Dat moet een modje doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:11 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb inmiddels de mededeling gelezen, maar hoe zit het nu als iemand deel 49 wilt openen? Moet je dan iedere keer wachten tot een modje het topic tot 'centraal' verheft of kun je dat zelf op een of andere manier aangeven?
Heb ik ook weleens als ik mijn airport aan of uit wil zetten, dat m'n cursor dan twee minuten lang een strandbal is, Ik maak me daar nooit zo'n zorgen over. Zou ik dat wel moeten dan ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:17 schreef broer het volgende:
Ik heb gisteravond de security update gedaan en mijn iBook daarna uitgezet. Vanochtend had ik problemen met het via Airport verbinden met het netwerk. En als ik dan via Internetverbinding of Airport-configuratie wil kijken wat er aan de hand is, krijg ik alleen maar die spinning beach ball of death.
Groupie!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik doe het tegenwoordig met iemand uit een landelijk bekende band.
[/pimp-opmerking]
Ik had zijn band nog nooit gehoord voor ik hem leerde kennen.quote:
Chipzz ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik had zijn band nog nooit gehoord voor ik hem leerde kennen..
[Centraal] Het Grote Apple iPod Topic - Deel 19 speciaal ipod topicjequote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:12 schreef Chav het volgende:
Hmmm.. mischien weten jullie hier het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Artwizz ScratchStopper voor de iPod nano ? Zo`n velletje dat je erover plakt om krassen tegen te gaan ? Werkt het of komen er 600 bubbels in ?
Een Apple toetsenbord heeft een USB Hub waar je twee dingen in kan prikken (zoals je muisquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:03 schreef carfreak_01 het volgende:
Zo .. ik heb ook een Mac Mini gekocht![]()
Het is de "oude" versie maar mijn vraag is : Er zitten 2 USB Poorten op .. maar de Mighty Mouse gaat op USB .. het toetsenbord ook ? Waarmee ik wil zeggen is : Je hebt geen USB poorten over als je een toetsenbord en muis hebt aangesloten?
Daar kwam ik dus serieus pas achter toen ik mijn Mac al twee maanden had ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:04 schreef Anthraxx het volgende:
Een Apple toetsenbord heeft een USB Hub waar je twee dingen in kan prikken (zoals je muis)
Beter kijkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar kwam ik dus serieus pas achter toen ik mijn Mac al twee maanden had ofzo.
Dankje ik was al bang dat ik mn iPod niet aan kon sluitenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een Apple toetsenbord heeft een USB Hub waar je twee dingen in kan prikken (zoals je muis)
Als je hem open krijgt volgens mij wel. Maar het openkrijgen schijnt nogal hardhandig te moetenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef carfreak_01 het volgende:
[..]
Dankje ik was al bang dat ik mn iPod niet aan kon sluiten![]()
En misschien nog een dom vraagje : Kun je je geheugen "upgraden" in een Mini ?
![]()
quote:Op maandag 6 maart 2006 20:03 schreef tonks het volgende:
Finally Windows boots on a MacBook Pro klik
* Rock-shocker is lichtelijk jaloers, maar deelt super-muffins standpuntquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:46 schreef super-muffin het volgende:
gefeliciteerd Tijn!
Je moet het zeker niet hardhandig doen, want de kans dat de plastic behuizing breekt is aanwezig. Je kunt de behuizing vrij makkelijk open krijgen als je een spatel of iets dergelijks gebruik. Als je het zorgvuldig doet, kan het zonder de boel te beschadigen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als je hem open krijgt volgens mij wel. Maar het openkrijgen schijnt nogal hardhandig te moeten
Bedankt, het is geluktquote:Op maandag 6 maart 2006 23:31 schreef XL het volgende:
[..]
Misschien kan het met Switch wat ik vanochtend ook aan Lupa adviseerde.
Vorige pagina voor de link.
Bedanktquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het zeker niet hardhandig doen, want de kans dat de plastic behuizing breekt is aanwezig. Je kunt de behuizing vrij makkelijk open krijgen als je een spatel of iets dergelijks gebruik. Als je het zorgvuldig doet, kan het zonder de boel te beschadigen.
Je kunt hier een video zien van hoe de Mini opengemaakt moet worden: http://www.smashsworld.co(...)-mac-mini-how-to.php
Je moet natuurlijk ook even goed kijken welke type geheugen je nodig hebt. De Mac Mini G4-pagina bij Apple.com is offline, maar ik denk dat het wel in de handleiding staat.quote:
Gebruik je de MyAT niet?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:20 schreef Hugster het volgende:
wel een baggereind scrollen voor zo'n centraal topic zeg
Eh...welke mededeling? Ik heb nl. de laatste twee topics geopend. Iets fout gedaan..?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:11 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb inmiddels de mededeling gelezen, maar hoe zit het nu als iemand deel 49 wilt openen? Moet je dan iedere keer wachten tot een modje het topic tot 'centraal' verheft of kun je dat zelf op een of andere manier aangeven?
Nee, dit is vanwege dat nieuwe centrale-topic idee, een modje moet dit topic dan die status geven...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Eh...welke mededeling? Ik heb nl. de laatste twee topics geopend. Iets fout gedaan..?
Dat is wel makkelijk voor een USB stick, maar verder vind ik ze niet echt op een handige plek zitten, ik gebruik dan ook een extra USB-Hub voor mijn spullen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet of ze makkelijk zitten of niet. Voor mij zit het prima omdat mijn muis er op aangesloten zit. Zodra ik er een stick bijsteek kan de USB poort de benodigde stroom niet meer leveren. Dus die zit op een aparte kabel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:51 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Dat is wel makkelijk voor een USB stick, maar verder vind ik ze niet echt op een handige plek zitten, ik gebruik dan ook een extra USB-Hub voor mijn spullen.
Geen probleem, zit een DVI->VGA adapter bij mocht je die nodig hebben. Ik gebruik mijn mini op een heel oud LiteON tftje, werkt als een tierelier...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef carfreak_01 het volgende:
En nog een vraagje![]()
Kan ik mn normale "tft" er gewoon opaansluiten ..
want als ik dit plaatje zie ga ik twijfelen.
[afbeelding]
Ik had je toch al eens gezegd daar mee op te houden ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:03 schreef Tijn het volgende:
Er zit een DVI-aansluiting op. Heeft je TFT-scherm dit ook, dan kun je 'em zo aansluiten. Heeft je TFT dit niet, dan kun je een DVI-naar-VGA-verloopstuk gebruiken. Dat wordt bij je Mac Mini geleverd.
Het is sterker dan mijquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:04 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik had je toch al eens gezegd daar mee op te houden ?
quote:
Wat gruwelijk duur...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:41 schreef tonks het volgende:
http://devworld.apple.com/wwdc/index.html
Fapfap!
Op een devvers conferentie lijkt me niet dat er nieuwe producten gepresenteerd worden. Hooguit een nieuwe GCC versie ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:48 schreef tonks het volgende:
Haha WOOWdas fucking duur. ik ga toch niet maar wil wel nieuwe producten
De keynote daar is de keynote van het jaar!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Op een devvers conferentie lijkt me niet dat er nieuwe producten gepresenteerd worden. Hooguit een nieuwe GCC versie ofzo.
Mijne ook, hij is nu in Arnhem. Met veel geluk morgen hier!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:40 schreef Tijn het volgende:
M'n MacBook is verzonden
En m'n AppleCare ook
En de extra adapter
Allemaal in losse verzendingen via 2 verschillende bedrijven
Maar ik verwacht 'em deze week of begin volgende week![]()
De WWDC is wel wat spannender dan dat hoor. Vorig jaar is daar de switch naar Intel bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Op een devvers conferentie lijkt me niet dat er nieuwe producten gepresenteerd worden. Hooguit een nieuwe GCC versie ofzo.
Met een beetje geluk 1 April al.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:07 schreef Hugster het volgende:
Dit jaar zeeeeer waarschijnlijk de opvolger van de G5
Zit jezelf niet zo op te geilen. Bij de laatste keynotes waren er hier een paar serieus teleurgesteld (zoniet pissig) dat Apple met niet meer dan een nieuwe Mac Mini kwam (en wat iPod meuk)quote:
Denk dat het ook te kortdag is. Maar Steve zei iig "see you all real soon". Dus 1 April komt er vast iets, maar niet veel.quote:
Was te verwachten.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zit jezelf niet zo op te geilen. Bij de laatste keynotes waren er hier een paar serieus teleurgesteld (zoniet pissig) dat Apple met niet meer dan een nieuwe Mac Mini kwam (en wat iPod meuk)
iBooooksquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:11 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Denk dat het ook te kortdag is. Maar Steve zei iig "see you all real soon". Dus 1 April komt er vast iets, maar niet veel.
omgquote:
quote:To celebrate their 30th birthday on 1st April 2006, Apple will announce the next iPod generation, the iPod AV. We'll be posting more info and pictures as we get them. Enjoy!
Good luck Tijn.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:26 schreef Tijn het volgende:
Nou, m'n AppleCare en extra MagSafe-adapter zijn inmiddels in Nederland, maar over m'n MacBook zelf is nog niets bekend. Deze wordt ook met een andere bezorgdienst gebracht. De kans bestaat dat ik straks alleen een garantiebewijs en een adapter heb, en een week later pas de laptop
Jup, de iPod 3g onder andere.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:23 schreef Tijn het volgende:
Is er uberhaupt ooit een ontwerp van Apple uitgelekt voordat het daadwerkelijk een product was?
Omdat je dan zijn garantie kan afpakken natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 08:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nope...
waarom is het serie nummer heel "subtiel" weggewerkt?
Nooit lang van tevoren, maar kort van tevoren zeker wel.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:23 schreef Tijn het volgende:
Is er uberhaupt ooit een ontwerp van Apple uitgelekt voordat het daadwerkelijk een product was?
Ik zou het suf vinden als ze dat AV er ook daadwerkelijk achter plakken.quote:
quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:02 schreef De_Hertog het volgende:
Gexqon in de telegraaf (als crimineel)
Waarschijnlijk dat eerste. Iemand had die foto geplaatst bij het nieuwsbericht op Fok! (in de comments, als geintje) en de Telegraaf heeft het overgenomen als zijnde de betreffende foto.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is alleen zijn foto gebruikt of is ie echt crimineel?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat eerste. Iemand had die foto geplaatst bij het nieuwsbericht op Fok! (in de comments, als geintje) en de Telegraaf heeft het overgenomen als zijnde de betreffende foto.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:02 schreef De_Hertog het volgende:
Geqxon in de telegraaf (als crimineel)
Zie ook http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713&p=5 . Dat klinkt inderdaad aardig snelquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:42 schreef Rock-shocker het volgende:
De Dual Core Conroe blijkt echt een monster te zijn trouwens. Belooft wat voor de PowerMac.
Dat is dan toch goede poeder inderdaad.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zie ook http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713&p=5 . Dat klinkt inderdaad aardig snel
Dit maakte mijn dag.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nu ook op de Frontpage
Telegraaf blundert met 'criminele' FOK!ker
Leuke puntjes natuurlijk, maar je vergeet de nuance die hij zelf wel aangeeft: geen machine of OS is geheel onkwetsbaar, ook OS X niet. Het is alleen gemiddeld veiliger.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Relevantie OS X-hacks aangevochten met nieuwe wedstrijd
- The response has been very strong.
- Traffic to the host spiked at over 30 Mbps.
-Most of the traffic, aside from casual web visitors, was web exploit scripts, ssh dictionary attacks, and scanning tools such as Nessus.
- The machine was under intermittent DoS attack. During the two brief periods of denial of service, the host remained up.
- The test machine was a Mac mini (PowerPC) running Mac OS X 10.4.5 with Security Update 2006-001, had two local accounts, and had ssh and http open with their default configurations.
- There were no successful access attempts during the 38 hour duration of the test period.
Nee, de account is suspended.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:37 schreef tonks het volgende:
http://hrmpf.com/wordpres(...)es-os-x-105-leopard/
Hebben jullie die al gezien?
Iemand misschien contactinformatie van de "billing/support department"? Daar moet ik z.s.m. even contact mee opnemen.quote:
Idd, wat stond er? Ik zie niets over nieuwe Leopard details op de bekende geruchtensites.quote:
Loop uit Centraal Station richting centrum, dan is hij aan rechterkant. Moet wel opvallen, een rood Apple logo volgens mij op het raam. Groot.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Chav het volgende:
Oei, das kut !
Weet iemand waar de Applestore in R`dam zit? Ik las ergens Stationplein maar waar dan??? Ik liep trouwens zondag door de stad en zag dat er een Apple winkel naast de voormalige Nokiastore komt. (vroeger die messen etc. winkel).
Ik heb de 12" 1,5ghz met een fx5200.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef Furious het volgende:
Ik weet niet precies welk model je hebt (12" of 15"/17") maar de desktop variant van de GeForce 5200 van de laatste paar revisies van de 12" G4 gaat tot 2048x1536. Ik weet niet of er nog veel verschil tussen de desktop en mobile variant zit.
De 15"/17" hebben een 128MB Radeon 9700 Pro, die gaan waarschijnlijk nog hoger.
Met de resolutie op de externe monitor moet het dan wel knor zitten, 17" TFT's hebben over het algemeen toch geen hogere resolutie dan 1280x1024, en dat kan die Powerbook makkelijk aan. Hell, ik draai de Powerbook af en toe wel eens af op een 1680x1050 resolutie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:37 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik heb de 12" 1,5ghz met een fx5200.
Kan je hem misschien wel booten van je Hardware Test CD? Geeft 'ie echt helemala geen geluid? Ook niet drie peeps achter elkaar (kapot geheugen)? Als dat allemaal niet het geval is, is dat wel heel kutquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:31 schreef Tomasso het volgende:
Het lijkt me trouwens zelf een hardware probleem. Misschien de videokaart die het opeen begaf
Ik moet er trouwens nog bij vermelden dat ik geen opstartgeluidje hoor als ik opstart. Dus en een zwart scherm en geen opstartgeluid.
Dus videokaart lijkt me dan weer sterk. Ik vrees het ergste, en dat is het moederbord
In een iBook (en de meeste andere laptops) is er weinig ondescheid tussen de "videokaart" en het moederbord. Alles is namelijk geintegreerd op het moederbord. Als er een hardwareprobleem is wat niets met je scherm, geheugen, airport, harddrive, combo/superdrive, toetsenbord of trackpad te maken heeft, is het moederbord het enige onderdeel wat overblijft.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:31 schreef Tomasso het volgende:
Ik moet er trouwens nog bij vermelden dat ik geen opstartgeluidje hoor als ik opstart. Dus en een zwart scherm en geen opstartgeluid.
Dus videokaart lijkt me dan weer sterk. Ik vrees het ergste, en dat is het moederbord
Garantie heb ik nog wel. Ik hoor ook geen 3 piepjes, alleen, volgens mij, m'n HDD die gestart is. Maar daarna gebeurd er niets meerquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:57 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Kan je hem misschien wel booten van je Hardware Test CD? Geeft 'ie echt helemala geen geluid? Ook niet drie peeps achter elkaar (kapot geheugen)? Als dat allemaal niet het geval is, is dat wel heel kut
Heb je garantie?
Joeppiequote:Op woensdag 8 maart 2006 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
In een iBook (en de meeste andere laptops) is er weinig ondescheid tussen de "videokaart" en het moederbord. Alles is namelijk geintegreerd op het moederbord. Als er een hardwareprobleem is wat niets met je scherm, geheugen, airport, combo/superdrive, toetsenbord of trackpad te maken heeft, is het moederbord het enige onderdeel wat overblijft.
Het is ook het Apple model dat het hoogste uitvalspercentage heeft. Voor een gedeelte te verklaren uit de gedachte dat het ook het model is dat het zwaarst mishandeld wordt (heavy duty, wordt overal mee naartoe gesleept, enzovoorts).quote:
Al opgelost, library/caches/com.apple.helpui verwijderen did the trick.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:47 schreef rucksichlos het volgende:
Mijn help is stuk, althans alleen de mac help, de rest doet het wel gewoon. de links in het openings scherm werken niet meer, weet iemand waar ik dit kan fixen?
PowerBooks worden niet heel anders gebruikt toch? De mijne is ook echt een ragslet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:58 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Het is ook het Apple model dat het hoogste uitvalspercentage heeft. Voor een gedeelte te verklaren uit de gedachte dat het ook het model is dat het zwaarst mishandeld wordt (heavy duty, wordt overal mee naartoe gesleept, enzovoorts).
Hmmja maar die zijn toch een stuk steviger gebouwd, denk ik. Kosten ook een behoorlijke cent meer. Gedeelte daarvan zit toch echt in de constructie volgens mij.quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:19 schreef Hugster het volgende:
[..]
PowerBooks worden niet heel anders gebruikt toch? De mijne is ook echt een ragslet.
Ik quote mezelf even. Tonks, wat stond er in die link?quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Idd, wat stond er? Ik zie niets over nieuwe Leopard details op de bekende geruchtensites.
Opzich wel een tof dingquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef De_Hertog het volgende:
Origami is gepresenteerd. Voorlopig nog geen iPod killer, lijkt me: http://www.nu.nl/news/690(...)rigami-computer.html
De batterij gaat net zo lang mee als die van de MacBook Pro
Meer op: http://www.microsoft.com/windowsxp/umpc/default.mspxquote:
MS maakt ze niet zelf, drie aziatische fabrikanten maken ze, en die bepalen zelf het design waarschijnlijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef nietzman het volgende:
Damn, met al die glimmende meuk is 'ie gewoon lelijker dan het model uit de conceptfilmpjes.
Wat een domper zeg, die site alleen al.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
Meer op: http://www.microsoft.com/windowsxp/umpc/default.mspx
Wel apart, volgens het bericht is het een volledige xp installatie terwijl ms het zelf over XP Tablet Edition heeft.
Maar Microsoft heeft toch niks te maken met het design van 't ding? Ik dacht dat ze puur de software hebben gedaan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat een domper zeg, die site alleen al..
Ik dacht: "He, nou komt Microsoft eindelijk met iets hip en edgy, iets wat tot in de puntjes verzorg is en misschien iets van een Apple-feel probeert te imiteren.
Maar zelfs die site ziet eruit alsof 'ie door de huisvormgever in een vrij half uurtje in elkaar is gezet.
hahahahaaaa LOLLLLquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:02 schreef MMaRsu het volgende:
Windows xp boots op een Macbook Pro
http://www.mathcaddy.com/windowsxpbootsonamac%21%21%21%211/
quote:Op maandag 6 maart 2006 20:03 schreef tonks het volgende:
Finally Windows boots on a MacBook Pro klik
De mijne is nog in Shanghai, maar staat sinds half 8 vanochtend wel in de depart terminalquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:19 schreef Blaxje het volgende:
Goed, ik heb dus een MacBook Pro.
De mijne is nog dood, maar staat morgen hopelijk zo snel mogelijk bij Applequote:Op donderdag 9 maart 2006 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De mijne is nog in Shanghai, maar staat sinds half 8 vanochtend wel in de depart terminal
Ik denk het wel. Ik heb het zelf gedaan voordat ik m'n iBook inleverde. Maar als je nog garantie hebt, is het misschien niet zo'n heel goed idee om je laptop open te maken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:45 schreef Tomasso het volgende:
Trouwens, zou het ook mogelijk zijn dat ze m'n HDD eruit halen en dat ik die mee kan nemen, zodat ik mijn zooi voor m'n studie tenminste ook nog kan gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |