee Andy! Jij weer hier?
Of Ik Chikatilo persoonlijk ken? Nee.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:09 schreef wyccie het volgende:
Maar gelukkig bestaat er nog zoiets als een laptop
Andy, zondag hebben TH en ik een film gezien over Chikatilo, ken je hem?
Natuurlijk nietquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Of Ik Chikatilo persoonlijk ken? Nee.
Nee. Als je zijn naam moet geloven was hij een stuk lolliger.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
Chikatilo
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nee. Als je zijn naam moet geloven was hij een stuk lolliger.
Norman Bates vader? Zou goed kunnen. Maar een ander horrorfilmpersonage is op hem gebaseerd.quote:
Op Pos kun je altijd rekenen als er een seriemoordenaar gepost word.quote:
Volgens Wiki is Norman ook op hem gebaseerd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:29 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Norman Bates vader? Zou goed kunnen. Maar een ander horrorfilmpersonage is op hem gebaseerd.
Dat kan wel aangezien Ed ook zijn dode moeder nog in huis had en in haar kleding rondliep.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens Wiki is Norman ook op hem gebaseerd.
Ik heb de dvd over Ed, moet hem nog kijkenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Op Pos kun je altijd rekenen als er een seriemoordenaar gepost word.
Correctie: het is aannemelijk dat Bates op hem is gebaseerd. De schrijver van Psycho ontkent dit. Verder is Buffalo Bill natuurlijk erg duidelijk gebaseerd op Gein.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:35 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dat kan wel aangezien Ed ook zijn dode moeder nog in huis had en in haar kleding rondliep.
Inderdaad Kevin James beter bekend als Doug Heffernan. Erg lollige serie.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:38 schreef wyccie het volgende:
Ed Gein heb ik wel eens gezien, ik kan me er niet zo veel meer van herinneren.
Oh dat is The King of Queens.
En Leatherface uit Texas Chainsaw Massacre.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Correctie: het is aannemelijk dat Bates op hem is gebaseerd. De schrijver van Psycho ontkent dit. Verder is Buffalo Bill natuurlijk erg duidelijk gebaseerd op Gein.
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En Leatherface uit Texas Chainsaw Massacre.
Hij doet hier geloof ik voor hoe hij een slachtoffer te pakken nam.quote:
De foto is volgens Wiki genomen tijdens het uitspreken van het vonnis door de rechter.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:51 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Hij doet hier geloof ik voor hoe hij een slachtoffer te pakken nam.
Ik denk telkens dat je het over mij hebtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:55 schreef Sloggi het volgende:
volgens Wiki
Mensen doen wel vaker gekke dingen dan. Een Amerikaans/ierse gangster sloeg zijn advocaat het ziekenhuis in na de guilty verdict.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De foto is volgens Wiki genomen tijdens het uitspreken van het vonnis door de rechter.
Fredje Schreuder trouwens
Je bent toch ook de babe van RJP?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik denk telkens dat je het over mij hebt![]()
Ikke? Nee joh. Dat is Modusquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:59 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Je bent toch ook de babe van RJP?
Volgens mij is mijn gedrag besmettelijk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ikke? Nee joh. Dat is ModusTieten tieten tieten!
![]()
Geen actrice, maar wel een glamourgirl. Hij is een stuk bekender. Hij is nu zelfs in NL.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:02 schreef Sloggi het volgende:
Debra Winger met leipo?
O nee, Debra heeft kleinere borsten.
En ik drink niet eensquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:03 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn gedrag besmettelijk.![]()
Ja.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:09 schreef Sloggi het volgende:
Heeft de site waar de foto vandaan komt iets met hem te maken?
Dan ben jij dus nog erger dan ik.quote:
Marko Milosevic en zijn echtgenote Milica Gajic. Op foto twee staat moeder Mira Markovic er ook bij.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:12 schreef Sloggi het volgende:
De zoon van Slobodan dus.
Nee dit is verloofde Colleen Mcloughlin.quote:
Ah Victoria Beckham heeft David terug gepakt door deze dame in bed te sleuren?quote:
Truste Sloggi. Die meneer is Mickey Rooney.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:38 schreef Sloggi het volgende:
Die video heb ik helaas gemist
Ze modelleert voor Victoria's Secret. Adriana Lima is haar naam.
Jouw plaatje weet ik niet, dus ik ga maar eens slapen
Jou werd niets gevraagd!quote:
Niet zo nors, Diaan.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
dit is zeker een Griekse god
Nee, om twee redenen: die van mij was geen god, maar wel Grieks.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:27 schreef pos het volgende:
Thor?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:28 schreef Tokay het volgende:
Hmmm, Odysseus?
Nope.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:29 schreef pos het volgende:
Zeus?
Ajax.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:31 schreef pyl het volgende:
Nope.Geen god.
De rode baan loopt op het schilderij niet in het midden, dat zal verwarrend zijn.![]()
Your wish is my command:quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:34 schreef Diaan73 het volgende:
Er is zeker ook weer een mooi verhaal aan deze persoon verbonden... daar ben ik vooral nieuwsgierig naar![]()
quote:was na Achilles de dapperste Griekse held in de Trojaanse oorlog. Hij was koning van Salamis, een eiland niet ver van Athene. Zijn vader was Telamon, een kleinzoon van Zeus.
was een neef van Achilles. Er bestaat dan ook een aantal parallellen tussen de verhalen over deze beide helden. Eén daarvan is dat
vlak na zijn geboorte in het ondoordringbare leeuwenvel van Herakles gewikkeld zou zijn, waardoor hij op één plekje na onkwetsbaar zou zijn, net als Achilles. Dat ene kwetsbare plekje was onder zijn oksel, omdat daar een gat in het leeuwenvel zat voor de pijlkoker van Herakles. Deze onkwetsbaarheid komt echter niet in alle verhalen over
voor.
stond bekend om zijn grote kracht en moed. Hij vocht onvermoeibaar mee in de Trojaanse oorlog en doodde vele Trojaanse helden. Een tweegevecht tussen hem en de Trojaanse held Hektor eindigde onbeslist. Toen de Trojanen de Griekse schepen in brand probeerden te steken, wist
dit te voorkomen en de Trojanen terug te drijven.
Na de dood van Achilles brachtzijn lichaam van het slagveld af in veiligheid, terwijl Odysseus de Trojanen op afstand hield.
meende dat hij recht had op de beroemde wapenrusting van Achilles, maar Odysseus maakte er ook aanspraak op. Beiden moesten voor de verzamelde Grieken beargumenteren waarom zij het meeste recht hadden op deze wapens. Maar helaas voor
wist Odysseus met zijn gladde praatjes een veel overtuigender verhaal te vertellen dan hij. De uitkomst van de stemming was dan ook dat Odysseus de wapenrusting kreeg. Dit verhaal wordt uitgebreid beschreven in de tragedie
van Sophokles. Zeer verontwaardigd trok
zich terug in zijn tent, terwijl hij op wraak zon tegenover de Griekse leiders. Om te voorkomen dat hij hun wat zou aandoen, maakte de godin Athena hem waanzinnig. 's Nachts richtte
een slachting aan onder de Griekse leiders, althans dat dacht hij. Maar de volgende ochtend bleek dat hij een kudde schapen had afgeslacht. Uit schaamte besloot hij zelfmoord te plegen: hij liet zich op zijn zwaard vallen.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:38 schreef Z het volgende:
Ajax!
Ja ja, dat zeggen ze allemaal.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:42 schreef Z het volgende:
Ik zat 'm op de vorige pagina te beantwoorden
Jennifer Aniston, geboren Anastasakis.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:49 schreef pos het volgende:
Jennifer Aniston?
Een Amerikaans/Grieks filmsterretje. Als je Friends ooit hebt gezien, of het liefdesverleden kent van Brad Pitt, dan weet je vast wel wie zij is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:49 schreef pyl het volgende:
Hmmmm...een Grieks popsterretje?
Leerzaam hoor, geschiedenis.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:51 schreef Z het volgende:
Wat een enorme knuppel, en wat een klein pielemuisje!
Idd, dacht ik ook alquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:51 schreef Z het volgende:
Wat een enorme knuppel, en wat een klein pielemuisje!
En bedankt.quote:
Ja!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef pos het volgende:
Hercules?
Een god, pylquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:07 schreef pyl het volgende:
Die van pos: god, halfgod, held? En wat had hij in zijn linkerhand?
Lief van je hoor..... maar ik heb op zich niets met Heracles.... ik werk in Almelo en daar houdt mijn band met Almelo op....quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:57 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja!!![]()
Ook wel Heracles, naar wie de voetbalclub uit Almelo is vernoemd (ik dacht Diaan er een plezier mee te doen).
Nee joh...quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:14 schreef pyl het volgende:
Wacht even, hij had natuurlijk een boog in zijn hand ..... Eros?![]()
Nou ja, ik dacht: Twente is Twente, nietwaar?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:11 schreef Diaan73 het volgende:
Lief van je hoor..... maar ik heb op zich niets met Heracles.... ik werk in Almelo en daar houdt mijn band met Almelo op....
quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:16 schreef Diaan73 het volgende:
* roept maar wat: Apollo? zal wel niet goed zijn....als Pyl het al niet weet......
Tja dat is waar.... maar er is toch nog veel verschil tussen de Twentenaren/plaatsen hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:15 schreef pyl het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht: Twente is Twente, nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |