Nu de partij, waar ik lid van ben, slechts de helft van het aantal gemeenteraadszetels van De ChristenUnie/SGP heeft en in de peiling vorige week op 2 zetels stond (en al tijden op een schamele 4), en prominenten als De Graaff, Wolffensperger en Minister Brinkhorst het eerder bepleitten, rest de vraag:quote:Als het aan Thom de Graaf ligt komt er op termijn een nieuwe brede sociaal-liberale partij, waarin niet alleen D66 kan opgaan, maar waar ook de talloze 'verlichte liberalen die nu nog bij andere partijen zitten zich thuisvoelen'. "D66 is wat mij betreft alleen een voertuig voor onze doelstellingen en soms is het nodig om van voertuig te wisselen."
Laurens-Jan Brinkhorst: “Als we de komende tijd in onze eigen kring moeten nadenken over onze potentiële bondgenoten voor een nieuwe politieke partij, dan vraag ik me af of of D66 nog wel nuttig werk doet voor haar politieke groepering.
Zeker als je ook hardop nadenkt waar die nieuwe “politieke bondgenoten” dan wel vandaan moeten komen: de liberale-socialen van de PvdA en de sociale-liberalen van de VVD. Ook die discussie hebben we eerder gevoerd. De PvdA pleitte jaren geleden voor een fusie met D66, zoals de VVD dat recentelijk heeft gedaan."
Als niet-D66 'er zou ik zeggen, nee. Ze zijn wel gemargineerd, maar een van hun idealen zoals bijvoorbeeld de gekozen burgemeester is er nog steeds niet. Zou dat soort punten wel verwezelijkt zijn had je misschien gelijk gehad.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:21 schreef Perico het volgende:
[..]
Nu de partij, waar ik lid van ben, slechts de helft van het aantal gemeenteraadszetels van De ChristenUnie/SGP heeft en in de peiling vorige week op 2 zetels stond (en al tijden op een schamele 4), en prominenten als De Graaff en Minister Brinkhorst het eerder bepleitten, rest de vraag:
Kan D66 zich niet beter opheffen, op 06-06-06?
Als alle linkse partijen een partij gaan vormen (wat niet gaat gebeuren) dan zullen er nieuwe linkse partijen komen en dan hebben ze dus geen meerderheid. Daarnaast denk ik niet dat een SP'er, een PvdA'er en een D66'er op dezelfde partij zullen willen stemmen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:31 schreef Perico het volgende:
Het gaat er ook om dat het imago onherstelbaar beschadigd is. 12 jaar achtereen, na de grote campagne van Hans van Mierlo, die door zijn charisma 24 zetels opleverde, zijn er verkiezingen verloren.
Zelfs Groen Links met al 20 jaar 10 zetels in de kamer of daaromtrent, speelt slechts een marginale rol. Ik vind een hele campagne voeren voor 4 zetels op een zinkend schip straks, niet meer de moeite waard. Het zal weer een race Bos - Balkenende worden, mensen willen ook wel graag bij winnaars horen.
Lousewies van de Laan wist het zelf gisteren niet meer, het was treurig om te zien. Daarom, verwezenlijk je idealen dan liever in een andere/bredere beweging, zonder imagoproblemen. Of bepleit een groot Labour waar geheel Links/progressief Nederland in opgaat, met een absolute meerderheid in de Kamer...
Noemt D66 zich niet al een links-liberale partij? Dus waarom zou dat nu wel aanslaan, en de afgelopen 10 jaar niet?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:55 schreef Flumina het volgende:
Ik denk dat D66 zich als liberale partij moet afzetten tegen het gebral van de VVD. Tegen de ongenuanceerde Verdonk. Zich als echte liberale partij moet neerzetten. Ik denk dat er heus daar vraag naar is. En dus niet in de regering moet zitten.
Probleem is dat sociaal-economische onderwerpen nu belangrijk zijn en D66 geen echte visie op heeft. Daar heeft GroenLinks ook onder te lijden, omdat GroenLinks ook individuele vrijheid hoog op de agenda heeft staan.
Het moet toch te lukken zijn?
Dan spreek je jezelf dus tegenquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:58 schreef pberends het volgende:
Liberalisme heeft weinig toekomst meer, iedereen is liberaal tegenwoordig.
Volgens mij zelfs per direkt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:21 schreef Perico het volgende:
[..]
Nu de partij, waar ik lid van ben, slechts de helft van het aantal gemeenteraadszetels van De ChristenUnie/SGP heeft en in de peiling vorige week op 2 zetels stond (en al tijden op een schamele 4), en prominenten als De Graaff, Wolffensperger en Minister Brinkhorst het eerder bepleitten, rest de vraag:
Kan D66 zich niet beter opheffen, op 06-06-06?
Waar zou de liberaal naar toe moeten dan, volgens jou?quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs per direkt.
Het enige waar D66 voor staat is het meewaaien met winden die in hun straatje liggen. De partij zonder gezicht. Ik neem D66 als lang niet meer serieus.![]()
Mocht de partij zo verstandig zijn dan wens ik je nu alvast sterkte met je komende verlies.
Dat is het meest mooie..... die kunnen dus alle kanten uitwapperen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:19 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waar zou de liberaal naar toe moeten dan, volgens jou?
Nee, zelfde als er geen aanhang voor extreem-rechts meer te vinden is omdat "normaal rechts" al hardere punten op het gebied van immigranten heeft ingenomenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |