Eensch, maar dat is wat de gemiddelde Nederlander (lees: Tokkie en elitair volk) niet ziet. Die maakt onderscheid tussen witte en mokka-gezichtjes.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Krom onderscheid, omdat ik zat niet-westerse allochtonen ken die het waarschijnlijk nog beter doen dan de Westerse allochtonen![]()
Dat doen we alquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:05 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat vinden jullie er zo mooi aan dan? Dat jullie vanaf dan denken Turks te kunnen praten op straat ofzo?
Zolang het onderling is vind ik het prima, maar als mensen bij staan die geen Turks begrijpen dan vind ik het egoïstisch.quote:
Wat vinden jullie er dan mooi aan? (editje, aan dat er meer allochtonen dan autochtonen wonen over 10 jaar)quote:
Vind ik ook.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:13 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zolang het onderling is vind ik het prima, maar als mensen bij staan die geen Turks begrijpen dan vind ik het egoïstisch.
Ik vind er niets moois aan. Mij maakt het niet zo veel uit. Hoewel ik het wel prettig vind al die verschillende kleurtjes en achtergronden, maar de mensen die lopen te klagen dat de grote steden overvol raken met "allochtonen" moeten wel beseffen, dat dit gecreerd wordt door de "autochtonen" die wegtrekken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Wat vinden jullie er dan mooi aan?
Hebben jullie een soort gedachte van: 'we nemen nederland over, prachtig!!!' ofzo? Die gedachtes leven op kansloze fora als maroq.nl en dergelijke wel namelijk.
Neemt niet weg dat het straatbeeld in veel stadswijken toch gedomineerd wordt door:quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:40 schreef djenneke het volgende:
Hele artikel is sowieso misleidend. Meteen denkt iedereen: oooeeeehhh... allochtonen.... onaangepaste figuren... oeeehhhh....
Feit wil alleen dat iedereen van wie een van de ouders niet in Nederland is geboren ook geldt als allochtoon. Mijn moeder (half Poolse) is een allochtoon. Maar die is echt hartstikke Nederlands. Dat geldt uiteindelijk voor de meeste allochtonen. Mijn vriend zijn ouders zijn geboren in Hong Kong.... oeeehhh allochtoon. Hij is toch echt hartstikke Nederlands. Maar ja, het telt allemaal mee in die statistieken.
Als dat is wat je niet wil zien, of juist wel om wat te klagen te hebben, dan zie je ook alleen maar dingen die je niet bevallen. Ga eens kijken naar wat je wel bevalt ofzo.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het straatbeeld in veel stadswijken toch gedomineerd wordt door:
- dikke schommelende, in lappen gewikkelde vrouwen
- overtal aan schotelantennes aan de huizen
- een groep sissende, klierende hangjongeren in het lokale winkelcentrum
Dan kom je zoals altijd niet echt verder dan dat je wat meer keuzevrijheid kwa eten hebt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als dat is wat je niet wil zien, of juist wel om wat te klagen te hebben, dan zie je ook alleen maar dingen die je niet bevallen. Ga eens kijken naar wat je wel bevalt ofzo.
Te beginnen met mezelf:quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dan kom je zoals altijd niet echt verder dan dat je wat meer keuzevrijheid kwa eten hebt.
Noem jij eens wat je er wel aan bevalt?
Same here: sterker nog, haar vader, een rasechte Pool is een Duitsland geboren en kende alleen enkele Poolse vloekenquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:40 schreef djenneke het volgende:
Feit wil alleen dat iedereen van wie een van de ouders niet in Nederland is geboren ook geldt als allochtoon. Mijn moeder (half Poolse) is een allochtoon. Maar die is echt hartstikke Nederlands.
Mijn opa is ook een rasechte Pool die in Duitsland is geborenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Same here: sterker nog, haar vader, een rasechte Pool is een Duitsland geboren en kende alleen enkele Poolse vloekenWaarschijnlijk gebruikte hij die als er weer eens een stuk steenkool op een van z'n tengels viel.
![]()
Boelveel kwart Polen hierquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Mijn opa is ook een rasechte Pool die in Duitsland is geboren![]()
Maar hij spreekt wel hartstikke goed Pools, maar dan inmiddels wel met een licht Nederlands accent...
En skiczukie niet te vergeten!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Boelveel kwart Polen hier
Hier nog een.
Mijn opa zegt trouwens geen woord meer. Sinds december 1980 niet meer.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Mijn opa is ook een rasechte Pool die in Duitsland is geboren![]()
Maar hij spreekt wel hartstikke goed Pools, maar dan inmiddels wel met een licht Nederlands accent...
Sorry... beetje laat om te condoleren he?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mijn opa zegt trouwens geen woord meer. Sinds december 1980 niet meer.![]()
Dit even offtopic..![]()
Als je andere culturen wil leren kennen ga je lekker op vakantie en verder is het niet echt interessant of je wel of geen allochtoon bentquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
Te beginnen met mezelf:
- zonder mijn opa (Pool) was ik nooit geboren
- zonder mijn moeder (half Poolse) ook al niet
- mijn vriend heeft chinese ouders. die had ik nooit leren kennen.
- ik heb vrienden van chinese afkomst, indonesische afkomst, molukse afkomst, die had ik nooit leren kennen.
Verder zie ik:
- heel veel verschillende mensen met allerlei soorten uiterlijk, kleren, ideeen etc. geen eenheidsworst
- lekker eten
- mensen die Nederland ook een mooi land vinden (ondanks de misschien mindere sfeer van laatste jaren)
- kennis van meerdere culturen
- collega's van meerdere culturen, met ander soort ideeen, nieuwe mogelijkheden
- ik zie mensen die zich prima weten te redden hier, die de mogelijkheden van de vrijheden hier benutten
- ik zie gewoon een boel extra nieuwe mensen, vaak leuk, soms niet.
-
Ook jammer dat grote groepen autochtonen, allochtonen nooit voor vol willen aanzien, hoe goed ze zich ook aanpassenquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:59 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
jammer dat grote groepen allochtonen ook geen enkele moeite doen om zich aan te passen.
wel jammer zoveel niet-westerse allochtonen, gaat weer een lekker probleem worden
Apart gevoel om in je eigen land een keer niet tot de minderheid te behoren.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:05 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat vinden jullie er zo mooi aan dan? Dat jullie vanaf dan denken Turks te kunnen praten op straat ofzo? Ik begrijp het niet helemaal!?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |