Zij willen graag hun zwakkere broeders/zusters helpen en uiteraard voornamelijk door de kerkgemeenschap leren zij elkander kennen. Vergeet overigens niet dat ook veel atheistische amerikanen filantropischer/meer gemeenschaps gericht zijn dan hier in NLD.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Baptisc en presbyterian (weet ik het hoe dat in het Nederlands heet, ik ben in ieder geval naar 3 missen geweest van de laatste) zijn daar vrij groot. Ik merkte daar dat als men in god geloofde, er rijke mensjes (en die mensen ken ik) langs kwamen, om je deur voor niks te fixen, als je het niet kon betalen. Bijvoorbeeld. Dat is aan de ene kant heel leuk en aardig, maar de andere kant hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.
Je bent afhankelijk, en je moet mensen aardig vinden / ergens in geloven. Ik vind dat persoonlijk niks.
[..]
Dat je je als gelovige vaak moet verantwoorden, je het soms zwaarder hebt dan de (atheistische) meerderheid op dat vlak.quote:Dat eerste is inderdaad een kwestie van perceptie en locatie, maar wat bedoel je met het tweede precies?
Wie heeft het over het bevooroordelen van groepen mensen? Hij had het erover dat mensen die daar niet in God geloven het soms zwaarder zouden hebben.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]Wat een onzin, Nederlandse atheïsten en agnosten worden door (wie?) bevoordeeld?
Daarom vond ik het ook zo jammer dat Van Aartsen opstapte.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:13 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Net Bolkestein op 3. "Het is hopen op een kabinet met PvdA, Groenlinks en de SP, dan wordt het prijsschieten.".
hihi
Omdat ongelovigen door verstrekking van materieel aan gelovigen benadeeld worden door gelovige mensen, worden ongelovigen in Nederland op diezelfde manier benadeeld? Je hebt net zoveel vrijheid en er is geen ongelovige die je anders zal behandelen omdat je gelooft in sprookjes.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wie heeft het over het bevooroordelen van groepen mensen? Hij had het erover dat mensen die daar niet in God geloven het soms zwaarder zouden hebben.
Wat zal die kerel een ongelooflijke macht gevoeld hebben...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:11 schreef gelly het volgende:
Reportage op SBS6 over de sluipschutter in de VS van een paar jaar terug.
Een islamitische neger...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat zal die kerel een ongelooflijke macht gevoeld hebben...
Daarom schreef ik ook in mijn post dat ik niet geloofde dat gelovigen opzettelijk andere mensen helpen op basis van hun geloof, maar eerder op basis van met wie zij in contact komen.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Omdat ongelovigen door verstrekking van materieel aan gelovigen benadeeld worden door gelovige mensen, worden ongelovigen in Nederland benadeeld? Je hebt net zoveel vrijheid en er is geen ongelovige die je anders zal behandelen omdat je gelooft in sprookjes.
Omdat het straks geen prijsschieten wordt? Zie jij kansen voor Rutte?quote:Op zondag 12 maart 2006 23:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom vond ik het ook zo jammer dat Van Aartsen opstapte.
Meer dan Van Aartsen in ieder geval.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Omdat het straks geen prijsschieten wordt? Beticht jij Rutte kansen toe?
Genoeg om een coalitie te vormen met de PvdA?quote:Op zondag 12 maart 2006 23:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meer dan Van Aartsen in ieder geval.
Ik hoop op een PvdA/CDA-kabinet.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:22 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Genoeg om een coalitie te vormen met de PvdA?![]()
eerder met Hirsi Aliquote:Op zondag 12 maart 2006 23:22 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Genoeg om een coalitie te vormen met de PvdA?![]()
Ja, wordt dan eindelijk de jacht op ballen, veelverdieners en ander exotisch gevogelte geopend?quote:Op zondag 12 maart 2006 23:13 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Net Bolkestein op 3. "Het is hopen op een kabinet met PvdA, Groenlinks en de SP, dan wordt het prijsschieten.".
hihi
Ik heb het nooit meegemaakt, maar als Yildiz het gezien heeft kan ik het moelijk bestrijden. Jij wil dus zeggen dat Yildiz het niet gezien heeft en eigenlijk ziet wat hij wil zien?quote:Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook in mijn post dat ik niet geloofde dat gelovigen opzettelijk andere mensen helpen op basis van hun geloof, maar eerder op basis van met wie zij in contact komen.
Opdat ik er voor in de hel mag brandenquote:Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef Pracissor het volgende:
Trouwens zielig dat je geloof weer moet klassifceren als sprookjes... kinderachtig is misschien een beter woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |