abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35917420
Helemaal mee eens. Het idee van een Europese Gemeenschap is door de idiote uitbreiding van enkele jaren geleden compleet verpest. De grootschalige afwijzing door zo'n beetje alle lidstaten van de dienstenrichtlijn heeft dat toch wel duidelijk gemaakt. De toetreding van Turkije zou al helemaal een bom onder het bestel plaatsen...
pi_35918102
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:57 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zal wel meevallen hoor het volk is massaal tegen en ik vind dat ietsje zwaarder wegen

als turkije in de EU komt breekt de pleuris uit
Yeah right, en de derde wereldoorlog zou uitbreken over de euro.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:33:38 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35918242
zijn koerden islamitisch eigenlijk?

ik vind het erg mooie mensen om te zien trouwens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35918298
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
zijn koerden islamitisch eigenlijk?

ik vind het erg mooie mensen om te zien trouwens.
Veel moslims onder en natuurlijk veel niet-moslims onder
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:37:38 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35918327
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Veel moslims onder en natuurlijk veel niet-moslims onder
ken je de verhoudingen? natuurlijk gaat het niet om een godsdienstgevecht aan de grens tussen islam en christendom...
pi_35918430
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ken je de verhoudingen? natuurlijk gaat het niet om een godsdienstgevecht aan de grens tussen islam en christendom...
volgens mij toch wel meerendeels Moslim, Koerden hebben toch wel grote (moslim) helden gekend
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:44:12 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35918518
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

volgens mij toch wel meerendeels Moslim, Koerden hebben toch wel grote (moslim) helden gekend
wat is dan het probleem met koerden? dat ze wonen op olierijke gond?
pi_35918574
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is dan het probleem met koerden? dat ze wonen op olierijke gond?
Grootste probleem is PKK
Eigenlijk gewoon de Eta van Turkije, ze willen een deel van Turkije, Irak, Syrie en Irak om zo "Koerdistan" te vormen, en in Turkije is daarom al sinds de jaren 80 een geweldadige strijd.
pi_35921089
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jaja, Koerden zijn gewoon over het algemeen Moslim.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35921793
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Yeah right, en de derde wereldoorlog zou uitbreken over de euro.
dat heb ik nergens beweerd, wel heb ik beweerd dat de euro pas op hele lange tijd rendabel wordt (min 15 a 20 jaar) en dat we op het ALLERSLECHTSTE moment zijn begonnen met die euro. maar goed dat is offtopic

en HIZ laten we eerlijk zijn jij wil turkije bij de EU omdat je huis dan meer waard wordt zelf snap je vast wel dat het EU volk massaal tegen is... toch?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35928985
'Het volk vind helemaal niks over de EU of Turkije totdat je ze bang gaat zitten maken. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken.

In de pakweg 30 jaar dat ik de EEG EG en EU volg heb ik alles bij elkaar een week of 6 meegemaakt dat een iets hoger percentage dan 0 wat wist of wilde weten over hoe de Europese samenwerking in elkaar steekt. En hoger dan nul betekende nou ook bepaald niet dat het masale interesse veroorzaakte.

Op grond waarvan de mensen in dat referendum vorig jaar zou ik dan ook echt niet weten. Voor noch tegenstanders wisten in het algemeen waar ze nou eigenlijk voor of tegen stemden.

P.S. en wat is er mis om je eigen belang mee te laten tellen bij je politieke keuzes?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:39:40 #237
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35929678
Het zou Turkije sieren als ze de Koerden de mogelijkheid geven om onafhanklijk te worden. Er wonen immers toch alleen maar Koerden in dat gebied? Economisch haalt Turkije er volgens mij ook niets uit, dus ik snap het probleem niet.. of het moet om defensie-redenen zijn..
pi_35929893
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het zou Turkije sieren als ze de Koerden de mogelijkheid geven om onafhanklijk te worden. Er wonen immers toch alleen maar Koerden in dat gebied? Economisch haalt Turkije er volgens mij ook niets uit, dus ik snap het probleem niet.. of het moet om defensie-redenen zijn..
90% van de Koerden wonen gespreid in Turkije. Alleen al in Istanbul wonen meer Koerden dan in heel zuid-oosten. De meeste Koerden zijn gewoon ook geintegreerd in de samenleving. Ze willen helemaal geen apart land. Ze willen alleen meer rechten zoals tv uitzendingen in eigen taal, etc. Er zijn bijv. veel Koerdische premiers en presidenten geweest. De PKK bestaat slechts uit een paar duizend man.
pi_35932845
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

ik kijk ook naar de realiteit maar jullie willen dat niet geloven
Beste Meki, er is een verschil tussen DE realiteit en JOUW realiteit...
pi_35935187
quote:
Er wonen niet alleen Koerden in het gebied. Hoewel de Koerden hun uiterste best doen om de daar wonende Christenen en Arabieren het leven zuur te maken.
pi_35935309
quote:
Als Oost-Turkije niet meer een deel van Turkije was, zou dat Turkije en de EU inderdaad dichterbij brengen. (oost-Turkije is dus het meest onderontwikkelde deel van Turkije en dit komt niet omdat er Koerden wonen maar heeft verschillende redenen).

Het probleem is dat landen er niet van houden land af te staan, geen enkel land doet dat. Ook speelt het nationalisme in Turkije een rol.
pi_35944719
quote:
Oh, dat lijkt me vrij utopisch als je ziet hoe de Turkse regering en het volk de Koerden behandelen of tegen hun 'recht op een eigen staat' aankijken. Dit soort sociale voorstellen gaan veel te ver voor een land met een identiteitscrisis en een historie als Turkije.
Komt door dat gebied ook niet de oliepijpleiding eigenlijk?
Yeah baby Yeah!
pi_35953631
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt me vrij utopisch als je ziet hoe de Turkse regering en het volk de Koerden behandelen of tegen hun 'recht op een eigen staat' aankijken. Dit soort sociale voorstellen gaan veel te ver voor een land met een identiteitscrisis en een historie als Turkije.
Tja, ik zie Spanje Baskenland ook niet zo gauw afstaan en Engeland ziet Noord-Ierland ook wel zitten.
Geen enkel land in de wereld staat zommar land af, dat heeft niets met de geschiedenis van Turkije te maken.
quote:
Komt door dat gebied ook niet de oliepijpleiding eigenlijk?
Ja, voor het overgrote deel ligt de pijpleiding in Turks-Koerdistan.
pi_35953989
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Meki het volgende:
Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.

Zien ze Turkije daarvoor ??????
Je weet toch dat Turkije een zwaar Islamtisch land is waar scheiding tussen kerk en staat eigenlijk niet bestaat en waar je als katholieke of christelijke bar weinig te vertellen en des te meer te vrezen hebt?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35954151
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:00 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Je weet toch dat Turkije een zwaar Islamtisch land is waar scheiding tussen kerk en staat eigenlijk niet bestaat en waar je als katholieke of christelijke bar weinig te vertellen en des te meer te vrezen hebt?
O?

Leg eens uit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35954183
quote:

[..]

Een zwaar islamitisch land? Je zou echt eens een keer naar Istanbul moeten gaan, wat je daar ziet ga je niet geloven dan.

Scheinding tussen kerk en staat bestaat niet? Waar heb je dat nou weer gehoord.
pi_35955407
Dat lijkt me een feit; de scheiding tussen kerk en staat in Turkije is op zijn vriendelijkst gezegd 'gebrekkig'. Alleen is de beïnvloeding niet in de richting van de kerk naar de staat maar andersom.
pi_35955705
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:31 schreef HiZ het volgende:
Dat lijkt me een feit; de scheiding tussen kerk en staat in Turkije is op zijn vriendelijkst gezegd 'gebrekkig'. Alleen is de beïnvloeding niet in de richting van de kerk naar de staat maar andersom.
Hij/Zij doet iets anders vermoeden dan wat jij nu zegt.

Turkije is geen Iran en er worden geen mensen gestenigd omdat ze met bikini op het strand lopen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:43:00 #249
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35956004
quote:

[..]

Ataturk regelde juist de scheiding tussen kerk en staat. Waar haal jij je informatie vandaan?
Era Vulgaris
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:52:14 #250
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35956508
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:43 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ataturk regelde juist de scheiding tussen kerk en staat. Waar haal jij je informatie vandaan?
Ataturk was ook degene die het leger de taak gaf om de scheiding van kerk en staat te bewaken. Wat wij in het Westen plegen te zien als een "verderfelijke invloed van het leger" ziet de Turkse legerleiding als een bijna heilige plicht: er voor zorgen dat Turkije een seculiere staat blijft. En gelet op een aantal moslimpartijen is de angst van het leger niet eens zo heel erg vreemd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')