Kun je nog even antwoord geven op de vraag die ik hier stelde over de bezuinigingen van Balkenende I & II? Ben erg benieuwd naar je mening.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:45 schreef Cairon het volgende:
Als je je inkomen particulier verzekerd, betaal je ook een percentage van je huidige inkomen. Wat is het verschil? Zou je liever een stelsel zien waarbij je als individu de vrije keuze hebt om je inkomen particulier te verzekeren, of zelfs helemaal niet te verzekeren? Wat betekend dit op de langere termijn, zouden dakloosheid(en de daarmee samenhangende problemen), criminaliteit, etc. dan niet enorm stijgen. Wat is daarvan het effect op de economie, wie draagt uiteindelijk de extra kosten?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:45 schreef Cairon het volgende:
Het is geen goed teken als je je rug op de verkeerde plek moet breken om de vruchten van een sociaal vangnet te kunnen plukken.
Waar zijn de voordelen voor de bovenklasse? Waarom zouden zij juist ontmoedigd moeten worden? Waarom zou iemand gestraft moeten worden omdat hij of zij een goede baan heeft en een goed inkomen heeft?
Wat is de motivatie om dan nog te werken? Wat is de motivatie om door te gaan met een studie en om carriere te maken, als die carriere en die studie je uiteindelijk niets meer oplevert dan wanneer je meteen gaat werken na de middelbare school? Waarom nog moeite doen als je uiteindelijk meer betaalt dan een ander?
Links staat niet voor gelijkheid, maar voor ongelijkheid, ze benadelen de financieel sterkere figuren, om de financieel zwakkeren tegemoet te komen. Daarmee maken ze het aantrekkelijk om in die zwakkere positie te blijven, daarmee maken ze het aantrekkelijk om juist niet beter te presteren. Waarom nog moeite doen, als ik met een gemakkelijke middenmoot ook braaf kan blijven leven, wat is er mis met "middelmatig"?
Die houding is de houding van het linkse gedachtengoed. Jij moet boeten omdat je een 10 haalt, en de rest zal vervolgens denken "ach maar een 6 is ook voldoende". Er is geen reden meer om te presteren, want presteren, want kwaliteit, is iets dat ontmoedigd word.
Je weet toch wel waar de SP vandaan hè? Uit het communisme. En dat was nou niet het grootste succes wat de wereld heeft voortgebracht. Sterker nog, daar gebeurde precies wat Cairon beschreef. Als je hard werkte kon je het meeste wat je verdiende inleveren. Je kon beter niks doen want dan kreeg je geld van de staat en had je genoeg tijd voor andere dingen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:59 schreef ethiraseth het volgende:
Cairon is té grappig. Wat een ongefundamenteerde angst hebben mensen zoals hij hier zeg. Geweldig. Enige wat ze uitkramen is een soort vreemd beeld dat ze hebben van hoe het gaat en what-if situaties zoals ze denken dat het naar hun idee zal gaan als er een linkse coalitie komt. Er is geen enkele onderbouwing voor hun beweringen maar toch weten ze nu al precies hoe het land naar de verdoemenis gaat. En rechts is natuurlik de redding van het land, die doen alles goed, wat ze ook doen.
Volgens mij ben jij zo druk aan het typen dat je op bepaald moment je eigen onzin gaat gelovenquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:28 schreef SjonLok het volgende:
Je weet toch wel waar de SP vandaan hè? Uit het communisme. En dat was nou niet het grootste succes wat de wereld heeft voortgebracht. Sterker nog, daar gebeurde precies wat Cairon beschreef. Als je hard werkte kon je het meeste wat je verdiende inleveren. Je kon beter niks doen want dan kreeg je geld van de staat en had je genoeg tijd voor andere dingen.
Zo erg is het niet met de PvdA gelukkig, maar de SP zit nog steeds zo in elkaar.
Ik probeer vol goede moed alle zinnige en goede ideeën van de PvdA, GL en de SP te ontdekken, maar die kan ik maar niet vinden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef megapauper het volgende:
Volgens mij ben jij zo druk aan het typen dat je op bepaald moment je eigen onzin gaat geloven![]()
Als je geen enkel goed idee kunt vinden is het toch niet zo moeilijk om ze daar op aan te vallen in plaats van zelf onzin te verzinnen over hoe de SP de inkomens zou verdelen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:47 schreef SjonLok het volgende:
Ik probeer vol goede moed alle zinnige en goede ideeën van de PvdA, GL en de SP te ontdekken, maar die kan ik maar niet vinden.
Dat is precies wat er de afgelopen tien jaar is gebeurd.quote:Al die mensen die willen verhuizen uit Rotjeknor omdat ZIJ WEL een goed inkomen plus werk hebben, moeten dat maar doen.
Cairon schetst een relastisch beeld van een links kabinet. Kijk maar hoe links op regionaal niveau al politiek bedrijft en met welke voorstellen ze komen als oppositie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:59 schreef ethiraseth het volgende:
Cairon is té grappig. Wat een ongefundamenteerde angst hebben mensen zoals hij hier zeg. Geweldig. Enige wat ze uitkramen is een soort vreemd beeld dat ze hebben van hoe het gaat en what-if situaties zoals ze denken dat het naar hun idee zal gaan als er een linkse coalitie komt. Er is geen enkele onderbouwing voor hun beweringen maar toch weten ze nu al precies hoe het land naar de verdoemenis gaat. En rechts is natuurlik de redding van het land, die doen alles goed, wat ze ook doen.
Ik heb het liberale manifest van Groen Links doorgelezen. En ik moet toegeven, daar staan inderdaad goede dingen in. Zoals dat er niemand een uitkering krijgt zonder ervoor te werken. En dat het ontslagrecht versoepeld moet worden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:55 schreef megapauper het volgende:
Als je geen enkel goed idee kunt vinden is het toch niet zo moeilijk om ze daar op aan te vallen in plaats van zelf onzin te verzinnen over hoe de SP de inkomens zou verdelen?
En er zijn genoeg standpunten van PvdA en/of GL en/of SP waar jij je in kunt vinden. Je hebt de partijprogramma's in z'n geheel niet gelezen.
Ah, zie je wel......quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb het liberale manifest van Groen Links doorgelezen. En ik moet toegeven, daar staan inderdaad goede dingen in
Ik zal zo helpen, mag jij ondertussen uitleggen waarom je verzinsels nodig hebt om links aan te vallen. (die onzin over de inkomens en SP, en zopjuist lees in weer dat de PvdA mensen die geld verdienen liever kwijt dan rijk zijn)quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef SjonLok het volgende:
Maar van de PvdA ken ik geen goede voorstellen. Help me eens?
Sociale zekerheid die door de overheid geregeld wordt is per definitie sociale onzekerheid. De overheid kan namelijk te allen tijde éénzijdig de voorwaarden en hoogte van de uitkeringen veranderen. Zekerheid heb je pas als twee partijen uit vrije wil een contract aangaan. Een ww-of wao-verzekering bij een verzekeringsmaatschappij geeft je wél zekerheid, je hebt een contract en daar hebben beide partijen zich aan te houden. Waarom word ik dan verplicht om premies af te staan zonder dat daar enige zekerheid tegenover staat? Laat mij mn zaakjes zelf regelen en zelf bepalen waar ik mn geld aan uitgeef aub.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:30 schreef SjonLok het volgende:
Ik hoop wel dat het uitgangspunt blijft dat er geld verdient moet worden zodat we ook de sociale zekerheid kunnen betalen, en dat het niet andersom wordt: de sociale zekerheid is het allerbelangrijkste en hoe het geld daarvoor geregeld wordt dat zien we wel.
je begrijpt toch wel dat wanneer het aan ieders vrije wil wordt overgelaten er legio mensen zijn die niets opzij leggen voor zichzelf later. En dan?............moeten die mensen straks van de lucht gaan leven? Nee, de oversteld stelt je verplicht premie af te dragen zodat je later in elk geval geld krijgt om je eigen levensonderhoud te kunnen bekostigen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Sociale zekerheid die door de overheid geregeld wordt is per definitie sociale onzekerheid. De overheid kan namelijk te allen tijde éénzijdig de voorwaarden en hoogte van de uitkeringen veranderen. Zekerheid heb je pas als twee partijen uit vrije wil een contract aangaan. Een ww-of wao-verzekering bij een verzekeringsmaatschappij geeft je wél zekerheid, je hebt een contract en daar hebben beide partijen zich aan te houden. Waarom word ik dan verplicht om premies af te staan zonder dat daar enige zekerheid tegenover staat? Laat mij mn zaakjes zelf regelen en zelf bepalen waar ik mn geld aan uitgeef aub.
Verzekeringsmaatschappijen kunnen ook failliet gaan, en ze zullen ook zeker een achterdeur inbouwen om de hoogte van uitkeringen te veranderen. Kijk maar eens hoeveel mensen er genaaid worden door allerlei financiële constructies die ze uit vrije wil zijn aangegaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Sociale zekerheid die door de overheid geregeld wordt is per definitie sociale onzekerheid. De overheid kan namelijk te allen tijde éénzijdig de voorwaarden en hoogte van de uitkeringen veranderen. Zekerheid heb je pas als twee partijen uit vrije wil een contract aangaan. Een ww-of wao-verzekering bij een verzekeringsmaatschappij geeft je wél zekerheid, je hebt een contract en daar hebben beide partijen zich aan te houden. Waarom word ik dan verplicht om premies af te staan zonder dat daar enige zekerheid tegenover staat? Laat mij mn zaakjes zelf regelen en zelf bepalen waar ik mn geld aan uitgeef aub.
Dus omdat iemand anders zo stom is om niks voor zichzelf te regelen word ik verplicht om aan een idioot sociaal systeem mee te werken dat alleen maar improduktiviteit stimuleert en bovendien onder z'n eigen gewicht in elkaar dreigt te zakken???!?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:19 schreef megapauper het volgende:
je begrijpt toch wel dat wanneer het aan ieders vrije wil wordt overgelaten er legio mensen zijn die niets opzij voor zichzelf later. En dan?............moeten die mensen straks van de lucht gaan leven? Nee, de oversteld stelt je verplicht premie af te dragen zodat je later in elk geval geld krijgt om je eigen levensonderhoud te kunnen bekostigen.
De overheid zou ook mensen kunnen voorlichten dat het erg belangrijk is je goed te verzekeren. Lijkt me iets goedkoper.quote:Hierin hoort de overheid de burgers te beschermen, dat is maar goed ook. Volgens mij is er geen partij die daar anders over denkt.
Oei, mooi gezegd!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:45 schreef Cairon het volgende:
Het is geen goed teken als je je rug op de verkeerde plek moet breken om de vruchten van een sociaal vangnet te kunnen plukken.
Waar zijn de voordelen voor de bovenklasse? Waarom zouden zij juist ontmoedigd moeten worden? Waarom zou iemand gestraft moeten worden omdat hij of zij een goede baan heeft en een goed inkomen heeft?
Wat is de motivatie om dan nog te werken? Wat is de motivatie om door te gaan met een studie en om carriere te maken, als die carriere en die studie je uiteindelijk niets meer oplevert dan wanneer je meteen gaat werken na de middelbare school? Waarom nog moeite doen als je uiteindelijk meer betaalt dan een ander?
Links staat niet voor gelijkheid, maar voor ongelijkheid, ze benadelen de financieel sterkere figuren, om de financieel zwakkeren tegemoet te komen. Daarmee maken ze het aantrekkelijk om in die zwakkere positie te blijven, daarmee maken ze het aantrekkelijk om juist niet beter te presteren. Waarom nog moeite doen, als ik met een gemakkelijke middenmoot ook braaf kan blijven leven, wat is er mis met "middelmatig"?
Die houding is de houding van het linkse gedachtengoed. Jij moet boeten omdat je een 10 haalt, en de rest zal vervolgens denken "ach maar een 6 is ook voldoende". Er is geen reden meer om te presteren, want presteren, want kwaliteit, is iets dat ontmoedigd word.
Zucht. Reismaatschappijen gaan soms ook failliet maar als jij in Turkije zit en je vliegmaatschappij gaat bankroet word je keurig teruggevlogen hoor. Dat is allemaal onderling geregeld, laat dat maar aan het kapitalisme over.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Verzekeringsmaatschappijen kunnen ook failliet gaan, en ze zullen ook zeker een achterdeur inbouwen om de hoogte van uitkeringen te veranderen. Kijk maar eens hoeveel mensen er genaaid worden door allerlei financiële constructies die ze uit vrije wil zijn aangegaan.
Je hebt in het geval van vakanties/reizen zelf meebetaald aan een speciaal fonds die ervoor zorgt dat je wordt teruggevlogen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zucht. Reismaatschappijen gaan soms ook failliet maar als jij in Turkije zit en je vliegmaatschappij gaat bankroet word je keurig teruggevlogen hoor. Dat is allemaal onderling geregeld, laat dat maar aan het kapitalisme over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |