abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35733068
vervolg van Hoe gaat het met de moeders?, deel 21

Jdee schreef:
quote:
* Jdee komt even neus laten zien.
Waren een paar verschrikkelijk heftige weken. moeder begin feb uitbehandeld, 2 weken later met spoed naar ziekenhuis en wonder boven wonder het weekend gehaald, en sterker nog, ze mocht naar huis. Om te sterven, dat wel, maar toch . Dat is nu anderhalve week geleden, waarin ik (de eerste week met Ela) bij mn ouders bleef. Ela helemaal van slag, sliep niet meer, at niet goed meer, wilde alleen nog maar bij mij op schoot zitten. dat ging dus niet, dus zij weer naar huis toe, overdag kdv en ik overdag mantelzorgen, mijn moeder verzorgen (ze moet nu met alles geholpen worden, zit onder de morfine, maar is als ze wakker is nog wel goed bij gelukkig), en weer een beetje boven water komen na 2 weken paniekvoetbal. Vooralsnog gaat het eigenlijk nog wel ok. ze gaat wel achteruit, maar we doen t per dag. En we krijgen dus elke keer weer meer tijd, om bijvoorbeeld ook eens samen sudoko's te maken, of over de belastingaangifte en de wereld te praten. En dat is echt super. Ik heb geen idee hoelang het nog duurt, ik heb in ieder geval zorgverlof opgenomen, en ben nu dochter bij mijn ouders, moeder thuis en, gelukkig, lukt het me ook nog af en toe Jdee te zijn. En ik wilde jullie allemaal nog even bedanken voor de steun die ik de afgelopen tijd van jullie heb mogen ervaren... We gaan nog even deze laatste rit beleven en uitzitten en het is naar dat t zal eindigen maar ik tel mn zegeningen en ben blij met dat ik nu met haar dit mag en kan doormaken.

Dank dus, en nu duik ik weer effe in de lurkstand. heb nog een boel te doen vanavond (nachtwaakdienst vanacht).
Jelief schreef:
quote:
Deze moeder is ook moe. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk moeilijk dat ik moet werken. Emma drinkt nog steeds niet goed genoeg uit een fles. Gisteren belde ik naar het kdv hoe het met Emma ging en toen had ze om 15.00 pas 100 ml op. Toen ik opgehangen had even zitten grienen. Van mijn collega mocht ik wel naar huis (en van de baas ook) maar ik ben niet gegaan. Emma moet uit de fles drinken onder de knie krijgen en haar elke keer eerder ophalen helpt dan ook niet. Daarbij komt ook nog dat mijn vrije uren dan wel erg snel op zijn.
Ik heb besloten dat ik ander werk wil, maar ben nog niet zo ver dat ik heel actief aan het zoeken ben. Mijn huidige werk vraagt teveel van mijn lichaam en het lijkt mij ook wel wat om halve dagen te werken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 5 maart 2006 @ 09:50:42 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35733122
Ik zat door het slotje heen.

Jdee, ik krijg kippevel van je verhaal.
Heel veel sterkte!
pi_35733429
Jdee, lieve meid, wat een mooi en moeilijk verhaal. Fijn dat je in deze laatste dagen voor je moeder kan en mag zorgen. En wat moet het hartverscheurend zijn om te weten dat je haar straks moet missen. Heel veel kracht toegewenst en ik denk aan je
  zondag 5 maart 2006 @ 11:11:43 #4
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35733955
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:01 schreef Jdee het volgende:

[..]

Je kan het, Emma kan het ook, en Mike ook. Jullie doen t geweldig nu, en volhouden betekent ook jezelf toestaan af en toe toe te geven. Dat mag. Hup hup!

vast al gemeld, wellicht ten overvloede dus, vergeef me: probeer het eens uit de dop van een aventfles (oid), of uit een tuitbeker-met-of-zonder ventiel. wellicht lukt dat wel

t komt allemaal goed. echt.
Uit de dop drinken is idd de volgende stap die ik wil proberen. We gaan eerst deze week ook op de dagen dat ik thuis ben ook een flesje aanbieden. Dat waren we al eerder van plan maar is er bij ingeschoten. Antilektuit voor avent heb ik al eens geprobeerd maar was toen geen succes, wellcht nu wel, ze is alweer een maand ouder.
Emma had gister trouwens niets uit de flesgedronken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:19:24 #5
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35735441
Jdee, ik heb zo'n respect voor hoe jij in het leven staat en met deze onwijs moeilijke situatie omgaat. Je bent een geweldig mens

Jelief, wat moet het moeilijk zijn om op zo'n manier je werk en het moederschap te moeten combineren. Succes met de drinktraining! en ik moet nog steeds wat opsturen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_35744381
quote:
Lewis, nadat Joshua geboren was werkte jij toch ook? Is het nu moeilijker geworden?
Ik heb wel gewerkt na Joshua en nee toen vond ik het ook heel moeilijk. Maar ik was natuurlijk al vrij snel weer zwanger en had voor die tijd ook nog een PDS.

Ik vind het helemaal niet raar trouwens dat Randa zich zo voelt. Ik voelde me ook zo onrustig en vond het ontzettend moeilijk om een ritme te vinden. Bijvoorbeeld s'avonds als mijn man thuis kwam kreeg ik het niet voor elkaar om te koken voor die tijd. Had ik geen tijd voor Mijn systeem was zo in de war en soms zat ik echt een lange tijd voor me uit te staren en te bedenken wat ik nou eerst moest doen. Het is niet uit te leggen en veel mensen vinden het ook vaak maar raar.

Het krijgen van een kind zet je leven op zijn kop en voor de 1 valt dat veel zwaarder dan voor de ander. Je hebt gewoon tijd nodig Randa om dat ritme te vinden. Kben het wel eens met iedereen dat je toch goed moet gaan eten. En dat maakt ook wel degelijk uit voor de bv. Tenminste dat is hier de informatie die je krijgt. Pasta's en bananen, rijst, aardappelen zijn juist goed voor jezelf en de bv.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:28:10 #7
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35749969
Jdee!! - Jij moedige sterke vrouw!

Lewis, we zijn weer wat daagjes verder, en dus hoe gaat het met het slapen van Joshua?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 20:49:07 #8
81992 Githa
pi_35752708
Lishe, hoe gaat het nu met je ? ...hopelijk heeft het weekend je weer wat nieuwe zin gegeven.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:58:59 #9
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35753160
Githa, wat lief... Het is nog niks niet beter, maar ik voel me ondertussen lichamelijk ook beroerd. Als ik me beter voel komt de rest vanzelf ook weer. Toch?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_35753842
Voor alle mama's

Jdee Ik wil jou je gezin en je fam veel kracht, moed en sterkte toewensen, geniet van alle momenten samen koester ieder detail hoe klein ook.

Hier gaat het dus echt super met me.
Geniet met volle teugen van het terug aan het werk zijn, Ga weer helemaal op in het maken van broodjes, het vullen van koffiekannen, het verstrekken van voedsel voor het ziekenhuispersoneel
En als je dan ook nog eens leuke complimenten krijgt dan geniet ik nog meer.

okay het is momenteel best wel heavy aangezien de inwerk periode nog duurt tot eind Maart en wat inhoud dat ik een baan heb momenteel van +/- 36 uur en dat in combi met gezin en huishouden is heavy.

Daarbij zullen wij de aankomende weken geregeld op en neer moeten gaan Rijden van hier naar Zeist, Marco zijn moeder ligt in het ziekenhuis en het is tot heden nog steeds een raadsel wat er nu precies aan de hand is, en aangezien je dat niet zomaar op een avond doet, word dat gedaan in de weekenden.

Voor Thijs is het ook een behoorlijke omschakeling, van alle dagen lekker gezellig bij mama te zijn, zit hij nu de tijd dat ik werk in het kdv, en aangezien ik best wel rottige uren heb, is Thijs vaak de eerste (6.45) en ook vaak de laatste die opgehaald word (17.00 uur)
Dan mag ik hem ook echt niet meer loslaten tot we thuis zijn en dan weer bij me op schoot nemen.
Gelukkig went hij gemakkelijk en is het een rustig kereltje en gaat het prima op het kdv.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 21:20:24 #11
81992 Githa
pi_35754153
Tuurlijk gaat dat weer goed komen Lishe, maar dat neemt niet weg dat je daar nu erg van baalt.
Misschien ook wel een logisch reactie van je lichaam. Als het mentaal wat minder gaat, uit zich dat vaak ook lichamelijk.
Geeft je misschien wel een reden om het echt even lekker rustig aan te doen en tijd voor jezelf te nemen

Bar, wat lekker dat het werken goed bevalt
  zondag 5 maart 2006 @ 21:34:12 #12
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35754621
Lishe toch....
Sterkte meissie!!!
pi_35754656
Lishe
pi_35768005
Jdee ik vind je erg moedig klinken. Ik krijg er ook best wel kippevel van. Dit moet echt heel zwaar zijn. Heel veel sterkte.
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 11:33:03 #15
43556 miss_dynastie
pi_35768119
Jdee, heel veel kracht gewenst
  Jubileum moderator maandag 6 maart 2006 @ 12:13:02 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35769533
Vicky hoe gaat het met jou inmiddels? Voel je je alweer iets beter?

EW hoe gaat het nu met jou? Kom je nog een beetje tot rust na alles wat jullie de afgelopen dagen hebben meegemaakt?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 maart 2006 @ 16:15:12 #17
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35777374
Nou, op dit moment zijn Luuke en ik nog steeds in pyama. Ik heb een deken op de bank en madam schaarelt rond. Ik voel me wel een beetje schuldig, maar ik ben ook wel blij dat we vandaag lekker niks hoeven doen. Ze is nu druk in de weer met een sjaal, die moet om en af. Wolk, kijk uit.... nog even en ik zit er weer op. Ik geef maar gewoon toe aan mijn bui en vanaf morgen ga ik weer mijn best doen. Ik vind jullie reacties echt heel erg lief!
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 16:34:58 #18
81992 Githa
pi_35778102
Lishe, wat nou schuldig !
Heerlijk toch een pyamadagje, vind Luuke vast ook
Komt allemaal goed stop eerst maar eens met dat schuldig voelen, je hebt alle reden om nu lekker thuis te zijn.
  maandag 6 maart 2006 @ 20:43:26 #19
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35787538
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:15 schreef Lishe het volgende:
Nou, op dit moment zijn Luuke en ik nog steeds in pyama. Ik heb een deken op de bank en madam schaarelt rond. Ik voel me wel een beetje schuldig, maar ik ben ook wel blij dat we vandaag lekker niks hoeven doen. Ze is nu druk in de weer met een sjaal, die moet om en af. Wolk, kijk uit.... nog even en ik zit er weer op. Ik geef maar gewoon toe aan mijn bui en vanaf morgen ga ik weer mijn best doen. Ik vind jullie reacties echt heel erg lief!
Genieten joh van zo'n pyamadag
  maandag 6 maart 2006 @ 22:33:59 #20
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35792628
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:19 schreef m@x het volgende:
Jelief, wat moet het moeilijk zijn om op zo'n manier je werk en het moederschap te moeten combineren. Succes met de drinktraining! en ik moet nog steeds wat opsturen
slopend is het, al ging het vandaag weer wat beter.graag! Anders pastze het niet meer!
pi_35827310
Lishe, hier doen we ook wel eens een pyamadagje hoor ! Daar wordt ze heus niets minder van, lekker toch, af en toe even niets hoeven. En dan vlak voor papa thuiskomt lekker samen in bad (als je die hebt natuurlijk )

Jelief je zal het al wel kennen maar er is een speen die heel erg op de moederborst lijkt, heb je die al geprobeerd ? Ik zal even kijken of ik er een plaatje van kan vinden.
pi_35828095
Het is de breastbottle nurser.
pi_35828534
lishe, hopelijk is je dip niet al te diep/langdurig, sterkte! het zou ook best kunnen dat je wat onder de leden hebt en dat dat juist wat piekerig maakt (hangt bij mij ook vaak samen). maar los daarvan is 't inderdaad niet niks allemaal, het moederschap en alles wat daarbij komt kijken. ik was laatst een paar dagen ziek thuis en daardoor voor 't eerst sinds lange tijd alleen in huis. heb er (ondanks ziekte) op een bepaalde manier heel erg van genoten, heel verrassend en ook wat confronterend, om mezelf op die manier 'terug te vinden'. het sluipt er gewoon zo ongemerkt in dat je jezelf een beetje voorbij loopt af en toe. ik vind 't maar lastig allemaal hoor, een optimaal evenwicht vinden tussen al die 'taken' als moeder, echtgenoot, werknemer, collega, dochter, mens.

jdee, wat een heftige superintensieve tijd voor jou en je familie, en wat ben je dapper in hoe je ermee omgaat. ben echt diep onder de indruk. heel veel sterkte gewenst en probeer ook nog een beetje voor jezelf te zorgen.

jelief ik hoop echt dat emma snel beter uit de fles drinkt. wat rot dat het zo moeizaam gaat, dat maakt het 100x moeilijker om de zorg voor haar uit handen te geven!
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:05:33 #24
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35841796
Nou, niet alleen nieuws als het niet goed gaat.... Ik geloof dat het weer bergop gaat met me. Op mijn werk spijkers met koppen geslagen, dat helpt al wat. Ik ga netjes elke avond op tijd naar bed (behalve afgelopen maandag, maar dat was met reden.) Lief zit lekkerder in zijn vel, heeft zelfs rozen meegebracht voor mij. En Luuke is erg in haar hum de laatste dagen. Dit alles maakt wel dat ik me een stukje beter voel. Nog niet helemaal zoals het hoort, nog een beetje een onbestemd gevoel, maar wel goed genoeg om OOk te genieten.Fijn dat ik m'n ei hier kwijt kan en ik ga me weer bezig houden met de andere mama's hier!

Bix, ik herken je verhaal heel erg! En dat evenwicht... je moet weer helemaal in je rol groeien met alle moeilijkheden van dien. Collega's met onbegrip, een partner die niet snapt dat je even helemaal moeder bent, en (ik spreek voor mezelf) niet echt een geliefde. Mijn rol als dochter daarintegen is beter dan ooit, misschien een compliment naar mijn eigen moeder toe.
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 13:10:46 #25
81992 Githa
pi_35841948
Lishe, dat is goed om te horen fijn!
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:44:58 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_35847069
lishe, dat is goed om te lezen
stormy waters...
sailin'
pi_35871842
Vandaag naar de internist voor mijn schildklier. Ben toch wel wat angstig omdat het lijkt alsof de struma (vergrote schildklier) nog steeds doorgroeid. Als ik Merlijn rechtop vast heb en hij raakt me bij mijn schildklier doet het goed pijn. Ook gaat slikken niet optimaal heb ik het idee en ik heb veel last van een pijnlijk keel. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Ik zit nu echt niet lekker in mijn vel.
pi_35875226
Lishe dat klinkt beter!!

Randa succes bij de internist!
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:42:04 #29
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35876547
Sterkte, Randa! Een vriendin van mij heeft ook problemen met de schildklier, maar een tijd geleden waren die VEEL ernstiger, het is zowat over. Is er bij jou ook kans op dat het minder wordt?

Jdee, wat een verhaal...wat lijkt me dat moeilijk. Ik wens je heel veel sterkte toe, ook voor Ela, die toch haar moeder nu ook moet missen een tijdje. Geniet van de laatste momenten met je moeder...het is erg herkenbaar voor mij (ik heb m'n vader verloren aan kanker toen ik 13 was, wel een verschil natuurlijk, maar het sterfproces duurde erg lang en ik kon dus echt afscheid nemen) ... ik hoop dat je dat kunt (dat genieten) en het lijkt er ook wel op als ik het zo lees. Echt, heel veel sterkte!

Jelief, hopelijk gaat het met de alternatieve middelen wel lukken om uit de fles te gaan drinken... Emma zet 'm op! Kan me voorstellen dat je soms een potje kunt janken om zoiets...

Bix en Lishe, sterkte met het vinden van jullie 'evenwicht' in het leven met alle verschillende rollen. Het is ook allemaal niet makkelijk. Maar het moeder-zijn is ook iets moois, geniet daar ook van!!!

Al die mooie momenten blijven mij het meeste bij vind ik persoonlijk. Ik vind het wel best moeilijk om voor twee zulke kleine kinderen fulltime te zorgen, maar het feit dat ze allebei zo schattig zijn maakt het allemaal wel goed.
Moet wel zeggen dat ik niet zo goed voor mezelf zorg ook sinds ik kinderen heb, mijn conditie is echt nul komma noppes en dat merk ik wel. Voel me niet fit en ben vaak moe. Ik denk dat ik maar een hometrainer ga bestellen en dan hopelijk wat beter in m'n vel ga zitten (wat nog een beetje los hangt bij de buik vooral ) ...
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:43:31 #30
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35876611
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:05 schreef Lishe het volgende:
Mijn rol als dochter daarintegen is beter dan ooit, misschien een compliment naar mijn eigen moeder toe.
Wou hier nog even op reageren...
Dat heb ik ook! Ben mijn moeder erg dankbaar voor wat ze vroeger allemaal voor ons heeft gedaan en ga het nu meer dan ooit waarderen. Als tiener waardeerde ik het bijna niet en daar schaam ik me echt diep voor...
pi_35878148
Ja, dat laatste heb ik dus ook Hele simpele dingen waarderen, zoals een schommel en een zandbak in de tuin (en nee, die heeft Myrthe nog niet ).

/edit
En nu ben ik bovenaan de pagina begonnen ..
Jdee, heel veel sterkte, en hopelijk veel geluksmomenten samen nog, de komende tijd
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:59:33 #32
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35883752
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:52 schreef Ladybos het volgende:
[afbeelding] Het is de breastbottle nurser.
Die hebben we afgelopen donderdag gekocht (nouja Mike) Vrijdag hebben ze hem op het kdv geprobeerd zonder succes. Maandag heeft mijnmoeder het nog eens geprobeerd en vondt dat er te weinig melk uit kwam dus ik vertelde overde telefoon dat ze er dan één puntje af kon knippen...
Heeft ze er twee afgeknipt en nu komt er dus te veel uit. fles die kunnen we dus voorlopig niet gebruiken Uiteindelijk hadze wel ruim 200 ml gedronken over de dag. Niet veel maar genoeg om haar bloedsuiker niette ver te laten zakken. En bij mij haalt ze de schade dan wel weer in.

Ik doe nu heel hard mijn best om het allemaal een beetje los te laten, het heeft geen zin om me er heel druk om te maken. * Jelief probeert echt heel hard positief te blijven.

Ikzelf ben nog steeds erg moe en ik heb veel pijn (fibromylgie gerelateerd). Maar weer vroeg naar bed vanavond Gelukkig gaan we over twee weekjes een weekje met vakantie
pi_35884977
Ik weet niet waarover ik me druk heb zitten maken eigenlijk. De schildklier is mooi vergroot maar op zich vond de internist hem nog klein. Er zijn wel verdere onderzoeken maar omdat ik borstvoeding geef en de onderzoeken echt geen haast hebben moet ik de schildklier gewoon in de gaten houden. Over 3 maanden bloedprikken en weer naar de internist en dat zal wel doorgaan tot het wegtrekt ofzo. Als ik er verder geen last van heb is er gelukkig geen haast bij en als ik er wel last van heb hoef ik maar een afspraak te maken.

Er is natuurlijk een kans dat het wegtrekt maar het kan ook zo blijven. Als je het weet zie je het wel goed bij mij maar eigenlijk valt het nog niet eens zo op. Ik heb gewoon een dikke nek. Gelukkig was de internist een fijne man.
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:24:27 #34
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35892586
Goede berichten Randa!
pi_36057065
En toen ging het snel. Vorige week was mijn verlof afgelopen en deze week de eerste sollicitatiebrieven weer de deur uit. En meyteen reactie, maandag mag ik op gesprek voor een parttime baan. Yes. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:16:33 #36
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36057597
spannend randa ik ga voor je duimen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36058117
Spannend is het zeker, heb meteen maar even een broekpak besteld. Wat ik nog heb hangen stelt nog maar weinig voor. Het is een baan voor minder dan 24 uur. En dan zeker de woensdag en vrijdag. Jammer dat het de woensdag is, maar dat is nu eenmaal niet anders. Is alleen wel een gedoe om op gesprek te gaan, want schoonmoeder is op vakantie. En ik moet er om 16.00 zijn en Magneet is pas om 16.30 afgewerkt. Hij pakt het laatste uurtje vrij en haalt mij en Merlijn op bij de bus in Eindhoven en brengt me weg en zal mij daar ook opwachten.
pi_36061500
Spannend Randa!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36067803
Spannend Randa!! Ik ga duimen voor je!
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:26:52 #40
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36069100
succes Randa!
pi_36089813
Even spuien.
Ik zit niet lekker in m'n vel. Ik ben mijn baan meer dan zat, maar heb geen diploma's (ging naar school toen ik zwanger werd van Sara). Ik vind het supermoeilijk om iets anders te vinden. Afgelopen week hebben liev en ik er over gepraat en gekeken naar wat ik nou echt wil. Ik heb besloten na de zomer een MBO opleiding te gaan volgen, verpleegkunde nivaeu 4, BBL,. Ik ben dus nu druk aan het solliciteren. Da's op zich fijn, het geeft wat uitzicht en ik ga doen wat ik altijd al heb willen doen.
Maar op dit moment valt alles me gewoon vreselijk zwaar... Naar school gaan betekent ook de komende 4 jaar geen zusje of broertje voor Sara, iets wat ik wel heel graag zou willen, aan de andere kant is het ook niet prettig als ik niet gelukkig ben in m'n baan.
Ik heb echt zo;n gevoel dat alles z'n plekje moet vinden en dat schiet niet echt op... Voorjaarsdip ofzo.. Kan ook echt overal om janken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:04:37 #42
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36090695
Fuente... wat vervelend dat je je zo voelt. Maar je doet er in ieder geval wat mee! Dat vind ik echt heel erg goed van je. Dat rusteloze moet denk ik gewoon wegebben. Als je straks een leuke werkplek vind, word je vast een stuk vrolijker. Neemt niet weg dat het gewoon klote is je zo te voelen. ... Succes.
pi_36116800
Vanavond ga ik voor het eerst samen met Magneet uit sinds Merlijn er is. Merlijn hebben we ondergebracht bij oma en halen we tegen 12 uur weer op. We gaan eerst gezellig uiteten en daarna naar het theater. Heb er erg veel zin om ook weer eens met zijn tweetjes onder elkaar te zijn.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:30:05 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36116944
Fuente moeilijk hoor.. en zoals lishe aangaf het feit dat je er mee bezig bent is al een hele goed estap in de juiste richting

Veel pelzier

ik krijg 3 vriendinnen te logerne hier vanuit enschede heb er zo;n zin in men wat mis ik die meiden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36136577
Gisteren een hele fijne avond gehad. Merlijn op zich niet gemist. Ik schrok alleen wel toen we weer bij mijn schoonmoeder kwamen omdat ze slapende Merlijn in haar armen had, was al bang dat hij de hele avond had liggen huilen. Heeft ze hem gewoon vanaf 21.30 in haar armen gehad, slapend omdat ze het zo gezellig vond. Rond 23.30 waren we weer thuis met Merlijn.
pi_36136878
Thnx meiden, heeft wat tijd nodig, maar komt wel goed

Randa, fijn dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:20:41 #47
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36141938
gos werken zou ik ook wel weer willen. sinds ik niet meer werk ben ik maar een muurbloempje geworden, heb niks meer te vertellen, maak niks mee, muren komen soms op me af. heb ook geen vriendinnen hier waar ik iets mee zou kunnen doen, of koffie leuten of wat dan ook.
ben niet meer zo sociaal, niet dat ik sociaal kan zijn zonder iemand in de buurt, maar goed.
nog ff doorbijten en wachten tot beeb 2 oud genoeg is om met papa te blijven (of eigenlijk totdat papa het aankan om met 2 kids alleen te blijven ). dwz dus nog een hele poos thuisblijven.
maar ach, heb wel een mooi kindje om me heen, en straks nog 1. eventjes aan hun denken en dan kom ik wel weer een x aan de beurt
pi_36144267
martineke, zou je niet iets heel part-timerigs kunnen vinden? bijv. 1 dag in de week, en dan voor die dag opvang regelen? (of zelfs meer, ik weet niet wat jij voor jezelf acceptabel/haalbaar vindt). je krijgt tegenwoordig best een groot deel van de kinderopvang-kosten vergoed via overheid en als 't even meezit ook van je werkgever(s) dus die kosten heb je al gauw terugverdiend, en 't kan misschien net schelen voor je eigen sociale input.

randa, leuk dat je zo'n leuke avond gehad hebt. ik las elders van die pijnlijke plek in je borst, da's minder. succes maandag met je gesprek!

fuente, wat rot. sterkte ermee, en je plan klinkt goed. en wat betreft je wens voor een eventueel tweede kindje: die twee plannen hoeven elkaar niet per se uit te sluiten, al kan ik me voorstellen dat het wel zwaar is. succes eerst maar met solliciteren!
pi_36147858
Werk vinden voor 1 dag in de week lijkt me best heel lastig, of niet? Bij ons op het werk 'mag' je in ieder geval niet minder dan 24 uur per week werken (dwz een contract hebben van 24 uur pw).

Ik werk zelf nu ook 24 uur en vind het precies goed, aan de ene kant zou ik soms ook wel een dagje minder willen werken, maar aan de andere kant met 3 dagen per week 'draai' je nog echt een beetje mee....

Vervelend Fuente dat je het niet naar je zin hebt op je werk en goed dat je plannen hebt om er iets aan te doen!

Ik merk wel dat het sociale leven idd anders is sinds er een kindje is. Nou was het voor mij ook al anders geworden omdat ik ook niet meer in de woonplaats woon waar mijn vriendinnen wel wonen. Ookal is het niet ver er vandaan, het is maar een km of 30, maar als ik de auto niet heb wordt t al gauw heel lastig. Dus koffieleuten zit er hier idd ook niet in. Ik woon wat dat betreft best in een k*tdorp qua OV. Ook niet al mijn vriendinnen hebben een auto, helaas. Maar ik merk ook dat ik er soms veel minder behoefte aan heb, aan een heel druk sociaal leven, en die rust eigenlijk wel heel prettig vind.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:45:07 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36149247
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:43 schreef Igraine het volgende:
Bij ons op het werk 'mag' je in ieder geval niet minder dan 24 uur per week werken (dwz een contract hebben van 24 uur pw).
Dit is bij mijn werkgever een ongeschreven regel. Maar ik wilde per se minder werken (16 uur).
Voor mijn zwangerschap werkte ik 32 uur en aansluitend op mijn zwangerschap maximaal ouderschasverlof opgenomen (50% van je uren gedurende een half jaar). En aan het einde van m'n ouderschapsverlof een parttimecontract voor die uren aangevraagd. Dat mag je werkgever nooit weigeren (tenzij er zwaarwegende belangen zijn etc).
En dus ben ik nu een van de twee mensen met een 16-uur contract (op 800 werknemers).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')