geestig karretjequote:Op woensdag 23 mei 2007 22:12 schreef Redux het volgende:
De renault vesta uit de jaren 80 had een gemiddeld verbruik van 1.94 liter op 100 km
[afbeelding]
quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:27 schreef zoalshetis het volgende:
als ie uitkomt denk ik wel dat ik er een koop. heerlijk lachend shell uitrijden.
heerlijk rijdend alle benzinestations uitlachen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef henkway het volgende:
[..]
heerlijk rijdend shell uitlachen ???
of niet, zo lopen ze natuurlijk bergen accijnzen misquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de overheid deze auto's zoveel natuurpremie geeft dat ze misschien maar 6000 euro kosten.
zal wel meevallen.quote:tenzij blijkt dat hun verbruik heel laag is, maar de uitstoot erg vies. net als verzadigde-, trans- of onverzadigde vetten, zeg maar.
dan weet je niet hoe de bodemloze put gevuld wordt wanneer je gas wil rijden.. ze vullen m echt wel hoor, ze verzinnen wel wat, zal alleen geen hints geven, voor je het weet...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als deze auto op de markt komt is het een slechte zaak voor de bodemloze put.
Die vent leeft zekers niet meer.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:18 schreef mazaru het volgende:
Deze is 20 jaar geleden al uitgevonden, en is nog zuiniger
http://www.youtube.com/watch?v=fJ3juM6vHwg&mode=related&search=
Maar die van jou is mooier
Zulk soort uitvindingen zijn dus levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:56 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Die vent leeft zekers niet meer.
Edit: lijkt erop dat ik gelijk had:
http://waterpoweredcar.com/stanmeyer.html
Ja het is idd moeilijk te geloven maar ja een maanlanding ookquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:30 schreef Byte_Me het volgende:
jaja, een auto die rijdt op water. alleen heb je ook nog even electriciteit nodig om het in waterstof en zuurstof te splitsen. kun je er net zo goed een elektromoter in bouwen ipv een verbrandingsmotor. ik geloof er niet in.
Wat niet echt slim is, als er echt wagens kunnen rijden op water (wat ik niet geloof) dan scheelt dat ook enorm in de kosten van de overheid. Alles zal dan goedkoper worden aangezien alles vervoerd moet worden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:43 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Maar een feit is dat de regering er alles aan doet (vandaag en in de toekomst) dat wij de melkkoe - de auto gebruiken om de regering/gemeentes en grote bedrijven rijk te maken.
Als auto's 1 op 66 gaan rijden zal de prijs van een liter benzine ook 6 keer zo hoog worden. Het geld moet natuurlijk wel binnen blijven stromen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:27 schreef zoalshetis het volgende:
als ie uitkomt denk ik wel dat ik er een koop. heerlijk lachend shell uitrijden.
Zou niet eens zo'n gekke maatregel zijn. Dan zijn de echte energieslurpers gelijk goed wakker en gaan andere autofabrikanten het voorbeeld volgen en mensen met een auto die zuipt zullen veel minder gaan rijden. Moeten er natuurlijk wel voldoende auto's te koop zijn die zo zuinig zijn! dat even vooropgesteld.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:02 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Als auto's 1 op 66 gaan rijden zal de prijs van een liter benzine ook 6 keer zo hoog worden. Het geld moet natuurlijk wel binnen blijven stromen.![]()
quote:In the single energy mode MDI cars consume less than one euro every 100Km. (around 0.75 Euros) that is to say, 10 time less than gasoline powered cars.
--------------------------------------------------------------------------------
When there is no combustion, there is no pollution. The vehicle's driving range is close to twice that of the most advanced electric cars (from 200 to 300 km or 8 hours of circulation) This is exactly what the urban market needs where, as previously mentioned, 80% of the drivers move less than 60Km. a day.
--------------------------------------------------------------------------------
The recharging of the car will be done at gas stations, once the market is developed. To fill the tanks it will take about to 2 to 3 minutes at a price of 1.5 euros. After refilling the car will be ready to driver 200 kilometres.
The car also has a small compressor that can be connected to an electrical network (220V or 380V) and will recharged the tanks completely in 3 or 4 minutes.
Als iedereen in zo'n auto reed had je dat probleem niet, komt nog bij dat er nu ook genoeg auto's rondrijden die bijna 20 seconden over 0-100 doen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:43 schreef freud het volgende:
Echt gevaarlijk! Ik zou niet met zo'n auto durven invoegen op de snelweg. In een plastic auto waarbij je aan het einde van een gemiddelde invoegstrook pas 70 rijdt. Reactievermogen van nul... Nee, laat ze deze wagen combineren met electro, dan heb je wel acceleratie, maar als je op snelheid bent, zuinigheid...
Vanzelfsprekend moet de mentaliteit van de automobilist ook veranderen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:32 schreef Steve-O het volgende:
Lekker sportief 0 naar 100 in wel 20 seconden ,Dat doet een daf in ze achteruit nog sneller .
Uiterlijk is iets wat makkelijk aangepast kan worden, hij rijdt iig donders zuinig en dat is toch een prestatie.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
Wát een hondslelijk gedrocht die auto
Toch vind ik het goed dat ze een zuinige en betaalbare auto maken omdat dat in de toekomst nodig is, maar je zal deze niet in mijn garage aantreffen.. Die Daihatsu's vind ik nog wel leuk, of de Citroën C1, maar dit..
Ach zoals dat in het klein ook gebeurt (ik ga pas voor iets leren wanneer het écht nodig is), zo gebeurt dat ook in het groot.. Dat is onze natuurquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:47 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Uiterlijk is iets wat makkelijk aangepast kan worden, hij rijdt iig donders zuinig en dat is toch een prestatie.
Maar wat ik aan deze auto wel striking vind is dat het voldoet aan al die toekomstvisie's die je zag of ziet in films. Die plastic uitziende lage autootjes met rare deurtjes erin en een erg glad uiterlijk.
De mensheid is toch maar vreemd dat het wel weet welke kant t opmoet maar dat het dat pas doet als de nood erg hoog is![]()
Ja, of uit ijdelheid: 'we moeten maar eens een man op de maan zetten anders zijn de Russen eerder en dan hebben we gezichtsverlies'.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ach zoals dat in het klein ook gebeurt (ik ga pas voor iets leren wanneer het écht nodig is), zo gebeurt dat ook in het groot.. Dat is onze natuur
Voor het vliegtuig hebben ze al wat bedacht, je heb alleen een baan van een kilometer of tachtig nodigquote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:44 schreef alex4allofyou het volgende:
Even weer ontopic; wat gaan we doen met de vrachtwagens en de vliegtuigen? Is daar al wat voor?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |