Zelden zo succesvol geweest in CM/FM als met Sport Recife nu. We hebben zo'n beetje alles gewonnen waar we aan mee deden, dat wil zeggen: Pernambuco State Championship (2x), Second Division, First Division en de bekert. In het 1e seizoen op het hoogte niveau dus meteen de dubbel weten te pakken.
Eigenlijk is een carriere opbouwen in Brazilie te makkelijk. Er lopen zóveel goeie spelers rond die voor een prikkie te halen zijn. Kijk alleen al naar mijn basisteam, qua stats zou zo'n beetje iedereen mee kunnen ballen bij de Europese top:
GK: Joaquin Irigoytia, gekomen van Aldovisi voor 350k. Is ooit wereldkampioen geweest met Argentinie U20 in Qatar (1995).
DC: Nivaldo, gratis gehaald van Coritiba. Sterke, snelle en ervaren man.
DC: André Dias, voor 1,3m gekomen van Sao Paulo, waar hij uit de gratie was geraakt. Mijn sterverdediger.
DC: Julio Santos, voor 2,1m gehaald van Goias. Gewoon een betrouwbare man achterin.
WBL: Sandro, voor maar 300k gekocht van Cruzeiro en daarmee ook de beste koop. Multifunctioneel.
WBR: Russo, zat al bij Sport Recife. Eén van de beste rechtsbacks die ik ken.
DMC: Rodolfo Suares, gratis overgekomen van Fluminense. Zou niet misstaan bij de Europese top.
DMC: Junior, uit de gratie geraakt bij Vasco en voor 2m opgepikt door Sport Recife. Wordt de nieuwe Emerson genoemd.
AMC: Rafael Gaucho, gehaald via een ruil met een jeugdspeler uit mijn B-team. Ik lach me nu nog suf. Wát een speler.
![]()
SC: Marcelo Macedo, 2,5m moest de beste man kosten, maar hij scoort aan de lopende band.
SC: Nunes, mijn duurste man. Voor 3,7m gehaald van Internacional en een uitstekend koppel met Macedo.
Voor 12m heb je in Brazilie dus een team dat alles kan winnen. Nu de Copa Libertadores nog..