Lijkt mij juist de zwakte van de serie als je ziet hoeveel vragen er opgeroept worden maar niet beantwoord worden. Jij stelt dat de traagheid van Lost de kracht van de serie is, dat zou alleen zo zijn als de focus véél meer op de drama lag dan op de mysteries. Ik denk dat 70% van de Lost-kijkers verslaafd is geraakt omdat er zoveel rare dingen gebeurden en ze nieuwsgierig waren. Als je dat dan traag opLost, is dat naar mijn mening juist een zwakte en geen sterk punt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tis idd geen 24 waar de ene ontwikkeling in 1 zucht doorgaat in de volgende... maar dat is juist de kracht van deze serie, want ondanks dat boeit ie me nog steeds...
Gevonden:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:30 schreef C_V_S het volgende:
Cindy vinden ze binnenkort ergens in de rimboe
Is al ergens verteld zoek maar terug in één van de topics
quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:12 schreef FCDB het volgende:
Wat kom ik nou weer tegen? (over aflevering 13)Deze spoiler gaat in zijn geheel over aflevering 13 en volgens mij staat er niet één zin in die klopt met wat er echt gebeurde in afl. 13.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://www.inekeberghuis.nl/Lost/lost2_2.html
Op die site van Ineke Berhuis staan trouwens ook wat intressante foto's uit de vorige aflevering (die over Eko met zijn bomen). Blijkbaar hebben ze dat verhaallijntje geschrapt?
http://www.inekeberghuis.nl/Lost/lost2_15.htmlquote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:34 schreef TC03 het volgende:
Als je dat dan traag op Lost is dat naar mijn mening juist een zwakte en geen sterk punt.![]()
Ik wilde net zeggen, dat niets wat in die spoiler staat mij bekend voorkomt. Dacht even dat het weer aan mij lag.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:53 schreef Symer het volgende:
[..]
Gevonden:
[..]
Deze spoiler gaat in zijn geheel over aflevering 13 en volgens mij staat er niet één zin in die klopt met wat er echt gebeurde in afl. 13.
Mijn naam is Ineke, aka Big Sista.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:50 schreef Trancelocator het volgende:
Op de site van Ineke staan wel meer dingen die je met een korreltje zout moet nemen, zo kwamen we al eerder achter.
Klopt, zij had dat vage interview op haar site. Maar ja, Locke komt de laatste paar afleveringen wel gefrustreerd over, alsof alles niet volgens zijn plan loopt....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:09 schreef Molluck het volgende:
Zij is toch ook dat wijf dat toen zei dat er geen mysteries waren? Dat dat allemaal een complot van de evil John Locke was?
Het is niet zo'n hele gekke theorie maar toch wel een kleeeeeeein beetje vergezocht (ahum). Vooral ook omdat ze bij sommige mysteries zei dat daar geen antwoord op was.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:14 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Klopt, zij had dat vage interview op haar site. Maar ja, Locke komt de laatste paar afleveringen wel gefrustreerd over, alsof alles niet volgens zijn plan loopt....![]()
Eerst werd het bij gehouden door iemand van de groep (geloof ik).quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:23 schreef Sai het volgende:
Dagboek gevonden:
http://abc.go.com/primetime/lost/diary/104157.html
Heeft er iemand tijd om bij te lezen en er achter te komen door wie dit is geschreven? Een other of een lid van de groep? Dat eerste lijkt me logisch, maar voor de zekerheid.
"This is not their island.".
Edit: ik heb even rondegelezen en ik begrijp er echt geen hol van..
http://abc.go.com/primetime/lost/diary/095534.htmlquote:"Found this journal down at the beach it was half burried in the sand I though that somebody probably wanted it back but can't figure out who it belongs to."
..maar dat had je denk zelf al gelezen.quote:"I've just learned my brother is being held in the hatch as a suspected other."
Iemand die nogal vaak "brother" zei was Desmond.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:22 schreef soul114 het volgende:
Blijkbaar is de vinder de broer/zus van Henry, want op de -nu nog?- laatste page staat:
"I've just learned my brother is being held in the hatch as a suspected other."
Meer in de zin van 'vriend' ofzo. Hier gaat het echt om een bloedsverwant.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:05 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Iemand die nogal vaak "brother" zei was Desmond.
Dat het om een bloedverwant gaat is ook niet echt zeker...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Meer in de zin van 'vriend' ofzo. Hier gaat het echt om een bloedsverwant.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:37 schreef innepin het volgende:
Hij noemt in dat dagboek Jack & co redelijk vaak, er valt uit te halen dat hij wel bij de groep hoort. En dan later ineens 'this is not their island' en dat soort ongein.Snap het niet...
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:15 schreef Sai het volgende:
Weet er iemand nog dat Lost dagboek? Het schijnt dat dat inmiddels is opgepikt door een andere eilandbewoner, die zegt dat de gevangene zijn/haar broer is.
Het dagboek is een officiëel ding van ABC. Dus.
Goed. Heb jij tijdens je lessen Nederlands opgelet? Dan zou je moeten weten wat de schrijftechnieken zijn in boeken, die je door kunt trekken naar toneel, televisie en film. Een van de sterkste technieken om een publiek geboeid te houden is de spanningsboog, die je oproept door slechts mondjesmaat informatie te laten doorsijpelen, waardoor het publiek zelf stukje bij beetje de rode draad oppakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lijkt mij juist de zwakte van de serie als je ziet hoeveel vragen er opgeroept worden maar niet beantwoord worden. Jij stelt dat de traagheid van Lost de kracht van de serie is, dat zou alleen zo zijn als de focus véél meer op de drama lag dan op de mysteries. Ik denk dat 70% van de Lost-kijkers verslaafd is geraakt omdat er zoveel rare dingen gebeurden en ze nieuwsgierig waren. Als je dat dan traag opLost, is dat naar mijn mening juist een zwakte en geen sterk punt.
Mijn oplossing: kijk 3 afleveringen tegelijk!quote:Op zondag 5 maart 2006 22:45 schreef wadgem het volgende:
Ik vind het eigenlijk steeds minder leuk worden. Natuurlijk kunnen ze de spanningsboog niet vasthouden, maar het is nu meer een soap met een gimmick dan een survival-thriller.
Hopelijk komen ze met wat nieuwe plotwendingen die wél spannend zijn.
Ethan zegt niet voor niets "We're a family" in de vorige ep.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:57 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dat het om een bloedverwant gaat is ook niet echt zeker...
[afbeelding]
Het zou goed kunnen dat de mensen van Dharma elkaar ook gewoon als broeders zien.
Ja, dat heb ik wel gelezen... maar.... Er zijn duidelijk twee verschillende handschriften in het dagboek. Fijn. De eerste is absoluut zeker bij de groep die gecrasht is, maar bij de tweede zijn er ook vaak verwijzingen naar personen uit de groep en wat ze die dag gedaan hebben enzo, op een manier waarop je nog steeds denkt, oh, die zat ook in 815. Bijvoorbeeld 'what a feast! Hurley handed out a bunch of food from the hatch tonight...' etcetera.quote:
Volgens mij was dat ook gewoon tegen de 'ziekte', want Desmond vroeg toen nog of er niemand ziek was geworden daarbuiten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:01 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Het had natuurlijk ook gewoon een middeltje kunnen zijn om gigantisch scherp te zijn, en niet snel moe te worden.
Kán.
The Others zijn dus duidelijk Dharma wetenschappers, dus hoort Desmond daar ook bij. Genoeg mogelijkheden dus...hoewel, als hij bij hun is geweest, moet hij dus verteld hebben dat de survivors tot die Swan Station zijn doorgedrongen en ik neem aan dat Zij daar dan toch wel iets aan gedaan zouden hebben?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:12 schreef Noca het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook gewoon tegen de 'ziekte', want Desmond vroeg toen nog of er niemand ziek was geworden daarbuiten.
Ben trouwens benieuwd waar Desmond uithangt
Denk niet dat Desmond daarbij hoorde. Die was immers aan het zeilen? over de oceaan en op het eiland terecht gekomen. Niet al wetenschapper van Dharma iig.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:05 schreef Molluck het volgende:
[..]
The Others zijn dus duidelijk Dharma wetenschappers, dus hoort Desmond daar ook bij. Genoeg mogelijkheden dus...hoewel, als hij bij hun is geweest, moet hij dus verteld hebben dat de survivors tot die Swan Station zijn doorgedrongen en ik neem aan dat Zij daar dan toch wel iets aan gedaan zouden hebben?
Denk het ook niet, hij werd ineens de hatch mee in genomen door een vreemde die uit de jungle kwam rennen. Die Kelvin zal hem ook wel verteld hebben over de ziekte en dat hij zichzelf elke dag een injectie moet geven.quote:Op zondag 12 maart 2006 11:55 schreef Noca het volgende:
[..]
Denk niet dat Desmond daarbij hoorde. Die was immers aan het zeilen? over de oceaan en op het eiland terecht gekomen. Niet al wetenschapper van Dharma iig.
22 maartquote:Op zondag 12 maart 2006 11:04 schreef dfens het volgende:
Wanneeris de volgende ep eigenlijk?
De spanningsboog is gewoon iets te groot. Er moet wel een beetje wat gebeuren in de serie, dit gebeurt, op de laatste aflevering na, gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Goed. Heb jij tijdens je lessen Nederlands opgelet? Dan zou je moeten weten wat de schrijftechnieken zijn in boeken, die je door kunt trekken naar toneel, televisie en film. Een van de sterkste technieken om een publiek geboeid te houden is de spanningsboog, die je oproept door slechts mondjesmaat informatie te laten doorsijpelen, waardoor het publiek zelf stukje bij beetje de rode draad oppakt.
Bij Lost is dit tot in de puntjes verzorgd, bij een serie als 24 duurt 1 spanningsboog slechts een aflevering of 3 voor het verdraaid in een volgende. Bij Lost echter lopen er meerdere paralel langs elkaar, en als kijker mag je daar zelf orde in scheppen. Nu is er echter voor jou klaarblijkelijk te weinig informatie om het spannend te houden.
Ach ja, feit blijft dat er per aflevering gemiddeld vrijwel niks gebeurt, dat is gewoonweg saai.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lost is een dramaserie, heeft ook niet voor niets er een Emmy voor gekregen. De combinatie tussen goed gespeeld drama en de mysteries grijpen de kijker blijkbaar prima.
Dat de mysteries langzaamaan worden opgelost zorgt voor een enorm sterke spanningsboog, maar omdat jouw geest dat niet gewend is (kan ik me voorstellen, alles gaat snel snel snel tegenwoordig) vind je er niets aan. Dus vind je het een zwakte, omdat jij je info niet rap genoeg krijgt.
Nogal logisch, het is een serie. Anders hadden ze een film trilogie moeten maken ofzo.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het is gewoon een verschil van perceptie, ik zie Lost als 1 groot geheel, een boek waarvan we nu pas halverwege het 2e hoofdstuk zijn, jij ziet het als een serie waarin de antwoorden op ontstane vragen niet snel genoeg worden gegeven, waardoor het saai overkomt.
Je zegt het zelf, het is een serie.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:20 schreef TC03 het volgende:
Nogal logisch, het is een serie. Anders hadden ze een film trilogie moeten maken ofzo.
Alles wat gerelateerd is aan Dharma is in de eerste drie afleveringen voorbij gekomen. Toen was seizoen 2 nog goed. Die nieuwe personages zijn leuk maar hebben verder ook niks toegevoegd ofzo. Gewoon een nieuwe verhaallijn, verder niks. Pas de laatste twee afleveringen is er weer wat gebeurd.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:41 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, het is een serie.
Hoe kan je trouwens beweren dat er in een aflevering over het algemeen niets gebeurt? Vorig seizoen eindigde met het opblazen van de hatch. Nu hebben we het over Dharma, bunkers, timers, wetenschappers en een gevangen genomen vreemdeling. Bovendien zijn er nieuwe personages bijgekomen. En dan zeg jij dat er niets gebeurt?
Moet je gewoon leuk een andere serie gaan kijken waar WEL aan het eind de antwoorden komen, Murder She Wrote ofzo...quote:Op maandag 13 maart 2006 19:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
De spanningsboog is gewoon iets te groot. Er moet wel een beetje wat gebeuren in de serie, dit gebeurt, op de laatste aflevering na, gewoon niet.Een aflevering lijkt soms meer een dekmantel om wat meer informatie te geven. De spanningsboog is gewoon té groot.
[..]
Ach ja, feit blijft dat er per aflevering gemiddeld vrijwel niks gebeurt, dat is gewoonweg saai.
[..]
Nogal logisch, het is een serie. Anders hadden ze een film trilogie moeten maken ofzo.
Ik dacht dat ik ongeduldig was, maar er zijn kennelijk mensen waarbij het nog erger is. Ik snap niet hoe je überhaupt door het eerste seizoen bent gekomen, dat bij vlagen veel minder boeiend was dan het tweede.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alles wat gerelateerd is aan Dharma is in de eerste drie afleveringen voorbij gekomen. Toen was seizoen 2 nog goed. Die nieuwe personages zijn leuk maar hebben verder ook niks toegevoegd ofzo. Gewoon een nieuwe verhaallijn, verder niks. Pas de laatste twee afleveringen is er weer wat gebeurd.
Seizoen 1 heb ik grotendeels achter elkaar gekeken, misschien verklaart dat het een en ander. Er zijn zóveel afleveringen geweest waarbij er gewoon niks boeiends gebeurde, dat ik na afloop dacht dat er niks boeiends gebeurd was. De eerste drie afleveringen waren goed. In 'slechts' 15 afleveringen zijn er maar een handjevol boeiende dingen gebeurd. De overige 10 afleveringen waren meer opvulling die niks met het verhaal te maken hadden. Na de eerste drie afleveringen hebben we alleen de andere bewoners gezien, en voor de rest... Ja wat eigenlijk? Tot de afgelopen twee afleveringen was er gewoon echt niks gebeurd. Ohja, vijf minuten een nietszeggend gesprekje met The Others en een zwart wolkje wat 20 seconde in beeld kwam.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik ongeduldig was, maar er zijn kennelijk mensen waarbij het nog erger is. Ik snap niet hoe je überhaupt door het eerste seizoen bent gekomen, dat bij vlagen veel minder boeiend was dan het tweede.
Het hele Dharma-verhaal is aan het begin van seizoen 2 goed neergezet. Daarna heeft het als een rode lijn door alle afleveringen gelopen. En passant gebeuren er genoeg ingrijpende dingen, zoals de dood van Shannon, de steeds verder oplopende spanningen tussen de personages en confrontaties met the Others. En wat de nieuwe personages betreft, die waren het antwoord op de niet onbelangrijke vraag of er meer overlevenden waren.
En dit alles in slechts 15 afleveringen. Nu jij weer, of moet ik nog meer gebeurtenissen opsommen?
Hoe kom je daar nou bij? Ik post zelden in de Lost topics en meestal reageer ik alleen op wat anderen zeggen. Over 24 lul ik ook haast nooit in het Lost topic. Alleen als mensen zeggen "woeeeeeee vette afleveringquote:Op maandag 13 maart 2006 20:36 schreef Molluck het volgende:
Ik word zo moe van die TC03 he. Elke week komt hij verkondigen dat Lost zo traag is en dat het zo'n slechte serie is geworden en dat het bij andere series zoals 24 niet zo is.
Tief dan op uit dit topic en bespaar jezelf de moeite elke week die nieuwe aflevering te downloaden.
quote:Op maandag 13 maart 2006 20:36 schreef Molluck het volgende:
Ik word zo moe van die TC03 he. Elke week komt hij verkondigen dat Lost zo traag is en dat het zo'n slechte serie is geworden en dat het bij andere series zoals 24 niet zo is.
Tief dan op uit dit topic en bespaar jezelf de moeite elke week die nieuwe aflevering te downloaden.
Ik moet ineens weer denken aan Matthijst.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:36 schreef Molluck het volgende:
Baantjer is zeker je lievelingsserie? Gevuld met een handvol platgeslagen flat-characters en altijd antwoorden op je vragen aan het eind van iedere aflevering,quote:Op maandag 13 maart 2006 20:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Seizoen 1 heb ik grotendeels achter elkaar gekeken, misschien verklaart dat het een en ander. Er zijn zóveel afleveringen geweest waarbij er gewoon niks boeiends gebeurde, dat ik na afloop dacht dat er niks boeiends gebeurd was. De eerste drie afleveringen waren goed. In 'slechts' 15 afleveringen zijn er maar een handjevol boeiende dingen gebeurd. De overige 10 afleveringen waren meer opvulling die niks met het verhaal te maken hadden. Na de eerste drie afleveringen hebben we alleen de andere bewoners gezien, en voor de rest... Ja wat eigenlijk? Tot de afgelopen twee afleveringen was er gewoon echt niks gebeurd. Ohja, vijf minuten een nietszeggend gesprekje met The Others en een zwart wolkje wat 20 seconde in beeld kwam.
quote:Op maandag 13 maart 2006 20:43 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Baantjer is zeker je lievelingsserie? Gevuld met een handvol platgeslagen flat-characters en altijd antwoorden op je vragen aan het eind van iedere aflevering,![]()
Ongelooflijk...quote:Op maandag 13 maart 2006 20:51 schreef TC03 het volgende:
Overigens valt het wel mee met die karakterontwikkeling, t.o.v het begin van seizoen 1 vind ik niet dat er echt veel verandering is bij de karakters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |