quote:Country of Manufacture: Great Britain
Engine Manufacturer: Napier sprint Lion VII Schneider Cup aircraft engine
Cylinders 12 - 3 banks of 4
Cubic Capacity 23,948cc
Max. Power 875 bhp at 3,300rpm
Transmission:
Clutch 11 1/4in. dry plates; hand lever to disconnect gearbox when car stationary
Gearbox FBM 3 speed planetary
Ratios .333, .666, 1. Final drive ratio 1.5 to 1
Back axle crown and bevel independently supported
Type of drive Reinecker
Chassis: Vickers underslung beneath rear axle
Suspension: Woodhead self-shock-absorbing springs
Shock Absorbers: Duplex Hartford
Brakes: Alford and Alder, solid steel drums, direct or Dewandre vacuum servo. 18in dia and 1 5/8in wide
Wheels: Rudge-Whitworth wire double-spoke to front, triple-spoke to rear
Tyres: Dunlop size 33 x 5in.
Dimensions: Wheelbase 12ft 1 1/2in., Track front 5ft 5 1/4 in., Track rear 4ft 9 in., Length 18ft, Weight 3 tons approx. dry
Body Manufacturer: Mulliner, material 18-gauge aluminium
168 totaal over het weekend btw, 'ns kijken of ik nog wat kan 'upgraden' voor volgende racequote:
Koud was het iig niet in die busquote:Op zondag 12 maart 2006 15:08 schreef Hugster het volgende:
[..]
busreisjes gaan je niet in je koude kleren zitten
nee da's meestal fluiten geblazen jaquote:
1 puntje meer dan mijquote:Op zondag 12 maart 2006 14:58 schreef M5 het volgende:
[..]
168 totaal over het weekend btw, 'ns kijken of ik nog wat kan 'upgraden' voor volgende race
Ok, dat zijn dus vette ontploffingen uit zo'n motor...quote:Cubic Capacity 23,948cc
Max. Power 875 bhp at 3,300rpm
Daar sta je dan met je zaterdagbaantjequote:Op zondag 12 maart 2006 15:14 schreef vlad het volgende:
sjoewe![]()
zoje zal maar zo'n brandblusser in je snoet geworpen krijgen
![]()
alexquote:Op zondag 12 maart 2006 15:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Net terug van 'afscheid'van oma, en daarna bij opa op bezoek geweets. o de terugweg weel bijzonders op de foto gezet![]()
Hoe was de F1? Of ga ik dat zo teruglezen?
Hoi SjoeweBlij dat j er weerbent.
24 liter jaquote:Op zondag 12 maart 2006 15:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, dat zijn dus vette ontploffingen uit zo'n motor...
Ja.quote:
maar goed ookquote:Op zondag 12 maart 2006 15:17 schreef Hugster het volgende:
[..]
Daar sta je dan met je zaterdagbaantje![]()
daarom hebben de pompen hier van dat fijne glas
als't goed is wel. anders is deze manager wel dodelijk saai, en wisselen kost je ook weer wat dacht ik.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:15 schreef vlad het volgende:
[..]
1 puntje meer dan mij![]()
maar krijg je ook geld voor die punten waarmee je nieuwe coureurs kunt kopen?![]()
Zieligquote:Op zondag 12 maart 2006 15:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja.Ook zo ongeveer afscheid van opa genomen, die is er zo belabberd aan toe (kanker) dat hij niet eens bij de begrafenis kan zijn
de familie is hier aan beide zijdes ook aardig aan het uitdunnen nuquote:Op zondag 12 maart 2006 15:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja.Ook zo ongeveer afscheid van opa genomen, die is er zo belabberd aan toe (kanker) dat hij niet eens bij de begrafenis kan zijn
had ik nog niet eens gezienquote:Op zondag 12 maart 2006 15:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, dat zijn dus vette ontploffingen uit zo'n motor...
3 jaar geleden in 3 dagen tijd een tante en een oma overleden hierquote:Op zondag 12 maart 2006 15:20 schreef Hugster het volgende:
[..]
de familie is hier aan beide zijdes ook aardig aan het uitdunnen nuIn 2005 al 3 ooms en 2 tantes van m'n ma overleden
da's zeker link jaquote:Op zondag 12 maart 2006 15:19 schreef vlad het volgende:
[..]
maar goed ook![]()
als je ook ziet in Canada bijvoorbeeld.
in een wijk die voor een nederlander er best ruig uitziet staan er gewoon van die dames snachts om drie uur nog in zo'n winkel zonder raampje ofzobest link
![]()
vervelend voor hem dat ie er niet bij kan zijnquote:Op zondag 12 maart 2006 15:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja.Ook zo ongeveer afscheid van opa genomen, die is er zo belabberd aan toe (kanker) dat hij niet eens bij de begrafenis kan zijn
vliegtuig motor. heb ooit een eens 45.9l 18-cylinder radiaal motor van dicht bij gehoord. dat geeft echt pas mooie herrie.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:21 schreef vlad het volgende:
[..]
had ik nog niet eens gezien![]()
en dat bij 3300 toeren![]()
en gebruikten ze een planetair tandwielstelsel als versnellingsbak?ook apart
![]()
Heeft dit ding een vliegtuig motor?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:24 schreef M5 het volgende:
[..]
vliegtuig motor. heb ooit een eens 45.9l 18-cylinder radiaal motor van dicht bij gehoord. dat geeft echt pas mooie herrie.
Daar mankeert niks an iddquote:
quote:Op zondag 12 maart 2006 15:28 schreef Hugster het volgende:
[..]
Heeft dit ding een vliegtuig motor?Nou dan vind ik hem niet tof meer
quote:Engine Manufacturer: Napier sprint Lion VII Schneider Cup aircraft engine
radiaal motoren is ook een mooie techniekquote:Op zondag 12 maart 2006 15:24 schreef M5 het volgende:
[..]
vliegtuig motor. heb ooit een eens 45.9l 18-cylinder radiaal motor van dicht bij gehoord. dat geeft echt pas mooie herrie.
Sjoem, geef ji als aankomend F1 nieuwsposter ens een samenvatting van wedstrijdquote:
Ik krijg het vrijdag pas te horenquote:Op zondag 12 maart 2006 15:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Sjoem, geef ji als aankomend F1 nieuwsposter ens een samenvatting van wedstrijdTOen de F1 op TV was, wasik bezig BMW 8-serie, Lotus Exige en Matra op de foto te zetten
heb dat ding nog eens opgezocht, deze was het:quote:Op zondag 12 maart 2006 15:31 schreef vlad het volgende:
[..]
radiaal motoren is ook een mooie techniek![]()
quote:Op zondag 12 maart 2006 15:35 schreef M5 het volgende:
[..]
heb dat ding nog eens opgezocht, deze was het:
Pratt and Whitney R-2800 Double Wasp - USA
Specifications:
Date: ----------------- 1939
Cylinders: ------------ 18
Configuration: -------- Radial, Air cooled
Horsepower: ---------- 2000
R.P.M.: --------------- 2400
Bore and Stroke: ----- 5.8 in. (146 mm) x 6 in. (152 mm)
Displacement:--------- 2,800 cu. in. (45.9 liters)
Weight: --------------- 2,350 lbs. (1,068 kg)
Duoble Wasp betekend dat er twee radiaalmotoren van 9-cilinders aan elkaar geplakt zijn. Gaaf ding.
[afbeelding]
quote:Op zondag 12 maart 2006 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar mankeert niks an idd
en met het tempo van zonet kan ik neit meekletsen en bijlezen tegelijk nee
quote:
Heb je het live-gedeelte ook gezien?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:42 schreef Hugster het volgende:
[..]
[..]![]()
!
Haar muziek is verder niet zo heel boeiend, maar die kont![]()
Ik hoor liever een mooie gasturbine starten, of eentje die z'n naverbranders inschakeldquote:Op zondag 12 maart 2006 15:42 schreef vlad het volgende:
[..]
![]()
jammer dat het in een vliegtuig zit![]()
wat een werk om zo'n ding te starten ook![]()
iedere keer voordat je de lucht in gaat de olie uit de cilinders laten lopen![]()
doe mij maar een lekkere V10 bij 19.000 rpm![]()
Iemand met minder punten dan ikquote:Op zondag 12 maart 2006 15:46 schreef Alexxxxx het volgende:
85 punten
Die stomme bosmongool van een Ide verkoop ik zo snle mogelijkis ook puur teamvulling
hij heeft me wat duiten ekost, maar ik heb met heidfeld dan ook een topceureur in huisquote:Op zondag 12 maart 2006 15:51 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Iemand met minder punten dan ik
* Sjoem voelt zich weer wat gerust gesteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |