Zou ik doen! Vooral op de 4-ledige cd "join the dots" staat een hele zwik pareltjes die ze verder nooit hebben uitgebracht op reguliere cd... download koop-materiaal genoeg dacht ik zoquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:24 schreef Kloningin het volgende:
Ik kwam er eigenlijk pas onlangs achter dat ze nog bestaan. 'Close to me' heb ik altijd een erg mooi nummer gevonden. Ik kan wel weer eens wat van ze downloaden kopen.
Ehm, sinds de tijd van MTV's Most Wanted enzo.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:08 schreef kamagurka het volgende:
Zou ik doen! Vooral op de 4-ledige cd "join the dots" staat een hele zwik pareltjes die ze verder nooit hebben uitgebracht op reguliere cd... download koop-materiaal genoeg dacht ik zo
Maar hun laatste cd, simpelweg 'the cure' geheten, is behoorlijk goed. Sinds wanneer volg je ze al niet meer?
Ah! De meesterlijke "lullaby" en "close to me" clipsquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:20 schreef Kloningin het volgende:
[..]
Ehm, sinds de tijd van MTV's Most Wanted enzo.
Volgens mij stond het vorige topic al een jaartje of 3..quote:
Topickick dan maar weer nsquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:42 schreef Curiosity het volgende:
Ik kom hier net kijken , anders was het al lang vol geweest![]()
, maar ik ga me best doen, op naar deel 3.
Maar ken je wel genoeg van de band om zo'n statement te maken? Ze hebben nl. geweldig veel muziek gemaakt en nogal uiteenlopend, dus...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:43 schreef Chen het volgende:
Ik vind The Cure verder niet zo'n leuke band maar 1 nummer vond ik wel helemaal geweldig maar het was een remix van MTV Mash, samen met Busta Rhymes. Kent iemand dit?
Hmm dat is misschien wel een goede vraag en misschien heb je wel gelijk maar wat ik van hun heb gehoord is het gewoon niet iets wat ik echt leuk vindquote:Op zondag 12 maart 2006 00:54 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar ken je wel genoeg van de band om zo'n statement te maken? Ze hebben nl. geweldig veel muziek gemaakt en nogal uiteenlopend, dus...
Als ik van the cure alleen "love cats", "let's go to bed" of "friday i'm in love" zou hebben gehoord zou ik ook denken... laat maarquote:Op zondag 12 maart 2006 14:35 schreef Chen het volgende:
[..]
Hmm dat is misschien wel een goede vraag en misschien heb je wel gelijk maar wat ik van hun heb gehoord is het gewoon niet iets wat ik echt leuk vind
quote:Op zondag 12 maart 2006 21:09 schreef devlinmr het volgende:
zo, de muziek van de DVD geript en morgen in de file rustig alle 3 de Trilogy albums luisteren.
![]()
![]()
Ik vraag me af waarom de band geen toestemming heeft gegeven en wat ze dan allemaal gefilmd hebbenquote:Op zondag 12 maart 2006 21:05 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Ik zat even te spitten op internet, en toen kwam ik dit tegen:
Het is een 70 minuut durende documentaire over The Cure, alleen het is niet met toestemming van de band gemaakt, dus er zit geen originele muziek in.
Had deze nog nooit gezien, maar achteraf gedacht , wat is eigenlijk een docu zonder muziek.![]()
Dan is er maar één optie mogelijk...quote:Op maandag 13 maart 2006 19:38 schreef Curiosity het volgende:
Maar toch ben ik wel nieuwsgierig, zou hem wel eens willen zien, maar ik zal hem niet kopen![]()
Ahum, deze review over de dvd zegt wel veel:quote:Op zondag 12 maart 2006 21:05 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Ik zat even te spitten op internet, en toen kwam ik dit tegen:
Het is een 70 minuut durende documentaire over The Cure, alleen het is niet met toestemming van de band gemaakt, dus er zit geen originele muziek in.
Had deze nog nooit gezien, maar achteraf gedacht , wat is eigenlijk een docu zonder muziek.![]()
Ik heb wel een uitgebreid boek over the cure (t/m hun wish-periode) thuis, waarin wat smeuige details staan omtrent alle breuken in de band en de opname-processen. Ik zal ns zoeken of ik ook iets in beeldmateriaal tegenkom (eind van de werkdag..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:43 schreef Curiosity het volgende:
Nee, gelijk heb je. Mis je niets aan.
Is er eigenlijk wel iets van een band aproved documentary?, lijkt me wel leuk om zo iets te zien.
Deze ziet er wel iets leuker uit:quote:Op maandag 13 maart 2006 19:38 schreef Curiosity het volgende:
Maar toch ben ik wel nieuwsgierig, zou hem wel eens willen zien, maar ik zal hem niet kopen![]()
Bol.com zijn uitzuigersquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:35 schreef Curiosity het volgende:
Ziet er interresant uit.In 2005 uitgebracht dus nog niet eens zo oud.
Adviesprijs: ¤ 39,99
bol.com prijs: ¤ 34,99
U bespaart: 13 %
ah.. interessant!quote:Ze hebben ook :
the Cure - Out Of The Woods![]()
Inderdaad! Ergens in 82 en 83.. hij heeft ook een aparte band gehad met de gitarist van siouxsie: The Glovequote:Op woensdag 15 maart 2006 15:43 schreef MLF het volgende:
Cure is cool, niet alles, maar meeste wel
Robert heet nog even bij Siouxsie and the Banshees gespeeld
Ik heb het daar met een user eens over gehad in het vorige cure-topic, die circustent hebben ze toen gebruikt voor de Faith-tour. Die heeft ook in Amsterdam-west gestaan blijkbaar (daar was die user nog bij geweest!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:51 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik net even zitten kijken op video, was erg leuk om weer te zien.''
Een hele jonge en onzekere Robert Smith. En ook nog met gewoon kort haar en geen make-up, zo in de loop van de tape zie je eigenlijk zijn image te voorschijn komen, erg leuk.
Wat ik niet meer wist is dat er ook beelden te zien zijn, van live optredens en tourbeelden, niet van bijster goede kwaliteit, maar wel leuk om te zien, zo zie je bijv: dat ze optreden in een circustent.
Ik ga nu iets heel raars doen Curiosityquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:42 schreef Curiosity het volgende:
http://www.imaginaryboys.com/en/
Ook een aardige site.
Ik heb zitten neuzen tussen alle concerten, ik ben in 87 voor het eerst naar een concert geweest, ze zijn zo vaak geweest, ik wist het even niet meer, maar ik zag het aan de playlist, vandaar.
Ik heb nog steeds mijn concert kaartje ergens liggen, maar ja, waar?![]()
Geeft niks meid!quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:57 schreef Curiosity het volgende:
Ik wist dat ik ergens na 83 geweest was, maar toen ik ging zoeken zag ik dat ze bijna elk jaar wel in Ahoy hebben gespeeld, dus dan schiet het ook niet echt op. Maar het was the kiss me , kiss me , kiss me tour en dat zie je ook aan de playlist. Toch wel handig zo'n site, ach mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek.![]()
klopt maar de originele prijzen liggen rond de 40 gbpquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:09 schreef Curiosity het volgende:
Ja, in The royal albert hall, toch, is voor het goede doel.
Geduld devlinmr, geduld... ik denk dat ze onze gronden ook wel weer gaan aandoen na de zomerquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:35 schreef devlinmr het volgende:
Dit jaar geven ze verdorie maar 1 concert, en dat is natuurlijk uitverkocht en in Londen.
Kaartjes op de grijze markt lopen van 115-210 GBP.
![]()
![]()
Dan mogen ze wel snel zijn...quote:Op zondag 19 maart 2006 15:01 schreef Curiosity het volgende:
The Cure is in the studio as of January 2006 and plan to release their thirteenth studio album this summer. Original reports stated that the album would be released on Smith's birthday, April 21st.
Ik heb de hele terugweg in de auto de trilogy dvd opgehad afgewisselt met join the dots en ook nog wat type0negative en blur (quote:
quote:Op zondag 26 maart 2006 16:43 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb gisteren maar weer eens 2 cd's aangeschaft, Disintegration en Kiss me, Kiss me, Kiss me, .
Deze heb ik alleen op LP vandaar.
Ik heb nu Kiss me, Kiss me, Kiss me opstaan, en mijn god wat is die plaat toch geweldig. Er staat echt geen 1 slecht nummer op. Like cockatoos vind ik de beste van deze cd.
Ik heb ook nog met deze dvd in mijn handen gestaan.
[afbeelding]
Wat het precies is weet ik niet, alleen docu, of ook veel muziek, toch maar even opzoeken verders op internet.
Maar deze komt er wel bij, maar had al te veel uitgegeven gisteren, 3 cd's en 2 dvd's.
Uiteindelijk wil ik alles op cd hebben, ik heb wel een platenspeler, maar echt gebruiken doe ik dat ding niet meer.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:54 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je hebt het er druk mee!![]()
Die dvd zegt me ook niets, maar het ziet er eigenlijk wel ok uit... ik ga ook es kijken wat het precies is
Kiss me kiss me kiss me vind ik eigenlijk een van hun onevenwichtiger ceedees.. er staan echt wereldnummers op (wat zelfs tot het beste behoord wat ze ooit hebben gemaakt!), maar ik vind dat er ook beduidend mindere nummers op staan. all i want, hot hot hot of why cant i be you (megavrolijk, maar inmiddels ook een beetje irritant) vind ik echt zwakke nummers, die ik soms zelfs skipMaar nummers als if only tonight, the kiss, one more time, just like heaven en like cockatoos inderdaad maken dat eigenlijk ruimschoots weer goed
![]()
Vanavond trouwens naar Depeche ModeGeneratiegenoten
T was erg goed! Veel moois voorbij horen komen, maar het was geen cure-concert natuurlijkquote:Op zondag 26 maart 2006 17:00 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Uiteindelijk wil ik alles op cd hebben, ik heb wel een platenspeler, maar echt gebruiken doe ik dat ding niet meer.
Is ook goed Depeche mode, veel plezier vanavond.
![]()
Is ook aardig wat werk.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
T was erg goed! Veel moois voorbij horen komen, maar het was geen cure-concert natuurlijk![]()
Mijn broer is trouwens nu al zijn cure-lp's aan het overzetten naar de pc, wel apart om geluidsbestanden te horen met ouderwets warm gekraak erin![]()
Ja, ik hoorde dat nummer en dacht.. "he, is dit niet china crisis ofzo..?" Het is uit de oude doos van depeche mode en ik ken eigenlijk voornamelijk de volledige platen van ná 1985 en slechts enkele hits daarvoor. Deze dus slecht onthoudenquote:Op maandag 27 maart 2006 19:14 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Is ook aardig wat werk.
Ik zag in het DM topic wat de playlist is geweest, Everything counts speelden ze ook, alleen herkende jij dat niet als zodanig van DM. Ik vind dat 1 van hun beste nummers, die wordt hier aardig grijs gedraaid.
Geef mij een tuin vol met zulk onkruidquote:Op maandag 27 maart 2006 20:12 schreef monnes het volgende:
Vroeger heb ik ze 2 x zien spelen, beide keren waren afscheidstournees.... een keer op Pinkpop en 1 keer in Ahoy wel keigaaf !! En onkruid vergaat niet dus... ze zijn er nog steeds.
Ehm, curiosity... trap er niet in!quote:Op zondag 26 maart 2006 16:43 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb ook nog met deze dvd in mijn handen gestaan.
[afbeelding]
Wat het precies is weet ik niet, alleen docu, of ook veel muziek, toch maar even opzoeken verders op internet.
Maar deze komt er wel bij, maar had al te veel uitgegeven gisteren, 3 cd's en 2 dvd's.
Geen dankquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:06 schreef Curiosity het volgende:
Nou die boodschap moge duidelijk zijn , dank je, de DVD is zijn geld dus niet waard.
Carnage visors is een korte film die gemaakt is als openingsact voor hun Picture tour (1981).quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:42 schreef kamagurka het volgende:
De Faith Remastered is alvast heerlijk vet! Alhoewel het verschil met het origineel niet zo héél erg is als ik had verwachtZit wel een leuke extra disc bij met de soundtrack voor de artfilm carnage visors... dat is andere koek
![]()
![]()
OK, ik dacht dat het wel een afstudeerproject van één van hun vrienden zou zijn ofzo..quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:38 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Carnage visors is een korte film die gemaakt is als openingsact voor hun Picture tour (1981).
De film schijnt daarna verdwenen te zijn en alleen de bandleden schijnen er nog een kopie van te hebben.
Ik weet van niets, en googelen levert ook niets op, zie alleen maar goede berichten.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:34 schreef kamagurka het volgende:
Stomme vraag misschien, maar heeft Robert nou nog steeds met zijn geliefde Mary? Ik meende laatst een vriendin gesproken te hebben die zei dat ze uit elkaar waren (ik was geschokt!).
Robert Smith én alleen maar goed nieuws, ojee...quote:Op donderdag 6 april 2006 20:59 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik weet van niets, en googelen levert ook niets op, zie alleen maar goede berichten.
quote:Op donderdag 6 april 2006 23:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Robert Smith én alleen maar goed nieuws, ojee...
OK, thanx for de tip! (er zijn zoveel verschillende fansites..quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:25 schreef Curiosity het volgende:
Volgens Robert Smith zal de nieuwe CD in het 4e kwartaal van dit jaar verschijnen. Porl is sinds vorig jaar terug in de groep en zal de gitaarpartijen voor z'n rekening nemen.
kijk op de fansite chain of flowers.
Gaaf Curiosity! Is dat Porl Thompson trouwens met die kalende kop? Gave jas heeft ie aanquote:Op zondag 30 april 2006 16:08 schreef Curiosity het volgende:
Voor degen die er niet bij waren, waaronder ikzelf, toch even genieten.
Gave jas inderdaad, maar of het Porl is, ik herken hem er niet in.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gaaf Curiosity! Is dat Porl Thompson trouwens met die kalende kop? Gave jas heeft ie aan
Jammer dat er ook een stukje film naast staat dat "cure why can´t I´ll be you" heet Zal wel van een oost-europese fan zijn ofzo..
Yep! Dat moet hem zijnquote:Op maandag 1 mei 2006 11:39 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Gave jas inderdaad, maar of het Porl is, ik herken hem er niet in.
Even deze foto opgezocht, zo te zien is hij het wel.[afbeelding]
Hier ook even de playlist, en jezus christus wat hebben ze weer véél gespeeld (dat kan ook niet anders met zo'n enorme lading hits en supernummers natuurlijkquote:Op zondag 30 april 2006 16:08 schreef Curiosity het volgende:
Voor degen die er niet bij waren, waaronder ikzelf, toch even genieten.
Faith is niet mijn favoriet. Maar mijn absolute favoriet zit er niet tussen nee, dat is sinking! Maar ik heb wel meer favorieten, waarvan er wel enkele tussenzitten, zoals fascination street of a strange dayquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:10 schreef Curiosity het volgende:
Goede playlist, maar nou net weer niet jou favoriet, Faith als ik goed heb toch?.
Die spelen ze niet vaak volgens mij.
O ja..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:44 schreef Curiosity het volgende:
Mijn favoriet is Play for Today.
Hij heeft wel goede kritieken op enkele reviewsitesquote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:49 schreef Sprouts het volgende:
Woensdag in Amsterdam heb ik dit boek bij Fame gekocht:
[afbeelding]
Ik ben er nog niet echt achter of het een officiële biografie is. Het is wel erg goed geschreven, met veel (onbekende) feitjes erin.
Ik wist bv. niet dat Robert het nummer 'Catch' had geschreven op zeer jonge leeftijd, toen ze hun platencontract bij Hansa Records lieten ontbinden.
Het is het geld meer dan waard.![]()
Is zeker een goed nummer, ikzelf was niet zo gecharmeerd van deze versie van Blink.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:25 schreef Danny_Ramone het volgende:
Mijn favo is A Letter To Elise.....
Zag ook dat Blink hem ( heel erg fat ) coverde bij MTV.
Voor the Crow is het speciaal geschreven. Burn is een van mijn lievelingsnummers trouwensquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:11 schreef Curiosity het volgende:
Het is en blijft goede muziek![]()
Voor The Crow hebben ze ook een nummer gebruikt, Burn.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit speciaal voor de film geschreven is of al een bestaand nummer is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |