Denk dat ik me hier maar bij aansluitquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:08 schreef B-FliP het volgende:
Ik geloof niet zozeer in monogaam zijn, ik geloof wel dat je ervoor kunt kiezen
monogaam te zijn... Dit is gewoon een instelling...
Ik kies er dus voor om monogaam te zijn...
Heb je nooit rekenen op school gehad?quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:19 schreef U.F.O het volgende:
Je moet 2 polls maken. Voor beide geslachten een, zo kun je de resultaten beter vergelijken.
Eens!quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:15 schreef djenneke het volgende:
Ik kies ervoor monogaam te zijn, omdat ik gehecht ben aan mijn relatie, en ik voor mij persoonlijk niet geloof in een relatie die niet monogaam is.
Jouw vriendin/vrouw fokt zeker ook?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:12 schreef Steijn het volgende:
Eén vrouw is al duur genoeg. Monogaam dus.
daar ben ik het mee eens (al is het maar omdat jij mn vriendin bentquote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:45 schreef Sabsie het volgende:
monogaam, want als je voor elkaar kies dan moet je ook voor elkaar gaan
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:26 schreef Aventura het volgende:
Monogaam is de standaard zo lijkt het en dat is ook zeker mijn uitgangspunt in een relatie, maar stiekem zou ik het ideaal vinden als we beide zouden kunnen overeenkomen dat een slippertje kan
Monogaam is de standaard zo lijkt het en dat is ook zeker mijn uitgangspunt in een relatie, maar stiekem zou ik het ideaal vinden als we beide zouden kunnen overeenkomen dat een slippertje kan
Hier nog iemand die is wat 'ie graag zou willen zijn. Als je de relatie als schillenmodelquote:Dus niet wat je werkelijk bent maar wat je zou willen...
Ik ben wel benieuwd naar een situatiebeschrijving, hoe ben je hier toe gekomen, achter dit bericht. Als je daar toe bereid bent natuurlijk?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:45 schreef pvv1967 het volgende:
Mijn eerste jeugd monogaam...heb besloten mijn tweede jeugd polygaam door te brengen..(en ben maar alvast begonnen daarmee...)
Polygamy is anders een moeilijkere keuze dan monogamie als je niet stiekum wil doen, niet wil liegen en bedriegen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:18 schreef Tichelaar het volgende:
Polygamie kies je niet voor, monogamie wel. Ik kies er niet voor iig.
Slap excuus... monogamie is voor mij juist vanzelfsprekend, ik heb de behoefte ook niet om het met anderen te doen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:18 schreef Tichelaar het volgende:
Polygamie kies je niet voor, monogamie wel. Ik kies er niet voor iig.
blah blah blahquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Slap excuus... monogamie is voor mij juist vanzelfsprekend, ik heb de behoefte ook niet om het met anderen te doen.
Mensen die vreemd gaan en zeggen dat ze 'er niets aan konden doen' moeten maar eens goed kijken waar ze op de evolutionaire ladder staan en concluderen dat hun hersenen niet veel verder zijn ontwikkeld dan die van organismen die enkel een limbisch syteem hebben.
Geweldig argumentquote:
Vind je ook dat mensen die bewust kiezen voor polygamie lager op de "evolutionaire ladder" staan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Slap excuus... monogamie is voor mij juist vanzelfsprekend, ik heb de behoefte ook niet om het met anderen te doen.
Mensen die vreemd gaan en zeggen dat ze 'er niets aan konden doen' moeten maar eens goed kijken waar ze op de evolutionaire ladder staan en concluderen dat hun hersenen niet veel verder zijn ontwikkeld dan die van organismen die enkel een limbisch syteem hebben.
Is er verschil dan? Je kiest alleen voor een partner die ook puur afgaat op z'n limisch systeem.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:55 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Vind je ook dat mensen die bewust kiezen voor polygamie lager op de "evolutionaire ladder" staan?
Wow, echt slim ben je zelf ook niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:52 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Is er verschil dan? Je kiest alleen voor een partner die ook puur afgaat op z'n limisch systeem.![]()
Het lijkt me dat je evolutionair gezien juist je voortplantingskansen vergrootquote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:55 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Vind je ook dat mensen die bewust kiezen voor polygamie lager op de "evolutionaire ladder" staan?
Heb ik je een keer afgewezen toen je een trio met je oerlelijke vrouw voorstelde ofzo?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:07 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Wow, echt slim ben je zelf ook niet.
Alleen de overlevingkans van het kind laat veel te wensen overquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je evolutionair gezien juist je voortplantingskansen vergroot
Haha, nee hoor. Ik vind je wel grappig. Je bent denk ik nog een beetje naief. Het komt wel met de jaren, het besef dat intelligentie los staat van seksueel verlangen of de manier waarop je seks beleeft.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Heb ik je een keer afgewezen toen je een trio met je oerlelijke vrouw voorstelde ofzo?![]()
Oh, jeetje. Hoe moet dat dan met al die kinderen van gescheiden ouders? Of die alleenstaande ouders. Je hebt wel ijzersterke argumenten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:40 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Alleen de overlevingkans van het kind laat veel te wensen over![]()
Volgens mij doelde hij op aidsquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:45 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Oh, jeetje. Hoe moet dat dan met al die kinderen van gescheiden ouders? Of die alleenstaande ouders. Je hebt wel ijzersterke argumenten.
Haha, dan is hij helemaal naief. Denkt hij serieus dat polygamie alleen maar inhoudt dat je alles neukt wat los en vast zit? Ik denk dat zoizo het beeld dat hij bij polygamie heeft nogal een verwrongen beeld is. Polygamie kan namelijk ook 2 vrouwen of 3 die samen met 1 man leven. Exclusief. Ook dat is polygamie. Dat lijkt me alleen een grotere overlevingkans voor de kinderen. En als je alledrie getest bent, wat heeft AIDS er dan nog mee te maken.quote:
Ik heb ook niet gezegd dat ze niet intelligent kunnen zijn, het limbisch systeem heeft alleen de overhand (dat is het deel van je hersenen die de oerdriften aandrijven FYI).quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:43 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik vind je wel grappig. Je bent denk ik nog een beetje naief. Het komt wel met de jaren, het besef dat intelligentie los staat van seksueel verlangen of de manier waarop je seks beleeft.
Kinderen uit gescheiden gezinnen hebben vaker last van psychische en sociale problemen hoorquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:45 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Oh, jeetje. Hoe moet dat dan met al die kinderen van gescheiden ouders? Of die alleenstaande ouders. Je hebt wel ijzersterke argumenten.
Ik snap best dat polygamie niet jouw ding is, maar het is een "beetje dom" om het met evolutie te gaan verbinden. Maar goed, zoals ik al zei, dat besef komt nog wel.
Ik weet wat dat is. Ik denk alleen nog steeds niet dat je daarin gelijk hebt. Zoals ik al zei is het ook bij mensen met een polygamie relatie niet zo dat ze er continue op los neuken met alles en iedereen. Ik denk dat je dat nog niet helemaal begrijpt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:58 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ze niet intelligent kunnen zijn, het limbisch systeem heeft alleen de overhand (dat is het deel van je hersenen die de oerdriften aandrijven FYI).![]()
Haha, nee hoor. Ik heb zelf een monogame relatie. Ik zie alleen niets verkeerds in polygame relatie. Voor sommige mensen werken dingen nou eenmaal beter op een andere manier. En dat is dus niet gelinkt het volgen van die "oer'drang. Het is namelijk voor een heleboel mensen ook een hele bewuste keuze.quote:En nu ga je zeker vol trots vertellen hoeveel mensen, dieren etc. je geneukt hebt? Jij beest![]()
Mensen die anderen beoordelen op argumenten van derdenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:53 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Haha, dan is hij helemaal naief.
WTF dit is mijn iconquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:37 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah... Idealiter polygaam... Maar in de praktijk lijkt dat me in de huidige samenleving niet ideaal...
Ow, ik begrijp het wel. Ik zeg alleen dat het een drift is, en zolang je dat niet kan onderdrukken, ben je in mijn ogen qua seksualiteit niet hoger ingeschaald dan een konijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:03 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik weet wat dat is. Ik denk alleen nog steeds niet dat je daarin gelijk hebt. Zoals ik al zei is het ook bij mensen met een polygamie relatie niet zo dat ze er continue op los neuken met alles en iedereen. Ik denk dat je dat nog niet helemaal begrijpt.
Klopt, en dat vind ik ook prima. Alleen is het vaak niet zo dat mensen een polygame levensstijl aan- en uit kunnen schakelen wanneer ze maar willen. Once your in, it's hard to get out.quote:Haha, nee hoor. Ik heb zelf een monogame relatie. Ik zie alleen niets verkeerds in polygame relatie. Voor sommige mensen werken dingen nou eenmaal beter op een andere manier. En dat is dus niet gelinkt het volgen van die "oer'drang. Het is namelijk voor een heleboel mensen ook een hele bewuste keuze.
Ja, als je zelf geen argumenten geeft maar wel de waarheid verkondigt moet je het helaas daarmee doen. Onderbouw iets, en je krijgt een zinnige reactie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:04 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Mensen die anderen beoordelen op argumenten van derdenDan ben je pas echt dom
![]()
Je spreekt uit ervaring?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:08 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ow, ik begrijp het wel. Ik zeg alleen dat het een drift is, en zolang je dat niet kan onderdrukken, ben je in mijn ogen qua seksualiteit niet hoger ingeschaald dan een konijn.![]()
[quote]
Wat is het hogere doel wat bereikt moet worden dan? Wat is het nut van monogamie?
[quote]Klopt, en dat vind ik ook prima. Alleen is het vaak niet zo dat mensen een polygame levensstijl aan- en uit kunnen schakelen wanneer ze maar willen. Once your in, it's hard to get out.![]()
Sorry als ik denk dat mensen die hier posten zelf wel kunnen bedenken wat ik met bepaalde uitspraken bedoel, maar voor velen schijnt het nogal moeilijk te zijn om even een stapje verder na te denken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:10 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, als je zelf geen argumenten geeft maar wel de waarheid verkondigt moet je het helaas daarmee doen. Onderbouw iets, en je krijgt een zinnige reactie.
Vraag maar aan erodome... vroeger monogaam, getrouwd, polygaam geworden, wil het 'leventje' niet vaarwel zeggen en zal - mits zij en haar man uit elkaar gaan - op zoek gaan naar een polygame partner.quote:
Seksueel/psychisch gezien: Betere overlevingskansen voor het nageslacht.quote:Phoenixnogwat schreef:
Wat is het hogere doel wat bereikt moet worden dan? Wat is het nut van monogamie?
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:25 schreef Xennia het volgende:
Serieel monogaam
Dat is totaal niet bewezen, dat is wat jij denkt. Het lijkt mij namelijk nogal samenhangen met het volgende punt hieronder.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:29 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Seksueel/psychisch gezien: Betere overlevingskansen voor het nageslacht.
Jaloezie lijkt me in onze samenleving nogal cultureel bepaald. Zo zijn er namelijk ook culturen geweest, en nog steeds, die geen last hebben van jaloezie(op dat vlak) omdat het namelijk altijd op die manier gegaan is. Dus als iedereen er mee "at ease" is geldt je argument voor jaloezie en ruzie etc. niet. Buiten het feit dat er natuurlijk nogal wat kinderen "fucked up" zijn geworden door de gedwongen monogamie van hun ouders en de "gezellige" ruzie's en jaloezie die daar bij zijn komen kijken. Je argument gaat dus niet op, want het komt in monogame relatie's net zo veel voor.quote:Cultuur/samenleving: Het voorkomen van jaloezie, ruzies etc. etc. etc.
Psychologisch: Betrouwbaar partnerschap
Als je onveilig neukt etc. dan is dat een grote kans. Doe je alles veilig zie ik het probleem eigenlijk niet. Hetzelfde geldt voor je argument dat mensen die polygaam zijn bij jou niet verder komen dan een konijn. Maar als je in een relatie bent (monogaam) en je neukt er de hele dag op los lijkt het me dat je ook aan diezelfde oerdrift toegeeft.quote:Medisch: Betere isolatie van SOA's(gebruik 'm toch maar even)
is dit écht jouw favoriete levenswijze ? zou je gewoon niet heel je leven bij dezelfde man blijven ? of ga je ervan uit dat dat toch moeilijk haalbaar is ...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:25 schreef Xennia het volgende:
Serieel monogaam
Theorie van de koude grond. Is niet bewezen. Is onzin.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:43 schreef DS4 het volgende:
Monogamie is sociaal bepaald. Polygamie zit in de mens.
Ik moet er in ieder geval niet aan denken dat ik met mijn eerste vriendje was getrouwdquote:Op zondag 26 maart 2006 14:57 schreef maaike78 het volgende:
[..]
is dit écht jouw favoriete levenswijze ? zou je gewoon niet heel je leven bij dezelfde man blijven ? of ga je ervan uit dat dat toch moeilijk haalbaar is ...
Het is bekend dat dieren en mensen beter voor hun eigen nageslacht zorgen dan voor het nageslacht van anderen. In groepen/communes waar een soort gedeeld ouderschap bestaat, is vaak toch sprake van een minder diepgaande relatie tussen de mannen en en de kinderen als het niet precies duidelijk is wie de vader is.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:03 schreef PhoenixPerry het volgende:
Dat is totaal niet bewezen, dat is wat jij denkt. Het lijkt mij namelijk nogal samenhangen met het volgende punt hieronder.
O? Is dat zo?... Dus mensen die niet functioneren in een monogame relatie, functioneren per definitie goed in een polygame relatie?quote:Jaloezie lijkt me in onze samenleving nogal cultureel bepaald. Zo zijn er namelijk ook culturen geweest, en nog steeds, die geen last hebben van jaloezie(op dat vlak) omdat het namelijk altijd op die manier gegaan is. Dus als iedereen er mee "at ease" is geldt je argument voor jaloezie en ruzie etc. niet. Buiten het feit dat er natuurlijk nogal wat kinderen "fucked up" zijn geworden door de gedwongen monogamie van hun ouders en de "gezellige" ruzie's en jaloezie die daar bij zijn komen kijken. Je argument gaat dus niet op, want het komt in monogame relatie's net zo veel voor.
Zelfs veilige seks is niet 100% veilig. Als je dat niet weet, dan ben je echt naief. In een monogame relatie is het niet eens een keus; je wil alleen de ander. Je beseft je dat seks met een vreemde juiste een hele banale en lege gebeurtenis is.quote:Als je onveilig neukt etc. dan is dat een grote kans. Doe je alles veilig zie ik het probleem eigenlijk niet. Hetzelfde geldt voor je argument dat mensen die polygaam zijn bij jou niet verder komen dan een konijn. Maar als je in een relatie bent (monogaam) en je neukt er de hele dag op los lijkt het me dat je ook aan diezelfde oerdrift toegeeft.
Ach ja, jij was vroeger vast typisch zo'n jochie die andere kinderen kneep, bespuugde, uitschold etc., maar als jijzelf eens onder handen werd genomen omdat iemand genoeg had van je gedrag, rende je jankend naar je mammie en ging daar het schijnheilige mannetje uithangenquote:Ik vind het erg jammer dat je jezelf zo hoog boven anderen plaatst. Het is namelijk nogal ongegerond. Wat leuk trouwens je dat je 1 persoon als waarheid ziet. Waarschijnlijk is elke moslim dan ook terrorist. Je praat denigrerend en je probeert je gelijk te halen door mij stelsematig naar beneden te trappen.
Jammer, jammer, jammer. Het had een interessante discussie kunnen worden.
Het hoeft helemaal niet onduidelijk te zijn wie de vader is. Overigens is het bij monogamie net zo hard mogelijk dat er een totaal niet diepgaande relatie is tussen ouder en kind.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:16 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Het is bekend dat dieren en mensen beter voor hun eigen nageslacht zorgen dan voor het nageslacht van anderen. In groepen/communes waar een soort gedeeld ouderschap bestaat, is vaak toch sprake van een minder diepgaande relatie tussen de mannen en en de kinderen als het niet precies duidelijk is wie de vader is.
Wat een dikke onzin. Er zijn genoeg kinderen opgevoed door een alleenstaande moeder die prima terecht gekomen zijn. En er zijn er genoeg die door beide ouders opgevoed zijn en nog steeds kut terecht gekomen zijn.quote:In gevallen van polygamie zonder toestemming zie je vaak dat het kind opgevoed wordt door de moeder alleen, met alle gevolgen van dien; jongens vertonen beduidend vaker crimineel gedrag en meisjes komen beduidend vaker terecht in een relatie waarin ze mishandeld wordt - en dit allemaal omdat ze een vaderfiguur in hun leven mistten.
Probeer eens een reactie te geven zonder de denigrerende smilies. Kun je dat ook?quote:O? Is dat zo?... Dus mensen die niet functioneren in een monogame relatie, functioneren per definitie goed in een polygame relatie?![]()
Bovendien zijn die culturen waar jij het over hebt vaak van onderdrukkend aard jegens 1 van de geslachten; dus een getuigenis van beide partijen dat ze het prima vinden zou ik maar niet klakkeloos aannemen als ik jou was.![]()
Ja, voor jou ja. Daar wringt gelijk de schoen van mij met jou. Jij zet jezelf als de standaard en vindt jezelf zo intelligent dat jouw keuze wel de beste moet zijn. Je argumenten zijn allemaal gebaseerd op angst. Zit je ook de hele dag binnen omdat je misschien wel onder een auto komt?quote:Zelfs veilige seks is niet 100% veilig. Als je dat niet weet, dan ben je echt naief. In een monogame relatie is het niet eens een keus; je wil alleen de ander. Je beseft je dat seks met een vreemde juiste een hele banale en lege gebeurtenis is.
Nee hoor, zo was ik niet. Ik ben iemand die een ander niet gelijk als een lagere vorm van leven beschouwd op het moment dat hij voor een andere levenswijze kiest als mijzelf. Ik zet mezelf namelijk niet als de standaard en begrijp dat andere levenswijzen voor die mensen misschien wel beter zijn. Ik vind dat je moet leven naar behoefte en niet naar angst voor het onbekende.quote:Ach ja, jij was vroeger vast typisch zo'n jochie die andere kinderen kneep, bespuugde, uitschold etc., maar als jijzelf eens onder handen werd genomen omdat iemand genoeg had van je gedrag, rende je jankend naar je mammie en ging daar het schijnheilige mannetje uithangen(ik zou maar even teruglezen als ik jou was en nagaan wie het eerste op de persoon begon te spelen)
Je bent een walgelijk schijnheilig kereltje.
Kijk, zoals ik al eerder besefte ben je een enorm arrogante kwal die zichzelf als de standaard ziet. Waar jij het nodig vind om mensen als lagere levensvorm te beschouwen op het moment dat ze ergens plezier aan beleven waar jij bang voor bent, je te goed voor voelt of simpelweg niet kan bevatten, zeg ik op mijn beurt dat als die mensen er plezier aan beleven ze het vooral moeten doen. Zonder dat ik daarom op ze neer kijk. Waarom? Omdat het absoluut niet te bewijzen is dat het een beter is als het ander.quote:Ohja, en de reden dat ik een hekel heb aan polygamie: Polygamie is voor de seks wat Frans Bauer voor de muziek is... oppervlakkig banaal vermaak waarin iedere fan een diepere betekenis zoekt achter het geheel, maar hopeloos faalt. Sommige mensen hebben de drang om zich af en toe te verlagen naar het niveau van dieren; en worden pissig als iemand als ik hun er bewust van maak.![]()
Er is een verschil tussen willen en kunnen he, dat moet je begrijpen...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:08 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ow, ik begrijp het wel. Ik zeg alleen dat het een drift is, en zolang je dat niet kan onderdrukken, ben je in mijn ogen qua seksualiteit niet hoger ingeschaald dan een konijn.![]()
[..]
Klopt, en dat vind ik ook prima. Alleen is het vaak niet zo dat mensen een polygame levensstijl aan- en uit kunnen schakelen wanneer ze maar willen. Once your in, it's hard to get out.![]()
En heeft lange periode's waarin er niet eens aan spelletjes met anderen worden gedacht, doet alles veilig, heeft nog nooit een soa gehad en zal als partner niet meer wil spelen er onmiddelijk mee stoppen...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:21 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Vraag maar aan erodome... vroeger monogaam, getrouwd, polygaam geworden, wil het 'leventje' niet vaarwel zeggen en zal - mits zij en haar man uit elkaar gaan - op zoek gaan naar een polygame partner.
Bovendien denk ik niet dat veel mensen op een polygame partner zitten te wachten, je wilt immers zekerheid dat hij/zij geen ziektes oploopt en (bij mannen) dat het je kind wel is.![]()
En hoe weet je dit dan oh jij heilig monogaam mens?quote:Op zondag 26 maart 2006 23:16 schreef Nickthedick het volgende:
Ohja, en de reden dat ik een hekel heb aan polygamie: Polygamie is voor de seks wat Frans Bauer voor de muziek is... oppervlakkig banaal vermaak waarin iedere fan een diepere betekenis zoekt achter het geheel, maar hopeloos faalt. Sommige mensen hebben de drang om zich af en toe te verlagen naar het niveau van dieren; en worden pissig als iemand als ik hun er bewust van maak.![]()
Die cijfers zijn van de mensen die het open en eerlijk doen, als je echt eerlijk zou kijken en de mensen erin mee zou pakken die wel zeggen monogaam te zijn, maar die het stiekum doen dan kom je ineens over de 50% heen, geloof mij maar...quote:Op zondag 9 april 2006 22:01 schreef BartvdBk het volgende:
Da's ff wel iets anders vind ik dan dat je op iemand anders verliefd wordt of zo; maar hoe zit het dan met die cijfers van de prostitueebezoeken/betaalde sex en zo zou je denken...
Ja vreemdgaan en prostitueebezoeken misschien maar polygamie...lijkt me nietquote:Op maandag 10 april 2006 12:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Die cijfers zijn van de mensen die het open en eerlijk doen, als je echt eerlijk zou kijken en de mensen erin mee zou pakken die wel zeggen monogaam te zijn, maar die het stiekum doen dan kom je ineens over de 50% heen, geloof mij maar...
Kun je dat middels cijfers onderbouwen? Rondneuken is in deze misschien een beter woord ja. Als ik hier in de omgeving kijk dan zal die 2% toch aardig kloppen denk ik. En je hoort nooit idd we zijn een gelukkig stel dat aan partnerruil doet maar wel heel vaak we zijn uit elkaar omdat er eentje overspel heeft gepleegd (of dat nu een prostituee of ander persoon is).quote:Op maandag 10 april 2006 15:01 schreef erodome het volgende:
Nee, geen officiele polygamie(wat trouwens het hebben van meerdere vaste partners is, misschien een wat minder goed gekozen woord in deze), maar wel rondneuken...
Als je echt heel hard bekijkt hoeveel mensen echt monogaan zijn dan kom je nog lager uit dan degene die officieel polygaam zijn(wat dus mensen met meerdere vaste partners zijn!), monogaam is dan 1 levenspartner, geen probeersels he.
Serieel monogaam komt dan veel vaker voor, maar nogsteeds overtreft dat het aantal niet dat dat blijkbaar niet kan/wil en die vreemdgaat, een open relatie aangaat e.d., want als je de vreemdgaandersgroep erbij neemt, mensen die naar dames van lichte zeden gaan buiten hun relatie om erbij neemt dan is dat een gruwelijk grote groep.
Alleen is en blijft het nog wel zo dat de grootste groep het stiekum doet, ze zijn in naam monogaam, maar in werkelijkheid verre van.
quote:De recente cijfers liegen er niet om, in Nederland word veel overspel gepleegd. Twee op de vijf mannen met een relatie gaat wel eens vreemd. Vrouwen schijnen trouwens met een aardige inhaalslag bezig te zijn. Wat wel opvalt is dat mannen vaak vreemdgaan met een minnares die geen relatie heeft, en vrouwen vaak overspel plegen met een man die wel een relatie heeft. Dit heeft blijkbaar te maken met het feit dat mannen niet graag op de tweede plaats willen staan. Maar vreemdgaan blijft meestal catastrofaal voor een relatie, ruim 30 procent van de echtscheidingen zijn het gevolg van overspel. Niets is zo erg als belogen en bedrogen te worden door je partner.
quote:Exacte cijfers over vreemdgaan zijn niet bekend, het ene onderzoek spreekt van 75%, het andere van 50%, weer andere van 35%. Men schat het percentage vrouwen dat vreemdgaat 'slechts' op 23%. Volgens het laatste NIPO onderzoek, van 1998 alweer, keurt 64% van de Nederlanders vreemdgaan af, 36% ruim eenderde dus niet. Mensen boven de veertig zijn met 41% toleranter dan jongeren. Het waaróm van vreemdgaan is zo langzamerhand wel bekend, de mens is niet monogaam van nature. De ene mens gedraagt zich echter meer monogaam dan de andere. Invloed daarop hebben opvoeding, cultuur, geloofsovertuiging, behoefte aan geborgenheid én de genen.
quote:In Nederland heeft 70% van de single heterovrouwen boven de 30 jaar wel eens een verhouding met een gebonden man gehad zegt relatiebemiddelaar Annelies Penning. Psychologe en seksuologe Carolien Roodvoets schat dat 1 op de 10 vrouwen wel een keer vreemdgaat in haar leven en 1 op de vijf mannen. Het aantal stijgt vooral onder jonge, hoog opgeleide vrouwen volgens HP/De Tijd. Er wordt dus veel en vaak vreemdgegaan.
Deze laatste gaat over polygamie, dus het trouwen van meerdere partners...quote:In het overgrote deel van de traditionele samenlevingen was polygamie toegestaan. Een hedendaags overzicht constateerde polygamie in 850 van de 1170 samenlevingen van deze tijd – bijna altijd gaat het om één man met meerdere vrouwen. Polygamie komt in de praktijk veel minder voor dan deze cijfers zouden doen vermoeden, omdat de meeste staten het verbieden en ook omdat weinigen zich polygamie financieel kunnen veroorloven.
Deze moest even hoorquote:Zijn er verschillen tussen
Swingen en Liefde in Meervoud?
In de Verenigde Staten wordt een onderscheid gemaakt tussen swingen en Polyamory. Polyamory betekent 'liefde in meervoud'. Dat houdt in dat gestreefd wordt naar meerdere diepgaande en langdurige relaties tegelijkertijd. Soms is sprake van één vaste relatie met één of meer relaties daaromheen. In het uiterste geval neemt Polyamory de vorm aan van een groepshuwelijk. Bij swingers staat daarentegen het behoud van de vaste relatie en het vrijblijvend beleven van seks met anderen voorop. Het hoofdargument is dat er in een mensenleven simpelweg niet genoeg tijd is om voldoende aandacht aan meerdere diepgaande relaties tegelijkertijd te besteden. Door de meeste swingende stellen wordt verliefdheid op een ander gezien als niet passend bij swingen. Bij Liefde in Meervoud hoort verliefdheid er gewoon bij. Met alle gevolgen van dien, zoals jaloezie bij de partner die zich benadeeld voelt. De benadeelde is dan in problemen want jaloezie wordt meestal niet gezien als een op zich gezonde afweerreactie tegen een bedreiging van de vaste relatie. De meeste polyamoreuze stellen vinden jaloezie een verschijnsel dat door de jaloerse persoon zelf moet worden onderdrukt. Swingen komt in de VS op veel grotere schaal voor dan Liefde in Meervoud. Het aantal echtscheidingen onder swingers schijnt aanzienlijk lager te zijn dan onder monogame stellen en Polyamoreuze stellen: swingers zouden gemiddeld 23 jaar bij elkaar blijven (bron: Loving More Magazine, voorjaar 2000).
Er zijn natuurlijk talloze mogelijkheden tussen de beide uitersten, tussen eenmalige seks alleen maar om de seks en anderzijds een commune. Je ziet ook dat swingers zich richting Liefde in Meervoud bewegen en andersom. Polyamorouze stellen nemen soms natuurlijk ook gewoon deel aan swingersactiviteiten, meestal ook met dezelfde inzet als swingers, namelijk vrijblijvende seks.
quote:Hoeveel wordt geswingd?
Volgens resultaten van onderzoek rond 1990 en rond 2000 in de USA zou 0,5% tot 2% van de paren swingen. Een hoger percentage van stellen zou volgens ander Amerikaans onderzoek swingen ... wanneer de gelegenheid zich zou voordoen. Een nog groter deel van de vrouwen en vooral mannen fantaseert tijdens de gemeenschap over groepsseks. Recente Nederlandse cijfers zijn niet bekend. Onderzoek van rond 1980 suggereert dat voor Nederland dezelfde cijfers gelden (B. Buunk Partnerruil: een vergelijking tussen Amerikaanse en Nederlandse gegevens in Relatie en seksualiteit 6, 1983). Wie zich in Nederland beweegt in het swingersmilieu, komt tot de ontdekking dat ook in de eigen woon-, werk- en vrijetijdsomgeving geswingd wordt. Maar het schijnt ook dat iedereen in Nederland wel iemand kent die iemand kent die president Clinton de hand heeft geschud, dus dat zegt meer over het gevoel dan over aantallen.
Alleen doet dat artikel het niet meer, dus de bron kan ik niet erbij halen...quote:Het is een echte trend geworden, ook in de USA. Daar zijn naar schatting 10 miljoen swingers actief. 85% van hen zijn getrouwd, en komen ook gewoon met hun partner. En nee, niet voor ballroom dancing, maar om een hele avond lang te experimenteren met seks, elkaar en andere koppels...
Over waarom koppels dit doen, hoe ze omgaan met jaloezie, wie ze zijn en wat ze daar precies allemaal uitspoken, zie dit artikel in de New York Post:
The New Swingers.
en dit soort swingers initiatieven.quote:Op maandag 10 april 2006 21:28 schreef BartvdBk het volgende:
........ maja, heb je de thuisswingertjes er nog niet bij...
quote:Op maandag 10 april 2006 12:15 schreef erodome het volgende:
Jij haalt gaarne uit naar mensen die op dat gebied anders denken, maar zo kan ik ook zeggen dat het met jouw evolutie slecht gesteld is omdat je je nog gedraagt als een of andere middel-eeuwse vent die gaat schuimbekken als er iemand teveel kijkt naar zijn "bezit"...
Net zo onzinnig, maar komt uit hetzelfde potje...
Hoewel ik het tot op zekere hoogte met je eens ben, vraag ik me wel af waarom je deze discussie keer op keer aangaat met ero, of zij met jou. Jullie denken wezenlijk anders over de zaken en kunnen de ander echt niet overtuigen.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:42 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Laat ze maar kijken hoor, ik zie geen reden om daarom te gaan schuimbekken. Ik word alleen pissig als m'n vertouwen wordt beschaamd. En dat jij nou toevallig op het niveau: 'neuk er maar op los, maar vertel het me wel even' zit; maakt van jou geen heilige ero. Als je verwachtingen van een levenspartner zo laag zijn, is het ook moeilijk om in je vertrouwen te worden aangetast niet? Jij noemt het 'open-minded', ik noem het een makkelijke uitweg.
Heb jij niet een keer gezegd dat je - als je nu nog geen partner had - niet iemand wilde die een monogame relatie wilde? Wat ik daaruit opmaak, is dat jij rondneuken belangrijker vindt dan een diepgaande relatie (en tevens wat oppervlakkig).![]()
Owja... jij was diegene die het erger vond dat je partner fantaseerde over seks met een ander dan dat ie het daadwerkelijk deed.quote:Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe weet je dit dan oh jij heilig monogaam mens?
Want als jij echt zo monogaam was, zo ver weg van dat dierlijke dan kan jij dit niet weten, want dan doe je dit niet...
Dan ben je nogsteeds bij je eerste liefje en hebben jou ogen nooit anderen op die manier gezien, heeft er nooit een ander in je hoofd gezeten toen je met je dierlijke knuistje om je pik gekneld zat, heb je nooit porno gekeken of wat dan ook, want DAT is ECHT monogaam zijn, 1 levenspartner, 1tje maar en verder nooit weer....of je partner moet te overlijden komen, dan dat je heel misschien een nieuwe levenspartner aan zou nemen.
Ja? en? Ik heb dat beeld nooit geschetst, dat doe jij.quote:Dus hoogstwaarschijnlijk ben je op z'n minst serieel monogaam, al een stukje verder weg van dat ideaalbeeld wat je zelf schept vindt je ook niet, zo'n typje van wordt het moeilijk dan geef ik lekker op, ga ik lekker naar de volgende.
Ik ben daarin denk ik trouwer dan jij ooit zal zijn omhooggevallen meneertje...
Geen slechte ervaringen hoor, maar ook niet dat paradijselijke gevoel wat jij er blijkbaar aan overhoudt.quote:
Of heb je eens een keertje wel zomaar met iemand het bed gedeeld, was dat een slechte ervaring en hang je daar al je kennis op?
Prima... alleen schijn ik het nodig te vinden uit een wat grotere poel te vissen en vind ik een geil mokkel die seks met me wil niet niet meteen een reden om er ook mee het bed in te duiken... sommige mensen hebben nu eenmaal hogere standaarden.quote:Oppervlakkig en banaal hoeft het helemaal niet te zijn namelijk, er kunnen diepere betekenissen achter zitten, kan hoeft niet, lang niet alles hoeft gedaan te worden om een diepere betekenis, sommige dingen die je gewoon omdat je ze leuk vindt...
Ow... jij bent zeker zo'n 'je moet het proberen voordat je weet of je het wel of niet leuk vindt'-type?quote:Er zijn dus 2 mogelijkheden, of je bent zelf wat je verafschuwt, neukt zelf in het rond en bent daar eigenlijk niet blij mee.
Of je praat zonder ook maar iets te weten over hetgeen waar je over praat.
Ik ben een compulsieve sadist Xen.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hoewel ik het tot op zekere hoogte met je eens ben, vraag ik me wel af waarom je deze discussie keer op keer aangaat met ero, of zij met jou. Jullie denken wezenlijk anders over de zaken en kunnen de ander echt niet overtuigen.
Wil je erover pratenquote:Op donderdag 13 april 2006 01:39 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik ben een compulsieve sadist Xen.![]()
Dom figuur, ik HEB een diepgaande relatie, die niet vasthangt aan seks, het is GEEN makkelijke uitweg, omdat deze weg je dwingt elkaar helemaal te kennen, je dwingt eerlijk en open te zijn, je dwingt goed te comminuceren...quote:Op donderdag 13 april 2006 00:42 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Laat ze maar kijken hoor, ik zie geen reden om daarom te gaan schuimbekken. Ik word alleen pissig als m'n vertouwen wordt beschaamd. En dat jij nou toevallig op het niveau: 'neuk er maar op los, maar vertel het me wel even' zit; maakt van jou geen heilige ero. Als je verwachtingen van een levenspartner zo laag zijn, is het ook moeilijk om in je vertrouwen te worden aangetast niet? Jij noemt het 'open-minded', ik noem het een makkelijke uitweg.
Heb jij niet een keer gezegd dat je - als je nu nog geen partner had - niet iemand wilde die een monogame relatie wilde? Wat ik daaruit opmaak, is dat jij rondneuken belangrijker vindt dan een diepgaande relatie (en tevens wat oppervlakkig).![]()
?????????????????????????quote:Op donderdag 13 april 2006 01:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Owja... jij was diegene die het erger vond dat je partner fantaseerde over seks met een ander dan dat ie het daadwerkelijk deed.![]()
Het zijn geen kunstgrepen, het is iets wat wij SAMEN wilde, iets waar we SAMEN voor gegaan zijn, niemand in onze relatie boet in in welbevinden hierdoor, zie dat toch eens in zeg dat wij daarin ANDERS zijn dan jij bent, dat wat jij bent niet heilig voor de hele wereld is.quote:Ja? en? Ik heb dat beeld nooit geschetst, dat doe jij.![]()
Moet je dan perse allerlei kunstgrepen uit gaan halen om een relatie dragelijk te houden? Als ik een relatie niet meer ziet zitten, dan kap ik gewoon ja... ik ga niet inboeten op m'n persoonlijk welbevinden; wat ook niet nodig zou moeten zijn als je 100% bij elkaar past. Tot die tijd blijft het een zoektocht ja.![]()
Niet altijd, lang niet altijd, vaak is het gewoon lekkere seks, maar er zitten toch wel hele diepe ervaringen tussen, maarja, daarvoor moet je wel openstaan...quote:Geen slechte ervaringen hoor, maar ook niet dat paradijselijke gevoel wat jij er blijkbaar aan overhoudt.![]()
Zucht, dat we een open relatie hebben betekend niet dat we met iedereen die zich aanbiedt het bed induiken...quote:Prima... alleen schijn ik het nodig te vinden uit een wat grotere poel te vissen en vind ik een geil mokkel die seks met me wil niet niet meteen een reden om er ook mee het bed in te duiken... sommige mensen hebben nu eenmaal hogere standaarden.![]()
Neen, want als het je niets lijkt zal het ook een supersnertervaring worden, dit kan je alleen doen als je beiden het echt wil.quote:Ow... jij bent zeker zo'n 'je moet het proberen voordat je weet of je het wel of niet leuk vindt'-type?![]()
Da's gek, voor mij is het allemaal heel erg ongedwongen; het is zelfs geen 'keuze'. Het gaat me erg natuurlijk af.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Dom figuur, ik HEB een diepgaande relatie, die niet vasthangt aan seks, het is GEEN makkelijke uitweg, omdat deze weg je dwingt elkaar helemaal te kennen, je dwingt eerlijk en open te zijn, je dwingt goed te comminuceren...
quote:Dit is dat nare arrogante van jou wat ik bedoel, JIJ schaalt het lager in en dus is het zo.
Maar monogamie is voor jou wel een dealbreaker begrijp ik daaruit. Dat is net zoiets als een partner zoeken die Hilbrand Nawijn wel een toffe gozer vindt; moeilijk te vinden en uiteindelijk totaal zinloos als een betekenisvolle relatie je uitgangspunt is.quote:Ik zou idd als ik een nieuwe partner zou zoeken openminded op seksgebied op mijn verlanglijstje hebben staan, zo heb jij monogamie op je verlanglijstje staan, is presies hetzelfde...
Daarmee zeg ik niet dat rondneuken belangerijker is dan een diepgaande relatie, maar zeg ik dat ik een diepgaande relatie wil met iemand die bij me past.
Tja, kan dat het zo overkomt, maar is niet zo, het brengt je als je er beiden ok mee bent, het beiden wil, dichter bij elkaar, aangetoond door het feit dat "swingers" algemeen genomen LANGERE huwelijken hebben dan zelfs monogamen...quote:Op donderdag 13 april 2006 14:47 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Da's gek, voor mij is het allemaal heel erg ongedwongen; het is zelfs geen 'keuze'. Het gaat me erg natuurlijk af.Al die dingen die jij opsomt klinken mij nogal geforceerd ero.
Een open relatie is toch voor jou een dealbreaker, wat is het verschil????quote:Maar monogamie is voor jou wel een dealbreaker begrijp ik daaruit. Dat is net zoiets als een partner zoeken die Hilbrand Nawijn wel een toffe gozer vindt; moeilijk te vinden en uiteindelijk totaal zinloos als een betekenisvolle relatie je uitgangspunt is.![]()
Dan was dat Lupa zeker... ik verwar jullie twee wel vaker met elkaar.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:27 schreef erodome het volgende:
?????????????????????????
Nonses, hij fantaseerd maar wat hij wil, dat boeit me helemaal niets.
Toch vreemd dat jullie het 'toevallig' allebei wel ok vonden; jullie wisten het op voorhand immers niet van elkaar toch? Dan vraag ik me toch af waarom dat zo is, want in 99 van de 100 gevallen had je als antwoord: 'ben je helemaal gek?' gekregen.quote:Het zijn geen kunstgrepen, het is iets wat wij SAMEN wilde, iets waar we SAMEN voor gegaan zijn, niemand in onze relatie boet in in welbevinden hierdoor, zie dat toch eens in zeg dat wij daarin ANDERS zijn dan jij bent, dat wat jij bent niet heilig voor de hele wereld is.
Ow? Veel volwassen relaties gehad dus? Je weet dat hij de perfecte kerel voor je is omdat je veel hebt kunnen vergelijken?... Je gaat me toch niet vertellen dat hij je eerste serieuze relatie was?quote:Wij passen ECHT bij elkaar, zijn al bijna 14 jaar samen en kunnen ons nog gedragen als verliefde tieners, we houden zielsveel van elkaar, willen bij niemand anders zijn.
Ik WIL niet zoeken, ik heb al gevonden, wij zijn gelukkig met hoe we in het leven staan, wij zijn gelukkig met elkaar, accepteer dat nu eens, zo moeilijk is het niet.
Vind ik ook... wat mij betreft neuk je elk weekend, verkleed als koningin Beatrix, een schapenkarkas; maar als ik vraag: 'He, waarom doe je dat?', dan krijg ik nooit een bevredigend antwoord; daarvoor moet ik mensen toch wat meer uit hun tent lokken.quote:Nergens zeg ik, mijn manier is beter, jij zou dat ook moeten doen anders ben je minder.
Ieder moet dat soort dingen gewoon voor zichzelf beslissen en waar je beiden gelukkig mee bent is wat goed is en in ons geval is dat dus een open relatie.
De tranen staan in m'n ogen door je ontroerende pleidooi.quote:Niet altijd, lang niet altijd, vaak is het gewoon lekkere seks, maar er zitten toch wel hele diepe ervaringen tussen, maarja, daarvoor moet je wel openstaan...
Nee, maar daarvoor heb ik wel wat meer moeite moeten insteken... de jacht zelf is voor mij toch 50% van de fun.quote:Zucht, dat we een open relatie hebben betekend niet dat we met iedereen die zich aanbiedt het bed induiken...
Als we met iemand gaan is dat omdat het op dat moment klikt, het leuk is en daar vloeit wat uit voort, zelf neuk je ook weleens zomaar heb je net gezegd, dus zo heel vreemd moet dit jou toch niet zijn...
Ahuhquote:Neen, want als het je niets lijkt zal het ook een supersnertervaring worden, dit kan je alleen doen als je beiden het echt wil.
En wat ik van jou vraag, is dat je eindelijk onderkent dat je Frans Bauer-achtige belevingen hebt bij polygamische seksavontuurtjes.quote:Het enige wat ik vraag is dat je uit je ivoren toren omlaag komt en ziet dat er ook andere wegen, andere waarheden zijn en dat die niet minder zijn omdat jij ze niet aanhangt.
O jaquote:Op donderdag 13 april 2006 15:03 schreef Oksel het volgende:
Monogamie druist tegen de natuurregels in, en is voor lelijke nerds of asexuele mietjes met ongezond zaad, die geen voortplantingsbehoefte hebben, of slechte genen hebben die geen enkele vrouw wil doordragen aan hun kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk, buiten de deur neuken en thuis een vrouwtje die je eten klaarstooft en ook nog eens vraagt of je hebt genoten. Perfect voor mensen die zich niet 100% kunnen/willen binden. Een leuk 'papieren' huwelijk dus.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, kan dat het zo overkomt, maar is niet zo, het brengt je als je er beiden ok mee bent, het beiden wil, dichter bij elkaar, aangetoond door het feit dat "swingers" algemeen genomen LANGERE huwelijken hebben dan zelfs monogamen...
Dat is voor mij geen definitie van een relatie, eerder voor een rondneuklevensstijl met gedeelde boedel.quote:Dat feit zegt toch niet dat het zo slecht is voor een relatie, maar nogmaals, mits beiden het willen.
Shit... dan zit ik verkeerd, ik dacht dat het over iets anders ging.quote:Tussen een goede monogame relatie en een goede open relatie zit niet echt verschil, alleen dan het feit dat er wel of niet met anderen het bed wordt gedeeld.
100x zoveel meiden waar ik uit kan kiezen; en dat is wel nodig, want ik ben redelijk kieskeurig.quote:Een open relatie is toch voor jou een dealbreaker, wat is het verschil????
Owja... jouw 'pure monogamie'-definitiequote:Kan ik ook wel zeggen, mensen die echt een heel leven monogaam zijn zijn meer dan zeldzaam, dus wat je zoekt is bijna onmogelijk, kan je beter een open relatie hebben, maar zo werkt het niet he, jij wil een monogame relatie en ziet dat als onoverkomelijke eis, ik zeg dat mijn voorkeur uitgaat naar iemand die de relatie open wil gooien.
You go girl.quote:En er zijn zat mensen die een open relatie willen in wat voor vorm dan ook, zat mensen om uit te kiezen, ik wil gewoon iemand die bij me past en voor iemand waarvoor ik nog geen diepgaande gevoelens heb ga ik niet alles opgeven wat ik leuk vind, doe ook mijn dieren niet weg voor een relatie, doe ook niet net alsof ik geen kind heb, doe ook niet net alsof ik hartstikke rechts ben voor iemand enz enz enz enz enz enz enz, zo zijn er zoveel dingen die je zoekt bij een partner of niet zoekt...
Er zijn heeeeeeeeeeel veel mensen die weleens nieuwschierig zijn naar een trio en dat soort zaken, komt veel vaker voor dan je denkt poppetje.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dan was dat Lupa zeker... ik verwar jullie twee wel vaker met elkaar.![]()
[..]
Toch vreemd dat jullie het 'toevallig' allebei wel ok vonden; jullie wisten het op voorhand immers niet van elkaar toch? Dan vraag ik me toch af waarom dat zo is, want in 99 van de 100 gevallen had je als antwoord: 'ben je helemaal gek?' gekregen.![]()
Nee, ik heb niet veel volwassen relatie's gehad, ja de eerste keer was raak en waarom ik denk te weten hoe MIJN relatie werkt is omdat ik er al 14 jaar inzit...quote:Ow? Veel volwassen relaties gehad dus? Je weet dat hij de perfecte kerel voor je is omdat je veel hebt kunnen vergelijken?... Je gaat me toch niet vertellen dat hij je eerste serieuze relatie was?En dat je daarom zoveel inzicht hebt in wat een relatie inhoudt?
![]()
Het zou beter gaan als je gewoon zou aangeven waarop je dan antwoord wil, want wat ik ook zeg, het is volgens jou toch niet zo...quote:Vind ik ook... wat mij betreft neuk je elk weekend, verkleed als koningin Beatrix, een schapenkarkas; maar als ik vraag: 'He, waarom doe je dat?', dan krijg ik nooit een bevredigend antwoord; daarvoor moet ik mensen toch wat meer uit hun tent lokken.![]()
Het enige wat jij doet in de discussie is zielig doen, lekker kortzichtig zijn, lekker vanuit je eigen denkkadertje blijven kijken, maar zo zal je nooit kunnen begrijpen waarom anderen iets doen.quote:De tranen staan in m'n ogen door je ontroerende pleidooi.![]()
Sorry, maar liefde is voor mij wat meer waard dan dat stomme jagen, types zoals jij worden relatie's al tevaak zat omdat ze dat jagen zo missen, denk daar maar eens over na....quote:Nee, maar daarvoor heb ik wel wat meer moeite moeten insteken... de jacht zelf is voor mij toch 50% van de fun.![]()
Ben jij erbij dan, want je weet het allemaal zo goed, dat je vast bergen van ervaring hebt, voor mijn deur ligt te wachten en me achterna gaat als ik wat ga doen op dat gebied om te spioneren ofzo?quote:Ahuh![]()
[..]
En wat ik van jou vraag, is dat je eindelijk onderkent dat je Frans Bauer-achtige belevingen hebt bij polygamische seksavontuurtjes.![]()
Voor iemand die vraagt luister je bar slecht naar de antwoorden...quote:Op donderdag 13 april 2006 15:37 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Tuurlijk, buiten de deur neuken en thuis een vrouwtje die je eten klaarstooft en ook nog eens vraagt of je hebt genoten. Perfect voor mensen die zich niet 100% kunnen/willen binden. Een leuk 'papieren' huwelijk dus.![]()
Je bent je er niet eens bewust van dat "swingers" in de meeste gevallen dat soort dingen samen doen he?quote:Dat is voor mij geen definitie van een relatie, eerder voor een rondneuklevensstijl met gedeelde boedel.![]()
Ik heb geen 100-den mensen nodig om uit te kiezen, ik heb degene die ik wil al en daarin ben ik ontzettend kieskeurig...quote:Shit... dan zit ik verkeerd, ik dacht dat het over iets anders ging.![]()
(Duh)![]()
[..]
100x zoveel meiden waar ik uit kan kiezen; en dat is wel nodig, want ik ben redelijk kieskeurig.![]()
Je weet dondersgoed dat heeeeeeeeeeel veel mensen vreemd gaan, dat heeeeeeeeeeeel veel relatie's stranden, dat is gewoon een feit, dat monogame van de wereld is meer schijn dan waarheid.quote:Owja... jouw 'pure monogamie'-definitieLeuk dat je dat zo koel kan afvinken op je 'ideale levenspartner'-lijst.
![]()
[..]
You go girl.![]()
Tuurlijk, jij niet dan?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef erodome het volgende:
Jij gaat echt teveel uit van je eigen gedachtegang, vanuit je eigen blikveld.
Ok *zet op lijstje: erodome's kennis van relaties is nihil.quote:Nee, ik heb niet veel volwassen relatie's gehad, ja de eerste keer was raak en waarom ik denk te weten hoe MIJN relatie werkt is omdat ik er al 14 jaar inzit...
Je hoeft echt niet met verschillende mensen een relatie gehad te hebben om te weten wat een relatie inhoudt, bij mij was het gewoon gelijk raak, 14 jaar ervaring geeft mij inzicht over wat een relatie voor mij inhoud.
Ik heb wel vele andere relatie's gezien en ander soortige banden die op relatie's lijken met mensen.
Ja... heb ik ooit geprobeerd, maar daar vond ik niets aan.quote:Het zou beter gaan als je gewoon zou aangeven waarop je dan antwoord wil, want wat ik ook zeg, het is volgens jou toch niet zo...
Uitgebreid? of Ingeperkt? 'T is net hoe je er tegenaan kijkt. Je zou er ook uit kunnen opmaken dat je minder met elkaar deelt wat echt alleen van jullie beiden is.quote:Waarom doen wij dit, omdat we het willen, omdat we het leuk vinden, omdat we ervan genieten, veel meer zit er niet achter, we hebben besloten na wat nieuwschierigheid eens wat te proberen, dat beviel goed, zo goed dat we het hebben uitgebreid naar een open relatie, waar we beiden gelukkig mee zijn.
O, ik begrijp het wel. Het is alleen wanneer je mensen (zoals jij) vertelt waar hun gedrag op is gebaseerd, dat ze ineens erg defensief gaan doen omdat ze het als een soort 'heilige graal van de seksualiteit' zien; en wee diegene die hun motieven in twijfel trekt.quote:Het enige wat jij doet in de discussie is zielig doen, lekker kortzichtig zijn, lekker vanuit je eigen denkkadertje blijven kijken, maar zo zal je nooit kunnen begrijpen waarom anderen iets doen.
quote:Sorry, maar liefde is voor mij wat meer waard dan dat stomme jagen, types zoals jij worden relatie's al tevaak zat omdat ze dat jagen zo missen, denk daar maar eens over na....
Voyeurisme is niet echt mijn dingquote:Ben jij erbij dan, want je weet het allemaal zo goed, dat je vast bergen van ervaring hebt, voor mijn deur ligt te wachten en me achterna gaat als ik wat ga doen op dat gebied om te spioneren ofzo?
Ga toch heen man...
Dat komt omdat ik steeds hetzelfde van je lees.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef erodome het volgende:
Voor iemand die vraagt luister je bar slecht naar de antwoorden...
Zegt iemand die nog maar 1 relatie heeft gehad.quote:En nee, niets met niet 100% willen binden, wij hebben een binding die sterker is dan die van menig ander
Waarom heb je moeilijke perioden dan? Alles was toch koek en ei?quote:, gaan volop voor elkaar, geven niet makkelijk op in moeilijke periode's, tonen onze gevoelens open en bloot voor elkaar...
Nogmaals, ken je ons ofzo, nee, dus lul niet uit je nek man...
Jawel hoor, 't zou schandelijk zijn als ze het buiten elkaars blikveld deden zeg!!!quote:Je bent je er niet eens bewust van dat "swingers" in de meeste gevallen dat soort dingen samen doen he?
Ik heb daar geen probleem mee hoor, alleen zouden ze het moeten behandelen als een soort 'special olympics'; leuke poging, leuke prestatie, maar toch niet echt topniveau.quote:En weer leg je JOUW definitie van een relatie op aan anderen, als anderen daar toch gelukkig mee zijn en daar samen gelukkig oud mee worden, wat is jouw probleem daar dan mee?
Ja, de eerste kerel waar je over struikelde.quote:Ik heb geen 100-den mensen nodig om uit te kiezen, ik heb degene die ik wil al en daarin ben ik ontzettend kieskeurig...
Klopt, maar ben jij daarom relatiegewijs dan zoveel anders dan die mensen omdat je het toevallig vertelt? Er is klaarblijkelijk een gat dat gevuld moet worden (no pun intendedquote:Je weet dondersgoed dat heeeeeeeeeeel veel mensen vreemd gaan, dat heeeeeeeeeeeel veel relatie's stranden, dat is gewoon een feit, dat monogame van de wereld is meer schijn dan waarheid.
Dat vind ik beter dan een relatie kunstmatig in stand houden omdat je bang bent alleen in die grote boze wereld te staan.quote:En mijn definitie van monogamie is de definitie van de vandale, ik weet ook wel dat het bij jou en anderen om seriele monogamie gaat, van die types van oei, het wordt even lastig, nu ren ik snel weg, of van die types van ik mis het jagen zo, ga snel weer weg...
Alleen in jouw eigen verwarde hoofdje ero.quote:Zo ben ik dus niet, op dat gebied ben ik monogamer als jij bent liefje van me....
Yep, en eis 1 is gebaseerd op persoonlijkheid, en niet op seks.quote:En ja iedereen heeft een lijst van eisen voor een toekomstige partner, soms wijk je daar in de praktijk van af, maar je gaat mij niet vertellen dat jij geen eisen hebt.
Dan is de liefde vanuit haar optiek overduidelijk niet 100% naar mij gericht en kan ze dus optyfen.quote:Maar om toch even zo te redeneren, jij komt een meisje tegen, mega leuk meisje, alles klikt tussen jullie, echt alles, een perfectere partner ben je nog niet tegengekomen.
Maar het meisje geeft aan open te zijn op relatiegebied.
Nee, want ik doe niet aan halfslachtige relaties.quote:Dan zeg jij dus ok, want tja, als je die redenering bij mij wil gebruiken gaat die ook voor jou op toch?
The woman won't stop.quote:
quote:Op donderdag 13 april 2006 17:56 schreef erodome het volgende:
Nichthedick, je gaat maar tegen een andere boom aan staan blaffen, je bent echt heel erg triest weet je dat....
Tegen de tijd dat je op een normale manier kan discuseren kom je maar weer terug, kind...
Normaal spellen zal ik nooit kunnen, nogmaals, daar zij jaren aan bijlessen aan gespendeerd...quote:Op donderdag 13 april 2006 18:32 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Zorg jij dan dat je eindelijk normaal kan spellen?![]()
Bovendien zit dit 'kind' niet half jankend echter de PC, erg volwassen gedrag ero... het werd je waarschijnlijk wat te heet onder je polygame voetjes.![]()
Wil je een safety word? Dan kan je even bijkomen van onze SM-spelletje op fok! als het nodig is.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Normaal spellen zal ik nooit kunnen, nogmaals, daar zij jaren aan bijlessen aan gespendeerd...
Ik zit niet half jankend achter mijn pc, heb alleen geen zin in een afzeikrondje, want dat is wat jij doet, je discuseerd niet, je zeikt af...
En ik weet dat ik masochistisch ingesteld ben, maar zo masochistisch nu ook weer niet.
Je hanteerd gewoon een hele nare manier van praten met iemand, zo kom je nooit ergens, maar blijf maar lekker in je ivoren torentje zitten denken dat je oh zo geweldig ben als je daar gelukkig van wordt.
Is goed, mag jij mijn FokDom zijnquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:08 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wil je een safety word? Dan kan je even bijkomen van onze SM-spelletje op fok! als het nodig is.![]()
![]()
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |