abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35872357
is dat hong kong? dan ben ik daar nog een keer geland, was inderdaad een hele ervaring, en een behoorlijk ruwe landing, waarbij heel hard geremd werd.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:06:26 #52
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_35875354
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:49 schreef Zaphod82 het volgende:
Fimpje van een Korean Air 747 die seconden voor de landing op Kai Tak nog even netjes recht voor de baan wordt gezet. Sooo nice

http://www.metacafe.com/watch/30410/boeing_747_extreme_landing/
Dat is inderdaad het betere voetenwerk
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:19:16 #53
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_35875747
Supervet ja, laatst al topic over gezien overigens.

Overigens vond ik het al redelijk vet bij vliegveld Dalaman in Turkije tussen die bergen/heuvels.
Was ook redelijk dichtbij. Maar niet zo dichtbij als dat Kai Tak!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:31:14 #54
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35876157
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:
Supervet ja, laatst al topic over gezien overigens.

Overigens vond ik het al redelijk vet bij vliegveld Dalaman in Turkije tussen die bergen/heuvels.
Was ook redelijk dichtbij. Maar niet zo dichtbij als dat Kai Tak!
eigenlijk valt het daar best nog wel mee, maar ik schrol me wel de tyfus, want ik was gewoon wat aan het lezen daar, kijk ik het raam uit alleen maar bomen maar goed, na wat logisch nadenken en bijdraaien keerde de rust in mijn hoofd wel weer terug
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35876560
Ook leuk als die piloot besluit dat ie de afslag nog wil halen

Vol in de remmen en dan een enorm haaks bochtje! Ik hing vol in de riemen, benen tegen te muur voor me, en de stewardessen lagen letterlijk dubbel (niet van het lachen)
pi_35877033
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:38 schreef osmo het volgende:
Hah en ik vond 's nachts landen in Hurghada al spannend, over de zee richting vliegveld draaien over alle hotels daar. Daar in St Maarten staan lijkt mij geweldig als zo'n 747 overkomt, maakt dat veel herrie/wind Public_NME?
De aanvliegroute naar Hurghada is niet zo spannend. De landingsbaan daarintegen
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:07:27 #57
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35877411
Damn weet niet waar mijn hart zal zitten als ik in dat vliegtuig zit die op laatste moment nog wijzigd
pi_35877799
Echt vette foto's/filmpjes!
pi_35877917
vette shit daar in hong kong!
pi_35878118
De landingsbaan op de malediven is ook leuk, die is iets langer als het eilandje waarop hij ligt, sterker het hele vliegveld is een eiland.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35878337
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:28 schreef longinus het volgende:
De landingsbaan op de malediven is ook leuk, die is iets langer als het eilandje waarop hij ligt, sterker het hele vliegveld is een eiland.
Even gegoogled:



Wehe, te tof
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:23:10 #62
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35880296
Dat filmpje van Sint Maarten

Dit topic is geweldig, wat zou ik graag een keer daar op Kai Tak geland zijn zeg Jammer dat het gesloten is.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:24:48 #63
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_35880365
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok, gebouwd op en tegen het eiland Lantau, waarbij land werd gewonnen uit de zee. Daarbij werd de grootste dubbeldeks hangbrug gebouwd een tunnel bij Hong Kong Island en een nieuw treinstation aan HK Island. En dat in 8 jaar...

Nog een filmpje van de oude Kai Tak.
The Internets, I needs it..
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:29:37 #64
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35880547
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok, gebouwd op en tegen het eiland Lantau, waarbij land werd gewonnen uit de zee. Daarbij werd de grootste dubbeldeks hangbrug gebouwd een tunnel bij Hong Kong Island en een nieuw treinstation aan HK Island. En dat in 8 jaar...

Nog een filmpje van de oude Kai Tak.
Daar heb ik al meerdere malen een programma over gezien op Discovery, zeker een mooi vliegveld. Ik zou er ook wel eens heen willen gaan.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:31:02 #65
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35880606
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:38 schreef osmo het volgende:
Hah en ik vond 's nachts landen in Hurghada al spannend, over de zee richting vliegveld draaien over alle hotels daar. Daar in St Maarten staan lijkt mij geweldig als zo'n 747 overkomt, maakt dat veel herrie/wind Public_NME?

SXM, met geheel links de nieuwe terminal. (ff van Airliners gejat)

ff wat privé filmpjes:

http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=2K9CKZ0TVN3L42Y6T6SCQ61Z2I Sunset Beach Bar

http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=35LM3GJ47F1PC28N9M9UWRA9QR AA 757

http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=108LJPEYV2IW80R540PLFOH6GE KLM richting A'dam

http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=2JWULSWOPLB0W2C67AD640JJQ7 Corsair 747 naar Parijs, mijn cam werd weggeblazen dus daardoor staat hij er niet helemaal op. Je hoort ook na het starten een extra harde 'windklap' aankomen, dat was dus toen hij het gas vol open gooide!

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=3U70O3PX28O7O3UXULPGAT6C9S Airfrance A340 naar CDG, je ziet de mensen van het strand waaien/gezandstraald worden. Er hangen ook aardig wat mensen in het hek.
Toch is een A340 toch wel verschillend van een 747, ook al hebben ze allebei 4 motoren. Ik heb nog nooit zulke hard wind gevoeld als achter een 747, echt ongelofelijk!

Voor én achter het vliegveld liggen de wegen direct aan de baan, dus hij gaat echt vlak over je heen!

Over dat filmpje van Kai Tak met die Korean 747; dat is hoe je moet landen in een cross wind (zo schuin tegen de wind in hangen). Het onderstel van een 747 kan namelijk ook een beetje meedraaien.
Het is trouwens wel heel extreem (zwaar van de centerline), maar dat zou wel te maken hebben met die stijle draai die ze daar moesten maken!

[ Bericht 10% gewijzigd door Public_NME op 09-03-2006 15:36:30 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35880832
Der is ook ergens een vliegveld op een rots achtig iets waar de startbaan net te kort van is .
Aan het einde van de baan zakt/valt het vliegtuig dan een stukje naar beneden (zoals je ook vaak op vliegdekschepen ziet) voordat er lift is.
Ik weet zo alleen niet welk vliegveld dat is.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:13:34 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35882156
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:37 schreef blieblie het volgende:
Der is ook ergens een vliegveld op een rots achtig iets waar de startbaan net te kort van is .
Aan het einde van de baan zakt/valt het vliegtuig dan een stukje naar beneden (zoals je ook vaak op vliegdekschepen ziet) voordat er lift is.
Ik weet zo alleen niet welk vliegveld dat is.
Saba Airport; 25km van St. Maarten!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:21:13 #68
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35882374
WAUW die ziet er cool uit
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:27:21 #69
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_35882586
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:31 schreef Public_NME het volgende:

...

Over dat filmpje van Kai Tak met die Korean 747; dat is hoe je moet landen in een cross wind (zo schuin tegen de wind in hangen). Het onderstel van een 747 kan namelijk ook een beetje meedraaien.
Het is trouwens wel heel extreem (zwaar van de centerline), maar dat zou wel te maken hebben met die stijle draai die ze daar moesten maken!
Kleine correctie: Het onderstel van de 747 draait niet mee, maar het is wel sterk genoeg om een crab angle van 45 graden te overleven (al is het nog steeds niet aan te raden om dat te doen)
Boeing test zijn vliegtuigen daar ook op, ik heb thuis een video van zo'n test met proto's van de 747 en de 777.
Die gooi ik vanavond wel ff online,
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:30:11 #70
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_35882684
De runway van Arrecife (Lanzarote) ligt met één kant ook bijna op het strand, maar daar komen ze net iets (niet veel) hoger over dan op St. Maarten.

(Kon zo gauw even geen beter plaatje vinden)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:43:30 #71
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_35883169
Nog een leuk veld: Tegucigalpa - Toncontin International Airport (TGU) in Honduras:


Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 17:09:58 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35884089
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok,
Dat was begin 1998. Ik vloog eind januari '98 namelijk nog terug naar NL vanaf Kai Tak. Een keer een avondlanding meegemaakt op Kai Tak. Kijk je zo bij wat kantoren naar binnen en zie je het licht van de computerschermen. Erg mooi gezicht was dat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:34:38 #73
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35884912
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:27 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Kleine correctie: Het onderstel van de 747 draait niet mee, maar het is wel sterk genoeg om een crab angle van 45 graden te overleven (al is het nog steeds niet aan te raden om dat te doen)
Boeing test zijn vliegtuigen daar ook op, ik heb thuis een video van zo'n test met proto's van de 747 en de 777.
Die gooi ik vanavond wel ff online,
Ik dacht dat het onderstel van een 747 vrij flexible was zodat het een beetje mee kon draaien. (hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is van een crab landing, aangezien ze hem vlak voor de baan recht trekken)
Zouden die 747's hierboven een winglow approach gedaan hebben? Dan zit je met een 747 nl. zo aan de grond met je vleugel...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35884950
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:23 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

St.Maarten

Geniale plek, heb daar ook gestaan. Maho Beach

Kai Tak ziet er ook wel spannend uit, volgens mij moet je daar helemaal gek worden van de herrie van die vliegtuigen
Mjah, ik denk toch dat Kai Tak gevaarlijker was ondanks hun korte runway.
Kijk maar uit daar in Sint Maarten dat je kop er niet af word gereden.
Amstelveen de beste
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:41:41 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35885104
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:35 schreef anisubs het volgende:

[..]

Mjah, ik denk toch dat Kai Tak gevaarlijker was ondanks hun korte runway.
Kijk maar uit daar in Sint Maarten dat je kop er niet af word gereden.
Zonder grappen, vliegtuigen hebben het hek wel eens geraakt... En een A340 van AF brak een take-off af (richting het strand deze keer) en die wist dus nog maar net te stoppen voor het hek... Anders ging hij zo over de weg het strand op!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:44:53 #76
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35885205
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:41 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Zonder grappen, vliegtuigen hebben het hek wel eens geraakt... En een A340 van AF brak een take-off af (richting het strand deze keer) en die wist dus nog maar net te stoppen voor het hek... Anders ging hij zo over de weg het strand op!
Geloof ik goed, met zulke situaties moet het eigenlijk wel gewoon een keer fout gaan Ik had nog nooit iets van deze vliegvelden gehoord, eens aan mijn vader vragen of hij er ooit geland is, die heeft nogal veel gevlogen. Ik vind dit een van de betere PTA topics van de laatste tijd
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35885833
Hoe komen sommigen op een 180 graden turn?

De laatste bocht heeft een hoek van ongeveer 45 graden Kai Tak werkte trouwens met een IGS (Instrument Guidance System) ipv het gebruikelijke ILS (Instrument Landing System).
pi_35886027
Bij Sint Maarten hoef je teminste niet zón lastige bocht te maken.
+ geen bergen en minder crosswind.
Amstelveen de beste
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:27:59 #79
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35886308
De kortste landingsbaan in Brazilie: Rio de Janeiro (Santos Dumont)
Dat is ook altijd heel hard remmen
anders is het *plons*

zonnig Brasil
pi_35886519
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:17 schreef anisubs het volgende:
Bij Sint Maarten hoef je teminste niet zón lastige bocht te maken.
+ geen bergen en minder crosswind.
Je moet moet daar wel als een gek wegtrekken. Er ligt namelijk wel een berg vlak achter de baan.
pi_35887055
Wat is eigelijk DE gevaarlijkste airport op de wereld?
Sint Maarten Airport is ook zón gevaarlijke.

@ChRoNiC Vliegtuigen kunnen dus ook niet van achter landen, dus alleen maar vanaf één kant?
Lekker handig dan om dat vliegveld ook vlak voor een beg te bouwen.
Had Kai Tak nou één of 2 landingsbanen?

Over nieuwe vliegvelden gesproken in Bangkok is het nieuwe vliegveld al klaar in Juni.
Volgens die site word het de grootste vliegveld 'gebouw' van de wereld.
Dat ouwe vliegveld van Bangkok lag ook in de stad, maar hij had wel lange runways, zodat vliegtuigen niet superlaag over de stad hoefden te vliegen.



[ Bericht 81% gewijzigd door anisubs op 09-03-2006 19:01:46 ]
Amstelveen de beste
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:55:06 #82
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_35887153
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:31 schreef Public_NME het volgende:
http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=2JWULSWOPLB0W2C67AD640JJQ7 Corsair 747 naar Parijs, mijn cam werd weggeblazen dus daardoor staat hij er niet helemaal op. Je hoort ook na het starten een extra harde 'windklap' aankomen, dat was dus toen hij het gas vol open gooide!

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=3U70O3PX28O7O3UXULPGAT6C9S Airfrance A340 naar centerline), maar dat zou wel te maken hebben met die stijle draai die ze daar moesten maken!
Je zou toch zweren dat ie nooit over die berg heen komt

Trouwens dat ene mini eilandje (wat min of meer alleen een vliegveld is) waarom is daar in hemelsnaam een vliegveld??
It's okay to be white
pi_35887322
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:55 schreef Chokeme het volgende:
Je zou toch zweren dat ie nooit over die berg heen komt

Trouwens dat ene mini eilandje (wat min of meer alleen een vliegveld is) waarom is daar in hemelsnaam een vliegveld??
zodat vliegtuigen daar makkelijk kunnen landen
pi_35887524
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:59 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

zodat vliegtuigen daar makkelijk kunnen landen
Dan gaan ze met bootje naar andere kuteilandjes denk ik.
pi_35887748
Wow, een A340 geeft toch wel veel kracht.
Je ziet helemaal dat die mensen zicht vastpakken aan dat hek en de zee die dan gaat bewegen.
Word een auto dan niet van de weg geduwd ofzo?

[ Bericht 2% gewijzigd door anisubs op 09-03-2006 19:25:31 ]
Amstelveen de beste
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:48:53 #86
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35888970
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:10 schreef Bowny het volgende:
Hoe komen sommigen op een 180 graden turn?

De laatste bocht heeft een hoek van ongeveer 45 graden Kai Tak werkte trouwens met een IGS (Instrument Guidance System) ipv het gebruikelijke ILS (Instrument Landing System).
SXM heeft ook geen ILS, maar VOR beacon. Zo kan een vliegtuig dus de afstand tussen het beacon en zichzelf meten. (dus niet de hoogte!) Terwijl een ILS systeem de hoogte en de afstand geeft!
Omdat de baan op SXM vrij kort is moeten de 747's wel landen op de 'pianokeys' (witte 'zebrapad' op de baan) anders is de baan vrij kort.
Vandaar dat ze dus zo laag over het hek komen, en dat het per vliegtuig verschilt aangezien het op gevoel van de piloot gaat!
Ze zijn nu bezig om de landingsbaan te verlengen... (misschien voor toekomstige A380's?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35889029
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:52 schreef anisubs het volgende:


@ChRoNiC Vliegtuigen kunnen dus ook niet van achter landen, dus alleen maar vanaf één kant?
Lekker handig dan om dat vliegveld ook vlak voor een beg te bouwen.
Had Kai Tak nou één of 2 landingsbanen?
Klopt. Van 1 kant kunnen ze maar landen .
pi_35889870
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:48 schreef Public_NME het volgende:

[..]

SXM heeft ook geen ILS, maar VOR beacon. Zo kan een vliegtuig dus de afstand tussen het beacon en zichzelf meten. (dus niet de hoogte!) Terwijl een ILS systeem de hoogte en de afstand geeft!
Omdat de baan op SXM vrij kort is moeten de 747's wel landen op de 'pianokeys' (witte 'zebrapad' op de baan) anders is de baan vrij kort.
Vandaar dat ze dus zo laag over het hek komen, en dat het per vliegtuig verschilt aangezien het op gevoel van de piloot gaat!
Ze zijn nu bezig om de landingsbaan te verlengen... (misschien voor toekomstige A380's?)
SXM is St. Murphy?
pi_35890366
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:12 schreef Borkydude het volgende:

[..]

SXM is St. Murphy?
Jep

Aantal video's:
http://video.google.com/videosearch?q=sxm

pi_35890530
Volgens mij komen daar geen 747's?
Amstelveen de beste
pi_35890539
Jawel, check die foto's maar.
pi_35890600
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok, gebouwd op en tegen het eiland Lantau, waarbij land werd gewonnen uit de zee. Daarbij werd de grootste dubbeldeks hangbrug gebouwd een tunnel bij Hong Kong Island en een nieuw treinstation aan HK Island. En dat in 8 jaar...

Nog een filmpje van de oude Kai Tak.
NBIA New bangkok internetional airport hebben ze meer dan 40 jaar over gedaan.
Amstelveen de beste
pi_35890776
Oh, Sint Maarten wel maar die andere niet.
St. Murphy
Amstelveen de beste
pi_35890794
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:15 schreef Public_NME het volgende:

Nu mijn eigen plaatjes die ik nog geen maand geleden heb geschoten
[afbeelding]
AA757

[afbeelding]
AF A340

[afbeelding]
Delta 757

[afbeelding]
US Airways 757

[afbeelding]
KLM 747-400 old livery

[afbeelding]
KLM747 lining up voor take-off naar CUR en dan naar AMS. Er achter hangen in het hek is echt gaaf. Naar beneden kijken en hopen dat je geen stenen tegenkomt! Vaak staan er ook mensen op het strand en die worden gezandstraald/ in de zee geblazen!

[afbeelding]
Dassault Falcon

[afbeelding]
AF A340

Het mooiste was nog een Dassault Falcon business jet die gas bij moest geven om over het hekje te komen. (de zee ligt 2 á 3m lager dan het vliegveld. Je zag echt iedereen kijken die in de centerline stond van 'Oh oh'!
Mijn soort strand!
pi_35890891
.
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:44:22 #97
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35891115
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:35 schreef anisubs het volgende:
Oh, Sint Maarten wel maar die andere niet.
St. Murphy
Elke dag A340 (AF), 4 747's p/w (3 KLM, 1 corsair), 1x A330 pw, veeeeel 757's per dag, paar 737's p/w, ATR-72 2x p/d, DeHavillandCanada 8 en veel gulstreams en andere business jets. Dat zijn zo ongeveer de grote straalvliegtuigen op de ATR en DHC's na.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35891788
Wat is eigelijk het verschil tussen de motoren PW RR GE?
Amstelveen de beste
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:08:40 #99
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_35891980
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:59 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

zodat vliegtuigen daar makkelijk kunnen landen
Joh toch nog wat geleerd vandaag.
It's okay to be white
pi_35892818
Wat lees ik hier toch een partij bullshit zeg..... Om te beginnen al met de OP
quote:
De wind daar is ook een probleem, want tussen de bergen kan het wel flink stevig waaien waarbij ze ook die scherpe bocht laag over de grote stad die dan nog moeilijker word toch moeten maken.
De vliegtuigen moeten namelijk over de bergen vliegen en een hele scherpe bocht maken voordat ze konden landen.
De wind kwam van de andere kant, en ze hoeften niet over de bergen heen te vliegen
quote:
landing???

aanvliegen, 180 graden rechts om.. en landen maar!!
Die bocht was zeker geen 180 graden, zal even na moeten kijken hoeveel, maar ik schat het op zo'n 60, hou me hier niet aan...
quote:
niet slim om scheef aan te komen natuurlijk, maar wel netjes gedaan
Bij x-wind moet dit wel, anders word je namelijk weggezet door de wind
quote:
Over dat filmpje van Kai Tak met die Korean 747; dat is hoe je moet landen in een cross wind (zo schuin tegen de wind in hangen). Het onderstel van een 747 kan namelijk ook een beetje meedraaien.
Het is trouwens wel heel extreem (zwaar van de centerline), maar dat zou wel te maken hebben met die stijle draai die ze daar moesten maken!
Landinggear van een 747 kan niet meedraaien. Als ze x-wind hadden, van rechts ten opzichte van de baan, heb je dus rugwind voor de laatste bocht. Tijdens die bocht werden ze vaak weggezet, waardoor je vaak links van je path komt, soms een beetje moeilijk inteschatten dus wanneer je in moet draaien
quote:
Ik dacht dat het onderstel van een 747 vrij flexible was zodat het een beetje mee kon draaien. (hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is van een crab landing, aangezien ze hem vlak voor de baan recht trekken)
Zouden die 747's hierboven een winglow approach gedaan hebben? Dan zit je met een 747 nl. zo aan de grond met je vleugel...
Ik meen dat een 747 zo'n 8 graden helling kan hebben voordat ie zn motor de baan in boort... Of ie wing-low doet hangt natuurlijk van de vlieger af, de een trapt m liever in de flare recht, de ander gooit m liever al voordat flared recht en doet zn vleugel omlaag
quote:
De laatste bocht heeft een hoek van ongeveer 45 graden Kai Tak werkte trouwens met een IGS (Instrument Guidance System) ipv het gebruikelijke ILS (Instrument Landing System).
De IGS bestond vervolgens weer uit verschillende systemen, waaronder ik meen ook een ILS, weet ik niet zeker
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')