Witte tijgers altijd mooi...quote:Op maandag 6 maart 2006 09:27 schreef ultra_ivo het volgende:
De katachtigen zaten over de hele dierentuin verspreid:
9)
[afbeelding]
10)
[afbeelding]
11)
[afbeelding]
12)
[afbeelding]
Ivo, moet je die groene waas er niet even afhalen? Nabewerken is best goed voor je foto's hoor!quote:Op maandag 6 maart 2006 09:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Het reptielenhuis was een ideale vluchtplaats tijdens een sneeuwbui:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
Wat aapjes mochten ook in het reptielenhuis wonen.
Met wat voor objectief heb je deze gemaakt..... 70-300 toevalligquote:
Die heb ik niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Met wat voor objectief heb je deze gemaakt..... 70-300 toevallig
in het andere Olmen-topic wordt dat waarschijnlijk zeer gewaardeerdquote:Op maandag 6 maart 2006 14:16 schreef CrazyCharlie het volgende:
Ik zag er ook een roedel zwaar gecompenseerde in proportie rondlopende fotogafisten rondlopen, weet alleen niet of ik die mag posten...
CC
pakt nog heel netjes uit met die 3200quote:Op maandag 6 maart 2006 14:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Bar weinig licht in het apenhuis, Jupiter volledig open en ISO 3200 waren nodig.
Dat zijn onze Moderators...quote:Op maandag 6 maart 2006 19:28 schreef Esto het volgende:
Wat een gave foto's zeg!Al die beestjes enzo
![]()
Olmen staat ook nog steeds op m'n verlanglijstje, hoop er dit jaar nog naar toe te gaan! Is het nou echt zo dat al die diertjes zo dichtbij zijn, of heb je er nog een redelijke lens voor nodig???
Edit: Wat is dat voor grappig diertje op 17 t/m 20?
Ze zien er toch lief uit.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Zeg H - Master, is dat nu zo'n manier om een ban te krijgen?![]()
Hahaha, ik had ze al heel anders genoemdquote:Op maandag 6 maart 2006 19:39 schreef luap het volgende:
[..]
Hij zegt het
[[/url=http://www.xs4all.nl/~ator1698/forums/aasbeesten.jpg]afbeelding[//url]]
Het wisselt enorm. Soms staan de beesten ver weg, zoals de wolven, andere beesten als de tijgertjes en een aantal vogels komen erg dichtbij. Ik heb van alles gebruikt, van 28 t/m 500mm.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:28 schreef Esto het volgende:
Olmen staat ook nog steeds op m'n verlanglijstje, hoop er dit jaar nog naar toe te gaan! Is het nou echt zo dat al die diertjes zo dichtbij zijn, of heb je er nog een redelijke lens voor nodig???
quote:Op maandag 6 maart 2006 19:53 schreef luap het volgende:
[..]
Hahaha, ik had ze al heel anders genoemd![]()
In ieder geval een superfoto!quote:Op maandag 6 maart 2006 19:59 schreef luap het volgende:
Potverdorie zeg, net een online encyclopedie. Weet je toevallig ook wat dit is?
[afbeelding]
Een wasbeer toch? Mooie fotoquote:Op maandag 6 maart 2006 19:59 schreef luap het volgende:
[afbeelding]
Achossie...dat vind ik best zielig eigenlijk zo...quote:Op maandag 6 maart 2006 20:00 schreef CrazyCharlie het volgende:
Ik vroeg me altijd al af wat de blik is van een beest die maar niet lijkt te wennen aan een ander klimaat....
[afbeelding]
ik geloof dat ik het nu wel weet...
Hij ziet er wel erg zielig uit ja... Misschien dat ie er 's zomers wat vrolijker uitzietquote:Op maandag 6 maart 2006 20:00 schreef CrazyCharlie het volgende:
Ik vroeg me altijd al af wat de blik is van een beest die maar niet lijkt te wennen aan een ander klimaat....
[afbeelding]
ik geloof dat ik het nu wel weet...
Potverdikkie.....hij kon er wel bij...hij is super luap!quote:Op maandag 6 maart 2006 19:59 schreef luap het volgende:
[afbeelding]
Modderbak?quote:Op maandag 6 maart 2006 20:13 schreef ultra_ivo het volgende:
De katachtigen zaten op verschillende plekken. En daar waren we op verschillende momenten. De tijgers hadden de rottigste plek, een modderbak
quote:Op maandag 6 maart 2006 20:08 schreef pea4fun het volgende:
waarom heeft luap wel sneeuw op de grond op de foto's en CC niet?
Mee eens, ik heb ook heel veel geleerd van hoe andere mensen "dezelfde" foto makenquote:Op maandag 6 maart 2006 20:15 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik denk dat luaP wat langer kijkt..
En das nu precies waarom ik aan zoiets meedoe, om dingen van anderen te kunnen bekijken, erg leuk!
Ook al zo'n ellende met de waterdruppels op de afrastering. Ik heb verschillende foto's daarom niet kunnen gebruikenquote:
Oeh, een poema (a.k.a puma, a.k.a. mountain lion)!!quote:Op maandag 6 maart 2006 20:15 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik denk dat luaP wat langer kijkt..
En das nu precies waarom ik aan zoiets meedoe, om dingen van anderen te kunnen bekijken, erg leuk!
Ik dacht op het andere plaatje dat het de witte leeuw wasquote:Op maandag 6 maart 2006 20:20 schreef luap het volgende:
Of ik langer kijk weet ik niet, wat ik wel weet is dat het helpt om door de knieen te gaan, een mooi plekje te zoeken en een lange tele helemaal open te gebruiken.
Ik heb niks anders gebruikt dan een 300mm op f4 (idd, niet een keer aan de knoppen gedraaid)
En de juiste witbalans instellen helpt ook (lang leve RAW)...
Hier dan in de juiste kleur:
[afbeelding]
Dat dacht ik ook totdat opviel dat de sneeuw wel erg blauw wasquote:Op maandag 6 maart 2006 20:24 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik dacht op het andere plaatje dat het de witte leeuw was
Wolven zijn zeer schuwe dieren, die (terecht) een aangeboren angst hebben voor mensen. Overigens geldt dat voor bijna alle dieren: ook beren en zelfs leeuwen zullen op de vlucht slaan als ze mensen hun kant op horen komen.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:38 schreef HMaster-II het volgende:
Die angsthazen die zich een wolf durven te noemen..![]()
Wat een stel jankerds.
Dat hadden ze allebeide dacht ik.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat wondje zal z'n broertje/zusje wel gedaan hebben.
Thanks, blijkbaar bijten blaffende katten dus wel!quote:Op maandag 6 maart 2006 20:42 schreef luap het volgende:
Mooie serie hoor An!
Die tweede is idd erg gaafwel erg jammer van dat wondje op zijn neus (vooral voor de beestjes zelf).
En of ze herrie konden makenquote:Op maandag 6 maart 2006 20:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Thanks, blijkbaar bijten blaffende katten dus wel!
Ik kan het ze niet kwalijk nemen... Als wolf zou ik ook zo ver mogelijk willen zijn als er een stel idioten met draagbare ogen op steeltjes rondliepquote:Op maandag 6 maart 2006 20:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
@RonaldV. Deze waren echt grappig.. Zo over de rand van de rots gluren of die rare gasten er nog stonden met die rare fotodingessen.
zat achter glas dacht ikquote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:01 schreef An24 het volgende:
Ivo, 53!!!! hoe krijg je die nou voor elkaar, die zat toch achter zwaar hekwerk![]()
![]()
![]()
Volgende keer beter opletten dan!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:18 schreef blackbully het volgende:
[..]
zat achter glas dacht ik
[afbeelding]
yup. Iedereen heeft die kans, ivo benut mquote:
heb je wel gelijk in denk ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:03 schreef Kleintje het volgende:
Ivo.... nr. 46
Hele mooie foto's luitjes.
Mag ik alleen een stomme opmerking maken?
Het is een meet met zo'n 6/7 mensjes.
Alle mensjes zien dezelfde dieren en hebben waarschijnlijk een beetje dezelfde acties op foto vastgelegd.
Dus veel foto's lijken op elkaar, alleen de instellingen en wat de fotograaf anders doet is anders.
Dan vind ik het erg jammer dat Ivo zo'n beetje alle foto's hier neergooit zonder dat een ander de kans krijgt om ook als eerste iets te laten zien.
Of ligt dit gevoel aan mij???
Ik heb ze gisteravond pas ingelezen op de pc.. Ik heb RAW foto's en meot ze nog bewerken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:03 schreef Kleintje het volgende:
Ivo.... nr. 46
Hele mooie foto's luitjes.
Alle mensjes zien dezelfde dieren en hebben waarschijnlijk een beetje dezelfde acties op foto vastgelegd.
Dus veel foto's lijken op elkaar, alleen de instellingen en wat de fotograaf anders doet is anders.
Dan vind ik het erg jammer dat Ivo zo'n beetje alle foto's hier neergooit zonder dat een ander de kans krijgt om ook als eerste iets te laten zien.
Of ligt dit gevoel aan mij???
Jaaaaaaa jij hebt hem...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:09 schreef blackbully het volgende:
[..]
heb je wel gelijk in denk ik.
(ik denk dat ik ook max 10 foto's hier ga plaatsen.)
en dan welke niet idereen heeft.
iets als dit bv.
[afbeelding]
ik ben je muts dankbaar.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:11 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Jaaaaaaa jij hebt hem...Omdat die beer mijn Milka muts zo interessant vond..
![]()
![]()
Hij blijft super Blackbully. Volgens mij nu ook bewerkt, je had hem eerder al geplaatst, toen was hij wat flets. Nu spreekt hij meer, goed gedaan!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:09 schreef blackbully het volgende:
[..]
heb je wel gelijk in denk ik.
(ik denk dat ik ook max 10 foto's hier ga plaatsen.)
en dan welke niet idereen heeft.
iets als dit bv.
[afbeelding]
Ik heb daar dus wel last van.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef An24 het volgende:
OKay, ik snap je. Ik zou er zelf niet zo'n last van hebben, ik weet niet of anderen dat zo ervaren. En anders gewoon specifiek vragen om commentaar!
Hmmm das dan wel weer jammer....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:09 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik heb daar dus wel last van.
Zie hier allemaal foto's voorbijkomen die ik ook heb.
Maar een paar andere. En dat vind ik dan weer zonde om de dubbele hier te posten.
Deze zat achterin het hok. Kon ik dus over het hekwerk heenschieten. Ik heb er ook een paar van z'n maatje vlakbij het hek maar die zijn het aanzien niet waard.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:01 schreef An24 het volgende:
Ivo, 53!!!! hoe krijg je die nou voor elkaar, die zat toch achter zwaar hekwerk![]()
![]()
![]()
wat voor lens had jij op je cam trouwens?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:36 schreef An24 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Super! (Compensatielens weer he, ik moest het beest nog zoeken, haha)
Dat is nou juist een verschil in instellingen en anders doen. Vanwege het jarenlang schrijven en fotograferen voor tijdschriften ben ik er in gedrild om zo snel mogelijk, liefst 1 minuut na het schieten, een foto af te leveren. Dus schiet ik in JPEG en probeer ze direct goed (lees publicabel) te schieten. Een andere invalshoek zie je bij blackbully die schiet in RAW en neemt zich de tijd om uitgebreid te bewerken. Dat is een andere manier van werken. De timing en de kwaliteit van het resultaat zullen anders zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:03 schreef Kleintje het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |