doe maar, vind dat wel interessantquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:36 schreef Naamah het volgende:
Edit: hier stond verhaal over wat er was gebeurd enzo, maar ik heb het bij nader inzien toch maar weggehaald omdat het misschien niet zo handig is in een topic waar mensen komen die vliegangst hebbenIk zal er binnenkort wel een apart topic over openen, misschien..
Nu heb ik het gelezen wat je getypt hebt, maar vind het een vreemd verhaal. Dat de cabine bemanning huilt en in paniek is, is schandelijk en zou nooit moeten gebeuren. Er was immers geen enkele reden voor. Ook al zou het gebeuren wat jij beschreef, dan nog zou het vliegtuig prima doorvliegen, het zou niet neerstorten. Het zou echter wel een bijna unieke ervaring zijn, zo vaak gebeurt het niet. (volgens mij is het pas een keer eerder gebeurd). Veel waarschijnlijker is dat het gebarsten is, wat gezien de gelaagde opbouw van de ruit, op zich geen enkel probleem geeft, alleen dan ben je je veiligheidsmarge kwijt en is het inderdaad verstandig om terug te keren/zo snel mogelijk te landen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:36 schreef Naamah het volgende:
Edit: hier stond verhaal over wat er was gebeurd enzo, maar ik heb het bij nader inzien toch maar weggehaald omdat het misschien niet zo handig is in een topic waar mensen komen die vliegangst hebbenIk zal er binnenkort wel een apart topic over openen, misschien..
Helemaal vergeten een update te gevenquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:55 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag.
Ik ben geen steward ofzo en het fijne weet ik er ook niet van, maar ik denk dat het wel meevalt hoevaak ze mensen gerust moeten stellen. Als je vliegangst hebt en je vliegt voor het eerst, zorg je ervoor dat je samen met iemand gaat, lijkt me. Althans, dat zou ik wel doen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Lezen hier hier steward(essen) mee? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoevaak het voorkomt dat je angstige passagiers gerust moet stellen. Is het zo'n beetje een vast onderdeel van elke vlucht?
Als ik zie hoeveel mensen er zijn die vliegen niet relaxed vinden..
Maar hebben alleen mensen die voor de eerste keer vliegen dan last denk je? Mooi nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:25 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ik ben geen steward ofzo en het fijne weet ik er ook niet van, maar ik denk dat het wel meevalt hoevaak ze mensen gerust moeten stellen. Als je vliegangst hebt en je vliegt voor het eerst, zorg je ervoor dat je samen met iemand gaat, lijkt me. Althans, dat zou ik wel doen.
Het valt toch wel mee? Er zijn twee vliegangst topics van elk max 999 replies? Da's dus max 2000 mensen met vliegangst, op 44 miljoen passagiers vanaf Schiphol per jaar. Er zullen er vast meer zijn buiten dit topic om natuurlijk, maar vanuit persoonlijke ervaring heb ik het pas 3 keer meegemaakt dat iemand echt bang was om te vliegen...quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hebben alleen mensen die voor de eerste keer vliegen dan last denk je? Mooi nietIk heb al zovaak gevlogen maar zit nog steeds jankend in het vliegtuig. Ik geef het vantevoren altijd even aan, dan komen ze af en toe even bij je langs
Volgens stichting VALK heeft een 'whopping' derde van de Nederlandse bevolking er last van, maar ja, da's stichting VALK., die anti-vliegangst cursussen wil verkopen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het valt toch wel mee? Er zijn twee vliegangst topics van elk max 999 replies? Da's dus max 2000 mensen met vliegangst, op 44 miljoen passagiers vanaf Schiphol per jaar. Er zullen er vast meer zijn buiten dit topic om natuurlijk, maar vanuit persoonlijke ervaring heb ik het pas 3 keer meegemaakt dat iemand echt bang was om te vliegen...
Stichting VALK heeft geen winstoogmerk en probeert niet 'cursussen te verkopen'. Verder heeft niet een derde van de Nederlanders volgens VALK vliegangst. Uit mijn hoofd (het staat wel in hun boeken) beweest Stichting VALK dat een derde van de Nederlanders in meer of mindere mate last heeft van vliegangst. Dus dat betekent niet alleen de echte angstige mensen, maar ook mensen die gewoon nerveus zijn of vliegen vervelend vinden. Volgens mij was een derde van die een derde echt angstig.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Volgens stichting VALK heeft een 'whopping' derde van de Nederlandse bevolking er last van, maar ja, da's stichting VALK., die anti-vliegangst cursussen wil verkopen.
MaJo, zou je echt niet een vliegangst cursus overwegen? Ik ben eind mei nog naar Barcelona gevlogen en ik vond het weer een geweldige ervaring om zo ontspannen in een vliegtuig te zitten. Het is zo'n wereld van verschil met hoe het vroeger was. Vliegen zal nooit mijn grootste hobby worden, maar je leert tenminste met je angst omgaan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal vergeten een update te gevenVoordat ik het vliegtuig inging nog een flinke huilbui gehad, ik wilde eigenlijk echt niet. En toen echt het vliegtuig in, verschrikkelijk
Maar ik heb het wel gedaan. Opstijgen ging goed maar daarna werd ik wel weer angstig en barstte ik weer in huilen uit. Ben toen naar de stewards gelopen en die hebben me gerust gesteld
De rest van de vlucht mezelf afgeleid door te lezen en toen de daling ingezet werd was ik weer blij
Dus al met al is het best goed gegaan. Maar het is niet iets wat ik nu zomaar snel weer zal gaan doen...
Het is ook niet echt iets waarmee je te koop gaat lopenquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het valt toch wel mee? Er zijn twee vliegangst topics van elk max 999 replies? Da's dus max 2000 mensen met vliegangst, op 44 miljoen passagiers vanaf Schiphol per jaar. Er zullen er vast meer zijn buiten dit topic om natuurlijk, maar vanuit persoonlijke ervaring heb ik het pas 3 keer meegemaakt dat iemand echt bang was om te vliegen...
Daarentegen vraag ik me wel af in hoeverre die 33% er echt last van heeft. Mijn vriendin heeft ook last van vlagen van nervositeit, zweten en onrustigheid als ze moet vliegen, maar vliegangst wil ik het toch niet noemen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:36 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Het is ook niet echt iets waarmee je te koop gaat lopen. De meeste mensen vinden het nogal beschamend. De meest gehoorde reactie is ook "je hebt toch niks om je druk over te maken?" "Vliegen is hartstikke veilig" etc. Mensen die het niet hebben begrijpen het gewoon niet zo goed. Heel logisch natuurlijk, maar het schept niet veel ruimte om je vliegangst te delen met anderen.
Ach, het is wel gebeurd, en wat er in de cabine gebeurt, wil je ook weten voorin...quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
De meeste angstaanvallen worden toch door het cabinepersoneel afgevangen? Het moet al heel extreem zijn voor ze The_Stranger erbij halen
Ik zou die cursus heel graag doen maar als student is het niet te betalen voor mijquote:Op donderdag 12 juni 2008 16:33 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
MaJo, zou je echt niet een vliegangst cursus overwegen? Ik ben eind mei nog naar Barcelona gevlogen en ik vond het weer een geweldige ervaring om zo ontspannen in een vliegtuig te zitten. Het is zo'n wereld van verschil met hoe het vroeger was. Vliegen zal nooit mijn grootste hobby worden, maar je leert tenminste met je angst omgaan.
Ik ben ook student en ik heb het ook gedaan. Ik kon het ook niet betalen, maar je moet proberen daar mogelijkheden in te zoeken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 18:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zou die cursus heel graag doen maar als student is het niet te betalen voor mij
VALK noemt dat ook geen vliegangst. Voor zoiets hoef je ook niet behandeld te worden. Het gaat alleen om de extreme gevallen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Daarentegen vraag ik me wel af in hoeverre die 33% er echt last van heeft. Mijn vriendin heeft ook last van vlagen van nervositeit, zweten en onrustigheid als ze moet vliegen, maar vliegangst wil ik het toch niet noemen.
Dat is zeker waar ja. Die zullen niet zo snel in een vliegtuig zitten, niet naar hun familie vliegen, niet die droomreis maken, etc. Ze durven gewoon niet.quote:Plus het ging ook om hoe erg het in het vliegtuig zou zijn. Van diegenen in die 33% die echt last hebben van vliegangst zullen er een heleboel niet vliegen. Uiteindelijk denk ik dat er niet eens zo heel veel belanden in het vliegtuig.
Done, heel verhaal geworden, maar 't staat hier: Angst om te vliegen na 'noodlanding'quote:
Mijn ouders hebben mijn rijbewijs en collegegeld betaaldquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:43 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik ben ook student en ik heb het ook gedaan. Ik kon het ook niet betalen, maar je moet proberen daar mogelijkheden in te zoeken.
Je collegegeld of je rijbewijs is veel duurder. Ik heb zelf heel veel aan de training gehad. Het was het geld echt meer dan waard. Ik zie het echt als een investering in mijn toekomst. Net als een rijbewijs zeg maar.
Wat een vervelende ervaringquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:36 schreef Prego het volgende:
terug uit Amsterdam.. de heenreis is best goed gegaan, zoals gewoonlijk angstig van opstijgen tot het moment van landen. de terugreis was vreselijk, we lieten het meer van Genève links liggen en gingen landen. het hele vliegtuig begon alle kanten uit te schudden en we hadden luchtzakken, de eerste keer dat ik het zo hevig meemaakte en ik werd er helemaal akelig van. ik heb eens om me heen gekeken en ik lijt echt de enige te zijn die zich op zit te vreten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |