abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35892936
Een post over KaiTak vanuit een ander topic
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef cheukert het volgende:
Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak.

Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd).

Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten.

Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:47:51 #102
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35897982
quote:
Ik meen dat een 747 zo'n 8 graden helling kan hebben voordat ie zn motor de baan in boort... Of ie wing-low doet hangt natuurlijk van de vlieger af, de een trapt m liever in de flare recht, de ander gooit m liever al voordat flared recht en doet zn vleugel omlaag
Ja ik had het fout denk ik, had het laatst van een andere spotter gehoord en leek me wel aannemelijk

Maarja zo te zien zit je ook veel op airliners.net? Aangezien die tekst ook zo ongeveer daar staat...

[ Bericht 9% gewijzigd door Public_NME op 09-03-2006 23:59:24 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35905193
En wat doe ke als je de baan wilt verlengen, maar het eiland is "op"??

Dan bouw je gewoon een landingsbaan op palen...









Funchal / Madeira, Portugal
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:31:56 #104
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_35905783
Deze zou ik nog ff online zetten:

Boeing 747 / 777 Crab test (eerste 20 seconden zijn niet interessant)
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:44:09 #105
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35906082
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:31 schreef JoeKurr het volgende:
Deze zou ik nog ff online zetten:

Boeing 747 / 777 Crab test (eerste 20 seconden zijn niet interessant)
dat ziet er echt niet gezond uit, zo scheef aankomen zetten en dan toch goed landen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:18:30 #107
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_35908818
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:31 schreef JoeKurr het volgende:
Deze zou ik nog ff online zetten:

Boeing 747 / 777 Crab test (eerste 20 seconden zijn niet interessant)
Zie ik het nou goed? Die wielen staan gedraaid en in een vreemde hoek?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:22:59 #108
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_35910800
quote:
Dat laatste filmpje is wel lache. Echt ziek hoe laag die vliegtuigen over die huizen vliegen.
pi_35910872
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:47 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja ik had het fout denk ik, had het laatst van een andere spotter gehoord en leek me wel aannemelijk

Maarja zo te zien zit je ook veel op airliners.net? Aangezien die tekst ook zo ongeveer daar staat...
Combinatie van allerlei sites en kennissen die in dat wereldje zitten...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35910983
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:18 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Zie ik het nou goed? Die wielen staan gedraaid en in een vreemde hoek?
Volgens mij zie je dat niet goed
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:40:12 #112
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_35911358
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:15:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:53:05 #113
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_35911745
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:27 schreef cheukert het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dat niet goed
Echt niet? Hmmm... nog eens kijken dan
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:56:44 #114
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35911840
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:53 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Echt niet? Hmmm... nog eens kijken dan
Ik zag het volgens mij ook, ik denk niet dat het vervorming is door de camera hoor
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35912085
Bij welk vliegtuig zag je dat dan?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35912107
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat dat heel blijft zeg. Als je bedenkt hoeveel trillingen dat moet verwerken, dan moet dat toch een keer gaan barsten?
Ik neem aan dat daar wel ove nagedacht is bij de ontwikkeling. Zijn ook niet de kleinste paaltjes waar dat ding op ligt. Vergelijk ze voor de gein eens met de auto's die eronder staan.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:18:46 #117
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_35912458
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:05 schreef cheukert het volgende:
Bij welk vliegtuig zag je dat dan?
Bij de laatste op 1:36 minuut zo'n beetje, maar het kan ook wel vertekening zijn...
pi_35912613
De 777 op 1.25-1.53 zie ik niets bijzonders aan t landingsgestel, kan overigens ook aan mij liggen
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:40:31 #119
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_35913160
Ik denk dat het wat vertekend is. Je hebt de wielen die schuin hangen (voor hoog achter laag) dan daarbij een gekke aanvlieghoek (de "crab" dus) Ik denk dat je gevoel dan bedot word.

Het lijkt me niet ondenkbaar dat de wielen wel degelijk een beetje zouden kúnnen draaien, krijgen je anders niet een euh....hoe noem je dat.... "overtrokken" (maar dan anders) situatie?
De lijn van de rotatie (van het wiel) komt dan nl. beter over een met de liijn van de beweging (van het hele vlliegtuig)

We dwalen trouwens enorm af
pi_35914178
Ik weet niet of de wielen kunnen draaien, maar je kan ze iig niet schuin zetten omdat je x-wind hebt, dat weet ik dan weer wel zeker... B-52 kon dit vanwege zn enorme spanwijdte wel geloof ik..
Als je getraverseerd landt krijg je gewoon een enorme klap op je landingsgestel, kan ie wel tegen, maar is iig niet goed. Als je netjes landt staat je landingsgestel al in de richting van de baan, aangezien het de bedoeling is dat je m boven de baan al recht trapt
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:37:44 #121
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35915023
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:13 schreef cheukert het volgende:
Ik weet niet of de wielen kunnen draaien, maar je kan ze iig niet schuin zetten omdat je x-wind hebt, dat weet ik dan weer wel zeker... B-52 kon dit vanwege zn enorme spanwijdte wel geloof ik..
Klopt, de B52 kan dat wel omdat je vanwege de spanwijdte de pods (motoren) niet snel raakt... Bij een 747 is dat nl. wel snel het geval!

Van wikipedia:The B-52's landing gear is also unique in the way all four pairs of main wheels can be steered. This allows the landing gear to line up with the runway and thus makes crosswind landings easier (using a technique called crab landing).
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:46:12 #122
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_35915301
OK, terug naar de aparte runways.

Deze blijft ook speciaal:

In 2004 kreeg het South African Airways Museum een nieuwe kist, namelijk de Boeing 747-244 ZS-SAN "Lebombo".
Het museum zit op Rand Airport, een veld wat normaalgesproken alleen wordt gebruikt voor kleine luchtvaart.
De banen zijn daar dus niet al te breed.

Toch is het de crew gelukt om hun 747 daar neer te zetten, op een baan die slechts 2,3 meter breder is dan de breedte van het hoofdlandingsgestel. (spoorbreedte 747 is 13,77 meter, baan is 15 meter breed)

Wat pics:





Dat smalle baantje op de onderste foto is dus de landingsbaan waar hij op geland is.

Andere hoek:


Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_35916600
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:46 schreef JoeKurr het volgende:
-knip-
Respect voor de piloot hoor..
pi_35917018
netjes.
pi_35917298
Niet slecht, kapot vet, visual?
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')