abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:07:39 #51
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35885773
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Krom onderscheid, omdat ik zat niet-westerse allochtonen ken die het waarschijnlijk nog beter doen dan de Westerse allochtonen
Eensch, maar dat is wat de gemiddelde Nederlander (lees: Tokkie en elitair volk) niet ziet. Die maakt onderscheid tussen witte en mokka-gezichtjes.
pi_35885791
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:05 schreef ChRoNiC het volgende:

Wat vinden jullie er zo mooi aan dan? Dat jullie vanaf dan denken Turks te kunnen praten op straat ofzo?
Dat doen we al
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:13:10 #53
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35885921
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat doen we al
Zolang het onderling is vind ik het prima, maar als mensen bij staan die geen Turks begrijpen dan vind ik het egoïstisch.
pi_35886074
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat doen we al
Wat vinden jullie er dan mooi aan? (editje, aan dat er meer allochtonen dan autochtonen wonen over 10 jaar)

Hebben jullie een soort gedachte van: 'we nemen nederland over, prachtig!!!' ofzo? Die gedachtes leven op kansloze fora als maroq.nl en dergelijke wel namelijk.
pi_35886155
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:13 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Zolang het onderling is vind ik het prima, maar als mensen bij staan die geen Turks begrijpen dan vind ik het egoïstisch.
Vind ik ook.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35886217
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Wat vinden jullie er dan mooi aan?

Hebben jullie een soort gedachte van: 'we nemen nederland over, prachtig!!!' ofzo? Die gedachtes leven op kansloze fora als maroq.nl en dergelijke wel namelijk.
Ik vind er niets moois aan. Mij maakt het niet zo veel uit. Hoewel ik het wel prettig vind al die verschillende kleurtjes en achtergronden, maar de mensen die lopen te klagen dat de grote steden overvol raken met "allochtonen" moeten wel beseffen, dat dit gecreerd wordt door de "autochtonen" die wegtrekken.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:39:14 #57
97934 ASroma
Flamboyant
pi_35886638
ze moeten de kinderbijslag voor het 3/4/5 kind dat je krijgt voor autochtone inwoners verdriedubbelen, er moet meer gehokt worden onder autochtonen. Sowieso wel handig met de vergrijzing in Nederland.
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:39:52 #58
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_35886653
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:40 schreef djenneke het volgende:
Hele artikel is sowieso misleidend. Meteen denkt iedereen: oooeeeehhh... allochtonen.... onaangepaste figuren... oeeehhhh....

Feit wil alleen dat iedereen van wie een van de ouders niet in Nederland is geboren ook geldt als allochtoon. Mijn moeder (half Poolse) is een allochtoon. Maar die is echt hartstikke Nederlands. Dat geldt uiteindelijk voor de meeste allochtonen. Mijn vriend zijn ouders zijn geboren in Hong Kong.... oeeehhh allochtoon. Hij is toch echt hartstikke Nederlands. Maar ja, het telt allemaal mee in die statistieken.
Neemt niet weg dat het straatbeeld in veel stadswijken toch gedomineerd wordt door:
- dikke schommelende, in lappen gewikkelde vrouwen
- overtal aan schotelantennes aan de huizen
- een groep sissende, klierende hangjongeren in het lokale winkelcentrum
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_35886858
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het straatbeeld in veel stadswijken toch gedomineerd wordt door:
- dikke schommelende, in lappen gewikkelde vrouwen
- overtal aan schotelantennes aan de huizen
- een groep sissende, klierende hangjongeren in het lokale winkelcentrum
Als dat is wat je niet wil zien, of juist wel om wat te klagen te hebben, dan zie je ook alleen maar dingen die je niet bevallen. Ga eens kijken naar wat je wel bevalt ofzo.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:51:54 #60
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_35887051
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Als dat is wat je niet wil zien, of juist wel om wat te klagen te hebben, dan zie je ook alleen maar dingen die je niet bevallen. Ga eens kijken naar wat je wel bevalt ofzo.
Dan kom je zoals altijd niet echt verder dan dat je wat meer keuzevrijheid kwa eten hebt.

Noem jij eens wat je er wel aan bevalt?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_35887946
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dan kom je zoals altijd niet echt verder dan dat je wat meer keuzevrijheid kwa eten hebt.

Noem jij eens wat je er wel aan bevalt?
Te beginnen met mezelf:
- zonder mijn opa (Pool) was ik nooit geboren
- zonder mijn moeder (half Poolse) ook al niet
- mijn vriend heeft chinese ouders. die had ik nooit leren kennen.
- ik heb vrienden van chinese afkomst, indonesische afkomst, molukse afkomst, die had ik nooit leren kennen.

Verder zie ik:
- heel veel verschillende mensen met allerlei soorten uiterlijk, kleren, ideeen etc. geen eenheidsworst
- lekker eten
- mensen die Nederland ook een mooi land vinden (ondanks de misschien mindere sfeer van laatste jaren)
- kennis van meerdere culturen
- collega's van meerdere culturen, met ander soort ideeen, nieuwe mogelijkheden
- ik zie mensen die zich prima weten te redden hier, die de mogelijkheden van de vrijheden hier benutten
- ik zie gewoon een boel extra nieuwe mensen, vaak leuk, soms niet.
-
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:16:16 #62
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_35896895
Verhuis naar Rotterdam.

Je kan de omslag maar achter de rug hebben.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_35898335
Vind hier niet dezelfde soort discussie plaats als in: Politiek: Autochtone bevolkingsgroei stagneert...?Autochtone bevolking maakt te weinig kindertjes, autochtonen trekken weg uit de grote stad.. Dus is het toch ook de "schuld" van de autochtonen zelf?
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:01:52 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35898418
Hoeveel expats wonen er wel niet in Den Haag? Echt veel volgens mij hoor.
Hintje: shell, internationaal strafhof, ambassades, etc.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35898732
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:40 schreef djenneke het volgende:

Feit wil alleen dat iedereen van wie een van de ouders niet in Nederland is geboren ook geldt als allochtoon. Mijn moeder (half Poolse) is een allochtoon. Maar die is echt hartstikke Nederlands.
Same here: sterker nog, haar vader, een rasechte Pool is een Duitsland geboren en kende alleen enkele Poolse vloeken Waarschijnlijk gebruikte hij die als er weer eens een stuk steenkool op een van z'n tengels viel.
pi_35898784
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Same here: sterker nog, haar vader, een rasechte Pool is een Duitsland geboren en kende alleen enkele Poolse vloeken Waarschijnlijk gebruikte hij die als er weer eens een stuk steenkool op een van z'n tengels viel.
Mijn opa is ook een rasechte Pool die in Duitsland is geboren

Maar hij spreekt wel hartstikke goed Pools, maar dan inmiddels wel met een licht Nederlands accent...
pi_35898950
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef djenneke het volgende:

[..]

Maar hij spreekt wel hartstikke goed Pools, maar dan inmiddels wel met een licht Nederlands accent...
Boelveel kwart Polen hier

Hier nog een.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:23:06 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35898958
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Boelveel kwart Polen hier

Hier nog een.
En skiczukie niet te vergeten! (zo noemt ie zich, toch? ongeveer?)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35899123
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef djenneke het volgende:

[..]

Mijn opa zegt trouwens geen woord meer. Sinds december 1980 niet meer.

Dit even offtopic..
pi_35899431
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Mijn opa zegt trouwens geen woord meer. Sinds december 1980 niet meer.

Dit even offtopic..
Sorry... beetje laat om te condoleren he?
pi_35900762
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Te beginnen met mezelf:
- zonder mijn opa (Pool) was ik nooit geboren
- zonder mijn moeder (half Poolse) ook al niet
- mijn vriend heeft chinese ouders. die had ik nooit leren kennen.
- ik heb vrienden van chinese afkomst, indonesische afkomst, molukse afkomst, die had ik nooit leren kennen.

Verder zie ik:
- heel veel verschillende mensen met allerlei soorten uiterlijk, kleren, ideeen etc. geen eenheidsworst
- lekker eten
- mensen die Nederland ook een mooi land vinden (ondanks de misschien mindere sfeer van laatste jaren)
- kennis van meerdere culturen
- collega's van meerdere culturen, met ander soort ideeen, nieuwe mogelijkheden
- ik zie mensen die zich prima weten te redden hier, die de mogelijkheden van de vrijheden hier benutten
- ik zie gewoon een boel extra nieuwe mensen, vaak leuk, soms niet.
-
Als je andere culturen wil leren kennen ga je lekker op vakantie en verder is het niet echt interessant of je wel of geen allochtoon bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35902417
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:59 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

jammer dat grote groepen allochtonen ook geen enkele moeite doen om zich aan te passen.
wel jammer zoveel niet-westerse allochtonen, gaat weer een lekker probleem worden
Ook jammer dat grote groepen autochtonen, allochtonen nooit voor vol willen aanzien, hoe goed ze zich ook aanpassen
pi_35917149
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:05 schreef ChRoNiC het volgende:

Wat vinden jullie er zo mooi aan dan? Dat jullie vanaf dan denken Turks te kunnen praten op straat ofzo? Ik begrijp het niet helemaal!?
Apart gevoel om in je eigen land een keer niet tot de minderheid te behoren.
Ik snap iets niet hoor, zijn dit nou westerse allochtonen of niet westerse??? Lijkt me sterk dat bijvoorbeeld Engelsen of Franse allochtonen een groep vormen die minder dan 2000 man sterk is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')