Omdat het klinkt als "mamma", daar komt het vandaan. En je leest het ook wel eens in boeken of andere dingen die gewoon een correcte spelling zou moeten hebben. En dan neemt iedereen het over.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:03 schreef Robin__ het volgende:
Ik vraag me ook af waar dat vandaan komt... basisschool les 1
idem, maar dat zie je (vreemd genoeg) minder vaakquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:06 schreef Petey het volgende:
En hoe denk je over het woord papa/pappa?
MWUAHAHAHAquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 emmen!
preciesquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:07 schreef HuHu het volgende:
Iedereen die dus mamma gebruikt, bedoeld dus eigenlijk een tiet/borst.
Mamma-amputatie.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:06 schreef HuHu het volgende:
mam·ma (de ~ (v.), ~'s/~e)
1 [med.] borst
mam·ma-am·pu·ta·tie (de ~ (v.))
1 [med.] borstamputatie
mam·ma·lia (de ~ (mv.))
1 [biol.] wetenschappelijke benaming voor de klasse der zoogdieren
mam·ma mia (tw.)
1 uitroep van verbazing of schrik
Klopt, maar niet met de betekenis die de meeste personen eraan gevenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:07 schreef HuHu het volgende:
Het woord komt dus wel degelijk voor in de VanDale.
Klopt, je zegt ma-ma.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:09 schreef B_BOY het volgende:
ksnap dus niet wrom het niet mamma is als je mama schrijft spreek je het tog uit als maaaaaaamaaaa
Kopier je mij nou of was ik al hopeloos niet-origineel met mn 2 katsquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 emmen!
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:19 schreef Tha_T het volgende:Dan heb ik dat altijd verkeerd geschreven dus?
ik zeg mah-maquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:15 schreef Duimstok het volgende:
sorry hoor, maar uitspreken als MA-MA ? nou echt niet. Gewoon mam-ma
Brabantquote:
quote:
Dat wilde ik dus ook net gaan zeggen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:32 schreef Ronno het volgende:
janken over spelling en dan het schitterende woord ''daarentegen'' verkeerd spellen
Dit is dus één van de redenen waarom we alles van onder de rivieren aan Belgie moeten gevenquote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is dus één van de redenen waarom we alles van onder de rivieren aan Belgie moeten geven
Dat mag jij vinden! Ik blijf toch mamma schrijvenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:01 schreef leolinedance het volgende:
Daarom vind ik dat men de andere benaming voor moeder voortaan moet schrijven als 'mama'![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:30 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
![]()
On topic: wat dacht je TS- ik ga nog een 3e poging wagen?![]()
Zeur dan gewoon níét over taal!quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:01 schreef leolinedance het volgende:
Wat betekend het turkse woord 'wholla' ofzo wat alle stoere turken gebruiken in een zin?
"Wholla ik zweer jou..." bijvoorbeeld
![]()
een mamma met twee memmen...quote:
Er zit in ieder geval nog geen slotje opquote:Op zondag 12 maart 2006 13:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Mijn OP is er wel op vooruit gegaan he![]()
Is ook nergens voor nodigquote:Op zondag 12 maart 2006 17:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Er zit in ieder geval nog geen slotje op![]()
Moet jij zeggen met je mislukte OP.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Pff, jij wilt je wel erg bewijzen he wijsneus![]()
Dan moet je die 2 andere OPs eens zienquote:Op zondag 12 maart 2006 20:44 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Moet jij zeggen met je mislukte OP.!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |