Ik geef in de OP mijn visie op de situatie, niet die van PvdA of die van Nintendo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hmm, ik lees toch iets heel anders in je OP:
een duidelijke schending is van het auteursrecht van Nintendo. Nintendo had verzocht het filmpje te verwijderen van de site.
Nintendo bereid nu juridische stappen voor tegen de PvdA
Monkey Islandquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Invictus_ het volgende:
Welk spel zou de SP gebruikt hebben? AlleyCat?
Hij heeft het ook niet van de PvdA, ik wil je het nummer wel geven van de PvdA in Amsterdam hoor, die mevrouw verbindt je dan wel door. Ik geef dat nummer alleen niet hier door, maar via email vind ik het geen probleem.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hmm, ik lees toch iets heel anders in je OP:
een duidelijke schending is van het auteursrecht van Nintendo. Nintendo had verzocht het filmpje te verwijderen van de site.
Nintendo bereid nu juridische stappen voor tegen de PvdA
Melding maken van een verzoek tot verwijdering en het voorbereiden van juridische stappen noem ik geen eigen visie. Iets dat uiteraard waar kan zijn, maar zolang het blijft bij een ingewijde bron van een Fok-User kunnen we er weinig mee.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik geef in de OP mijn visie op de situatie, niet die van PvdA of die van Nintendo.
Maar goed, 10 minuten terug liep je nog te beweren dat ik het hele verhaal uit mijn duim liep te zuigen, nu geef je aan dat er wel degelijk iets aan de hand is met het filmpje,quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:31 schreef Integrity het volgende:
[..]
Hij heeft het ook niet van de PvdA, ik wil je het nummer wel geven van de PvdA in Amsterdam hoor, die mevrouw verbindt je dan wel door. Ik geef dat nummer alleen niet hier door, maar via email vind ik het geen probleem.
Je weet de boel leuk te verdraaien, maar er is geen sprake van juridische stappen zoals jij ze claimde. PvdA wist dat het ging over een parodie en over een "claim" was geen sprake. De maker van het filmpje zei dit op een zodanige manier, dat het erop neer komt dat jij maar wat uit je nek loopt te lullen. Je werd zojuist door Sidekick op je eigen woorden teruggepakt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar goed, 10 minuten terug liep je nog te beweren dat ik het hele verhaal uit mijn duim liep te zuigen, nu geef je aan dat er wel degelijk iets aan de hand is met het filmpje,
Kortom, bied je excuus maar aan.
Ik zei dat deze worden voorbereidquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:35 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je weet de boel leuk te verdraaien, maar er is geen sprake van juridische stappen zoals jij ze claimde.
ik heb niets over een claim gezegt, ik zei dat Nintendo had gevraagt het te verwijderen en dat de PvdA dit weigert.quote:PvdA wist dat het ging over een parodie en over een "claim" was geen sprake.
Voorals nog heb je niets weerlegt, heb je niet inhoudelijk verteld wat men vertelde, en geef je nu steeds weer aan dat er wel degelijk sprake is van een onenigheid over dit filmpje.quote:De maker van het filmpje zei dit op een zodanige manier, dat het erop neer komt dat jij maar wat uit je nek loopt te lullen. Je werd zojuist door Sidekick op je eigen woorden teruggepakt.
Niet, er zijn hier geen verkiezingenquote:Waar ga je voor stemmen, verdriet?
We zullen zienquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zei dat deze worden voorbereid
[..]
ik heb niets over een claim gezegt, ik zei dat Nintendo had gevraagt het te verwijderen en dat de PvdA dit weigert.
[..]
Voorals nog heb je niets weerlegt, heb je niet inhoudelijk verteld wat men vertelde, en geef je nu steeds weer aan dat er wel degelijk sprake is van een onenigheid over dit filmpje.
[..]
Niet, er zijn hier geen verkiezingen
Plus dat Nintendo haar imago erg te kijk zet op die manier, want ook al zouden ze winnen (wat ik overigens niet denk) dan is dat marketingtechnisch nog niet slim. Kijk da's weer mijn cup-of-tea to begin withquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:48 schreef popolon het volgende:
Wat een grappig filmpje.
Parodie dus ik denk dat Nintendo weinig kan.
Hoe is het filmpje een 'spottende nabootsing van iets of iemand'? Het is toch gewoon een reclamespotje voor de PvdA in een uitvoering naar MarioBros? Er wordt niet gespot met de PvdA, niet met Mario, niet met Nintendo... wie zou het doel van de spot moeten zijn?quote:pa·ro·die (de ~ (v.), ~ėn/~s)
[1] spottende nabootsing van iets of iem. => persiflage
per·si·fla·ge (de ~ (v.), ~s)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:53 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hoe is het filmpje een 'spottende nabootsing van iets of iemand'? Het is toch gewoon een reclamespotje voor de PvdA in een uitvoering naar MarioBros? Er wordt niet gespot met de PvdA, niet met Mario, niet met Nintendo... wie zou het doel van de spot moeten zijn?
Maar er wordt niet de PvdA gespot, PvdA wordt juist aangeprezen. Wat is het doelwit van de 'aanwezige' spot?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:55 schreef Integrity het volgende:
[..]
per·si·fla·ge (de ~ (v.), ~s)
1 spottende imitatie met sterke overdrijving => parodie
Nou... als het geen imitatie is dan weet ik het ook niet meer, als dingen niet sterk overdrijven worden... rijk-arm, paddestoeltje dat een roosje is. Nee, ik denk dat je hiermee wel spot kunt vinden, niet direct maar wel aantoonbaar.
De spot met het concept van Super Mario, dat eigenlijk bedoelt is als spel maar nu wordt gebruikt als politieke promotie. Het "spel" wordt bespot, omdat het de functie als spel verliest. Het spel is dus ondergeschikt aan de politieke promotie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:58 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar er wordt niet de PvdA gespot, PvdA wordt juist aangeprezen. Wat is het doelwit van de 'aanwezige' spot?
Ik snap eigenlijk niet dat Nintendo zich hier druk om maakt, het gaat weer helemaal nergens over.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:52 schreef Integrity het volgende:
[..]
Plus dat Nintendo haar imago erg te kijk zet op die manier, want ook al zouden ze winnen (wat ik overigens niet denk) dan is dat marketingtechnisch nog niet slim. Kijk da's weer mijn cup-of-tea to begin with. Je kunt als Nintendo namelijk ook denken: Goh, mario krijgt hiermee indirect weer extra publiciteit. Dus zodra Nintendo hierover gaat zeiken, laat dit een ongelovelijke 'bad will' zien vanuit de Nintendo organisatie. Super Mario Bros 1 blijft SMB1 en niets zal daaraan veranderen. Het zou alleen maar positief kunnen uitpakken.
Dat is mijn visie daarop, hele andere insteek dus. Negatieve publiciteit, dat zou het management in Japan vast niet zo leuk vinden. In Japan is gezichtsverlies namelijk nogal een issue, om toch een eerder post aan te halen dat refereerde naar Japan.
Ik ben overigens een ongelovelijke Nintendo fan.
Ik dus ook niet en dat maakt deze OP nog ongeloofwaardiger. De TS geeft zijn bronnen ook niet bloot, dat maakt hem in mijn ogen ongeloofwaardig wat betreft dit onderwerp.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat Nintendo zich hier druk om maakt, het gaat weer helemaal nergens over.
Ik geloof er ook niks van dat ze stappen zullen ondernemen.
Spuit 11 geeft ook modderquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:05 schreef bozewolf het volgende:
Eerst illegale taxi's, en nu weer een trademark conflict met nintendoDoen ze goed die rooie rakkers.
Hoe wordt het spel bespot? Volgens mij is het alleen de vorm, er wordt op geen enkele manier een 'punt' gemaakt van iets in het spel. Als je een reclame sticker op een auto plakt ben je toch ook de auto niet per definitie aan het bespotten?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
De spot met het concept van Super Mario, dat eigenlijk bedoelt is als spel maar nu wordt gebruikt als politieke promotie. Het "spel" wordt bespot, omdat het de functie als spel verliest. Het spel is dus ondergeschikt aan de politieke promotie.
Je kunt jezelf eerder de vraag stellen hoe we spot moeten definieren.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:06 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hoe wordt het spel bespot? Volgens mij is het alleen de vorm, er wordt op geen enkele manier een 'punt' gemaakt van iets in het spel. Als je een reclame sticker op een auto plakt ben je toch ook de auto niet per definitie aan het bespotten?
Maar we mogen er zeker van uit gaan dat een politieke partij als de PvdA niet gaat staan liegen voor de eventuele rechter, dikke mik dat het de bedoeling was zich oneerbiedig uit te laten tegenover Mario. Volgens mij zitten we nog steeds in Nederland en kunnen we er van uitgaan dat de intensie waarmee iets gemaakt wordt nog enigzins meetelt in de beoordeling. Niemand zal dus als Marionet het PvdA clubgebouw in de fik zetten omdat Mario beledigd is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:10 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je kunt jezelf eerder de vraag stellen hoe we spot moeten definieren.
spot·ten1 (onov.ww.)
1 zich met belachelijk makende of oneerbiedige scherts uiten
Is dit oneerbiedig tegenover Super Mario Bros? Als ik een hekel had aan Wouter Bos en Mario echt helemaal geweldig vond, dan wel. Misschien vind jij wel van niet. De grens van spot is dun. Hoe kunnen we dit duidelijker maken?
Als PvdA zich zou uiten in de zin van: dit is oneerbiedig bedoelt tegenover Mario, dan zijn we er al uit.
Dan zitten we nog in het voortraject, neemt Nintendo stappen. Marketingtechnisch vind ik het niet slim. Ik ben het eens met je integriteitsstandpunt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar we mogen er zeker van uit gaan dat een politieke partij als de PvdA niet gaat staan liegen voor de eventuele rechter, dikke mik dat het de bedoeling was zich oneerbiedig uit te laten tegenover Mario. Volgens mij zitten we nog steeds in Nederland en kunnen we er van uitgaan dat de intensie waarmee iets gemaakt wordt nog enigzins meetelt in de beoordeling. Niemand zal dus als Marionet het PvdA clubgebouw in de fik zetten omdat Mario beledigd is.
Het gaat mij niet om of we net zolang kunnen draaien totdat het een parodie is, het gaat mij om het feit dat het simpelweg parodie genoemd wordt terwijl het daar niks van weg heeft. Het is en blijft een reclamespotje in de vorm van een computerspel, nadruk op reclame, er wordt iets aangeprezen niet iets belachelijk gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |