abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35813597
En dan niet mensen die uit overtuiging niets stemmen of een echte reden hebben (bestaat die?), maar mensen die gewoon zo dom zijn dat ze het nut er niet van inzien en niet snappen waarom ze zouden gaan stemmen.

Ik sprak een vrouw van middelbare leeftijd en vroeg of ze nog ging stemmen, ze haalde dr schouders op (letterlijk) en zei iets in de trend van: "Nee, waarom zou ik, jij?" en dan echt op zo'n minachtend toontje.

EN OVER EEN HALF JAAR WEL ZEIKEN DAT HET NIET GOED GAAT IN DE GEMEENTE HE, DOMME HOER!

pi_35813676
weet je hoe het komt?

maakt geen ruk uit voor wie je stemt over een half jaar is het toch wel kut.
je hebt de keuze uit slecht, slecht en slecht

lekker beoeind voor welke slecht je kiest
pi_35813711
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?

Dat is natuurlijk onzin, maar goed jij hebt tenminste nog een motivatie.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:46:41 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35813757
HA! Ik ben niet gaan stemmen.

Maar ik heb dan ook een goede reden: er was niets om over te stemmen in Roermond
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_35813771
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:42 schreef biertank het volgende:
weet je hoe het komt?

En precies dit soort reacties richten Nederland te gronde.
Als je jezelf nou door je harses schiet, dan is dat slecht voor jou, maar het heeft alleen maar pluspunten voor de rest van de gemeenschap.
Doei idioot.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:47:54 #6
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_35813781
heb in mijn gemeente van 5 partijen hun verkiezingsprogramma gezien...mijn god wat staat daar veel het zelfde gelul op....allemaal zeggen ze we gaan voor dit en voor dat....maar uitleggen hoe ze aan het geld komen en op wat ze gaan bezuinigen? nee hoo maar dat doen ze niet....

dus om nou te zeggen ik ga stemmen want ik sta achter een partij nee dat niet
en die verkiezingsprogramma's komen toch grootendeels niet uit om dat ze allemaal
compromissen moeten sluiten en ze toch bij elkaar tot het zelfde komen
pi_35813816
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef melluk het volgende:
heb in mijn gemeente van 5 partijen hun verkiezingsprogramma gezien...mijn god wat staat daar veel het zelfde gelul op....allemaal zeggen ze we gaan voor dit en voor dat....maar uitleggen hoe ze aan het geld komen en op wat ze gaan bezuinigen? nee hoo maar dat doen ze niet....

dus om nou te zeggen ik ga stemmen want ik sta achter een partij nee dat niet
en die verkiezingsprogramma's komen toch grootendeels niet uit om dat ze allemaal
compromissen moeten sluiten en ze toch bij elkaar tot het zelfde komen
Dan richt je toch je eigen partij op die WEL dingen voor elkaar krijgt?
Doe wat actiefs i.p.v. alleen maar te mekkeren dat het allemaal zo slecht is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_35813829
En als je nu eens over een half jaar niet mekkert?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:51:23 #9
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_35813843
ik mekker niet dat het zo slecht is maar voor mij heeft het weinig nut om te gaan stemmen dus:D
heb niet genoeg info om er over te oordelen...dus stem ik niet
zeg niet dat ik het slecht heb....gaat best zo:D
pi_35813864
Ik mag niet eens stemmen. Wuhahaha "D
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:52:02 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_35813867
't zijn allemaal een stel onprofessionele machtswellustige prutsers, daarom
maar ik stem toch, voor de zekerheid
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_35813887
Wat doet de gemeente voor me? Ik stem niet. Veel teveel moeite.
pi_35813890
Je kan ook blanco stemmen.
pi_35813895
Alsof de partij waar ik eventueel op zou stemmen mijn gemeente gegarandeerd beter maakt..

Ik sla deze keer ook over, gewoon, omdat ik geen zin heb.
Big dick.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:53:23 #15
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35813906
ik heb niet gestemd, en ga dat ook niet doen, er is niet 1 partij geweest die ook maar iets aan moeite heeft gedaan om de burgers te informeren over wat hun plannen zijn, dus mijn stem zou sowieso blanco zijn, en het enige nut daarvan is het verhogen van de kiesdrempel, dus die van mij krijgen ze niet
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35813926
WHAHAHAHAHA IK HEB OOK NIET GESTEMD WHAHAHAHAH IK BEN FOKKING LUI
GODVBERDOMME MOET ACHTER ME PC VANDAAN GAAN GDOVER HELEMAAL GEEN ZIN IN MAN!!
KANKER OP MET DIE STEMMEN JA? IK GA GAMEN EN PATAT ETEN JA?

dinsdag 7 maart 2006 @ 16:54:42 #17
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35813949
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:52 schreef martinlutherking het volgende:
Wat doet de gemeente voor me? Ik stem niet. Veel teveel moeite.
En dan wel weer met de bek vooraan als er geklaagd mag worden zeker
Tot zover de kwaliteitspost
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:55:42 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35813971
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, maar goed jij hebt tenminste nog een motivatie.
Maakt het ook maar enig verschil dan? Voor de verkiezingen liegen ze je voor, na de verkiezing vernaaien ze je.

Ga wel stemmen, maar dan puur en alleen om CDA/VVD-nazi's te dwarsbomen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:55:49 #19
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35813972
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:53 schreef Mobster273 het volgende:
ik heb niet gestemd, en ga dat ook niet doen, er is niet 1 partij geweest die ook maar iets aan moeite heeft gedaan om de burgers te informeren over wat hun plannen zijn, dus mijn stem zou sowieso blanco zijn, en het enige nut daarvan is het verhogen van de kiesdrempel, dus die van mij krijgen ze niet
Kom eens onder je steen vandaan. WAY, kluizenaar ?
pi_35813987
balkenende zei gisteren nog (vrij vertaald) "Als je niet gaat stemmen, moet je ook niet zeiken achteraf"
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:57:45 #21
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35814018
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:55 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Kom eens onder je steen vandaan. WAY, kluizenaar ?
way?
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35814040
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:54 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

En dan wel weer met de bek vooraan als er geklaagd mag worden zeker
Uiteraard niet. Politiek boeit me niet.
pi_35814046
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:56 schreef electricity het volgende:
..., moet je ook niet zeiken achteraf"
Doe ik ook niet, vind het allemaal wel best.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_35814056
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, vind het allemaal wel best.
pi_35814096
Mensen die niet stemmen mogen van mij de komende jaren niks meer zeggen over de politiek.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:00:17 #26
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_35814103
Waarom zou je stemmen op iets waar je jezelf niet in kunt vinden? Ze draaien als de wind, de heren politici. Eenmaal verkozen dan gaat alles toch weer z'n oude gangetje. Puinhoop op puinhoop, zo wordt er gebouwd. Regeltje op regeltje, totdat ze geheel onwerkbaar zijn.

En een circus is het ook al: super mario bos, de don, jeez. En daar moeten we op stemmen? Op populistische zichzelf kinderlijk presenterende stropdassen? Neen, dank u.
pi_35814117
Een goede en onderbouwde keuze maken om te stemmen is niet zomaar gedaan, en persoonlijk vind ik dat voor de gemeente verkiezingen teveel moeite. Stemmen sla ik deze keer dus ook over.

Dat is beter dan een stem uitbrengen op een partij omdat alle andere mensen die je kent er ook op stemmen, of omdat je dat "altijd" stemt of omdat die partij zo'n leuke slogan heeft...Iets wat volgens mij het grootste gedeelte van de stemmers wel doet, wat tevens ook de reden is dat meer dan de helft van onze bevolking zich schaamt voor onze premier
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_35814126
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Devrim_ het volgende:
Mensen die niet stemmen mogen van mij de komende jaren niks meer zeggen over de politiek.
Ik stem wel landelijk.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:00:58 #29
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35814129
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:57 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

way?
Zoals in What Are You
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:01:04 #30
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35814132
quote:
Goed gezegd mevrouw Balkenende!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_35814178
quote:
Ik stem niet én zeur ook nooit over het kabinet / gemeente. Ben ik nu wel braaf?
pi_35814188
Ik heb een stembiljet gekregen van mijn vorige gemeente, daarom ga ik niet stemmen, ik woon nu honderd kilometer verderop.
pi_35814207
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:03 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een stembiljet gekregen van mijn vorige gemeente, daarom ga ik niet stemmen, ik woon nu honderd kilometer verderop.
je moet je ook inschrijven bij een nieuwe gemeente.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:05:18 #34
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35814236
Je hebt ook mensen die niet gaan stemmen en die niet klagen die zijn pas erg. Die zitten in een soort droomwereld waar dingen GTST, Robert Jensen, een auto met brede achterpijp en b.v. een XBOX centraal staan.
als die mensen zouden gaan stemmen zou er makkelijk 16% meer stemmen uitgebracht worden. Maar ja voor je het weet heeft de LPF weer 26 zetels.....(bij een landelijke verkiezing uiteraard)....

zo mijn vrolijke noot is weer gecomponeerd voor vandaag.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_35814240
quote:
Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35814273
Ik heb blanco gestemd.

De partijen waar ik uit kon kiezen waren geen van alleen partijen waar ik op wil stemmen.
pi_35814326
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Je hebt ook mensen die niet gaan stemmen en die niet klagen die zijn pas erg. Die zitten in een soort droomwereld waar dingen GTST, Robert Jensen, een auto met brede achterpijp en b.v. een XBOX360 centraal staan.
als die mensen zouden gaan stemmen zou er makkelijk 16% meer stemmen uitgebracht worden. Maar ja voor je het weet heeft de LPF weer 26 zetels.....(bij een landelijke verkiezing uiteraard)....

zo mijn vrolijke noot is weer gecomponeerd voor vandaag.
Bijna goed dus...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:09:22 #38
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35814340
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb blanco gestemd.

De partijen waar ik uit kon kiezen waren geen van alleen partijen waar ik op wil stemmen.
Blanco stemmen is zoiezo al zoiets achterlijks. Je blanco stem komt dat gewoon bij de grootste partij.
pi_35814375
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb blanco gestemd.

Kijk, dat vind ik dus echt prima.
Mensen willen niet van hun krent komen "omdat ze niet kunnen kiezen". Dan kan je altijd nog blanco stemmen. User Stanfsield heeft het begrepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2006 17:11:23 ]
pi_35814390
Ik heb ook niet gestemd, ik ben pas 17
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_35814403
Ikzelf heb nu niet gestemt, omdat ik vreselijk teleurgesteld ben over de manier waarop de stemmen voor de gemeentelijke herindeling gegaan is. Er is een referendum geweest waar de meerderheid van de bevolking NEE tegen heeft gezegd. Ook ik heb toen gestemd (en NEE gezegd) en het complete referendum is door iedereen naast zich neergelegd. De herindeling gaat gewoon door en de gemeente was extreem snel klaar met het doorvoeren van alle plannen. Alsof ze al geplanned hadden hoe ze het moesten doen voordat het referendum gehouden werd. Als de politiek zo'n duidelijke keuze van de bevolking naast zich neerlegt (2/3 meerderheid was tegen) dan heb ik geen trek meer in een stemronde voor de lokale politiek. Mijn stem maakt blijkbaar weinig uit.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35814424
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Blanco stemmen is zoiezo al zoiets achterlijks. Je blanco stem komt dat gewoon bij de grootste partij.
In mijn kleine dorpje had ik de keuze uit Christen Unie, CDA, en 2 lokale partijen met ook een christelijke grondslag. Ik ben dus zwaar voorstander van een scheiding van kerk en staat. En het is deze keer voor het eerst dat de VVD en PVDA bij ons gestopt zijn dus ja daarom nu maar een blanco stem uit protest.
pi_35814431
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:05 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat vind ik zelf altijd een dwaze redenering. Want als je wel stemt dan maak je een bewuste keuze voor de politiek, dus heb je in feite ook niks te zeggen over het beleid waar je zelf voor gestemd hebt.
Als je niet stemt distantieer je je van de democratie, en dus van de overheid.
pi_35814440
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:11 schreef Lucille het volgende:
Ikzelf heb nu niet gestemt, omdat ik vreselijk teleurgesteld ben over de manier waarop de stemmen voor de gemeentelijke herindeling gegaan is. Er is een referendum geweest waar de meerderheid van de bevolking NEE tegen heeft gezegd. Ook ik heb toen gestemd (en NEE gezegd) en het complete referendum is door iedereen naast zich neergelegd. De herindeling gaat gewoon door en de gemeente was extreem snel klaar met het doorvoeren van alle plannen. Alsof ze al geplanned hadden hoe ze het moesten doen voordat het referendum gehouden werd. Als de politiek zo'n duidelijke keuze van de bevolking naast zich neerlegt (2/3 meerderheid was tegen) dan heb ik geen trek meer in een stemronde voor de lokale politiek. Mijn stem maakt blijkbaar weinig uit.
Waarom trek je de vergelijking tussen stemmen voor de gemeenteraad en stemmen op een referendum. Dat laatste hoeft niet bindend te zijn, de uitslag van het eerste -stemmen voor de gemeenteraad - wel. Je beredenering klopt niet.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:13:22 #45
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35814470
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:10 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik dus echt prima.
Mensen willen niet van hun krent komen "omdat ze niet kunnen kiezen". Dan kan je altijd nog blanco stemmen. User Stanfsield heeft het begrepen.
Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.

Wanneer je het helemaal niet kunt vinden met deze partij geef jij hun je stem.

Blanco stemmers hebben nergens geen recht op, aangezien zij het niet weten.

Dan kun je beter niet stemmen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:14:03 #46
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_35814494
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:12 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als je niet stemt distantieer je je van de democratie, en dus van de overheid.

Wie wil zich identificeren met de Nederlandse overheid? JSF, Tomahawk, Irak, America-nagehuppel, justitiele overbevoegdheid ten koste van privacy, etc etc...
pi_35814510
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Juist niet, stel nou dat er een Nazi partij aan de macht komt, een CDA/VVD bijvoorbeeld.
CDA/VVD nazi's? Haal je geschiedenisboek uit het plastic, kerel .
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:14:45 #48
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35814517
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]
Blanco stemmers hebben nergens geen recht op, aangezien zij het niet weten.
Dan kun je beter niet stemmen.
Dit is ook een rare redenering.
pi_35814527
Nederland is eigenlijk geen democratie. We hebben een koningin.
pi_35814539
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:14 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Wie wil zich identificeren met de Nederlandse overheid? JSF, Tomahawk, Irak, America-nagehuppel, justitiele overbevoegdheid ten koste van privacy, etc etc...
De Nederlandse overheid? Dat is iets anders dan de huidige regering/politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')