This Week In God.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:34 schreef Caesu het volgende:
wel humor dat programma.
paar keer gekeken wel.
hij weet ook wel dat ie niet echt serieus genomen wordt volgens mij.
die Geraldo Rivera die er soms bij zit is helemaal hilarisch.
Stephen Colbert is beter.
[afbeelding]
en jij wel, dus dan zou je denken dat je een betere analyse zou kunnen geven...quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar die Nederlander woont er niet.
Als hij zoveel van de US wist dan kocht ie een gillette razorquote:Op woensdag 22 maart 2006 01:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Maarten van Rossem woont ook niet in de VS. Toch denkt hij veel over Amerika te weten.
Goed puntquote:Op woensdag 22 maart 2006 01:49 schreef Vampier het volgende:
[..]
Als hij zoveel van de US wist dan kocht ie een gillette razor
Schrijf dan in gewoon Nederlands. Moet ik weer in het Chinees gaan schrijven?quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Dimi" betekent niets anders dan "Zeg het mij".
quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Deze Nederlandse komt er regelmatig en verleent daar geen enkele morele basis aan.
ik heb gediend onder President Clinton...geen heilige idd, maar dat heb ik ook nooit gevonden...en ff terzijde, wel veel beter dan andere...quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:26 schreef Lyrebird het volgende:
Ik snap jullie verontwaardiging wel. Ik heb jarenlang in Nederland gewoond en ik dacht dat Bill Clinton een heilige was.![]()
Ik ben sindsdien 180 graden van richting veranderd. Daar gaat wel wat tijd overheen. De indoctrinatie van de NOS dringt diep.StefanP heeft waarschijnlijk dezelfde ervaring.
Mijn TV ligt al een half jaar bij het oud vuil. Ik kijk zelden televisie. Ik haal mijn nieuws van het web af. Ik doe m'n best om een fair and balanced view te hebben, maar ik durf te stellen dat zoiets onhaalbaar is. Ook op deze site word ik van tijd tot tijd op de feiten gewezen. Een gezond wantrouwen jegens de media heb ik wel.
Ik heb net Outfoxed gezien. Maar wat denken jullie dat CNN doet? Wat denken jullie dat ABC en NBC doen met hun nieuws? Dat zijn ook geen engeltjes. Ook zij hebben een politieke agenda. Om over de NOS, het NOS journaal, 2 Vandaag, RTL en NOVA nog maar te zwijgen.
Er is in de VS een markt voor rechts nieuws. Mensen waren het spuugzat om naar het "wij weten wel wat goed voor u is" nieuws van ABC en NBC te kijken. Fox sprong daar op in. Het zou geen kwaad kunnen als ze in Nederland voet aan de grond krijgen. Objectief? Nee. Balanced? Als tegengewicht voor de linkse media doen ze goed hun best.
Ik vond het wel vreemd dat de vertalers van Outfoxed "Fair and Balanced" vertaalde met "Objectief en Eerlijk". Ik zou voor "Eerlijk en Evenwichtig" gekozen hebben. Was Outfoxed een Amerikaans programma? Dan is het misschien begrijpelijk dat Al Franken zonder introductie werd geinterviewd. Voor de Nederlandse markt zou een introductie op zijn plaats zijn geweest.
Misschien moet ik mijn eigen OutVPROOD gaan maken.![]()
Ik vind je vergelijkingen een beetje krom.quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:00 schreef Lyrebird het volgende:
Wat me stoort in deze discussie, is dat Nederlanders zich druk lopen te maken over het feit dat Amerikanen niet naar objectief nieuws kijken. Diezelfde Nederlanders kijken naar het NOS journaal, lezen het NRC/AD/Volkskrant en beweren met droge ogen dat het nieuws dat hen wordt voorgeschoteld objectief is. Zo leer ik hier dat het NOS journaal streeft naar objectiviteit (ik heb Hans Laroes iets anders horen beweren). Ik streef ook naar het rijden van een Ferrari, maar ondertussen heb ik een fiets.
Dat is eerder je nadeel, me dunkt. En sinds wanneer kun je iets het best van binnenuit beoordelen, ik zeg dat je blind voor de feiten wordt gehouden in de VS, zeker als ik jouw stukjes lees hier.quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:16 schreef Lyrebird het volgende:
Tja Verbal, deze Nederlander woont in de VS, en denkt daardoor meer van de VS te weten dan Fokkers die niet in de VS wonen.
Da's ook niet helemaal waar natuurlijk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:33 schreef eL. het volgende:
[..]
ik zeg dat je blind voor de feiten wordt gehouden in de VS, zeker als ik jouw stukjes lees hier.
Nou David, weet je wat ik denk dat het grote probleem is en wat Lylebird ook wel weet:quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:49 schreef David Letterman het volgende:
en jij wel, dus dan zou je denken dat je een betere analyse zou kunnen geven...
gezien je posts is het eik allemaal oeverloos, dom en ongefundeerd gelul wat je geeft...kijk naar FOX, en ga verder kijken, geef dan oprecht je mening...als je dan tot de conclusie komt dat de andere networks evenveel "hun" zaak naar voren brengen als FOX...dan ben je of blind of ignorant of gewoon dom...
"Just 263 days until you get to cast your vote and decide that George W. Bush deserves a second term."quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:13 schreef popolon het volgende:
Ik vind je vergelijkingen een beetje krom.
Ik kijk regelmatig FOX, puur om te kijken wat ze er nu weer van bakken maar je vergelijkingen zijn niet terecht. FOX hangt tegen het propaganda aan.
Ik wil het niet eens propaganda noemen, eerder bekrompen en zeer eenzijdige berichtgeving. En de NOS is redelijk objectief, zeker als je dat vergelijkt met FOX
Ach, ik zie jou anders ook diezelfde pretentie ten toon spreiden over Nederland.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:36 schreef StefanP het volgende:Pretenderen hetzelfde te weten als mensen die in de VS wonen, aan de hand van 2 bezoekjes aan Disneyworld
![]()
3) Amerikanen die niet meer doorhebben dat het gekleurd nieuws is.quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat is erger:
1) Amerikanen die bewust naar een zender kijken waarvan ze weten dat deze gekleurd nieuws geeft?
2) Nederlanders die naar het NOS journaal kijken en beweren dat dat nieuws objectief is?
[..]
Wat mijn punt is, is dat als iemand daar in zijn show een mening gaat verkondigen, en deze ook maar een beetje niet strookt met die van O'RLY, dat de persoon met een ietwat andere mening direct een ongehoorzame burger, nee, een niet-patriot, nee, een gevaar, nee, erger nog, hetzelfde is als een terrorist.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is in de VS een markt voor rechts nieuws. Mensen waren het spuugzat om naar het "wij weten wel wat goed voor u is" nieuws van ABC en NBC te kijken. Fox sprong daar op in. Het zou geen kwaad kunnen als ze in Nederland voet aan de grond krijgen. Objectief? Nee. Balanced? Als tegengewicht voor de linkse media doen ze goed hun best.
[..]
Nee, dat is eenzijdige en partijdige berichtgeving.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:48 schreef BdR het volgende:
[..]
"Just 263 days until you get to cast your vote and decide that George W. Bush deserves a second term."
"Only 219 days left until we re-elect George W. Bush."
Dat is gewoon propaganda. punt.
Was wel een goed punt op het eind, sinds Reagan zijn ze gestopt met iedereen evenveel zendtijd te gunnen. Dus ze hadden het wel, maar het is afgeschaft. Opzienbarend op zijn minst.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee, dat is eenzijdige en partijdige berichtgeving.
Je vergelijkt appels met peren. Fox News is soms regelrechte propaganda, het NOS journaal is misschien een beetje gekleurd maar volgens mij mag dat geen naam hebben.quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:00 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is erger:
1) Amerikanen die bewust naar een zender kijken waarvan ze weten dat deze gekleurd nieuws geeft?
2) Nederlanders die naar het NOS journaal kijken en beweren dat dat nieuws objectief is?
Gister liet men Wilders op 2Vandaag én op Netwerk. En zonder te bléren 'shut up! / okay, cut his mic.'. Nou nou wat is het even links als FOX rechts is. Echt met elkaar te vergelijken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:55 schreef BdR het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Fox News is soms regelrechte propaganda, het NOS journaal is misschien een beetje gekleurd maar volgens mij mag dat geen naam hebben.
Of is er iemand die voorbeelden kan geven van items of uitspraken uit het NOS Journaal, waaruit een duidelijk politiek standpunt blijkt?
Ik bedoelde niet jou persoonlijk, er waren enkele users hier die zeiden dat FOX even rechts is als de NOS links is. Daarom.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:06 schreef BdR het volgende:
Ik zei niet dat het NOS Journaal links gekleurd is, ik bedoelde dat elk nieuws wel enigzins gekleurd is.
Bij het NOS Journaal, en wat mij betreft ook het RTL Nieuws, is voor zover ik kan zien geen sprake van duidelijk politiek gekleurde verslaggeving.
Dan moet je toch beter lezen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet jou persoonlijk, er waren enkele users hier die zeiden dat FOX even rechts is als de NOS links is. Daarom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |