Waarom zou je gaan solliciteren als je niet wil werken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef JosvG het volgende:
Ja, maar dat komt mooi over in je brief. Dan lijkt het misschien wel of je daadwerkelijk ook wilt gaan werken
Zie OPquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Waarom zou je gaan solliciteren als je niet wil werken.![]()
Vast wel. Ik weet het bijna wel zeker.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Solliciteer dan bij de McDonalds daar vragen ze zulk soort dingen vast niet!
quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder.
En dat bedoel ik dus ook. Voor elk pestbaantje zal je een mooi verhaaltje erbij moeten lullen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Solliciteer dan bij de McDonalds daar vragen ze zulk soort dingen vast niet!
Geachte heer/ mevrouw,quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
Ik krijg een pesthekel aan dat geslijm. 'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. Maar dat is natuurlijk voor hen geen motivatie. Nee, je moet gaan uitwijden. 'Leuke bedrijf, geweldige werksfeer, enthousiaste collega's, blablabla'. En ze weten het zelf ook wel.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:25 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus ook. Voor elk pestbaantje zal je een mooi verhaaltje erbij moeten lullen.
Waarom wil je vuilinsman worden?
- Ik had vroeger al interesse, leuke collega's.
Waarom wil je achter de lopende band staan?
- Het lijkt me leuk en afwisselend werk.
Waarom wil je in de C1000 werken?
- Maikuuul is mijn held.
Het is ten minste eerlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Via deze weg wil ik u informeren dat het mij een puik plan lijkt dat ik bij uw bedrijf kom te werken. Ik zal geen lang verhaal schrijven over hoe geweldig ik u bedrijf toch vind. Laten we eerlijk zijn: u wilt aan het einde van de dag gewoon dat het werk af is en ik wil aan het eind van de maand gewoon mijn geld, zodat ik mijn rekeningen kan betalen.
Groetjes,
De sollicitant.
Als ik baas zou zijn, zou ik liever dat hebben dan dat ik zo'n brief krijg vol geslijm over het bedrijf, terwijl ie er nog nooit is geweest.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Via deze weg wil ik u informeren dat het mij een puik plan lijkt dat ik bij uw bedrijf kom te werken. Ik zal geen lang verhaal schrijven over hoe geweldig ik u bedrijf toch vind. Laten we eerlijk zijn: u wilt aan het einde van de dag gewoon dat het werk af is en ik wil aan het eind van de maand gewoon mijn geld, zodat ik mijn rekeningen kan betalen.
Groetjes,
De sollicitant.
Ja precies! Zolang je C.V. dan maar in orde is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:27 schreef Forcefuzz het volgende:
Als ik baas zou zijn, zou ik liever dat hebben dan dat ik zo'n brief krijg vol geslijm over het bedrijf, terwijl ie er nog nooit is geweest.
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:24 schreef Syll het volgende:
Aan de hand van jouw motivatie bekijken zij of jouw verwachtingen een beetje overeen komen met die van het bedrijf.
Ik wilde dat een keer zeggen tijdens een functioneringsgesprek... net op tijd m'n woorden ingeslikt...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.
*kruipt even in de huid van diegene die aan de andere kant zit*quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
<..> Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. <..>
Als het voor vakkenvuller/kassamiep/productiewerk is of een bijbaantje dan zou deze brief wat mij betreft hoge ogen gooien.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Groetjes,
De sollicitant.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:36 schreef wdn het volgende:
[..]
*kruipt even in de huid van diegene die aan de andere kant zit*
Dus als iemand bij een ander bedrijf je 25 euro per maand meer biedt ben je weg hier?
Waarom zouden als bedrijf dan moeten investeren in jou? Dan hebben wij liever iemand die hier komt werken omdat hij/zij het werk leuk vind.
Ja natuurlijk..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.
Neem het op en stuur ze een MP3tje waarin je zegt dat je graag mag kletsen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef martinlutherking het volgende:
Ik moet nu een tekst schrijven waarom ik graag bij een callcenter wil werken.![]()
"Ik vind het gewoon leuk! Ik bel heel vaak met vrienden en dat vind ik ook gewoon heel leuk! Ook vind ik het erg leuk om op een onpersoonlijke manier mensen lastig te vallen op de meest ongelegen momenten Bovendien zie ik het als een enorme uitdaging om mensen die toch niets gaan kopen zo lang mogelijk aan de lijn te houden met allerlei onzinnige vragen als, maar waarom dan? En tot slot krijg ik er altijd zo'n lekker klef, zweterig oor van, heerlijk!"quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef martinlutherking het volgende:
Ik moet nu een tekst schrijven waarom ik graag bij een callcenter wil werken.![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:40 schreef Syll het volgende:
[..]
Ja natuurlijk..
K heb het vorige keer wel gezegd bij een sollicitatie: Waarom wil je hier werken?
Ja, omdat ik het thuis zijn zat ben, ik geld wil verdienen en dit aansluit bij mijn opleiding.
K ben toen wel gewoon aangenomen.
Het is inbound, sukkel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:49 schreef Beurlap het volgende:
[..]
"Ik vind het gewoon leuk! Ik bel heel vaak met vrienden en dat vind ik ook gewoon heel leuk! Ook vind ik het erg leuk om op een onpersoonlijke manier mensen lastig te vallen op de meest ongelegen momenten Bovendien zie ik het als een enorme uitdaging om mensen die toch niets gaan kopen zo lang mogelijk aan de lijn te houden met allerlei onzinnige vragen als, maar waarom dan? En tot slot krijg ik er altijd zo'n lekker klef, zweterig oor van, heerlijk!"
Het is inbound. Ik hou helemaal niet van telefoneren.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:48 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Neem het op en stuur ze een MP3tje waarin je zegt dat je graag mag kletsen...
Dat zei je er niet bij, pauper.quote:
"Fokken" is marktonderzoek... je hebt het nodig om binding te houden met de maatschappij. je moet weten wat er leeft onder de mensen. Dat zal je manager toch ook wel snappen. Als je als bedrijf je product wilt verkopen, moet je weten of het aansluit bij de beleving van de consument.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:41 schreef zatoichi het volgende:
Tja je wilt toch dat iemand niet zomaar werkt, maar hard werkt, het niet erg vind om wat langer te blijven; kortom plezier heeft in zijn/haar werk. Iemand die niet loopt te fokken tijdens zijn wer.... shit...![]()
Nou... dan praat je niet... moet je kijken wat dat doet voor de afhandelingssnelheid van je inbound telefoontjes...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:51 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Het is inbound. Ik hou helemaal niet van telefoneren.![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:52 schreef Herald het volgende:
Herkenbaar, maar daarom had ik zelf ook het schrijven van een sollicitatiebrief is genant geopend. Het is ook gewoon een potje slijmen wat je doet. Motiveren waarom je juist dat bedrijf hebt uitgekozen, ja eh omdat het je leuk lijkt. Als het een kutbedrijf zou zijn zou ik niet solliciteren toch!
Ja, ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:49 schreef Herald het volgende:
Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige?
Ik ben werkgever. als je mij deze brief had gestuurd had ik je meteen uitgenodigd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Groetjes,
De sollicitant.
Wat voor werk bied je aan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:56 schreef FUFR het volgende:
[..]
Ik ben werkgever. als je mij deze brief had gestuurd had ik je meteen uitgenodigd.
Ik zou willen weten welke idioot het lef heeft zo een sollicitatie te versturen![]()
Uiteraard zou je gewoon kans maken op de baan.![]()
American History X-scénes zie ik voor me.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:10 schreef Neuralnet het volgende:
Het is heel simpel: het is allemaal onzin. Maar des te meer onzin je moet produceren, des te meer kritiek men kan leveren en des te meer redenen ze hebben om je af te wijzen. Want afwijzen omdat je een stinkende zwarte bent mag niet in Nederland. Dus wijzen ze je af op je zogenaamde motivatie.
Allochtoonquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
'Leuke bedrijf'
Geachte heer Ludwig,quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:23 schreef bofneger het volgende:
Beste klootzak,
Hierbij wil graag solliciteren naar functie in uw bedrijf. Hiervoor heb ik in de bouw en horeca gewerkt, voornamelijk in de coffeeshop.
Met vriendelijke groet,
O. Ludwig
Geachte A. Klootzak,quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:28 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Geachte heer Ludwig,
Uw sollicitatie ontvingen wij in goede orde. Ondanks uw inspirerende motivatie en interessante achtergrond kunnen wij er geen vervolg aan geven.
De reden is dat wij momenteel eenvoudig geen plaats hebben in ons bedrijf en het er ook niet naar uit ziet dat daar binnen afzienbare tijd verandering in zal komen.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Wij danken u voor de getoonde interesse en wensen u veel succes bij uw verdere sollicitaties.
Met vriendelijke groet,
A. Klootzak
Gatverdamme, jij hebt ervaring.quote:Dit is geslijm
Je ziet het hele gedoe niet als slijmen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:20 schreef drexciya het volgende:
Wat een gehuil toch weer; waarom verdiept niemand zich in de andere kant - de potentiele werkgever? Natuurlijk is het een spel, maar er hangt heel veel van af. Als jij iemand in dienst zou nemen, hoe zou jij gaan selecteren?
De eerste indruk, zowel brief/CV als bij een gesprek telt. Ik zie het hele gedoe niet als slijmen, maar als het onderbouwen van een motivatie. Waarom zou de werkgever juist jou aan moeten nemen? Wat heb JIJ te bieden? Dat is geen slijmen, maar het overtuigen van de andere partij. Als je het spel op die manier bekijkt wordt het een stuk minder vervelend.
En je hoeft niet per se "strak in het pak", bij mijn recentelijke sollicitaties (juni-augustus vorig jaar) heb ik dat juist niet gedaan. Ik voel me vreselijk in zo'n apenpakkie en gesprekken gaan sowieso beter als je goed in je vel steekt.
Ja hier ben ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:06 schreef martinlutherking het volgende:
FUFR?
Voor welk bedrijf?quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:03 schreef FUFR het volgende:
[..]
Ja hier ben ik.
Ik ben altijd op zoek naar goede IT'ers.
Is wel echt geniaal. Als ik een keer ongedwongen ga solliciteren (dwz. vanuit een baan, niet vanuit een uitkeringquote:Geachte heer/ mevrouw,
Groetjes,
De sollicitant.
Onzin. Naast het salaris geven de meeste mensen toch de voorkeur aan een in hun ogen leuke sfeer op de werkvloer en voor hun interessante/uitdagende werkzaamheden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel, maar wat ik zeg is ook waar.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin. Naast het salaris geven de meeste mensen toch de voorkeur aan een in hun ogen leuke sfeer op de werkvloer en voor hun interessante/uitdagende werkzaamheden.
Dat dit bij ongeschoold werk vaak een stuk moeilijker te vinden is, is weer wat anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |