Het meeste wat de beste man geschreven heeft en een redelijk deel wat over de beste man geschreven heeft heb ik gelezen, maar deze 'stijd tegen religie' heb ik niet mogen ontdekken. Niet dat Triggershot de enige is, maar ik vraag me toch werkelijk af waar dit soort dingen vandaan komen. Dat je de evolutietheorie niet 'gelooft' zonder te snappen wat het inhoud, jammer, maar ik vraag me af waar het historische feitje dan 'Darwins stijd tegen religie' vandaan komt.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:04 schreef Triggershot het volgende:
... Darwins strijd tegen religie. ...
Hij is inderdaad van zwaar gelovige tot agnost geëvolueerd.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:36 schreef onemangang het volgende:
Sterker nog, Darwin heeft theologie gestudeerd...
Hij was in het begin, zoals bijna iedereen in zijn tijd, gewoon een man die de gangbare verhalen van de kerk voor waarheden aannam. Totdat hij wat beter om zich heen keek en tot de evolutietheorie kwam. Het is niet de schuld van Darwin, maar van de schrijvers van de Bijbel en de koran, dat deze scheppingsverhalen in het geheel niet overeen te blijken stemmen met de werkelijkheid.
Erm, kun je mij uitleggen waarom ik de langste in mijn ouderlijk gezin ben? Kan je mij zowieso uitleggen waarom iedere generatie langer is ten opzichte van de vorige (in NL al een jaar of vijftig)? Waarom zijn er roze bloemen ipv alléén rode en witte?quote:Op maandag 13 maart 2006 19:49 schreef adnansupernew het volgende:
Evolutietheorie is gewoon onzin.
Mutaties bestaan..maar evoluties vinden helaas voor de mensen hiero niet plaats.
Laat ik is voor de gein een ander voorbeeld geven:
Als je vader 1.9 lang is en je moeder is 1.8 lang dan zal het kind hoogstwaarschijnlijk er tussenin gaan hangen. Oftewel de volgende generatie is altijd de middenweg van de vorige generatie. Evolutie kan dus niet bestaan, want evolutie gata ervan uit dat afwijkende gevallen er op de een of andere manier ontstaan en zich in stand weten te houden (voor miljoenen jaren).
Betere voeding, betere leefomstandigheden. Geen evolutiequote:Op maandag 13 maart 2006 19:56 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Erm, kun je mij uitleggen waarom ik de langste in mijn ouderlijk gezin ben?
Zie hierboven. Wederom geen evolutie.quote:Kan je mij zowieso uitleggen waarom iedere generatie langer is ten opzichte van de vorige (in NL al een jaar of vijftig)?
Mutatiesquote:Waarom zijn er roze bloemen ipv alléén rode en witte?
Met de zeer sterke argumenten van net van jou zal ik dat zeker overwegen.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:56 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
En mag ik je aanraden eens iets over genetica op Dick Bruna niveau uit de bieb mee te nemen?
Je zegt het zelf al: hoogstwaarschijnlijk. Er is altijd een kleine kans dat er een mutatie optreedt. Daar gaat je redenering dus al mankquote:Op maandag 13 maart 2006 19:49 schreef adnansupernew het volgende:
Mutaties bestaan..maar evoluties vinden helaas voor de mensen hiero niet plaats.
Als je vader 1.9 lang is en je moeder is 1.8 lang dan zal het kind hoogstwaarschijnlijk er tussenin gaan hangen. Oftewel de volgende generatie is altijd de middenweg van de vorige generatie. Evolutie kan dus niet bestaan, want evolutie gata ervan uit dat afwijkende gevallen er op de een of andere manier ontstaan en zich in stand weten te houden (voor miljoenen jaren).
Het gaat hier nog niet eens over evolutie, alleen over een achterliggend proces.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:58 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
Betere voeding, betere leefomstandigheden. Geen evolutie
[..]
Zie hierboven. Wederom geen evolutie.
Ah... en hoe dan?quote:Mutaties
Liefst A maar waarschijnlijk ook Bquote:Op maandag 13 maart 2006 20:02 schreef Monolith het volgende:
Gaat het topic nou over Darwin's vermeende strijd tegen religie of wordt het weer een 'bash de-evolutionaire biologie zonder gehinderd te worden door inhoudelijke kennis' topic?
We zijn het er dus overeens dat er zoiets is als erven. Stel je nou dus voor dat er voor dieren een keiharde struggle for life is. Zie je dan niet de logica dat een heeeeele kleine mutatie, net een voordeel kan hebben onder bepaalde omstandigheden? Gaat dat al te ver?quote:Op maandag 13 maart 2006 19:49 schreef adnansupernew het volgende:
Helaas heeft Dick Bruna zoiets nooit geschreven.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:56 schreef Invictus_ het volgende:
En mag ik je aanraden eens iets over genetica op Dick Bruna niveau uit de bieb mee te nemen?
Wie?quote:Op maandag 13 maart 2006 19:54 schreef adnansupernew het volgende: Het is alleen jammer dat iedereen een dronke flikker achterna loopt
Da's heel erg zwart-wit. Ik zou het zo stellen:quote:Op maandag 13 maart 2006 20:12 schreef Triggershot het volgende:
Evolutie of God is het, gezien Darwin een voorstander was van evolutie, was hij tegen Gods schepping
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |