Dat is natuurlijk onzin, maar goed jij hebt tenminste nog een motivatie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?
maakt geen ruk uit voor wie je stemt over een half jaar is het toch wel kut.
je hebt de keuze uit slecht, slecht en slecht
lekker beoeind voor welke slecht je kiest
En precies dit soort reacties richten Nederland te gronde.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?
Dan richt je toch je eigen partij op die WEL dingen voor elkaar krijgt?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef melluk het volgende:
heb in mijn gemeente van 5 partijen hun verkiezingsprogramma gezien...mijn god wat staat daar veel het zelfde gelul op....allemaal zeggen ze we gaan voor dit en voor dat....maar uitleggen hoe ze aan het geld komen en op wat ze gaan bezuinigen? nee hoo maar dat doen ze niet....
dus om nou te zeggen ik ga stemmen want ik sta achter een partij nee dat niet
en die verkiezingsprogramma's komen toch grootendeels niet uit om dat ze allemaal
compromissen moeten sluiten en ze toch bij elkaar tot het zelfde komen
En dan wel weer met de bek vooraan als er geklaagd mag worden zekerquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:52 schreef martinlutherking het volgende:
Wat doet de gemeente voor me? Ik stem niet. Veel teveel moeite.
Maakt het ook maar enig verschil dan? Voor de verkiezingen liegen ze je voor, na de verkiezing vernaaien ze je.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, maar goed jij hebt tenminste nog een motivatie.
Kom eens onder je steen vandaan. WAY, kluizenaar ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:53 schreef Mobster273 het volgende:
ik heb niet gestemd, en ga dat ook niet doen, er is niet 1 partij geweest die ook maar iets aan moeite heeft gedaan om de burgers te informeren over wat hun plannen zijn, dus mijn stem zou sowieso blanco zijn, en het enige nut daarvan is het verhogen van de kiesdrempel, dus die van mij krijgen ze niet
way?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:55 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Kom eens onder je steen vandaan. WAY, kluizenaar ?![]()
Uiteraard niet. Politiek boeit me niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:54 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
En dan wel weer met de bek vooraan als er geklaagd mag worden zeker![]()
Doe ik ook niet, vind het allemaal wel best.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:56 schreef electricity het volgende:
..., moet je ook niet zeiken achteraf"
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, vind het allemaal wel best.
Ik stem wel landelijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Devrim_ het volgende:
Mensen die niet stemmen mogen van mij de komende jaren niks meer zeggen over de politiek.
Goed gezegd mevrouw Balkenende!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Devrim_ het volgende:
Mensen die niet stemmen mogen van mij de komende jaren niks meer zeggen over de politiek.
Ik stem niet én zeur ook nooit over het kabinet / gemeente. Ben ik nu wel braaf?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Devrim_ het volgende:
je moet je ook inschrijven bij een nieuwe gemeente.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:03 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een stembiljet gekregen van mijn vorige gemeente, daarom ga ik niet stemmen, ik woon nu honderd kilometer verderop.
Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Devrim_ het volgende:
Bijna goed dus...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Je hebt ook mensen die niet gaan stemmen en die niet klagen die zijn pas erg. Die zitten in een soort droomwereld waar dingen GTST, Robert Jensen, een auto met brede achterpijp en b.v. een XBOX360 centraal staan.
als die mensen zouden gaan stemmen zou er makkelijk 16% meer stemmen uitgebracht worden. Maar ja voor je het weet heeft de LPF weer 26 zetels.....(bij een landelijke verkiezing uiteraard)....
zo mijn vrolijke noot is weer gecomponeerd voor vandaag.
Blanco stemmen is zoiezo al zoiets achterlijks. Je blanco stem komt dat gewoon bij de grootste partij.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb blanco gestemd.
De partijen waar ik uit kon kiezen waren geen van alleen partijen waar ik op wil stemmen.
Kijk, dat vind ik dus echt prima.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb blanco gestemd.
De partijen waar ik uit kon kiezen waren geen van alleen partijen waar ik op wil stemmen.
In mijn kleine dorpje had ik de keuze uit Christen Unie, CDA, en 2 lokale partijen met ook een christelijke grondslag. Ik ben dus zwaar voorstander van een scheiding van kerk en staat. En het is deze keer voor het eerst dat de VVD en PVDA bij ons gestopt zijn dus ja daarom nu maar een blanco stem uit protest.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Blanco stemmen is zoiezo al zoiets achterlijks. Je blanco stem komt dat gewoon bij de grootste partij.
Als je niet stemt distantieer je je van de democratie, en dus van de overheid.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.
Waarom trek je de vergelijking tussen stemmen voor de gemeenteraad en stemmen op een referendum. Dat laatste hoeft niet bindend te zijn, de uitslag van het eerste -stemmen voor de gemeenteraad - wel. Je beredenering klopt niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:11 schreef Lucille het volgende:
Ikzelf heb nu niet gestemt, omdat ik vreselijk teleurgesteld ben over de manier waarop de stemmen voor de gemeentelijke herindeling gegaan is. Er is een referendum geweest waar de meerderheid van de bevolking NEE tegen heeft gezegd. Ook ik heb toen gestemd (en NEE gezegd) en het complete referendum is door iedereen naast zich neergelegd. De herindeling gaat gewoon door en de gemeente was extreem snel klaar met het doorvoeren van alle plannen. Alsof ze al geplanned hadden hoe ze het moesten doen voordat het referendum gehouden werd. Als de politiek zo'n duidelijke keuze van de bevolking naast zich neerlegt (2/3 meerderheid was tegen) dan heb ik geen trek meer in een stemronde voor de lokale politiek. Mijn stem maakt blijkbaar weinig uit.
Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik dus echt prima.
Mensen willen niet van hun krent komen "omdat ze niet kunnen kiezen". Dan kan je altijd nog blanco stemmen. User Stanfsield heeft het begrepen.![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als je niet stemt distantieer je je van de democratie, en dus van de overheid.
CDA/VVD nazi's? Haal je geschiedenisboek uit het plastic, kerelquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.
Dit is ook een rare redenering.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Blanco stemmers hebben nergens geen recht op, aangezien zij het niet weten.
Dan kun je beter niet stemmen.
De Nederlandse overheid? Dat is iets anders dan de huidige regering/politiek.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:14 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
![]()
Wie wil zich identificeren met de Nederlandse overheid? JSF, Tomahawk, Irak, America-nagehuppel, justitiele overbevoegdheid ten koste van privacy, etc etc...
Dat is een dwaze redenering. Bij de laatste kamerverkiezingen heb ik gestemd. Op een partij die niet in de regering zit. Dus mag ik het volgens mij dan ook oneens zijn met besluiten van deze regering. Mensen die op de huidige coalitie hebben gestemd, daarentegen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.
Wanneer je blanco stemt terwijl je uit alle soorten partijen kan kiezen ok. Maar in mijn plaats viel er niks te kiezen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.
Wanneer je het helemaal niet kunt vinden met deze partij geef jij hun je stem.
Blanco stemmers hebben nergens geen recht op, aangezien zij het niet weten.
Dan kun je beter niet stemmen.
Jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:02 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Ik stem niet én zeur ook nooit over het kabinet / gemeente. Ben ik nu wel braaf?
Zoals ik zei. Wat merk ik van mijn gemeente.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dan mag je niet zeiken over je gemeente
Daar mag je het ook niet mee eens zijn. Bij regeringen worden deals gesloten, water bij de wijn gedaan. Dus het kan zo maar zijn dat jouw ideeen niet overeenkomen met de uiteindelijke uitkomst in de regering. En ik ben het met geen enkele partij helemaal 100% eens.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is een dwaze redenering. Bij de laatste kamerverkiezingen heb ik gestemd. Op een partij die niet in de regering zit. Dus mag ik het volgens mij dan ook oneens zijn met besluiten van deze regering. Mensen die op de huidige coalitie hebben gestemd, daarentegen...
V.
Zie mijn post hierboven waarom in nu niet gestemd heb, blijkbaar distantieert de lokale overheid zich van de democratie als ze een duidelijk resultaat van een referendum naast zich neerlegt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als je niet stemt distantieer je je van de democratie, en dus van de overheid.
Hoezo? Je stemt op iets waar je geen idee van hebt.quote:
Dan moet je blij zijn en niet zeikenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:17 schreef martinlutherking het volgende:
Ik merk niks van mijn gemeente, er valt niet eens wat te zeiken.
Ik heb mijn keuze bijv. gebaseerd op graits fietsenstallingen, een watertaxi, eenduidige regels op rotonden, de mogelijkheid van vestiging van Bijenkorf en Mediamarkt, de plannen rondom de horeca, etc. Het zijn geen ingrijpende dingen, maar weldegelijk (en juist) zaken die je elke dag tegenkomt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:17 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Wat merk ik van mijn gemeente.
Dan heb je goede research gedaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik heb mijn keuze bijv. gebaseerd op graits fietsenstallingen, een watertaxi, eenduidige regels op rotonden, de mogelijkheid van vestiging van Bijenkorf en Mediamarkt, de plannen rondom de horeca, etc. Het zijn geen ingrijpende dingen, maar weldegelijk (en juist) zaken die je elke dag tegenkomt.
Des te meer een reden om andere partijen naar de overwinning te stemmen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven waarom in nu niet gestemd heb, blijkbaar distantieert de lokale overheid zich van de democratie als ze een duidelijk resultaat van een referendum naast zich neerlegt.
Alleen maar ellende met die kutvergunningenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:17 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Wat merk ik van mijn gemeente.
Dus zou je op een partij kunnen stemmen die wel voor die vergunningen is...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:23 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Alleen maar ellende met die kutvergunningenDit mag niet zus mag niet zo mag niet....
terwijl helemaal niemand er last van heeft
Bij mij kan de gemeente ook kapot vallen![]()
Ik zou niet weten op welke partij ik dan zou moeten stemmen, aangezien ik niet eens fatsoenlijke informatie heb gekregen over de kleine partijen in mijn gemeente. Ik ken hun standpunten niet, ik weet niet wie de mensen zijn en om eerlijk te zijn, ik weet niet eens welke kleine lokale partijen allemaal meedoen. Zo goed is de informatievoorziening hier. Moet ik dan gaan stemmen op iets waarvan ik niet eens weet waarop ik stem? Dat zou bijna klinken als een Ahold topman die ergens zijn handtekening onder zet zonder te weten waar het over gaat. Ik mag op z'n minst verwachten dat een partij voldoende informatie naar buiten brengt naar de burgers toe over wat hun ideeen zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Des te meer een reden om andere partijen naar de overwinning te stemmen?
Ja, ik ben al verhuisd en heb de inschrijving al geregeld, het heeft elkaar gekruisd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:03 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
je moet je ook inschrijven bij een nieuwe gemeente.![]()
Hier verschaft de website van de gemeente alle nodige informatie (verkiezingprogramma's, contactpersonen, stemwijzer, standpuntvergelijkingmatrices, opsommingen actiepunten, vergelijkingen actiepunten, zoeken standpunten op casus, etc.)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik zou niet weten op welke partij ik dan zou moeten stemmen, aangezien ik niet eens fatsoenlijke informatie heb gekregen over de kleine partijen in mijn gemeente. Ik ken hun standpunten niet, ik weet niet wie de mensen zijn en om eerlijk te zijn, ik weet niet eens welke kleine lokale partijen allemaal meedoen. Zo goed is de informatievoorziening hier. Moet ik dan gaan stemmen op iets waarvan ik niet eens weet waarop ik stem? Dat zou bijna klinken als een Ahold topman die ergens zijn handtekening onder zet zonder te weten waar het over gaat. Ik mag op z'n minst verwachten dat een partij voldoende informatie naar buiten brengt naar de burgers toe over wat hun ideeen zijn.
Onzin, in elke gemeente zitten ook landelijk actieve partijen; pvda, cda, vdd, etc. Daarvan weet je wel ongeveer wat hun standpunten zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik zou niet weten op welke partij ik dan zou moeten stemmen, aangezien ik niet eens fatsoenlijke informatie heb gekregen over de kleine partijen in mijn gemeente. Ik ken hun standpunten niet, ik weet niet wie de mensen zijn en om eerlijk te zijn, ik weet niet eens welke kleine lokale partijen allemaal meedoen. Zo goed is de informatievoorziening hier. Moet ik dan gaan stemmen op iets waarvan ik niet eens weet waarop ik stem? Dat zou bijna klinken als een Ahold topman die ergens zijn handtekening onder zet zonder te weten waar het over gaat. Ik mag op z'n minst verwachten dat een partij voldoende informatie naar buiten brengt naar de burgers toe over wat hun ideeen zijn.
Wat!??! emigreer naar de echte wereld zou ik zeggen. Die mensen bij jou in het dorp zijn nog niet eens toe aan de toverlantaarn, gloeilamp, verlichting of klassiek liberalisme (en dan ook uiteraard ook niet de Betamax, communisme, alcohol vrijbier en postmodernisme).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Stansfield het volgende:
[..]
In mijn kleine dorpje had ik de keuze uit Christen Unie, CDA, en 2 lokale partijen met ook een christelijke grondslag. Ik ben dus zwaar voorstander van een scheiding van kerk en staat. En het is deze keer voor het eerst dat de VVD en PVDA bij ons gestopt zijn dus ja daarom nu maar een blanco stem uit protest.
Ach ja ik woon er alleen maar en het bevalt me er prima. Ik heb er zelf niet zoveel last van. Doe er bijna niks alleen wonen dus.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:39 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Wat!??! emigreer naar de echte wereld zou ik zeggen. Die mensen bij jou in het dorp zijn nog niet eens toe aan de toverlantaarn, gloeilamp, verlichting of klassiek liberalisme (en dan ook uiteraard ook niet de Betamax, communisme, alcohol vrijbier en postmodernisme).
Laat die ouwe (zwarte) sokken uitsterven! die woningen worden binnen 20 jaar sporgoedkoop!
hhaha
(welk dorp is dat als ik het vragen mag?)
Dat zijn dus de partijen die in samenwerking met Provinciale Staten de stem van de meerderheid naast zich neer hebben gelegd, dus daar wil ik niet op stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:28 schreef BoterKlontje het volgende:
[..]
Onzin, in elke gemeente zitten ook landelijk actieve partijen; pvda, cda, vdd, etc. Daarvan weet je wel ongeveer wat hun standpunten zijn.
Je bedoelt van het referendum? Dat is dus niet bindend, bovendien zullen er vast partijen zijn die dit, net als jou, ook zeer raar vonden. Daar zou je dus op kunnen stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:42 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat zijn dus de partijen die in samenwerking met Provinciale Staten de stem van de meerderheid naast zich neer hebben gelegd, dus daar wil ik niet op stemmen.
ah ok, nee ben geen kluizenaar, ik ben wel iemand die politiek niet zo interesseert, en ik verwacht dan ook initiatieven vanuit de politiek om mij over de streep te halen toch te gaan stemmen, maar niets van dat alles, zelfs geen foldertje...quote:
Als iedereen zo zou denkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:
alsof er een partij is die mijn stem waard is.
Alleen de sportschool is jou stem waardquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:
alsof er een partij is die mijn stem waard is.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Het is maar goed dat mensen die zo dom zijn dat ze niet stemmen, niet stemmen.
Ik leef in de virtuele wereld daar stemmen we niet maar posten wequote:
Ook belangrijk... Fok! de afspiegeling van de maatschappij... alleen hebben we hier dictatoriale modjesquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:59 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Ik leef in de virtuele wereld daar stemmen we niet maar posten we![]()
Mensen die fout stemmen mogen ook niks meer zeggen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
En al helemaal met de landelijke politiek: als je niet gaat stemmen moet je vervolgens ook je waffel houden over 't gehele beleid. Je hebt je kans gehad om je mening te geven. Doe je dat niet, dan heb je ook geen recht meer op een mening.
Voor een extreem linkse fascist is alles wat minder links is dan de PvdA een nazi.quote:Ga wel stemmen, maar dan puur en alleen om CDA/VVD-nazi's te dwarsbomen.
geloofme, in geen enkel land wil je bevolkt hebben met irritante beter wetende en achterlijke fokkers. Die moeten hard aangepakt, door het slijk gehaald, vernederd, platgestamd, onder de duim gehouden. met disrespect behandeld, genegeerd en bovenal niet serieus genomen worden....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ook belangrijk... Fok! de afspiegeling van de maatschappij... alleen hebben we hier dictatoriale modjes
Wie ben jij dat je een oordeel denkt te mogen geven over het recht van iemand om te klagen over het beleid? Het zijn allemaal drogredenen. Als ik moet kiezen tussen een slechte en een slechte partij, dan mag ik zogenaamd niet klagen omdat ik zelf voor een slechte partij heb gekozen. Kies ik niet, dan mag ik ook niet zeuren. Of te wel: het is allemaal gelul in de hoop dat iemand zijn kritiek voortaan voor zich houdt. Wat een onzin. Ik klaag over wat ik wil. Ongeacht wat paupers daarvan vinden.quote:Maar de laatste groep moet dan achteraf niet gaan zeiken wat voor zootje 't in de gemeente is.
Als je het niet met de lokale politieke partijen eens bent, waarom richt je er zelf dan niet een op?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:13 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Wie ben jij dat je een oordeel denkt te mogen geven over het recht van iemand om te klagen over het beleid? Het zijn allemaal drogredenen. Als ik moet kiezen tussen een slechte en een slechte partij, dan mag ik zogenaamd niet klagen omdat ik zelf voor een slechte partij heb gekozen. Kies ik niet, dan mag ik ook niet zeuren. Of te wel: het is allemaal gelul in de hoop dat iemand zijn kritiek voortaan voor zich houdt. Wat een onzin. Ik klaag over wat ik wil. Ongeacht wat paupers daarvan vinden.
wat nou man, ze noemen dit een democratie. wat een flauwekul. 1 keer per 4 jaar (die gemeente shit stelt helemaal geen ruk voor) mag je een briefje naar de stembus brengen en dat noemen ze dan democratie.quote:
alsof dat nut heeft, jij begrijpt echt helemaal niet hoe het werkt in nederland he?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:24 schreef BoterKlontje het volgende:
[..]
Als je het niet met de lokale politieke partijen eens bent, waarom richt je er zelf dan niet een op?
Dan moet je D66 stemmen!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
wat nou man, ze noemen dit een democratie. wat een flauwekul. 1 keer per 4 jaar (die gemeente shit stelt helemaal geen ruk voor) mag je een briefje naar de stembus brengen en dat noemen ze dan democratie.![]()
Je hebt nog tot 21:00quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:06 schreef mstx het volgende:
Ik wíst wel dat ik iets vergeten was vandaag.
En als je eerlijk bent.. moet je hem gewoonweg gelijk geven.. ik wilde eerst niet stemmen, toen blanco.. en uiteindelijk SP maar gedaan.. (maar ik heb echt geen hoop dat er iets beter gaat worden de komende tijd.. Nederland is verkanderd tot op het bot, Nederland blijft verkankerd top op het bot)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?
Ga je het ook nog toelichten of hou je het bij krachttermen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:52 schreef Omkron het volgende:
[..]
En als je eerlijk bent.. moet je hem gewoonweg gelijk geven.. ik wilde eerst niet stemmen, toen blanco.. en uiteindelijk SP maar gedaan.. (maar ik heb echt geen hoop dat er iets beter gaat worden de komende tijd.. Nederland is verkanderd tot op het bot, Nederland blijft verkankerd top op het bot)
wat een GELUL! Je moet nooit, maar dan ook nooit compromissen sluiten, maar vasthouden aan datgene waar je voor staat en ervoor blijven vechten.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:58 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ga je het ook nog toelichten of hou je het bij krachttermen?
Gevolg van de vele partijen en de erfenis van de verzuiling is in Nederland nou eenmaal 'de compromis' je zult dan ook nooit al je ideale waar zien worden. Neemt niet weg dat het beleid in je gemeente de komende 4 jaar fundamenteel anders zal zijn als er een meerderheid: Gemeentebelangen, GroenLinks, SP is, dan wanneer het CDA en de ChristenUnie moeten beslissen of de openingstijden op zondag verruimd moeten worden.
Waarom zou dat geen nut hebben? Er zitten vaak zat lokale partijen in de gemeenteraad. En als jij met goede standpunten komt, waarmee je andere mensen kunt overtuigen van je gelijk, waarom zou je het dan niet proberen? Stel dat je alleen stemmen zou krijgen van mensen die de andere politieke partijen maar ruk vinden; dan heb je toch een aanzienlijk aantal, er zijn best veel mensen die niet gaan stemmen omdat ze de verkiesbare partijen maar niks vinden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
alsof dat nut heeft, jij begrijpt echt helemaal niet hoe het werkt in nederland he?
Even een vraagje offtopic, is er naar jouw mening, überhaupt op de aarde een land waarin dit niet zo is?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat een GELUL! Je moet nooit, maar dan ook nooit compromissen sluiten, maar vasthouden aan datgene waar je voor staat en ervoor blijven vechten.
En dan hopen dat de bevolking eens haar ogen opent en niet alleen denkt aan de eigen portemonnee, maar ook aan die van de buurman. Dat de mens weer centraal komt te staan in de maatschappij, en niet de economie. De economie is als een kanker dat onze menslievendheid wegvreet.
Duitsland in de periode 1939 - 1944quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Even een vraagje offtopic, is er naar jouw mening, überhaupt op de aarde een land waarin dit niet zo is?
Laatste keer had ''de partij van de dieren'' toch ook zoveel stemmen daardoor gekregen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:24 schreef BoterKlontje het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen nut hebben? Er zitten vaak zat lokale partijen in de gemeenteraad. En als jij met goede standpunten komt, waarmee je andere mensen kunt overtuigen van je gelijk, waarom zou je het dan niet proberen? Stel dat je alleen stemmen zou krijgen van mensen die de andere politieke partijen maar ruk vinden; dan heb je toch een aanzienlijk aantal, er zijn best veel mensen die niet gaan stemmen omdat ze de verkiesbare partijen maar niks vinden.
in jouw geval zou ik PVDA stemmenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:34 schreef Bauhaus het volgende:
Ik sla ook over deze keer, had/heb de keus uit CU, SGP, CDA. PVDA, GL en 2 lokale partijen waarvan 1 ex CPN is, de ander heult met Turken
Dat van zijn moederquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:43 schreef electricity het volgende:
[..]
in jouw geval zou ik PVDA stemmen![]()
![]()
![]()
welk achterlijk kutgat ben jij uitgekropen zeg
zie die andere partijen dan. daar wil je toch vooral tegen stemmen zegquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat van zijn moeder![]()
Maar waarom zou hij PVDA moeten stemmen? Of snap ik hem gewoon niet![]()
Al die mensen hebben gelijk. Ik heb nog geen verkiezingen meegemaakt waar één stem meer een verschil had gemaakt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:37 schreef Tobbes het volgende:
En dan niet mensen die uit overtuiging niets stemmen of een echte reden hebben (bestaat die?), maar mensen die gewoon zo dom zijn dat ze het nut er niet van inzien en niet snappen waarom ze zouden gaan stemmen.
Ik sprak een vrouw van middelbare leeftijd en vroeg of ze nog ging stemmen, ze haalde dr schouders op (letterlijk) en zei iets in de trend van: "Nee, waarom zou ik, jij?" en dan echt op zo'n minachtend toontje.
EN OVER EEN HALF JAAR WEL ZEIKEN DAT HET NIET GOED GAAT IN DE GEMEENTE HE, DOMME HOER!
![]()
Mooi, dat die Jan Hamming flink op zijn bek gaat.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de gemachtigde van mij is niet gaan stemmen... sorry, Jan Hamming
maar als iedereen zo denkt, gaan er toch aardig wat stemmen verloren die wél verschil hadden kunnen uitmakenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef Doderok het volgende:
[..]
Al die mensen hebben gelijk. Ik heb nog geen verkiezingen meegemaakt waar één stem meer een verschil had gemaakt.
nee, helaas niet. Daarom moeten we juist in Nederland het goede voorbeeld gevenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Even een vraagje offtopic, is er naar jouw mening, überhaupt op de aarde een land waarin dit niet zo is?
quote:Op een dag in 2006 dacht XiChico het volgende:
Ik mag niet eens stemmen. Wuhahaha "D
Dat heeft veel nut als ze nog 11 minuten mogen stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:49 schreef ChuChuChou het volgende:
Stem VVD!
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:57 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat heeft veel nut als ze nog 11 minuten mogen stemmen.
In een beetje democratisch land hadden we voor de Euro mogen stemmen, of we hadden mogen stemmen voor het te hoog uitvallende ziektekostenstelsel, maar gelukkig zijn er nog mensen als jij, die het nut van het stemmen gewoon wel in blijven zien! Ga vooral zo door! Ik ben trots op je...quote:
Natuurlijk moet je waar je voor staat blijven vechten. Maar als er meer mensen zouden denken zoals jij dan worden er dus nooit besluiten genomen. Want alle partijen zijn dan alleen maar bezig om achter hun standpunt te blijven staan, waardoor er dus nooit een wet doorkomt en er dus zelden meer wat zou veranderen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat een GELUL! Je moet nooit, maar dan ook nooit compromissen sluiten, maar vasthouden aan datgene waar je voor staat en ervoor blijven vechten.
Ik heb om 19:00 nog even gestemd.quote:
Kut PvdA, kut SPquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:42 schreef Omkron het volgende:
tussenstand.. 21 gemeenten
cda 73 63
vvd 68 64
pvda 58 79
cu/sgp 25 24
grlinks 15 12
leefbaar 15 10
d66 9 6
sp 0 9
Ja en dan gaat Rotterdam dadelijk net zo achteruit als Amsterdam. En/of erger nog krijgen ze daar een 2e Job Cohenquote:
Dat was idd mijn motivatie... Alleen ben ik niet zo positief als jij en weet dat het vanaf morgen alweer gewoon dezelfde kutzooi is... Het maakt geen drol uit op wie je stemt, genaaid word je toch.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?
Mja iig beter dan Bos. Marijnissen is wel altijd iemand die overal tegen is en dan vooraal nogal ongenuanceerd. Het lijkt er weleens op dat hij tegen is om het tegen zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:12 schreef Omkron het volgende:
Marijnissen is echt wel een goede vent hoor.!
Dus van alle 6 miljard mensen is er nog nooit een groepje opgestaan wat jouw/die idealen weet te creëeren.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, helaas niet. Daarom moeten we juist in Nederland het goede voorbeeld geven
Raakt aan: "Ben je wel helemaal lekkerquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:56 schreef werty het volgende:
ik heb gister 10 km met de fiets extra gemaakt om te stemmen.
(ben pas verhuisd)
en ja je mag me aanraken
nope mag bij mijn weten alleen op je stemkaart aangegeven plekquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:12 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Raakt aan: "Ben je wel helemaal lekker" Je mag toch overal stemmen waar het kan?
ik weet niet helemaal wat jou probleem is, jij hebt blijkbaar beetje moeilijk iemands mening te respecteren.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En precies dit soort reacties richten Nederland te gronde.
Als je jezelf nou door je harses schiet, dan is dat slecht voor jou, maar het heeft alleen maar pluspunten voor de rest van de gemeenschap.
Doei idioot.![]()
* bepotelt wertyquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:56 schreef werty het volgende:
ik heb gister 10 km met de fiets extra gemaakt om te stemmen.
(ben pas verhuisd)
en ja je mag me aanraken
be·po·te·len (ov.ww.)quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:19 schreef Doderok het volgende:
(bepotelen, kennen ze dat woord in Nederland?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |