abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59314155
Edit: hier stond verhaal over wat er was gebeurd enzo, maar ik heb het bij nader inzien toch maar weggehaald omdat het misschien niet zo handig is in een topic waar mensen komen die vliegangst hebben Ik zal er binnenkort wel een apart topic over openen, misschien..

[ Bericht 82% gewijzigd door Naamah op 11-06-2008 22:22:31 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:12:38 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_59323872
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:36 schreef Naamah het volgende:
Edit: hier stond verhaal over wat er was gebeurd enzo, maar ik heb het bij nader inzien toch maar weggehaald omdat het misschien niet zo handig is in een topic waar mensen komen die vliegangst hebben Ik zal er binnenkort wel een apart topic over openen, misschien..

doe maar, vind dat wel interessant
pi_59323913
Doe het morgen, ok? Wilde net gaan slapen Maar waar hoort zoiets dan? Ook TRV? PTA? R&P?
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:16:43 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_59323956
Doe je het onder TRV, mogen de modjes bepalen wat ze ermee doen
pi_59326054
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:36 schreef Naamah het volgende:
Nu heb ik het gelezen wat je getypt hebt, maar vind het een vreemd verhaal. Dat de cabine bemanning huilt en in paniek is, is schandelijk en zou nooit moeten gebeuren. Er was immers geen enkele reden voor. Ook al zou het gebeuren wat jij beschreef, dan nog zou het vliegtuig prima doorvliegen, het zou niet neerstorten. Het zou echter wel een bijna unieke ervaring zijn, zo vaak gebeurt het niet. (volgens mij is het pas een keer eerder gebeurd). Veel waarschijnlijker is dat het gebarsten is, wat gezien de gelaagde opbouw van de ruit, op zich geen enkel probleem geeft, alleen dan ben je je veiligheidsmarge kwijt en is het inderdaad verstandig om terug te keren/zo snel mogelijk te landen.
Al met al is het dus zeer schandelijk hoe de cabine bemanning heeft gereageerd. Ook al was het ernstigste gebeurt, dan nog hebben zij de taak om voor de veiligheid van de passagiers te zorgen en blijkbaar aan jouw indruk en reactie te lezen, hebben ze dat niet gedaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 13:15:36 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_59333240
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:55 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag.
Helemaal vergeten een update te geven Voordat ik het vliegtuig inging nog een flinke huilbui gehad, ik wilde eigenlijk echt niet. En toen echt het vliegtuig in, verschrikkelijk Maar ik heb het wel gedaan. Opstijgen ging goed maar daarna werd ik wel weer angstig en barstte ik weer in huilen uit. Ben toen naar de stewards gelopen en die hebben me gerust gesteld De rest van de vlucht mezelf afgeleid door te lezen en toen de daling ingezet werd was ik weer blij Dus al met al is het best goed gegaan. Maar het is niet iets wat ik nu zomaar snel weer zal gaan doen...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_59336334
Lezen hier hier steward(essen) mee? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoevaak het voorkomt dat je angstige passagiers gerust moet stellen. Is het zo'n beetje een vast onderdeel van elke vlucht?

Als ik zie hoeveel mensen er zijn die vliegen niet relaxed vinden..
pi_59337170
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Lezen hier hier steward(essen) mee? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoevaak het voorkomt dat je angstige passagiers gerust moet stellen. Is het zo'n beetje een vast onderdeel van elke vlucht?

Als ik zie hoeveel mensen er zijn die vliegen niet relaxed vinden..
Ik ben geen steward ofzo en het fijne weet ik er ook niet van, maar ik denk dat het wel meevalt hoevaak ze mensen gerust moeten stellen. Als je vliegangst hebt en je vliegt voor het eerst, zorg je ervoor dat je samen met iemand gaat, lijkt me. Althans, dat zou ik wel doen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 15:28:49 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_59337251
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:25 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ik ben geen steward ofzo en het fijne weet ik er ook niet van, maar ik denk dat het wel meevalt hoevaak ze mensen gerust moeten stellen. Als je vliegangst hebt en je vliegt voor het eerst, zorg je ervoor dat je samen met iemand gaat, lijkt me. Althans, dat zou ik wel doen.
Maar hebben alleen mensen die voor de eerste keer vliegen dan last denk je? Mooi niet Ik heb al zovaak gevlogen maar zit nog steeds jankend in het vliegtuig. Ik geef het vantevoren altijd even aan, dan komen ze af en toe even bij je langs
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_59337579
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar hebben alleen mensen die voor de eerste keer vliegen dan last denk je? Mooi niet Ik heb al zovaak gevlogen maar zit nog steeds jankend in het vliegtuig. Ik geef het vantevoren altijd even aan, dan komen ze af en toe even bij je langs
Het valt toch wel mee? Er zijn twee vliegangst topics van elk max 999 replies? Da's dus max 2000 mensen met vliegangst, op 44 miljoen passagiers vanaf Schiphol per jaar. Er zullen er vast meer zijn buiten dit topic om natuurlijk, maar vanuit persoonlijke ervaring heb ik het pas 3 keer meegemaakt dat iemand echt bang was om te vliegen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_59337810
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het valt toch wel mee? Er zijn twee vliegangst topics van elk max 999 replies? Da's dus max 2000 mensen met vliegangst, op 44 miljoen passagiers vanaf Schiphol per jaar. Er zullen er vast meer zijn buiten dit topic om natuurlijk, maar vanuit persoonlijke ervaring heb ik het pas 3 keer meegemaakt dat iemand echt bang was om te vliegen...
Volgens stichting VALK heeft een 'whopping' derde van de Nederlandse bevolking er last van, maar ja, da's stichting VALK., die anti-vliegangst cursussen wil verkopen.

De meeste angstaanvallen worden toch door het cabinepersoneel afgevangen? Het moet al heel extreem zijn voor ze The_Stranger erbij halen
pi_59339029
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Volgens stichting VALK heeft een 'whopping' derde van de Nederlandse bevolking er last van, maar ja, da's stichting VALK., die anti-vliegangst cursussen wil verkopen.
Stichting VALK heeft geen winstoogmerk en probeert niet 'cursussen te verkopen'. Verder heeft niet een derde van de Nederlanders volgens VALK vliegangst. Uit mijn hoofd (het staat wel in hun boeken) beweest Stichting VALK dat een derde van de Nederlanders in meer of mindere mate last heeft van vliegangst. Dus dat betekent niet alleen de echte angstige mensen, maar ook mensen die gewoon nerveus zijn of vliegen vervelend vinden. Volgens mij was een derde van die een derde echt angstig.
pi_59339109
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Helemaal vergeten een update te geven Voordat ik het vliegtuig inging nog een flinke huilbui gehad, ik wilde eigenlijk echt niet. En toen echt het vliegtuig in, verschrikkelijk Maar ik heb het wel gedaan. Opstijgen ging goed maar daarna werd ik wel weer angstig en barstte ik weer in huilen uit. Ben toen naar de stewards gelopen en die hebben me gerust gesteld De rest van de vlucht mezelf afgeleid door te lezen en toen de daling ingezet werd was ik weer blij Dus al met al is het best goed gegaan. Maar het is niet iets wat ik nu zomaar snel weer zal gaan doen...
MaJo, zou je echt niet een vliegangst cursus overwegen? Ik ben eind mei nog naar Barcelona gevlogen en ik vond het weer een geweldige ervaring om zo ontspannen in een vliegtuig te zitten. Het is zo'n wereld van verschil met hoe het vroeger was. Vliegen zal nooit mijn grootste hobby worden, maar je leert tenminste met je angst omgaan.
pi_59339186
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het is ook niet echt iets waarmee je te koop gaat lopen . De meeste mensen vinden het nogal beschamend. De meest gehoorde reactie is ook "je hebt toch niks om je druk over te maken?" "Vliegen is hartstikke veilig" etc. Mensen die het niet hebben begrijpen het gewoon niet zo goed. Heel logisch natuurlijk, maar het schept niet veel ruimte om je vliegangst te delen met anderen.
pi_59340657
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:36 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Het is ook niet echt iets waarmee je te koop gaat lopen . De meeste mensen vinden het nogal beschamend. De meest gehoorde reactie is ook "je hebt toch niks om je druk over te maken?" "Vliegen is hartstikke veilig" etc. Mensen die het niet hebben begrijpen het gewoon niet zo goed. Heel logisch natuurlijk, maar het schept niet veel ruimte om je vliegangst te delen met anderen.
Daarentegen vraag ik me wel af in hoeverre die 33% er echt last van heeft. Mijn vriendin heeft ook last van vlagen van nervositeit, zweten en onrustigheid als ze moet vliegen, maar vliegangst wil ik het toch niet noemen.

Plus het ging ook om hoe erg het in het vliegtuig zou zijn. Van diegenen in die 33% die echt last hebben van vliegangst zullen er een heleboel niet vliegen. Uiteindelijk denk ik dat er niet eens zo heel veel belanden in het vliegtuig.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]
De meeste angstaanvallen worden toch door het cabinepersoneel afgevangen? Het moet al heel extreem zijn voor ze The_Stranger erbij halen
Ach, het is wel gebeurd, en wat er in de cabine gebeurt, wil je ook weten voorin...
C. Sagan
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 18:19:17 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_59341396
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:33 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

MaJo, zou je echt niet een vliegangst cursus overwegen? Ik ben eind mei nog naar Barcelona gevlogen en ik vond het weer een geweldige ervaring om zo ontspannen in een vliegtuig te zitten. Het is zo'n wereld van verschil met hoe het vroeger was. Vliegen zal nooit mijn grootste hobby worden, maar je leert tenminste met je angst omgaan.
Ik zou die cursus heel graag doen maar als student is het niet te betalen voor mij
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:23:06 #142
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59341471
Heela, een vliegangsttopic!
Zelf ook last van. Niet dat ik bang ben dat het vliegtuig in drie stukken breekt ofzo, maar meer dat je echt opgesloten zit. En dan ook nog opgepropt als in een Aziatisch treinstel
Meer claustrofie dus. Vaak tig uur in een vliegtuig gezeten met heftige hyperventilatie en dan helemaal kapot zijn bij aankomst

Het vliegen zelf vind ik eigenlijk dan wel weer leuk op zich. Beetje naar buiten kijken, landen met noodweer, luchtzakken, blikseminslag... !

-EDIT- Oh, en wat doe ik er tegen? Eigenlijk niet zo heel erg veel.
Eén keertje aan de Diazepam gegaan en toen had ik nauwelijks meer gevoel in m'n benen en moest ik met een rolstoel uit het vliegtuig worden gereden
Ook een keer was ik zo zenuwachtig dat ik op het vliegveld een paar Vodkaatjes nam 'to take the edge of'. Niet echt een aanrader, want door die luchtdruk (ofzo) was ik zo zat als een aap op 10km hoogte
Nu gewoon proberen om ergens anders te zijn met m'n hoofd. Beetje muziek luisteren, boekje lezen, alle opgeslagen SMSjes lezen, tig keer alles in m'n tas nachecken en bekijken, kladblokje mee om gewoon wat op te schrijven. Puur en alleen om minder te denken dat ik opgesloten zit met geen enkele mogelijkheid op 'bevrijding'

[ Bericht 40% gewijzigd door -skippybal- op 12-06-2008 18:44:54 ]
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_59345540
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zou die cursus heel graag doen maar als student is het niet te betalen voor mij
Ik ben ook student en ik heb het ook gedaan. Ik kon het ook niet betalen, maar je moet proberen daar mogelijkheden in te zoeken.

Je collegegeld of je rijbewijs is veel duurder. Ik heb zelf heel veel aan de training gehad. Het was het geld echt meer dan waard. Ik zie het echt als een investering in mijn toekomst. Net als een rijbewijs zeg maar.
pi_59345671
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:45 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daarentegen vraag ik me wel af in hoeverre die 33% er echt last van heeft. Mijn vriendin heeft ook last van vlagen van nervositeit, zweten en onrustigheid als ze moet vliegen, maar vliegangst wil ik het toch niet noemen.
VALK noemt dat ook geen vliegangst. Voor zoiets hoef je ook niet behandeld te worden. Het gaat alleen om de extreme gevallen.
quote:
Plus het ging ook om hoe erg het in het vliegtuig zou zijn. Van diegenen in die 33% die echt last hebben van vliegangst zullen er een heleboel niet vliegen. Uiteindelijk denk ik dat er niet eens zo heel veel belanden in het vliegtuig.
Dat is zeker waar ja. Die zullen niet zo snel in een vliegtuig zitten, niet naar hun familie vliegen, niet die droomreis maken, etc. Ze durven gewoon niet.
pi_59351176
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 00:12 schreef Blik het volgende:

[..]

doe maar, vind dat wel interessant
Done, heel verhaal geworden, maar 't staat hier: Angst om te vliegen na 'noodlanding'

The_Stranger, ik heb je post daarnaar gekopieerd en er daar op gereageerd, ok?
  Moderator vrijdag 13 juni 2008 @ 10:51:39 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_59358126
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:43 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik ben ook student en ik heb het ook gedaan. Ik kon het ook niet betalen, maar je moet proberen daar mogelijkheden in te zoeken.

Je collegegeld of je rijbewijs is veel duurder. Ik heb zelf heel veel aan de training gehad. Het was het geld echt meer dan waard. Ik zie het echt als een investering in mijn toekomst. Net als een rijbewijs zeg maar.
Mijn ouders hebben mijn rijbewijs en collegegeld betaald Maar ik zie het zeker als een investering en wil het ook graag doen, alleen op het moment kan ik gewoon niet ergens 700 euro vandaan halen. Wel hoorde ik dat sommige verzekeringsmaatschappijen het vergoeden. Toen ik dat een paar maanden geleden ging checken kwam ik erachter dat ik een enorme schuld had en is mijn aanvullende verzekering gestopt. Nu heb ik alles afbetaald dus ik moet het maar weer eens laten veranderen en checken wat de opties zijn
pi_59601941
* Prego heeft het helemaal niet op vliegen...

Minstens één keer per jaar vlieg in binnen de EU, de hele reis ben ik angstig, zweet ik als een varken en zet ik me schrap (net alsof dat iets uithaalt ) Het opstijgen en vliegen zelf vind ik vreselijk, bochten maken, eventuele turbelentie.. brrrrr.
Heel gek maar wanneer we gaan landen verdwijnt mijn angst volledig en word ik rustig, als we dan vallen, vallen we niet van al te hoog

Ik ben eind 2006 naar Mauritius geweest, 11 uur lang in een vliegtuig gezeten, na een paar uur verdwijnt de angst voor een groot deel, de vliegtuigen zijn stukken groter en ze lijken me wat stabieler.

04/07 weer met het vliegtuig naar Amsterdam, ik zie erzo ontzettend tegenop
pi_60004662
terug uit Amsterdam.. de heenreis is best goed gegaan, zoals gewoonlijk angstig van opstijgen tot het moment van landen. de terugreis was vreselijk, we lieten het meer van Genève links liggen en gingen landen. het hele vliegtuig begon alle kanten uit te schudden en we hadden luchtzakken, de eerste keer dat ik het zo hevig meemaakte en ik werd er helemaal akelig van. ik heb eens om me heen gekeken en ik lijt echt de enige te zijn die zich op zit te vreten..
pi_60005454
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:36 schreef Prego het volgende:
terug uit Amsterdam.. de heenreis is best goed gegaan, zoals gewoonlijk angstig van opstijgen tot het moment van landen. de terugreis was vreselijk, we lieten het meer van Genève links liggen en gingen landen. het hele vliegtuig begon alle kanten uit te schudden en we hadden luchtzakken, de eerste keer dat ik het zo hevig meemaakte en ik werd er helemaal akelig van. ik heb eens om me heen gekeken en ik lijt echt de enige te zijn die zich op zit te vreten..
Wat een vervelende ervaring . Je durft toch wel weer eens te vliegen?

Misschien niet zo leuk om te horen, maar er bestaat niet zoiets als een 'luchtzak'. Zo voelt het natuurlijk wel als je in het vliegtuig zit, maar in de atmosfeer is gelukkig overal lucht. Er is op de hoogtes dat een vliegtuig vliegt nooit ergens géén lucht. De luchtzak geeft waarschijnlijk het gevoel aan dat je op en neer ging met het vliegtuig. Dat kan vervelend zijn, maar is op geen enkele manier gevaarlijk. Die bewegingen zijn juist natuurlijk voor een vliegtuig. Net als een vis die door de zee zwemt: die gaat ook niet strak rechtaan van A naar B, maar zwemt mee op de stromingen waardoor het soms uitwijkt naar links, recht, boven of beneden.
pi_60007429
Ja het kan wel eens schelen om je te verdiepen in hoe lift werkt en hoe het komt dat een vliegtuig vliegt. Dan besef je je dat het wel heel moeilijk is om zo'n ding te laten crashen. En bedenk je altijd maar, de piloten willen zelf liever ook niet dood dus die zitten heus wel op te letten.

Toen ik nog nooit had gevlogen was ik er ook wel angstig voor. Nu is mijn vriend piloot en werk ik zelf in de luchtvaart, dan ontkom je er niet meer aan en hoe vaker je het doet, hoe 'natuurlijker' het voelt. Nu ben ik zelfs bezig om zelf m'n brevet te halen.

VALK werkt goed, maar niet voor iedereen. Ik heb vernomen dat sommige mensen gewoon te luchtziek zijn om te kunnen ontspannen.
Springfield's looking pretty dusty today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')