dan zouden we die info zelf ergens opgeslagen moeten hebben? aangezien de info nu dus gewijzigd is en dat niet te bewijzen valt tenzij we alle nieuwsberichten nog ergens op een hd hebben staan ofzo, en stond er toenertijd niet echt bij stil om alles op te slaan omdat ze de feiten wel eens zouden kunnen gaan veranderen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:30 schreef Oversight het volgende:
en ook details waarvan je de orginele verklaring nog kunt vinden, maar die later gewijzigd is om welke reden dan ook.....
Dat schijnen alleen niet de officiële passagierslijsten te zijn:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:19 schreef Liefsten het volgende:
Er is veel geknoeid met de passagierslijsten.
http://members.iinet.net.au/~holmgren/fake.html
Terroristen schijnen nooit aan boord te zijn geweest.
http://www.sierratimes.com/03/07/02/article_tro.htm
wombat wat begrijp je niet aan ASTM E119 gecertificeerd ??quote:Steel loses its strenght and stifness when subjected to high temperatures. A typical steel structural member loses its load-carrying capacity )or about 50% of its original strength) at 538 Celsius when exposed to a standard fire.
Staal verliest zijn draagkracht al bij 538 graden Celsius.
Da's nog maar de vraag, als er zoveel mee geknoeid is.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat schijnen alleen niet de officiële passagierslijsten te zijn:
http://www.911myths.com/html/missing_arabs.html
Ik heb het over draagkracht verliezen. Niet over smelten. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:27 schreef merlin693 het volgende:
[..]
wombat wat begrijp je niet aan ASTM E119 gecertificeerd ??
met jouw kantekeningquote:Steel loses its strenght and stifness when subjected to high temperatures. A typical steel structural member loses its load-carrying capacity )or about 50% of its original strength) at 538 Celsius when exposed to a standard fire.
met als antwoord nadat ik het gequote hebquote:Staal verliest zijn draagkracht al bij 538 graden Celsius.
wat dus niet gebeurd met ASTM E119 gecertificeerd staal !quote:Ik heb het over draagkracht verliezen.
En dan kun je je dus inderdaad afvragen wie er nu gelijk heeft. En dat kun je alleen maar definitief bewijzen door zelf de (fysieke) lijsten op te gaan zoeken. Op internet blijft het speculatie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:32 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Da's nog maar de vraag, als er zoveel mee geknoeid is.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:35 schreef merlin693 het volgende:
wat dus niet gebeurd met ASTM E119 gecertificeerd staal !
Hier gaat het over het smelten van staal. Dat is niet hetzelfde als draagkracht verliezen.quote:We know that the steel components were certified to ASTM E119. The time temperature curves for this standard require the samples to be exposed to temperatures around 2000F for several hours. And as we all agree, the steel applied met those specifications. Additionally, I think we can all agree that even un-fireproofed steel will not melt until reaching red-hot temperatures of nearly 3000F (2). Why Dr. Brown would imply that 2000F would melt the high-grade steel used in those buildings makes no sense at all.
quote:From: Kevin R Ryan/SBN/ULI
To: frank.gayle@nist.gov
Date: 11/11/2004
Dr. Gayle,
Having recently reviewed your team´s report of 10/19/04, I felt the need to contact you directly.
As I´m sure you know, the company I work for certified the steel components used in the construction of the WTC buildings. In requesting information from both our CEO and Fire Protection business manager last year, I learned that they did not agree on the essential aspects of the story, except for one thing - that the samples we certified met all requirements. They suggested we all be patient and understand that UL was working with your team, and that tests would continue through this year. I´m aware of UL´s attempts to help, including performing tests on models of the floor assemblies. But the results of these tests appear to indicate that the buildings should have easily withstood the thermal stress caused by pools of burning jet fuel.
There continues to be a number of "experts" making public claims about how the WTC buildings fell. One such person, Dr. Hyman Brown from the WTC construction crew, claims that the buildings collapsed due to fires at 2000F melting the steel (1). He states "What caused the building to collapse is the airplane fuel . . . burning at 2,000 degrees Fahrenheit. The steel in that five-floor area melts." Additionally, the newspaper that quotes him says "Just-released preliminary findings from a National Institute of Standards and Technology study of the World Trade Center collapse support Brown´s theory."
We know that the steel components were certified to ASTM E119. The time temperature curves for this standard require the samples to be exposed to temperatures around 2000F for several hours. And as we all agree, the steel applied met those specifications. Additionally, I think we can all agree that even un-fireproofed steel will not melt until reaching red-hot temperatures of nearly 3000F (2). Why Dr. Brown would imply that 2000F would melt the high-grade steel used in those buildings makes no sense at all.
The results of your recently published metallurgical tests seem to clear things up (3), and support your team´s August 2003 update as detailed by the Associated Press (4), in which you were ready to "rule out weak steel as a contributing factor in the collapse". The evaluation of paint deformation and spheroidization seem very straightforward, and you noted that the samples available were adequate for the investigation. Your comments suggest that the steel was probably exposed to temperatures of only about 500F (250C), which is what one might expect from a thermodynamic analysis of the situation.
However the summary of the new NIST report seems to ignore your findings, as it suggests that these low temperatures caused exposed bits of the building´s steel core to "soften and buckle"(5). Additionally this summary states that the perimeter columns softened, yet your findings make clear that "most perimeter panels (157 of 160) saw no temperature above 250C". To soften steel for the purposes of forging, normally temperatures need to be above 1100C (6). However, this new summary report suggests that much lower temperatures were be able to not only soften the steel in a matter of minutes, but lead to rapid structural collapse.
This story just does not add up. If steel from those buildings did soften or melt, I´m sure we can all agree that this was certainly not due to jet fuel fires of any kind, let alone the briefly burning fires in those towers. That fact should be of great concern to all Americans. Alternatively, the contention that this steel did fail at temperatures around 250C suggests that the majority of deaths on 9/11 were due to a safety-related failure. That suggestion should be of great concern to my company.
There is no question that the events of 9/11 are the emotional driving force behind the War on Terror. And the issue of the WTC collapse is at the crux of the story of 9/11. My feeling is that your metallurgical tests are at the crux of the crux of the crux. Either you can make sense of what really happened to those buildings, and communicate this quickly, or we all face the same destruction and despair that come from global decisions based on disinformation and "chatter".
Thanks for your efforts to determine what happened on that day. You may know that there are a number of other current and former government employees that have risked a great deal to help us to know the truth. I´ve copied one of these people on this message as a sign of respect and support. I believe your work could also be a nucleus of fact around which the truth, and thereby global peace and justice, can grow again. Please do what you can to quickly eliminate the confusion regarding the ability of jet fuel fires to soften or melt structural steel.
1. [link]
2. CRC Handbook of Chemistry and Physics, 61st edition, pg D-187
3. [link]
4. [link]
5. [link] (pg 11)
6. [link]
Kevin Ryan
Site Manager
Environmental Health Laboratories
A Division of Underwriters Laboratories
South Bend
Heb jij een link naar de officiële lijst dan?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan kun je je dus inderdaad afvragen wie er nu gelijk heeft. En dat kun je alleen maar definitief bewijzen door zelf de (fysieke) lijsten op te gaan zoeken. Op internet blijft het speculatie.
En als je de link leest die ik heb gegeven, dan zie je dat daar wordt uitgelegd hoe het kwam dat de kapers niet op de lijsten staan. En bovendien dat het niet een officiële lijst was die op jouw link staat, maar eentje die van CNN afkomstig is.
Dan blijft natuurlijk de vraag wat dan wél precies de officiële lijst is. Iig is wél duidelijk dat op jouw linkje een niet-officiële lijst wordt gepresenteerd als dé officiële lijst. Daar gaat die link dan iig de fout in.
Kan die doc dan ook verklaren waarom dat op 11 september 2001 voor het eerst in de geschiedenis van de staalbouw toevallig 3 keer achter elkaar gebeurde, met zo enorm veel geweld? In een van de 3 gevallen bij een gebouw zonder structurele schade, waarin slechts kleine brandjes woedden, aangestoken door rondvliegende stukken brandend puin?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:59 schreef clowncloon het volgende:
Volgens onze doc hier (expert brandwerende coating en staalkrommes) duurt het nog geen 7 minuten wil een dragende kolom of ligger bezwijken met een temperatuur van 600 graden Celcius (mits die voor 50+ % belast is).
Linkje werkt niet. Ik hoor niks behalve een zoomgeluid.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:36 schreef merlin693 het volgende:
hier de firefighters tape.....die praten over 3 vuurhaarden die ze met een paar man kunnen bestrijden ! niet de Blazing Inferno uit het NIST raport !
http://www.xs4all.nl/~jmt1970/audio/firefighterstape.wma
en over die doc...meestal worden de credenties van proffesors met een ander vizie zwaar in twijfel getrokken door mensen die het officiele verhaal aanhangen.
hoe moet ik waarde aan zijn verhaal hechten indien hij op het Grafisch Lyceum Amsterdam werkt ( is een aanname gezien de manier waarop je het schreef )
Alsof ik nog inga op je vragen als jij zo neerbuigend doet. De groeten.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:36 schreef merlin693 het volgende:
hoe moet ik waarde aan zijn verhaal hechten indien hij op het Grafisch Lyceum Amsterdam werkt ( is een aanname gezien de manier waarop je het schreef )
alsof ik daarmee zit dwaasquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:09 schreef merlin693 het volgende:
dan niet..maar dan neem ik hem ook niet meer serieus !
ik ook niet hoor want kan nu het 7 min verhaal nu direct verwerpen als een loze opmerking over iemand die jij kent die beweerd dat ....quote:alsof ik daarmee zit dwaas
ik geloof dat we ontopic bezig waren over welke temperaturen nodig zijn om de structuele sterkte uit het gebruikte staal te halen..waarna jij met een opmerking over een doc kwam die zij 7 min....daarna vroeg ik om credenties..wat jij neerbuigend en offtopic vond ..niet echt daar altijd de credenties van diegene die een statement maakt word nagegaan ( door zowel gelovers en niet gelovers van het officiele verhaal )quote:ONTOPIC shall we?
En in de link die ik je gaf, wordt gezegd dat dat niet het autopsierapport is, maar een document van CNN.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:23 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Heb jij een link naar de officiële lijst dan?
Btw. in een van de linkjes die ik gaf, staat het autopsy rapport. Dat lijkt me toch aardig officeel.![]()
Hallo, iedereen die er nu nog niet achter is dat 9/11 een aanslag van de Al Qaeida was, die leeft als een paranoïde idiootquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:16 schreef Salvad0R het volgende:
hallo, iedereen die er nu nog steeds niet achter is dat 9/11 een uitgewerkt plot was van die Neocons Skull & Bonesflikkers Bush & consorten ... die leeft met oogkleppen als simpel schaap .
Ik kan (c.q. meen) me (te) herinneren dat in een normale kantoorbrand makkelijk temperaturen tot 800 C kunnen optreden en dat in het WTC doordat er kerosine aanwezig was, de brand sneller kon oplaaien, waardoor temperaturen tot 1000 C optraden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:59 schreef clowncloon het volgende:
Volgens onze doc hier (expert brandwerende coating en staalkrommes) duurt het nog geen 7 minuten wil een dragende kolom of ligger bezwijken met een temperatuur van 600 graden Celcius (mits die voor 50+ % belast is).
Nu gaat dit over wapeningsstaal, wat niet hetzelfde is als stalen balken/kolommen die voor constructie gebruikt worden, maar het geeft wel aan dat staal al zwakker wordt ruim voordat het smelt- of buigpunt bereikt wordt.quote:Beton en staal verliezen bij verwarming hun sterkte. Dit sterkteverlies begint bij wapeningsstaal bij 250 C; boven deze temperatuur neemt de sterkte geleidelijn af naar 0.
Natuurlijk was die aanslag uitgevoerd door Al Qaeida, die vallen al jaren US territory aan.... maar dat neemt de handelscontacten tussen Bush & Bin Laden-familie niet weg in mijn ogen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hallo, iedereen die er nu nog niet achter is dat 9/11 een aanslag van de Al Qaeida was, die leeft als een paranoïde idioot
oftwel: schelden kan iedereeen, en laten we dat nu niet gaan doen, het zal niemand overtuigen. Laten we de discussie op een goede manier voeren
Disclaimer: let op PI
Zie mijn laatste post in het vorige topicquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:52 schreef Bonobo11 het volgende:
Paar dingen,
hoe kan WTC7 zo mooi instorten, zonder dat er een vliegtuig naar binnen is gevlogen en nadat het lichtjes in brand heeft gestaan? En dan zakt het zo mooi "controlled" in elkaar, zonder explosieven?? ...Neee
Lijkt me inderdaad ook wel een vraagquote:Ik wil beelden zien van de pentagon crash, drie beveiligingscamera's moeten die hebben.
Juist bij gebruik met explosieven zorgen ze er altijd voor dat het gebouw zo netjes mogelijk instort.quote:Bij instorten van WTC1 & 2 zakt het gebouw snel in elkaar met puin ver horizontaal uitgestoten.
Gebeurt niet bij instorten, wel bij exposieven. etc. etc.
Op zichzelf niet, maar als vervolgens de boel in brand vliegt en door het vliegtuig de brandwering en -bestrijding van het gebouw is aangetast, waardoor de vuurverdediging niet meer zo werkt als gepland, dan krijg je een ander verhaal (zie ook een post van mij in het vorige topic)quote:een vliegtuig wat binnenvliegt verzwakt de constructie haast niet (pen door vliegenhor verhaal)
Waarom is dan zo'n beetje het eerste wat Bush na 9/11 doet, Afghanistan binnenvallen. Wat moet hij in godsnaam in Afghanistan? Dat is sinds de jaren 80 al een wespennest waar ook nog eens niets te halen is qua grondstoffen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Natuurlijk was die aanslag uitgevoerd door Al Qaeida, die vallen al jaren US territory aan.... maar dat neemt de handelscontacten tussen Bush & Bin Laden-familie niet weg in mijn ogen.
Bush heeft die aanslag gebruikt als reden om zijn wil door te drukken... nl. oliepijpleiding leggen van kasptische naar indische zee... en de oliebronnen in het middenoosten ownen .
Het feit dat Bush een half uur NIETS deed toen zijn adviseur in zn oor fluisterde dat "America Under Attack" is.... Zegt me meer dan genoeg.
Als je denkt dat Afghanistan arm is qua grondstoffen, heb je het mis, er wordt gas gewonnen en er zijn ijzererts-mijnen enzo.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom is dan zo'n beetje het eerste wat Bush na 9/11 doet, Afghanistan binnenvallen. Wat moet hij in godsnaam in Afghanistan? Dat is sinds de jaren 80 al een wespennest waar ook nog eens niets te halen is qua grondstoffen.
En nu zitten ze er nog steeds. Wat moet hij daar?
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hallo, iedereen die er nu nog niet achter is dat 9/11 een aanslag van de Al Qaeida was, die leeft als een paranoïde idioot
oftwel: schelden kan iedereeen, en laten we dat nu niet gaan doen, het zal niemand overtuigen. Laten we de discussie op een goede manier voeren
Disclaimer: let op PI
US's Afghan aid package fuels pipeline politicsquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom is dan zo'n beetje het eerste wat Bush na 9/11 doet, Afghanistan binnenvallen. Wat moet hij in godsnaam in Afghanistan? Dat is sinds de jaren 80 al een wespennest waar ook nog eens niets te halen is qua grondstoffen.
Dat deed het ook, ik bedoel dat bij instorten de natuurkundige krachten er niet zijn om stalen balken honderden meters weg te slingeren, bij een explosie uiteraard welquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:01 schreef Wombcat het volgende:
Juist bij gebruik met explosieven zorgen ze er altijd voor dat het gebouw zo netjes mogelijk instort.
[..]
Kan maar het 2e vliegtuig, ontplofte grotendeels buiten de toren (eigenlijk op het moment van binnenvliegen) de meeste kerosine was toen al "op" , ook zie je vooral zwarte rook, wat duidt op niet al te efficente verbranding en redelijk lage temperaturen, kun je ook zien omdat er mensen staan bij het gat in het gebouw. En dan stort zomaar ineens de hele bende in, eerder dan de eerder getroffen andere toren..... Met mooie "pufjes" erbij....quote:Op zichzelf niet, maar als vervolgens de boel in brand vliegt en door het vliegtuig de brandwering en -bestrijding van het gebouw is aangetast, waardoor de vuurverdediging niet meer zo werkt als gepland, dan krijg je een ander verhaal (zie ook een post van mij in het vorige topic)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |