abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59351131
Reden van dit topic is dat ik in het vliegangst-topic had gepost, omdat ik het niet erg zie zitten om komende zomer weer te vliegen na een minder prettige ervaring in het vliegtuig twee jaar geleden. Er werd gevraagd wat er dan gebeurd was, dat heb ik daar gepost, maar bedacht me bij nader inzien dat het niet echt een lekker verhaal was voor een vliegangst-topic, dus ik heb het daar weer weggehaald en zet het nu hier neer omdat er wel mensen waren die het wilden weten/er op wilden reageren.

Wat er dus gebeurd is is dat ik een vlucht ging maken met luchtvaartmaatschappij Hellas naar Heraklion. Nu ben ik nooit echt een fan van vliegen geweest, maar goed, allemaal prima. Na een tijdje in de lucht te zijn kreeg ik al een beetje het gevoel dat er iets niet klopte omdat we niet écht hoog gingen. We waren wel hoog, maar niet zo superhoog dat je op de grond alleen nog maar vaag land van water kan onderscheiden enzo. Maar naja, dat kan.. d'r zijn vast ook wegen door de lucht die niet zo hoog zijn

Maar na een tijdje begon de bemanning wat gestresst rond te lopen, de riem-om lampjes gingen maar niet uit en de bemanning begon steeds paniekeriger te doen, rondlopen, met elkaar praten, allemaal best vaag. Iedereen had wel in de gaten dat er iets was en passagiers vroegen dat ook aan de crew, maar geloof niet dat er echt antwoord kwam. De sfeer was echt heel vaag. Toen maakten we ineens echt een bocht van 180 graden waardoor iedereen zoiets had van wtf we gaan terug?!?!

Toen begon de purser (tenminste.. neem aan dat ze dat was) eindelijk via de microfoon tegen de passagiers te praten. Wij dachten dat we nu eindelijk een verklaring zouden krijgen en te horen zouden krijgen wat er aan de hand was. Maar nee, ze was zwaar over de zeik en half aan het huilen. Iedereen zat echt van what the hell's going on Nadat ze een paar keer paniekerig had geroepen dat we allemaal moesten blijven en "fasten your seatbelts tightly" had geroepen (ja, echt met zo'n hele erge nadruk op dat laatste woord...) zei ze uiteindelijk dat we ergens gingen landen op een vliegveld in de buurt. Daarna riep ze nog een paar keer d'r tightly-ding (en daarna nog een stuk of twintig keer op diverse andere momenten in het verhaal hiervoor of hierna ). De passagiers waren aan de ene kant natuurlijk best wel over de zeik (ik heb zelf echt een aantal keer gedacht dat we gingen neerstorten ofzo...), de rest van de bemanning liep ook nog steeds lekker paniekerig en gestresst te doen, maar aan de andere kant was de sfeer ook wel een beetje lacherig omdat niemand wist wat er nou aan de hand was en omdat die stewardess zich zó belachelijk gedroeg.

Naja, toen na eventjes begonnen de piloten tegen ons te praten en die waren echt super Waren beide Duits en gewoon lekker rustig en relaxed, zo'n stem waar je meteen vertrouwen in hebt zegmaar. Hij vertelde dat we terug zouden gaan landen op Frankfurt omdat er een technisch mankement was aan de voorruit. Toen was het voor iedereen wel weer zo'n beetje oké, omdat hij gewoon echt superrelaxed klonk en iedereen baalde vooral dat we ergens gingen landen en het allemaal langer zou duren.
Daarna begon dat wijf wel weer te gillen dat we allemaal moesten blijven zitten en natuurlijk "fasten your seatbelts tightly". De bemanning bleef ondertussen gewoon lekker doorgaan met stressen en panieken enzovoort, heel fijn maar niet heus want daardoor kreeg iedereen toch weer het idee dat er meer aan de hand was dan de piloot had gezegd.

Uiteindelijk zijn we gewoon veilig en normaal geland op Frankfurt, al stonden er wel brandweerauto's enzo ons op te wachten Achteraf hoorden we dat in de lucht de voorruit op het punt stond om er uit te vallen en die moest er opnieuw ingeplakt worden ofzo (?) en we hebben iets van 20 uur moeten wachten tot de lijm droog was :') Voor hoe dat verliep: kijk een willekeurig vliegveldprogramma op tv.

Wat minder relaxed is is dat ik ooit zo'n aircrash programma heb gekeken dat hierover ging, weet niet meer op welke zender en welk programma, maar daarin is om de een of andere reden de voorruit uit het vliegtuig en wat er dan gebeurt is niet echt relaxed.. Een van de piloten wordt als het ware uit het raam gesleurd zegmaar.. Érg fijn om dat in je achterhoofd te hebben dan.. Weet ook niet meer hoe die aflevering afloopt of wat er precies gebeurt, als iemand het nog weet, zit er al een tijdje m'n hersens over te kraken, dus hoor het graag!

Naja, achteraf begrepen we eigenlijk pas echt dat er toch echt iets niet helemaal goed ging daar in de lucht. Allemaal mensen, personeel van het vliegveld enzo, als die hoorden dat we uit 'THE Hellas-plane" kwamen zeiden ze allemaal dingen als; 'wooooo, jullie hebben echt geluk gehad' en 'echt geluk dat het zo goed is afgelopen enzo' terwijl wij zoiets hadden van 'huh, wat is precies gebeurd dan'

Naja, dat is dus wat er gebeurd is en nu heb ik niet zo heeeeel veel zin meer om te gaan vliegen deze zomer.. Dus als iemand daar tips voor weet dan hoor ik het graag, maar tips krijgen is niet echt het doel van dit topic, er is toch niet iets dat het zomaar in een keer oplost. Ik weet wel dat de risico's met vliegen gewoon heel klein zijn en ik ben ook echt niet bang om neer te storten ofzo, maar ben gewoon bang dat ik ontzettend ga panieken als ik het vliegtuig inga.. Maargoed, we zullen zien.

Op mijn post uit het vliegangst-topic die ik later ge-edit heb gaf The_Stranger de volgende reactie. Dit was dus een reactie op een post die bovenstaande in een paar zinnen beschreef, dus niet op deze post.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu heb ik het gelezen wat je getypt hebt, maar vind het een vreemd verhaal. Dat de cabine bemanning huilt en in paniek is, is schandelijk en zou nooit moeten gebeuren. Er was immers geen enkele reden voor. Ook al zou het gebeuren wat jij beschreef, dan nog zou het vliegtuig prima doorvliegen, het zou niet neerstorten. Het zou echter wel een bijna unieke ervaring zijn, zo vaak gebeurt het niet. (volgens mij is het pas een keer eerder gebeurd). Veel waarschijnlijker is dat het gebarsten is, wat gezien de gelaagde opbouw van de ruit, op zich geen enkel probleem geeft, alleen dan ben je je veiligheidsmarge kwijt en is het inderdaad verstandig om terug te keren/zo snel mogelijk te landen.
Al met al is het dus zeer schandelijk hoe de cabine bemanning heeft gereageerd. Ook al was het ernstigste gebeurt, dan nog hebben zij de taak om voor de veiligheid van de passagiers te zorgen en blijkbaar aan jouw indruk en reactie te lezen, hebben ze dat niet gedaan...
The_Stranger: Bedoel je 'een vreemd verhaal' als in 'ik geloof er geen snars van', want het is namelijk echt zo gegaan, al weet ik sommige dingen niet meer precies, er is geen woord aan overdreven, eerder het tegenovergestelde.
Of bedoel je het als in 'het is vreemd dat zoiets is gebeurd'? Dát ben ik helemaal met je eens. Ik snap echt niet waarom dat mens zo over de zeik was (dat fasten your seatbelts TIGHTLY, ik hoor het nóg) en of het nou echt nodig was of zwaar overdreven, zo had ze in ieder geval niet moeten en niet mogen doen.
Ik snap ook niet waarom ze haar juist lieten praten tegen ons.. Oke, ze zal wel purser geweest zijn, maar als je zo over de zeik bent dan laat je dat toch iemand doen die wél rustig kan blijven?! Al liepen ze allemaal lekker te panieken trouwens...
Overigens wel hulde aan de piloten die tenminste wel wisten hoe je tegen je passagiers praat Ook toen we de volgende dag verder vlogen hielden ze echt rekening er mee dat er veel mensen geweest zullen zijn die écht niet meer lekker in dat vliegtuig zaten: heel vaak even tussendoor praten, wat over zichzelf vertellen enzo. En zelfs op de terugvlucht een week later (ondertussen hadden zij natuurlijk alweer heel wat vluchten gedaan, lijkt me..) hielden ze er rekening mee dat het grootste deel van de passagiers die eerste vlucht ook mee had gemaakt en gingen ze echt voor elk beetje turbulentie enzo waarschuwen dat er turbulentie aankwam en dat dat normaal was enzo, superlief gewoon
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59351289
Ah men, ik heb ook die aflevering gezien van die piloot die eruit 'gezogen' wordt.. Ik kan me herinneren dat ie zich nog vast kon houden...maar of het goed afliep weet ik niet meer.

Belachelijk dat die stewardess ZO aanstellerig doet, ik dacht dat ze mensen wel wat op stressbestendigheid selecteren voordat ze die aannemen.

Over je vliegangst kan ik alleen maar zeggen: Je woont in WestEuropa, daar is de kans toch echt wel heeeeeeeeeel klein dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt met je vliegtuig. Technische controles zijn heel uitgebreid enzo. Als je nou in Afrika lokaal zou vliegen zou het een ander verhaal zijn Ik zou me dus niet zo drukmaken en een paar keer diep ademhalen als je in t vliegtuig zit
(:
  Donald Duck held donderdag 12 juni 2008 @ 23:39:44 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_59351571
Dat wat je bedoelt was British Airways Flight 5390
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_5390
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:41:37 #4
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59351634
Toch imposant verhaal
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59351672
Ja he, en dan heeft die andere piloot die ene nog zo aan zijn been vast! Ik geloof dat ie dat wel volhoudt, maar dat als ze 'm weer binnen kunnen halen dat ie dan bevroren is ofzo. Weet jij nog welk programma dat was?
Edit: het was Mayday, staat in dat wiki-artikel. De piloot heeft het wel overleefd, hij was inderdaad wel een beetje bevroren (en in shock en wat gebroken ledematen) maar hij had niks ernstigs.

Over die stressbestendigheid lijkt me ook.. Het was wel een een crappy maatschappij, maar dan nog.

Het stomme is dus dat ik me niet echt druk maak over technische mankementen, ik weet niet echt waar ik bang voor ben en of ik uberhaupt wel ergens bang voor ben. Ben meer bang dat als ik het vliegtuig inga ik ga panieken/flippen zonder dat daar een rede voor is (en dan zowel geen rede in het echt als geen rede in m'n hoofd daarvoor, zegmaar ).

[ Bericht 11% gewijzigd door Naamah op 13-06-2008 00:01:09 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59351736
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat wat je bedoelt was British Airways Flight 5390
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_5390
He thanks! Interessant!! Wat zou er uberhaupt gebeuren als je beide piloten uit het vliegtuig gezogen worden? Kunnen ze dan ergens aan de grond de besturing overnemen en 'm aan de grond zetten? Of met automatische piloot?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59352135
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:44 schreef Naamah het volgende:

[..]

He thanks! Interessant!! Wat zou er uberhaupt gebeuren als je beide piloten uit het vliegtuig gezogen worden? Kunnen ze dan ergens aan de grond de besturing overnemen en 'm aan de grond zetten? Of met automatische piloot?
Nee, in dat geval ben je fucked

Of er moet al toevallig iemand van de passagiers een piloot zijn met bevoegheid om dat type vliegtuig te vliegen.

Maar de gedachte alleen al dat beide piloten (of überhaupt één) piloot uit een vliegtuig wordt gezogen is ronduit belachelijk. Het is, zoals je zelf ook al weet, nog maar één keer gebeurd in de gehele geschiedenis van de burgerluchtvaart. En als je bedenkt dat er inmiddels miljarden, zo niet biljoenen vluchten hebben plaatsgevonden, dan is het, ondanks dat ene incident, nog steeds belachelijk te noemen.


Edit: Bij gebrek aan piloten zou theoretisch iemand die de radio kan bedienen contact kunnen opnemen met de verkeersleiding, die die persoon kunnen uitleggen welke instellingen je in de computer moet doen om het vliegtuig automatisch te laten landen. Het is mogelijk, maar alleen met nieuwe vliegtuigen en op bepaalde vliegvelden.

[ Bericht 19% gewijzigd door MaxMark op 13-06-2008 00:08:50 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:06:50 #8
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59352234
Maar dan toch. Áls het gebeurd.

Vliegen is veilig maar er gebeuren nou eenmaal ongelukken.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59352240
Dankje.. Nog meer redenen voor mij om nooit te gaan vliegen.. Vooruit die op barsten staat.. brrr
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_59352359
Ja he, je leest zelf dit topic! En naja.. het komt niet vaak voor dus

En toch vind ik het raar dat als er iets met beide piloten gebeurt je dus gewoon fucked bent.. Krijgt de cabin crew dat niet bij hun noodgevallen-lessen? Een soort van what-to-do als beide piloten dood neervallen?
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Nee, in dat geval ben je fucked

Of er moet al toevallig iemand van de passagiers een piloot zijn met bevoegheid om dat type vliegtuig te vliegen.
Ehm.. ik denk dat op zo'n moment een bevoegdheid niet zo heul veel meer uitmaakt Gaat er meer om dan dat iemand het kan, bevoegdheid of niet.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:13:53 #11
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59352380
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:12 schreef Naamah het volgende:


Ehm.. ik denk dat op zo'n moment een bevoegdheid niet zo heul veel meer uitmaakt Gaat er meer om dan dat iemand het kan, bevoegdheid of niet.
Met dit kabinet?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59352557
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:12 schreef Naamah het volgende:
Ja he, je leest zelf dit topic! En naja.. het komt niet vaak voor dus

En toch vind ik het raar dat als er iets met beide piloten gebeurt je dus gewoon fucked bent.. Krijgt de cabin crew dat niet bij hun noodgevallen-lessen? Een soort van what-to-do als beide piloten dood neervallen?
[..]

Ehm.. ik denk dat op zo'n moment een bevoegdheid niet zo heul veel meer uitmaakt Gaat er meer om dan dat iemand het kan, bevoegdheid of niet.
Ja, slechte woordkeuze van me. Ik bedoelde dus dat over het algemeen de mensen die ervoor bevoegd zijn, het ook kunnen
pi_59352563
Air Crash investigation word volgens mij regelmatig snachts uitgezonden op National Geographic. Daar heb ik die uitzending over Flight 5390 ook langs zien komen. Daar ging het trouwens allemaal fout doordat een monteur er verkeerde bouten in had gedraaid. Bij een barst zou het vervelend zijn, maar verder geen gevaarlijke situatie opleveren. Het personeel in jouw vlucht gedroeg zich trouwens ontzettend onprofessioneel.

Geen idee hoe je van die vliegangst af zou kunnen komen. Ik denk dat je gewoon deze zomer het vliegtuig in moet stappen. Op die manier zal je snel inzien dat het heel veilig is allemaal. Je hebt je gek laten maken door het gedrag van het vluchtpersoneel en door de reacties van de mensen die hoorden dat je in die ene vlucht zat. Waarschijnlijk waren het allemaal reacties van mensen die niet wisten wat er nu eigenlijk aan de hand was. De piloten, die toch heel dicht op het probleem zitten, waren rustig en professioneel. Daar had je tenminste wat aan.

Als je er teveel over na gaat denken en vliegen gaat ontwijken zal het alleen maar erger worden. Op dit moment klinkt het alsof je het vervelend vind door een slechte ervaring. Heel logisch dat je dan niet staat te springen voor de volgende vlucht.

Air Crash Investigation op National Geographic dus... Als ik er naar kijk valt het me steeds weer op dat er ontzettend veel veiligheidsfuncties zijn ingebouwd. Dat stelt mij dus gerust. Het gaat pas fout bij een samenloop van veel omstandigheden. Toch zou kijken naar dit programma voor jou ook averechts kunnen werken, omdat je juist ziet dat het ook fout kan gaan. Je zal zelf wel kunnen bedenken of dit een steun kan zijn of juist niet.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:27:46 #14
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_59352689
Goede reclames altijd in zo'n topic.
quote:
Gunstig vliegen
Gunstig vliegen met SkyEurope Online boeken en sparen!
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_59352787
Als de voorruit uit het vliegtuig vliegt, heb je opeens een onderdruk. De piloot kan er enkel uit gezogen worden omdat hij niet vast zat. Als ze al weten dat er wat mis is met de ruit, zullen ze hun seatbelts wel om hebben (tightly ) De reactie van de stewardess is zwaar overdreven, je kan een vliegtuig perfect landen met een gebarsten voorruit, en het is in principe ook best te doen met een voorruit die eruit ligt, enkel moet je dan wel direct omlaag en zwaar langzaam gaan vliegen, en dus het eerste het beste vliegveld moet pakken waar je kan landen. Erg onprofessioneel van die stewardess.

De brandweerwagens zijn standaard bij een noodlanding, just in case. Dat er brandweerwagens staan, betekent dus niet dat ze een zware brand of ontploffend vliegtuig verwacht hadden.

Kortom, er was eigenlijk niets om je zorgen over te maken. En dat is er volgende keer ook niet Je hoeft echt niet banger te zijn in een vliegtuig dan ergens anders. Thuis kan je evengoed van de trap vallen. Succes met vliegen!
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:44 schreef Naamah het volgende:
Kunnen ze dan ergens aan de grond de besturing overnemen en 'm aan de grond zetten? Of met automatische piloot?
Automatische piloot is een apparaat dat zorgt dat het vliegtuigsdezelfde koers aanhoudt (hoogte en richting). Als dit ding een vliegtuig kon landen, zaten er geen piloten in, of misschien maximaal 1voor het geval dat het apparaat zou uitvallen. Vanaf de grond besturen kan ook niet. Als de piloten er beide geweest zijn heb je een enorm probleem. Daarom heb je er net twee, voor dat hele zeldzame geval dat de eerste opeens doodvalt. Als het toch zou gebeuren, haal je wellicht een passagier die wat van vliegen weet, en die alles haarfijn uitgelegd krijgt via de radio en die dan het vliegtuig moet zien te landen.
pi_59352979
Ik zou een keer een goedkoop vluchtje boeken naar london als ik jou was, zit je maar 1 uur in t vliegtuig, dus t is zo voorbij
(:
pi_59353112
Indrukwekkend verhaal wel.

Ontzettend vreemd ook hoe het cabinepersoneel op de situatie reageert. Zij horen juist de rust te bewaren; op de manier zoals het in de OP beschreven staat, lijkt het net alsof het vliegtuig zou crashen. Te zot voor woorden dat ze zo'n heisa maken om iets 'lulligs'. Niet dat een kapotte voorruit iets is om te bagatelliseren, maar ze horen er ook geen enorme ramp van te maken...

Ik heb verder overigens niet echt 'tips' of iets dergelijks aan dit topic toe te voegen, op afstand kun je iemand immers moeilijk van een bepaalde angst af helpen, maar wilde toch even gereageerd hebben. Uiteindelijk zullen tips er toch op neerkomen dat je jezelf niet gek moet maken, maar uit je posts in dit topic bleek dat je je daar zelf ook al goed bewust van bent.

Edit: Denk trouwens dat het sowieso wel een goed teken is dat je deze zomer gewoon weer het vliegtuig instapt. Een beetje angst zul je misschien altijd wel houden, maar dat hebben enorm veel mensen (ook die nog nooit zoiets hebben meegemaakt) net zo hard. Na je vlucht van deze zomer kijk je er ongetwijfeld wel weer anders tegenaan.
pi_59353117
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:44 schreef nein het volgende:
Ik zou een keer een goedkoop vluchtje boeken naar london als ik jou was, zit je maar 1 uur in t vliegtuig, dus t is zo voorbij
Als ik hem was zou ik het toch wat duurder maken zodat je zeker weet dat je een goed vliegtuig hebt
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_59353183
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:54 schreef GieJay het volgende:

[..]

Als ik hem was zou ik het toch wat duurder maken zodat je zeker weet dat je een goed vliegtuig hebt
Mwoah, tussen Amsterdam en London vliegt volgens mij geen rommel hoor.


Oh, en die hem is een haar, geloof ik.
pi_59354565
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:25 schreef Naamah het volgende:
The_Stranger: Bedoel je 'een vreemd verhaal' als in 'ik geloof er geen snars van', want het is namelijk echt zo gegaan, al weet ik sommige dingen niet meer precies, er is geen woord aan overdreven, eerder het tegenovergestelde.
Of bedoel je het als in 'het is vreemd dat zoiets is gebeurd'? Dát ben ik helemaal met je eens. Ik snap echt niet waarom dat mens zo over de zeik was (dat fasten your seatbelts TIGHTLY, ik hoor het nóg) en of het nou echt nodig was of zwaar overdreven, zo had ze in ieder geval niet moeten en niet mogen doen.
Ik snap ook niet waarom ze haar juist lieten praten tegen ons.. Oke, ze zal wel purser geweest zijn, maar als je zo over de zeik bent dan laat je dat toch iemand doen die wél rustig kan blijven?! Al liepen ze allemaal lekker te panieken trouwens...
Overigens wel hulde aan de piloten die tenminste wel wisten hoe je tegen je passagiers praat Ook toen we de volgende dag verder vlogen hielden ze echt rekening er mee dat er veel mensen geweest zullen zijn die écht niet meer lekker in dat vliegtuig zaten: heel vaak even tussendoor praten, wat over zichzelf vertellen enzo. En zelfs op de terugvlucht een week later (ondertussen hadden zij natuurlijk alweer heel wat vluchten gedaan, lijkt me..) hielden ze er rekening mee dat het grootste deel van de passagiers die eerste vlucht ook mee had gemaakt en gingen ze echt voor elk beetje turbulentie enzo waarschuwen dat er turbulentie aankwam en dat dat normaal was enzo, superlief gewoon
Nee, jou geloof ik wel, ik kan niet geloven dat ze zo gereageerd hebben. Er was geen direkte reden tot paniek, maar door hun gedrag heeft het cabinepersoneel wel gezorgd voor een uiteindelijke onveilige vluchtuitvoering. Wat nu als er wel wat zou ontstaan waarbij een echte noodlanding nodig was, was ji dan nog in staat geweest om de opdarchten op te volgen, of was je al zo gestressed dat je de helft niet meer zou horen?

Nu heb je een "trauma" terwijl daar echt geen enkele reden voor was, zoals je hebt gezien valt een ruit er echt niet zomaar uit. Dat er brandweer bij de landing aanwezig was, is uiteraard een standaard (en blijkt nu onnodige) veiligheidsdingetje. Het feit dat de piloten met jullie konder praten, betekent dat er "niets" aan de hand was, want als er wel een reden tot paniek was, dan waren de heren te durk met het vliegen om jullie te woord te staan.

Persoonlijk had ik wel een brief geschreven naar de maatschappij, want op die vlucht was iets echt mis, naast het technische probleem.
Uiteindelijk is het ook de taak van het cabinepersoneel om je gerust te stellen en te zorgen dat als er echt iets mis is, je goed voorbereid bent, niet dat je bij het minste of geringste al tegen het plafond aan zit door de paniek.

En voor wat betreft weer gaan vliegen, misschien is het bij jou hetzelfde als van een paard afvallen, daarna er gewoon weer op, anders groeit je angst en wordt het nooit meer wat...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_59368847
Bij jou was er dus echt iets aan de hand. Ik moest meteen aan mijn oma denken toen ik dat las van die gestresste stewardess mens. Toen wij naar Spanje gingen maakten we ook zo'n bocht van 180 graden, mijn oma begon meteen helemaal te schreeuwen van; 'doe je riemen vast kinders, en stevig. WAAAAH, zet je schrap', en ga zo maar door Wij schaamden ons allemaal kapot en toen we het vliegtuig uit waren mijn oma helemaal de grond kussen, dacht gewoon echt dat we gingen neerstorten enzo _!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59390498
Wel grappig dat iedereen het nog best indrukwekkend/heftig vindt, ik dacht dat ik me een beetje aanstelde ofzo.. omdat er zegmaar niet écht iets mis was gegaan en nu ook blijkt dat het allemaal niet eens zo heel gevaarlijk is geweest. Dat laatste is ook wel weer interessant om achter te komen, want had ook niet echt een idee hoe ik het hele gebeuren in moest schatten!

Ik ga deze zomer dus sowieso weer vliegen, meteen een flinke vlucht richting Afrika. We vliegen met KLM, dus da's fijn! Bij KLM kunnen er natuurlijk net zo goed dingen misgaan, maar dan is er tenminste nog enige hoop dat dingen enigzins geregeld zijn als je ergens op een vliegveld gestrand bent Tijdens die vakantie dan ook nog twee binnenlandse vluchten en dan dus weer terug. In totaal dus vier (!!!) keer vliegen en dus ook vier keer dat vliegtuig in moeten (vervelendste moment) en opstijgen! Naja.. ook inderdaad wel goed om te gaan, als ik het nog langer uitstel durf ik straks helemaal niet meer!

Trouwens ook nog een goede kans dat m'n nichtje als purser mee gaat op de vlucht, dus dat zou helemaal leuk zijn en het minder erg maken, omdat dat het ook leuk maakt om te vliegen en afleiding is enzo. Hoop echt dat dat lukt!

En Paaskonijn, dat verhaal van je oma is echt hilarisch (sorry!), maar wel sneu voor je oma dat ze echt dat jullie neer gingen storten enzo
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59390565
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:42 schreef Naamah het volgende:
En Paaskonijn, dat verhaal van je oma is echt hilarisch (sorry!), maar wel sneu voor je oma dat ze echt dat jullie neer gingen storten enzo
Het was ook best grappig, iedereen zat ook zo naar haar te kijken van wtf ben je aan het doen
3 stewardessen erbij met plasticzakjes en water enzo
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:45:58 #24
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_59398018
Welke maatschappij was het eigenlijk?
Trotse mamma :)
pi_59399404
Hellas
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')