abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36108232
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:06 schreef Ripley het volgende:
Echt? Hoezo? Ik vind het juist superleuk qua aankleding en al die lekkere marokkaanse hapjes en zo. En maar 75 euro voor 4 man gisteren, inclusief een flesje wijn.
Ja, echt, ze vonden het 10x niks. En Martijn en ik hadden de Bazar aangeraden omdat we het zo leuk vonden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:23:24 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_36108245
Die pilgarantie, hoe werkt dat? Krijg je jge geld terug als je niet dat afgevallen bent?

Ik vind het een beetje op al die reduce fat fast dingen lijken en sta er zelf wat huiverig tegenover om zoiets te gaan gebruiken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:24:25 #203
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36108272
En natuurlijk een dikke knuffel voor Ymme! Sterkte meisje!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36108315
Ik geloof trouwens ook niet in afvallen met pillen, poeders en tabletten. Ik geloof alleen in het veranderen van leefgewoontes voor lange termijn effecten. Ik ken ook niemand die daar significant mee is afgevallen. Maar als je denkt dat het bij jou wel gaat werken, moet je het maar proberen. Ik zou het ook niet voorschrijven trouwens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:32:43 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36108439
Wat een goed begin Fannetje!

Doe je wel voorzichting met die pillen Riann? Pillen zijn zo gevaarlijk. Al is het maar om te voorkomen dat je aan gaat komen als je weer mee zou stoppen.

De Bazar vind ik ook best lekker, ik heb er vaak gegeten als ik weer ‘s avonds moest werken. En ze hebben lekkere appeltaart
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36108709
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, echt, ze vonden het 10x niks. En Martijn en ik hadden de Bazar aangeraden omdat we het zo leuk vonden
bedoelde je toen met die D&D meeting, waar ik bij was?

Dat was denk ik vooral omdat het er erg rumoerig was en de bediening niet goed. Ik had zelf toen ook zoveel moeite om de personen tegenover me en naast me te verstaan dat ik geen normaal gesprek kon voeren.
Het eten was wel ok. ( de toetjes waren erug ok )
pi_36108912
Ze vonden het eten ook maar niks
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:57:55 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36108949
Met de d&d groep naar Bazar? Dan kan ik me hun reacties wat beter voorstellen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_36109198
Nou ja, normaal koken we ook altijd zelf en dat is eigenlijk ook lekkerder.
pi_36109851
Er kan nog wel meer bij.
Mijn vriend belde net helemaal over de zeik op, zijn vader heeft een op z'n rechtlong een vlekje zitten

Nu kan ik het allemaal niet meer bevatten hoor
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:37:52 #211
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36109911
Het wordt steeds erger ymme lijkt het wel. Slecht nieuws op slecht nieuws. Sterkte.
*OUD heilige*
pi_36109936
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:37 schreef YPPY het volgende:
Het wordt steeds erger ymme lijkt het wel. Slecht nieuws op slecht nieuws. Sterkte.
hoeveel kan een mens verdragen?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:40:25 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36109974
Ymme heel veel sterkte meisje een hele hoop pech
ook al lijkt het niet zo een mens kan vrij veel hebben hoor. en af en toe eens lekker janken is niks mis mee.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 maart 2006 @ 10:45:27 #214
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36110103
Nee hè, ymme, het houdt maar niet op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36110156
af en toe een lekker janken. Heb de afgelopen 2 dagen nog niets anders gedaan
Ik kan het allemaal gewoon niet begrijpen..... Ik moet sterk zijn nu...voor mijn vriend, dat moet.
pi_36110170
het zit je niet mee ymme, hopelijk valt het mee met je schoonvader
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 maart 2006 @ 10:49:13 #217
13151 crew  Rewimo
pi_36110198
Nee hoor, dat hoeft niet. Jullie mogen best samen zwak zijn. Dat lijkt me overigens beter dan je krampachtig goed houden en later een enorme tegenslag krijgen. Gewoon samen huilend op de bank kan echt geen kwaad
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36110211
Ik weet het gewoon allemaal ff niet meer.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:51:51 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36110260
af en toe mag best wel eens vaak op een dag zijn. Het is godverdomme allemaal niet niks.
En wat rewimo zegt, je hoeft je voor je vriend niet sterker te houden. Het grijpt jou net zoveel aan als hem. Persoonlijk zou ik het kwetsender vinden als mijn man in zo;n geval heel koelbloedig zou doen.

Liefde is samen lachen samen delen en dus ook samen huilen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36110309
We hebben ook samen gehuilt aan de telefoon.
Maar ja, ik weet niet hoe ik het zeggen moet. Ik wil gewoon rieel blijven voor hem.
Natuurlijk laat ik ook mijn emoties wel aan hem zien. Maar op dit moment, is hij niets waard, een wrak en daar wil ik hem bij helpen, steunen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 maart 2006 @ 10:55:03 #221
13151 crew  Rewimo
pi_36110338
Ik zou het ook maar niks vinden als mijn vriend zich groot zou houden en zijn emoties in zou slikken. Doet ie me echt geen plezier mee. Gedeelde smart is halve smart om maar eens een cliché uit de kast te trekken...
pi_36110458
Maar goed. Dit is een dieettopic.. En geen ymme's problemen topic.

Het lijnen gaat dus lekker slecht hier
Maar ik houd vol.... Ik wil die kilo's kwijt. En volgende week zal er weer wat af zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 maart 2006 @ 11:01:43 #223
13151 crew  Rewimo
pi_36110521
Hee, eten is emotie
pi_36110562
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Hee, eten is emotie
Dat klopt. Maar als ik weer kilo's eraan ga eten, zit ik zelf over een paar weken weer met de emotie dat is weer aangekomen ben. Dat wil ik dus niet. Het lijnen ga ik gewoon vol blijven houden
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:14:37 #225
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_36110895
Ymme, heel veel sterkte met alles
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2006 @ 11:41:48 #226
43556 miss_dynastie
pi_36111600
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:32 schreef YPPY het volgende:
Doe je wel voorzichting met die pillen Riann? Pillen zijn zo gevaarlijk. Al is het maar om te voorkomen dat je aan gaat komen als je weer mee zou stoppen.
Ik ben het met YPPY eens, Riann. Met Herbalife had je toch dezelfde ervaring (stoppen en aankomen)? Maar goed, als je er zelf helemaal achter staat en het is veilig, dan moet je het gewoon doen.
pi_36111722
Ik heb mijn vriend een smsje gestuurd. Ik krijg volgende week een tattoo van hem:
Met hoop, geloof en liefde. En ik heb hem het volgende gestuurt:

Betekenis van die tattoo: Liefde.... wat ik van iedereen om me heen krijg, en ik aan iedereen terug geef. Geloof: Omdat we in het beste moeten bllijven geloven. Hoop: omdat we ook dit moeten houden. Dit alles voor Kovoe, Fleur (hond van mij en m'n ouders) je pa, en alle andere in onze omgevingen. Het staat dan op mijn lijf maar dit geldt dan ook voor jou!

Ik vond dit wel heel erg betekenis vol in elkaar gezet... Vandaar dat ik het ook even hier wou neerzetten.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:56:40 #228
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_36112037
Je bedoelt toch hopelijk niet echt dat je een ankertje, een kruis en een hartje gaat laten tatoeëren?

De grote hype in de jaren 80 onder bajesklanten

Ymme als je een tattoo wil laat dan alsjeblieft een hele mooie unieke ontwerpen. Eentje die voor
hoop, geloof en liefde staat zo je wil, maar neem niet zo aso-tattoo zoals er duizenden al van zijn.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_36112230
dan zonder kovoe!
pi_36112256
ymme, heel veel sterkte!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:20:26 #231
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_36112723
Sterkte ymme, het zit je ook bepaald niet mee he
pi_36113835
Bedankt allemaal.
pi_36117084
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:47 schreef ymme het volgende:
Hier gaat het dus helemaal niet goed

Gistermorgen de uitslag gekregen. Kanker in de lymphen (of hoe schrijf je dat) kwaadaardig.
Ze heeft niet lang meer te leven dus.
We geven haar nu pretnison en nu is het maar afwachten, als ze pijn krijgt bellen we de dierenarts. Want pijn hoeft ze niet hebben. Dat is haar er ook nog niet bij gegunt Ze is pas 7 jaar jong. Ze is zo lief, en zooo mijn hondje, dat ik haar niet wil en kan missen verdomme

Gistermiddag heeft mijn moeder puddingbroodjes gehaalt, en die hebben we lekker opgegeten. En 's avonds een bakje chips, en ik 3 paaseitjes. Maar we hebben tussen door wel 3 kwartier flink gewandelt.
Houd je er erg in dat je je hond niet te lang in leven houdt nog? Want mijn hond had dat dus ook, en dat kan opeens heel snel gaan. 's Ochtends was ze nog 'glad', maar 's middags zat haar hele lijf onder de gezwellen en zat het al in haar longen. Door je lymfen verspreid het heel erg snel, en je wilt natuurlijk niet dat ze pijn heeft of stikt.
Sanity is (not) statistical
pi_36117902
Ymme wat een narigheid allemaal! En je mag hier altijd alles lekker van je af schrijven hoor, beschouw ons maar gewoon als vriendinnen met een luisterend oor.
pi_36121499
Lief van je octopussy.

Nee, zodra we merken dat de hond pijn heeft, wordt direct de dierenarts gebeld. Maar je daar maar niet druk om Meaghan. Ze is momenteel nog erg vitaal. En is helemaal opgeleeft van de pretnison. Maar zodra het slecht gaat en ze pijn heeft of iets dergelijks. Dan mochten we meteen bellen en dan zou de DA zo spoedig mogelijk komen.
pi_36124442
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:02 schreef Koningin het volgende:

Riann jij bent toch al veel afgevallen, waarom nu nog eens 10-15 kilo? Of begrijp ik het verkeerd?
ik wil er nog zeker 20 kg kwijt ik ben nu 85 kilo en dat is nog te zwaar voor mij en ik merkte vandaag met het shoppen dat mijn vetrol nog te erg te zien was in veel shirtjes.
pi_36124501
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb er laatst ook om gevraagd bij mijn huisarts, maar hij wilde het niet voorschrijven. Hij had daar 2 redenen voor: 1. het wordt volgens hem niet vergoed door je verzekeraar (en het is behoorlijk duur, zelfs betalen is een rib uit je lijf) en 2. volgens mijn huisarts kent hij niemand die er ook aantoonbaar mee is afgevallen. Volgens hem is het effect maar heel klein.

Maar ik heb geen idee of mijn huisarts niet gewoon moeilijk doet. Ik ben benieuwd hoe jou afspraak met die arts verloopt. Mocht dat positief zijn dan ben ik ook wel erg geïnteresseerd in z'n adres.
Je moet zoiets ook niet aan je eigen huisarts vragen de mijne zou het ook niet geven. Maar ik heb resultaat gezien bij die vrouw waar wij het adres van hadden gekregen vanmorgen geprobeert te bellen alleen ze waren niet aanwezig dus maandag of zo weer is proberen. En als ik resultaat heb laat ik het je weten.
pi_36133710
Misschien moet je er eens over nadenken waarom je huisarts het niet zou geven.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:13:21 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_36136328
Eens Isabeau, waarom iets halen bij een andere arts in dit geval?

Bij een doorverwijzing vind ik dat nog daar aan toe, maar als het om zulke dingen gaat. Weet die arts van die pillen jouw hele geschiedenis?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:17:42 #240
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_36136913
Ik geloof dat ik een stukje gemist heb in dit topic, want ik zie helemaal nergens om welke pillen het
gaat? Ik ben bij tijd en wijle ook zo'n pillenfreak geweest en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het
waarschuwen dat je het gewicht daarna heel snel weer aankomt echt niet helpt hoor mensen

Gaat met "gewoon" lijnen namelijk precies hetzelfde op, als je na een strenge(re) lijnperiode weer
teveel gaat eten dan kom je ook razendsnel weer aan, maar er is niemand die het advies geeft om
dan toch vooral maar helemaal niet meer te gaan lijnen

Het grote struikelpunt bij pillen ligt hem veel meer in de afhankelijkheid die je ermee opbouwt. Ik
weet dat als je pillen effectief werken je dat makkelijk voor lief neemt, maar als je iets voor lange
tijd slikt komt er toch een moment dat er je ervanaf wil en dat is zwaar dat is gewoon puur afkicken.
Waarbij je je uiteindelijk zo beroerd voelt dat je het niet eens meer erg vindt dat je weer meer gaat
eten en de kilo's er (langzaam of snel) weer aanziet komen. Best bizar eigenlijk, maar waar.

Maar goed, het hangt natuurlijk ook wel van het soort pil af. Een pilletje appelazijn, GLA of chroom
zal dit niet veroorzaken. Ik doel meer op de beruchte "Belgische pillen" die ik een tijd geslikt heb
en voor een periode van dik anderhalf jaar mijn dagelijkse dosis van 500 mg Ephedera

Mijn vraag aan Riann en octopussy welke pillen willen jullie gaan gebruiken en weten jullie dat pure
amphetamine ook uiterst effectief is......mits je de bijwerkingen en de gevaren voor lief neemt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_36138014
Ik weet nog niet hoe die heten moet ik eerst langs die dokter gaan. Die dokter zit in Turnhout net over de nedelandse grens. En ik probeer ze toch wat iedereen er ook van zegt. Ik word er gek van dat ik nu niet meer afval. En je kunt wel zeggen anders eten. Maar wat moet ik nog veranderen. Ik weet het niet meer. Weight watchers heeft bij mij ook geen enkel effect gehad. Je maag schijnt er ook kleiner van te worden en tuurlijk als je er mee stopt moet je je eigen weer niet vol gaan proppen. Maar dat is zo met ieder ander dieet. En dit wil ik toch nog gaan proberen. We zien het wel. En die dokters schrijven niet zomaar iets voor. Je krijgt ook helemaal een controlle of het verantwoord is of je die pillen mag slikken.

En nog even terug komen op de gewone huisartsen moet je mij maar eens vertellen wat die dan wel doen als je net als ik 85 kilo weegt dan kunnen ze je eventueel doorsturen naar een dietiste. Maar heeft het effect: NEE teminste bij mij niet en verder doen ze en kunnen ze ook niks doen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:32:25 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_36138184
Riann, ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt dat je niet verder afvalt. En ik weet dat ik misschien niet de persoon ben die recht van spreken heeft, aangezien ik ook heb laten ingrijpen, maar geloof me, je moet EERST veranderen!

Als je echt die pillen wilt, probeer dan voordat je met die pillen begint al het ritme aan te houden wat je straks met die pillen hebt.
Ik heb dat voor de operatie ook geprobeerd (met uitzondering van de laatste keer uit eten) en het geeft je in ieder geval al wat ritme.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36139107
Faat, ik heb nergens gezegd dat ik pillen ging gebruiken.
Alleen dat ik het me wel kan voorstellen dat je op een gegeven moment pillen wilt gaan gebruiken als je niet meer af valt.

Ik heb trouwens wel chroom pilletjes gebruikt...geen enkel effect (en ze waren vies!) en ik heb ook wel een periode stackers gebruikt (die met ephedra) en daar kreeg ik wel een bonk energie van. Das ook niet zo gek natuurlijk aangezien ephedra dezelfde uitwerking heeft als speed. Ik kon toen niet meer slapen 's nachts en had hartkloppingen.
Daarna heb ik ze af en toe nog genomen als ik een nachtje ging feesten (of stageverslag schrijven) en ik van te voren al wist dat k het niet vol ging houden Ik ben gelukkig nooit verder gekomen dan ephedra

Ik heb nu overigens netjes een week lang 1700 kcal per dag gegeten en ben geen grammetje afgevallen. Ik denk dat ik mijn inname naar 1500 per dag ga schroeven en ik moet er ook flink bij gaan bewegen. Dat bewegen heb ik nauwelijks gedaan afgelopen week, dus het is niet zo gek dat er niets van af is.
pi_36141640
Oud:
Cutie (1m87) (24,8) was 108,0 kg, weegt nu 87,2 kg en wil graag 75 kg wegen - 20,8

Nieuw:
Cutie (1m87) (24,4) was 108,0 kg, weegt nu 84,8 kg en wil graag 75 kg wegen - 23,2

Ondanks mijn 'gezonde' bmi zou ik graag hier blijven en niet naar het andere topic gaan. Heeft iemand daar bezwaar tegen?
pi_36141840
Nee, Cutie, dat hadden we in februari al besloten
pi_36142104
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:06 schreef Cutie het volgende:
Oud:
Cutie (1m87) (24,8) was 108,0 kg, weegt nu 87,2 kg en wil graag 75 kg wegen - 20,8

Nieuw:
Cutie (1m87) (24,4) was 108,0 kg, weegt nu 84,8 kg en wil graag 75 kg wegen - 23,2

Ondanks mijn 'gezonde' bmi zou ik graag hier blijven en niet naar het andere topic gaan. Heeft iemand daar bezwaar tegen?
De nieuwe regel is al een tijdje dat je mag blijven als je ooit begonnen bent met een BMI boven de 25 Dus één keer hier en je mag hier blijven.

Dusse: je mag blijven
pi_36142207
Ikiskoel (1m78) (39,0) was 134,0 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 80 kg wegen - 10.0

JEEEEEJ! Eindelijk weer wat afgevallen
It is your friends who make your world!
pi_36142497
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:32 schreef Ikiskoel het volgende:
Ikiskoel (1m78) (39,0) was 134,0 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 80 kg wegen - 10.0

JEEEEEJ! Eindelijk weer wat afgevallen
10.0 precies is ook wel een leuke mijlpaal
  zondag 19 maart 2006 @ 00:01:05 #249
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36156207
Zo, daar ben ik weer, en weer terug bij af

Poohy (1m72) (27) was 81,0 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 68,0 kg wegen - 0

Het reizen was erg leuk, maar het was moeilijk om gezond te eten (goed excuus ). Maar ik ben er weer helemaal klaar voor om weer te beginnen!

Ben van plan om de menu's van Sonja Bakker te gaan volgen ondanks dat het mij wat weinig lijkt. Vooral voor ontbijt, maarja dan eet ik dan maar wat meer. Mijn moeder is zo lief geweest om het boekje op te sturen en een vriendin van mij heeft al het eerste weekmenu doorgemaild

Zometeen dus even boodschapjes halen! Ik heb wel het vermoeden dat het deze keer een stuk moeilijker gaat worden om weer goed aan de slag te gaan. Ik eet nu al weer een maand of twee superslecht en op dit moment werk ik niet..

Maar ik ga met goede moed weer beginnen

Ik zie trouwens dat iedereen hier ontzettend goed bezig is! En leuk, dat afvalrijtje bij de openingspost. Om jaloers op te worden

Ik kan trouwens niet vaak wegen omdat ik geen weegschaal heb De laatste keer dat ik mij gewogen heb, was op de bagageband.

[ Bericht 1% gewijzigd door poohy op 19-03-2006 01:31:45 ]
pi_36158132
Voor wie er in is geïnteresseerd, een case-report uit The Lancet over een levensgevaarlijk gevolg van het Atkins dieet:
quote:
A life-threatening complication of Atkins diet

In February, 2004, we saw a 40-year-old obese white woman who complained of dyspnoea. 5 days earlier, her appetite had decreased, and she had felt nauseous and had since vomited four to six times daily. She became increasingly short of breath, and presented to us as an emergency. She had strictly followed the low-carbohydrate high-protein Atkins diet, eating meat, cheese, and salads for the previous month. She took vitamins recommended by the diet: chromium picolinate, Atkins Basic3 (multivitamins; Atkins Nutritionals, Inc, USA), Atkins Essential Oils (omega fatty acids), Atkins Dieters' Advantage (electrolytes and extracts), and Atkins Accel (a “thermogenic” formula). As instructed by the original Atkins diet book,1 she monitored her urine twice daily, with dipsticks strongly positive for ketones. She reported a weight loss of about 9 kg over this 1-month period.

On presentation to the emergency department, our patient was in moderate distress, with a respiratory rate of 20–30 breaths per min. On examination, her bowel sounds were hyperactive and she had mild epigastric tenderness. Otherwise, clinical examination was unremarkable with normal vital signs. Her body-mass index was 41·6 kg/m2. Arterial blood gas showed: pH 7·19 (normal 7·40), pCO2 3·9 kPa (29 mmHg; normal 40 mmHg), and pO2 15·7 kPa (118 mmHg; normal 100 mmHg). The anion gap was high at 26 mmol/L and bicarbonate was low at 8 mmol/L (table). Serum glucose was 4·2 mmol/L; lipase was high at 326 U/L with normal amylase. White blood cell count was high at 13×109/L. Urine analysis confirmed ketonuria. She was admitted to the intensive care unit, and was given an infusion of 5% dextrose with 150 mmol/L sodium bicarbonate at a rate of 30 mL/h. White blood cell count was normal on day 2; lipase increased to a peak of 848 U/L with a normal amylase, and returned to normal by day 3. Abdominal CT on admission showed a normal pancreas. Serum bicarbonate increased to 26 mmol/L by day 3. The patient was discharged without follow-up on day 4. She was asymptomatic without health problems when we spoke to her 3 months and 18 months later on the telephone.

The differential diagnosis of high-anion-gap metabolic acidosis includes ingestion of methanol, ethylene glycol, or salicylate, L- or D-lactate acidosis, and ketoacidosis due to diabetes mellitus, alcohol, or starvation. Our patient denied alcohol use; her serum osmolar gap was 0, which excludes the presence of unmeasured osmotic agents such as methanol or ethylene glycol; L-lactate concentration was normal; and salicylate was undetectable. D-lactate acidosis was unlikely without antibiotic use or bowel surgery. Serum was positive for acetone, and β-hydroxybutyrate was high at 390 μg/mL (normal 0–44 μg/mL), consistent with ketoacidosis. Ketones are produced in the liver whenever there is decreased insulin during starvation.

A low-carbohydrate diet such as Atkins can lead to ketone production;2 in fact, the Atkins diet book recommends regular monitoring for ketonuria to confirm adherence to the diet.1 Ketoacidosis has been described when this type of diet has been used to treat refractory childhood epilepsy.3 Stress may also worsen starvation-induced metabolic acidosis.4 We did not locate reports about such potentially life-threatening metabolic acidosis in healthy adults on the Atkins diet.5 In our patient, dehydration could have occurred from glycogen-bound water depletion and vomiting. However, this form of dehydration usually causes metabolic alkalosis in the absence of concomitant renal failure. Our patient had an underlying ketosis caused by the Atkins diet and developed severe ketoacidosis, possibly when her oral intake was compromised from mild pancreatitis or gastroenteritis. This problem may become more recognised because this diet is becoming increasingly popular worldwide.

References
1. Atkins RC. Dr Atkins' diet revolution. New York: Bantam Books, 1972:.

2. Brehm BJ, Seeley RJ, Daniels SR, D'Alessio DA. A randomized trial comparing a very low carbohydrate diet and a calorie-restricted low fat diet on body weight and cardiovascular risk factors in healthy women. J Clin Endocrinol Metab 2003; 88: 1617-1623. MEDLINE | CrossRef

3. Ballaban-Gil K, Callahan C, O'Dell C, Pappo M, Moshe S, Shinnar S. Complications of the ketogenic diet. Epilepsia 1998; 39: 744-748. MEDLINE | CrossRef

4. Toth HL, Greenbaum LA. Severe acidosis caused by starvation and stress. Am J Kidney Dis 2003; 42: E16-E19. Abstract | Full Text | PDF (45 KB)

5. Astrup A, Larsen TM, Harper A. Atkins and other low-carbohydrate diets: hoax or an effective tool for weight loss?. Lancet 2004; 364: 897-899. Abstract | Full Text | PDF (166 KB) | CrossRef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')