He du_ke, hoe was Tanger?quote:
Mooie ervaringquote:
nation-building was niet alleen aan Duitsland voorbehouden, het bijzondere van Duitsland alleen was dat van centralisatie nooit sprake is geweest in de 19e eeuw, de regio's werden dus wel gerespecteerd door het keizerrijk, ze hadden bv. eigen regeringen met bevoegdheden, iets wat overgenomen is uiteindelijk door de huidige bondsrepubliekquote:Op zondag 5 maart 2006 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat was de duitse eenwording in de 19e eeuw.
Regionaliteit afschaffen, ein land, ein volk, ein kaiser ... en die andere gebieden horen ook bij "ons"
Die wens werd doordat lied opgewekt en praktisch vertaald in 'inpikken' ..
Wat de preciese intenties van de componist waren is niet meer van belang.. wel welke intenties het opwekte en rechtvaardigde...
Btw... de Duitsers willen die strofe niet terug om de reden dat zij inzien dat een foute denkwijze is.
Je moet de arbeider zoveel geven dat hij net niet sterft maar ook geen puf meer overheeft om in opstand te komen en zich al te erg voort te planten.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:50 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Nog niet helemaal uitgezogen door een kapitalist?
Complete manipulatie is effectiever en efficienter. Maar dat is maar voor een paar mensen weggelegd.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je moet de arbeider zoveel geven dat hij net niet sterft maar ook geen puf meer overheeft om in opstand te komen en zich al te erg voort te planten.
De Romeinen waren pas kek.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
Toch jammer dat dit soort plaatjes zo ongeveer uit het straatbeeld zijn verdwenen.
Chefchaouen, een redelijke stad trouwens, voor Marokaanse begrippen. Niet mijn favoriete gebied, dat noorden. Te druk, te weinig ontspannen. Ik vind de sfeer daar nog niks fijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mooie ervaring. Het is een vieze stinkede stad maar erg leuk om eens rond te lopen. We zijn ook in het bergdorp Chefchouan (oid) geweest met de frisse lucht en de betere sfeer aldaar was het een stuk beter toefen.
En hoe is jouw vakantie?
ze kregen van die open riolen schoon genoegquote:Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
Toch jammer dat dit soort plaatjes zo ongeveer uit het straatbeeld zijn verdwenen.
Breng eens een bezoek aan Brugge!quote:Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja ik weet het ga me voor mijn afstuderen eens verdiepen in van die gedempte grachten en de pogingen ze we weer open te maken.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze kregen van die open riolen schoon genoeg
Bij du_ke hebben ze dat nog steeds, dus daar doelt hij niet op. =Xquote:Op maandag 6 maart 2006 00:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze kregen van die open riolen schoon genoeg
Hé Alex, ook in de POL SC?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:03 schreef LXIV het volgende:
Voor wie de hele tekst van het Flugblatt eens wil lezen:
[afbeelding]
Sinds wanneer ben jij reactionair?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:08 schreef du_ke het volgende:
Ja ik weet het ga me voor mijn afstuderen eens verdiepen in van die gedempte grachten en de pogingen ze we weer open te maken.
De slowchats volg ik wel, maar post er maar weinig.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:09 schreef sigme het volgende:
Hé Alex, ook in de POL SC?
Van jou zou ik wel iets meer willen weten. Hoe ben jij op fok verzeild geraakt? Hoe oud ben je (ongeveer)? (Halverwege de 30, schat ik). Wat heb je voor opleiding, interesses?
Ik dacht er wel een centralisatie was...alleen niet die zoals we in dat Nederland kennen.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:54 schreef zakjapannertje het volgende:
het bijzondere van Duitsland alleen was dat van centralisatie nooit sprake is geweest in de 19e eeuw,
Tja mijn referentiekader is beperkt. Vergeleken met Tanger vond ik het topquote:Op maandag 6 maart 2006 00:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Chefchaouen, een redelijke stad trouwens, voor Marokaanse begrippen. Niet mijn favoriete gebied, dat noorden. Te druk, te weinig ontspannen. Ik vind de sfeer daar nog niks fijn.
Ook wel erg mooi zo te zienquote:
Daar hadden we eigenlijk geen problemen zeker op de terugweg pas laten zien en doorlopen.quote:Op de terugweg vanaf Tanger naar Tarifa gevaren. We hebben veel tijd besteed bij de douane, meer dan voorgaande jaren.
Nee m'n gezondheid ging prima gelukkigquote:De vakantie was goed verder, lekker weer, fijn land. Het scheelt wel dat Marokko minder arm is dan tien jaar geleden, toen ik er voor het eerst was, en dat ik ook behoorlijk meer geld te besteden heb dan toen.
Ik ben terug, inmiddels. M'n liefste werd de laatste dagen nog even ziek. Jij nog last gehad van je gesteldheid?
Wat bestudeer je nu dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De slowchats volg ik wel, maar post er maar weinig.
Hoe ik hier verzeild geraakt ben weet ik al niet meer. Wel dat ik er steeds vaker verzeild raak!. Mijn leeftijd heb je exact goed geraden! De laatste keer dat ik in de schoolbanken zat was op de KMA, al studeer ik nu ook nog. En voor wat mijn interesses betreft: alles waar ik hier zoal over post.
Nederlands en psychologie. Maar dat allebei meer voor de lol.quote:
Interessant.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:13 schreef zakjapannertje het volgende:
meer een parkeerplaats voor zijn Drakenstein denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |