abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:44:09 #126
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35883193
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:17 schreef Gripper het volgende:

[..]

Aangezien de betonnen vloeren volgens de in-elkaar-zak-theorie als pannekoeken op elkaar zouden klappen, zouden ze niet al te erg verpoederd moeten zijn. Als een platte plak op z'n kant valt gebeurt dat misschien nog, maar niet als het vlak op elkaar valt. De enige manier om beton echt te verpulveren is door ontploffingen...

Rameijer: je zei dat een groot aantal van de balken verzwakt was, waardoor het gebouw wel kon inzakken. In dat geval, zou de noordtoren die vanuit het noorden geraakt is, moeten omvallen. De noordkant was inderdaad flink beschadigd, maar niet over de hele breedte. De hoeken stonden er nog.
De zuid toren, werd geraakt op een hoek. Dus, de twee zijden daaraan grenzend werden bschadigd (ene zijde erin, en de daaraan grenzende zijde er doorheen) Dat betekent dat van de zuid toren 3 van de hoeken helemaal niet geraakt zijn. Als een gebouw daardoor al verzwakt, dan zou het moeten omvallen, en niet rechtstandig in elkaar zakken.
Als die "puntkracht" (een in de natuurkunde gebruikelijke term om aan te duiden dat een kracht zich op 1 punt concentreert) inderdaad groter is dan de kracht die wind op een geheel vlak uitoefent, dan zou het gebouw meteen moeten omvallen. Staal is enigszins buigzaam, en kan dus zoveel energie wel absorberen. Het had dus óf meteen moeten omvallen, en dan ook echt omvallen, of helemaal niet. Ook niet na een uur branden.
een wolkenkrabber in een hevige storm beweegt echt. Ze zwaaien ongeveer een halve meter heen en weer, en dat kan je voelen. Het gaat gelukkig wel langzaam, dus je kopje koffie vliegt niet van tafel, maar je voelt het wel. getuigen in de WTC torens voelden een trilling, en daarna stonden de gebouwen weer stil. oersterk spul, dat staal!
WTC2 viel ook eerst om, waarna het recht naar beneden viel:

[ Bericht 2% gewijzigd door Knarf op 09-03-2006 16:55:23 ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35883292
Misschien ben ik dan achterdochtiger dan de gemiddelde mens, want ik neem nooit meteen de officieele versie aan. Maar er zijn ook mensen die willen dat er een complot is. Wat betreft 9/11 heb ik nog geen conclusie getrokken, het lijkt me goed mogelijk dat fracties binnen de regering op de hoogte waren, maar explosieven enzovoorts lijken me minder waarschijnlijk alhoewel niet onmogelijk.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:47:56 #128
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_35883315
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zo'n vreemde gedachte is dat toch niet bij zaken als dit. Of denk je gewoon niet graag na?
Helemaal geen vreemde gedachte, en ik verbaas me er nu over dat ik daar zelf nooit eerder aan heb gedacht dat dat tot de mogelijkheden behoorde. Ik heb me er gewoon nooit zo in verdiept.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:53:39 #129
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35883530
Btw elektro zaken exploderen niet zo super snel.. meeste is afgezekerd.. iet dat het dan niet kan knallen ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat vermogen in zoon pand gaat, Maar dan heb je toch wel snel blauwe vonken enzo
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:02:22 #130
130803 Gripper
Get a grip
pi_35883841
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:44 schreef Knarf het volgende:

[..]

WTC2 viel ook eerst om, waarna het recht naar beneden viel:
[afbeelding]
Dat is dan raar: als de top omvalt zou dit gebeuren:
als de druk van de top van de verdiepingen eronder af is, blijft de rest gewoon staan

In plaats daarvan zie ik ontploffingen (inzakkende verdiepingen) aan de kant waar de bovenkant van de toren NIET naartoe valt. Je zou verwachten dat daar de druk van de ketel is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35884001
Je kunt honderden/duizenden ooggetuigen van de Pentagon aanslag op een website zetten, maar ik wil beelden zien! Harde bewijzen! Eerst zien, dan geloven.
Ik wil een lijntoestel zien die laag over de grond scheert op weg naar het Pentagon. Waar zijn de foto's? Foto's zijn er genoeg van de brand na de impact. Er waren dus veel mensen in de buurt, maar die mensen hebben helaas geen foto's / filmopnamen van het vliegtuig gemaakt.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:08:43 #132
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35884044
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:07 schreef ABBAfan het volgende:
Je kunt honderden/duizenden ooggetuigen van de Pentagon aanslag op een website zetten, maar ik wil beelden zien! Harde bewijzen! Eerst zien, dan geloven.
Ik wil een lijntoestel zien die laag over de grond scheert op weg naar het Pentagon. Waar zijn de foto's? Foto's zijn er genoeg van de brand na de impact. Er waren dus veel mensen in de buurt, maar die mensen hebben helaas geen foto's / filmopnamen van het vliegtuig gemaakt.
Dat ging mischien een beetje snel.. toen had nog niet iedereen een gsm met camera:)
pi_35884160
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:08 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dat ging mischien een beetje snel.. toen had nog niet iedereen een gsm met camera:)
Zo'n toestel moet relatief lang laag gevlogen hebben op topsnelheid, dus er is tijd geweest om een foto te nemen. Volgens reconstructies heeft het toestel zelfs nog een bocht moeten maken voordat het koers zette naar het Pentagon.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35884208
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:12 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Zo'n toestel moet relatief lang laag gevlogen hebben op topsnelheid, dus er is hun tijd geweest om een foto te nemen. Volgens reconstructies heeft het toestel zelfs nog een bocht moeten maken voordat het koers zette naar het Pentagon.
Onzin natuurlijk, zelfs in new york waren er maar 1 of 2 opnames van het eerste vliegtuig. En daar waren veel, veel meer mensen.
pi_35884279
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, zelfs in new york waren er maar 1 of 2 opnames van het eerste vliegtuig. En daar waren veel, veel meer mensen.
Het eerste toestel in New York vloog toch aardig wat hoger dan het toestel in Washington. Het verbaast mij dat dat ding de grond niet heeft geraakt. De grassprietjes moeten de hete motoren gevoeld hebben
pi_35884438
Het officiële verhaal van de Pentagon aanslag lijkt me gewoonweg te fantastisch. Ik kan er niet in geloven.
Als de Amerikaanse regering nou gewoon eens openheid van zaken geeft door meer beeldmateriaal van de impact vrij te geven dan kan de theorie van de raket / militair toestel in de prullenbak gegooid worden.
pi_35884497
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 05:20 schreef Oversight het volgende:
Op 9 januari 2006 werd een volledige analyse van vaststaande FEITEN gepubliceerd.

Zie http://video.google.com/videoplay?docid=-3498980438587461603&q=eyewitness

en ook http://video.google.com/videoplay?docid=-8260059923762628848&q=loose+change

Hier gaan we de feiten bespreken, en kijken of we tot dezelfde conclusies komen als de auteurs.

Dat werkt het beste als we de tijdlijn van deze analyse volgen, dus beginnen we om de uitvoerende analist voor te stellen:

16 minuten en 15 seconden Richard A. Siegel stelt zich voor.

Laten we iedere gebeurtenis vanaf dit moment eens grondig bekijken vanuit alle mogelijke invalshoeken..... om daarna alle volgende fragmenten op dezelfde manier te onderzoeken.

18 minuten en 20 seconden de eerste witte flitsen vóór het instorten van de eerste toren.
wat kunnen dat voor flitsen zijn?
Oke, dit is dus deel 2 van mijn topic, 1 vraagje echter, waarom een slotje op mijn topic?
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:23:22 #138
139452 gaai
zwarte poes
pi_35884543
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:12 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Zo'n toestel moet relatief lang laag gevlogen hebben op topsnelheid, dus er is tijd geweest om een foto te nemen. Volgens reconstructies heeft het toestel zelfs nog een bocht moeten maken voordat het koers zette naar het Pentagon.
Ik denk dat mensen ook vooral perplex stonden van wat er gebeurde........dan denk je pas naderhand, áls je al een fototoestel-achtige toestand bij je had, "damn, daar had ik een foto van moeten maken"......
(aangenomen dat er idd een vliegtuig....bla bla bla.....)

ofzo
*I just realized.....i don't care*
pi_35884615
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:23 schreef gaai het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen ook vooral perplex stonden van wat er gebeurde........dan denk je pas naderhand, áls je al een fototoestel-achtige toestand bij je had, "damn, daar had ik een foto van moeten maken"......
(aangenomen dat er idd een vliegtuig....bla bla bla.....)

ofzo
En daarom moet de Amerikaanse regering komen met beeldmateriaal om de "inside job" verhalen meteen de kop in te drukken. De FBI is na enige minuten van de impact al videobanden gaan scoren rond het Pentagon, dus er moet iets op die tapes te zien zijn.
pi_35884660
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:21 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oke, dit is dus deel 2 van mijn topic, 1 vraagje echter, waarom een slotje op mijn topic?
Omdat het vol was slimmerik...
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:28:20 #141
84524 Morwen
I got life
pi_35884726
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:20 schreef ABBAfan het volgende:
Het officiële verhaal van de Pentagon aanslag lijkt me gewoonweg te fantastisch. Ik kan er niet in geloven.
Als de Amerikaanse regering nou gewoon eens openheid van zaken geeft door meer beeldmateriaal van de impact vrij te geven dan kan de theorie van de raket / militair toestel in de prullenbak gegooid worden.
Al was het maar 1(!!!!!) foto van dat toestel op de locatie. Ik snap best dat misschien door veiligheidsredenen niet alle beelden vrijgegeven kunnen worden. Nu zijn er 5 vage beeldframes van een vaag object wat vanalles zou kunnen zijn.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:30:51 #142
84524 Morwen
I got life
pi_35884807
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:25 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

En daarom moet de Amerikaanse regering komen met beeldmateriaal om de "inside job" verhalen meteen de kop in te drukken. De FBI is na enige minuten van de impact al videobanden gaan scoren rond het Pentagon, dus er moet iets op die tapes te zien zijn.
Dat zal een standaardprocedure zijn, vermoed ik. En er zal zowiezo wel iets op te zien zijn
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:31:09 #143
139452 gaai
zwarte poes
pi_35884816
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:25 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Niet tegen mij nou....ik ben deze discussie al een tijdje zat en ik geloof het officiële verhaal niet......
Die tapes zijn er sowieso geweest, want beveiligingscamera's ofzo....weet ik ook veel, ik dacht dat het je ging om waarom er niet meer fotomateriaal was argeloze omstanders/ooggetuigen........ik vind het ook vaag dat er niet meer beveiligingstapes openbaar zijn......
*I just realized.....i don't care*
pi_35885026
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Omdat het vol was slimmerik...
Oke, zat niet op te letten, al laat enzo, hard gewerkt, vanmorgen 4.45 op enz.enz.
pi_35885044
Effe lachen:

pi_35885102
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:39 schreef ABBAfan het volgende:
Effe lachen:

[afbeelding]
Het dak was nog niet open voor publiek, maar stel je voor dat dat wel zo was en dan sta je daar......
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:42:13 #147
84524 Morwen
I got life
pi_35885119
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:39 schreef ABBAfan het volgende:
Effe lachen:

[afbeelding]
Soep er een kerstboom bij en het is een aparte kerstkaart voor de familie van deze meneer
Only Human
pi_35885125
Ik heb me 7 kwartier weten te concentreren en vond alleen het gedeelte over WTC7 geloofwaardig en boeiend. Voor de rest is het toch vooral suggestief en wordt er gepretendeerd dat het een wetenschappelijke analyse betreft, terwijl de wetenschap slechts op een verkeerde manier gebruikt wordt om argumenten kracht bij te zetten. Natuurlijk laat ook deze docu weer zien dat er iets niet klopt, maar ze pretenderen de waarheid in pacht te hebben, en wat dat betreft ben ik niet overtuigd.
pi_35885150
Oh jeah!

zeker een tvp.
Als ik toch weer terugdenk aan die beelden.. en het officiële verhaal. Ik noem mezelf nu naief over die tijd, want van het officiële verhaal is niets meer over als je het mij vraagt..

Een aantal reacties waar ik op wil reageren:
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 9:44 Evil_Jur het volgende:

De sceptici hier moeten eens naar de eerste aflevering van "the lone gunmen" (spin-off van X files) kijken. Erg veel toevalligheden met 9/11, terwijl het programma al in maart van dat jaar werd uitgezonden.

Van wiki:

In a foreshadowing of the September 11, 2001 attacks, subsequent conspiracy theories, and the 2003 invasion of Iraq, the plot of the March 4, 2001 pilot episode of the series depicts a secret U.S. government agency plotting to crash a Boeing 727 into the World Trade Center via remote control for the purpose of increasing the military defence budget and blaming the attack on foreign "tin-pot dictators" who are "begging to be smart-bombed."
Ik zal nog even op zoek gaan, maar ik had gisteren een link waarin naar voren kwam dat Hollywood ons toekomstbeeld voor een groot deel bepaalt. En een aantal voorbeelden als E.T. (de vinger van god --> Michaelangelo), Independence Day en nog een aantal. Science Fiction heet het in de volksmond. Ik zal nog even op zoek gaan naar deze link, zeer interessant!
Hier in ieder geval een ander artikel over het onderwerp: Klik
Winton says Hollywood has "inspired inventors and security companies in paths that can be followed in the pursuit of criminals", but on the flipside, he says biometrics is suffering from bad PR as a result of Hollywood. The consequences of civil liberty infringements might alarm many, but it seems to depend on your point of view. Underkoffler admits he is baffled that since Minority Report's release he has been approached for insights on developing much of the technology that appears in the film - often for similar uses.

En hier de site, waarin wordt aangegeven dat Hollywood al lang op de hoogte was van 9/11... link
Check bv Independence Day (Scene: As Air Force 1 evacuates the President and his family, Jeff Goldblum sets a laptop up to watch the countdown. When the camera cuts to a close-up one of the ticks is 9:11:01. )
Wat een heerlijke toevalligheid...
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef Gripper het volgende:
Mocht er ooit uitkomen dat de Amerikaanse overheid erachter zat, dan is deze wereld te klein om Bush en kompanen veilig te kunnen verstoppen. De pleuris zou zodanig uitbreken, dat ik me afvraag of we het wel moeten willen weten. De duizenden doden die op 9-11 vielen, en die indirect daardoor tot nu toe in Irak, Madrid en Londen zijn gevallen komen er toch niet door terug....
Een enorm dilemma dus. Wil je de onderste steen boven hebben, met een reëel risico op het uitbreken van zoveel ellende dat je van een 3e wereldoorlog kunt spreken, of zeggen we niks en blijven we leven met een gespannen soort "vrede" ?
De werkelijk belangrijke vragen hier Gripper! Maar ik zal je zeggen: geen reden tot paniek, hou je hoofd omhoog, er is hoop! Want wat kun je halen uit ongeveer alle grote gebeurtenissen van de laatste tijd? Oorlog, aanslagen enz! Angst. Zolang wij ons vertrouwen leggen bij de overheid of aan doemdenken doen als bv conspiracy theoriën, komen we er niet. Maar als we beseffen dat wij niet echt vrij zijn nu, dat we eigenlijk gevangen zijn in onze eigen wereldje.. dan kunnen we uit die angstspiraal breken en positief gaan denken.
De hoeveelheid vreemde gebeurtenissen zal de komende jaren alleen maar toenemen met binnenkort Iran als nieuw dieptepunt in de regeringstijd van Bush. Maar we laten ons te gemakkelijk regiseren, wij zijn niet vrij. Als je eens goed nadenkt over wat vrij zijn echt inhoudt, dan weet je dat je nergens ter wereld een regeringsvorm is die de echte vrijheid in de pacht heeft. Macht en angst zaaien is het enige wat lijkt te tellen.

Ikzelf weet dat 11 september is opgezet. Door wie? Goede vraag. Zelf denk ik dat Cheney als eeuwige havik een grotere kandidaat is dan 'domme' George. Er schijnt zelfs op Air Force 1 een gecodeerd bericht te zijn binnengekomen dat wanneer de president niet zou meewerken, het vliegtuig van hem zou worden opgeblazen. De codes om dit soort berichten te sturen zijn alleen bekend bij de allerhoogsten (waaronder dus Cheney, een grote Israël-luver volgens mij, maar dat gaat te ver off topic). Dit is dus niet bevestigd, maar het zou me niet verbazen..

Dat mensen in het officiële verhaal van de aanslag op het Pentagon geloven, tja.. prima zullen we maar zeggen.. Maar zoals Abbafan hierboven ook al zegt, dat er opvallend weinig schade is.. Ook niet geheel toevallig zullen we maar zeggen, dat precies dat gedeelte van het Pentagon een paar maanden eerder als eerste deel van de vleugel 'gerestaureerd' is, waar vervolgens een heeeeel groot vliegtuig ?? naar binnen is gevlogen. Het is volgens mij ook op Discovery geweest; het kwam er iig op neer dat de vliegroute die het vliegtuig heeft gevolgd volgens de Amerikaanse regering, onmogelijk met zo'n vliegtuig te doen is, aangezien de bochten veels te scherp waren.

WTC 7 is het beste voorbeeld van dat er iets niet klopt; geen vliegtuig, geen grote brokstukken er op en toch ingestort... De werkzaamheden bij de Twin Towers de maanden van tevoren is volgens mij ooit wel (onofficieel?) bevestigd. In ieder geval is het beste argument tegen de m.i. leugens van de regering Bush, is dat er nog nooit zulke staalconstructies zijn ingestort als gevolg van impact of wat dan ook. Voordat ze instorten, zagen ze er behalve de schade nog redelijk oke uit, dus bij een eerstvolgende aanslag op Amerika, weet ik wel beter..

Het is niet Amerika dat de wereld regeert, zelfs Amerika wordt geregeerd door anderen als je het mij vraagt. Maar ik zal hier maar geen uitgebreid pleidooi houden; het komt er op neer, dat de Angst ons gevangen houdt. Our own will to nothingness...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_35885180
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:42 schreef Morwen het volgende:

[..]

Soep er een kerstboom bij en het is een aparte kerstkaart voor de familie van deze meneer
Het was vrij warm op 11 september, dus die winterjas en muts slaan nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')