abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35813597
En dan niet mensen die uit overtuiging niets stemmen of een echte reden hebben (bestaat die?), maar mensen die gewoon zo dom zijn dat ze het nut er niet van inzien en niet snappen waarom ze zouden gaan stemmen.

Ik sprak een vrouw van middelbare leeftijd en vroeg of ze nog ging stemmen, ze haalde dr schouders op (letterlijk) en zei iets in de trend van: "Nee, waarom zou ik, jij?" en dan echt op zo'n minachtend toontje.

EN OVER EEN HALF JAAR WEL ZEIKEN DAT HET NIET GOED GAAT IN DE GEMEENTE HE, DOMME HOER!

pi_35813676
weet je hoe het komt?

maakt geen ruk uit voor wie je stemt over een half jaar is het toch wel kut.
je hebt de keuze uit slecht, slecht en slecht

lekker beoeind voor welke slecht je kiest
pi_35813711
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?

Dat is natuurlijk onzin, maar goed jij hebt tenminste nog een motivatie.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:46:41 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35813757
HA! Ik ben niet gaan stemmen.

Maar ik heb dan ook een goede reden: er was niets om over te stemmen in Roermond
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_35813771
quote:
weet je hoe het komt?

En precies dit soort reacties richten Nederland te gronde.
Als je jezelf nou door je harses schiet, dan is dat slecht voor jou, maar het heeft alleen maar pluspunten voor de rest van de gemeenschap.
Doei idioot.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:47:54 #6
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_35813781
heb in mijn gemeente van 5 partijen hun verkiezingsprogramma gezien...mijn god wat staat daar veel het zelfde gelul op....allemaal zeggen ze we gaan voor dit en voor dat....maar uitleggen hoe ze aan het geld komen en op wat ze gaan bezuinigen? nee hoo maar dat doen ze niet....

dus om nou te zeggen ik ga stemmen want ik sta achter een partij nee dat niet
en die verkiezingsprogramma's komen toch grootendeels niet uit om dat ze allemaal
compromissen moeten sluiten en ze toch bij elkaar tot het zelfde komen
pi_35813816
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef melluk het volgende:
heb in mijn gemeente van 5 partijen hun verkiezingsprogramma gezien...mijn god wat staat daar veel het zelfde gelul op....allemaal zeggen ze we gaan voor dit en voor dat....maar uitleggen hoe ze aan het geld komen en op wat ze gaan bezuinigen? nee hoo maar dat doen ze niet....

dus om nou te zeggen ik ga stemmen want ik sta achter een partij nee dat niet
en die verkiezingsprogramma's komen toch grootendeels niet uit om dat ze allemaal
compromissen moeten sluiten en ze toch bij elkaar tot het zelfde komen
Dan richt je toch je eigen partij op die WEL dingen voor elkaar krijgt?
Doe wat actiefs i.p.v. alleen maar te mekkeren dat het allemaal zo slecht is.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_35813829
En als je nu eens over een half jaar niet mekkert?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:51:23 #9
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_35813843
ik mekker niet dat het zo slecht is maar voor mij heeft het weinig nut om te gaan stemmen dus:D
heb niet genoeg info om er over te oordelen...dus stem ik niet
zeg niet dat ik het slecht heb....gaat best zo:D
pi_35813864
Ik mag niet eens stemmen. Wuhahaha "D
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:52:02 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_35813867
't zijn allemaal een stel onprofessionele machtswellustige prutsers, daarom
maar ik stem toch, voor de zekerheid
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_35813887
Wat doet de gemeente voor me? Ik stem niet. Veel teveel moeite.
pi_35813890
Je kan ook blanco stemmen.
pi_35813895
Alsof de partij waar ik eventueel op zou stemmen mijn gemeente gegarandeerd beter maakt..

Ik sla deze keer ook over, gewoon, omdat ik geen zin heb.
Big dick.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:53:23 #15
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35813906
ik heb niet gestemd, en ga dat ook niet doen, er is niet 1 partij geweest die ook maar iets aan moeite heeft gedaan om de burgers te informeren over wat hun plannen zijn, dus mijn stem zou sowieso blanco zijn, en het enige nut daarvan is het verhogen van de kiesdrempel, dus die van mij krijgen ze niet
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35813926
WHAHAHAHAHA IK HEB OOK NIET GESTEMD WHAHAHAHAH IK BEN FOKKING LUI
GODVBERDOMME MOET ACHTER ME PC VANDAAN GAAN GDOVER HELEMAAL GEEN ZIN IN MAN!!
KANKER OP MET DIE STEMMEN JA? IK GA GAMEN EN PATAT ETEN JA?

dinsdag 7 maart 2006 @ 16:54:42 #17
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35813949
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:52 schreef martinlutherking het volgende:
Wat doet de gemeente voor me? Ik stem niet. Veel teveel moeite.
En dan wel weer met de bek vooraan als er geklaagd mag worden zeker
Tot zover de kwaliteitspost
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:55:42 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35813971
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, maar goed jij hebt tenminste nog een motivatie.
Maakt het ook maar enig verschil dan? Voor de verkiezingen liegen ze je voor, na de verkiezing vernaaien ze je.

Ga wel stemmen, maar dan puur en alleen om CDA/VVD-nazi's te dwarsbomen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:55:49 #19
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35813972
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:53 schreef Mobster273 het volgende:
ik heb niet gestemd, en ga dat ook niet doen, er is niet 1 partij geweest die ook maar iets aan moeite heeft gedaan om de burgers te informeren over wat hun plannen zijn, dus mijn stem zou sowieso blanco zijn, en het enige nut daarvan is het verhogen van de kiesdrempel, dus die van mij krijgen ze niet
Kom eens onder je steen vandaan. WAY, kluizenaar ?
pi_35813987
balkenende zei gisteren nog (vrij vertaald) "Als je niet gaat stemmen, moet je ook niet zeiken achteraf"
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:57:45 #21
23283 Mobster273
pi_35814018
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:55 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Kom eens onder je steen vandaan. WAY, kluizenaar ?
way?
pi_35814040
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:54 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

En dan wel weer met de bek vooraan als er geklaagd mag worden zeker
Uiteraard niet. Politiek boeit me niet.
pi_35814046
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:56 schreef electricity het volgende:
..., moet je ook niet zeiken achteraf"
Doe ik ook niet, vind het allemaal wel best.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_35814056
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, vind het allemaal wel best.
pi_35814096
Mensen die niet stemmen mogen van mij de komende jaren niks meer zeggen over de politiek.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:00:17 #26
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_35814103
Waarom zou je stemmen op iets waar je jezelf niet in kunt vinden? Ze draaien als de wind, de heren politici. Eenmaal verkozen dan gaat alles toch weer z'n oude gangetje. Puinhoop op puinhoop, zo wordt er gebouwd. Regeltje op regeltje, totdat ze geheel onwerkbaar zijn.

En een circus is het ook al: super mario bos, de don, jeez. En daar moeten we op stemmen? Op populistische zichzelf kinderlijk presenterende stropdassen? Neen, dank u.
pi_35814117
Een goede en onderbouwde keuze maken om te stemmen is niet zomaar gedaan, en persoonlijk vind ik dat voor de gemeente verkiezingen teveel moeite. Stemmen sla ik deze keer dus ook over.

Dat is beter dan een stem uitbrengen op een partij omdat alle andere mensen die je kent er ook op stemmen, of omdat je dat "altijd" stemt of omdat die partij zo'n leuke slogan heeft...Iets wat volgens mij het grootste gedeelte van de stemmers wel doet, wat tevens ook de reden is dat meer dan de helft van onze bevolking zich schaamt voor onze premier
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_35814126
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Devrim_ het volgende:
Mensen die niet stemmen mogen van mij de komende jaren niks meer zeggen over de politiek.
Ik stem wel landelijk.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:00:58 #29
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35814129
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:57 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

way?
Zoals in What Are You
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:01:04 #30
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35814132
quote:
Goed gezegd mevrouw Balkenende!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_35814178
quote:
Ik stem niet én zeur ook nooit over het kabinet / gemeente. Ben ik nu wel braaf?
pi_35814188
Ik heb een stembiljet gekregen van mijn vorige gemeente, daarom ga ik niet stemmen, ik woon nu honderd kilometer verderop.
pi_35814207
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:03 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een stembiljet gekregen van mijn vorige gemeente, daarom ga ik niet stemmen, ik woon nu honderd kilometer verderop.
je moet je ook inschrijven bij een nieuwe gemeente.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:05:18 #34
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35814236
Je hebt ook mensen die niet gaan stemmen en die niet klagen die zijn pas erg. Die zitten in een soort droomwereld waar dingen GTST, Robert Jensen, een auto met brede achterpijp en b.v. een XBOX centraal staan.
als die mensen zouden gaan stemmen zou er makkelijk 16% meer stemmen uitgebracht worden. Maar ja voor je het weet heeft de LPF weer 26 zetels.....(bij een landelijke verkiezing uiteraard)....

zo mijn vrolijke noot is weer gecomponeerd voor vandaag.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_35814240
quote:
Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35814273
Ik heb blanco gestemd.

De partijen waar ik uit kon kiezen waren geen van alleen partijen waar ik op wil stemmen.
pi_35814326
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Je hebt ook mensen die niet gaan stemmen en die niet klagen die zijn pas erg. Die zitten in een soort droomwereld waar dingen GTST, Robert Jensen, een auto met brede achterpijp en b.v. een XBOX360 centraal staan.
als die mensen zouden gaan stemmen zou er makkelijk 16% meer stemmen uitgebracht worden. Maar ja voor je het weet heeft de LPF weer 26 zetels.....(bij een landelijke verkiezing uiteraard)....

zo mijn vrolijke noot is weer gecomponeerd voor vandaag.
Bijna goed dus...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:09:22 #38
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35814340
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb blanco gestemd.

De partijen waar ik uit kon kiezen waren geen van alleen partijen waar ik op wil stemmen.
Blanco stemmen is zoiezo al zoiets achterlijks. Je blanco stem komt dat gewoon bij de grootste partij.
pi_35814375
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb blanco gestemd.

Kijk, dat vind ik dus echt prima.
Mensen willen niet van hun krent komen "omdat ze niet kunnen kiezen". Dan kan je altijd nog blanco stemmen. User Stanfsield heeft het begrepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2006 17:11:23 ]
pi_35814390
Ik heb ook niet gestemd, ik ben pas 17
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_35814403
Ikzelf heb nu niet gestemt, omdat ik vreselijk teleurgesteld ben over de manier waarop de stemmen voor de gemeentelijke herindeling gegaan is. Er is een referendum geweest waar de meerderheid van de bevolking NEE tegen heeft gezegd. Ook ik heb toen gestemd (en NEE gezegd) en het complete referendum is door iedereen naast zich neergelegd. De herindeling gaat gewoon door en de gemeente was extreem snel klaar met het doorvoeren van alle plannen. Alsof ze al geplanned hadden hoe ze het moesten doen voordat het referendum gehouden werd. Als de politiek zo'n duidelijke keuze van de bevolking naast zich neerlegt (2/3 meerderheid was tegen) dan heb ik geen trek meer in een stemronde voor de lokale politiek. Mijn stem maakt blijkbaar weinig uit.
pi_35814424
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Blanco stemmen is zoiezo al zoiets achterlijks. Je blanco stem komt dat gewoon bij de grootste partij.
In mijn kleine dorpje had ik de keuze uit Christen Unie, CDA, en 2 lokale partijen met ook een christelijke grondslag. Ik ben dus zwaar voorstander van een scheiding van kerk en staat. En het is deze keer voor het eerst dat de VVD en PVDA bij ons gestopt zijn dus ja daarom nu maar een blanco stem uit protest.
pi_35814431
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.
Als je niet stemt distantieer je je van de democratie, en dus van de overheid.
pi_35814440
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:11 schreef Lucille het volgende:
Ikzelf heb nu niet gestemt, omdat ik vreselijk teleurgesteld ben over de manier waarop de stemmen voor de gemeentelijke herindeling gegaan is. Er is een referendum geweest waar de meerderheid van de bevolking NEE tegen heeft gezegd. Ook ik heb toen gestemd (en NEE gezegd) en het complete referendum is door iedereen naast zich neergelegd. De herindeling gaat gewoon door en de gemeente was extreem snel klaar met het doorvoeren van alle plannen. Alsof ze al geplanned hadden hoe ze het moesten doen voordat het referendum gehouden werd. Als de politiek zo'n duidelijke keuze van de bevolking naast zich neerlegt (2/3 meerderheid was tegen) dan heb ik geen trek meer in een stemronde voor de lokale politiek. Mijn stem maakt blijkbaar weinig uit.
Waarom trek je de vergelijking tussen stemmen voor de gemeenteraad en stemmen op een referendum. Dat laatste hoeft niet bindend te zijn, de uitslag van het eerste -stemmen voor de gemeenteraad - wel. Je beredenering klopt niet.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:13:22 #45
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35814470
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:10 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik dus echt prima.
Mensen willen niet van hun krent komen "omdat ze niet kunnen kiezen". Dan kan je altijd nog blanco stemmen. User Stanfsield heeft het begrepen.
Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.

Wanneer je het helemaal niet kunt vinden met deze partij geef jij hun je stem.

Blanco stemmers hebben nergens geen recht op, aangezien zij het niet weten.

Dan kun je beter niet stemmen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:14:03 #46
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_35814494
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wie wil zich identificeren met de Nederlandse overheid? JSF, Tomahawk, Irak, America-nagehuppel, justitiele overbevoegdheid ten koste van privacy, etc etc...
pi_35814510
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.
CDA/VVD nazi's? Haal je geschiedenisboek uit het plastic, kerel .
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:14:45 #48
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35814517
quote:

[..]
Dit is ook een rare redenering.
pi_35814527
Nederland is eigenlijk geen democratie. We hebben een koningin.
pi_35814539
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:14 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Wie wil zich identificeren met de Nederlandse overheid? JSF, Tomahawk, Irak, America-nagehuppel, justitiele overbevoegdheid ten koste van privacy, etc etc...
De Nederlandse overheid? Dat is iets anders dan de huidige regering/politiek.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:16:14 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_35814568
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat is een dwaze redenering. Bij de laatste kamerverkiezingen heb ik gestemd. Op een partij die niet in de regering zit. Dus mag ik het volgens mij dan ook oneens zijn met besluiten van deze regering. Mensen die op de huidige coalitie hebben gestemd, daarentegen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35814569
quote:

[..]

Wanneer je het helemaal niet kunt vinden met deze partij geef jij hun je stem.

Wanneer je blanco stemt terwijl je uit alle soorten partijen kan kiezen ok. Maar in mijn plaats viel er niks te kiezen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:16:30 #53
105435 amarena
Just curious
pi_35814580
Een betere wereld begint bij jezelf....
Veni vidi vici
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:16:39 #54
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35814585
Het zijn monsters wat ik je brom
pi_35814591
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ik stem wel landelijk.
Dan mag je niet zeiken over je gemeente
pi_35814600
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:02 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[..]

Ik stem niet én zeur ook nooit over het kabinet / gemeente. Ben ik nu wel braaf?
Ja
pi_35814609
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:16 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Dan mag je niet zeiken over je gemeente
Zoals ik zei. Wat merk ik van mijn gemeente.
pi_35814621
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is een dwaze redenering. Bij de laatste kamerverkiezingen heb ik gestemd. Op een partij die niet in de regering zit. Dus mag ik het volgens mij dan ook oneens zijn met besluiten van deze regering. Mensen die op de huidige coalitie hebben gestemd, daarentegen...
V.
Daar mag je het ook niet mee eens zijn. Bij regeringen worden deals gesloten, water bij de wijn gedaan. Dus het kan zo maar zijn dat jouw ideeen niet overeenkomen met de uiteindelijke uitkomst in de regering. En ik ben het met geen enkele partij helemaal 100% eens.
pi_35814623
Ik merk niks van mijn gemeente, er valt niet eens wat te zeiken.
pi_35814638
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven waarom in nu niet gestemd heb, blijkbaar distantieert de lokale overheid zich van de democratie als ze een duidelijk resultaat van een referendum naast zich neerlegt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:18:27 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35814641
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:14 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Dit is ook een rare redenering.
Hoezo? Je stemt op iets waar je geen idee van hebt.

Je snijdt jezelf altijd in de vingers met een Blanco stem aangezien bepaalde nieuwe wetten, in jouw nadeel, nu aangenomen kunnen worden.

En daarna maar lopen klagen.

Stemmen is geen roulette...
pi_35814648
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:17 schreef martinlutherking het volgende:
Ik merk niks van mijn gemeente, er valt niet eens wat te zeiken.
Dan moet je blij zijn en niet zeiken
pi_35814663
quote:

[..]

Ik heb mijn keuze bijv. gebaseerd op graits fietsenstallingen, een watertaxi, eenduidige regels op rotonden, de mogelijkheid van vestiging van Bijenkorf en Mediamarkt, de plannen rondom de horeca, etc. Het zijn geen ingrijpende dingen, maar weldegelijk (en juist) zaken die je elke dag tegenkomt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:20:18 #64
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35814697
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:19 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik heb mijn keuze bijv. gebaseerd op graits fietsenstallingen, een watertaxi, eenduidige regels op rotonden, de mogelijkheid van vestiging van Bijenkorf en Mediamarkt, de plannen rondom de horeca, etc. Het zijn geen ingrijpende dingen, maar weldegelijk (en juist) zaken die je elke dag tegenkomt.
Dan heb je goede research gedaan.

Ik stem voornamelijk om het grote CentrumPlan van Duiven tegen te gaan.

Klein kutdorp willen ze voor ¤80Miljoen gaan opknappen
pi_35814706
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven waarom in nu niet gestemd heb, blijkbaar distantieert de lokale overheid zich van de democratie als ze een duidelijk resultaat van een referendum naast zich neerlegt.
Des te meer een reden om andere partijen naar de overwinning te stemmen?
pi_35814736
Schopje POL?
pi_35814807
quote:

[..]

Alleen maar ellende met die kutvergunningen Dit mag niet zus mag niet zo mag niet....
terwijl helemaal niemand er last van heeft

Bij mij kan de gemeente ook kapot vallen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:23:55 #68
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_35814835
de punten die ik veranderd zou willen zien, zijn ze het allemaal over eens in hun programma's, de punten die ik onbelangrijk vind vinden zij belangrijk. Ik zie het nut niet!
pi_35814883
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:23 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Alleen maar ellende met die kutvergunningen Dit mag niet zus mag niet zo mag niet....
terwijl helemaal niemand er last van heeft

Bij mij kan de gemeente ook kapot vallen
Dus zou je op een partij kunnen stemmen die wel voor die vergunningen is...
pi_35814891
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Des te meer een reden om andere partijen naar de overwinning te stemmen?
Ik zou niet weten op welke partij ik dan zou moeten stemmen, aangezien ik niet eens fatsoenlijke informatie heb gekregen over de kleine partijen in mijn gemeente. Ik ken hun standpunten niet, ik weet niet wie de mensen zijn en om eerlijk te zijn, ik weet niet eens welke kleine lokale partijen allemaal meedoen. Zo goed is de informatievoorziening hier. Moet ik dan gaan stemmen op iets waarvan ik niet eens weet waarop ik stem? Dat zou bijna klinken als een Ahold topman die ergens zijn handtekening onder zet zonder te weten waar het over gaat. Ik mag op z'n minst verwachten dat een partij voldoende informatie naar buiten brengt naar de burgers toe over wat hun ideeen zijn.
pi_35814934
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:03 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

je moet je ook inschrijven bij een nieuwe gemeente.
Ja, ik ben al verhuisd en heb de inschrijving al geregeld, het heeft elkaar gekruisd.
pi_35814950
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik zou niet weten op welke partij ik dan zou moeten stemmen, aangezien ik niet eens fatsoenlijke informatie heb gekregen over de kleine partijen in mijn gemeente. Ik ken hun standpunten niet, ik weet niet wie de mensen zijn en om eerlijk te zijn, ik weet niet eens welke kleine lokale partijen allemaal meedoen. Zo goed is de informatievoorziening hier. Moet ik dan gaan stemmen op iets waarvan ik niet eens weet waarop ik stem? Dat zou bijna klinken als een Ahold topman die ergens zijn handtekening onder zet zonder te weten waar het over gaat. Ik mag op z'n minst verwachten dat een partij voldoende informatie naar buiten brengt naar de burgers toe over wat hun ideeen zijn.
Hier verschaft de website van de gemeente alle nodige informatie (verkiezingprogramma's, contactpersonen, stemwijzer, standpuntvergelijkingmatrices, opsommingen actiepunten, vergelijkingen actiepunten, zoeken standpunten op casus, etc.)

Daarnaast hebben zga alle lokale partijen een eigen internet site.

Voor de nieuwsgierigen/jaloersen: www.leidschendam-voorburg.nl
pi_35814964
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Onzin, in elke gemeente zitten ook landelijk actieve partijen; pvda, cda, vdd, etc. Daarvan weet je wel ongeveer wat hun standpunten zijn.

Plus dat je wellicht zelf onderzoek zou kunnen doen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:39:23 #74
pi_35815261
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Stansfield het volgende:

[..]

In mijn kleine dorpje had ik de keuze uit Christen Unie, CDA, en 2 lokale partijen met ook een christelijke grondslag. Ik ben dus zwaar voorstander van een scheiding van kerk en staat. En het is deze keer voor het eerst dat de VVD en PVDA bij ons gestopt zijn dus ja daarom nu maar een blanco stem uit protest.
Wat!??! emigreer naar de echte wereld zou ik zeggen. Die mensen bij jou in het dorp zijn nog niet eens toe aan de toverlantaarn, gloeilamp, verlichting of klassiek liberalisme (en dan ook uiteraard ook niet de Betamax, communisme, alcohol vrijbier en postmodernisme).

Laat die ouwe (zwarte) sokken uitsterven! die woningen worden binnen 20 jaar sporgoedkoop!

hhaha
(welk dorp is dat als ik het vragen mag?)
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_35815309
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:39 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Wat!??! emigreer naar de echte wereld zou ik zeggen. Die mensen bij jou in het dorp zijn nog niet eens toe aan de toverlantaarn, gloeilamp, verlichting of klassiek liberalisme (en dan ook uiteraard ook niet de Betamax, communisme, alcohol vrijbier en postmodernisme).

Laat die ouwe (zwarte) sokken uitsterven! die woningen worden binnen 20 jaar sporgoedkoop!

hhaha
(welk dorp is dat als ik het vragen mag?)
Ach ja ik woon er alleen maar en het bevalt me er prima. Ik heb er zelf niet zoveel last van. Doe er bijna niks alleen wonen dus.

Het ligt bij jou in de provincie schuldige omstander.
pi_35815343
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:28 schreef BoterKlontje het volgende:

[..]

Onzin, in elke gemeente zitten ook landelijk actieve partijen; pvda, cda, vdd, etc. Daarvan weet je wel ongeveer wat hun standpunten zijn.
Dat zijn dus de partijen die in samenwerking met Provinciale Staten de stem van de meerderheid naast zich neer hebben gelegd, dus daar wil ik niet op stemmen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:42:30 #77
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35815347
alsof 1 stem wat uitmaakt
pi_35815358
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:44:16 #79
140141 ivosnivo
pi_35815387
alsof er een partij is die mijn stem waard is.
pi_35815469
alsof jouw stem een partij waard is.
pi_35815547
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat zijn dus de partijen die in samenwerking met Provinciale Staten de stem van de meerderheid naast zich neer hebben gelegd, dus daar wil ik niet op stemmen.
Je bedoelt van het referendum? Dat is dus niet bindend, bovendien zullen er vast partijen zijn die dit, net als jou, ook zeer raar vonden. Daar zou je dus op kunnen stemmen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:51:57 #82
23283 Mobster273
pi_35815603
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Zoals in What Are You
ah ok, nee ben geen kluizenaar, ik ben wel iemand die politiek niet zo interesseert, en ik verwacht dan ook initiatieven vanuit de politiek om mij over de streep te halen toch te gaan stemmen, maar niets van dat alles, zelfs geen foldertje...
pi_35815620
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:
Als iedereen zo zou denken
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:53:57 #84
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35815643
Ik stem niet, omdat er geen partij is die punten die ik belangrijk vind ook in zijn programma heeft staan. Het interesseert mij geen ruk aan welke kant van de snelweg ze gaan bouwen bijvoorbeeld, of waar er nog een bedrijventerrein komt, of hoe ze de veiligheid gaan verbeteren. En van wat ik heb gelezen hebben de meeste partijen wel goede punten. Er is weinig te kiezen, omdat de verschillen zo klein zijn. Een stem uitbrengen heeft voor mij in dat opzicht weinig meerwaarde.

De landelijke verkeizingen vind ik een stuk belangrijker.
pi_35815649
ik weet ook nooit wat ik moet stemmen omdat ik me er niet in verdiep!
toevallig staat er een kroegmaat van me in de lijst dit keer!(lokaal) daar maar op gestemd.

en ik vind wel als je niet stemd moet je ook niet zeiken over hoe het in je gemeente gaat!
he buur!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:55:02 #86
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35815670
Het is maar goed dat mensen die zo dom zijn dat ze niet stemmen, niet stemmen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:55:47 #87
pi_35815687
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:
Alleen de sportschool is jou stem waard
[/quote]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:57:05 #88
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35815716
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Het is maar goed dat mensen die zo dom zijn dat ze niet stemmen, niet stemmen.
pi_35815777
Ik heb me er niet in verdiept, dan ga ik ook niet zomaar op iets stemmen, anders had ik het zeker wel gedaan. Er gebeurt hier niet echt iets storend vervelends, dus zo veel zal er ook niet veranderen.

Goed genoeg?
pi_35815790
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:57 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik leef in de virtuele wereld daar stemmen we niet maar posten we
Ik ga incognito door het leven..........
pi_35815806
Nee, dan moet je op de huigige coalitie stemmen opdat er geen andere coalitie komt, waardoor het in de toekomst mss niet goed gaat.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:00:32 #92
47580 hoM3r
Our trip.
pi_35815814
Van mij had een bindende poll op FOK! ook gemogen inderdaad.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:01:06 #93
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35815824
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:59 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Ik leef in de virtuele wereld daar stemmen we niet maar posten we
Ook belangrijk... Fok! de afspiegeling van de maatschappij... alleen hebben we hier dictatoriale modjes
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:01:26 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_35815829
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:14:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:02:07 #95
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35815845
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat vind ik ook.

En al helemaal met de landelijke politiek: als je niet gaat stemmen moet je vervolgens ook je waffel houden over 't gehele beleid. Je hebt je kans gehad om je mening te geven. Doe je dat niet, dan heb je ook geen recht meer op een mening.
Mensen die fout stemmen mogen ook niks meer zeggen...
pi_35815913
quote:
Ga wel stemmen, maar dan puur en alleen om CDA/VVD-nazi's te dwarsbomen.
Voor een extreem linkse fascist is alles wat minder links is dan de PvdA een nazi.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:06:28 #97
pi_35815971
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:01 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ook belangrijk... Fok! de afspiegeling van de maatschappij... alleen hebben we hier dictatoriale modjes
geloofme, in geen enkel land wil je bevolkt hebben met irritante beter wetende en achterlijke fokkers. Die moeten hard aangepakt, door het slijk gehaald, vernederd, platgestamd, onder de duim gehouden. met disrespect behandeld, genegeerd en bovenal niet serieus genomen worden....
[/quote]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:06:31 #98
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_35815974
Ik wíst wel dat ik iets vergeten was vandaag.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_35815987
Ik heb niet gestemd omdat ik een begrafenis had vandaag, die niet in de gemeente waar ik woon werd gehouden. Verder verhuis ik binnen een maand naar een andere gemeente dus vond ik het niet de moeite iemand te machtigen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:09:44 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35816061
Iedereen moet fijn zelf weten of hij/zij wil stemmen. Doe je 't wel: prima. Doe je 't niet: ook even goede vriendjes.

Maar de laatste groep moet dan achteraf niet gaan zeiken wat voor zootje 't in de gemeente is.
(Un)masking for the greater good.
pi_35816160
quote:
Maar de laatste groep moet dan achteraf niet gaan zeiken wat voor zootje 't in de gemeente is.
Wie ben jij dat je een oordeel denkt te mogen geven over het recht van iemand om te klagen over het beleid? Het zijn allemaal drogredenen. Als ik moet kiezen tussen een slechte en een slechte partij, dan mag ik zogenaamd niet klagen omdat ik zelf voor een slechte partij heb gekozen. Kies ik niet, dan mag ik ook niet zeuren. Of te wel: het is allemaal gelul in de hoop dat iemand zijn kritiek voortaan voor zich houdt. Wat een onzin. Ik klaag over wat ik wil. Ongeacht wat paupers daarvan vinden.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35816358
de gemachtigde van mij is niet gaan stemmen... sorry, Jan Hamming
pi_35816420
Fuck, ik kon geeneens stemmen vandaag
Ben net verhuisd en de adreswijziging bij de gemeente was nog niet verwerkt
pi_35816444
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:13 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Wie ben jij dat je een oordeel denkt te mogen geven over het recht van iemand om te klagen over het beleid? Het zijn allemaal drogredenen. Als ik moet kiezen tussen een slechte en een slechte partij, dan mag ik zogenaamd niet klagen omdat ik zelf voor een slechte partij heb gekozen. Kies ik niet, dan mag ik ook niet zeuren. Of te wel: het is allemaal gelul in de hoop dat iemand zijn kritiek voortaan voor zich houdt. Wat een onzin. Ik klaag over wat ik wil. Ongeacht wat paupers daarvan vinden.
Als je het niet met de lokale politieke partijen eens bent, waarom richt je er zelf dan niet een op?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:24:50 #105
140141 ivosnivo
pi_35816465
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:52 schreef alwaysleft het volgende:

[..]

Als iedereen zo zou denken
wat nou man, ze noemen dit een democratie. wat een flauwekul. 1 keer per 4 jaar (die gemeente shit stelt helemaal geen ruk voor) mag je een briefje naar de stembus brengen en dat noemen ze dan democratie.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:27:03 #106
140141 ivosnivo
pi_35816518
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:24 schreef BoterKlontje het volgende:

[..]

Als je het niet met de lokale politieke partijen eens bent, waarom richt je er zelf dan niet een op?
alsof dat nut heeft, jij begrijpt echt helemaal niet hoe het werkt in nederland he?
pi_35816583
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:24 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

wat nou man, ze noemen dit een democratie. wat een flauwekul. 1 keer per 4 jaar (die gemeente shit stelt helemaal geen ruk voor) mag je een briefje naar de stembus brengen en dat noemen ze dan democratie.
Dan moet je D66 stemmen!
pi_35816586
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:06 schreef mstx het volgende:
Ik wíst wel dat ik iets vergeten was vandaag.
Je hebt nog tot 21:00
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:34:54 #109
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35816691
Heb wel gestemd en wel op de VVD. Ben namelijk tevreden hoe het de laatste jaren in mijn gemeente gaat. En de VVD is hier altijd al samen met het CDA de grootste partij geweest.
Bovendien was de VVD de enige partij die de moeite heeft gedaan mij te informeren over de stansdpunten. Dit heeft dan weer te maken dat alle grote politieke partijen tegenwoordig de landelijke politici stemmen laten werven voor de gemeentelijke politiek.

En t moet niet zo gaan worden dat een PvDA de grootste gaat worden, omdat die alleen maar populaire maatregelen durft te nemen en daardoor het grotere geheel nogal eens over het hoofd ziet.

Landelijk zal ik waarschijnlijk hetzelfde stemmen, maar geef hier andere partijen nog wel de kans mij te overtuigen om op ze te stemmen.

En wat betrefd reacties over dat het weinig uitmaakt dat het toch wel hetzelfde wordt: gedeeltelijk zit hier wel een waarheid in. In de hoofldlijn zit er uiteindelijk weinig verschil welke partijen er in de regering zitten, omdat de grote lijnen toch wel volgens eenzelfde plan worden uitgezet.
Andere partijen zullen niet zaken radicaal omgooien om bijv de economie te verbeteren, omdat dat niet handig is aangezien deze plannen over jaren gaan.
Alleen bij kleinere dingen zullen er meer verschillen tussen regeringen.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_35816782
Die lui in Delfzijl stemmen uit onvrede massaal blanco!

dinsdag 7 maart 2006 @ 18:41:39 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35816887
Wat een kansloze OP zeg. Je moet niet zo de stemmende massa napraten. Ook een reden om niet te stemmen kan zijn omdat er geen enkele partij is waar je het volledig mee eens bent (en ook voor de dingen waar je het niet mee eens bent moet je toch verantwoording afleggen). Een andere reden is dat de kleinere partijen toch maar heel weinig te vertellen hebben en de grote partijen CDA, PvdA hun de mond wel weer snoeren. En last but not least: er zijn maar weinig partijen die de potentie hebben om een werkelijke verandering te bewerkstelligen, waar veel niet-stemmers naar op zoek zijn. Maar elke partij stelt de economie weer centraal. Dus doei maar weer. Voor mij vormt de NCPN de enige uitzondering daarop en daar heb ik dan ook op gestemd. Mochten ook zij hun roots verloochenen en niet waarmaken wat ze beloven, dan ga ik helemaal niet meer stemmen. En ik laat me niet vertellen dat ik dan niet mag klagen, want ik ben tenminste niet zo dom om te stemmen op een partij waar ik toch niet volledig achter sta
Niet meer actief op Fok!
pi_35817231
quote:
weet je hoe het komt?

En als je eerlijk bent.. moet je hem gewoonweg gelijk geven.. ik wilde eerst niet stemmen, toen blanco.. en uiteindelijk SP maar gedaan.. (maar ik heb echt geen hoop dat er iets beter gaat worden de komende tijd.. Nederland is verkanderd tot op het bot, Nederland blijft verkankerd top op het bot)
pi_35817424
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:52 schreef Omkron het volgende:

[..]

En als je eerlijk bent.. moet je hem gewoonweg gelijk geven.. ik wilde eerst niet stemmen, toen blanco.. en uiteindelijk SP maar gedaan.. (maar ik heb echt geen hoop dat er iets beter gaat worden de komende tijd.. Nederland is verkanderd tot op het bot, Nederland blijft verkankerd top op het bot)
Ga je het ook nog toelichten of hou je het bij krachttermen?

Gevolg van de vele partijen en de erfenis van de verzuiling is in Nederland nou eenmaal 'de compromis' je zult dan ook nooit al je ideale waar zien worden. Neemt niet weg dat het beleid in je gemeente de komende 4 jaar fundamenteel anders zal zijn als er een meerderheid: Gemeentebelangen, GroenLinks, SP is, dan wanneer het CDA en de ChristenUnie moeten beslissen of de openingstijden op zondag verruimd moeten worden.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:10:11 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35817796
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:58 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ga je het ook nog toelichten of hou je het bij krachttermen?

Gevolg van de vele partijen en de erfenis van de verzuiling is in Nederland nou eenmaal 'de compromis' je zult dan ook nooit al je ideale waar zien worden. Neemt niet weg dat het beleid in je gemeente de komende 4 jaar fundamenteel anders zal zijn als er een meerderheid: Gemeentebelangen, GroenLinks, SP is, dan wanneer het CDA en de ChristenUnie moeten beslissen of de openingstijden op zondag verruimd moeten worden.
wat een GELUL! Je moet nooit, maar dan ook nooit compromissen sluiten, maar vasthouden aan datgene waar je voor staat en ervoor blijven vechten.
En dan hopen dat de bevolking eens haar ogen opent en niet alleen denkt aan de eigen portemonnee, maar ook aan die van de buurman. Dat de mens weer centraal komt te staan in de maatschappij, en niet de economie. De economie is als een kanker dat onze menslievendheid wegvreet.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:15:51 #115
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35818020
Door te stemmen grijp je in in de voorzienigheid Gods
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_35818425
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:27 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

alsof dat nut heeft, jij begrijpt echt helemaal niet hoe het werkt in nederland he?
Waarom zou dat geen nut hebben? Er zitten vaak zat lokale partijen in de gemeenteraad. En als jij met goede standpunten komt, waarmee je andere mensen kunt overtuigen van je gelijk, waarom zou je het dan niet proberen? Stel dat je alleen stemmen zou krijgen van mensen die de andere politieke partijen maar ruk vinden; dan heb je toch een aanzienlijk aantal, er zijn best veel mensen die niet gaan stemmen omdat ze de verkiesbare partijen maar niks vinden.
pi_35818534
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat een GELUL! Je moet nooit, maar dan ook nooit compromissen sluiten, maar vasthouden aan datgene waar je voor staat en ervoor blijven vechten.
En dan hopen dat de bevolking eens haar ogen opent en niet alleen denkt aan de eigen portemonnee, maar ook aan die van de buurman. Dat de mens weer centraal komt te staan in de maatschappij, en niet de economie. De economie is als een kanker dat onze menslievendheid wegvreet.
Even een vraagje offtopic, is er naar jouw mening, überhaupt op de aarde een land waarin dit niet zo is?
C. Sagan
pi_35818673
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Even een vraagje offtopic, is er naar jouw mening, überhaupt op de aarde een land waarin dit niet zo is?
Duitsland in de periode 1939 - 1944
pi_35818769
Ik sla ook over deze keer, had/heb de keus uit CU, SGP, CDA. PVDA, GL en 2 lokale partijen waarvan 1 ex CPN is, de ander heult met Turken
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:39:34 #120
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35819007
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:24 schreef BoterKlontje het volgende:

[..]

Waarom zou dat geen nut hebben? Er zitten vaak zat lokale partijen in de gemeenteraad. En als jij met goede standpunten komt, waarmee je andere mensen kunt overtuigen van je gelijk, waarom zou je het dan niet proberen? Stel dat je alleen stemmen zou krijgen van mensen die de andere politieke partijen maar ruk vinden; dan heb je toch een aanzienlijk aantal, er zijn best veel mensen die niet gaan stemmen omdat ze de verkiesbare partijen maar niks vinden.
Laatste keer had ''de partij van de dieren'' toch ook zoveel stemmen daardoor gekregen?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:42:34 #121
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_35819135
-Edit-
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_35819186
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:34 schreef Bauhaus het volgende:
Ik sla ook over deze keer, had/heb de keus uit CU, SGP, CDA. PVDA, GL en 2 lokale partijen waarvan 1 ex CPN is, de ander heult met Turken
in jouw geval zou ik PVDA stemmen

welk achterlijk kutgat ben jij uitgekropen zeg
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:45:34 #123
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35819268
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:43 schreef electricity het volgende:

[..]

in jouw geval zou ik PVDA stemmen

welk achterlijk kutgat ben jij uitgekropen zeg
Dat van zijn moeder

Maar waarom zou hij PVDA moeten stemmen? Of snap ik hem gewoon niet
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:46:08 #124
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_35819298
ik heb niet gestemd en ik ga niet ook
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:47:07 #125
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35819348
Ga over een half uurtje ofzo. Is het wat rustiger
pi_35819395
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat van zijn moeder

Maar waarom zou hij PVDA moeten stemmen? Of snap ik hem gewoon niet
zie die andere partijen dan. daar wil je toch vooral tegen stemmen zeg
pi_35820535
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:37 schreef Tobbes het volgende:
En dan niet mensen die uit overtuiging niets stemmen of een echte reden hebben (bestaat die?), maar mensen die gewoon zo dom zijn dat ze het nut er niet van inzien en niet snappen waarom ze zouden gaan stemmen.

Ik sprak een vrouw van middelbare leeftijd en vroeg of ze nog ging stemmen, ze haalde dr schouders op (letterlijk) en zei iets in de trend van: "Nee, waarom zou ik, jij?" en dan echt op zo'n minachtend toontje.

EN OVER EEN HALF JAAR WEL ZEIKEN DAT HET NIET GOED GAAT IN DE GEMEENTE HE, DOMME HOER!

Al die mensen hebben gelijk. Ik heb nog geen verkiezingen meegemaakt waar één stem meer een verschil had gemaakt.
pi_35820966
Gewoon lekker stemmen, is toch leuk?
pi_35821008
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de gemachtigde van mij is niet gaan stemmen... sorry, Jan Hamming
Mooi, dat die Jan Hamming flink op zijn bek gaat.

Hans Smolders
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:24:59 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35821018
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef Doderok het volgende:

[..]

Al die mensen hebben gelijk. Ik heb nog geen verkiezingen meegemaakt waar één stem meer een verschil had gemaakt.
maar als iedereen zo denkt, gaan er toch aardig wat stemmen verloren die wél verschil hadden kunnen uitmaken
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:26:44 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35821101
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

nee, helaas niet. Daarom moeten we juist in Nederland het goede voorbeeld geven
Niet meer actief op Fok!
pi_35821653
quote:
Op een dag in 2006 dacht XiChico het volgende:
Ik mag niet eens stemmen. Wuhahaha "D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35822002
Stem VVD!
pi_35822276
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:49 schreef ChuChuChou het volgende:
Stem VVD!
Dat heeft veel nut als ze nog 11 minuten mogen stemmen.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35822287
ff nieuws kijken mensen zo..
pi_35822376
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:57 schreef yosander het volgende:

[..]

Dat heeft veel nut als ze nog 11 minuten mogen stemmen.
er is nog altijd hoop
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:01:44 #137
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35822410
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:37 schreef Tobbes het volgende:

"Nee, waarom zou ik, jij?"
In een beetje democratisch land hadden we voor de Euro mogen stemmen, of we hadden mogen stemmen voor het te hoog uitvallende ziektekostenstelsel, maar gelukkig zijn er nog mensen als jij, die het nut van het stemmen gewoon wel in blijven zien! Ga vooral zo door! Ik ben trots op je...

P.s. Ik heb wel gestemd hoor, PvdA Lelystad. En we spreken elkaar over een half jaar wel weer!
pi_35822543
Mooie grafiekjes.. is een 3d-studio plugin.. kwam hem laatst tegen op het net.
pi_35822594
Halsema op 3.. met haar 'linkse lente'.. 'de zuigkracht van de PVDA is groot'.. aldus Halsema..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:08:44 #140
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35822649
Ja precies, de mensen die stemmen hebben meestal ook het meest te zeiken. Ik kots op ze. Heb je invloed, gebruik je het niet...
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_35822712
je bent het woordje 'niet' vergeten neem ik aan..?
pi_35823205
ik heb hier op de grootste lokale partij gestemd omdat zij denk ik als enigste wat willen doen voor de jeugd in dit kleine maar ozo fijne dorp
pi_35823381
Ik hoop dat Leefbaar Rotterdam succesvol is.. ff afwachten nog..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:26:27 #144
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35823418
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je waar je voor staat blijven vechten. Maar als er meer mensen zouden denken zoals jij dan worden er dus nooit besluiten genomen. Want alle partijen zijn dan alleen maar bezig om achter hun standpunt te blijven staan, waardoor er dus nooit een wet doorkomt en er dus zelden meer wat zou veranderen.
Schijnbaar zou jij liever in een dictatuur leven. Daar hoeven geen compromissen te worden gesloten. Daar beslist de dictator en zo is het.

Het gehele leven bestaat uit het maken van compromissen (water bij de wijn doen), omdat je nu eenmaal niet alleen op de wereld bent en bijna iedereen een eigen mening heeft.
Als jij bij alles zo denkt dan ga jij het nog heel moeilijk krijgen.
www.xi-online.nl
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:27:04 #145
60456 Gesloten
Niet open
pi_35823447
Mijn zus stemt wel, maar alleen op de partij waar m`n ouders op stemmen. Ze heeft ook geen idee wat die partij inhoud en wist pas 5 minuutjes voor de tijd welke partij het was.

Stem dan niet.
pi_35823591
Nou.. stem dan wel.. maar 'blanco'.. die mogelijkheid is er niet voor niets.. ook ik heb blanco overwogen. Maar ik ben al wat ouder.. en de SP heeft in het verleden bewezen dat zij het stemmen meer dan waard zijn, ongeacht je politieke voorkeur of achtergrond.

7 > 19 !
pi_35823783
'het lijkt erop dat Wieghel in plaats van Pechtold, meer zichzelf heeft beschadigd' !.. heerlijk!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:37:49 #148
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_35823892
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hebt nog tot 21:00
Ik heb om 19:00 nog even gestemd.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_35824128
tussenstand.. 21 gemeenten

cda 73 63
vvd 68 64
pvda 58 79
cu/sgp 25 24
grlinks 15 12
leefbaar 15 10
d66 9 6
sp 0 9
pi_35824634
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:42 schreef Omkron het volgende:
tussenstand.. 21 gemeenten

cda 73 63
vvd 68 64
pvda 58 79
cu/sgp 25 24
grlinks 15 12
leefbaar 15 10
d66 9 6
sp 0 9
Kut PvdA, kut SP
Wat bezielt de mensen om daar nou allemaal op te gaan stemmen?
Komt zeker doordat al die allochtonen nu wel zijn gaan stemmen omdat ze hun uitkering veilig willen stellen
pi_35824712
Qua uitkeringen is niets meer veilig te stellen hoor.. alles sociale regelingen zijn al afgevlakt...
pi_35824747
Eindhoven.. links heeft een stijging.. rechts een daling..
pi_35824849
tussenstand.. 95 gemeenten

cda 387 349
vvd 287 260
pvda 235 327
cu/sgp 148 152
links 56 58
leefbaar 39 23
d66 50 33
sp 12 37
overige(kleine locale) 426 404
pi_35824951
Ik verbaas me toch over het PVDA.. 'dit land kan zoveel beter'..

pi_35825221
Journaal.. 22.00 (tussenstand)

400 gemeenten..

cda 668 596 -72
vvd448 411 -37
pvda 386 555 +169
cu/sgp 247 252 +5
links 96 97 +1
leefbaar 59 38 -21
d66 66 40 -26
sp 19 56 +37
overige(kleine locale)776 728 -48
pi_35825311
Kut.. pvda in rotterdam..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:55:46 #157
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35828305
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:06 schreef Omkron het volgende:
Kut.. pvda in rotterdam..
Ja en dan gaat Rotterdam dadelijk net zo achteruit als Amsterdam. En/of erger nog krijgen ze daar een 2e Job Cohen
www.xi-online.nl
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:06:40 #158
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_35828946
quote:
weet je hoe het komt?

Dat was idd mijn motivatie... Alleen ben ik niet zo positief als jij en weet dat het vanaf morgen alweer gewoon dezelfde kutzooi is... Het maakt geen drol uit op wie je stemt, genaaid word je toch.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_35829191
Cohen... 'laten we vooral rustig blijven..'..

Niet dat je er direkt bovenop moet duiken.. maar Cohen neemt al standaard een dergelijk houding aan.. ongeacht wat er gebeurt is.. slappe swanz..
pi_35829220
Marijnissen is echt wel een goede vent hoor.!
pi_35829411
Mabel op Ned.3 !
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:18:37 #162
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35829555
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:12 schreef Omkron het volgende:
Marijnissen is echt wel een goede vent hoor.!
Mja iig beter dan Bos. Marijnissen is wel altijd iemand die overal tegen is en dan vooraal nogal ongenuanceerd. Het lijkt er weleens op dat hij tegen is om het tegen zijn.
Maar itt Wouter Bos blijft ie ook tegen als dit betekend dat dit ongunstig is voor zijn partij (dwz de SP stemmen gaat kosten). Wouter Bos is echter iemand die als een blad in de wind draait met alle populaire meningen zodat ie zoveel mogelijk zieltjes kan winnen.

Ik vind Marijnissen ook een goede man voor de SP.
www.xi-online.nl
pi_35836231
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, helaas niet. Daarom moeten we juist in Nederland het goede voorbeeld geven
Dus van alle 6 miljard mensen is er nog nooit een groepje opgestaan wat jouw/die idealen weet te creëeren.
Dus met andere woorden, wat je ook stemt, waar dan ook, de gehele mensheid, en wij dus ook, gaat toch een bepaalde richting op, waaraan we blijkbaar niets kunnen doen?
C. Sagan
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:49:09 #164
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_35836476
Was graag gaan stemmen maar moest werken, begonnen voor de stembureaus open gingen en was pas weer thuis toen ze al dicht waren. Mensen die niet stemmen mogen ook niet zeiken zei JP, nu mag ik dus 4 jaar lang niet zeiken op de gemeente , en net nu ik zo veel te zeiken heb over die grafhonden! Betaal me scheel aan die klote vergunningen om een huis te bouwen en aan belastingen en "zogenaamde" werkzaamheden door de gemeente!!
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
pi_35838037
ik heb gister 10 km met de fiets extra gemaakt om te stemmen.

(ben pas verhuisd)

en ja je mag me aanraken
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:18:37 #166
140141 ivosnivo
pi_35838578
10 km fietsen om te stemmen? had je je tijd nou niet nuttiger kunnen besteden?
pi_35840135
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:56 schreef werty het volgende:

(ben pas verhuisd)

en ja je mag me aanraken
Raakt aan: "Ben je wel helemaal lekker " Je mag toch overal stemmen waar het kan?
pi_35875136
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:12 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[..]

Raakt aan: "Ben je wel helemaal lekker " Je mag toch overal stemmen waar het kan?
nope mag bij mijn weten alleen op je stemkaart aangegeven plek

als je het op een andere plek wil doen
moet je dat aanvragen en daar was ik te laat voor
pi_35877623
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En precies dit soort reacties richten Nederland te gronde.
Als je jezelf nou door je harses schiet, dan is dat slecht voor jou, maar het heeft alleen maar pluspunten voor de rest van de gemeenschap.
Doei idioot.
ik weet niet helemaal wat jou probleem is, jij hebt blijkbaar beetje moeilijk iemands mening te respecteren.
Zit jij toevallig ook in de politiek?
pi_35882325
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:56 schreef werty het volgende:

(ben pas verhuisd)

en ja je mag me aanraken
* bepotelt werty
Dat heb je goed gedaan meid!

(bepotelen, kennen ze dat woord in Nederland?)
pi_35892821
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:19 schreef Doderok het volgende:

(bepotelen, kennen ze dat woord in Nederland?)
be·po·te·len (ov.ww.)
1 [inf.] betasten

www.vandale.nl
C. Sagan
pi_35894181
Vote or die!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')