abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35812962
Ik krijg een pesthekel aan dat geslijm. 'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. Maar dat is natuurlijk voor hen geen motivatie. Nee, je moet gaan uitwijden. 'Leuke bedrijf, geweldige werksfeer, enthousiaste collega's, blablabla'. En ze weten het zelf ook wel.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:20:03 #2
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35813029
Ja, maar dat komt mooi over in je brief. Dan lijkt het misschien wel of je daadwerkelijk ook wilt gaan werken
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35813047
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef JosvG het volgende:
Ja, maar dat komt mooi over in je brief. Dan lijkt het misschien wel of je daadwerkelijk ook wilt gaan werken
Waarom zou je gaan solliciteren als je niet wil werken.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:22:01 #4
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_35813106
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Waarom zou je gaan solliciteren als je niet wil werken.
Zie OP
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_35813112
Solliciteer dan bij de McDonalds daar vragen ze zulk soort dingen vast niet!
pi_35813134
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vast wel. Ik weet het bijna wel zeker.
pi_35813144
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef Vipers het volgende:

[..]

Zie OP
Omdat?
pi_35813177
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:23 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Omdat?
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder.
pi_35813193
Aan de hand van jouw motivatie bekijken zij of jouw verwachtingen een beetje overeen komen met die van het bedrijf.
pi_35813227
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
En dat bedoel ik dus ook. Voor elk pestbaantje zal je een mooi verhaaltje erbij moeten lullen.

Waarom wil je vuilinsman worden?
- Ik had vroeger al interesse, leuke collega's.

Waarom wil je achter de lopende band staan?
- Het lijkt me leuk en afwisselend werk.

Waarom wil je in de C1000 werken?
- Maikuuul is mijn held.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:26:43 #11
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35813288
quote:
Ik krijg een pesthekel aan dat geslijm. 'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. Maar dat is natuurlijk voor hen geen motivatie. Nee, je moet gaan uitwijden. 'Leuke bedrijf, geweldige werksfeer, enthousiaste collega's, blablabla'. En ze weten het zelf ook wel.
Geachte heer/ mevrouw,

Via deze weg wil ik u informeren dat het mij een puik plan lijkt dat ik bij uw bedrijf kom te werken. Ik zal geen lang verhaal schrijven over hoe geweldig ik u bedrijf toch vind. Laten we eerlijk zijn: u wilt aan het einde van de dag gewoon dat het werk af is en ik wil aan het eind van de maand gewoon mijn geld, zodat ik mijn rekeningen kan betalen.

Groetjes,

De sollicitant.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:26:58 #12
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35813305
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:25 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus ook. Voor elk pestbaantje zal je een mooi verhaaltje erbij moeten lullen.

Waarom wil je vuilinsman worden?
- Ik had vroeger al interesse, leuke collega's.

Waarom wil je achter de lopende band staan?
- Het lijkt me leuk en afwisselend werk.

Waarom wil je in de C1000 werken?
- Maikuuul is mijn held.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35813326
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Geachte heer/ mevrouw,

Via deze weg wil ik u informeren dat het mij een puik plan lijkt dat ik bij uw bedrijf kom te werken. Ik zal geen lang verhaal schrijven over hoe geweldig ik u bedrijf toch vind. Laten we eerlijk zijn: u wilt aan het einde van de dag gewoon dat het werk af is en ik wil aan het eind van de maand gewoon mijn geld, zodat ik mijn rekeningen kan betalen.

Groetjes,

De sollicitant.
Het is ten minste eerlijk.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:27:58 #14
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_35813345
quote:

[..]

Geachte heer/ mevrouw,

Groetjes,

De sollicitant.
Als ik baas zou zijn, zou ik liever dat hebben dan dat ik zo'n brief krijg vol geslijm over het bedrijf, terwijl ie er nog nooit is geweest.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:32:38 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_35813484
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:27 schreef Forcefuzz het volgende:

Als ik baas zou zijn, zou ik liever dat hebben dan dat ik zo'n brief krijg vol geslijm over het bedrijf, terwijl ie er nog nooit is geweest.
Ja precies! Zolang je C.V. dan maar in orde is.

Enthousiaste collega's?
Flikker toch op man, je bent hier nog nooit binnen geweest!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_35813500
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:24 schreef Syll het volgende:
Aan de hand van jouw motivatie bekijken zij of jouw verwachtingen een beetje overeen komen met die van het bedrijf.
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:35:03 #17
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35813553
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.
Ik wilde dat een keer zeggen tijdens een functioneringsgesprek... net op tijd m'n woorden ingeslikt...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:36:18 #18
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35813581
quote:
<..> Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. <..>
*kruipt even in de huid van diegene die aan de andere kant zit*

Dus als iemand bij een ander bedrijf je 25 euro per maand meer biedt ben je weg hier?
Waarom zouden als bedrijf dan moeten investeren in jou? Dan hebben wij liever iemand die hier komt werken omdat hij/zij het werk leuk vind.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_35813602
quote:

[..]

Geachte heer/ mevrouw,

Groetjes,

De sollicitant.
Als het voor vakkenvuller/kassamiep/productiewerk is of een bijbaantje dan zou deze brief wat mij betreft hoge ogen gooien.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_35813611
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:36 schreef wdn het volgende:

[..]

*kruipt even in de huid van diegene die aan de andere kant zit*

Dus als iemand bij een ander bedrijf je 25 euro per maand meer biedt ben je weg hier?
Waarom zouden als bedrijf dan moeten investeren in jou? Dan hebben wij liever iemand die hier komt werken omdat hij/zij het werk leuk vind.
Waar zeg ik dat?
pi_35813648
quote:

[..]

Ja natuurlijk..

K heb het vorige keer wel gezegd bij een sollicitatie: Waarom wil je hier werken?
Ja, omdat ik het thuis zijn zat ben, ik geld wil verdienen en dit aansluit bij mijn opleiding.

K ben toen wel gewoon aangenomen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:40:38 #22
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_35813649
Ik kan je uit ervaring zeggen dat slijmen toch beter werkt dan rochelen
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_35813667
Tja je wilt toch dat iemand niet zomaar werkt, maar hard werkt, het niet erg vind om wat langer te blijven; kortom plezier heeft in zijn/haar werk. Iemand die niet loopt te fokken tijdens zijn wer.... shit...
pi_35813703
Ik moet nu een tekst schrijven waarom ik graag bij een callcenter wil werken.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:48:34 #25
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35813790
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef martinlutherking het volgende:
Neem het op en stuur ze een MP3tje waarin je zegt dat je graag mag kletsen...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:49:21 #26
18818 Beurlap
pi_35813809
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef martinlutherking het volgende:
"Ik vind het gewoon leuk! Ik bel heel vaak met vrienden en dat vind ik ook gewoon heel leuk! Ook vind ik het erg leuk om op een onpersoonlijke manier mensen lastig te vallen op de meest ongelegen momenten Bovendien zie ik het als een enorme uitdaging om mensen die toch niets gaan kopen zo lang mogelijk aan de lijn te houden met allerlei onzinnige vragen als, maar waarom dan? En tot slot krijg ik er altijd zo'n lekker klef, zweterig oor van, heerlijk!"
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_35813819
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:40 schreef Syll het volgende:

[..]

Ja natuurlijk..

K heb het vorige keer wel gezegd bij een sollicitatie: Waarom wil je hier werken?
Ja, omdat ik het thuis zijn zat ben, ik geld wil verdienen en dit aansluit bij mijn opleiding.

K ben toen wel gewoon aangenomen.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_35813833
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:49 schreef Beurlap het volgende:

[..]

"Ik vind het gewoon leuk! Ik bel heel vaak met vrienden en dat vind ik ook gewoon heel leuk! Ook vind ik het erg leuk om op een onpersoonlijke manier mensen lastig te vallen op de meest ongelegen momenten Bovendien zie ik het als een enorme uitdaging om mensen die toch niets gaan kopen zo lang mogelijk aan de lijn te houden met allerlei onzinnige vragen als, maar waarom dan? En tot slot krijg ik er altijd zo'n lekker klef, zweterig oor van, heerlijk!"
Het is inbound, sukkel.
pi_35813838
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:48 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Neem het op en stuur ze een MP3tje waarin je zegt dat je graag mag kletsen...
Het is inbound. Ik hou helemaal niet van telefoneren.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:52:02 #30
18818 Beurlap
pi_35813865
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:50 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Het is inbound, sukkel.
Dat zei je er niet bij, pauper.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:52:18 #31
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35813877
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:41 schreef zatoichi het volgende:
Tja je wilt toch dat iemand niet zomaar werkt, maar hard werkt, het niet erg vind om wat langer te blijven; kortom plezier heeft in zijn/haar werk. Iemand die niet loopt te fokken tijdens zijn wer.... shit...
"Fokken" is marktonderzoek... je hebt het nodig om binding te houden met de maatschappij. je moet weten wat er leeft onder de mensen. Dat zal je manager toch ook wel snappen. Als je als bedrijf je product wilt verkopen, moet je weten of het aansluit bij de beleving van de consument.

Fok! is een essential marketing tool!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:52:48 #32
3767 Herald
Come get some
pi_35813893
Herkenbaar, maar daarom had ik zelf ook het schrijven van een sollicitatiebrief is genant geopend. Het is ook gewoon een potje slijmen wat je doet. Motiveren waarom je juist dat bedrijf hebt uitgekozen, ja eh omdat het je leuk lijkt. Als het een kutbedrijf zou zijn zou ik niet solliciteren toch!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_35813915
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:52 schreef Beurlap het volgende:

[..]

Dat zei je er niet bij, paupe.
Trek niet meteen conclusies. Vragen stellen helpt ook vaak.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:54:05 #34
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35813929
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:51 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Het is inbound. Ik hou helemaal niet van telefoneren.
Nou... dan praat je niet... moet je kijken wat dat doet voor de afhandelingssnelheid van je inbound telefoontjes...
pi_35813967
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:52 schreef Herald het volgende:
Herkenbaar, maar daarom had ik zelf ook het schrijven van een sollicitatiebrief is genant geopend. Het is ook gewoon een potje slijmen wat je doet. Motiveren waarom je juist dat bedrijf hebt uitgekozen, ja eh omdat het je leuk lijkt. Als het een kutbedrijf zou zijn zou ik niet solliciteren toch!
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:49 schreef Herald het volgende:

Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige?
Ja, ik.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:56:30 #36
102387 FUFR
schwung!
pi_35813982
quote:

[..]

Geachte heer/ mevrouw,

Groetjes,
De sollicitant.
Ik ben werkgever. als je mij deze brief had gestuurd had ik je meteen uitgenodigd.
Ik zou willen weten welke idioot het lef heeft zo een sollicitatie te versturen
Uiteraard zou je gewoon kans maken op de baan.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_35814084
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:56 schreef FUFR het volgende:

[..]

Ik ben werkgever. als je mij deze brief had gestuurd had ik je meteen uitgenodigd.
Ik zou willen weten welke idioot het lef heeft zo een sollicitatie te versturen
Uiteraard zou je gewoon kans maken op de baan.
Wat voor werk bied je aan?
pi_35814251
FUFR?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:15:15 #39
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_35814531
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik mededelen dat ik bij uw bedrijf wil werken als <insert functie>. Als u mij deze functie niet geeft, dan zou ik langer moeten profiteren van de uitkering die ik nu heb die mede van UW BELASTINGCENTEN betaald worden.

Hoogachtend,

...
pi_35814669
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:15 schreef DemonRage het volgende:
de uitkering
lui...next!
pi_35816072
Het is heel simpel: het is allemaal onzin. Maar des te meer onzin je moet produceren, des te meer kritiek men kan leveren en des te meer redenen ze hebben om je af te wijzen. Want afwijzen omdat je een stinkende zwarte bent mag niet in Nederland. Dus wijzen ze je af op je zogenaamde motivatie.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35816285
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:10 schreef Neuralnet het volgende:
Het is heel simpel: het is allemaal onzin. Maar des te meer onzin je moet produceren, des te meer kritiek men kan leveren en des te meer redenen ze hebben om je af te wijzen. Want afwijzen omdat je een stinkende zwarte bent mag niet in Nederland. Dus wijzen ze je af op je zogenaamde motivatie.
American History X-scénes zie ik voor me.
pi_35820708
Gewoon een honkbalknuppel meenemen op gesprek.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:44:31 #44
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_35830647
Ik moet morgen weer gaan solliciteren ... Omdat ik echter weet hoe belangrijk het is dat je een bepaalde indruk op die hoerenzonen achter laat doe ik m'n bril op (welke ik overigens zelden tot nooit draag), steek me in wat zakelijke kledij, trek een scheermes door m'n gezicht & waarschijnlijk jat ik ook nog eens ergens een koffertje vandaan... En dat allemaal om een baan te krijgen welke ik over zo'n 2 weken weer veracht
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_35830673
quote:
'Leuke bedrijf'
Allochtoon .
pi_35831886
Wat een gehuil toch weer; waarom verdiept niemand zich in de andere kant - de potentiele werkgever? Natuurlijk is het een spel, maar er hangt heel veel van af. Als jij iemand in dienst zou nemen, hoe zou jij gaan selecteren?

De eerste indruk, zowel brief/CV als bij een gesprek telt. Ik zie het hele gedoe niet als slijmen, maar als het onderbouwen van een motivatie. Waarom zou de werkgever juist jou aan moeten nemen? Wat heb JIJ te bieden? Dat is geen slijmen, maar het overtuigen van de andere partij. Als je het spel op die manier bekijkt wordt het een stuk minder vervelend.

En je hoeft niet per se "strak in het pak", bij mijn recentelijke sollicitaties (juni-augustus vorig jaar) heb ik dat juist niet gedaan. Ik voel me vreselijk in zo'n apenpakkie en gesprekken gaan sowieso beter als je goed in je vel steekt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:23:51 #47
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_35831979
Beste klootzak,

Hierbij wil graag solliciteren naar een functie in uw bedrijf. Hiervoor heb ik in de bouw en horeca gewerkt, voornamelijk in de coffeeshop.

Met vriendelijke groet,

O. Ludwig

[ Bericht 0% gewijzigd door bofneger op 08-03-2006 00:25:47 (even verbeterd :)) ]
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_35831984
Solliciteren zuigt

Anderen die een oordeel over je geven, het is net Idols. En dan zijn het meestal ook nog ontzettende eikels.

Maar goed dat gevoel is ongetwijfeld wederzijds.
pi_35832118
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:23 schreef bofneger het volgende:
Beste klootzak,

Hierbij wil graag solliciteren naar functie in uw bedrijf. Hiervoor heb ik in de bouw en horeca gewerkt, voornamelijk in de coffeeshop.

Met vriendelijke groet,

O. Ludwig
Geachte heer Ludwig,

Uw sollicitatie ontvingen wij in goede orde. Ondanks uw inspirerende motivatie en interessante achtergrond kunnen wij er geen vervolg aan geven.

De reden is dat wij momenteel eenvoudig geen plaats hebben in ons bedrijf en het er ook niet naar uit ziet dat daar binnen afzienbare tijd verandering in zal komen.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Wij danken u voor de getoonde interesse en wensen u veel succes bij uw verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

A. Klootzak
pi_35832298
Dat is toch allemaal geen geslijm man

Dit is geslijm :

Geachte mevrouw/meneer Pietersen/de Vries

Ik heb geen diploma's maar ik zou graag bij uw bedrijf komen werken. Het smegma van de directie zal mij prima smaken en ik zal het met liefde van onder het randje zuigen.

Met vriendelijke groeten

de TS
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:40:15 #51
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_35832350
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:28 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Geachte heer Ludwig,

Uw sollicitatie ontvingen wij in goede orde. Ondanks uw inspirerende motivatie en interessante achtergrond kunnen wij er geen vervolg aan geven.

De reden is dat wij momenteel eenvoudig geen plaats hebben in ons bedrijf en het er ook niet naar uit ziet dat daar binnen afzienbare tijd verandering in zal komen.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Wij danken u voor de getoonde interesse en wensen u veel succes bij uw verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

A. Klootzak
Geachte A. Klootzak,

Het is mij duidelijk dat u de klootzakken buiten de deur wilt houden. Desalniettemin wil ik u bedanken voor uw reactie. Mocht u dus in de toekomst toch nog mensen nodig hebben voor uw dan ongetwijfeld nog steeds jonge en dynamische bedrijf, dan houdt deze jongen zich van harte aanbevolen

Met vriendelijke groet,

O.L. Ludwig
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_35832977
quote:
Dit is geslijm
Gatverdamme, jij hebt ervaring.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35833008
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:23 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Gatverdamme, jij hebt ervaring.
Nee, dat heb ik niet, werken is iets voor arbeiders/paupers.
pi_35833083
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:20 schreef drexciya het volgende:
Wat een gehuil toch weer; waarom verdiept niemand zich in de andere kant - de potentiele werkgever? Natuurlijk is het een spel, maar er hangt heel veel van af. Als jij iemand in dienst zou nemen, hoe zou jij gaan selecteren?

De eerste indruk, zowel brief/CV als bij een gesprek telt. Ik zie het hele gedoe niet als slijmen, maar als het onderbouwen van een motivatie. Waarom zou de werkgever juist jou aan moeten nemen? Wat heb JIJ te bieden? Dat is geen slijmen, maar het overtuigen van de andere partij. Als je het spel op die manier bekijkt wordt het een stuk minder vervelend.

En je hoeft niet per se "strak in het pak", bij mijn recentelijke sollicitaties (juni-augustus vorig jaar) heb ik dat juist niet gedaan. Ik voel me vreselijk in zo'n apenpakkie en gesprekken gaan sowieso beter als je goed in je vel steekt.
Je ziet het hele gedoe niet als slijmen?

Zo meneer de sollicitant, waarom wil je hier nou zo graag werken? 'Ja ik vind het zo'n sfeervol bedrijf en mijn toekomstige collega's zijn zulke aardige mensen' (het is maar een voorbeeld, maar als je dingen/mensen gaat ophemelen waar je nooit mee in contact bent geweest, dan is dat toch simpelweg SLIJMEN?)

(en nu ga ik naar bed, zodat ik mijn examen kan halen en ik ook mee mag doen met dit achterlijke cultuurtje )
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:10:03 #55
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_35835690
Ik heb ook altijd een enorme hekel aan dat geslijm en gekwijl in sollicitatiebrieven en nog erger, op de gesprekken
Waarom wil je hier komen werken Nou euuuuuh omdat euuuh u zo'n mooie plant in de hoek heeft staan en omdat uw secretaresse lekker pijpt
Omdat ik geld nodig heb en omdat ik dit werk kan sukkel! (maarja, dat heeft dan weer zo'n negatieve ondertoon he)
Vertel eens wat positieve dingen over jezelf nou ik ben secuur, zet me goed in en blabla (wat een geslijm weer gatverdamme)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35835863
ach je HOEFT niet te slijmen. ik heb als motivatie aangegeven dat het aansluit bij mijn studie en dat ik graag bij een bedrijf werk met doorgroeimogelijkheden en waar ik me niet meteen vastleg op 1 bepaalde functie omdat ik eigenlijk nog niet weet wat ik wil doen de rest van me werkzame leven.

ben dus gewoon aangenomen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:03:10 #57
102387 FUFR
schwung!
pi_35836755
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:06 schreef martinlutherking het volgende:
FUFR?
Ja hier ben ik.
Ik ben altijd op zoek naar goede IT'ers.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_35839642
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:03 schreef FUFR het volgende:

[..]

Ja hier ben ik.
Ik ben altijd op zoek naar goede IT'ers.
Voor welk bedrijf?
Overigens zou ik op een sollicitatie nooit dingen gaan antwoorden die nergens op slaan. Over collega's en sfeer binnen het bedrijf. Op z'n hoogst ervaringen van anderen aanhalen.

Deze brief:
quote:
Geachte heer/ mevrouw,

Groetjes,
De sollicitant.
Is wel echt geniaal. Als ik een keer ongedwongen ga solliciteren (dwz. vanuit een baan, niet vanuit een uitkering ) ga ik het een keer proberen denk ik .
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:39:41 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35840994
quote:

[..]

Onzin. Naast het salaris geven de meeste mensen toch de voorkeur aan een in hun ogen leuke sfeer op de werkvloer en voor hun interessante/uitdagende werkzaamheden.

Dat dit bij ongeschoold werk vaak een stuk moeilijker te vinden is, is weer wat anders. De meeste posts die de tekst in openingspost beamen zijn, als ik hun posts zo lees, voornamelijk studenten die alleen nog klote bijbaantjes hebben gehad en wellicht hierdoor denken dat werken alleen maar zwaar klote is.

Super leuk is anders, maar er is nog een hele wereld tussen super leuk en zwaar klote.
Krekker is de bom!
pi_35841080
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Onzin. Naast het salaris geven de meeste mensen toch de voorkeur aan een in hun ogen leuke sfeer op de werkvloer en voor hun interessante/uitdagende werkzaamheden.

Dat dit bij ongeschoold werk vaak een stuk moeilijker te vinden is, is weer wat anders.
Ja, dat zal wel, maar wat ik zeg is ook waar.
pi_35841231
In sollicitatiebrieven moet je zo weinig mogelijk woorden gebruiken in je brief. Een vriend van me heeft een heel goede baan bij Unilever gekregen middels de volgende sollicitatiebrief.

Geachte Heer/Mevrouw

Bij deze solliciteer ik voor de fucntie. Voor verdere informatie over mij verwijs ik u door naar mijn C.V.

Hoogachtend,

Naam

En hij heeft de baan. Helemaal niet moeilijk doen dus. Je moet gewoon tussen de andere brieven uitspringen, en met een korte brief doe je dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')