abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:26:44 #76
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35918052
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:23 schreef -jos- het volgende:

[..]

Videofragment
ja ook zoiets, wat een onzin kraamt die gast uit zeg. normaal duurt het maanden of sowieso weken om zoiets te plannen. maar niet op 9-11.
ada fare stop stalking me
pi_35918079
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij is dit het officiële verhaal.
En de verklaring van Larry Silverstein dan?

Hij zegt letterlijk "They made the decision to pull, and then we watched the building collapse".
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:30:29 #78
132191 -jos-
Money=Power
pi_35918159
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Staat er volgens mij ook in.
Als je wilt, kun je de officiële verklaring hier lezen.
Ok, en verklaar dan nu eens hoe die kleine explosies rechtsbovenin zijn ontstaan?
Zie: http://www.prisonplanet.c(...)istakablecharges.htm
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_35918313
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:30 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ok, en verklaar dan nu eens hoe die kleine explosies rechtsbovenin zijn ontstaan?
Kunnen rook- of stofwolken zijn. Kan het niet goed zeggen. Je zou dit volgens mij van de andere kant van het gebouw moeten zien om er echt iets over te kunnen zeggen.

Sowieso zijn het geen explosies die tot ineenstorting van het gebouw leiden, bij explosies om een gebouw in te laten storten, blaas je dragende kolommen weg. Bij voorkeur op de begane grond. In ieder geval vernietig je op een bepaalde (of meerdere) verdiepingen de constructie, waarna het gebouw vanaf daar inzakt.

Hier zie je explosies/stofwolken, maar blijven die verdiepingen intact. Dat associeer ik niet met een controlled demolotion, maar daar ben ik ook geen expert in, moet ik zeggen.
pi_35918364
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:27 schreef Liefsten het volgende:

[..]

En de verklaring van Larry Silverstein dan?

Hij zegt letterlijk "They made the decision to pull, and then we watched the building collapse".
http://www.911myths.com/html/wtc7_pulled.html
pi_35918592
Ik heb de site http://www.911myths.com eens even doorgenomen en naar mijn idee is dat een site die veel argumenten van de conpiracy theorists kort maar krachtig de nek omdraait. Ik zal even een paar eruit halen. Linkje naar betreffende vraag op de site staat voor mijn samenvatting.
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:52 schreef Bonobo11 het volgende:
Paar dingen,

hoe kan WTC7 zo mooi instorten, zonder dat er een vliegtuig naar binnen is gevlogen en nadat het lichtjes in brand heeft gestaan? En dan zakt het zo mooi "controlled" in elkaar, zonder explosieven??
(link en link) Het is maar de vraag of WTC7 enkel lichtjes in brand heeft gestaan. Brand woede over vele verdiepingen, zoals je in dit filmpje kunt zien. Fire chief Daniel Nigro had nogal z'n twijfels over de integriteit van het gebouw.
quote:
Bij instorten van WTC1 & 2 zakt het gebouw snel in elkaar met puin ver horizontaal uitgestoten. Gebeurt niet bij instorten, wel bij exposieven. etc. etc.
(link) Ik zie het [i]ver[i] uitstoten nog steeds niet. De site geeft als mogelijke verklaring dat de lichte aluminium facade al gedeeltelijk los zat en doordoor makkelijk los liet.
quote:
een vliegtuig wat binnenvliegt verzwakt de constructie haast niet (pen door vliegenhor verhaal)
(link) Op deze pagina wordt de Windsor tower in Madrid als voorbeeld genoemd. Naast het feit dat de Windsor tower een totaal andere constructie heeft, is het belangrijkste punt in het verhaal dat de toren bleef staan omdat een groot gedeelte van de kern van beton was. Maar (!), de stalen kolommen boven de 17e verdieping zijn volledig bezweken. Hier vindt je trouwens nog wat technische informatie over het temperaturenverhaal.
quote:
Het opvallendste is dat dit gebouw pas 7 uur nadat WTC 1 en 2 omgevallen zijn instortte, hierbij de film van de eigenaar Larry Silverstein die letterlijk zei "pull it" over WTC 7 en het lijkt mij duidelijk dat dit gebouw opgeblazen is met behulp van explosieven.
(link) Pull it hoeft niet per definitie opblazen te betekenen. Kan ook beteken terugtrekken (pull out) van manschappen en het niet langer proberen te redden van het gebouw.
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:30 schreef -jos- het volgende:

[..]

[afbeelding]
(link) Antwoord bestaat uit meerdere pagina's, maar is zonder foto's nogal beroerd uit te leggen. Je kunt het beste toch de link even volgen.
Bananenyoghurt...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:28:55 #82
132191 -jos-
Money=Power
pi_35919926
quote:
[(link) Pull it hoeft niet per definitie opblazen te betekenen. Kan ook beteken terugtrekken (pull out) van manschappen en het niet langer proberen te redden van het gebouw.
Hij zegt toch duidelijk 'pull IT' ik denk niet dat je brandweermannen met 'het' aanspreekt? Dan zou ik eerder iets verwachten als 'pull them'
quote:
(link) Antwoord bestaat uit meerdere pagina's, maar is zonder foto's nogal beroerd uit te leggen. Je kunt het beste toch de link even volgen.
"most plausible explanation is they’re nothing more than windows breaking as the building falls."
Ja hoor, die ramen bevatten natuurlijk die pikzwarte rookwolken ofzo? Waarom 'breken' alleen die ramen? Waarom 'breken de ramen' zo regelmatig, precies na elkaar? Die ramen ontploffen natuurlijk door de grote druk die is ontstaan door de explosieven in dat gebouw
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:44:25 #83
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35920358
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:28 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hij zegt toch duidelijk 'pull IT' ik denk niet dat je brandweermannen met 'het' aanspreekt? Dan zou ik eerder iets verwachten als 'pull them'
Oh, ik vind zelfs dat die site (erg goed trouwens!) nog niet ver genoeg gaat. Ik citeer dit even:
quote:
On September 9, 2005, Mr. Dara McQuillan, a spokesman for Silverstein Properties, issued the following statement on this issue:

Seven World Trade Center collapsed at 5:20 p.m. on September 11, 2001, after burning for seven hours. There were no casualties, thanks to the heroism of the Fire Department and the work of Silverstein Properties employees who evacuated tenants from the building.

The Federal Emergency Management Agency (FEMA) conducted a thorough investigation of the collapse of all the World Trade Center buildings. The FEMA report concluded that the collapse of Seven World Trade Center was a direct result of fires triggered by debris from the collapse of WTC Tower 1.

In the afternoon of September 11, Mr. Silverstein spoke to the Fire Department Commander on site at Seven World Trade Center. The Commander told Mr. Silverstein that there were several firefighters in the building working to contain the fires. Mr. Silverstein expressed his view that the most important thing was to protect the safety of those firefighters, including, if necessary, to have them withdraw from the building.

Later in the day, the Fire Commander ordered his firefighters out of the building and at 5:20 p.m. the building collapsed. No lives were lost at Seven World Trade Center on September 11, 2001.

As noted above, when Mr. Silverstein was recounting these events for a television documentary he stated, “I said, you know, we've had such terrible loss of life. Maybe the smartest thing to do is to pull it.” Mr. McQuillan has stated that by “it,” Mr. Silverstein meant the contingent of firefighters remaining in the building.
http://usinfo.state.gov/media/Archive/2005/Sep/16-241966.html
Zelfs de makers van de site vinden dit een enigszins problematische uitspraak:
quote:
There is a problem with this account, in that it mentions firefighters being in the building, and by all accounts the WTC7 firefighting effort was over by that time.

Some people say this is proof that Silverstein is lying, although of course there are other possibilities: maybe Silverstein didn’t remember every detail of the conversation correctly when he recalled it some months later, say.
Ik zou nog verder durven gaan. Wanneer Silverstein letterlijk zegt: “I said, you know, we've had such terrible loss of life. Maybe the smartest thing to do is to pull it.”

Dan nog zou hij best nog eens letterlijk bedoeld kunnen hebben: het beste zou misschien nog zijn als ze het gebouw gewoon neerhalen, het is toch al een verloren zaak.

Op dat moment was WTC7 namelijk nog niet ingestort, en het is heel goed mogelijk dat Silverstein die mogelijkheid niet eens had bedacht. Hij heeft zich gewoon neergelegd bij het verlies van het laatste gebouw, omdat ook de brandweer besloten heeft het gebouw te laten uitbranden.

Een volledig uitgebrand gebouw kan je namelijk niet even gaan "herstellen", dan ga je regelrecht voor de sloop.

PS hopelijk hebben jullie ook gemerkt dat het niet Silverstein zelf is die beweert dat hij met "it" bedoelde: "contingent of firefighters", maar wel die Dara MQuillan?

[ Bericht 4% gewijzigd door Clourhide op 10-03-2006 19:54:44 ]
---verdwijnt---
pi_35920641
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:28 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe je het leest. Zoals ik het lees zegt hij pull it in de trant van "we geven het gebouw op", waarmee hij dus indirect aangeeft dat de brandweermannen wat hem betreft het gebouw wel mogen verlaten. "It" verwijst hier dus naar het gebouw, niet naar de brandweermannen.
quote:
"most plausible explanation is they’re nothing more than windows breaking as the building falls."
Ja hoor, die ramen bevatten natuurlijk die pikzwarte rookwolken ofzo? Waarom 'breken' alleen die ramen? Waarom 'breken de ramen' zo regelmatig, precies na elkaar? Die ramen ontploffen natuurlijk door de grote druk die is ontstaan door de explosieven in dat gebouw
Dit wordt natuurlijk een ja-nee spelletje (omdat niemand kan controleren wie van ons twee gelijk heeft), dus ik besluit met te zeggen dat ik zelf geen stofwolken zie. Dit denk ik vooral omdat ik in het filmpje zelf geen stofwolken zie. De donkere 'vlekken' blijven veel te dicht bij het gebouw geplakt, in plaats van explosief naar buiten geblazen te worden.
Bananenyoghurt...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:56:15 #85
38686 Mickey98
Sick my Duck !
pi_35920762
Film die maandag gaat verschijnen: http://www.loosechange911.com/

Het einde van Bush?

heb een safe-copy op m'n website staan
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:39:21 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35922029
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:56 schreef Mickey98 het volgende:

Het einde van Bush?

Dat is dus het filmpje waar we het hier de hele tijd over hebben Zie ook:
http://forum.fok.nl/topic/828718
en de link naar het filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid=-8260059923762628848&q=loose+change
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_35923085
http://www.911blogger.com(...)ox-affiliate_02.html

Fox was toch zo Neocon als de tering?

Iig, prachtig altijd die conspiracies.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:23:12 #88
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35923444
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:56 schreef Mickey98 het volgende:

Het einde van Bush?

WTF is een safe-copy
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35923657
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:23 schreef ChOas het volgende:

[..]

WTF is een safe-copy
vast zelf bedacht

Maar hij staat ook bij video google
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:34:42 #90
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35923835
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:29 schreef Pakspul het volgende:

[..]

vast zelf bedacht
Ah, gelukkig, maakte me bijna zorgen dat ik achter ging lopen in de IT wereld
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:16:14 #91
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35924968
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is dus het filmpje waar we het hier de hele tijd over hebben Zie ook:
9/11 FEITEN: ooggetuigen en analyses
en de link naar het filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid=-8260059923762628848&q=loose+change
Het enige verschil is dat "Loose Change" veel beter in elkaar gezet is dan andere documentaires die ik gezien heb, maar dan nog bewijst het NIKS. Alleen maar losse eindjes en verdachtmakingen en toevallige overeenkomsten tussen feiten.

Voorbeeld: ergens rond minuut 20 van de "documentaire" (als je het zo kan noemen) wordt het bekende verhaal over het Pentagon aangehaald. Het zou zogenaamd onmogelijk zijn dat die Boeing door drie lagen van versterkt beton etc. zou gedrongen zijn.

Maar amper 2 minuten daarvoor in het filmpje wordt juist de nadruk gelegd op het gigantische gewicht en het materiaal van de jet engines van zo'n Boeing, en de commentaarstem in de film zegt iets als dat "these engines should have buried themselves deep into the Pentagon".

Wat dus blijkbaar ook gebeurd is, als je de foto's van dat "kleine" gat in de muur ziet ergens midden in het Pentagon. Lijkt perfect overeen te komen met de diameter van zo'n jet engine.

Nogmaals: dit soort filmpjes is intern tegenstrijdig, en het helpt ook als je de dramatisch aandoende muziekjes zou kunnen afzetten, want dat verhindert je dus om werkelijk kritisch te analyseren wat er nu feitelijk gezegd wordt.
---verdwijnt---
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:20:17 #92
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35925087
En nu ben ik een minuut verder waar een ooggetuige zegt dat hij een commercial aircraft zag bij het Pentagon, één ooggetuige meent dat het een corporate jet was "with no markings on the side", en... dan zouden er zogezegd ook getuigen zijn die een helicopter hebben gezien.

Helaas blijkt dat dan weer plots over het WTC te gaan en helemaal NIET over het Pentagon. Je bent dus echt dom als je je laat vangen door deze propaganda van "Loose Change".

Zoals ik eerder al eens zei: er zit iemand of een bepaalde politieke stroming in Amerika achter dit soort van filmpjes. Dit is doelbewuste misleiding. Zou echter net zo goed uit de rechtse als uit de linkse hoek kunnen komen.
---verdwijnt---
pi_35925184
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:16 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Maar amper 2 minuten daarvoor in het filmpje wordt juist de nadruk gelegd op het gigantische gewicht en het materiaal van de jet engines van zo'n Boeing, en de commentaarstem in de film zegt iets als dat "these engines should have buried themselves deep into the Pentagon".

Wat dus blijkbaar ook gebeurd is, als je de foto's van dat "kleine" gat in de muur ziet ergens midden in het Pentagon. Lijkt perfect overeen te komen met de diameter van zo'n jet engine.
Dan moeten er 3 gaten in de muur zitten. Twee van de motoren en 1 van het vliegtuig zelf lijkt mij
pi_35925417
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:23 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dan moeten er 3 gaten in de muur zitten. Twee van de motoren en 1 van het vliegtuig zelf lijkt mij
Halverwege het Pentagon hoeft dat niet. De romp van een vliegtuig is namelijk aluminium, en niet massief. Het is zo licht mogelijk gemaakt. De motoren zijn zwaarder, massiever. Die zullen een gebouw dus veel verder binnendringen dan de romp van een vliegtuig.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 22:33:57 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35925572
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Halverwege het Pentagon hoeft dat niet. De romp van een vliegtuig is namelijk aluminium, en niet massief. Het is zo licht mogelijk gemaakt. De motoren zijn zwaarder, massiever. Die zullen een gebouw dus veel verder binnendringen dan de romp van een vliegtuig.
Maar waarom is er aan de buitenkant van het gebouw dan maar 1 rond gat te zien? Nergens zie je sporen van motoren of vleugels die zich door de muur heengeboord hebben...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_35925742
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar waarom is er aan de buitenkant van het gebouw dan maar 1 rond gat te zien? Nergens zie je sporen van motoren of vleugels die zich door de muur heengeboord hebben...
Volgens mij waren er drie gaten, alleen die van de motoren waren kleiner.
De vleugels zijn erg licht. De muren van het Pentagon erg zwaar. Die vleugels maken dus geen indruk op het Pentagon.

Meer info over Pentagon

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2006 22:40:59 ]
pi_35925750
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan mis ik nog een gat
pi_35925872
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:38 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dan mis ik nog een gat
Hoezo?

Edit: ik zie al wat je bedoelt: je reageert op een post waarin gezegd wordt dat halverweg het gebouw een klein gat van een motor is.
Ik reageer daarop met dat de romp niet zo ver komt.
De ene motor hoeft niet per se net zo ver in het gebouw te komen als de andere. Bovendien is het ook de vraag of dat op één foto zichtbaar te maken is.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2006 22:44:59 ]
pi_35926097
Wat plaatjes uit de link die ik hierboven gaf.

Schema Schade

Foto schade

Plaatje exit hole:

Schade muur door vleugel

Schade muut door vleugel + entreegat motor

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2006 22:49:57 ]
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:19:29 #100
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35927125
47ste minuut van "Loose Change" nu, en opmerkelijke cuts in de verklaringen van mensen die op de eerste verdiepingen van het WTC werkten.

Als Prisonplanet of eender welke site me nu eens de volledige interviews zonder cuts zou kunnen geven misschien?
Dan zou ik een oordeel kunnen vormen.
---verdwijnt---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')