Heee... Kan Obli's posting niet vinden... maar desalniettemin: heel veel sterkte en een spoedig herstel toegewenst!quote:
Komt uit Welk "gewoon" eten lust je niet? #2 als je op de hyperlink in de quote in mijn post had geklinkt was je bij die post uit gekomen.quote:Op maandag 17 april 2006 15:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet ook niet waar ie vandaan komt, was al aan het zoeken
Wat is een hyperlinkquote:Op maandag 17 april 2006 18:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Komt uit Welk "gewoon" eten lust je niet? #2 als je op de hyperlink in de quote in mijn post had geklinkt was je bij die post uit gekomen.
Het klinkt sneu, maar... vooral in Frankrijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:26 schreef Stereotomy het volgende:
Ben net terug van een weekendje Brussel, superleuk. Nu had ik in een restaurant een superlekker (en supergoedkoop) drankje gehad: Mint Siroop aangelengd met water. Voor 40 cent superlekker drankje voor bij je eten.
Wat geGoogle leert mij dat dit vooral in Frankrijk een delicatesse is. Ik heb in Nederland nog nooit een fles mint siroop gezien, wel het eeuwige grenadine, frambozen, aardbeien etc. Wie weet waar ik mint siroop kan kopen?
Sterkte & get well soon!quote:Op dinsdag 18 april 2006 05:05 schreef Oblivion het volgende:
Wilde toch even zwaaien naar mijn mede-CULlers...![]()
Bedankt voor de beterschappen.
Vannacht mijn laatste gal-aanval...![]()
Ben er over een paar daagjes weer.
Gaaaahquote:
Dat wist ik niet...! Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Gaaaah![]()
Maar toch bedankt voor het antwoord.
Bij de Mediamarktverkopen ze flessen siroop bij de (staaf)mixers met dubieuze smaken. Ik ga daar ook nog eens even kijken. Ik vind het zo lekker, Sirop Menthe
Dat heb ik met die lokale landwijntjes die naast de tent zo geweldig smaakten, maar eenmaal thuis pure plonk bleken te zijnquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:55 schreef Troel het volgende:
Het vervelende van de munt-siroop vind ik dat ik het in NL eigenlijk niet lekker vind, maar in F wel
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is ook een mint likeur die van bejaarden wordt gestookt, Creme Demente heet dat
Volgens mij komt het omdat je daar buiten zit en niet thuis bent en door de zon en de luchtvochtigheid en de hoeveelheid drank enzoquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dat heb ik met die lokale landwijntjes die naast de tent zo geweldig smaakten, maar eenmaal thuis pure plonk bleken te zijn![]()
Heb die mint siroop hier weleens bij de Jumbo zien staan. Zal komend weekend wel even goed kijken als ik weer boodschappen ga doen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wat geGoogle leert mij dat dit vooral in Frankrijk een delicatesse is. Ik heb in Nederland nog nooit een fles mint siroop gezien, wel het eeuwige grenadine, frambozen, aardbeien etc. Wie weet waar ik mint siroop kan kopen?
Dit is ook een gewéldig forumquote:Op woensdag 19 april 2006 09:40 schreef Walrik het volgende:
wat een geeweldige thread!! Ik kwam hier om over pannekoeken te lezen en leren (ben een fan) maar heb ondertussen nogal wat levenslessen hier op gedaan!
Van mensen die koken voor zieke vrienden en familieleden om hen op zn minst af te leiden en een hart onder de riem te steken (afgezien van nutriciousness etc), tot het feit dat wijn bij de tent in Frankrijk toch echt beter smaakt...goed thread!
Kijk zeker verder rond in CUL want er is veel meer te zien dan alleen pannenkoekenquote:Op woensdag 19 april 2006 09:40 schreef Walrik het volgende:
wat een geeweldige thread!! Ik kwam hier om over pannekoeken te lezen en leren (ben een fan) maar heb ondertussen nogal wat levenslessen hier op gedaan!
Van mensen die koken voor zieke vrienden en familieleden om hen op zn minst af te leiden en een hart onder de riem te steken (afgezien van nutriciousness etc), tot het feit dat wijn bij de tent in Frankrijk toch echt beter smaakt...goed thread!
ja leuk ik heb al geweldig advies gekregen van Pietverdriet over hoe je makkelijk een vlaai kunt maken.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kijk zeker verder rond in CUL want er is veel meer te zien dan alleen pannenkoeken![]()
Wat denk je van minder zout? Volgens mij kan je zoutig maar tot een bepaald p[unt compsenseren met suiker.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:24 schreef Walrik het volgende:
Pietverdriet, nee heb nog geen tijd gehad, ben van plan dit weekend het te gaan proberen. Nu ik je toch 'spreek' hier weet je waar ik wel een beetje bang voor ben...dat ik iets verkeerd ga doen zodat het te zout uitvalt. Dit omdat ik een paar keer dingen heb gebakken (een keer een chocoladetaart en de andere was shortbread) en allebei waren ze ZOUT! Vraag me af wat ik toch fout deed omdat ik toen bij beide recepten gigantisch nauwkeurig de recepten gevolgd had. Zeker nu ik de vlaai wil maken met wat jij aanraadde risottorijst. Want ik kan waar ik woon voor zover ik weet geen rijstepap krijgen. Denk je dat ik met xtra suiker kan compenseren om te voorkomen dat ik weer in de fout ga?
En wat speciaal inderdaad van jouw moeder! Ze was geboren en getogen Limburgse neem ik aan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |