anisubs | woensdag 8 maart 2006 @ 21:20 |
Zoals de topictitel het al zegt, Kai Tak is een burucht vliegveld, mede doordat de landingsbaan kort is en het vlak tegen de bergen ligt. De wind daar is ook een probleem, want tussen de bergen kan het wel flink stevig waaien waarbij ze ook die scherpe bocht laag over de grote stad die dan nog moeilijker word toch moeten maken. De vliegtuigen moeten namelijk over de bergen vliegen en een hele scherpe bocht maken voordat ze konden landen. Met name de 'heavy' vliegtuigen hebben hier veel moeite mee. (o.a 747-200-300 en dc10). De mensen die bang zijn geworden hoefen niet meer bang te zijn. Kai Tak is nu gesloten, en in '98 hebben ze het nieuwe vliegveld Chek Lap kok in gebruik genomen. Het vliegveld heeft gelukkig GEEN bergen, maar het is wel op een eiland bebouwd en heeft een lange runway. ![]() ![]() Dat ene rood-witte ding is een checkerbord, daar moeten ze die lastige bocht maken. Terminal Kai Tak& Runway ![]() ![]() Inmiddels ia Kai Tak gesloten en vervangen door Chek Lap kok (wat een naam) ![]() Filmpje: Een Korean airlines probeert op Kai Tak te landen met veel crosswind en weet maar net goed te landen. ![]() http://www.metacafe.com/watch/30410/boeing_747_extreme_landing/ Terminal&runway Chak Lap kok (nieuw vliegveld) ![]() ![]() Verder, heeft iemand filmpjes ofzo van deze vliegvelden ofzo post ze dan aub hier. ==gratis file servers===== http://video.google.COM http://www.Rapidshare.de http://www.zupload.com/ http://www.rapidsharing.com/ http://www.filefactory.com/ http://www.filefront.com/ http://www.axifile.com/ http://www.filehost.ro/ http://www.ftp.nu/ http://www.mysharebox.com/ http://www.filelodge.com/index.php?pg=p1 http://www.sendspace.com/ http://www.mofile.com/en/ http://www.4shared.com/ http://www.putfile.com/ http://www.turboupload.com http://video.google.com ======================== [ Bericht 42% gewijzigd door anisubs op 09-03-2006 19:04:43 ] | |
JosvG | woensdag 8 maart 2006 @ 21:24 |
Lol ![]() ![]() | |
M5 | woensdag 8 maart 2006 @ 21:27 |
Momenteel gesloten?![]() Permanent gesloten en gesloopt. Leuk voor foto's, maar sommige maatschappijen namen veel te veel risco bij het aanvliegen. | |
winterapfel | woensdag 8 maart 2006 @ 21:31 |
landing??? aanvliegen, 180 graden rechts om.. en landen maar!! ![]() ![]() | |
M5 | woensdag 8 maart 2006 @ 21:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
existenz | woensdag 8 maart 2006 @ 21:39 |
Hong Kong toch? Of ieg daar ergens in de buurt? | |
MaxMark | woensdag 8 maart 2006 @ 21:41 |
quote:Dat rood-wit geblokte ding was een baken voor de piloten waar ze moesten draaien, toch? | |
Alexxxxx | woensdag 8 maart 2006 @ 21:47 |
Heare hitskes, das niet best ![]() | |
winterapfel | woensdag 8 maart 2006 @ 21:47 |
quote:wikipedia Upon reaching a small hill marked with a checkerboard in red and white, the pilot needed to make a visual right turn to line up with the runway and complete the final leg. The aircraft would be just two nautical miles from touchdown, at a height of less than 1000 ft when the turn was made | |
anisubs | woensdag 8 maart 2006 @ 21:47 |
Jah, meer info volgt in de startpost, morgen waarschijnelijk. | |
anisubs | woensdag 8 maart 2006 @ 21:49 |
quote:Jep | |
MeneerMuis | woensdag 8 maart 2006 @ 21:49 |
Daar mag je wel ervaren piloten voor hebben ![]() | |
Space-Chinees | woensdag 8 maart 2006 @ 21:51 |
Ben daar wel eens een paar keer met het vliegtuig gelandt vroeger. Was er gaaf hoe je tussen de gebouwen zo doorvliegt. Erg gaaf om mee te maken vond ik. | |
Sandyman | woensdag 8 maart 2006 @ 21:54 |
quote:En erg gevaarlijk, en daarom gebeurt het niet meer. | |
Louterman | woensdag 8 maart 2006 @ 21:54 |
Lijkt me niet prettig om daar te landen wanneer je met Onur Air vliegt. (en nu niet melden dat Onur Air daar toch niet op aan vliegt) | |
Reintje | woensdag 8 maart 2006 @ 22:03 |
Wow, Hong Kong zei iemand? Daar gaat Reintje eens op vakantie dan![]() Meesterlijke foto! | |
Roel_Jewel | woensdag 8 maart 2006 @ 22:04 |
Lijkt me een hele ervaring als je daar moest landen. Maar veilig is natuurlijk anders ![]() | |
M5 | woensdag 8 maart 2006 @ 22:05 |
quote:ben je redelijk laat mee, teminste als je denkt het vliegveld te gaan bekijken, dat bestaat niet meer. | |
ACT-F | woensdag 8 maart 2006 @ 22:06 |
quote:Onur Air vliegt daar niet. | |
Reintje | woensdag 8 maart 2006 @ 22:07 |
quote:Oh, dat is vervangen door dat vliegveld waar Discovery wekelijks dezelfde uitzending over heeft... ![]() | |
sociologist | woensdag 8 maart 2006 @ 22:08 |
quote: ![]() | |
Space-Chinees | woensdag 8 maart 2006 @ 22:10 |
quote:Ik ervaarde het niet als gevaarlijk. Dacht er niet zoveel bij na. Je gaat er natuurlijk gewoon vanuit dat de piloot genoeg vaardigheid heeft om dit te kunnen doen, anders zouden ze nooit landen daar. Maar ik merkte toen wel dat het wel wat meer moeite en tijd kostte om te landen in vergelijking met Schiphol bijvoorbeeld. De paar vluchten die ik had meegemaakt op die luchthaven kan ik me niet zo heel erg goed meer herinneren, omdat het natuurlijk al bijna 10 jaar geleden was. Maar ik kon me nog een vlucht herinneren dat we voorbij Hong Kong vlogen, dus een stukje de zee in, om vervolgens weer te keren, wat best wel lang duurde en vervolgens dit weer 2 keer te herhalen voor we echt landden. | |
Crashcat | woensdag 8 maart 2006 @ 22:19 |
Ik mis Kai Tak ![]() Was veel sneller thuis ![]() | |
greatgonzo | woensdag 8 maart 2006 @ 22:19 |
![]() | |
Murray | woensdag 8 maart 2006 @ 22:20 |
Princess Juliana International Airport op Sint Maarten is ook leuk... http://www.airliners.net/open.file?id=211543 http://www.airliners.net/open.file?id=027599 | |
ChRoNiC | woensdag 8 maart 2006 @ 22:23 |
quote:St.Maarten ![]() Geniale plek, heb daar ook gestaan. Maho Beach ![]() Kai Tak ziet er ook wel spannend uit, volgens mij moet je daar helemaal gek worden van de herrie van die vliegtuigen ![]() | |
Murray | woensdag 8 maart 2006 @ 22:26 |
Filmpje... | |
ChRoNiC | woensdag 8 maart 2006 @ 22:28 |
quote:Heftige shit! Ik kan me dat nog heel goed herinneren met een 747 van Air France. We stonden toen op dat muurtje langs de weg. Dan heb je echt het idee dat je dat vliegtuig kunt aanraken. Echt geniaal | |
Conflict | woensdag 8 maart 2006 @ 22:33 |
quote: ![]() | |
Roel_Jewel | woensdag 8 maart 2006 @ 22:36 |
quote:Damn ![]() | |
existenz | woensdag 8 maart 2006 @ 22:37 |
Nice ![]() | |
Borkydude | woensdag 8 maart 2006 @ 22:38 |
Baas ![]() | |
Jordy-B | woensdag 8 maart 2006 @ 22:41 |
quote:klappen voor de landing terwijl je niet eens in 't vliegtuig zit... übertoeristen... ![]() | |
Martuh | woensdag 8 maart 2006 @ 22:44 |
![]() | |
Sneeze | woensdag 8 maart 2006 @ 22:47 |
Ik vond het vliegveld op Eilat al eng! | |
2Mini | woensdag 8 maart 2006 @ 22:52 |
lijkt me wel tof Filmpje is wel bruut man!!! [ Bericht 54% gewijzigd door 2Mini op 08-03-2006 23:00:33 ] | |
2Mini | woensdag 8 maart 2006 @ 22:59 |
quote:Eerste link... die gozer staat in zn blote kont naar dat vliegtuig te kijken!! | |
The_Dijkstra | woensdag 8 maart 2006 @ 23:11 |
quote:Zeer nice, nice. ![]() | |
LoggedIn | woensdag 8 maart 2006 @ 23:44 |
quote:die is wel gaaf ![]() ![]() | |
JoeKurr | woensdag 8 maart 2006 @ 23:50 |
Je hoeft niet echt ver weg hoor ![]() Hier op Gilze-Rijen komen ze ook lekker laag voorbij: ![]() ![]() ![]() Staan daar stoplichten die op rood gaan als er een vliegtuig aankomt. Daar is laatst door een Chinese cameraploeg nog een reportage over gemaakt ![]() Ze waren allemaal vreemde verkeerssituaties aan het filmen. | |
LoggedIn | woensdag 8 maart 2006 @ 23:53 |
quote:maar dat is geen groot vliegveld met elke minuut een paar jets die landen ![]() | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 00:15 |
![]() Van Airliners.net ![]() Engine strike ![]() Engine strike 2 Nu mijn eigen plaatjes die ik nog geen maand geleden heb geschoten ![]() AA757 AF A340 Delta 757 US Airways 757 KLM 747-400 old livery KLM747 lining up voor take-off naar CUR en dan naar AMS. Er achter hangen in het hek is echt gaaf. Naar beneden kijken en hopen dat je geen stenen tegenkomt! ![]() Dassault Falcon AF A340 Het mooiste was nog een Dassault Falcon business jet die gas bij moest geven om over het hekje te komen. (de zee ligt 2 á 3m lager dan het vliegveld. Je zag echt iedereen kijken die in de centerline stond van 'Oh oh'! ![]() | |
LoggedIn | donderdag 9 maart 2006 @ 00:53 |
* LoggedIn is jaloers ![]() ![]() | |
MeneerMuis | donderdag 9 maart 2006 @ 07:00 |
Leuke foto's ![]() | |
Tarado | donderdag 9 maart 2006 @ 07:12 |
quote:Ik heb dat al eerder gelezen in een topic over vliegvelden maar hoe kan je 180 graden rechtsom, volgens mij ga je dan terug of is dit een vliegterm? Trouwens vaak geland op Kai Tak, inderdaad een van de leukste landingen, er zijn wel een paar doorgeschoven het water in, de meest recente was een China Airlines 747 dacht ik, maar dit was midden jaren 90. | |
osmo | donderdag 9 maart 2006 @ 09:38 |
Hah en ik vond 's nachts landen in Hurghada al spannend, over de zee richting vliegveld draaien over alle hotels daar. Daar in St Maarten staan lijkt mij geweldig als zo'n 747 overkomt, maakt dat veel herrie/wind Public_NME? | |
Zaphod82 | donderdag 9 maart 2006 @ 10:49 |
Fimpje van een Korean Air 747 die seconden voor de landing op Kai Tak nog even netjes recht voor de baan wordt gezet. Sooo nice ![]() http://www.metacafe.com/watch/30410/boeing_747_extreme_landing/ | |
Cosworth | donderdag 9 maart 2006 @ 10:55 |
Tof! ![]() | |
Repeat | donderdag 9 maart 2006 @ 11:10 |
quote:Zo vet ![]() Lijkt me juist jammer dat deze luchthaven gesloten is, dit zijn toch juist de dingen die het leven van een piloot een beetje spannend maken ![]() | |
Mobster273 | donderdag 9 maart 2006 @ 11:13 |
quote:niet slim om scheef aan te komen natuurlijk, maar wel netjes gedaan ![]() | |
Byte_Me | donderdag 9 maart 2006 @ 11:28 |
is dat hong kong? dan ben ik daar nog een keer geland, was inderdaad een hele ervaring, en een behoorlijk ruwe landing, waarbij heel hard geremd werd. | |
JoeKurr | donderdag 9 maart 2006 @ 13:06 |
quote:Dat is inderdaad het betere voetenwerk ![]() | |
LaZZ | donderdag 9 maart 2006 @ 13:19 |
Supervet ja, laatst al topic over gezien overigens. Overigens vond ik het al redelijk vet bij vliegveld Dalaman in Turkije tussen die bergen/heuvels. Was ook redelijk dichtbij. Maar niet zo dichtbij als dat Kai Tak! ![]() | |
Mobster273 | donderdag 9 maart 2006 @ 13:31 |
quote:eigenlijk valt het daar best nog wel mee, maar ik schrol me wel de tyfus, want ik was gewoon wat aan het lezen daar, kijk ik het raam uit alleen maar bomen ![]() ![]() | |
jack4ya | donderdag 9 maart 2006 @ 13:42 |
Ook leuk als die piloot besluit dat ie de afslag nog wil halen ![]() Vol in de remmen en dan een enorm haaks bochtje! Ik hing vol in de riemen, benen tegen te muur voor me, en de stewardessen lagen letterlijk dubbel (niet van het lachen) ![]() | |
PteV | donderdag 9 maart 2006 @ 13:56 |
quote: ![]() ![]() | |
haphaphap | donderdag 9 maart 2006 @ 14:07 |
Damn weet niet waar mijn hart zal zitten als ik in dat vliegtuig zit die op laatste moment nog wijzigd ![]() | |
Impry | donderdag 9 maart 2006 @ 14:18 |
![]() ![]() | |
Omkron | donderdag 9 maart 2006 @ 14:22 |
vette shit daar in hong kong! | |
longinus | donderdag 9 maart 2006 @ 14:28 |
De landingsbaan op de malediven is ook leuk, die is iets langer als het eilandje waarop hij ligt, sterker het hele vliegveld is een eiland. | |
MaxMark | donderdag 9 maart 2006 @ 14:34 |
quote:Even gegoogled: ![]() Wehe, te tof ![]() | |
JosvG | donderdag 9 maart 2006 @ 15:23 |
Dat filmpje van Sint Maarten ![]() Dit topic is geweldig, wat zou ik graag een keer daar op Kai Tak geland zijn zeg ![]() | |
Dr_Crouton | donderdag 9 maart 2006 @ 15:24 |
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok, gebouwd op en tegen het eiland Lantau, waarbij land werd gewonnen uit de zee. Daarbij werd de grootste dubbeldeks hangbrug gebouwd een tunnel bij Hong Kong Island en een nieuw treinstation aan HK Island. En dat in 8 jaar... Nog een filmpje van de oude Kai Tak. | |
JosvG | donderdag 9 maart 2006 @ 15:29 |
quote:Daar heb ik al meerdere malen een programma over gezien op Discovery, zeker een mooi vliegveld. Ik zou er ook wel eens heen willen gaan. | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 15:31 |
quote: ![]() SXM, met geheel links de nieuwe terminal. (ff van Airliners gejat) ff wat privé filmpjes: http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=2K9CKZ0TVN3L42Y6T6SCQ61Z2I Sunset Beach Bar http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=35LM3GJ47F1PC28N9M9UWRA9QR AA 757 http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=108LJPEYV2IW80R540PLFOH6GE KLM richting A'dam http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=2JWULSWOPLB0W2C67AD640JJQ7 Corsair 747 naar Parijs, mijn cam werd weggeblazen dus daardoor staat hij er niet helemaal op. Je hoort ook na het starten een extra harde 'windklap' aankomen, dat was dus toen hij het gas vol open gooide! ![]() http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=3U70O3PX28O7O3UXULPGAT6C9S Airfrance A340 naar CDG, je ziet de mensen van het strand waaien/gezandstraald worden. Er hangen ook aardig wat mensen in het hek. Toch is een A340 toch wel verschillend van een 747, ook al hebben ze allebei 4 motoren. Ik heb nog nooit zulke hard wind gevoeld als achter een 747, echt ongelofelijk! ![]() Voor én achter het vliegveld liggen de wegen direct aan de baan, dus hij gaat echt vlak over je heen! Over dat filmpje van Kai Tak met die Korean 747; dat is hoe je moet landen in een cross wind (zo schuin tegen de wind in hangen). Het onderstel van een 747 kan namelijk ook een beetje meedraaien. Het is trouwens wel heel extreem (zwaar van de centerline), maar dat zou wel te maken hebben met die stijle draai die ze daar moesten maken! [ Bericht 10% gewijzigd door Public_NME op 09-03-2006 15:36:30 ] | |
blieblie | donderdag 9 maart 2006 @ 15:37 |
Der is ook ergens een vliegveld op een rots achtig iets waar de startbaan net te kort van is ![]() Aan het einde van de baan zakt/valt het vliegtuig dan een stukje naar beneden (zoals je ook vaak op vliegdekschepen ziet) voordat er lift is. Ik weet zo alleen niet welk vliegveld dat is. | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 16:13 |
quote:Saba Airport; 25km van St. Maarten! ![]() ![]() | |
haphaphap | donderdag 9 maart 2006 @ 16:21 |
WAUW die ziet er cool uit ![]() | |
JoeKurr | donderdag 9 maart 2006 @ 16:27 |
quote:Kleine correctie: Het onderstel van de 747 draait niet mee, maar het is wel sterk genoeg om een crab angle van 45 graden te overleven (al is het nog steeds niet aan te raden om dat te doen) Boeing test zijn vliegtuigen daar ook op, ik heb thuis een video van zo'n test met proto's van de 747 en de 777. Die gooi ik vanavond wel ff online, | |
FHR | donderdag 9 maart 2006 @ 16:30 |
De runway van Arrecife (Lanzarote) ligt met één kant ook bijna op het strand, maar daar komen ze net iets (niet veel) hoger over dan op St. Maarten.![]() (Kon zo gauw even geen beter plaatje vinden) | |
JoeKurr | donderdag 9 maart 2006 @ 16:43 |
Nog een leuk veld: Tegucigalpa - Toncontin International Airport (TGU) in Honduras:![]() ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 9 maart 2006 @ 17:09 |
quote:Dat was begin 1998. Ik vloog eind januari '98 namelijk nog terug naar NL vanaf Kai Tak. Een keer een avondlanding meegemaakt op Kai Tak. Kijk je zo bij wat kantoren naar binnen en zie je het licht van de computerschermen. Erg mooi gezicht was dat. | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 17:34 |
quote:Ik dacht dat het onderstel van een 747 vrij flexible was zodat het een beetje mee kon draaien. (hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is van een crab landing, aangezien ze hem vlak voor de baan recht trekken) Zouden die 747's hierboven een winglow approach gedaan hebben? Dan zit je met een 747 nl. zo aan de grond met je vleugel... ![]() | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 17:35 |
quote:Mjah, ik denk toch dat Kai Tak gevaarlijker was ondanks hun korte runway. Kijk maar uit daar in Sint Maarten dat je kop er niet af word gereden. ![]() | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 17:41 |
quote:Zonder grappen, vliegtuigen hebben het hek wel eens geraakt... En een A340 van AF brak een take-off af (richting het strand deze keer) en die wist dus nog maar net te stoppen voor het hek... Anders ging hij zo over de weg het strand op! ![]() | |
JosvG | donderdag 9 maart 2006 @ 17:44 |
quote:Geloof ik goed, met zulke situaties moet het eigenlijk wel gewoon een keer fout gaan ![]() ![]() | |
Bowny | donderdag 9 maart 2006 @ 18:10 |
Hoe komen sommigen op een 180 graden turn? ![]() De laatste bocht heeft een hoek van ongeveer 45 graden ![]() | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 18:17 |
Bij Sint Maarten hoef je teminste niet zón lastige bocht te maken. + geen bergen en minder crosswind. | |
qwerty_x | donderdag 9 maart 2006 @ 18:27 |
De kortste landingsbaan in Brazilie: Rio de Janeiro (Santos Dumont) Dat is ook altijd heel hard remmen anders is het *plons* ![]() | |
ChRoNiC | donderdag 9 maart 2006 @ 18:35 |
quote:Je moet moet daar wel als een gek wegtrekken. Er ligt namelijk wel een berg vlak achter de baan. | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 18:52 |
Wat is eigelijk DE gevaarlijkste airport op de wereld? Sint Maarten Airport is ook zón gevaarlijke. @ChRoNiC Vliegtuigen kunnen dus ook niet van achter landen, dus alleen maar vanaf één kant? ![]() Lekker handig dan om dat vliegveld ook vlak voor een beg te bouwen. ![]() Had Kai Tak nou één of 2 landingsbanen? Over nieuwe vliegvelden gesproken in Bangkok is het nieuwe vliegveld al klaar in Juni. Volgens die site word het de grootste vliegveld 'gebouw' van de wereld. ![]() Dat ouwe vliegveld van Bangkok lag ook in de stad, maar hij had wel lange runways, zodat vliegtuigen niet superlaag over de stad hoefden te vliegen. ![]() [ Bericht 81% gewijzigd door anisubs op 09-03-2006 19:01:46 ] | |
Chokeme | donderdag 9 maart 2006 @ 18:55 |
quote:Je zou toch zweren dat ie nooit over die berg heen komt ![]() Trouwens dat ene mini eilandje (wat min of meer alleen een vliegveld is) waarom is daar in hemelsnaam een vliegveld?? | |
LoggedIn | donderdag 9 maart 2006 @ 18:59 |
quote:zodat vliegtuigen daar makkelijk kunnen landen | |
Borkydude | donderdag 9 maart 2006 @ 19:06 |
quote:Dan gaan ze met bootje naar andere kuteilandjes denk ik. | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 19:13 |
Wow, een A340 geeft toch wel veel kracht. Je ziet helemaal dat die mensen zicht vastpakken aan dat hek en de zee die dan gaat bewegen. Word een auto dan niet van de weg geduwd ofzo? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door anisubs op 09-03-2006 19:25:31 ] | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 19:48 |
quote:SXM heeft ook geen ILS, maar VOR beacon. Zo kan een vliegtuig dus de afstand tussen het beacon en zichzelf meten. (dus niet de hoogte!) Terwijl een ILS systeem de hoogte en de afstand geeft! Omdat de baan op SXM vrij kort is moeten de 747's wel landen op de 'pianokeys' (witte 'zebrapad' op de baan) anders is de baan vrij kort. Vandaar dat ze dus zo laag over het hek komen, en dat het per vliegtuig verschilt aangezien het op gevoel van de piloot gaat! Ze zijn nu bezig om de landingsbaan te verlengen... (misschien voor toekomstige A380's?) | |
ChRoNiC | donderdag 9 maart 2006 @ 19:50 |
quote:Klopt. Van 1 kant kunnen ze maar landen ![]() | |
Borkydude | donderdag 9 maart 2006 @ 20:12 |
quote:SXM is St. Murphy? | |
Impry | donderdag 9 maart 2006 @ 20:25 |
quote:Jep ![]() Aantal video's: http://video.google.com/videosearch?q=sxm ![]() | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 20:29 |
Volgens mij komen daar geen 747's? | |
Borkydude | donderdag 9 maart 2006 @ 20:30 |
Jawel, check die foto's maar. | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 20:31 |
quote:NBIA New bangkok internetional airport hebben ze meer dan 40 jaar over gedaan. | |
Impry | donderdag 9 maart 2006 @ 20:32 |
quote:http://video.google.com/videoplay?docid=-6685013493274016731&q=Speciaal+voor+anisubs | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 20:35 |
Oh, Sint Maarten wel ![]() St. Murphy | |
Evil_Jur | donderdag 9 maart 2006 @ 20:36 |
quote: ![]() | |
dWc_RuffRyder | donderdag 9 maart 2006 @ 20:38 |
![]() | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 20:44 |
quote:Elke dag A340 (AF), 4 747's p/w (3 KLM, 1 corsair), 1x A330 pw, veeeeel 757's per dag, paar 737's p/w, ATR-72 2x p/d, DeHavillandCanada 8 en veel gulstreams en andere business jets. Dat zijn zo ongeveer de grote straalvliegtuigen op de ATR en DHC's na. ![]() | |
anisubs | donderdag 9 maart 2006 @ 21:03 |
Wat is eigelijk het verschil tussen de motoren PW RR GE? | |
Chokeme | donderdag 9 maart 2006 @ 21:08 |
quote:Joh ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 9 maart 2006 @ 21:29 |
Wat lees ik hier toch een partij bullshit zeg..... Om te beginnen al met de OPquote:De wind kwam van de andere kant, en ze hoeften niet over de bergen heen te vliegen quote:Die bocht was zeker geen 180 graden, zal even na moeten kijken hoeveel, maar ik schat het op zo'n 60, hou me hier niet aan... quote:Bij x-wind moet dit wel, anders word je namelijk weggezet door de wind quote:Landinggear van een 747 kan niet meedraaien. Als ze x-wind hadden, van rechts ten opzichte van de baan, heb je dus rugwind voor de laatste bocht. Tijdens die bocht werden ze vaak weggezet, waardoor je vaak links van je path komt, soms een beetje moeilijk inteschatten dus wanneer je in moet draaien quote:Ik meen dat een 747 zo'n 8 graden helling kan hebben voordat ie zn motor de baan in boort... Of ie wing-low doet hangt natuurlijk van de vlieger af, de een trapt m liever in de flare recht, de ander gooit m liever al voordat flared recht en doet zn vleugel omlaag quote:De IGS bestond vervolgens weer uit verschillende systemen, waaronder ik meen ook een ILS, weet ik niet zeker | |
cheukert | donderdag 9 maart 2006 @ 21:31 |
Een post over KaiTak vanuit een ander topicquote: | |
Public_NME | donderdag 9 maart 2006 @ 23:47 |
quote:Ja ik had het fout denk ik, had het laatst van een andere spotter gehoord en leek me wel aannemelijk ![]() Maarja zo te zien zit je ook veel op airliners.net? Aangezien die tekst ook zo ongeveer daar staat... [ Bericht 9% gewijzigd door Public_NME op 09-03-2006 23:59:24 ] | |
Harmen1984 | vrijdag 10 maart 2006 @ 11:08 |
En wat doe ke als je de baan wilt verlengen, maar het eiland is "op"?? Dan bouw je gewoon een landingsbaan op palen... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Funchal / Madeira, Portugal | |
JoeKurr | vrijdag 10 maart 2006 @ 11:31 |
Deze zou ik nog ff online zetten: Boeing 747 / 777 Crab test (eerste 20 seconden zijn niet interessant) | |
Mobster273 | vrijdag 10 maart 2006 @ 11:44 |
quote:dat ziet er echt niet gezond uit, zo scheef aankomen zetten ![]() ![]() | |
deliberator | vrijdag 10 maart 2006 @ 13:03 |
http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=kai+tak http://video.google.com/videoplay?docid=2885360669290137595&q=kai+tak | |
jack4ya | vrijdag 10 maart 2006 @ 13:18 |
quote:Zie ik het nou goed? Die wielen staan gedraaid en in een vreemde hoek? | |
jack4ya | vrijdag 10 maart 2006 @ 13:22 |
quote:Zo zeg, ik snap wel dat die dit moest... wel spannend ![]() | |
ChRoNiC | vrijdag 10 maart 2006 @ 14:21 |
quote:Dat laatste filmpje is wel lache. Echt ziek hoe laag die vliegtuigen over die huizen vliegen. | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 14:23 |
quote:Combinatie van allerlei sites en kennissen die in dat wereldje zitten... | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 14:27 |
quote:Volgens mij zie je dat niet goed | |
Mikkie | vrijdag 10 maart 2006 @ 14:40 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:15:26 ] | |
jack4ya | vrijdag 10 maart 2006 @ 14:53 |
quote:Echt niet? Hmmm... nog eens kijken dan | |
JosvG | vrijdag 10 maart 2006 @ 14:56 |
quote:Ik zag het volgens mij ook, ik denk niet dat het vervorming is door de camera hoor ![]() | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:05 |
Bij welk vliegtuig zag je dat dan? | |
DrMarten | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:06 |
quote:Ik neem aan dat daar wel ove nagedacht is bij de ontwikkeling. Zijn ook niet de kleinste paaltjes waar dat ding op ligt. Vergelijk ze voor de gein eens met de auto's die eronder staan. | |
jack4ya | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:18 |
quote:Bij de laatste op 1:36 minuut zo'n beetje, maar het kan ook wel vertekening zijn... | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:23 |
De 777 op 1.25-1.53 zie ik niets bijzonders aan t landingsgestel, kan overigens ook aan mij liggen | |
jack4ya | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:40 |
Ik denk dat het wat vertekend is. Je hebt de wielen die schuin hangen (voor hoog achter laag) dan daarbij een gekke aanvlieghoek (de "crab" dus) Ik denk dat je gevoel dan bedot word. Het lijkt me niet ondenkbaar dat de wielen wel degelijk een beetje zouden kúnnen draaien, krijgen je anders niet een euh....hoe noem je dat.... "overtrokken" (maar dan anders) situatie? De lijn van de rotatie (van het wiel) komt dan nl. beter over een met de liijn van de beweging (van het hele vlliegtuig) We dwalen trouwens enorm af ![]() | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:13 |
Ik weet niet of de wielen kunnen draaien, maar je kan ze iig niet schuin zetten omdat je x-wind hebt, dat weet ik dan weer wel zeker... B-52 kon dit vanwege zn enorme spanwijdte wel geloof ik.. Als je getraverseerd landt krijg je gewoon een enorme klap op je landingsgestel, kan ie wel tegen, maar is iig niet goed. Als je netjes landt staat je landingsgestel al in de richting van de baan, aangezien het de bedoeling is dat je m boven de baan al recht trapt | |
Public_NME | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:37 |
quote:Klopt, de B52 kan dat wel omdat je vanwege de spanwijdte de pods (motoren) niet snel raakt... Bij een 747 is dat nl. wel snel het geval! Van wikipedia:The B-52's landing gear is also unique in the way all four pairs of main wheels can be steered. This allows the landing gear to line up with the runway and thus makes crosswind landings easier (using a technique called crab landing). | |
JoeKurr | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:46 |
OK, terug naar de aparte runways. Deze blijft ook speciaal: In 2004 kreeg het South African Airways Museum een nieuwe kist, namelijk de Boeing 747-244 ZS-SAN "Lebombo". Het museum zit op Rand Airport, een veld wat normaalgesproken alleen wordt gebruikt voor kleine luchtvaart. De banen zijn daar dus niet al te breed. Toch is het de crew gelukt om hun 747 daar neer te zetten, op een baan die slechts 2,3 meter breder is dan de breedte van het hoofdlandingsgestel. (spoorbreedte 747 is 13,77 meter, baan is 15 meter breed) Wat pics: ![]() ![]() ![]() Dat smalle baantje op de onderste foto is dus de landingsbaan waar hij op geland is. Andere hoek: ![]() ![]() | |
MaxMark | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:27 |
quote:Respect voor de piloot hoor.. | |
Borkydude | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:42 |
netjes. | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:53 |
Niet slecht, kapot vet, visual? | |
Kanjer | vrijdag 10 maart 2006 @ 18:40 |
Deze vond ik wel leuk. Weet niet of het een grote of een kleintje is , maar het kruispunt met de verkeersweg is wel apart. Ben er eens geweest en toen gingen de lichten op rood toen we net door de douane waren, alles stoppen , auto's fietsers, voetgangers, komt er een vliegtuig aan die land en daarna licht op groen en ging iedereen weer. ![]() | |
Party_P | vrijdag 10 maart 2006 @ 19:00 |
waar is dat? | |
Borkydude | vrijdag 10 maart 2006 @ 19:59 |
Das vers. | |
Flyingdutchman | vrijdag 10 maart 2006 @ 20:09 |
quote:Ja dit is dus een Cessna Ce.750 Citation X geen Falcon ![]() Dit is ook vrij laag http://www.airliners.net/open.file/0787985/L/ | |
Bowny | vrijdag 10 maart 2006 @ 20:21 |
quote:Gibraltar ![]() | |
Kanjer | vrijdag 10 maart 2006 @ 20:31 |
quote:Juistem, vergeten erbij te zetten. | |
SHERMAN | vrijdag 10 maart 2006 @ 20:46 |
quote:Damm die baan is net zo breed als de wielbasis. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 10 maart 2006 @ 20:52 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:15:26 ] | |
Public_NME | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:19 |
quote: Volgens mij verkeerde ondertitel bij foto, dit is volgens mij een Falcon? Zeker weten doe ik het niet, ben niet echt in de business jets... Kan alleen Gulfstreams herkennen ![]() Dit is ook een classic van Airliners: ![]() Vrachtwagen had al gezien dat ie te laag aan kwam en stopte op tijd ![]() ![]() Air to Air pic van JAL 747 op LAX ![]() Philipijnen, ook niet echt lekker... ![]() Hoe bedoel je 'birdstrike'?! ![]() Heb eventueel nog wel wat plaatjes van vliegtuigen met vlammen uit de motoren voor de liefhebbers ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Public_NME op 10-03-2006 21:49:10 ] | |
Flyingdutchman | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:32 |
quote:Dat is inderdaad een Falcon. En om precies te zijn Falcon 20 ![]() | |
Flyingdutchman | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:35 |
![]() Courchevel in Frankrijk.....lekker baantje ![]() | |
MeneerMuis | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:36 |
Die laatste ![]() | |
cheukert | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:53 |
Slope van 18,5% ![]() | |
Public_NME | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:59 |
![]() Eind november US Airways 767 vanaf Schiphol! ![]() ![]() Deze is ook niet verkeerd; een VASP MD-11 in Zwitserland... (sorry voor het offtopic gaan, maar deze kon ik jullie niet weerhouden) ![]() De 'Taxi's' (Twin Otters) van het Male vliegveld op de Malediven wat eerder voorbij kwam! [ Bericht 10% gewijzigd door Public_NME op 10-03-2006 22:04:56 ] | |
The_S | vrijdag 10 maart 2006 @ 23:20 |
quote:je kan ze niet schuin zetten, maar ik denk dat ze wel aardig flexibel zijn, anders zouden ze bij zo'n x-wind landing gewoon afbreken | |
anisubs | zaterdag 11 maart 2006 @ 09:30 |
Heftig hoor die foto's ![]() | |
Martuh | zaterdag 11 maart 2006 @ 12:36 |
quote: ![]() | |
Roel_Jewel | zaterdag 11 maart 2006 @ 12:39 |
quote: ![]() ![]() | |
JosvG | zaterdag 11 maart 2006 @ 12:49 |
quote:Respect voor de piloot die hem zo nauwkeurig neer kan zetten ![]() Die foto's van dat kruispunt op het vliegveld ![]() ![]() ![]() | |
Kanjer | zaterdag 11 maart 2006 @ 14:11 |
quote:Je moet daar op Gibraltar niet door rood rijden, word heftig afgestraft denk ik. Hoe leg je dat uit aan de verzekering?, die 747 kwam echt van links hoor!! | |
The_S | zaterdag 11 maart 2006 @ 14:27 |
quote:http://maps.google.com/?ll=36.151139,-5.349108&spn=0.003535,0.007253&t=k ![]() | |
JosvG | zaterdag 11 maart 2006 @ 14:32 |
quote:Goed idee, ik ga op Google Earth eens even een paar van deze vliegvelden bezoeken ![]() | |
Aarde | zaterdag 11 maart 2006 @ 14:59 |
linkjes? | |
Dirk-Kuijt | zaterdag 11 maart 2006 @ 15:00 |
Goed topic ![]() | |
Dirk-Kuijt | zaterdag 11 maart 2006 @ 15:02 |
quote:Je zou toch zeggen "bouw een tunnel onder de landingsbaan door" | |
JosvG | zaterdag 11 maart 2006 @ 15:06 |
Wat er over is van Kai Tak airport. Wat er over is van Kai Tak airport. Gibraltar vliegveld. Ze hebben dat ook echt midden over Gibraltar gebouwd he, je kunt er bijna niet omheen ![]() | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 17:17 |
quote:Toen ik er voor t laatst was (zomer 2004) was de terminal een verpauperde speelhal, met bowlingbaan, kartbaan, eettentjes en een autodealer.... Aan het einde van de runway zit tegenwoordig een driving range, de rest ligt er helemaal braak en verpauperd bij... Zonde, eeuwig zonde... | |
existenz | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:01 |
quote:Daar hoef je je geen zorgen over te maken in Hong Kong. Dat wordt wel ontwikkeld. | |
Dirk-Kuijt | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:02 |
Misschien een idee om een centraal topic te maken over aparte vliegvelden, aparte vliegveld foto's en aparte vliegtuig foto's? Ik wil wel een OP maken, heb nu tijd zat. | |
Dirk-Kuijt | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:34 |
Aparte vliegveld en vliegtuig foto's # 1 | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:15 |
quote:Ja, dat was iig wel de bedoeling, maar toen stortte de economie half na '97 en toen was de interesse weg.... Waarschijnlijk komende jaren wel weer wat ontwikkeling. Maar ik doelde meer op iets van een museum ofzo | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:06 |
![]() Kai Tak vroegah ![]() Approach kaartje, die mega scherpe bocht is dus zoals je ziet 47graden ![]() | |
The_S | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:10 |
zow dat is pretty sharp ![]() | |
TC03 | zondag 12 maart 2006 @ 13:36 |
Tof topic. ![]() | |
ChRoNiC | zondag 12 maart 2006 @ 23:07 |
Dat 2e centrale topic is misschien neit zo'n goed idee, dan krijg je dat de plaatjes op verschillende plekken staan.. | |
YellowLedbetter | maandag 13 maart 2006 @ 20:29 |
quote:Ik denk dat je als verkeersvlieger toch liever op veilig gaat dan voor het spectakel. Je hebt namelijk wel 300 mensen achterin zitten waar jij zorg voor draagt he ![]() | |
cheukert | maandag 13 maart 2006 @ 20:52 |
Ach, waarschijnlijk wil zo'n vlieger ook wel wat leuks, als ie op zich zelf vertrouwt, en zelf weet dat hij/zij ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 13 maart 2006 @ 20:53 |
quote:Ja dat is waar ![]() ![]() | |
cheukert | maandag 13 maart 2006 @ 20:57 |
When a pilot makes a mistake, the pilot dies; if ATC makes a mistake, the pilot dies ![]() | |
anisubs | donderdag 16 maart 2006 @ 20:25 |
Tsja, leven is hard. | |
cheukert | donderdag 16 maart 2006 @ 21:23 |
Weer zo'n geweldige post met een hoop toevoegende waarde ![]() Dan maar even stukje geschiedenis ofzo, niet echt boeiend, wel interessant. Opa Cheukert vertelt: Kai Tak begon als een landwinnings project in de Kowloon Bay ter behoefte aan woningen. Hiervoor werd er een investeringsmaatschappij opgezet door Sir Ho Kai en Mr. Au Tak. Dit project mislukte en het stuk opgespoten land werd ongebruikt. Het lapje grond werd enige jaren later geschikt beschouwt als een airstrip, en de eerste geregistreerde vlucht, op Chinees Nieuwjaar 1925, werd uitgevoerd door een clubje die later de HongKong Flying Club wordt genoemd. Dit stuk land van ongeveer 300 x 400 meter werd gehuurd van de investeringsmaatchappij. Dit was het begin van Kai Tak als vliegveld. Later werd Kai Tak ook gebruikt als militair vliegveld. In 1927 vestigde de Royal Navy / RAF zich op Kai Tak met een aantal Fairy Flycatchers. In 1928 werd er een botenhelling en een aantal kranen ter behoefte aan watervliegtuigen gebouwd. De verkeerstoren en brandweer werden in 1935 geďnstalleerd, waarna in 1936 de eerste commerciele vlucht, een postvlucht uit Penang, werd uitgevoerd. In 1939 werd er ook nog een verharde baan (07/25) van 457meter aangelegd. volgende aflevering wordt de Japanse bezetting en de jaren erna ![]() ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 17 maart 2006 @ 10:28 |
Dubrovnik heeft ook zo een lekker vliegveld tussen de bergen, daar is een paar jaar terug nog een amerikaanse minister tegen een berg gevlogen,. | |
Rory78 | vrijdag 17 maart 2006 @ 11:13 |
Okay cheukert, laat maar komen die geschiedenis! | |
YellowLedbetter | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:25 |
ja, of misschien ook niet ![]() ![]() | |
anisubs | zondag 19 maart 2006 @ 16:49 |
quote:Aha, nou snap ik het. Wat is er eigelijk nog over van Kai Tak? | |
Martuh | zondag 19 maart 2006 @ 16:56 |
quote: quote: | |
cheukert | zondag 19 maart 2006 @ 19:08 |
aan het eind van de runway is tegenwoordig een driving range | |
hydraulix | maandag 20 maart 2006 @ 23:34 |
![]() Nog een andere luchtfoto van Kai Tak ![]() Luchtfoto van Chek Lap Kok De terminals van Chek Lap Kok zijn trouwens echt waanzinnig mooi! Vooral de first/business class lounges van Cathay Pacific (nationale maatschappij van Hong Kong) is echt erg mooi! ![]() | |
cheukert | zondag 26 maart 2006 @ 16:36 |
Aangezien mijn verhaaltjes toch niet zo erg succesvol zijn ga ik maar eens over op historische plaatjes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
hydraulix | zondag 26 maart 2006 @ 19:31 |
Netjes ![]() | |
The_S | zondag 26 maart 2006 @ 20:17 |
mooie foto's | |
cheukert | vrijdag 31 maart 2006 @ 19:46 |
keep it alive![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 9 april 2006 @ 16:12 |
Weet niet of ie al langs is gekomen: http://video.google.com/videoplay?docid=-8595143022111722945&pl=true | |
Roel_Jewel | zondag 9 april 2006 @ 16:14 |
quote:Of je even een vliegtuig aan de grond zet ![]() | |
charon | zondag 9 april 2006 @ 16:19 |
Hier nog eentje: http://www.metacafe.com/watch/81297/plane_crash_hong_kong/ [ Bericht 44% gewijzigd door charon op 09-04-2006 16:26:42 ] | |
cheukert | zondag 9 april 2006 @ 16:49 |
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/428043.stm het bijbehorende nieuwsbericht | |
MaxMark | zondag 9 april 2006 @ 17:09 |
quote: quote:WTF, zo weinig (ernstige) slachtoffers! | |
Sterke_Yerke | zondag 9 april 2006 @ 22:49 |
2 doden maar? | |
cheukert | zondag 9 april 2006 @ 23:07 |
knap dat je aan de hand van een vaag filmpje kan zien hoeveel doden er zouden zijn geweest... | |
MaxMark | zondag 9 april 2006 @ 23:36 |
quote:Hmm...een grote vuurbal in het filmpje en een plaatje van een uitgebrand vliegtuig dat op de kop ligt.. ![]() Ik heb helaas niet voor sherlock gestudeerd, dus ik kan het inderdaad niet zeggen ![]() |