Ja met die verhalen komt mijn vader ook elke keer. "Ja kon voor heel goedkoop een woning krijgen vroeger in de vondelstraat in Amsterdam. In die tijd wilde niemand ze hebben. In de binnenstad wonen? Niemand die tussen de muizen wilde wonen."quote:Op zondag 9 april 2006 19:23 schreef sigme het volgende:
Mijn vader verhaalde vandaag; hij kocht mijn geboortehuis voor fl 4.400,-
Dat is zo'n 35 jaar geleden.
Je kan trouwens geen uitkering aanvragen als je een baan hebt, lijkt me.quote:Op maandag 13 maart 2006 08:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze kan het nu beter laten klappen. Gewoon niet meer betalen, het huis laten veilen en de WSNP in gaan.
Een republiek waar bananen groeien.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 04:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is de definitie van een Bananenrepubliek? Volgens mij zitten we er dichtbij.![]()
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 9 april 2006 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bron:http://www.nu.nl/news/708(...)rustig_op_stoom.html
Wat ik me steeds meer begin te beseffen is dat er geen feitelijke bovengrens aan de huizenmarkt is. Zolang de schaarste blijft toenemen, kunnen de prijzen blijven stijgen.
Het is helemaal niet noodzakelijk dat er veel starters kunnen instappen. Op een gegeven moment zijn de huizen voor 96% van de starters onbetaalbaar. Die laatste 4% kunnen dan echter nog bijvoorbeeld 450.000 ophoesten. En dat is dan de prijs geworden.
Ik zal hier eens een mooie grafische afbeelding van posten...
Geen verzekering afsluiten is toch verwijtbaar gedrag. Deze mevrouw is dom geweest, maar domme mensen worden niet geweerd uit de schuldsanering...quote:Op maandag 10 april 2006 13:47 schreef Sessy het volgende:
[..]
Je kan trouwens geen uitkering aanvragen als je een baan hebt, lijkt me.
Maar als het waar is wat ze allemaal vertelt, kan ze inderdaad beter een faillissement aanvragen of de schuldsanering in gaan ja.
Al weet ik niet of dat zo werkt, want ik weet bijv. iemand die - hoewel verplicht gesteld - geen brandverzekering op z'n huis had gehad, en het huis is afgefikt, en om die reden was de schuldsanering en faillissement voor hem onbruikbaar. Hij zou dan nadat alles verkocht is, alsnog met de rest van de schuld blijven zitten omdat hij onrechtmatig had gehandeld of zo iets. Uiteindelijk hebben ze bij het bedrijf waar hij werkte collectes gehouden voor hem en zo, ik weet niet hoe veel ze bij elkaar kregen.
Als haar man nou ook hetzelfde heeft gedaan, dus dat hij wel verplicht was een overlijdensrisicoverzkeering te nemen maar dat niet heeft gedaan, dan kan ik me voorstellen dat er ook zo iets is. Maar anderzijds, die man is wel overleden... Maar ja zij heeft wel weer blijkbaar de erfenis aanvaard...
Hoe dan ook, waarschijnlijk verdient ze nu wel weinig genoeg om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning dus ze kan dat huis maar beter verkopen.
Zéér lezenswaardig artikel over de woningmarkt. Een van de zeldzame keren dat in de reguliere media daadwerkelijk inzicht getoond wordt in de huizenmarkt.quote:Huizen voor starters blijven onbetaalbaar
Voor starters blijven huizen te duur. Subsidies helpen niet, want die drijven de prijzen verder op. ‘Corporaties moeten meer woningen verkopen.’Door Merijn Rengers
Meneer Duikelaar, als het weer opportuun is, neemt u dan contact met mij op? Uw secretaresse heeft mijn gegevens.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:59 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
Wel, na een behoorlijke lange afwezigheid vanwege een gerechtelijke dwaling in de USA ben ik weer terug in Marseille en daarmede ook online!quote:Op zondag 30 april 2006 09:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jammer dat de berichten van Bram zijn weggehaald. In het kader van hoor en wederhoor was het zo netjes geweest ze te laten staan.
En daarom blijf je altijd nog zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. Simpel toch? Mensen denken niet meer na tegenwoordig, en verwachten dat 'de overheid' wel voor ze zorgt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:34 schreef aaipod het volgende:
Kut allemaal voor die mevrouw. En begrijp me niet verkeerd, ik heb best met haar te doen. Maar toch, ze is ook best dom hoor..
Net zo lang zoeken tot iemand je een hypotheek wil geven (goh waarom zouden de vorige 10 het niet doen)
Niet inschrijven bij een stichting als woningnet voor sociale huurwoningen mocht het toch misgaan, want je weet dat je een risico neemt.
Absoluut geen hoogte hebben van je eigen financiële zaakjes terwijl je weet dat je man ernstig ziek is en er misschien niet lang meer is..
Nou ja het blijft schrijnend maar ik wil niet meteen zeggen dat die mevrouw geen verwijt valt te maken dus.
Hm ik had niet door dat het topic al zo oud was. Ik had em dan ook niet gekicked maar iemand anders boven mij deed dat.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Je beseft dat je reageert op een verhaal van drie jaar geleden?
Ach kijk, Bargoense Bram duikt weer op.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:20 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
[..]
Wel, na een behoorlijke lange afwezigheid vanwege een gerechtelijke dwaling in de USA ben ik weer terug in Marseille en daarmede ook online!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |