van de frontpage:quote:De Oostenrijkse vice-kanselier en minister van Verkeer Hubert Gorbach maant de Europese Unie (EU) duidelijk te zijn tegen de aanvraag tot toetreding van Turkije en glashard nee te zeggen. Op een bijeenkomst van Europese verkeersministers zegt hij dat de manier waarop de EU handelt niet eerlijk is jegens Turkije. "Als we doen alsof we in staat zijn om een land als Turkije op te nemen, negeren we de werkelijkheid. Want dat zijn we niet", meent Gorbach, lid van de rechts-populistische BZÖ geleid door Jörg Haider. "We hebben hen wel die indruk gegeven, ten onrechte."
Gorbach heeft het niet goed op met heimelijke politici die niet recht voor hun raap zijn. Zij die "net doen alsof ze Turkije zo snel mogelijk een volledig lidmaatschap willen aanbieden of dat zelfs in het vooruitzicht stellen", zijn volgens de Oostenrijker een schande omdat ze daarnaast in eigen land zeggen "dat ze dat helemaal niet willen", zo meent hij.
Ook over tien jaar zal Turkije volgens Gorbach niet klaar zijn voor toetreding tot de EU. "Volgens mij is Turkije domweg niet geschikt als lidstaat - door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict." Zijn eigen land Oostenrijk lijkt volop achter de vice-kanselier te staan. Maar liefst tachtig procent van de bevolking is tegen het Turkse lidmaatschap.
Maandag gaat een burgerinitiatief uit tegen waarin Oostenrijkers zich kunnen uitspreken tegen de toenemende Brusselse bemoeienis. Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
Er moet een geldige reden daarvoor zijn
en geen discriminatie reden .
quote:door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere landquote:
uhm duitsland en polen liggen geheel in Europa >>> je topo is niet echt geweldig hequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere land
Iedere land heeft die kenmereken
Duitsland en Polen hebben inderdaad geschiedenis en geografie, ja.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere land
We kunnen Frankrijk er ook wel uitzetten wegen mogelijke burgeroorlogen, maar het gaat hier om een toetreding.quote:Iedere land heeft die kenmereken
Rusland ook - dan kan China ook EU lid worden want die grenst aan Ruslandquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
uhm duitsland en polen liggen geheel in Europa >>> je topo is niet echt geweldig he
Nou dan hebben ze geen goede reden dus mogen ze Turkije toelatenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Duitsland en Polen hebben inderdaad geschiedenis en geografie, ja.
[..]
We kunnen Frankrijk er ook wel uitzetten wegen mogelijke burgeroorlogen, maar het gaat hier om een toetreding.
Kan iemand mij ervan overtuigen dat ze in Brussel nuttige dingen doen?quote:.
Op een bijeenkomst van Europese verkeersministers
.
Lees nou nog eens wat er staat. Of denk eens na. Een land dat een mespuntje Europees grondgebied heeft en verder grenst aan de regio met de meeste beroeringen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou dan hebben ze geen goede reden dus mogen ze Turkije toelaten
Heb je nu eigenlijk zelf het idee dat je iets zinnigs aan de discussie bijdraagt?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Rusland ook - dan kan China ook EU lid worden want die grenst aan Rusland
Turkije grenst aan Griekenland.
Marokko grenst aan Spaanse encalves
en zo gaan we door
dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen en Engeland ook geen lid wordenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Lees nou nog eens wat er staat. Of denk eens na. Een land dat een mespuntje Europees grondgebied heeft en verder grenst aan de regio met de meeste beroeringen.
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen en Engeland ook geen lid worden
Europese cultuur wat houdt dat in ??quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.
vertel jij mij eens wat de marokkaanse cultuur is. of de turkse?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Europese cultuur wat houdt dat in ??
welke voorwaarde heeft Turkije daar niet in ??
Toch is het voor de EU erg belangrijk dat Turkije zich meer en meer orienteerd naar het westen, weesterse gebruiken en waarden overneemt, en ook een stabiele seculiere staat vormt, waar bv de mensenrechten gehandhaaft worden ....quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:09 schreef GewoneMan het volgende:
ik ben het er wel mee eens turkije zal nooit EU lid worden en daar mogen we best wel eerlijk over zijn.
Hoelang woon je hier? Ooit om je heen gekeken? Dan had je de Europese cultuur gezien,quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Europese cultuur wat houdt dat in ??
welke voorwaarde heeft Turkije daar niet in ??
Gastvrijheid en respect hebben voor iedereen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vertel jij mij eens wat de marokkaanse cultuur is. of de turkse?
welke waarden heeft Turkije dan niet wat EU wel heeftquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:28 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoelang woon je hier? Ooit om je heen gekeken? Dan had je de Europese cultuur gezien,
in je dikke poepbroek. je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Gastvrijheid en respect hebben voor iedereen.![]()
Ja, Cyprus bijvoorbeeld, dat ligt hééélemaal in Europa. (Cyprus ligt dus voor 100% in Azië)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.
Waarom vertel ik dit eigenlijk? Dit leer je op de basisschool...![]()
oow door mijn mening ? zeg hoe komt datquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in je dikke poepbroek. je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
Turkije heeft wel degelijk een Europese geschiedenis. Een zeer invloedrijke geschiedenis zelfs. Dat leer je inderdaad niet op de basisschool, maar op de middelbare school; je zal het de komende jaren nog wel tegenkomen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Waarom vertel ik dit eigenlijk? Dit leer je op de basisschool...![]()
Dat ligt in Scandinavie, weet je nog? Bovendien; hoe zou Noorwegen ooit omstreden kunnen zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen
Heb je enig idee welke rol Engeland in de Europese geschiedenis vervuld heeft?quote:en Engeland ook geen lid worden
nee je begint me gewoon de keel uit te hangen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
oow door mijn mening ? zeg hoe komt dat![]()
Na druk van de Turkse regering hebben drie universiteiten in Turkije een conferentie afgelast over de volkerenmoord op Armeniërs tussen 1915-1923 in het voormalige Ottomaanse Rijk. De Turkse minister van Justitie Cemil Cicek had kritische academici die mee zouden doen aan het debat, beschuldigd van verraad.quote:
ik kijk ook naar de realiteit maar jullie willen dat niet gelovenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je begint me gewoon de keel uit te hangen.
ik probeer vaak genoeg een gesprek met je aan te gaan, en áls je al antwoord geeft dan lul je maar wat in het rond zonder naar de realiteit te kijken. leuk, maar niet meer discussiewaardig![]()
meki, laatste keer, het zal welquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
ik kijk ook naar de realiteit maar jullie willen dat niet geloven
Toen was dat de tijd van de eerste wereldoorlogquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Na druk van de Turkse regering hebben drie universiteiten in Turkije een conferentie afgelast over de volkerenmoord op Armeniërs tussen 1915-1923 in het voormalige Ottomaanse Rijk. De Turkse minister van Justitie Cemil Cicek had kritische academici die mee zouden doen aan het debat, beschuldigd van verraad.
De conferentie over de vermeende genocide op de Armeniërs, die 90 jaar geleden volgens de Armenen plaatsvond, zou volgende week van start gaan. Daarvoor waren ook historici uitgenodigd die beweren dat er destijds inderdaad een genocide heeft plaatsgevonden op de Armeniërs. Minister Cicek zei gisteren in het Turkse parlement dat dit ''een dolkstoot in de rug'' was van het Turkse volk en riep op ''een einde te maken aan het verraad en de propaganda tegen Turkije''.
De problemen rond de conferentie lijken aan te tonen dat gevoelige onderwerpen in Turkije nog steeds niet vrijelijk besproken kunnen worden, wat de toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou kunnen bemoeilijken, zo meldt Nieuws.nl.
De internationale druk op Turkije om de massamoord te erkennen neemt ook steeds meer toe. Frankrijk stelt de erkenning zelfs als voorwaarde voor een EU-lidmaatschap. Andere landen die de volkerenmoord erkennen zijn onder meer België, sommige VS-staten, alsmede het parlement in Canada. De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan riep onlangs dan ook op tot een open debat en een gezamenlijke Turks-Armeense onderzoekscommissie. Armenië ziet dat niet zitten omdat Turkije nog steeds ontkent dat er een geplande massamoord heeft plaatsgevonden.
Historici schatten het aantal Armeniërs dat de dood vond tussen de 1 en 1,5 miljoen. Turkije houdt het op 300.000 doden, en noemt het 'gewone' oorlogsslachtoffers. Bovendien waren er ook veel Turkse slachtoffers te betreuren, zo benadrukken de Turken.
.
waarom?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:31 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het wel een goed plan om door middel van EU-lidmaatschap Turkije meer in onze richting te trekken, want historie, cultuur en zelfs geografie zijn niet vaststaande entiteiten die nooit kunnen veranderen.
Ook voor de Koerden? De Armeniers?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Gastvrijheid en respect hebben voor iedereen.![]()
Dan dien je eerst alle religie te verbieden en samen één culturele lijn te trekken, want een multi-culturele samenleving is een utopie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe verenigder de Aarde is, hoe beter het zal zijn voor de mensheid in zijn geheel. Hoe eerder, hoe beter.
Ja idd, de Nederlanders hebben ook massaal Armeniers afgemaaktquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Toen was dat de tijd van de eerste wereldoorlog
Daar deed bijna iedereen aan mij ook Nederland
Dat is een waar woord. De Shoah vond ook in de Tweede Wereldoorlog plaats.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Toen was dat de tijd van de eerste wereldoorlog
Wat, aan de moord op de Armeniers? Nee, verder alleen de Koerden.quote:Daar deed bijna iedereen aan mij
Ja, wij hebben wat afgeknokt in '14- '18.quote:ook Nederland
het maakt mij op zich niet uit wat voor grote rol Engeland heeft gespeeld . Anders konden we Marokko ook bij nemen want die speelde ook een grote rol in de Tweede wereldoorlog, namelijk tegen de Duisters vechten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat ligt in Scandinavie, weet je nog? Bovendien; hoe zou Noorwegen ooit omstreden kunnen zijn?
[..]
Heb je enig idee welke rol Engeland in de Europese geschiedenis vervuld heeft?
Overigens is een Oostenrijkse populist wel de laatste die het over ''historische bezwaren'' dient te hebben.
Ik sprak voor de Marokkaanse kantquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ook voor de Koerden? De Armeniers?
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef Meki het volgende:
[..]
het maakt mij op zich niet uit wat voor grote rol Engeland heeft gespeeld . Anders konden we Marokko ook bij nemen want die speelde ook een grote rol in de Tweede wereldoorlog, namelijk tegen de Duisters vechten.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef Meki het volgende:
[..]
het maakt mij op zich niet uit wat voor grote rol Engeland heeft gespeeld . Anders konden we Marokko ook bij nemen want die speelde ook een grote rol in de Tweede wereldoorlog, namelijk tegen de Duisters vechten.
DizzzzzzzzzzKKKriminatie, natuurlijk.quote:Het gaat mij hierom om welke reden Turkije wordt geweigerd
Omdat het op het gebied van persoonlijke en economische vrijheid een voordeel is voor Turkije en haar bevolking, en daarmee vooral op economisch vlak ook gunstig voor de rest van de EU.quote:
Nee . in 1815 heeft Nederland ook oorlog gevoerd etc.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ja idd, de Nederlanders hebben ook massaal Armeniers afgemaakt
we spreken hierover tienduizenden helden die Nederland hebben geredquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]Enkele dappere Marokkanen hebben hun leven gegeven, maar laten we het niet overdrijven!
Ja, tegen Bonaparte.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee . in 1815 heeft Nederland ook oorlog gevoerd etc.
dat denk ik wel . er is geen enkele reden bestaan dan discriminatiequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Je zou zo'n rekel toch...
[..]
DizzzzzzzzzzKKKriminatie, natuurlijk.
Wat doe jij hier nog? Hoor jij niet in Amerika te zitten? Amerika heeft zich ook ooit eens moeten verenigen. Ondanks alle tegenslagen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef McCarthy het volgende:
"Volgens mij is Turkije domweg niet geschikt als lidstaat - door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict."
eindelijk
ik snap ook niet waarom politici hier serieus mee bezig zijn. Waarom willen zij turkije wel?
Sorry, Polen zit al bij de EU.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
we spreken hierover tienduizenden helden die Nederland hebben gered
Ja idd, maar dat ontkennen wij niet. De Turken ontkennen de Armeense Genocide,quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee . in 1815 heeft Nederland ook oorlog gevoerd etc.
Je komt niet veel buiten, of wel?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dan dien je eerst alle religie te verbieden en samen één culturele lijn te trekken, want een multi-culturele samenleving is een utopie.
Dan houdt ons gesprek hier op. Alvast mijn complimenten aan het engelengeduld van wie verder nog met je in discussie zal treden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
[..]
dat denk ik wel . er is geen enkele reden bestaan dan discriminatie
Want ... Turkije is namelijk een Moslimland en dat heeft de vrijheid van Europa niet nodig
Ik zou graag zien dat eens een goed boekje werd opengedaan door zowel Turkije als Armenie. Ze zitten beiden dingen te verzwijgen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ja idd, maar dat ontkennen wij niet. De Turken ontkennen de Armeense Genocide,
Nou ik ontken dat nietquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ja idd, maar dat ontkennen wij niet. De Turken ontkennen de Armeense Genocide,
Jij bent niet echt een realist, of wel? Zelfs Wouter Bos doet zijn kind niet op een multi-culturele school..quote:
Waarom . Geert Wilders wilt Turkije niet hebben alleen vanwege het een Moslimland is en daar beroep ik me aanquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan houdt ons gesprek hier op. Alvast mijn complimenten aan het engelengeduld van wie verder nog met je in discussie zal treden.
Een multiculturele school is een mix van iedereenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:45 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Jij bent niet echt een realist, of wel? Zelfs Wouter Bos doet zijn kind niet op een multi-culturele school..
Wat Geert Wilders van mening is, zal me een zorg zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom . Geert Wilders wilt Turkije niet hebben alleen vanwege het een Moslimland is en daar beroep ik me aan
Het gaat niet om jou... Turkije ontkent het, zo'n land hoef ik niet in de unie. Stel je voor dat Duitsland officieel de holocaust gaat ontkennen, straten naar Eichmann gaat noemen etcquote:
Geert Wilders is een van de weinige Nederlandse politici die zegt wat hij en vele Nederlanders denken. Dacht je nu echt dat Wouter Bos Turkije bij de EU wil?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom . Geert Wilders wilt Turkije niet hebben alleen vanwege het een Moslimland is en daar beroep ik me aan
En de helft van Nederland die denkt dat ook.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat Geert Wilders van mening is, zal me een zorg zijn.
Ah, Meki de Hond.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
En de helft van Nederland die denkt dat ook.
hij heeft daarop niet negatief over gesproken. Ik denk het wel want ik heb geen ontkennend antwoord van hem gehoordquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:47 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Geert Wilders is een van de weinige Nederlandse politici die zegt wat hij en vele Nederlanders denken. Dacht je nu echt dat Wouter Bos Turkije bij de EU wil?
Dat wist mijn geleerde kont zelfs nog Meki.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Een multiculturele school is een mix van iedereen
Een zwarte school is enkel alleen Allochtonen
Nederland tegen toetreding Turkijequote:
Turkije is economisch belangrijk voor Europaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Meki, wat heeft Turkije concreet te bieden aan Europa? Wat zijn de overeenkomsten in geschiedenis, cultuur, economie, wetenschap. Verkoop je standpunt eens aan ons!
eerlijk op welke basis?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef Monidique het volgende:
Je zou ook eerlijk kunnen zijn en 'ja' zeggen, natuurlijk.
Ik had het meer over de ultieme reden, het Islamitische karakter. Staat daarover iets in die peiling?Niet dat ik het uitsluit, hoor.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederland tegen toetreding Turkije
AMSTERDAM - Nederlanders zijn nog steeds in groten getale tegen toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Uit nieuw onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat 55 procent toetreding van het land afkeurt. 31 procent is voor Turkije als nieuw EU-lid.
een jonge bevolking, i.t.t. de vergrijzende bevolking van Europa, verbinding met het middenoosten en centraal azie....quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Meki, wat heeft Turkije concreet te bieden aan Europa? Wat zijn de overeenkomsten in geschiedenis, cultuur, economie, wetenschap. Verkoop je standpunt eens aan ons!
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
Maar ik ben alsnog Tegen Turkije bij EU
ik vind dat Turkije hetzelf moet doen
het zou ons veel geld kosten en we betalen nu al veel belasting
Waarom willen ze Turkije niet bij EU hebben . er bestaat geen andere uitweg dan omdat ze een Moslimland zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik had het meer over de ultieme reden, het Islamitische karakter. Staat daarover iets in die peiling?Niet dat ik het uitsluit, hoor.
Cultuurverschillen zijn sowieso al gigantisch in Europa, waarom dan zo'n probleem maken met Turkije?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik had het meer over de ultieme reden, het Islamitische karakter. Staat daarover iets in die peiling?Niet dat ik het uitsluit, hoor.
ik denk dat we niet anders doen. volg je het nieuws nog een beetje?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Turkije behandelen op een manier die "eerlijk is jegens Turkije".
die zeggen het niet als mijquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
en als iemand ander tegen is is dat omdat het land islamitisch is?
Wel, ik gebruik alleen maar wat deze Oostenrijkse minister zegt. Don't blame me. Het oneerlijke schijnt kennelijk de onduidelijkheid te zijn. Het duidelijke hoeft natuurlijk geen 'nee' te zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat we niet anders doen. volg je het nieuws nog een beetje?
ja joh, altijd heb jij wel een goede reden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
die zeggen het niet als mij
Ik heb een goede reden daarvoor
Wil je soms niet horen?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom willen ze Turkije niet bij EU hebben . er bestaat geen andere uitweg dan omdat ze een Moslimland zijn.
zag je ook uit welke partij deze man komt? kan je zoals generaal al vraagt dingen opnoemen waarom turkije wél bij europa hoort?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ik gebruik alleen maar wat deze Oostenrijkse minister zegt, don't blame me.
Argument van jonge bevolking gaat niet op. Omdat je daarmee een korte-termijn-oplossing wil creëren, als deze generatie Turken oud wordt, dan zit je over 30/40 jaar weer met hetzelfde probleem. Daarnaast zijn de meeste van de jonge Turkse mensen laag of niet opgeleid en zit het Europese bedrijfsleven er niet op te wachten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
een jonge bevolking, i.t.t. de vergrijzende bevolking van Europa, verbinding met het middenoosten en centraal azie....
maar ik zie ze er (voorlopig) liever ook niet bij. de EU is al veel te snel gegroeid. Alsof een gezin met 4 kinderen ineens een zevenling er bij krijgt die allemaal zorg nodig hebben...
Ik had het eigenlijk niet eens over de vraag of Turkije er bij moet komen, ik vond alleen dat je het net zo goed kunt omdraaien: wees eerlijk en zeg ja. Eerlijkheid impliceert natuurlijk geen afwijzing en, ja, ik weet dat het slechts de mening van een individuele Oostenrijkse minister is en geen algemeen gebruikte redenering.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zag je ook uit welke partij deze man komt? kan je zoals generaal al vraagt dingen opnoemen waarom turkije wél bij europa hoort?
Moet Turkije bij EU ? Zo ja om welke reden , Zo nee om welke redenquote:
Ik heb die reden al een keer gegeven, maar jij bent blijkbaar verslaafd aan het woord ''Moslimland''. Kijk eens naar de regio waar het aan grenst, waar het onvoorspelbaarheid troef is.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Moet Turkije bij EU ? Zo ja om welke reden , Zo nee om welke reden
dit vind ik een hoogst merkwaardige opmerking en toebehorend aan iemand die slaapt en het allemaal geen ruk kan schelen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:59 schreef Monidique het volgende:
wees eerlijk en zeg ja. Eerlijkheid impliceert natuurlijk geen afwijzing
O, ok.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit vind ik een hoogst merkwaardige opmerking en toebehorend aan iemand die slaapt en het allemaal geen ruk kan schelen.
Een mening van een individuele vice-kanselier, maar wel een mening die op bijval van bijna de gehele (autochtone) bevolking rekenen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk niet eens over de vraag of Turkije er bij moet komen, ik vond alleen dat je het net zo goed kunt omdraaien: wees eerlijk en zeg ja. Eerlijkheid impliceert natuurlijk geen afwijzing en, ja, ik weet dat het slechts de mening van een individuele Oostenrijkse minister is en geen algemeen gebruikte redenering.
quote:Zijn eigen land Oostenrijk lijkt volop achter de vice-kanselier te staan. Maar liefst tachtig procent van de bevolking is tegen het Turkse lidmaatschap.
Maandag gaat een burgerinitiatief uit tegen waarin Oostenrijkers zich kunnen uitspreken tegen de toenemende Brusselse bemoeienis. Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.
tja, vergrijzing is een dusdanig groot probleem dat je misschien niet anders kan. Maar ja, als Turkije over 30/40 jaar zo ver is als Nederland nu wat betreft carriëre boven kinderen, dan blijf je inderdaad maar door zemelen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Argument van jonge bevolking gaat niet op. Omdat je daarmee een korte-termijn-oplossing wil creëren, als deze generatie Turken oud wordt, dan zit je over 30/40 jaar weer met hetzelfde probleem. Daarnaast zijn de meeste van de jonge Turkse mensen laag of niet opgeleid en zit het Europese bedrijfsleven er niet op te wachten.
"Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan".quote:Op zondag 5 maart 2006 00:05 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Een mening van een individuele vice-kanselier, maar wel een mening die op bijval van bijna de gehele (autochtone) bevolking rekenen.
[..]
Daar twijfel ik niet aan.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:05 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Een mening van een individuele vice-kanselier, maar wel een mening die op bijval van bijna de gehele (autochtone) bevolking rekenen.
[..]
nee om diverse redenen:quote:Op zondag 5 maart 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Moet Turkije bij EU ? Zo ja om welke reden , Zo nee om welke reden
7. mein kampf is bestsellerquote:Op zondag 5 maart 2006 00:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee om diverse redenen:
1. islamitisch land
2. arm land die als ze toetreden van onze centen omhoog krabbelen
3. een portal naar het midden oosten
4. ze ontkennen genocide
5. we hebben al genoeg analfabetische turken in nederland
6. het ligt niet eens in europa (ok een heeeeeel klein stukje wel)
die was ik idd vergetenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |