Stel nou dat je bijv. een reis naar de Malediven wint, compleet met 5-sterrenhotel, auto- en boothuur om van eiland naar eiland te gaan en weet ik veel wat voor luxe? Zou je dan nog steeds niet gaan?quote:Op zondag 30 september 2007 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Mij krijg je nooit in een vliegtuig
heel stom ja
maar ach nou en?
Ik wil nie
Ik vind een béétje turbulentie juist wel lekker, val ik op een of andere manier veel makkelijker bij in slaap, alsof ik dan meer het gevoel heb dat ik gewoon in een bus/trein zit.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:54 schreef KNAK het volgende:
Ik vlieg vrij veel, zo om de 2 a 3 maanden en ik heb er gee problemen mee
Wel is het zo dat ik turbulentie dus klote vind, als dat toestel gaat beven en schudden en hoor kraken dan zit ik toch wat minder gemakkelijk
anders heb ik er geen problemen mee![]()
Binnenkort wil ik ook weer eens naar een ver land op vakantie. Ik hou erg van om nieuwe dingen te ontdekken en rond te trekken in een voor mij onbekend gebied, maar vind het vliegen altijd maar niets. Het houd me eigenlijk ook tegen om dat soort dingen te ondernemen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel, maar evengoed bedankt meneer de amateur psycholoog...
Het gaat niet om de kans dát. Want ALS het gebeurt is dat volstrekt niet meer relevant. Het gaat om de (mogelijke) manier waarop. Niet om het feit dat ik dan dood ga.
Dus ja, het is een beredeneerde angst. En statistieken veranderen daar niet zo heel erg veel aan. Ik zeg ook niet dat ik nóóit vlieg. Maar wel zo min mogelijk.
bootjeeeequote:Op maandag 7 april 2008 16:15 schreef MaJo het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen voor het eerst in 2,5 jaarIk heb er helemaal geen zin in maar wil dolgraag weer naar Londen dus ik moet er maar doorheen...
Boot is een stuk duurderquote:
Het boek wat ik je had aangeraden heeft niet geholpen?quote:Op maandag 7 april 2008 18:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Boot is een stuk duurderHeb nu een retour van ¤10,- dus ga het maar eens proberen. Maar ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment afhaak
Ik weet niet of het aan het zicht lag, maar het is wel zo dat je achterin meer turbulentie voelt dan voorin. Ook is het omgevingsgeluid harder omdat je achter de motoren zit en niet ervoor.quote:Op maandag 21 april 2008 19:06 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ik snap zelf niet precies hoe het komt, maar toen ik laatst naar Dublin vloog zat ik aardig voorin in het vliegtuig, en had ik erg weinig last van vliegangst.
Echter op de terugweg was het een ander verhaal, ik zat toen helemaal achterin en had ik zicht over het hele vliegtuig, ik was nog nooit zo bang geweest tijdens het vliegen. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Nee hoor. Jouw gedachtegang is helemaal niet vreemd!quote:Op maandag 7 april 2008 16:12 schreef Cid het volgende:
Ik vroeg me af of de gedachten gang van Pappie_Culo of mij echt zo vreemd is, omdat ik maar weinig mensen spreek die er zo over denken.
Dan vraag ik of ik die vakantie cash kan krijgen!quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Stel nou dat je bijv. een reis naar de Malediven wint, compleet met 5-sterrenhotel, auto- en boothuur om van eiland naar eiland te gaan en weet ik veel wat voor luxe? Zou je dan nog steeds niet gaan?
Dit vraagt om een bezoekje aan de groenteboerquote:Op woensdag 7 mei 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
Morgen is het dan zover, ik ga voor het eerst in 2,5 jaar vliegen. En nu begint het weer, net mijn eerste huilbui gehad, hartklopping, ik word helemaal gek![]()
morgen voorspellen ze rustig vliegweer,al ben ik niet in staat die ganse site te interpreteren...quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nu net een valiumpje geslikt, heeft ongeveer hetzelfde effectHelemaal relaxed en kom nauwelijks uit mijn woorden
Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag.quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
Morgen is het dan zover, ik ga voor het eerst in 2,5 jaar vliegen. En nu begint het weer, net mijn eerste huilbui gehad, hartklopping, ik word helemaal gek![]()
Ik heb ook hoogtevrees ; als ik met beide voeten op de grond sta en omhoog kijk naar bv. vliegtuigen die overvliegenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:40 schreef cheukert het volgende:
[..]
Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.
Dat hebben meer mensen. Er schijnen zelfs piloten met hoogtevrees te zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb ook hoogtevrees ; als ik met beide voeten op de grond sta en omhoog kijk naar bv. vliegtuigen die overvliegenklinkt misschien stom maar dan word ik ff niet goed, hoewel ik in een vliegtuig zelf verder nergens last van heb
Je moet maar zo denken, de kans dat je iets overkomt in een vliegtuig is heel klein. De kans dat je bijna wat overkomt (datgene wat ji hebt meegemaakt) is groter dan de vorige kans, maar nog steeds miniscuul. De kans dat dat twee keer gebeurt is dus verwaarloosbaar, dus al je volgende vluchten zullen prima verlopen... (wat was de reden eigenlijk van de onderbreking?)quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:48 schreef Naamah het volgende:
Ik ben nooit echt een groot fan geweest van vliegen, maar wel altijd zonder problemen gedaan. Mijn laatste vliegervaring was echter best een beetje traumatisch, omdat we halverwege een noodlanding hebben gemaakt. Het was verder wel een normale landing, maar het feit dat het nodig was en met name de situatie daarvoor in de lucht waren best wel eng.. Toch een klein beetje een mini-trauma zegmaar..
Sindsdien niet meer gevlogen en nu komende zomer staat er toch weer een vliegvakantie op het programma, ik had liever gehad dat het niet nodig was/ik er onderuit kon, maar dat gaat niet. Ik zie er nu nog niet heel erg tegenop, maar ben echt superbang dat als ik straks het vliegtuig in ga (met name het moment dat je de gate doorgaat en het vliegtuig ingaat) ik echt ontzettend ga panieken, bang wordt en gewoon echt dusdanig niet meer wil dat ik gewoon het vliegtuig niet inga.. Als ik nu aan dat moment denk word ik al een beetje trillerig en naar.
Ik ben nu dus vooral bang dat ik ga panieken en (nog) niet zozeer voor het vliegen zelf.. Iemand ideeën hierover? Het is namelijk toch echt wel de bedoeling dat ik straks dat vliegtuig in ga...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |