abonnement Unibet Coolblue
pi_2356130
Nou d'r is nog geen topic over Oasis bij deze is het enige echte Oasis topic geopend ...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Mijn favo Oasis album: Definitely Maybe
Oasis song: Live Forever

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ik heb net het nieuwe Oasis nummer 'Force of Nature' van een vriend gekregen en het begin van FoN lijkt verdacht veel op het begin van 'Nightclubbing' van Iggy Pop alleen is de FoN versie iets sneller

Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_2356141
Oasis - Wonderwall
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_2356147
Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996
pi_2356151
Iedereen roept altijd dat ze te erg gehyped en enorm overschat zijn

en ik vind dat niet terecht. Ze zijn live echt wel goed, en met 'wonderwall' en 'don't look back in anger' hebben ze bewezen dat ze echt juweeltjes van nummers kunnen schrijven

  zondag 2 december 2001 @ 17:33:50 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2356179
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef Beatrice het volgende:
Iedereen roept altijd dat ze te erg gehyped en enorm overschat zijn
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 2 december 2001 @ 17:34:30 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2356185
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef the_undertaker het volgende:
Oasis - Wonderwall
Je moet de mike flowers versie eens horen, die lijkt nog op het origineel... (oasis heb gejat... Celon Rob Stenders...)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 2 december 2001 @ 17:35:23 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2356197
Fokking in the bushes, mooi gitaarspel met dramatisch verloop...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Trouwste user 2022 zondag 2 december 2001 @ 17:35:58 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_2356201
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:28 schreef starshine-girl het volgende:


Ik heb net het nieuwe Oasis nummer 'Force of Nature' van een vriend gekregen en het begin van FoN lijkt verdacht veel op het begin van 'Nightclubbing' van Iggy Pop alleen is de FoN versie iets sneller


Dan hebben ze een keer niet van de Beatles gejat.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_2356204
Ik heb bijna al hun cd's, die laatste weiger ik te kopen.
Het is wel duidelijk dat die jongens grote fans zijn van bepaalde bands, zoals The Beatles. Go let it out is half Strawberry Fields forever, en de Gallagher-broertjes hebben zelfs de zware wenkbrauwen van George Harrison afgekeken.
Definitely Maybe kwam uit toen ik in Engeland zat, en samen met Morning Glory vind ik dat nog steeds twee erg goeie (ik wilde bijna fantastisch typen) cd's. Ik schaam me er wel voor dat ik ooit in een pub Champagne Supernova heb gezongen.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 2 december 2001 @ 17:37:43 #10
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2356215
Ik vind ze erg gehyped en overschat.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2356655
Ik heb een keer oasis gezien, en was een ronduit zielige vertoning....

verder vind ik oasis maar saai.

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_2356666
Ik heb 3 cd's van ze en ik vind ze wel okee moe'k zeggen. Vooral hun Unplugged concert vind ik wel te pruimen. Ik kan niet zeggen dat hun cd's een vaste plek in mijn cd wisselaar hebben, maar ik vind het nog steeds best leuk.

Oh.. voor de zwartkijkers, misschien moeten jullie Gas Panic eens proberen. Mocht ook dit niks zijn, dan is er geen hoop meer dat jullie het ooit nog wat gaan vinden, maar probeer het toch ff .

Maar idd, het klinkt soms wel wat gejat en ze zijn idd wat arrogant.. Oh, leuk feitje. 't schijnt dat Marilyn Manson "Be Here Now" als een van zijn favo platen ziet . Jaja.

  zondag 2 december 2001 @ 18:38:15 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2356743
Nou ja, ze hebben wel aardige dingen gedaan, hoor. "Shakermaker" vind ik nog steeds een leuk nummer, 't is jammer dat ze niet meer in die richting hebben gedaan. En ik vind Noel Gallagher een waardeloze lead-gitarist. Laat die solo's voortaan ook maar weg.

Zo, genoeg gekraakt...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2356833
quote:
Op zondag 02 december 2001 18:38 schreef Zanderrr het volgende:
Zo, genoeg gekraakt...
Point taken . Nou ja, ieder z'n herrie zeg ik altijd . Dit is de mijne .
pi_2357290
quote:
Op zondag 02 december 2001 18:38 schreef Zanderrr het volgende:
En ik vind Noel Gallagher een waardeloze lead-gitarist. Laat die solo's voortaan ook maar weg.
Ach dat valt nog best mee, ik heb best leuke dingen van hem gehoord. Denk aan "Don't go away" of "Don't look back in anger": hoogstaand gitaarspel is het niet, maar het past wel bij de muziek.

Over het algemeen vind ik Oasis best goed. Op hun eerste drie CDs staan echt een paar hele goede nummers (ook veel matige). Het is alleen jammer dat ze niet erg origineel zijn. Na "Be here now" heb ik niet meer erg veel naar ze geluisterd.

Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
  zondag 2 december 2001 @ 19:43:02 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2357337
Tis vooral de attitude van Oasis die me niet aanstaat. Ik hou niet van mensen die overtuigd zijn van hun eigen superieuriteit.

Qua muziek vind ik ze weinig origineel of schokkend, maar best aan te horen. Hits als "Wonderwall" en "Dont look back in anger" zijn lekkere nummers om meiden mee te scoren als ik mn gitaar meeneem naar het strand of het park ofzo

pi_2358406
Champagne Supernova vind ik een super nummer.. rest van dat album is ook nog wel te doen.. verders kunnen ze me niet echt boeien.. er zijn genoeg beteren britse bandjes
Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_2359612
Ik vind 'what's the story (morning glory)' echt een supergoede cd.

Misschien wel compleet bij elkaar gejat maar wat kan mij dat nou verrotten met zulke fantastische nummers.
STATEMENT!

En of het brak gitaarspel is van Noel kan ik toch niet beoordelen want mijn gitaarspel is nog veel brakker

Hmmzz....
  maandag 3 december 2001 @ 00:10:08 #19
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2360324
Okee ze hebben misschien een paar leuke nummers, maar ze zijn ongelovelijk misplaatst arrogant, de zanger ziet er niet uit als ie live zingt (handen op z'n rug wat is dat nou voor houding) en ze zijn niet origineel. 't Was volgens mij nooit wat geworden als ze niet zo gehyped waren door de Engelse muziekpers, maar ja die houden nou eenmaal van arrogantie
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 3 december 2001 @ 00:11:55 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2360344
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
Okee ze hebben misschien een paar leuke nummers, maar ze zijn ongelovelijk misplaatst arrogant, de zanger ziet er niet uit als ie live zingt (handen op z'n rug wat is dat nou voor houding) en ze zijn niet origineel. 't Was volgens mij nooit wat geworden als ze niet zo gehyped waren door de Engelse muziekpers, maar ja die houden nou eenmaal van arrogantie
Euh, ja... maar wat wil je nou? Staat 'ie anders dan andere zangers dan is het fout, maar ze moeten wel origineel zijn. Tis ook nooit goed
pi_2360562
quote:
Op zondag 02 december 2001 19:43 schreef Tijn het volgende:
Tis vooral de attitude van Oasis die me niet aanstaat. Ik hou niet van mensen die overtuigd zijn van hun eigen superieuriteit.
In het begin werd ik helemaal gek van die attitude, maar vergeet niet dat het ook een truc is om meer naamsbekendheid te krijgen.

Ik vindt het nog steeds best wel een saaie band, maar ik moet toegeven dat "Right here right now" (zo heet dat nummer toch?) wel geinig is.

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  maandag 3 december 2001 @ 00:39:51 #22
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2360619
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh, ja... maar wat wil je nou? Staat 'ie anders dan andere zangers dan is het fout, maar ze moeten wel origineel zijn. Tis ook nooit goed


Ik bedoel dat ik vind dat de muziek origineler mag. En tsjaa die houding van 'm is misschien wel origineel maar straalt ook een ongelovelijke ongeinteresseerdheid uit en dat stoort me.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 3 december 2001 @ 00:41:20 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2360637
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:39 schreef ullie het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik vind dat de muziek origineler mag. En tsjaa die houding van 'm is misschien wel origineel maar straalt ook een ongelovelijke ongeinteresseerdheid uit en dat stoort me.


duh, twas eigenlijk maar een geintje...
  maandag 3 december 2001 @ 00:48:41 #24
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2360694
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

duh, twas eigenlijk maar een geintje...


ja ach slaapgebrek en bladiebladiebla
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_2361517
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:34 schreef Los_Bastardos het volgende:

[..]
Ik vindt het nog steeds best wel een saaie band, maar ik moet toegeven dat "Right here right now" (zo heet dat nummer toch?) wel geinig is.


Dat was een nummer van Fatboy Slim als ik me niet vergis . Maar je bedoeld waarschijnlijk D'you know what I mean.. In dat nummer jat ie trouwens van zijn eigen nummer, het accoordenschema is nm praktisch (bijna exact) Wonderwall. Maar hij's toch wel leuk eik.
pi_2361590
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
....en ze zijn niet origineel.
Moet een band dan altijd origineel zijn??
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  maandag 3 december 2001 @ 10:31:56 #27
2391 Jimmy
Door het bot
pi_2361958
quote:
Op maandag 03 december 2001 08:18 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Moet een band dan altijd origineel zijn??


Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_2362172
Ik vind dat Oasis wel een paar leuke nummers heeft gehad maar verder echt niet wereldschokkend is ofzo.

En dan die arrogantie

pi_2362576
quote:
Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.


Elke band is origineel op zijn eigen manier ...
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 december 2001 @ 11:53:19 #30
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_2362592
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef Beatrice het volgende:
Iedereen roept altijd dat ze te erg gehyped en enorm overschat zijn
en dat zijn ze ook. Veeel te grote egos (vooral die 2 broertjes). 1 erg goeie cd, de rest is matig.
quote:
en ik vind dat niet terecht. Ze zijn live echt wel goed, en met 'wonderwall' en 'don't look back in anger' hebben ze bewezen dat ze echt juweeltjes van nummers kunnen schrijven
en je weet ook dat ze sindsdien niks meer gepresteerd hebben he?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 3 december 2001 @ 12:35:01 #31
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2362881
quote:
Op maandag 03 december 2001 11:50 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Elke band is origineel op zijn eigen manier ...


Ja Oasis is goed in het enorm arrogant overkomen, het jatten van nummers en het dan een 'tribute' noemen en gewoon algemeen zeiken (ja en daar kan ik ook wat van ) en das misschien wel een originele combinatie, maar de muziek blijft 3 keer niks.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_2362891
quote:
Op maandag 03 december 2001 12:35 schreef ullie het volgende:

[..]

Ja Oasis is goed in het enorm arrogant overkomen, het jatten van nummers en het dan een 'tribute' noemen en gewoon algemeen zeiken (ja en daar kan ik ook wat van ) en das misschien wel een originele combinatie, maar de muziek blijft 3 keer niks.


Dat is jouw mening
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_3257625
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:
Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996
*Schop*

Daar wil ik even een 'affirmative' onder zetten
Ik heb er net (What's The Story) Morning Glory ingelegd en na al die jaren.....doet dat me toch weer wat

Voetbal?
  vrijdag 22 februari 2002 @ 08:40:15 #34
10090 waspman
life is sweet
pi_3258201
quote:
Op zondag 02 december 2001 18:38 schreef Zanderrr het volgende:
En ik vind Noel Gallagher een waardeloze lead-gitarist. Laat die solo's voortaan ook maar weg.
inderdaad.. en nu hebben ze een van 's werelds beste gitaristen in de band: Andy Bell, en wat mag hij doen? juist.. Bass spelen
  FOK!fossiel vrijdag 22 februari 2002 @ 11:49:11 #35
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_3259830
(What's the story) morning glory heb ik ook.
Best leuke cd.

Het nummer (What's the story) morning glory is een van mijn favorieten en Hello. En Wonderwall blijft ook erg leuk natuurlijk

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  vrijdag 22 februari 2002 @ 14:31:56 #36
23161 DiagrO
HaSta La VictOria SiEmpRe!!
pi_3261632
Hey mensen in mijn oogpunt hebben ze maar een beste nummer en dat is toch echt:

Don't look back in anger (what's the story morning glory)

En wie weet wat over de geruchten van het nieuwe album??

We will walk right over you!
  vrijdag 22 februari 2002 @ 14:34:46 #37
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3261671
Ik vind Oasis best leuk. Don't look back in anger is een geweldig nummer, en ze hebben wel meer goede dingen gedaan. Maar het is geen blur. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3262874
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 14:31 schreef DiagrO het volgende:
Hey mensen in mijn oogpunt hebben ze maar een beste nummer en dat is toch echt:

Don't look back in anger (what's the story morning glory)

En wie weet wat over de geruchten van het nieuwe album??


Single "The Hindu Times" zal op 15 april worden uitgebracht.
Album volgt in de zomer volgens NME.
Voetbal?
pi_3736451
http://www.divxsource.com/mp3/

Wees er snel bij !!!

Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  woensdag 21 augustus 2002 @ 20:12:56 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5479848
Ik zit net de live-cd van oasis te bekijken.
Staat daarop recorded bij John Lemon.

Nu mag het duidelijk zijn dat de heren Gallagher nogal onder de indruk zijn van John Lennon.

Ikzelf zie wel enige gelijkenis tussen John Lemon en John Lennon.

Wat denk men...
Toeval?
Uitgekozen?
Verzonnen?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 22 augustus 2002 @ 08:19:32 #41
20619 Type
O positief...
pi_5487262
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:28 schreef starshine-girl het volgende:
Nou d'r is nog geen topic over Oasis bij deze is het enige echte Oasis topic geopend ...
schandalig dat dat er nog niet was
quote:
Mijn favo Oasis album: Definitely Maybe
Oasis song: Live Forever
Klinkt inderdaad lekker, maar imho is What's The Story toch een beter lopend album

En voor mij zijn dit de favo's:

  • Roll with it -> veeeeeeeel geluisterd toen mijn moeder gestorven was, heeft me er heel goed bovenop geholpen als ik weer verdrietig was, en doet dat nu nog steeds. Als ik me kut voel, dan zet ik Roll with it op en voel ik me beter
  • Wonderwall -> doet me denken aan mijn toenmalig beste vriendin, degene die mij voor het eerst Oasis heeft laten horen
  • Champagne Supernova -> Datzelfde meisje heb ik toen JAAAAAREN niet gezien (where were you while we were getting high...?)
  • Live Forever -> vriendin en stuff
  • Slide Away -> De text daarvan heb ik mooi netjes op een kaartje gezet en aan een rode roos gemaakt, en met valentijn aan mijn vriendin gegeven
  • Songbirds -> lekker vrolijk, lekker lieflijk
  • She is love -> krijg er gewoon elke keer tranen van in mijn ogen...
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:

  • Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996

    * Type is nog steeds niet naar een concert geweest van ze
    Heb alle CD's en shit, en heb zelfs een officiele Heathen Chemistry poster (jawel jawel, de voorkant van Heathen Chemistry, maar dan op f*ckin' posterformaat )
    Maar ik heb nog geen tijd/geld/kans gehad naar een concert te gaan
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 17:35 schreef Skull-splitter het volgende:
    Fokking in the bushes, mooi gitaarspel met dramatisch verloop...
    *kids were running around, playing and fuckin' in the bushes*
    Heb je de film Snatch gezien? Daar wordt dat nummer PERFECT gebruikt...
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 18:28 schreef Public Enemy het volgende:
    Ik heb een keer oasis gezien, en was een ronduit zielige vertoning....

    verder vind ik oasis maar saai.


    Schattige post, maar als je nu uitlegt WAAROM, dan komt het al iets intelligenter over
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 19:43 schreef Tijn het volgende:
    Tis vooral de attitude van Oasis die me niet aanstaat. Ik hou niet van mensen die overtuigd zijn van hun eigen superieuriteit.
    Arrogant moet je zijn, wil je iets bereiken in de wereld
    quote:
    Qua muziek vind ik ze weinig origineel of schokkend, maar best aan te horen. Hits als "Wonderwall" en "Dont look back in anger" zijn lekkere nummers om meiden mee te scoren als ik mn gitaar meeneem naar het strand of het park ofzo
    Hmm, en toch hebben ze veel betere nummers
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
    de zanger ziet er niet uit als ie live zingt (handen op z'n rug wat is dat nou voor houding)
    Sorry, maar dat is juist lekker uniek aan Liam imho, dat'ie er totaal niet uitziet, en dan niet alleen zijn houding
    En handen op de rug en de microfoon een stukje naar boven is toch niet iets dat je elke dag ziet he, dus toch weer WAT origineels
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 07:20 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
    het accoordenschema is nm praktisch (bijna exact) Wonderwall. Maar hij's toch wel leuk eik.
    *uche "Hello" *uche*
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Jimmy het volgende:

    [..]

    Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.


    Weah tha best fookin' bhand in tha whoole fookin' woald mahn!
    Geweldig vind ik het, gewoon humor
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 11:53 schreef Tokus het volgende:
    en je weet ook dat ze sindsdien niks meer gepresteerd hebben he?
    We hebben hier een bedmaatje mensen!
    hoe weet'ie anders dat ze niets meer gepresteerd hebben
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2002 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik vind Oasis best leuk. Don't look back in anger is een geweldig nummer, en ze hebben wel meer goede dingen gedaan. Maar het is geen blur. .
    En het hoeft ook geen Blur te zijn, want het is Oasis

    Persoonlijk:
    Ik vind het een geweldige band, vooral juist omdat ze er zo totaal niet uitzien, omdat ze een kutaccent hebben als ze praten, omdat Liam zingt met een fuckin' neusstemmetje en omdat ze een arrogantie hebben waar ik nog een puntje aan kan zuigen.
    Niet dat dat goede punten zijn, maar zeg nou zelf: ondanks die punten klinkt hun muziek nog lekker in de oren
    En dan ben je goed bezig vind ik

    Verder zit er voor mij een hele geschiedenis achter Oasis (vanaf groep 8 in de basisschool af zelfs ) dus het is best een major factor in mijn leven bij tijd en wijlen.

    En iets hoeft niet origineel/onconventioneel te zijn om goed te zijn imho. Zolang het maar lekker klinkt mag je coveren wat je wil van mij. Als je het nummer niet verkracht...
    Oasis heb ik nog nooit een nummer horen verkrachten als ze een nummer maakten 'geinspireerd door', dus who cares dat ze rifjes jatten van anderen

    En persoonlijk vind ik het gewoon heel relaxte soothing muziek, chill om naar te luisteren, dus dan waarom niet he

    En nog 1 laatste vraag voor ik deze ellendig lange post afsluit:
    wie weet voor wie Little James is geschreven, en waarom etc

    "Dance music is just that same silly beat over and over again
    and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
    -Liam Gallagher, Oasis
      donderdag 22 augustus 2002 @ 08:49:35 #42
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_5487350
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 08:19 schreef Type het volgende:

    En nog 1 laatste vraag voor ik deze ellendig lange post afsluit:
    wie weet voor wie Little James is geschreven, en waarom etc


    Was dat niet voor Lennon Galagher?
    Was lennon nou de zoon van Noel of van Liam.
    Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.

    Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!

    Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel. Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!

    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
      donderdag 22 augustus 2002 @ 09:00:16 #43
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_5487403
    Ik heb weinig met Oasis, maar Don't Look Back In Anger vind ik (hoewel gedeeltelijk gejat) toch best een leuk nummer.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      vrijdag 23 augustus 2002 @ 09:27:54 #44
    20619 Type
    O positief...
    pi_5501520
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 08:49 schreef XL het volgende:

    [..]

    Was dat niet voor Lennon Galagher?
    Was lennon nou de zoon van Noel of van Liam.
    Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.


    Voor mij ook niet
    quote:
    Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!
    Juist, en het gaat om de muziek, niet om de mensen
    En zolang de muziek goed is, is het alleen maar grappig te lezen wat er allemaal moeilijk gedaan wordt over wie en wat en hoe ze zijn
    quote:
    Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel.
    Ik heb ze nog nooit live gezien
    quote:
    Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!
    Wat ik ook nog steeds niet snap.
    Waarom ga je naar een concert toe als je het toch maar gaat verzieken enzo
    Jammer als je zo bent vind ik dan...
    "Dance music is just that same silly beat over and over again
    and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
    -Liam Gallagher, Oasis
    pi_5501540
    quote:
    Op vrijdag 23 augustus 2002 09:27 schreef Type het volgende:

    Wat ik ook nog steeds niet snap.
    Waarom ga je naar een concert toe als je het toch maar gaat verzieken enzo
    Jammer als je zo bent vind ik dan...


    Dat was op een meerdaags festival. Die mensen zijn er dan toch al en willen effe een beetje herrie schoppen ofzo.

    Ik heb ze in Vredenburg en de Bosche Koeienhallen gezien en daar was geen karton gooiend of wat dan ook gooiend publiek.

      vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:02:24 #46
    20619 Type
    O positief...
    pi_5501786
    quote:
    Op vrijdag 23 augustus 2002 09:30 schreef calvobbes het volgende:

    [..]

    Dat was op een meerdaags festival. Die mensen zijn er dan toch al en willen effe een beetje herrie schoppen ofzo.

    Ik heb ze in Vredenburg en de Bosche Koeienhallen gezien en daar was geen karton gooiend of wat dan ook gooiend publiek.


    Mja, al kom je daar voor andere bands, en ga je Oasis 'even meepikken', ga het dan niet verzieken voor de mensen die er wel staan omdat ze Oasis willen zien, ECHT willen zien
    Dan ben je echt zwaar triest bezig nml, of het nu bij Oasis is dat je rotzooi gaat trappen, of bij elke willekeurige andere band...
    "Dance music is just that same silly beat over and over again
    and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
    -Liam Gallagher, Oasis
      zaterdag 31 augustus 2002 @ 14:51:54 #47
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_5598240
    quote:
    Op vrijdag 23 augustus 2002 10:02 schreef Type het volgende:

    [..]

    Mja, al kom je daar voor andere bands, en ga je Oasis 'even meepikken', ga het dan niet verzieken voor de mensen die er wel staan omdat ze Oasis willen zien, ECHT willen zien
    Dan ben je echt zwaar triest bezig nml, of het nu bij Oasis is dat je rotzooi gaat trappen, of bij elke willekeurige andere band...


    Oasis heeft in zo'n geval natuurlijk wel zijn attitude tegen. Maar dat praat niks goed, het is wel weer leuk dat je dat net bij Oasis meemaakt. Daar hoort het eigenlijk wel weer een beetje bij...
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_9696591
    Kickje

    "Don't Look Back in Anger"
    "Some Might Say"
    "D'you Know What I Mean"

    En een nummer die mij even ontschoten is... "Free" of zo?

    Allemaal

    pi_9696825
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 08:49 schreef XL het volgende:

    [..]

    Was dat niet voor Lennon Galagher?
    Was lennon nou de zoon van Noel of van Liam.
    Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.

    Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!

    Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel. Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!


    sinds dat optreden ben ik fan van oasis. dat was inderdaad een heftige set. wat een sneer. erg goed. ik vind overigens standing on the shoulder of giants de beste oasis plaat. lekker spacy, die plaat drijft op her en der ingedubte gitaarfriemels. heel mooi gedaan, heel sfeervol ook.
      donderdag 10 april 2003 @ 16:44:02 #50
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_9701711
    favo nummers

    >some might say
    >free
    >all around the world [maar dan wel de 9 minuten versie )

    [b]@RemiLehmann[/b]
      donderdag 10 april 2003 @ 16:49:04 #51
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9701826
    hmmmmmmz Oasis

    ->F*cking in the bushes
    ->Go let it out

    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
    pi_10275915
    **Een harde shop omhoog**

    Oasis is gewoon erg lekker, heb alle singles en albums
    De beste nummers vind ik toch wel:
    Slide Away
    Don't go away
    She's electric
    Good to be free
    Stop crying your haert out

    Ik heb ze in november nog gezien in de Zenith in Lille en dat was toch wel erg goed, een heel stuk beter dan toen op Pinkpop.
    Ik hoop dat ze nog eens een keertje naar nederland komen want ik wil ze best nog wel een keertje zien, maar of ze dt daadwerkelijk nog gaan doen.....denk het niet

    wie het kleine niet eert is ambitieus
    pi_10296065
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2003 17:00 schreef Coencordia het volgende:Ik hoop dat ze nog eens een keertje naar nederland komen want ik wil ze best nog wel een keertje zien, maar of ze dt daadwerkelijk nog gaan doen.....denk het niet
    Ik hoop het wel ... maar ja na dat Pinkpop gebeuren van jaren geleden .. tja!
    Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
    pi_10297143
    Heb alles van Oasis. Magistrale band.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_12249491
    Als echte Nederlandse Oasis fan ga je maar naar het buitenland om ze te zien. Ben met de laatste tour in London en Hamburg geweest om ze te zien en het was fuckin' class.

    Volgens mij heeft iemand het al gezegd, maar ik zeg het nog maar eens. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

      woensdag 6 augustus 2003 @ 03:34:39 #56
    30934 nielspan
    TravellingtheOneAfter909
    pi_12249990
    * nielspan meldt zich aan als groot fan.
    Ik heb 8 CDs van ze, en nu geen zin om veel te typen maar om te gaan slapen, gezien het uur waarop ik dit typ.
    What is live without a little problem?
    pi_12250027
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2003 17:00 schreef Coencordia het volgende:
    Ik heb ze in november nog gezien in de Zenith in Lille en dat was toch wel erg goed, een heel stuk beter dan toen op Pinkpop.
    Ik hoop dat ze nog eens een keertje naar nederland komen want ik wil ze best nog wel een keertje zien, maar of ze dt daadwerkelijk nog gaan doen.....denk het niet
    Ik heb een bootleg van hun in Paris, Zenith van 17 september 2002. Wat een fantastische set was dat zeg. Die sfeer daar was ook grandioos. Had ik echt heel erg graag bij willen zijn

    Favoriete nummers: Champagne Supernova, All Around The World en Gas Panic!

    With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
      donderdag 7 augustus 2003 @ 20:58:59 #58
    57998 MagicPie
    Life Is Not A Rehearsal
    pi_12287555
    Aan m'n username kan je ook wel zien dat ik Oasis fan ben.
    Ik heb (bijna) alles van ze. Ik ben nu aan het sparen om ze nog een keer te zien. Ze zullen wel denk ik niet meer zo snel naar Nederland komen, dus ga ik maar naar hun toe. Ookal hoop ik dat, wanneer hun nieuwe album uitkomt, ze de volgende tour toch wel Nederland of Belgie bezoeken. Scheelt toch weer wat Euro's. Mijn favo nummers van hun zijn denk ik op dit moment:

    Some Might Say
    Slide Away
    Rockin' Chair
    The Hindu Times
    Stand By Me
    Champagne Supernova

    Maar eigenlijk kan ik naar elk nummer van hun luisteren...

    Imagine the future
    Woke up with a scream
    I was buying some feelings
    From a vending machine
    pi_12291319
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2003 20:58 schreef MagicPie het volgende:
    Aan m'n username kan je ook wel zien dat ik Oasis fan ben.
    Ik heb (bijna) alles van ze. Ik ben nu aan het sparen om ze nog een keer te zien. Ze zullen wel denk ik niet meer zo snel naar Nederland komen, dus ga ik maar naar hun toe. Ookal hoop ik dat, wanneer hun nieuwe album uitkomt, ze de volgende tour toch wel Nederland of Belgie bezoeken. Scheelt toch weer wat Euro's. Mijn favo nummers van hun zijn denk ik op dit moment:


    Some Might Say
    Slide Away
    Rockin' Chair
    The Hindu Times
    Stand By Me
    Champagne Supernova

    Maar eigenlijk kan ik naar elk nummer van hun luisteren...


    Oasis in Engeland zien is nog het leukst.
    pi_12293922
    Persoonlijk is Oasis voor mij een van de (misschien wel dé) beste band van de eind negentiger jaren. Praktisch alle nummers van hun eerste 2 albums zijn super! Wat jaartjes terug was ik al bekend met 'Don't Look Back In Anger' en 'Wonderwall', maar ik werd pas echt fan geworden na 'd'You Know What I Mean' en 'Stand By Me' gehoord te hebben.

    Dat hele attitude gezeik laat me eerlijk gezegd koud, alhoewel het deels wel tot uiting komt in hun nummers en zeker in hun live optredens wat me dan toch wel boeit. Bij het luisteren van hun muziek (en dan vooral de wat oudere nummers) komt toch vaak het rebelse in hun muziek naar voren dat zo authentiek klinkt dat het me erg aanspreekt. Helaas kom ik dat tegenwoordig niet meer tegen in bands wat erg jammer is.

    Veel menen Oasis ook eenzijdig te vinden, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Nummers als 'Champagne Supernova', 'All Around The World' zijn haast ballads die in de verste verte niet lijken op de veel minder melancholisch klinkende nummers als 'Supersonic' of 'Cigarettes And Alcohol' die echt rock and roll zijn.
    'Standing On The Sholders Of Giants' en 'Heathen Chemistry' vind ik helaas van een iets minder hoog kaliber, maar toch zitten daar toch prima nummers tussen. Het album 'The Masterplan' dat gevuld is met b-kantjes is ook een zeer volwaardig Oasis album dat eigenlijk als een 'gewoon' Oasis album uitgebracht mocht worden, maar wat al aangeeft dat ze zeer veel in petto hebben.

    Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
    pi_12295871
    die laatste twee albums vind ik dan weer het best. die masterplan plaat moet ik nog eens gaan luisteren, die ken ik niet.
    pi_12314546
    in mijn metalperiode walgde ik van britpop maar nu loop ik er helemaal mee weg. Stone Roses, Oasis, Blur.. die verdomde Britten weten wat muziekmaken is!
    pi_12314904
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 01:28 schreef dynast het volgende:
    Persoonlijk is Oasis voor mij een van de (misschien wel dé) beste band van de eind negentiger jaren. Praktisch alle nummers van hun eerste 2 albums zijn super! Wat jaartjes terug was ik al bekend met 'Don't Look Back In Anger' en 'Wonderwall', maar ik werd pas echt fan geworden na 'd'You Know What I Mean' en 'Stand By Me' gehoord te hebben.

    Dat hele attitude gezeik laat me eerlijk gezegd koud, alhoewel het deels wel tot uiting komt in hun nummers en zeker in hun live optredens wat me dan toch wel boeit. Bij het luisteren van hun muziek (en dan vooral de wat oudere nummers) komt toch vaak het rebelse in hun muziek naar voren dat zo authentiek klinkt dat het me erg aanspreekt. Helaas kom ik dat tegenwoordig niet meer tegen in bands wat erg jammer is.

    Veel menen Oasis ook eenzijdig te vinden, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Nummers als 'Champagne Supernova', 'All Around The World' zijn haast ballads die in de verste verte niet lijken op de veel minder melancholisch klinkende nummers als 'Supersonic' of 'Cigarettes And Alcohol' die echt rock and roll zijn.
    'Standing On The Sholders Of Giants' en 'Heathen Chemistry' vind ik helaas van een iets minder hoog kaliber, maar toch zitten daar toch prima nummers tussen. Het album 'The Masterplan' dat gevuld is met b-kantjes is ook een zeer volwaardig Oasis album dat eigenlijk als een 'gewoon' Oasis album uitgebracht mocht worden, maar wat al aangeeft dat ze zeer veel in petto hebben.


    Oasis is naar mijn mening ook de band die de beste b-kantjes utbrengt; vaak vind ik ze beter dan de a-kant....en ik heb alle singles dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb
    wie het kleine niet eert is ambitieus
    pi_12317443
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 23:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    in mijn metalperiode walgde ik van britpop maar nu loop ik er helemaal mee weg. Stone Roses, Oasis, Blur.. die verdomde Britten weten wat muziekmaken is!
    pi_14287503
    een vraagje: weet iemand waarom bij sommige nummers van Oasis (zoals Some Might Say, Roll with it en Live Forever) niet met gitaar mee te spelen is. Heeft het iets maken met het aantal Hz waarmee een gitaar gestemd is? Leer me iets bij!
    pi_14291686
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2003 21:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    een vraagje: weet iemand waarom bij sommige nummers van Oasis (zoals Some Might Say, Roll with it en Live Forever) niet met gitaar mee te spelen is. Heeft het iets maken met het aantal Hz waarmee een gitaar gestemd is? Leer me iets bij!
    Niet met gitaar mee te spelen? Ik speel live forever toch echt op gitaar, niets aparts lijkt me zo.....
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_14301103
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2003 01:01 schreef Dezz het volgende:

    [..]

    Niet met gitaar mee te spelen? Ik speel live forever toch echt op gitaar, niets aparts lijkt me zo.....


    niks aparts qua stemming of zo? Het klinkt bij mij voor geen meter. Lijkt wel of de stemming ergens tussen normaal en een halve lager zit.
      zaterdag 1 november 2003 @ 17:32:38 #68
    11950 ullie
    Motherfucker from Hell
    pi_14301182
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2003 17:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

    [..]

    niks aparts qua stemming of zo? Het klinkt bij mij voor geen meter. Lijkt wel of de stemming ergens tussen normaal en een halve lager zit.


    Kan zijn dat ze gewoon niet met een stemvork gestemd hebben voor de opnames. Vroeger gebeurde dat vrij veel, maar zal nog wel voorkomen. Is natuurlijk ook nergens voor nodig. Als je maar gestemd staat met elkaar.
    Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
    pi_16327515
    Alan White, de drummer van Oasis is weg.

    ALAN WHITE
    16.01.2004
    Alan White has been asked to leave Oasis by the other band members. There are no plans to replace Alan. The band's scheduled recording sessions remain unaffected.

    pi_16327560
    Die drummer was al sinds 1995 of 1996 in Oasis?
    pi_16327581
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 22:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Die drummer was al sinds 1995 of 1996 in Oasis?
    Jazeker, 95.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 23:13:12 #72
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_16328032
    Ik vond het al jammer toen Bonehead en Guigsy vertrokken, en die twee vervangers konden me sowieso al niet zo bekoren. En nu Alan ook nog...
    .
    pi_16328120
    We zien wel waar het schip strandt.
    pi_16329277
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 22:54 schreef MCH het volgende:
    Alan White has been asked to leave Oasis by the other band members. There are no plans to replace Alan. The band's scheduled recording sessions remain unaffected.
    Is ie gevraagd door de andere bandleden om op te stappen? Ik dacht dat ie teveel last had van een pees-ontsteking (in de pols?) ? Dat zeiden ze iig op MTV-News van de week

    Heb ze vorig jaar in Duitsland live gezien en dat was wel erg vetjes

    pi_16336431
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 23:55 schreef Damon83 het volgende:

    [..]

    Is ie gevraagd door de andere bandleden om op te stappen? Ik dacht dat ie teveel last had van een pees-ontsteking (in de pols?) ? Dat zeiden ze iig op MTV-News van de week

    Heb ze vorig jaar in Duitsland live gezien en dat was wel erg vetjes


    Waar? Ik was toen in Hamburg, maar het kon niet tippen aan London het jaar daarvoor.
      zaterdag 17 januari 2004 @ 14:23:17 #76
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_16340642
    In "The Sun" van vandaag stond het volgende artikel. Blijkbaar gaat Noel dus drummen in Oasis.

    OASIS have kicked out drummer ALAN WHITE and replaced him with NOEL GALLAGHER.

    That makes him guitarist, singer, songwriter and now king of the skins.
    It seems no ones job is safe at this rate by 2010 the band is going to look like my mock-up above.

    The four members, Noel, brother LIAM, ANDY BELL and GEM ARCHER fired Alan over claims he was not pulling his weight.
    Noel takes on his new, er, roll this Monday when the boys start work on their sixth studio album at a secret Cornish location.
    Last night a group statement read: Alan White has been asked to leave Oasis by the other band members. There are no plans to replace Alan. The bands scheduled recording sessions remain unaffected.
    An industry insider told me: There was talk Alan had an injury and had to leave but the truth is there have been questions about his commitment.

    Noel cant be a***d with getting a new drummer when he knows he can do the job perfectly well himself. He thinks itll probably be the best drumming heard on any Oasis album.

    Alan is the second drummer the band have sacked since they burst on to the scene in 1994. He replaced TONY McCARROLL who was axed after their first year. The unnamed album is being produced by indie dance duo RICHARD FEARLESS and STEVE HILLIER from DEATH IN VEGAS, whose Scorpio Rising album Liam sang on last year.

    When Oasis tour the as-yet-untitled album next year they will draft in a session musician to play on most of the tracks. But they are not ruling out the possibility of Noel doing a PHIL COLLINS and taking to the drums and singing. I reckon he could do a convincing cover of LEO SAYERs One Man Band.

    .
    pi_16340688
    Noel lijkt het een beetje hoog in de bol te zijn geslagen.

    Zo is er niks meer over van het oude Oasis.

    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 17 januari 2004 @ 14:32:12 #78
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_16340787
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 14:26 schreef zjroentje het volgende:
    Zo is er niks meer over van het oude Oasis.
    Voor mij was het "oude" Oasis al verdwenen toen Bonehead en Guigsy uit de band gedonderd werden.
    .
      zaterdag 17 januari 2004 @ 14:40:12 #79
    63890 bugeye
    Fok verlaten heeft :'(
    pi_16340923
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 14:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:

    [..]

    Voor mij was het "oude" Oasis al verdwenen toen Bonehead en Guigsy uit de band gedonderd werden.


    idd... de eerste 3 albums vind ik nog steeds de beste
    Ik zit niet langer meer hier.... snik....
    pi_16341155
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 14:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:

    [..]

    Voor mij was het "oude" Oasis al verdwenen toen Bonehead en Guigsy uit de band gedonderd werden.


    Ja, toen was een groot deel van de "magie" al verdwenen.

    Moet Definitaly Maybe maar weer eens onder het stof vandaan halen.

    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_16347545
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 10:36 schreef MCH het volgende:
    Waar? Ik was toen in Hamburg, maar het kon niet tippen aan London het jaar daarvoor.
    In Keulen En was eerste keer voor moi dus helaas niets om mee te vergelijken
      zaterdag 17 januari 2004 @ 19:16:20 #82
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_16347583
    Oasis - Champagne Supernova
      woensdag 29 september 2004 @ 21:31:59 #83
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_22294694
    Hallow

    Wie kan mij helpen. Ik ben dus op zoek naar een leuke dvd van Oasis.
    IK zie dat er een heleboel zijn en ik wil er graag een met een live optreden van alle nummers die uitgebracht zijn, eigenlijk het belangrijkst zijn Champagne Supernova, Wonderwall, Roll With It en uiteraard Don't Look Back in anger. Wie kan mij wat aanraden?

    Bedankt
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_22294715
    Wonderwall
      woensdag 29 september 2004 @ 21:42:10 #85
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_22294956
    quote:
    Op woensdag 29 september 2004 21:32 schreef Klobbert het volgende:
    Wonderwall
    Huh? er bestaat geen dvd genaamd Wonderwall...
    ik zie alleen deze:
    - Definitely Maybe
    - Live by the sea
    - Familiar to millions
    - There and then
    Friends don't let friends remain beardless...
      woensdag 29 september 2004 @ 21:45:27 #86
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_22295032
    "Familiar to Millions" is volgens mij de beste, maar "There and Then" is ook erg goed, vooral omdat daar Guigs en Bonehead nog op meespelen.
    .
      woensdag 29 september 2004 @ 21:54:32 #87
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_22295305
    Cool thx!!
    Friends don't let friends remain beardless...
      woensdag 29 september 2004 @ 21:55:14 #88
    99727 Zero-Nine
    Dr. of forumalism
    pi_22295331
    Oasis sux cock
    As your attorney, I advise you to drive at top speed. It'll be a goddamn miracle if we can get there before you turn into a wild animal.
    pi_22295681
    Weet iemand wanneer dat nieuwe album nu eindelijk eens uitkomt?

    Er is trouwens afgelopen maand een DVD uitgekomen ter ere van het 10 jaar geleden uitgekomen album definitely maybe. Met, naar het schijnt, bijzonder materiaal. Ik zou zeggen check www.oasisinet.com eens
    Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
      woensdag 29 september 2004 @ 22:29:00 #90
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_22296380
    quote:
    Op woensdag 29 september 2004 22:06 schreef IdlersDream het volgende:
    Weet iemand wanneer dat nieuwe album nu eindelijk eens uitkomt?
    Ik dacht dat sowieso in 2005 alleen een single zou uitkomen, maar zelfs dát zouden ze niet halen, had ik ergens gelezen. De broertjes Gallagher hadden last van writer's block.
    .
    pi_22305843
    Nieuwe album komt 26 mei uit. Reden voor al de vertraging is onder andere dat ze eerst aan het opnemen met dance producers Death In Vegas, maar hadden meer tijd nodig alleen Death In Vegas had die tijd niet.
    Ze zijn weer helemaal van scratch begonnen met opnemen met een nieuwe producer en hebben, in tegenstelling tot de berichten, juist veels te veel nieuwe nummers.

    Drie nieuwsberichtjes:
    --------------------

    OASIS say their new album will be out next year - and the only problem now is that they’ve got too many songs.

    The Gallaghers have been working on songs for their sixth studio album for much of the year and famously scrapped their work following the Glastonbury festival. Early sessions with Death In Vegas in the producers’ seat were also aborted.

    However, the band are now back in the studio with producer Dave Sardy, where they started recording from scratch.

    Noel said: "We're working with Dave Sardy who done The Thrills’ album. We sent him a few tracks of this cobbled together stuff to mix and he sent them back and it didn't sound right so we said ‘Why don't you come over and we'll start again?’, so we've completely started from scratch bar one song that has been finished for the last, I don't know, ten years."

    Two new songs played at Glastonbury, titled ‘A Bell Will Ring’, and ’The Meaning Of Soul’, are slated to appear on the album. Speaking recently to NME, Noel said a new song ‘The Importance Of Being Idle’, is one of his current favourites.

    He told NME: "One of the songs on there ‘The Importance Of Being Idle’ is one of the best tunes I have ever written. It is The Kinks meets The La's. It is blinding. We’ve written 66 songs, the majority of which I can’t believe our kid’s done. I’ve only written 14 of them. He’s done most of the rest of them."

    Oasis’ new single is likely to be released in February, with the album to follow. An anniversary DVD of ‘Definitely Maybe’ is out now.

    --------------------

    NOEL GALLAGHER has revealed the release date of the new OASIS album.

    Talking last night (September 22) on new Sky One show Tim Lovejoy And The Allstars, Noel revealed that the band have set themselves a deadline of May 26 next year to release the long-overdue album.

    He said: "May 26. We’ve got a release date now, which is why it’s been meandering for a bit because we’ve not had a date to work to because we’re extremely successful. So they just say ‘Alright, finish when you finish’ – but it’s kind of been rambling on and not working too hard on it but now we have to have it finished by May 26."

    Following their critically-mauled headline show at Glastonbury, Oasis scrapped sessions intended for the follow-up to ‘Heathen Chemistry’, which included a period recording with Death In Vegas.

    Noel also revealed last night that brother Liam is becoming ever more prolific as a songwriter. "He’s written a few. It’s a pity they’re not going to make it onto the album. We’ve demoed 66 songs and he’s written a fair few. Some of them are really good but he’s going to have to do a solo tour ‘cause I’m not doing a triple album."

    -----------------------

    OASIS may enlist the help of BEATLES drummer RINGO STARR on their new album.

    Noel Gallagher has explained that the band will travel to LA to finish work on the album, and will take advantage of the fact that interim drummer Zak Starkey’s famous dad lives in the same city.

    "Zak will drum on the bulk of it," Noel explained to Xfm, "And we’re gonna try – while we’re out there – to get his dad down the studio cos he lives in LA. So we’re gonna try and get him on cos we’ve got this one song which is quite… well, fucking funnily enough, it sounds like The Beatles, and we’re gonna try and get him and his dad on the same track. Then again Ringo might just tell us to f**k off."

    Noel also said that the band will be touring as soon as the album is finished, the band’s first full tour since July 2002.

    "To be honest," Noel continued, "We spent that much money f**king pissing about on the new album we’ll be touring it for the next four years. So by the time this next album cycle comes around everyone will be sick to f**king death of Oasis. We’ll have to play London 15 times I’d have thought, but we'll have to start doing gigs sharpish."
    pi_22306077
    quote:
    Op woensdag 29 september 2004 21:42 schreef Dizer het volgende:

    [..]

    Huh? er bestaat geen dvd genaamd Wonderwall...
    ik zie alleen deze:
    - Definitely Maybe
    - Live by the sea
    - Familiar to millions
    - There and then
    Ik heb There and Then (op video ) en die is heel goed!
    So be mine
    And your innocence I will consume
    clic
    clic
      donderdag 30 september 2004 @ 13:10:49 #93
    23604 J-Will
    Hou je klep dicht!
    pi_22306149
    Ik heb 2 cd's van ze gekocht en ik vind ze echt relaxed. Al lijkt hun muziek op die van de Beatles. Dat boeit toch niet? De beatles zijn ook stoer.
    Anders krèdde een poar patse!
    met dank aan SF
    http://nba-fan.blogspot.com
    pi_22308589
    Zonet nog ff The Masterplan eens in de cd-speler gegooid.

    Staan toch ook een paar juweeltjes op, al zijn het maar B-kantjes.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_22308765
    quote:
    Op zondag 2 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:
    Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996
    Daar was ik ook!!!
    Heb je ook met de kussens gesmeten? Het was een van de eerste echte concerten die ik mee maakte en ja haar, de zanger ghad last van zijn stem (lees: was straalbezopen) en wilde niet meer zingen. Ging die malloot van die broer van hem maar even in zijn eentje op de akoestische gitaar pingelen en zingen. Wel mooi... Onvergetelijk!
    Paan!
    pi_22343482
    quote:
    Op donderdag 30 september 2004 15:24 schreef zjroentje het volgende:
    Zonet nog ff The Masterplan eens in de cd-speler gegooid.

    Staan toch ook een paar juweeltjes op, al zijn het maar B-kantjes.
    absoluut, soms zijn ze zelfs 2 keer zo goed als de singles of wat er nog meer op de cd staat ==> zie mijn naam
    Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
    pi_23777566
    Help Oasis - Wonderwall de top 2000 in!

    even stemmen mensen op radio2.nl
    Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
      zondag 5 december 2004 @ 14:17:17 #98
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_23777651
    Asjeblieft niet, zeiknummer, zeikstem
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_23780896
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 14:17 schreef Mark het volgende:
    Asjeblieft niet, zeiknummer, zeikstem
    Zit wat in. De Ryan Adams-versie schijnt mooier te zijn. Heeft ook minder een zeikstem.
    Paan!
      woensdag 23 februari 2005 @ 18:08:26 #100
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_25217722
    schopje

    26 mei komt het nieuwe album van Oasis uit, voor de fans die het nog niet wisten

    *hopelijk krijgen we niet fuckin' dat U2-effect....
    The more debt, the better
      woensdag 23 februari 2005 @ 23:38:59 #101
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_25223708
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 18:08 schreef flyguy het volgende:
    *hopelijk krijgen we niet fuckin' dat U2-effect....
    D8 dus psies hetzelfde
    Friends don't let friends remain beardless...
      donderdag 24 februari 2005 @ 00:18:30 #102
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_25224442
    vreselijk al die mensen die opeens jaren fan van een band zijn als ze een nieuw album dumpen
    The more debt, the better
    pi_25246931
    Ach ja je moet je Ergens druk om maken....
    Paan!
      vrijdag 25 februari 2005 @ 11:06:39 #104
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_25251775
    *noteert.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_25441111
    oasis vind ik persoonlijk 1 vd leukste (nee niet de beste , zowiezo een belachelijke discussie ) bands van de afgelopen jaren.

    ze hebben nu vijf platen gemaakt en alle vijf vind ik goed, dwz van redelijk goed tot erg goed.

    mensen die oasis shit vinden, kan ik ergens begrijpen. maar de argumenten zijn vaak wel erg zwak.
    ik vind ook sommige bands erg kut, maar daarbij moet ik dus eerlijk zeggen dat ik vaak slechts een paar nummers ken, omdat het mij dan al niet meer boeit hoe andere nummers klinken.

    ze hebben een paar klassiekers , een aantal zeer goede nummers, een zeer groot aantal gewoon goede nummers, en een paar matig tot slechte numemrs geschreven.klaar.

    daarbij worden ze heel vaak totaal verkeerd geinterpreteerd door de 'Nl'se pers', die zowiezo alles lijkt af te kraken wat door de engelse pers gehyped wordt......onder het mom van 'doe maar normaal dan doe je blablabla etc...', oftewel gelijk naar die bekende nuchtere hollandse (oftewel, vaak gewoon saaie) eigenschap

    NL houdt meer van bands als Live en Amerikaanse shit als Good Charlotte en Limp Bizkit, het soort bands dat het publiek vraagt of 'alles goed is', 'peace love' al was het de EO jongerendag tien keer roepen, en 'of we de handjes nog 1 keer op elkaar willen doen'.......

    toch vreemd dat anderen, -toch ook in NL veel populaire artiesten - zelf oasis wel waarderen of zelfs hun 'favoriete band' noemen:

    http://web.archive.org/we(...).com/famousfans.html


    oasis is echt, doen precies wat ze zelf willen, hebben overal schijt aan, schrijven simpele maar pakkende popnummers, doen zich niet anders voor dan ze zijn en hebben bewezen dat ondanks dat je misschien weinig hebt toch veel kunt bereiken, als je maar in jezelf gelooft. AMEN

    oja en over dat jatten: Dont Look Back In Nager is GEEN rip-off van Imagine, het heefts lechts hetzelfde intro....dat respectievelijk zo'n 6 sec. duurt

    en zeg nou zelf: Cigarettes & Alcohol is toch 1000x leuker dan Get It On van T Rex


    there's conceptually nothing better than rock 'n roll
      zondag 20 maart 2005 @ 17:10:49 #107
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_25613911
    De kaartjes zijn binnen voor het concert op 18 Juni 2005 in Detroit, Meadow Brook Amphitheatre.

    Ik heb er zin in
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_25740891
    Zo op hun site te lezen zullen ze toch ook wel weer aardig wat gaan touren. Amerika en Japan dan.

    Ben benieuwd of ze ook nog naar een festival in de buurt komne. Rock Werchter zou mij persoonlijk heel goed uitkomen... Ik heb ze nog nooit live gezien maar wil dat absoluut nog gaan doen de aankomende jaren.

    Ze staan bovenaan mijn lijstje
    Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
    pi_25756868
    quote:
    Op zondag 20 maart 2005 17:10 schreef popolon het volgende:
    De kaartjes zijn binnen voor het concert op 18 Juni 2005 in Detroit, Meadow Brook Amphitheatre.

    Ik heb er zin in
    Mên!
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 26 maart 2005 @ 18:29:15 #110
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_25762113
    jammer dat ze dit seizoen niet nederland aan doen
    The more debt, the better
    pi_25777261
    DON’T BELIEVE THE TRUTH - THE TRACK LISTING REVEALED!
    16 March 2005

    Oasis have confirmed the track listing for their highly anticipated sixth studio album, ‘Don’t Believe The Truth’, released on May 30th 2005 on Big Brother Recordings. The first single from the album will be ‘Lyla’ released on May 16th. Noel Gallagher describes the track as “the Soundtrack of our Lives doing The Who on Skol in a psychedelic city in the sky (or something!)” He continues, “while ‘Part Of The Queue’ doesn’t sound remotely like anything we’ve ever done before. Legendary Cuban percussionist Lenny Castro shuffles up a storm. Amazing.” concluding “’The Meaning Of Soul’ is simply “Elvis on Red Bull”.

    The track listing is;

    Turn Up The Sun
    Mucky Fingers
    Lyla
    Love Like A Bomb
    The Importance Of Being Idle
    The Meaning Of Soul
    Guess God Thinks I’m Abel
    Part Of The Queue
    Keep The Dream Alive
    A Bell Will Ring
    Let There Be Love

    Make sure you keep checking back to oasisinet over the next couple of weeks for more exciting announcements!!!!!

    9 en 10 juli aanwezig in Milton Keynes.
    pi_25782424
    Ey ik ga ook naar MK relaxt
    pi_25801978
    Tsja, als ze niet hierheen komen moeten wij maar daarheen. Bovendien is de vibe in Engeland duizend maal beter als waar dan ook.
    pi_25804896
    Ja, behalve de plastic bekers gevuld met urine die je tegen je hoofd geslingerd krijgt, door de hooligans!
      woensdag 30 maart 2005 @ 00:36:16 #115
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_25845991
    Hoe goed ik ook Oasis vind, in Engeland ga ik ze niet bezoeken. Het lijkt me echt een ramp gewoon om daar te zijn. Al die gestoorde fans en zo. Bezoek zeliever in Duitsland. Maar goed, denk dat ze nog eerder NL doen dan DU. Toch?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_25846029
    quote:
    Op woensdag 30 maart 2005 00:36 schreef Dizer het volgende:
    Hoe goed ik ook Oasis vind, in Engeland ga ik ze niet bezoeken. Het lijkt me echt een ramp gewoon om daar te zijn. Al die gestoorde fans en zo. Bezoek zeliever in Duitsland. Maar goed, denk dat ze nog eerder NL doen dan DU. Toch?
    Denk dat ze uberhaupt nog weinig doen, ik zou ook wel naar een concert willen
    pi_25961193
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 12:00 schreef MCH het volgende:
    Tsja, als ze niet hierheen komen moeten wij maar daarheen. Bovendien is de vibe in Engeland duizend maal beter als waar dan ook.
    Heb je msn? Kunnen we ff babbelen over MKeynes. Hoe ga je (vervoersmiddel) en waar verblijf je??
    pi_26571946
    Ik hoorde net op 3FM dat Oasis een concert in Nederland gaat geven en dat dat exclusief voor 3Fm zou zijn

    Ze zijn Nederland dus niet vergeten
    pi_26574149
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 15:37 schreef calvobbes het volgende:
    Ik hoorde net op 3FM dat Oasis een concert in Nederland gaat geven en dat dat exclusief voor 3Fm zou zijn

    Ze zijn Nederland dus niet vergeten
    WAT?! Waar heb je dit gehoord, misschien kan ik het naluisteren op de 3fm site! Bij welke dj was t?
    pi_26574355
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 17:02 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

    [..]

    WAT?! Waar heb je dit gehoord, misschien kan ik het naluisteren op de 3fm site! Bij welke dj was t?
    Laat maar, heb t al gevonden! (via de tijd dat je postte en de 3fm site !)
    pi_26574592
    mooi plaatje:
      donderdag 28 april 2005 @ 22:52:00 #122
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_26583673
    link?
    The more debt, the better
      zaterdag 18 juni 2005 @ 17:25:06 #123
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_28046445
    quote:
    Op zondag 20 maart 2005 17:10 schreef popolon het volgende:
    De kaartjes zijn binnen voor het concert op 18 Juni 2005 in Detroit, Meadow Brook Amphitheatre.

    Ik heb er zin in
    En daar gaan we.

    Zal morgen wel even posten of het de moeite waard was
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_29144451
    OASIS ANNOUNCE AMSTERDAM SHOW
    26 July 2005

    Oasis have announced that they will be playing at the Heineken Music Hall, Amsterdam on Wednesday 2nd November. Tickets for the show will be on sale from 10am on Saturday 30th July.


    bron: oasisinet.com

    [ Bericht 7% gewijzigd door IdlersDream op 26-07-2005 16:38:56 ]
    Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
    pi_29144703
    Hmmmm... Zeer interessant
      dinsdag 26 juli 2005 @ 17:13:57 #126
    23234 zjroentje
    DiFontaine
    pi_29145989
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 17:25 schreef popolon het volgende:


    Zal morgen wel even posten of het de moeite waard was
    Allicht was het de moeite waard. En je slaapt wel erg lang ...

    Hoop niet dat het zaterdag al te snel is uitverkocht, want ik moet werken...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 26 juli 2005 @ 17:38:39 #127
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_29146603
    Ja ik had al in het andere Oasis topic gepost, beetje verwarrend.

    Maar het was echt heel goed.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 26 juli 2005 @ 17:39:43 #128
    23234 zjroentje
    DiFontaine
    pi_29146635
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 17:38 schreef popolon het volgende:
    Maar het was echt heel goed.
    Duh ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 26 juli 2005 @ 17:42:49 #129
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_29146715
    Oasis - Don't Believe The Truth

    Zie je meteen wat je te wachten staat aan nummers.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_29406129
    Godver
    Is het concert al uitverkocht
    pi_41142857
    even een bump en een tvp in één van mijn favoriete bands. Ze zijn misschien wel arrogant, maar ze hebben wel karakter en ze maken verdomd goede muziek!

    Elk album van ze is goed, het minste vind ik Standing On The Shoulder Of Giants en het beste vind ik Heathen Chemistry.

    Hopelijk krijgt dit topic weer een beetje activiteit nu.

    Het nieuwe album, waar nog niet over was gesproken in dit topic, vind ik ook errug goed en verrassend!
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_41150154
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 21:27 schreef Norrage het volgende:
    even een bump en een tvp in één van mijn favoriete bands. Ze zijn misschien wel arrogant, maar ze hebben wel karakter en ze maken verdomd goede muziek!

    Elk album van ze is goed, het minste vind ik Standing On The Shoulder Of Giants en het beste vind ik Heathen Chemistry.

    Hopelijk krijgt dit topic weer een beetje activiteit nu.

    Het nieuwe album, waar nog niet over was gesproken in dit topic, vind ik ook errug goed en verrassend!
    Je weet toch wel dat ze nog meer albums hebben behalve SOTSOG, HC en DBTT Zo niet, maak na het luisteren van alle albums dan maar even een nieuwe top zoveel lijst. HC beste Oasis alvum. Hij is echt niet slecht, maar er zijn zoveel betere Oasis songs.
    pi_41157407
    ik heb al hun albums hier op cd liggen natuurlijk. Hun eerste albums waren ook fantastich maar mijn persoonlijke mening is dat ik de meeste liedjes van HC het leukst vind
    Ik geef wel toe dat ze wat minder Oasis'ish zijn en allemaal wat vrolijker en met name pop-achtiger. Maar songs als Half The World Away en Little By Little vind ik gewoon errug goed en sfeervol..

    Mijn alltime favoriete Oasis nummers zijn daarentegen wel All Around The World, Stand By Me en Hello...dus ik ben echt niet van hun modernere albums of zo
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_41160952
    Half the world away vind ik ook één van de beste nummers, als schijnt het wel bijna 100% 'plagiaat' te zijn.

    Al met al blijven de eerste 2 natuurlijk de beste, by far.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_41161088
    Half the world away vind ik inderdaad ook wel herkenbaar, maar plagiaat van wie dan? Weer eens de Beatles?
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_41161125
    This guy's in love with you van (volgens mij) Burt Baccherach. Noel gaf dat laatst iig toe in een interview.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_41161479
    Ik ervaar momenteel trouwens een verschrikkelijk gebeuren. Ik heb Definitely Maybe op cd, maar niet op mijn computer. Aangezien ik al mijn muziek vanaf de computer speel is dat een probleem...En ik had het niet eens door in 2 jaar tijd!!! Ik heb dus 2 jaar die cd niet meer geluisterd...wat erg...
    Maar eens even herontdekken nu
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_41165935
    Moet trouwens zeggen "The Masterplan ook een erg goed album is ook al is het niet eens officiële
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:25:06 #139
    129961 tazman89
    Cricket=king of sports
    pi_41167373
    Ik erg groot fan

    ook ik was 10 juli vorig jaar in MK! wat een gig, oasis in engeland is fantastische!
    in November was ik er natuurlijk ook bij in de HMH, mooie gig, maar ik en een vriend van me waren allebij ziek/misselijk/zwak, toch erg genoten, wat adrenaline al niet met je lichama doet
    The Masterplan is een van de beste Oasis platen, en het is alleen maar een 'B' kantjes cd!
    quote:
    “STOP THE CLOCKS” The definitive collection as chosen by the band !
    25 July 2006

    Oasis have been at the helm of the worlds music scene for over ten years and, on November 20th 2006 the first ever Oasis retrospective will draw together the years of multi platinum albums, Number One singles and, unique to Oasis, instantly familiar B sides into one 18 track double album entitled Stop the Clocks. Furthermore, this collection has been chosen by the band themselves - the songs they believe encapsulate their remarkable career to date.

    Oasis are widely regarded as the defining rock n roll band of the last decade, bestriding the music world since the release of debut single, Supersonic in 1994 to the current day whilst claiming a host of records for their own. Second album, What's The Story, (Morning Glory), from which several of the tracks here are drawn, remains the highest ever certified album at 14 x platinum whilst their combined album sales total close to, a remarkable 40 million sales worldwide.

    Unlike most albums of this nature, Oasis have sat down and undertaken the almost impossible job of picking what they consider to be their finest moments ever. So Stop The Clocks is imbued with the sort of wilfulness that has helped make Oasis the favourite band of millions of people worldwide and its running order will no doubt provoke equal parts adulation and bar discussions from the millions of Oasis fans worldwide. Could it ever be any other way?

    Stop The Clocks includes the definitive greatest B side ever, Acquiesce, evoking memories of the White Room performance that so many regard as Oasis greatest music television moment. Also present is Half The World Away, another B side that became instantly recognisable to all in the UK for its use as the theme music of TVs The Royle Family.

    Then come the singles, a stream of contemporary classics starting with Supersonic and moving on to anthems such as Wonderwall, as well as more recent moments such as The Importance of Being Idle. These songs explain in an instant why Oasis remain cover stars worldwide as well as being continuously name checked by contemporary bands as their greatest influence.

    Having spent 10 months on the road in support of the 2 million selling Don't Believe The Truth, Stop the Clocks is released as Oasis take a well earned sabbatical prior to starting work on new material, destined for similar levels of success in the future. As such, this is not a full stop, but merely a time out; a dream set list, and a chance for the world to review the immense contribution that Oasis have made and continue to make to rock n roll. Stop The Clocks - the definitive collection, chosen by the band.

    What's your definitive collection?
    verzamel album, staat in het contract dus het moet...Noel heeft het liever niet, dus dan maar op zijn manier haha
    You might aswell do the white line...
    pi_41186525
    Plus er komt in november (dacht ik) een film uit over de laatste tour.
    Mijn Oasis optredens zijn:

    Juli 2002 Finsbury Park, London
    Mrt 2003 Hamburg
    Juni 2005 Brussel
    Juli 2005 Milton Keynes
    Juli 2005 Milton Keynes
    Oktober 2005 Hamburg
    November 2005 Amsterdam
    November 2005 Hilversum

    Kleine hoop op 2-3 optredens ter promotie greatest hits, zal wel niet.
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:51:17 #141
    108862 a-child-in-chains
    weight of the world is a bitch
    pi_41186574
    FoN ???? Wat is da?

    Verder: OASIS

    *OASIS nummer opzet (champagne supernova)
    Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
    No room for the unlucky.
    pi_41186884
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:51 schreef a-child-in-chains het volgende:
    FoN ???? Wat is da?

    Verder: OASIS

    *OASIS nummer opzet (champagne supernova)
    Force of Nature van het album Heathen Chemistry
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:52:53 #143
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_41195510
    Oasis

    deze video is zo geweldig
    http://www.youtube.com/watch?v=R_cC_gofvXE
    ze werden geforceerd om te playbacken bij TOTP

    wat klopt er niet?

    [ Bericht 4% gewijzigd door Elusive op 26-08-2006 14:58:54 ]
    pi_41195709
    Whehe, Liam op gitaar en Noel als zanger.

    Heb Oasis pas 2 keer gezien. 1 keer op Pinkpop (2000?) en vorig jaar in Brussel. Maar heb wel genoeg bootleg cd's en dvd's.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:02:19 #145
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_41195741
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 14:52 schreef Elusive het volgende:
    Oasis

    deze video is zo geweldig
    http://www.youtube.com/watch?v=R_cC_gofvXE
    ze werden geforceerd om te playbacken bij TOTP

    wat klopt er niet?
    je hoort liam's stem terwijl noel bij de mic staat en toen der tijd kon liam nog niet gitaar spelen...
    The more debt, the better
    pi_41195849
    Wat een geniale clip
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_41195910
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef Norrage het volgende:
    Mijn alltime favoriete Oasis nummers zijn daarentegen wel All Around The World, Stand By Me en Hello...dus ik ben echt niet van hun modernere albums of zo
    Married with children in de live versie met elektrische gitaren. Yeah baby!
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:27:39 #148
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_41196318
    wat staan er veel oasis videothes op youtube zeg, geweldig!

    Half The World Away
    http://www.youtube.com/watch?v=XM0PYVWyyNs

    Noel Gallagher - Help (beatles cover)
    http://www.youtube.com/watch?v=AD9k5kqhAq8

    Oasis & Paul Weller - Carnation
    http://www.youtube.com/watch?v=kh1G0axlPBc
    wow wat een stem!

    [ Bericht 20% gewijzigd door Elusive op 26-08-2006 15:32:43 ]
    pi_41204311
    * Slingert The Masterplan nog maar eens in de cd-speler...
    pi_41872550
    * Slingert Heathen Chemistry nog maar eens in de mp3-speler...

    Toch vind ik het een leuk doch simpel album!
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 19 september 2006 @ 14:55:15 #151
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_41951784
    de eerste Oasis verzamel cd komt binnenkort uit, met de volgende tracks::
    quote:
    Stop The Clocks selections confirmed

    Oasis have finally confirmed the tracklisting for their forthcoming best of album.

    The songs for 'Stop The Clocks', released on November 20, was selected by the band themselves and had previously been kept secret.

    This led to much speculation as to what would appear on the album - and several incorrect lists emerged.

    However, the group have now announced their true selections.

    The 'Stop The Clocks' tracklisting is:

    'Rock 'N' Roll Star'
    'Some Might Say'
    'Talk Tonight'
    'Lyla'
    'The Importance Of Being Idle'
    'Wonderwall'
    'Slide Away'
    'Cigarettes & Alcohol'
    'The Masterplan'
    'Live Forever'
    'Acquiesce'
    'Supersonic'
    'Half The World Away'
    'Go Let It Out'
    'Songbird'
    'Morning Glory'
    'Champagne Supernova'
    'Don't Look Back In Anger'

    The band are also set to release their first film, 'Lord Don't Slow Me Down', around the record's release.

    For more information on the best of and the film see this week's NME, out nationwide from September 13.

    source: nme
      dinsdag 19 september 2006 @ 14:56:25 #152
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_41951830
    Champagne Supernova
    Friends don't let friends remain beardless...
      dinsdag 19 september 2006 @ 14:58:06 #153
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_41951886
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 14:56 schreef Dizer het volgende:
    Champagne Supernova
    http://www.youtube.com/watch?v=dFoYjGeBrZE
    pi_41953829
    Geen enkel nummer van Be Here Now ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_41955549
    Ik had wel verwacht dat het nummer Stop the Clocks er op zal komen te staan
    Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
      dinsdag 19 september 2006 @ 17:12:30 #156
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_41955604
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 14:58 schreef Elusive het volgende:

    [..]

    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_41976014
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 16:01 schreef zjroentje het volgende:
    Geen enkel nummer van Be Here Now ...
    Toch wel opvallend...Geen Stand By Me of All Around The World...
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_41976030
    ... of The girl in the dirty shirt ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_42053354
    Gas! Panic ook al niet............
      vrijdag 22 september 2006 @ 18:47:49 #160
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_42053521
    Of "D'you Know What I Mean"... was toch een redelijk hitje toentertijd.
    .
      vrijdag 22 september 2006 @ 19:48:45 #161
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42055312
    er zijn gewoon zoveel goede nummers
    pi_42055421
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 19:48 schreef Elusive het volgende:
    er zijn gewoon zoveel goede nummers
    Idd, het beste kunnen ze van de best of gewoon een 7-dubbel-cd maken
    pi_42064521
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 19:52 schreef FloggingMolly het volgende:

    [..]

    Idd, het beste kunnen ze van de best of gewoon een 7-dubbel-cd maken
    Nou, dát lijkt mij ook weer niet
      woensdag 27 september 2006 @ 17:54:32 #164
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42174482
    quote:
    Op woensdag 20 september 2006 10:20 schreef Norrage het volgende:

    [..]

    Toch wel opvallend...Geen Stand By Me of All Around The World...
    Idd, vooral All Around The World mis ik echt op het album, toch wel een beetje de Hey Jude van Oasis Maar goed, aangezien Noel dit hele album niet serieus neemt is het maar de vraag in hoeverre het echt hun favoriete nummers zijn.
    pi_42175946
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 17:54 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Idd, vooral All Around The World mis ik echt op het album, toch wel een beetje de Hey Jude van Oasis Maar goed, aangezien Noel dit hele album niet serieus neemt is het maar de vraag in hoeverre het echt hun favoriete nummers zijn.
    http://img169.imageshack.us/img169/8293/1noelnme27906fi7.jpg

    Noel heeft ze in ieder geval wel gekozen!

    [ Bericht 6% gewijzigd door WorkingClassHero_9 op 27-09-2006 19:46:05 ]
      woensdag 27 september 2006 @ 19:17:23 #166
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42176627
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 18:54 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

    [..]

    [afbeelding]

    Noel heeft ze in ieder geval wel gekozen!
    Plaatje doet 't niet, kan je 't op een andere manier posten?
      donderdag 28 september 2006 @ 17:55:41 #167
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42205055
    quote:
    Noel Gallagher says that Oasis have made no plans for their immediate future.

    Oasis return to the fray this autumn with their greatest hits package ‘Stop The Clocks’, but what happens after that is anyone’s guess.

    He tells Billboard: “There's no plans to do anything. Saying that, there's no plans not to do anything, either. We're not like other bands in that respect.

    “We're masters of our own destiny and take these things one album at a time. The last time we sat down and planned an album, it turned into 'Don't Believe the Truth,' and that took three years to record."

    Noel went on to admit that they have eleven songs left over from the ‘Don’t Believe The Truth’ that they could release if they wanted.

    He added: “There's seven that are good and four that are really great, so we could put an album out tomorrow if we wanted."
    (http://www.entertainmentwise.com/news?id=22852)

    Nou, hopelijk zijn ze lui maar willen ze geld verdienen, dat levert weer een nieuw album op
    pi_42205187
    en een nieuwe tour hoop ik!
    en ik hoop stiekum ook nog op een noel gallagher accoustic solo tour
      donderdag 28 september 2006 @ 21:11:58 #169
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42212611
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 17:59 schreef Elusive het volgende:
    en een nieuwe tour hoop ik!
    en ik hoop stiekum ook nog op een noel gallagher accoustic solo tour
    Als Oasis ooit uit elkaar gaat (en dan ook echt uit elkaar gaat) is hij wel de man die het solo kan Ik vrees voor Liam dat het hem in z'n eentje niet gaat lukken.
      maandag 2 oktober 2006 @ 20:11:27 #170
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42317768
    quote:
    The full trailer for Oasis new film 'Lord Don't Slow Me Down'. Features a 1:00 clip of a new Oasis song sung by Noel Gallagher.
    http://www.youtube.com/watch?v=6xUUZb5NdwY&mode=related&search=
    pi_42336103
    waarom staat whatever niet op de greatest hits . dat is gewoon dom. en jammer, vooral.
    Tap tap tap
    pi_42370682
    die 1 minuut is gaaf lekker nummer (H)
    you might aswell do the white line
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:28:46 #173
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42450313
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 21:32 schreef kweek89 het volgende:
    die 1 minuut is gaaf lekker nummer (H)
    Idd. Het intro lijkt trouwens wel een kopie van On The Road Again van Katie Melua. Het zou niet de eerste keer zijn dat Noel iets "leent"
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:39:52 #174
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42462396
    quote:
    Noel Gallagher to Play Solo Gig

    Noel Gallagher is the latest name to sign up to play the 'Little Noise Sessions' - a series of accoustic gigs in aid of disability charity, Mencap.
    MTV Unplugged #2?
      zondag 8 oktober 2006 @ 00:53:59 #175
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42469526
    vetjes, heb eigenlijk wel zin in een tripje naar Engeland
    pi_42484303
    Zoiets is binnen 5 min. uitverkocht
      donderdag 12 oktober 2006 @ 15:12:38 #177
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42611308
    ja was al dik te laat
    http://cgi.ebay.co.uk/NOE(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
    nee, laat maar
    pi_42669792
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_42669929



    Wat heb ik toch met Half The World Away ...Dat nummer kan gewoon een hele dag goedmaken als ik het hoor
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:10:33 #180
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42670040
    mooie post
      zondag 15 oktober 2006 @ 10:32:10 #181
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42692291
    Mooie collectie zjroentje! Als aanvulling nog deze nummers;

    MTV Unplugged

    1. Hello
    2. Some Might Say
    3. Live Forever
    4. The Masterplan
    5. Don't Look Back In Anger
    6. Talk Tonight
    7. Morning Glory
    8. Round Are Way/Up In The Sky
    9. Cast No Shadow
    10. Wonderwall
    11. Listen Up
    12. Whatever

    Geheel uitgevoerd door Noel. Liam is nog ergens te zien op het balkon met een blikje bier. Vind het zelf wel mooi dat Noel als schrijver ook eens de kans krijgt om z'n werk zelf uit te voeren, terwijl hij normaal alleen Don't Look Back In Anger zingt
    pi_42728208
    Hij zingt wel meer bij concerten dan alleen Don't look back in anger ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:25:06 #183
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42730181
    "The Masterplan" wordt opnieuw uitgebracht!
    en wat een videoclip
    http://www.youtube.com/watch?v=yMazI2ROJXM
    pi_42734241
    Volgens Noel zijn beste nummer ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:43:46 #185
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_42734599
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 10:32 schreef TNA het volgende:
    Mooie collectie zjroentje! Als aanvulling nog deze nummers;

    MTV Unplugged

    1. Hello
    2. Some Might Say
    3. Live Forever
    4. The Masterplan
    5. Don't Look Back In Anger
    6. Talk Tonight
    7. Morning Glory
    8. Round Are Way/Up In The Sky
    9. Cast No Shadow
    10. Wonderwall
    11. Listen Up
    12. Whatever

    Geheel uitgevoerd door Noel. Liam is nog ergens te zien op het balkon met een blikje bier. Vind het zelf wel mooi dat Noel als schrijver ook eens de kans krijgt om z'n werk zelf uit te voeren, terwijl hij normaal alleen Don't Look Back In Anger zingt
    Dat was uiteraard niet om Noel de kans te geven om het een keer alleen te doen, maar een gewone ruzie tussen die twee. Dat hebben ze wel eens
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:26:40 #186
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42748900
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 00:03 schreef zjroentje het volgende:
    Hij zingt wel meer bij concerten dan alleen Don't look back in anger ...
    I know, maar ik bedoelde dat hij van deze lijst nummers normaal gesproken alleen Don't Look Back In Anger zou zingen. En The Masterplan en Talk Tonight, die was ik even vergeten in mijn enthousiasme
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 10:43 schreef XL het volgende:

    [..]

    Dat was uiteraard niet om Noel de kans te geven om het een keer alleen te doen, maar een gewone ruzie tussen die twee. Dat hebben ze wel eens
    True, wou alleen zeggen dat ik het leuk vond dat hij de kans kreeg om het te doen. Ongeacht de achterliggende reden.

    Ik zal me volgende keer wat begrijpelijker uitdrukken
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:59:17 #187
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_42749709
    hij had dus te veel gezopen
    http://www.youtube.com/watch?v=vhSq04w6Dl0
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:32:09 #188
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42750929
    Wat vinden de mensen hier van Liam's stem? Hoe bevalt de ontwikkeling tussen 1994 en 2006? En hoe vindt men hem live? Ik ben benieuwd!
    pi_42754940
    1994-2006
    1994 top natuurlijk, daarna een tijdje live ontzettend slecht
    maar nu de afgelopen tour veel beter, echt genieten
    you might aswell do the white line
      zaterdag 4 november 2006 @ 11:18:01 #190
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_43228057

    AOL heeft een podcast met Noel Gallagher online gepleurd, zie http://music.aol.com/artists/the-interface/noel-gallagher

    hier is de 47 minuten gig+interview te downloaden:
    http://aolradio.podcast.a(...)e_Noel_Gallagher.mp3
    briljante accoustic versies van "IIt's Good to Be Free" "whatever" en "Slide Away"

    [ Bericht 8% gewijzigd door Elusive op 04-11-2006 12:40:27 ]
      maandag 6 november 2006 @ 20:30:00 #191
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_43303032
    Dank voor de link! Vind z'n stem niet optimaal trouwens, heb 'm weleens beter horen zingen.
      dinsdag 28 november 2006 @ 20:39:36 #192
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_43972997
    Goed nieuws voor alle Noel-fans
    quote:
    Noel Gallagher of Oasis is planning to record a solo album, according to reports.

    Gallagher claimed he has enough material for "Four solo albums", and wants to release a solo album before he becomes "Phil Collins".

    "I'll do one eventually as life's too short and none of us are getting any younger. I'd like to make one while I still look good and before I look like Phil Collins, which, eventually, I will," he said. "It's nothing to do with Liam. I've got the songs - I could do four solo albums."
    Bron
    pi_43977981
    Opmerkelijk omdat Noel altijd gezegd heeft dat hij meer iemand voor in een band is. Misschien gaat het door deze veranderende opvatting dan toch gebeuren. Zeker interessant.
    pi_43989649
    fuck oasis
      woensdag 29 november 2006 @ 21:20:13 #195
    162594 dikkekaas
    crazy legoracer
    pi_44005181
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 13:37 schreef jm5 het volgende:
    fuck oasis
    dat vind ik een beetje te kort door de bocht oasis is tof. [en JA dat is ook kort door de bocht, so?]
    pi_44005240
    Ik vind 't wel mooi .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_44019654
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 20:39 schreef TNA het volgende:
    Goed nieuws voor alle Noel-fans
    [..]

    Bron
    Hopenlijk een akoestisch album, met nummers in de trant van Talk tonight, Half the world away en Married with children.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      vrijdag 1 december 2006 @ 11:59:21 #198
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44050160
    Erg mooi akoestisch optreden van Noel en Gem in Parijs (volgens mij heel recent): Alleen te bekijken met Internet Explorer. Geniet ervan!
    pi_44053884
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:59 schreef TNA het volgende:
    Erg mooi akoestisch optreden van Noel en Gem in Parijs (volgens mij heel recent): Alleen te bekijken met Internet Explorer. Geniet ervan!
    Geweldig zeg.

    Vooral die oudere nummers zoals Married with children, Half the world away, Slide away en It's good to be free.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      vrijdag 1 december 2006 @ 15:28:33 #200
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_44057056
    De concerten van Oasis die ik in Europa heb gezien waren vrij saai, het concert in Chicago vorig jaar was echt kick ass.

    Het hangt echt af van hun bui, of ze er zin in hebben of niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_44058987
    Oasis in Engeland zelf is...fantastische...

    daarbuiten, hebben ze niet zoveel zin erin.
    you might aswell do the white line
      zaterdag 2 december 2006 @ 10:14:42 #202
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_44074137
    Even deze nog onder de aandacht brengen: CD: Oasis - Stop The Clocks
    pi_44204452
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:59 schreef TNA het volgende:
    Erg mooi akoestisch optreden van Noel en Gem in Parijs (volgens mij heel recent): Alleen te bekijken met Internet Explorer. Geniet ervan!
    Heb er nu de audio bootleg van, maar die zegt dat het in Toronto is opgenomen.

    Zijn er nog mensen hier die veel bootlegs van Oasis hebben, zowel audio als video?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_44205642
    Hier de clip van het nummer 'acquiese', ik vind het een erg lekker nummer

    http://musicbox.sonybmg.com/video/epic?bcpid=5380254&bclid=5749515&bctid=313013568
    Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
    28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
      donderdag 7 december 2006 @ 21:58:20 #205
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_44235106
    op http://niet.toegestaan.com/ is een berg bootlegs te downloaden

    [ Bericht 21% gewijzigd door nipeng op 24-12-2006 13:44:41 (Lees de Muziek policy aub.) ]
      zondag 24 december 2006 @ 12:52:30 #206
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44703574
    Oasis maar één keertje in de top 2000 (Wonderwall, 159).
    pi_44706594
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 12:52 schreef TNA het volgende:
    Oasis maar één keertje in de top 2000 (Wonderwall, 159).
    Oasis en Nederland is geen geslaagd
    pi_44709556
    Nipeng...wat is er mis met Bootlegs?

    Ik weet het Nederland zuigt qua muzieksmaak.
    you might aswell do the white line
      zondag 24 december 2006 @ 16:34:30 #209
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_44711317
    Niets mis mee voor de liefhebber behalve dat het niet legaal is als in het verspreiden van het werk van de heren zonder toestemming van de rechthebbenden,

    PM/Mail elkaar
      woensdag 27 december 2006 @ 22:19:33 #210
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_44778350
    Hier een spelletje met Noel: Some Might Sway

    Mijn record is... 3 meter
    .
      donderdag 28 december 2006 @ 00:22:04 #211
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44782466
    quote:
    Op woensdag 27 december 2006 22:19 schreef Baba-O-Riley het volgende:
    Hier een spelletje met Noel: Some Might Sway

    Mijn record is... 3 meter


    Ik denk dat je trouwens iets actiever met je muis om moet gaan als je record drie meter is
    pi_44785418
    52 meter, ken dat spelletje al, maar dan zonder noel
    you might aswell do the white line
      donderdag 28 december 2006 @ 13:06:32 #213
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_44790318
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 00:22 schreef TNA het volgende:
    Ik denk dat je trouwens iets actiever met je muis om moet gaan als je record drie meter is
    Ja, da's het probleem. De muis doet niet helemaal wat ik wil
    .
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:07:01 #214
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45012223
    quote:
    Oasis plan 'colossal' new album

    Noel Gallagher reveals band's plans for 2007

    Noel Gallagher is hoping to make Oasis' most ambitious album in years when the band reconvene in the studio later this year.

    Though recently explaining that he had four "great" songs left over from the 'Don't Believe The Truth' sessions, the guitarist has told NME.COM that he has expanded his vision for his band's seventh studio album.

    Having recently played a few acoustic shows to mark the release of Best Of 'Stop The Clocks', Noel admitted that the gigs had inspired his recent batch of songs, but felt Oasis needed something grander for the new album.

    "All the tunes I've written recently have been on the kind of acoustic side, you know? But for the next record I really fancy doing a record where we just completely throw the kitchen sink at it," he explained. "We haven't done that since 'Be Here Now' (1997 album). I'd like to get, like, a 100-piece orchestra and choirs and all that stuff.

    "I think since 'Standing On The Shoulder Of Giants' (in 2000) we've been trying to prove a point of just bass, drums, guitar and vocals and nothing fancy. But I kind of like fancy! I'd like to make an absolutely fucking colossal album. You know? Like literally two orchestras, stuff like that."
    Bron

    Ben benieuwd "Kolossaal" doet me gelijk denken aan een plaat als All Around The World, waar ook een aardig orkestje bij zat. In ieder geval fijn dat meneer Gallagher weer inspiratie heeft.
    pi_45012300
    Lol die tekst
    Ik ben benieuwd...Ik ben wel weer toe aan een nieuw album
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      vrijdag 5 januari 2007 @ 16:08:14 #216
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_45043011
    Laat maar komen, vond de vorige maar zozo.

    Acquiesce is idd een lekker nummer, maar is ook alweer 10 jaar oud ofzo. Clip is wel geinig. Die Jap doet wel een goeie Liam.
    I don't really come from outer space || Last.fm
    pi_45043274
    Wat een geweldige band is het toch
    pi_45045722
    Masterplan clip is veeel leuker Kabouter

    @ Keijz; yup, best fking band in the fking world, and you know it :cool:
    you might aswell do the white line
    pi_45046161
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 16:08 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Laat maar komen, vond de vorige maar zozo.

    Acquiesce is idd een lekker nummer, maar is ook alweer 10 jaar oud ofzo. Clip is wel geinig. Die Jap doet wel een goeie Liam.
    Ik vond Importance Of Being Idle een erg goed nummer en Let There Be Love..Verder ben ik het er wel mee eens dat het niet hun meest geslaagde album was. Wel wat origineler dan een Heaven Chemistry of SONTSOG en dat vond ik al een plus!
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      vrijdag 5 januari 2007 @ 18:52:41 #220
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_45048804
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 18:07 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Bron

    Ben benieuwd "Kolossaal" doet me gelijk denken aan een plaat als All Around The World, waar ook een aardig orkestje bij zat. In ieder geval fijn dat meneer Gallagher weer inspiratie heeft.
    Ik zou liever een album zien dat minder pretentieus is en lekker back to basic. Maar wie weet wordt het een juweeltje. Wordt wel weer tijd voor Oasis.
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 18:59:01 #221
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_45049025
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:20 schreef kweek89 het volgende:
    Masterplan clip is veeel leuker Kabouter
    Klopt , en ook daarin weten ze Liam weer aardig na te doen. Dat loopje
    I don't really come from outer space || Last.fm
      zaterdag 6 januari 2007 @ 12:49:37 #222
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45070062
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:35 schreef Norrage het volgende:

    [..]

    Ik vond Importance Of Being Idle een erg goed nummer en Let There Be Love..Verder ben ik het er wel mee eens dat het niet hun meest geslaagde album was. Wel wat origineler dan een Heaven Chemistry of SONTSOG en dat vond ik al een plus!
    Vind The Importance Of Being Idle en Let There Be Love zelf ook de beste liedjes. Ik vind geen enkel nummer echt slecht, maar vind er verder ook geen speciaal goede liedjes bijzitten. Wel leuk dat ze die twee allebei als single gereleased hebben Ik ben vooral benieuwd wat de stijl wordt het op nieuwe album. Tot nu toe wisselt dat sterk.
    pi_45075913
    Turn Up The Sun
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 6 januari 2007 @ 16:08:07 #224
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_45076359
    Als hij Be Here Now als voorbeeld van Kolossaal neemt, dan ben ik erg benieuwd. Ik vond dat een hele leuke cd. Ik vond echter het meest kolossale nummer van die plaat (All Around The World) wel het minst goede nummer.
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_45076400
    Be Here Now wordt idd vaak ten onrechte 'afgekraakt' in mijn ogen.

    Enige nadeel aan de plaat is de lengte van de nummers. Echt veeeels te lang. All around the world is iig stukken beter dan Don't go away.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 6 januari 2007 @ 16:12:01 #226
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_45076532
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 16:09 schreef zjroentje het volgende:
    Be Here Now wordt idd vaak ten onrechte 'afgekraakt' in mijn ogen.

    Enige nadeel aan de plaat is de lengte van de nummers. Echt veeeels te lang. All around the world is iig stukken beter dan Don't go away.
    Als je er niet van houdt, dan zijn die nummers van 7 minuten misschien een beetje over the top ja.
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_45076631
    Maximaal 6 minuten, en hop naar het volgende nummer.

    Bij die bijna 4 minuten durende outro van Magic Pie begin ik toch echt te .
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_45076799
    Ik vond Be Here Now vroeger altijd de beste plaat, maar daar ben ik nu wel van afgestapt...

    Maar Stand By Me, Magic Pie en All Around The World zijn in mijn ogen toch wel klassiekers!
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_45076872
    Doe mij maar The girl in the dirty shirt en I hope I think I know.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 6 januari 2007 @ 16:21:04 #230
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_45076903
    My Big Mouth en Fade Away
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_45076955
    Ook allemaal goed...Eigenlijk is het gewoon een top album...Maar Morning Glory is natuurlijk het toppunt!
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_45076991
    Fade Away was de B kant van Cigarettes & Alcohol.

    Fade in-out zul je wel bedoelen.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 6 januari 2007 @ 16:24:30 #233
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_45077048
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 16:23 schreef zjroentje het volgende:
    Fade Away was de B kant van Cigarettes & Alcohol.

    Fade in-out zul je wel bedoelen.
    Fade in-out


    Juist
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_45077101
    Fade away is natuurlijk ook geniaal.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 6 januari 2007 @ 16:33:38 #235
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_45077444
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 16:25 schreef zjroentje het volgende:
    Fade away is natuurlijk ook geniaal.
    Het ene goede nummer sluit het andere goede nummer niet uit.
    Als titels zo op elkaar gaan lijken en er zoveel goede nummers zijn.... dan haal je ze wel eens door elkaar
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
      zondag 7 januari 2007 @ 20:12:40 #236
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45119836
    Maar ondertussen vind ik The Masterplan qua stijl toch wel een erg goed én gevarieerd album
    pi_45122671
    The Masterplan dit jaar ook pas ontdekt...Wist niet dat het bestond (Mijn hele Oasis collectie stamt nog af van iets van 10 jaar geleden en daarna niet echt naar om gekeken , ook al heb ik hun nieuwe albums ook)

    Is inderdaad een erg goed album. Kende al wel al die jaren Half The World Away en Acquiscence....En dat zijn me toch twee geweldige nummers
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      zondag 7 januari 2007 @ 21:31:26 #238
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45123365
    Het nieuwste nummer Lord Don't Slow Me Down is trouwens ook erg lekker (gezongen door Noel). Mag ik dat hier eigenlijk posten? Het is nooit op CD uitgebracht. Geen idee of het hier dan is toegestaan.
      zondag 7 januari 2007 @ 21:42:01 #239
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_45123917
    Als het spul is waar copyright op zit dan is het niet toegestaan.

    Check de MUZ Muziek FAQ! eens voor meer duidelijkheid.
      maandag 8 januari 2007 @ 12:01:51 #240
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45138422
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 21:42 schreef nipeng het volgende:
    Als het spul is waar copyright op zit dan is het niet toegestaan.

    Check de MUZ Muziek FAQ! eens voor meer duidelijkheid.
    Tsja, zit er copyrigt op een nummer dat nooit op CD is uitgebracht maar dat blijkbaar ergens een keer is gespeeld? Ik weet 't niet
      maandag 8 januari 2007 @ 12:03:03 #241
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_45138442
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 16:20 schreef zjroentje het volgende:
    Doe mij maar The girl in the dirty shirt en I hope I think I know.
    Oeh, I hope I think I know is ook een van mijn favs!

    Persoonlijk vind ik Be Here Now een stuk beter te pruimen dan Definitely Maybe, maar de recensies en commentaren kennende geloof ik dat ik daarin alleen sta...
    Nothing has changed. Everything has changed.
    pi_45138505
    Ik ben ook niet echt een grote Definitely Maybe fan....Live Forever is geweldig, Cigarettes & Alcohol ook nog en Rock & Roll kan er ook mee door maar stiekem vind ik Be Here Now ook wel beter. Komt net wat gelikter over.
    Maar het zijn natuurlijk allebei geweldige albums, maar ik rate DM absoluut niet het hoogst.
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      maandag 8 januari 2007 @ 16:55:24 #243
    164713 Jos_
    Allemaal zever.
    pi_45147488
    Lekkere band met lekkere nummers, zonde van al het gezeik erom heen. Champagne Supernova, Wonderwall en de live-versie van Don't go away die ik thuis in m'n bezit heb zijn voor mij de beste nummers.
      maandag 8 januari 2007 @ 18:33:04 #244
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_45150933
    http://music.msn.com/oasis is echt geweldig, ik hoop dat Noel eens ff opschiet met z'n akoestische solo albumpje
    pi_45151127
    Zonde dat je die dingen niet kan saven. Heb 'm wel al als mp3.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 9 januari 2007 @ 11:07:15 #246
    41606 Misanthroopia
    Consequences Schmonsequences!
    pi_45171796
    Boohooo

    Ik vind Oasis eigenlijk best goed

    Zit nu Acquience te luisteren, echt weer zo'n Oasis nummer. Blijft in je hoofd plakken!
    "Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
    pi_45171937
    niks om over te huilen Misanthroopia !
    waarom zou je erover huilen? je moet niet alles geloven wat je over Oasis hoort;)
    zo veroorzaak je nou een media-hype
    you might aswell do the white line
      dinsdag 9 januari 2007 @ 20:59:19 #248
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45191254
    Wat zingt Liam nou precies in Headshrinker? Het zou logisch zijn als hij Needs a headshrinker now zou zingen (dat is ook de tekst volgens de website), maar ik hoor toch echt She's a headshrinker now. Wie o wie helpt me uit dit lyrieken-probleem
    pi_45191335
    She's a headshrinker deffinetly !
    you might aswell do the white line
      dinsdag 9 januari 2007 @ 21:17:01 #250
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45191927
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 21:01 schreef kweek89 het volgende:
    She's a headshrinker deffinetly !
    Zou het dan een foutje zijn van hem? Aangezien headshrinker zoiets als zielenknijper betekent zou het veel logischer zijn om te zingen dat deze girl die lost and lonely is een headshrinker needs En zo staat het ook op Oasisnet. Headshrinker kan ook letterlijk worden opgevat - maar ik denk niet dat Noel het zo bedoeld heeft.
    pi_45192566
    mwuah, 2 versies geluisterd, beide live, beide she's!
    you might aswell do the white line
      dinsdag 9 januari 2007 @ 21:39:07 #252
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45192913
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 12:05 schreef Norrage het volgende:
    Ik ben ook niet echt een grote Definitely Maybe fan....Live Forever is geweldig, Cigarettes & Alcohol ook nog en Rock & Roll kan er ook mee door maar stiekem vind ik Be Here Now ook wel beter. Komt net wat gelikter over.
    Maar het zijn natuurlijk allebei geweldige albums, maar ik rate DM absoluut niet het hoogst.
    Maar ja, Definitely Maybe is dan wel weer een debuutalbum, en de klank voor een debuutalbum vind ik dusdanig dat het wel een pluspuntje waard is Op beide albums staan een aantal nummers die er voor mij uitspringen, de albums zijn wat mij betreft vergelijkbaar.

    Rock 'N Roll Star vind ik trouwens toch wel een van de meest typische Oasisnummers. Het gitaarstukje waarmee het begint (dat net zo klinkt als Liams stem), de toon van de zang en de tekst (I live my life for the stars that shine), het straalt voor mij allemaal een bepaald gevoel uit. Alle elementen uit het nummer stralen datzelfde gevoel uit. Zo voel ík het iig
      dinsdag 9 januari 2007 @ 21:40:37 #253
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45192994
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 21:31 schreef kweek89 het volgende:
    mwuah, 2 versies geluisterd, beide live, beide she's!
    Grappig, vreemd dat de officiële site toch needs zegt Misschien een ongeschreven regel om het consequent zo te zingen.
    pi_45193107
    Is dan ook net dat nummer waarvan ik ook zei dat ik het erg goed vind
    De rest vind ik te chaotische rockmuziek waarbij hun stemgeluid een beetje ondergesneeuwd wordt door de instrumenten...Op Be Here Now ook soms wel beetje last van. Vooral bij My Big Mouth en Magic Pie
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 9 januari 2007 @ 22:36:34 #255
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45195572
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 21:43 schreef Norrage het volgende:
    Is dan ook net dat nummer waarvan ik ook zei dat ik het erg goed vind
    De rest vind ik te chaotische rockmuziek waarbij hun stemgeluid een beetje ondergesneeuwd wordt door de instrumenten...Op Be Here Now ook soms wel beetje last van. Vooral bij My Big Mouth en Magic Pie
    Ja. Vooral die twee nummers idd. Daarom vond ik het ook aardig om MTV Unplugged van Oasis te horen, daar komt Noels stem wel goed tot uiting (ook al was Be Here Now toen nog niet uit). Het nummer Be Here Now is trouwens ook een lekkere rocksong, beetje de Rock 'N Roll Star van het album BHN.
    pi_45196754
    Wilde trouwens nog even kwijt dat Morning Glory in mijn top 5 albums aller tijden staat, maar dat ik Wonderwall zo ongeveer het allerslechtste nummer vind van het hele album (misschien zelfs wel één van de slechtste nummers van allemaal )
    Is dat heel raar? Ik vind het zo ongelooflijk saai en eentonig. Alleen de tekst kan me nog enigszins bekoren.
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_45196847
    veel echte Oasis fans vinden Wondewall maar niks
    niks nieuws dus.
    you might aswell do the white line
    pi_45197298
    Hmm wonderwall is zo'n nummer dat ik kan blijven luisteren, hij gaat vrijwel nooit vervelen
    Brett Holman
      woensdag 10 januari 2007 @ 00:02:47 #259
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_45199138
    Vond het eerder ook altijd een irritant nummer, gewoon te vaak gehoord!
    nu gaat het volume weer op max en schreeuw ik uit volle borst mee in de auto

    enkele maanden geleden zelfs met de auto naast mij, en die auto daar achter in de file
    heb er een leuk filmpje van maar dat ga ik liever niet posten
      woensdag 10 januari 2007 @ 19:31:15 #260
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45222387
    Vind het geen slecht nummer (aardig om Liam een rustig nummer te horen zingen, z'n stem komt goed en krachtig tot uiting), maar ik heb het net als Elusive eerst wel te vaak gehoord.

    En ik denk dat ik het vooral irritant vind dat als je mensen vertelt dat je Oasisfan bent, ze reageren met: "Oh, da's toch die band van Wonderwall? Ja, meer nummers ken ik niet van ze hoor."
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 00:02 schreef Elusive het volgende:
    enkele maanden geleden zelfs met de auto naast mij, en die auto daar achter in de file
    heb er een leuk filmpje van maar dat ga ik liever niet posten
    Ook niet als we het heel lief vragen?
      donderdag 11 januari 2007 @ 11:46:22 #261
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45242951
    In de nieuwsgroep alt.binaries.boneless staan opnamens van een akoestisch optreden van Noel en Gem (van 3 december). Bestandsnaam: Noel and Gem at The Lowry, Salford 03.12.2006. Post is van maandagavond dus met een beetje retentie moet het lukken. En aangezien downloaden uit nieuwsgroepen legaal is mag ik deze tip hier vast posten
      zaterdag 13 januari 2007 @ 21:07:56 #262
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_45326122
    vetjes, even de newsbin aanslingeren!
    quote:
    Oasis to receive Outstanding Contribution to Music BRIT award

    The BPI announced today that Oasis will be recognised with the prestigious
    Outstanding Contribution to Music at The BRIT Awards on Valentine’s Day
    2007. The band are to be presented with the award at the show at London’s
    Earls Court on the 14th February 2007. Previous winners of the Outstanding
    Contribution to Music Award include The Beatles, John Lennon, U2 and The Who. This will be the 5th BRIT Award the band have received.

    Oasis have also confirmed that they will be performing live at the BRITS ceremony, which will be broadcast live for the first time.

    Often cited as the most influential band of their generation, Oasis can count many contemporary bands — including Kasabian, Arctic Monkeys and more — as great fans of their music and rock’n’roll swagger.

    The band was formed by brothers Noel and Liam Gallagher in Manchester in 1991. The debut album Definitely Maybe (1994) plus the follow-ups (What’s The Story) Morning Glory (1995), and Be Here Now (1997) defined the 1990’s decade for many music fans.

    More recent albums, Standing On The Shoulders Of Giants (2000), Heathen Chemistry (2002) and Don’t Believe The Truth (2005) saw experimental changes in mood and in line-up, but all of the band’s studio albums — as well as 8 of their singles — made UK No1. In addition, they have sold 50 million albums, earned numerous accolades, and picked up four BRIT awards to date.

    Oasis’ current line up includes Gem Archer (guitar/backing vocals), Andy Bell (bass) and Zac Starkey (drums). The group released a best-of album, Stop The Clocks in November 2006, with a new studio album slated for late 2007.

    en ik ben er bij
    teminste, als ik aan kaarten kan komen
      zondag 14 januari 2007 @ 13:00:47 #263
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45339777
    Mijn favoriete nummer blijft 'Underneath The Sky', als ik het goed heb een B-kant van 'Don't Look Back In Anger'.
    pi_45340075
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 21:39 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Rock 'N Roll Star vind ik trouwens toch wel een van de meest typische Oasisnummers. Het gitaarstukje waarmee het begint (dat net zo klinkt als Liams stem), de toon van de zang en de tekst (I live my life for the stars that shine), het straalt voor mij allemaal een bepaald gevoel uit. Alle elementen uit het nummer stralen datzelfde gevoel uit. Zo voel ík het iig
    Helemaal mee eens
    pi_45340120
    Ik dacht pas trouwens dat ik Cigarettes and Alcohol op de radio hoorde, maar het was T-Rex
      zondag 14 januari 2007 @ 14:49:58 #266
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45342856
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 13:13 schreef keijz het volgende:
    Ik dacht pas trouwens dat ik Cigarettes and Alcohol op de radio hoorde, maar het was T-Rex


    Noel Gallagher zei onlangs nog dat Boulevard of Broken Dreams wel erg veel op Wonderwall lijkt. Zijn commentaar over Green Day: "They should have the decency to wait until I am dead. I, at least, pay the people I steal from that courtesy."
      zondag 14 januari 2007 @ 14:51:39 #267
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45342902
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 21:07 schreef Elusive het volgende:
    vetjes, even de newsbin aanslingeren!
    [..]


    en ik ben er bij
    teminste, als ik aan kaarten kan komen
    Als ik tijd had om even naar Engeland op en neer te vliegen zou ik ook wel willen. Heb Oasis nog nooit live gezien. En als ik ze dan live zou zien wel graag in Engeland. Maar tof als je erbij kan zijn!
      dinsdag 16 januari 2007 @ 09:32:32 #268
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45397830
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 14:49 schreef TNA het volgende:

    [..]



    Noel Gallagher zei onlangs nog dat Boulevard of Broken Dreams wel erg veel op Wonderwall lijkt. Zijn commentaar over Green Day: "They should have the decency to wait until I am dead. I, at least, pay the people I steal from that courtesy."
    Nu je het zegt..
    pi_45417068
    je hebt toch ook zo'n remix van Wonderwall en boulevard?
    daar is Noel nog best boos overgeworden, want toen werden de overeenkomsten wel héél duidelijk.
    you might aswell do the white line
    pi_45417154
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 14:51 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Als ik tijd had om even naar Engeland op en neer te vliegen zou ik ook wel willen. Heb Oasis nog nooit live gezien. En als ik ze dan live zou zien wel graag in Engeland. Maar tof als je erbij kan zijn!
    je weet niet wat je mist

    2x gezien
    1x in Milton Keynes (10 juli 2005 )
    1x in de HMH
    en nog 1x bij Jensen

    Milton Keynes was zo vet dat ik me er weinig van herinner(nee niet van de alcohol)
    maar was mijn 1ste concert en het maakte zoveel indruk op me!
    en ze waren echt goed in hun doen, terwijl in Amsterdam was het one of those gigs.
    niet slecht, maar met 60.000 man jumpen is veel vetter
    Jensen was gewoon vet ze van dichtbij te zien
    you might aswell do the white line
    pi_45422147
    Maar dat optreden bij Jensen was wel poep in het kwadraat zeg.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_45422209
    ja klopt, playbacken, en noel die nauwlijks zijn mond opendeed


    maar gewoon leuk om je helden van zo dichtbij te zien
    you might aswell do the white line
    pi_45422301
    Dat is natuurlijk wel mooi ja.

    Heb ze nu 2 keer gezien. 2005 in Brussel en op Pinkpop in 1999 (?). Het beruchte beer-traytjes optreden, werd echt pislink omdat ze maar biertraytjes bleven gooien. En daar sta je dan voor het eerst naar je favoriete band te kijken ....
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 16 januari 2007 @ 22:55:20 #274
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45422814
    Ik heb eens een optreden van Oasis zonder Liam gezien..waarbij Liam dus in het publiek zat.. legendarisch!
    pi_45422891
    MTV Unplugged

    is wel te downloaden hier en daar.
    you might aswell do the white line
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:06:23 #276
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45423213
    Het is te bizar om voor te stellen.. Noel deed alle zang, klopt dat?
    pi_45423362
    ja, Liam had geen zin, en vlak voordat ze op moesten zei liam Fuck it, i'm not doing this.
    ging op het balkon zitten en ging noel irriteren.

    om vervolgens nadat de productie nog 1 liedje opnieuw wou opnemen te eisen dat hij mee zou doen...don't think so Liam.
    you might aswell do the white line
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:11:47 #278
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45423403
    Wat een malloot.. wel mooi..

    Deze week 'All Around The World' weer eens gehoord.. blijft toch lekker..
    pi_45423492
    clip is ook zo mooi

    http://www.youtube.com/watch?v=FGdNgxz_iOk

    totaal on-oasis prachtig
    you might aswell do the white line
    pi_45423544
    *Zit toevalig net Wonderwall te luisteren
    Mijn Snape wat doe je !
    Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
    Asperger and proud !
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:26:50 #281
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45423905
    Meer fans van 'Underneath The Sky'?
    pi_45423955
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 23:10 schreef kweek89 het volgende:
    ja, Liam had geen zin, en vlak voordat ze op moesten zei liam Fuck it, i'm not doing this.
    ging op het balkon zitten en ging noel irriteren.
    Hij was gewoon te zat om te zingen ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_45423971
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 23:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Meer fans van 'Underneath The Sky'?


    Heerlijk nummer. Zo lekker vrolijk en opzwepend Mijn favoriet van Masterplan samen met Half The World Away en Acquiscence denk ik...
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:30:46 #284
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45424037
    Wat.. het staat op een album?? Dat wist ik niet eens..
    pi_45424095
    Yep. Op the Masterplan dus...Een album wat ook ik als die-hard Oasis fan pas dit jaar had ontdekt
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:33:37 #286
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45424132
    Hm.. maar het staat niet op die verzamel-cd die nu net uit is?
    pi_45424369
    Er staan volgens mij wel 3 nummers van op ja...Half the World Away en Acquisce en Masterplan als ik me niet vergis...maar dat zal je even moeten checken? (Underneath The Sky in ieder geval niet)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:41:32 #288
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45424435
    Nee, dat bedoel ik.. een schandaal is het!
      woensdag 17 januari 2007 @ 11:32:13 #289
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45432018
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 23:28 schreef zjroentje het volgende:

    [..]

    Hij was gewoon te zat om te zingen ...
    Hehe, ja. Op YouTube staat geloof ik nog een stukje waar je ziet hoe 'ie op de set nog probeert Wonderwall te zingen. Leuk om Noel een compleet akoestisch optreden te zien doen. En nu tien jaar later doet 'ie dat weer met Gem
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 23:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Nee, dat bedoel ik.. een schandaal is het!
    Ja, Stop the Clocks is nou eenmaal een compilatie, zo kan ik nog wel 80 schandalen bedenken
    pi_45432982
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 14:49 schreef TNA het volgende:

    [..]



    Noel Gallagher zei onlangs nog dat Boulevard of Broken Dreams wel erg veel op Wonderwall lijkt. Zijn commentaar over Green Day: "They should have the decency to wait until I am dead. I, at least, pay the people I steal from that courtesy."
    Ik wordt echt misselijk van dat krapuul van een Gallagher. Ik geloof dat hij ondertussen een kwart van alle artiesten die wél wat te zeggen hebben voor rotte vis heeft uitgemaakt. Ik hoorde dat hij nu ook weer dat hij Robbie Williams schoffeerde. Net zoals bij Phil Collins, Blur etc, etc. Niet dat ik een liefhebber ben van allen, maar hij maakt er echt een sport van. Ik zou zeggen ga je concentreren op muziek maken want dat schijnt al jaren niet te lukken.
      woensdag 17 januari 2007 @ 13:56:46 #291
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45436341
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 12:05 schreef five2one het volgende:

    [..]

    Ik wordt echt misselijk van dat krapuul van een Gallagher. Ik geloof dat hij ondertussen een kwart van alle artiesten die wél wat te zeggen hebben voor rotte vis heeft uitgemaakt. Ik hoorde dat hij nu ook weer dat hij Robbie Williams schoffeerde. Net zoals bij Phil Collins, Blur etc, etc. Niet dat ik een liefhebber ben van allen, maar hij maakt er echt een sport van. Ik zou zeggen ga je concentreren op muziek maken want dat schijnt al jaren niet te lukken.
    Ach, je moet er ook de humor van in kunnen zien. Het is vaak kritiek waar 'ie zelf ook wel van weet dat het maar simpel commentaar is. Vind je trouwens dat Robbie Williams en Phil Collins "wél wat te zeggen hebben"? Noel Gallagher is nou eenmaal een droog mannetje die zegt wat 'ie vindt als iemand ernaar vraagt. Ik neem aan dat veel van zijn uitspraken worden uitgelokt door journalisten - leuk vragen stellen aan iemand waarvan je weet dat 'ie zegt wat 'ie denkt. Overigens spreekt hij ook regelmatig zijn respect uit voor andere artiesten.

    En verder is het natuurlijk aan een ieder om een mening te vormen over de hele the-greatest-of-them-all-houding van Oasis. Ik vind het mooi passen bij de muziekstijl die ze maken en bovendien weten ze zelf ook al dat ze een band als The Beatles nooit zullen overstijgen. Misschien kan je los van het hele imago van de Gallaghers en Oasis gewoon van de muziek genieten zonder het karakter van de artiesten erbij te betrekken. En ook dat is aan een ieder.
    pi_45436425
    Als we bij elke groep ook nog zouden moeten kijken naar de personaliteiten van de bandleden dan zouden er volgens mij heel veel bands afvallen hoor
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:20:18 #293
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45437086
    Heb trouwens net even een deel 2 topic gemaakt (met een iets uitgebreidere OP dan van dit topic, dat al 5 jaar oud is ) dus spam deze even vol dan open ik 'm
    pi_45437771
    ok
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_45437782
    Wat een topband is Oasis toch trouwens.
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:44:16 #296
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45437947
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 14:40 schreef Norrage het volgende:
    Wat een topband is Oasis toch trouwens.
    Oasis? Ja, inderdaad!
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:46:27 #297
    139330 TNA
    For the stars that shine
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:46:36 #298
    139330 TNA
    For the stars that shine
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:46:45 #299
    139330 TNA
    For the stars that shine
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:46:56 #300
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45438051
    in

    [ Bericht 95% gewijzigd door TNA op 17-01-2007 14:47:17 ]
      woensdag 17 januari 2007 @ 14:47:26 #301
    139330 TNA
    For the stars that shine
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')