Je bedoelt dat je minder rente betaalde dan wat je op een spaarrekening kreeg?quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Rentetarieven zaten zo'n 10 jaar geleden ruim onder die van een spaarrekening. Tel uit je winst.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bedoelt dat je minder rente betaalde dan wat je op een spaarrekening kreeg?
Jij gaf aan dat je nooit een draagkracht gezeur had laten doen en daarom blij was met een minimale aflossing.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:35 schreef exode het volgende:
Pietverdriet: natuurlijk joh had dat geld ook ff uit een oude sok kunnen halen..
Als je dat zou doen, zouden er nog meer mensen komen die voor de leuk sociale geografie of afrikaanse vrouwenwetenschappen gingen studeren. Door mensen voor iets te laten betalen maak je dat men er beter en verantwoordelijker mee omgaat.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef exode het volgende:
maar goed...typisch de Nederlander van nu toch..het is nou eenmaal zou, we berusten erin...bla bla bla bla...is makkelijk toch, is inderdaad al wat langer zo en iedereen heeft ermee te maken maar wil nog niet zeggen dat het een goede regeling is
ik denk waarschijnlijk te simpel en te links maar iedereen moet toch kans krijgen om te studeren zonder een schuld op te bouwen?
Nee, das niet links, das naief.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:17 schreef exode het volgende:
is waar Piet, denk misschien ook iets te links
Wat is er verkeerd aan?quote:wat dat betreft maar nu is de regeling erg streng
tegenwoordig moet je ook je OV terugbetalen toch of is dat nooit doorgezet?
Kijken ze bij die draagkracht meting ook naar meer als je inkomen trouwens?
Ik heb overigens wel degelijk extra afgelost maar niet door een hoger maandelijkse termijn maar gewoon meevallers zoals overwerk vergoeding en bonussen door te storten naar mijn vrienden van de IB groep
Vertrouw een linkse partij maar dat ze daar ook weer een burocratie voor in het leven roepen, die meer kost dan het oplevert, maar dat is niet erg want het is een goede maatregel..quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:46 schreef exode het volgende:
helemaal blij dat ik geen PvdA heb gestemd...whahaha, maar heb gelukkig ook geen aspiraties om huismoeder te worden
maar gaan ze dan achteraf een schuld vaststellen, he mevrouwtje u heeft geen studieschuld maar omdat u niet werkt creeren we die wel ff. Hoe willen ze dat gaan controleren etc etc etc etc
Ik zal voortaan sarcasme tags plaatsen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:49 schreef exode het volgende:
natuurlijk vind jij het een goede maatregel
Ik lees niet wat je nu precies belachelijk vindt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef exode het volgende:
[..]
ik heb het goed, verdien leuk, heb mijn studieschuld zo goed als afgelost, maar vind de regeling nog steeds belachelijk!
Dus betaal je gewoon je studieschuld af.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:42 schreef sweetgirly het volgende:
Ennuh Piet, een studie kies je ook voornamelijk voor de leuk. Het lijkt mij 1. een slechte zaak als je een studie kiest die je níet leuk vindt, goed voor de motivatie (gevolgen kunnen juist dan studievertraging zijn, desmotivatie dus et cetera), 2. dat is dus handig, studenten laten kiezen (dwingen) om een studie te doen die ze niet leuk vinden en 3. alleen maar economie circa bedrijfskunde studenten pleit nou ook niet echt voor een gevarieerd kennisklimaat.
Conclusie: lijkt mij een slechte zaak dus, dat je moet kiezen of geen keuze hebt. Want, eindconclusie: iedereen zou het recht (moeten) hebben om te doen wat hij/zij leuk vindt, ook mensen met weinig geld.
Dus..
Ga voor de gein eens langs in, bijvoorbeeld, de UK of VS.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:42 schreef sweetgirly het volgende:
Ik ben het ook eens met dat Nederland belachelijk hoge collegelden et cetera vraagt
Hoor je mij klagen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus betaal je gewoon je studieschuld af.
Klopt, dacht ook al aan de VS.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:56 schreef thaleia het volgende:
Ga voor de gein eens langs in, bijvoorbeeld, de UK of VS.
Ik zat vorig jaar nog in Leiden op college bij een Ier die zei: "dezelfde master had ik ook thuis in Belfast kunnen doen, maar hier is het collegegeld drie keer zo laag dus ik kom maar effe een jaartje naar Leiden"
Jij begrijpt er echt niets van.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:33 schreef Integrity het volgende:
[..]
In de praktijk is het toch zo. Ik heb dat te horen gekregen van iemand die in de schuldsanering heeft gezeten. Sommige bedrijven moet die persoon nu nog terugbetalen, omdat die bedrijven indertijd hun tolerantie toonden.
quote:HOEVEEL TERUGBETALEN?In de tabel op de achterkant van deze
folder kunt u globaal aflezen wat u na draagkrachtmeting per maand kunt
betalen. Met het rekenprogramma draagkrachtmeting
op www.ib-groep.nl kunt u ook zelf berekenen of u in aanmerking komt voor draagkrachtmeting.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |