abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:50:08 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53629872
quote:
Op zondag 30 september 2007 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Mij krijg je nooit in een vliegtuig
heel stom ja
maar ach nou en?
Ik wil nie
Stel nou dat je bijv. een reis naar de Malediven wint, compleet met 5-sterrenhotel, auto- en boothuur om van eiland naar eiland te gaan en weet ik veel wat voor luxe? Zou je dan nog steeds niet gaan?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:59:22 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53630271
Ik heb helemaal geen vliegangst verder, maar wat ik dan wel weer heb is dat ik wat ik ook probeer, (en wat ik ook slik) dat ik dus ab-so-luut niet in slaap kan vallen in een vliegtuig, en dat is met lange vluchten tussen de USA en Europa best klote, omdat je dan gewoon een nacht overslaat. Het kost me dan altijd zeker 3 dagen om de jetlag kwijt te raken. Ben net weer in Nederland geweest voor een paar weken, en sliep dus op de vlucht naar Nederland toe ook absoluut niet. Viel in de trein wel in slaap, maar gelukkig werd ik nog net voor Deventer weer wakker!

Heeft iemand daar nog tips voor? Ik heb er wel eens pilletjes voor geslikt (melatonin), maar dat heeft niets geholpen. In zware slaapmiddelen heb ik ook geen zin verder..... Op vluchten van Nederland NAAR de USA is het nooit een probleem, want dat zijn dagvluchten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:30:32 #103
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_53723644
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:54 schreef KNAK het volgende:
Ik vlieg vrij veel, zo om de 2 a 3 maanden en ik heb er gee problemen mee

Wel is het zo dat ik turbulentie dus klote vind, als dat toestel gaat beven en schudden en hoor kraken dan zit ik toch wat minder gemakkelijk

anders heb ik er geen problemen mee
Ik vind een béétje turbulentie juist wel lekker, val ik op een of andere manier veel makkelijker bij in slaap, alsof ik dan meer het gevoel heb dat ik gewoon in een bus/trein zit.

Ben zelf trouwens ook geen fan van vliegen hoor, maar angst ervoor heb ik gelukkig ook weer niet. Al begrijp ik wel heel goed wat sommige mensen bedoelen, met dat je zelf geen controle hebt. En als het dan midden boven de atlantische oceaan fout gaat je kan je het wel vergeten voor mn gevoel. De beweringen die hierboven enkele malen genoemd worden over dan 90% van de mensen een vliegtuigcrash overleven geloof ik niet zo. Ik denk dat ze dan veel meer onder een crash verstaan als ik, want een tussenstop maken omdat 1 motor het begeven heeft vind ik geen echte crash.
pi_57891009
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:09 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel, maar evengoed bedankt meneer de amateur psycholoog...

Het gaat niet om de kans dát. Want ALS het gebeurt is dat volstrekt niet meer relevant. Het gaat om de (mogelijke) manier waarop. Niet om het feit dat ik dan dood ga.

Dus ja, het is een beredeneerde angst. En statistieken veranderen daar niet zo heel erg veel aan. Ik zeg ook niet dat ik nóóit vlieg. Maar wel zo min mogelijk.
Binnenkort wil ik ook weer eens naar een ver land op vakantie. Ik hou erg van om nieuwe dingen te ontdekken en rond te trekken in een voor mij onbekend gebied, maar vind het vliegen altijd maar niets. Het houd me eigenlijk ook tegen om dat soort dingen te ondernemen.

Toevallig kwam ik deze reactie van Pappie_Culo tegen, en deze beschrijft eigenlijk precies de reden waarom ik vliegen niets vind en ook waarom ik denk dat de verschillenden cursussen en boekjes mij daar niet bij gaan helpen.

Ook bij mij gaat het puur om de manier waarop je verongelukt ALS er iets gebeurd, daarom vlieg ik ook alleen als het echt niet anders kan. En leuke vakanties kan je nu eenmaal wel missen...

Ik vroeg me af of de gedachten gang van Pappie_Culo of mij echt zo vreemd is, omdat ik maar weinig mensen spreek die er zo over denken.

Ik weet ook wel dat de kans dat het fout gaat heel erg klein is, maar het feit dat het fout kan gaan en wat er dan mogelijk gebeurd weerhoud mij er van om met plezier te vliegen. En overigens ook om te begrijpen waarom zoveel andere mensen hier totaal geen last van lijken te hebben.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 16:15:44 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57891074
Ik ga binnenkort vliegen voor het eerst in 2,5 jaar Ik heb er helemaal geen zin in maar wil dolgraag weer naar Londen dus ik moet er maar doorheen...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_57893304
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:15 schreef MaJo het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen voor het eerst in 2,5 jaar Ik heb er helemaal geen zin in maar wil dolgraag weer naar Londen dus ik moet er maar doorheen...
bootjeeee
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 18:50:13 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57894051
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:11 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

bootjeeee
Boot is een stuk duurder Heb nu een retour van ¤10,- dus ga het maar eens proberen. Maar ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment afhaak
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_57895635
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Boot is een stuk duurder Heb nu een retour van ¤10,- dus ga het maar eens proberen. Maar ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment afhaak
Het boek wat ik je had aangeraden heeft niet geholpen?

Ik vertrek over een maandje naar Barcelona en ik ga toch even het boek herlezen om alle info weer even terug te halen. Ik zie er helemaal niet tegenop eigenlijk. Ik vind het nog steeds geweldig om van mijn vliegangst af te zijn en heb dus heel erg zin in mijn vakantie .
pi_58139706
Ook ik heb last van vliegangst, maar laat me er (gelukkig) niet van weerhouden te vliegen...

Ik had deze angst als kind niet en vraag me niet wanneer het ontstaan is. Een doorstart (op het moment dat we nog geen 50 m van de grond waren) op Lanzarote, hielp ook niet echt Maar het stomme is: ik zie er elke keer tegenop en denk bij instappen 'Waar ben ik aan begonnen?' en als ik geland ben denk ik 'Dat viel mee, waarom ben ik eigenlijk bang.' En toch de volgende keer... Maar het is al beter geworden, want vroeger lag ik drie dagen vantevoren wakker...

Voor mijn werk reis ik momenteel veel (ca 1x per maand) per vliegtuig en stiekem hoop ik dat dat helpt. Vorige reis was naar Israel in maart, tijdens een storm met windkracht negen. 's Ochtends nog even valeriaan gehaald en toen heel erg zenuwachtig gebleven... Maar bij het opstijgen voelde ik niets, weer drukgemaakt om niets. El Al is echter wel streng met riemen vast, ben je net rustig (was de terugweg) gaat dat lampje aan en dan verwacht je dus turbelentie, dus zit ongemakkelijk. Maar de turbelentie komt niet.

Zondag ga ik weer, naar Malta. Worden weer klamme handjes. En dinsdag vliegen we dan met een watervliegtuig naar Gozo. Doodeng, maar ik moet wel mee en ach, misschien een overwinning op mezelf. Het is maar 20 minuten en we gaan vast niet hoog. En: misschien leidt het uitzicht wel af, en als hobbyfotograaf ben ik dan vast druk genoeg (bij Rob werkte dat ook las ik).
pi_58208044
Ik snap zelf niet precies hoe het komt, maar toen ik laatst naar Dublin vloog zat ik aardig voorin in het vliegtuig, en had ik erg weinig last van vliegangst.

Echter op de terugweg was het een ander verhaal, ik zat toen helemaal achterin en had ik zicht over het hele vliegtuig, ik was nog nooit zo bang geweest tijdens het vliegen. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
pi_58211642
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:06 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ik snap zelf niet precies hoe het komt, maar toen ik laatst naar Dublin vloog zat ik aardig voorin in het vliegtuig, en had ik erg weinig last van vliegangst.

Echter op de terugweg was het een ander verhaal, ik zat toen helemaal achterin en had ik zicht over het hele vliegtuig, ik was nog nooit zo bang geweest tijdens het vliegen. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ik weet niet of het aan het zicht lag, maar het is wel zo dat je achterin meer turbulentie voelt dan voorin. Ook is het omgevingsgeluid harder omdat je achter de motoren zit en niet ervoor.
pi_58241869
Klinkt gek ..maar,,, voordat je weggaat ..maak je een afscheidsbriefje voor de nabestaanden, waarin staat dat je wist dat die vliegtuig zou neerstorten. beschrijf dit in details ...
Deze leg je (bijv.onder de plantenbak) .
Als je weer thuis komt van de vakantie.. gooi je diezelfde brief weer in prullebak.. of je leest hem door.. en kan je om je zelf lachen..

Beetje confronterend , maar het kan helpen.
  Moderator zaterdag 26 april 2008 @ 02:18:43 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58315293
Ik heb een tijdje geleden een vliegticket geboekt naar Londen. Naarmate de datum dichterbij komt heb ik meer weerzin ertegen, ik WIL niet vliegen Zit er serieus over te denken om met de boot te gaan, de vriendin waarmee ik ga vliegt dan wel
pi_58348652
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:12 schreef Cid het volgende:

Ik vroeg me af of de gedachten gang van Pappie_Culo of mij echt zo vreemd is, omdat ik maar weinig mensen spreek die er zo over denken.

Nee hoor. Jouw gedachtegang is helemaal niet vreemd!

Ik heb ooit het vak risicopsychologie gehad. Daar heb ik geleerd dat mensen vaak langs elkaar heenpraten als het gaat over risico's. Dat komt omdat de meeste mensen bang zijn voor hóe er iets gebeurt, hoe gruwelijk dat precies is.
Mensen die alles 'rationeel' bekijken kijken juist naar de kans dát iets gebeurt, en niet zozeer naar de gruwelijkheid. Ik zie in dit topic mensen ook langs elkaar heen praten.

De kans dat het gebeurt is maar heel klein hoor!

Ja, maar als het gebeurt...

Ja, maar dat gebeurt bijna nooit!

Ja. maar áls..

Een neerstortend vliegtuig komt zeer weing voor, maar áls het gebeurt is het wel aardig gruwelijk. Denk ook aan de angst voor kernenergie. Kans op een ongeluk is heel klein, maar de beelden van Tsjernobyl blijven lang bij...
pi_58351572
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Stel nou dat je bijv. een reis naar de Malediven wint, compleet met 5-sterrenhotel, auto- en boothuur om van eiland naar eiland te gaan en weet ik veel wat voor luxe? Zou je dan nog steeds niet gaan?
Dan vraag ik of ik die vakantie cash kan krijgen!
Heb liever het geld..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 28 april 2008 @ 02:47:30 #116
32029 Basson
Dodge This!
pi_58352257
Iemand tips tegen een houten kont? Gisteren teruggekomen van een 9,5 uur durende vlucht vanuit de VS, en na een paar uur heb ik het toch echt wel gehad met dat zitten. Even staan en je uitrekken heeft dan weinig nut, omdat je moeilijk je achterwerk uit kunt rekken... Het dekentje als kussen gebruiken helpt ook weinig

Zag toevallig in een serie zo'n opblaasbare donut voor als je aambeien hebt. Is dit een optie? Iemand anders nog een idee?

Ook ik heb vliegangst, maar het beperkt zich gelukkig tot het opstijgen en landen, wanneer de meeste ongelukken kunnen gebeuren. Mocht er iets serieus verkeerd gaan dan is het in elk geval snel over. Toch zie ik er iedere keer weer tegenop... Eenmaal in de lucht is het voor mij niet anders als in de trein

Ik moet wel zeggen dat ik steeds minder angstig ben als we weer de lucht in gaan. Hoewel een flinke bocht, met de grond full-screen door het raampje wel altijd even knijpen is. "kom op hydrauliek, doe je werk! AUB niet vastlopen"
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 21:08:52 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58541067
Morgen is het dan zover, ik ga voor het eerst in 2,5 jaar vliegen. En nu begint het weer, net mijn eerste huilbui gehad, hartklopping, ik word helemaal gek
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:42:24 #118
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_58541761
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
Morgen is het dan zover, ik ga voor het eerst in 2,5 jaar vliegen. En nu begint het weer, net mijn eerste huilbui gehad, hartklopping, ik word helemaal gek
Dit vraagt om een bezoekje aan de groenteboer

Heerlijk rustig worden... en morgen slapen als een malle in 't vliegtuig
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 23:37:20 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58544468
Ik heb nu net een valiumpje geslikt, heeft ongeveer hetzelfde effect Helemaal relaxed en kom nauwelijks uit mijn woorden
  donderdag 8 mei 2008 @ 00:02:09 #120
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_58545030
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nu net een valiumpje geslikt, heeft ongeveer hetzelfde effect Helemaal relaxed en kom nauwelijks uit mijn woorden
morgen voorspellen ze rustig vliegweer,al ben ik niet in staat die ganse site te interpreteren... Misschien is dat wel een troost voor je.

http://131.54.120.150/index.cfm?section=Hazards

vertel in ieder geval hoe het geweest is...
When all things seem to end, the future still remains..
pi_58555028
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag.
pi_58637489
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:40 schreef cheukert het volgende:

[..]

Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.
Ik heb ook hoogtevrees ; als ik met beide voeten op de grond sta en omhoog kijk naar bv. vliegtuigen die overvliegen klinkt misschien stom maar dan word ik ff niet goed, hoewel ik in een vliegtuig zelf verder nergens last van heb
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_58641906
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:08 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik heb ook hoogtevrees ; als ik met beide voeten op de grond sta en omhoog kijk naar bv. vliegtuigen die overvliegen klinkt misschien stom maar dan word ik ff niet goed, hoewel ik in een vliegtuig zelf verder nergens last van heb
Dat hebben meer mensen. Er schijnen zelfs piloten met hoogtevrees te zijn.
pi_59302617
Ik ben nooit echt een groot fan geweest van vliegen, maar wel altijd zonder problemen gedaan. Mijn laatste vliegervaring was echter best een beetje traumatisch, omdat we halverwege een noodlanding hebben gemaakt. Het was verder wel een normale landing, maar het feit dat het nodig was en met name de situatie daarvoor in de lucht waren best wel eng.. Toch een klein beetje een mini-trauma zegmaar..

Sindsdien niet meer gevlogen en nu komende zomer staat er toch weer een vliegvakantie op het programma, ik had liever gehad dat het niet nodig was/ik er onderuit kon, maar dat gaat niet. Ik zie er nu nog niet heel erg tegenop, maar ben echt superbang dat als ik straks het vliegtuig in ga (met name het moment dat je de gate doorgaat en het vliegtuig ingaat) ik echt ontzettend ga panieken, bang wordt en gewoon echt dusdanig niet meer wil dat ik gewoon het vliegtuig niet inga.. Als ik nu aan dat moment denk word ik al een beetje trillerig en naar.

Ik ben nu dus vooral bang dat ik ga panieken en (nog) niet zozeer voor het vliegen zelf.. Iemand ideeën hierover? Het is namelijk toch echt wel de bedoeling dat ik straks dat vliegtuig in ga...
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59310614
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:48 schreef Naamah het volgende:
Ik ben nooit echt een groot fan geweest van vliegen, maar wel altijd zonder problemen gedaan. Mijn laatste vliegervaring was echter best een beetje traumatisch, omdat we halverwege een noodlanding hebben gemaakt. Het was verder wel een normale landing, maar het feit dat het nodig was en met name de situatie daarvoor in de lucht waren best wel eng.. Toch een klein beetje een mini-trauma zegmaar..

Sindsdien niet meer gevlogen en nu komende zomer staat er toch weer een vliegvakantie op het programma, ik had liever gehad dat het niet nodig was/ik er onderuit kon, maar dat gaat niet. Ik zie er nu nog niet heel erg tegenop, maar ben echt superbang dat als ik straks het vliegtuig in ga (met name het moment dat je de gate doorgaat en het vliegtuig ingaat) ik echt ontzettend ga panieken, bang wordt en gewoon echt dusdanig niet meer wil dat ik gewoon het vliegtuig niet inga.. Als ik nu aan dat moment denk word ik al een beetje trillerig en naar.

Ik ben nu dus vooral bang dat ik ga panieken en (nog) niet zozeer voor het vliegen zelf.. Iemand ideeën hierover? Het is namelijk toch echt wel de bedoeling dat ik straks dat vliegtuig in ga...
Je moet maar zo denken, de kans dat je iets overkomt in een vliegtuig is heel klein. De kans dat je bijna wat overkomt (datgene wat ji hebt meegemaakt) is groter dan de vorige kans, maar nog steeds miniscuul. De kans dat dat twee keer gebeurt is dus verwaarloosbaar, dus al je volgende vluchten zullen prima verlopen... (wat was de reden eigenlijk van de onderbreking?)

Afgezien van die kromme redenatie lijkt het me goed om eventuele medereizigers in te lichten, te vragen of ze je willen bijstaan en ook het cabinepersoneel in te lichten. Vaak helpen ze je wel op je gemak te voelen, of in ieder geval aan wat extra eten/drank

Voor de rest wat kalmeringspillen oid nemen en je niet nu al druk maken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')