Yeah right, en de derde wereldoorlog zou uitbreken over de euro.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zal wel meevallen hoor het volk is massaal tegen en ik vind dat ietsje zwaarder wegen![]()
als turkije in de EU komt breekt de pleuris uit
Veel moslims onder en natuurlijk veel niet-moslims onderquote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
zijn koerden islamitisch eigenlijk?
ik vind het erg mooie mensen om te zien trouwens.
ken je de verhoudingen? natuurlijk gaat het niet om een godsdienstgevecht aan de grens tussen islam en christendom...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel moslims onder en natuurlijk veel niet-moslims onder
volgens mij toch wel meerendeels Moslim, Koerden hebben toch wel grote (moslim) helden gekendquote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ken je de verhoudingen? natuurlijk gaat het niet om een godsdienstgevecht aan de grens tussen islam en christendom...
wat is dan het probleem met koerden? dat ze wonen op olierijke gond?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
volgens mij toch wel meerendeels Moslim, Koerden hebben toch wel grote (moslim) helden gekend
Grootste probleem is PKKquote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is dan het probleem met koerden? dat ze wonen op olierijke gond?
Jaja, Koerden zijn gewoon over het algemeen Moslim.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
volgens mij toch wel meerendeels Moslim, Koerden hebben toch wel grote (moslim) helden gekend
dat heb ik nergens beweerd, wel heb ik beweerd dat de euro pas op hele lange tijd rendabel wordt (min 15 a 20 jaar) en dat we op het ALLERSLECHTSTE moment zijn begonnen met die euro. maar goed dat is offtopicquote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Yeah right, en de derde wereldoorlog zou uitbreken over de euro.
90% van de Koerden wonen gespreid in Turkije. Alleen al in Istanbul wonen meer Koerden dan in heel zuid-oosten. De meeste Koerden zijn gewoon ook geintegreerd in de samenleving. Ze willen helemaal geen apart land. Ze willen alleen meer rechten zoals tv uitzendingen in eigen taal, etc. Er zijn bijv. veel Koerdische premiers en presidenten geweest. De PKK bestaat slechts uit een paar duizend man.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het zou Turkije sieren als ze de Koerden de mogelijkheid geven om onafhanklijk te worden.Er wonen immers toch alleen maar Koerden in dat gebied? Economisch haalt Turkije er volgens mij ook niets uit, dus ik snap het probleem niet.. of het moet om defensie-redenen zijn..
Beste Meki, er is een verschil tussen DE realiteit en JOUW realiteit...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
ik kijk ook naar de realiteit maar jullie willen dat niet geloven
Er wonen niet alleen Koerden in het gebied. Hoewel de Koerden hun uiterste best doen om de daar wonende Christenen en Arabieren het leven zuur te maken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het zou Turkije sieren als ze de Koerden de mogelijkheid geven om onafhanklijk te worden.Er wonen immers toch alleen maar Koerden in dat gebied? Economisch haalt Turkije er volgens mij ook niets uit, dus ik snap het probleem niet.. of het moet om defensie-redenen zijn..
Als Oost-Turkije niet meer een deel van Turkije was, zou dat Turkije en de EU inderdaad dichterbij brengen. (oost-Turkije is dus het meest onderontwikkelde deel van Turkije en dit komt niet omdat er Koerden wonen maar heeft verschillende redenen).quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Oh, dat lijkt me vrij utopisch als je ziet hoe de Turkse regering en het volk de Koerden behandelen of tegen hun 'recht op een eigen staat' aankijken. Dit soort sociale voorstellen gaan veel te ver voor een land met een identiteitscrisis en een historie als Turkije.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Tja, ik zie Spanje Baskenland ook niet zo gauw afstaan en Engeland ziet Noord-Ierland ook wel zitten.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me vrij utopisch als je ziet hoe de Turkse regering en het volk de Koerden behandelen of tegen hun 'recht op een eigen staat' aankijken. Dit soort sociale voorstellen gaan veel te ver voor een land met een identiteitscrisis en een historie als Turkije.
Ja, voor het overgrote deel ligt de pijpleiding in Turks-Koerdistan.quote:Komt door dat gebied ook niet de oliepijpleiding eigenlijk?
Je weet toch dat Turkije een zwaar Islamtisch land is waar scheiding tussen kerk en staat eigenlijk niet bestaat en waar je als katholieke of christelijke bar weinig te vertellen en des te meer te vrezen hebt?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Meki het volgende:
Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.
Zien ze Turkije daarvoor ??????
O?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:00 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Je weet toch dat Turkije een zwaar Islamtisch land is waar scheiding tussen kerk en staat eigenlijk niet bestaat en waar je als katholieke of christelijke bar weinig te vertellen en des te meer te vrezen hebt?
Een zwaar islamitisch land? Je zou echt eens een keer naar Istanbul moeten gaan, wat je daar ziet ga je niet geloven dan.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:00 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Je weet toch dat Turkije een zwaar Islamtisch land is waar scheiding tussen kerk en staat eigenlijk niet bestaat en waar je als katholieke of christelijke bar weinig te vertellen en des te meer te vrezen hebt?
Hij/Zij doet iets anders vermoeden dan wat jij nu zegt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:31 schreef HiZ het volgende:
Dat lijkt me een feit; de scheiding tussen kerk en staat in Turkije is op zijn vriendelijkst gezegd 'gebrekkig'. Alleen is de beïnvloeding niet in de richting van de kerk naar de staat maar andersom.
Ataturk regelde juist de scheiding tussen kerk en staat. Waar haal jij je informatie vandaan?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:00 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ataturk was ook degene die het leger de taak gaf om de scheiding van kerk en staat te bewaken. Wat wij in het Westen plegen te zien als een "verderfelijke invloed van het leger" ziet de Turkse legerleiding als een bijna heilige plicht: er voor zorgen dat Turkije een seculiere staat blijft. En gelet op een aantal moslimpartijen is de angst van het leger niet eens zo heel erg vreemd.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:43 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ataturk regelde juist de scheiding tussen kerk en staat. Waar haal jij je informatie vandaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |