van de frontpage:quote:De Oostenrijkse vice-kanselier en minister van Verkeer Hubert Gorbach maant de Europese Unie (EU) duidelijk te zijn tegen de aanvraag tot toetreding van Turkije en glashard nee te zeggen. Op een bijeenkomst van Europese verkeersministers zegt hij dat de manier waarop de EU handelt niet eerlijk is jegens Turkije. "Als we doen alsof we in staat zijn om een land als Turkije op te nemen, negeren we de werkelijkheid. Want dat zijn we niet", meent Gorbach, lid van de rechts-populistische BZÖ geleid door Jörg Haider. "We hebben hen wel die indruk gegeven, ten onrechte."
Gorbach heeft het niet goed op met heimelijke politici die niet recht voor hun raap zijn. Zij die "net doen alsof ze Turkije zo snel mogelijk een volledig lidmaatschap willen aanbieden of dat zelfs in het vooruitzicht stellen", zijn volgens de Oostenrijker een schande omdat ze daarnaast in eigen land zeggen "dat ze dat helemaal niet willen", zo meent hij.
Ook over tien jaar zal Turkije volgens Gorbach niet klaar zijn voor toetreding tot de EU. "Volgens mij is Turkije domweg niet geschikt als lidstaat - door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict." Zijn eigen land Oostenrijk lijkt volop achter de vice-kanselier te staan. Maar liefst tachtig procent van de bevolking is tegen het Turkse lidmaatschap.
Maandag gaat een burgerinitiatief uit tegen waarin Oostenrijkers zich kunnen uitspreken tegen de toenemende Brusselse bemoeienis. Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
Er moet een geldige reden daarvoor zijn
en geen discriminatie reden .
quote:door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere landquote:
uhm duitsland en polen liggen geheel in Europa >>> je topo is niet echt geweldig hequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere land
Iedere land heeft die kenmereken
Duitsland en Polen hebben inderdaad geschiedenis en geografie, ja.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere land
We kunnen Frankrijk er ook wel uitzetten wegen mogelijke burgeroorlogen, maar het gaat hier om een toetreding.quote:Iedere land heeft die kenmereken
Rusland ook - dan kan China ook EU lid worden want die grenst aan Ruslandquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
uhm duitsland en polen liggen geheel in Europa >>> je topo is niet echt geweldig he
Nou dan hebben ze geen goede reden dus mogen ze Turkije toelatenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Duitsland en Polen hebben inderdaad geschiedenis en geografie, ja.
[..]
We kunnen Frankrijk er ook wel uitzetten wegen mogelijke burgeroorlogen, maar het gaat hier om een toetreding.
Kan iemand mij ervan overtuigen dat ze in Brussel nuttige dingen doen?quote:.
Op een bijeenkomst van Europese verkeersministers
.
Lees nou nog eens wat er staat. Of denk eens na. Een land dat een mespuntje Europees grondgebied heeft en verder grenst aan de regio met de meeste beroeringen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou dan hebben ze geen goede reden dus mogen ze Turkije toelaten
Heb je nu eigenlijk zelf het idee dat je iets zinnigs aan de discussie bijdraagt?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Rusland ook - dan kan China ook EU lid worden want die grenst aan Rusland
Turkije grenst aan Griekenland.
Marokko grenst aan Spaanse encalves
en zo gaan we door
dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen en Engeland ook geen lid wordenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Lees nou nog eens wat er staat. Of denk eens na. Een land dat een mespuntje Europees grondgebied heeft en verder grenst aan de regio met de meeste beroeringen.
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen en Engeland ook geen lid worden
Europese cultuur wat houdt dat in ??quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.
vertel jij mij eens wat de marokkaanse cultuur is. of de turkse?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Europese cultuur wat houdt dat in ??
welke voorwaarde heeft Turkije daar niet in ??
Toch is het voor de EU erg belangrijk dat Turkije zich meer en meer orienteerd naar het westen, weesterse gebruiken en waarden overneemt, en ook een stabiele seculiere staat vormt, waar bv de mensenrechten gehandhaaft worden ....quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:09 schreef GewoneMan het volgende:
ik ben het er wel mee eens turkije zal nooit EU lid worden en daar mogen we best wel eerlijk over zijn.
Hoelang woon je hier? Ooit om je heen gekeken? Dan had je de Europese cultuur gezien,quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Europese cultuur wat houdt dat in ??
welke voorwaarde heeft Turkije daar niet in ??
Gastvrijheid en respect hebben voor iedereen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vertel jij mij eens wat de marokkaanse cultuur is. of de turkse?
welke waarden heeft Turkije dan niet wat EU wel heeftquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:28 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoelang woon je hier? Ooit om je heen gekeken? Dan had je de Europese cultuur gezien,
in je dikke poepbroek. je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Gastvrijheid en respect hebben voor iedereen.![]()
Ja, Cyprus bijvoorbeeld, dat ligt hééélemaal in Europa. (Cyprus ligt dus voor 100% in Azië)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.
Waarom vertel ik dit eigenlijk? Dit leer je op de basisschool...![]()
oow door mijn mening ? zeg hoe komt datquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in je dikke poepbroek. je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |