abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35722918
quote:
De Oostenrijkse vice-kanselier en minister van Verkeer Hubert Gorbach maant de Europese Unie (EU) duidelijk te zijn tegen de aanvraag tot toetreding van Turkije en glashard nee te zeggen. Op een bijeenkomst van Europese verkeersministers zegt hij dat de manier waarop de EU handelt niet eerlijk is jegens Turkije. "Als we doen alsof we in staat zijn om een land als Turkije op te nemen, negeren we de werkelijkheid. Want dat zijn we niet", meent Gorbach, lid van de rechts-populistische BZÖ geleid door Jörg Haider. "We hebben hen wel die indruk gegeven, ten onrechte."

Gorbach heeft het niet goed op met heimelijke politici die niet recht voor hun raap zijn. Zij die "net doen alsof ze Turkije zo snel mogelijk een volledig lidmaatschap willen aanbieden of dat zelfs in het vooruitzicht stellen", zijn volgens de Oostenrijker een schande omdat ze daarnaast in eigen land zeggen "dat ze dat helemaal niet willen", zo meent hij.

Ook over tien jaar zal Turkije volgens Gorbach niet klaar zijn voor toetreding tot de EU. "Volgens mij is Turkije domweg niet geschikt als lidstaat - door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict." Zijn eigen land Oostenrijk lijkt volop achter de vice-kanselier te staan. Maar liefst tachtig procent van de bevolking is tegen het Turkse lidmaatschap.

Maandag gaat een burgerinitiatief uit tegen waarin Oostenrijkers zich kunnen uitspreken tegen de toenemende Brusselse bemoeienis. Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.
van de frontpage:

ik ben het er wel mee eens turkije zal nooit EU lid worden en daar mogen we best wel eerlijk over zijn.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35724498
Er moet een geldige reden daarvoor zijn

en geen discriminatie reden .
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35725221
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
Er moet een geldige reden daarvoor zijn

en geen discriminatie reden .
quote:
door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict
pi_35725292
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]
Dat heeft Duitsland en Polen en iedere land

Iedere land heeft die kenmereken
pi_35725302
Waarmee trouwens niet gezegd is dat ik het met alles eens ben. ''Zijn geschiedenis'' - wat moet daar onder verstaan worden? Geografie is, om meerdere redenen, wel een goed argument.
pi_35725373
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

uhm duitsland en polen liggen geheel in Europa >>> je topo is niet echt geweldig he
pi_35725424
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Duitsland en Polen hebben inderdaad geschiedenis en geografie, ja.
quote:
We kunnen Frankrijk er ook wel uitzetten wegen mogelijke burgeroorlogen, maar het gaat hier om een toetreding.
pi_35725464
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

uhm duitsland en polen liggen geheel in Europa >>> je topo is niet echt geweldig he
Rusland ook - dan kan China ook EU lid worden want die grenst aan Rusland
Turkije grenst aan Griekenland.
Marokko grenst aan Spaanse encalves

en zo gaan we door
pi_35725498
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:18 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Duitsland en Polen hebben inderdaad geschiedenis en geografie, ja.
[..]

We kunnen Frankrijk er ook wel uitzetten wegen mogelijke burgeroorlogen, maar het gaat hier om een toetreding.
Nou dan hebben ze geen goede reden dus mogen ze Turkije toelaten
pi_35725515
quote:
.
Op een bijeenkomst van Europese verkeersministers
.
Kan iemand mij ervan overtuigen dat ze in Brussel nuttige dingen doen?
pi_35725543
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou dan hebben ze geen goede reden dus mogen ze Turkije toelaten
Lees nou nog eens wat er staat. Of denk eens na. Een land dat een mespuntje Europees grondgebied heeft en verder grenst aan de regio met de meeste beroeringen.
pi_35725554
Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.

Zien ze Turkije daarvoor ??????
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:23:23 #13
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35725569
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Rusland ook - dan kan China ook EU lid worden want die grenst aan Rusland
Turkije grenst aan Griekenland.
Marokko grenst aan Spaanse encalves

en zo gaan we door
Heb je nu eigenlijk zelf het idee dat je iets zinnigs aan de discussie bijdraagt?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:23:24 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35725570
als we naar de verre geschiedenis kijken kan turkije beter niet gebruikt worden als poort naar europa.
als we naar de huidige situatie kijken, hoop ik dat ze snel van hun schizofrene anti-houding afkomen en mee gaan doen in de wereld die europa heet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35725583
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Lees nou nog eens wat er staat. Of denk eens na. Een land dat een mespuntje Europees grondgebied heeft en verder grenst aan de regio met de meeste beroeringen.
dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen en Engeland ook geen lid worden
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:25:47 #16
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35725652
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen en Engeland ook geen lid worden
Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.

Waarom vertel ik dit eigenlijk? Dit leer je op de basisschool...
pi_35725675
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die liggen geheel in Europa en hebben daarnaast een Europese geschiedenis en Europese cultuur, dit in tegenstelling tot Turkije.
Europese cultuur wat houdt dat in ??
welke voorwaarde heeft Turkije daar niet in ??
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:27:34 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35725709
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:26 schreef Meki het volgende:

[..]

vertel jij mij eens wat de marokkaanse cultuur is. of de turkse?
pi_35725713
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:09 schreef GewoneMan het volgende:

ik ben het er wel mee eens turkije zal nooit EU lid worden en daar mogen we best wel eerlijk over zijn.
Toch is het voor de EU erg belangrijk dat Turkije zich meer en meer orienteerd naar het westen, weesterse gebruiken en waarden overneemt, en ook een stabiele seculiere staat vormt, waar bv de mensenrechten gehandhaaft worden ....

De oost-uitbreiding (Polen, hongarije, Letland, Litouwen, Tsjechie) heeft ook bewezen dat zulk een toetreding voor de stabiliteit en ook economische groei van die landen enorm prettig is, en economisch profiteerd europa ook enorm van de grotere markt en afzetmogelijkheden alswel de goedkope arbeidskrachten ....

Nog maar zo'n 20 jaar lagen die landen veel, heel veel verder weg van west-euorpa dan turkije, en het is een wonder dat er daar een geweldloze overgang heeft plaatsgevonden, maar ook dat deze landen zich tot europa voelen behoren ....

De Kans dat Turkije volledig 'lid' van europa kan worden schat ik laag in, ik denk ook dat de turkse bevolking er niet genoeg gemotiveerd toe is, en zich mogelijk blijft afzetten tegen de duidelijk christelijk-westerse liberale waarden, maar juist het proces van een mogelijke toetreding kan ook een motivatie zijn voor tukije en europa om wél nader tot elkaar te komen en beter te gaan samenwerken.....

Dat heeft enkel positieve effecten ... ik denk dat veel mensen als 'oplossing' zien om gewoon lekker protectionistisch de grenzen op te trekken, en ons in te graven en vooral 'tegen' andere landen te zijn, vooral als deze een islamitische achtergrond hebben, maar eigenlijk vind ik dat nogal faalhazerig en angstig gedrag.... de liberaal-westerse cultuur is juist een stuk sterker en kan de confrontatie juist prima aangaan, hoeft niet 'bang' te zijn voor zo'n toetredingsproces... het is niet zo dat de EU zich zou moeten aanpassen aan Turkije, maar andersom.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35725749
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoelang woon je hier? Ooit om je heen gekeken? Dan had je de Europese cultuur gezien,
pi_35725776
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vertel jij mij eens wat de marokkaanse cultuur is. of de turkse?
Gastvrijheid en respect hebben voor iedereen.
pi_35725803
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:28 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Hoelang woon je hier? Ooit om je heen gekeken? Dan had je de Europese cultuur gezien,
welke waarden heeft Turkije dan niet wat EU wel heeft
eentje alvast geen provocaties
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:30:03 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35725805
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

in je dikke poepbroek. je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
pi_35725822
quote:

[..]

Ja, Cyprus bijvoorbeeld, dat ligt hééélemaal in Europa. (Cyprus ligt dus voor 100% in Azië)

En een Europese geschiedenis, wasda?

Istanbul is bijvoorbeeld veel westerser dan Bulgarije of Roemenië ooit zullen zijn.

Maar hoe meer je naar het oosten gaat, hoe ''oosterser'' het wordt. (en dat is niet omdat daar voornamelijk Koerden wonen, maar omdat daar armoede is en het grenst aan Iran en Irak)

Ik heb aan veel discussies gedaan op verschillende fora hierover, en als er 1 ding klopt, dan is het wn dat is jammer, een gemiste kans om een groot land met veel potentie en een jonge bevolking op te nemen in de EU.
pi_35725830
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in je dikke poepbroek. je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
oow door mijn mening ? zeg hoe komt dat
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:31:48 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35725864
quote:

[..]

Turkije heeft wel degelijk een Europese geschiedenis. Een zeer invloedrijke geschiedenis zelfs. Dat leer je inderdaad niet op de basisschool, maar op de middelbare school; je zal het de komende jaren nog wel tegenkomen.

Cultureel is er, mede dankzij de geschiedenis, ook verwantschap met Europa, hoewel Turkije wel op een tweesprong zit met de Islamitische wereld uiteraard. Geografisch, historisch en cultureel dus eigenlijk passend in twee werelden. Ik vind het wel een goed plan om door middel van EU-lidmaatschap Turkije meer in onze richting te trekken, want historie, cultuur en zelfs geografie zijn niet vaststaande entiteiten die nooit kunnen veranderen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35725878
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

dan is voor mij geen goede reden . Dan kan Noorwegen
Dat ligt in Scandinavie, weet je nog? Bovendien; hoe zou Noorwegen ooit omstreden kunnen zijn?
quote:
en Engeland ook geen lid worden
Heb je enig idee welke rol Engeland in de Europese geschiedenis vervuld heeft?

Overigens is een Oostenrijkse populist wel de laatste die het over ''historische bezwaren'' dient te hebben.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:32:17 #28
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35725879
Hoe verenigder de Aarde is, hoe beter het zal zijn voor de mensheid in zijn geheel. Hoe eerder, hoe beter.
Era Vulgaris
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:32:52 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35725896
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

oow door mijn mening ? zeg hoe komt dat
nee je begint me gewoon de keel uit te hangen.

ik probeer vaak genoeg een gesprek met je aan te gaan, en áls je al antwoord geeft dan lul je maar wat in het rond zonder naar de realiteit te kijken. leuk, maar niet meer discussiewaardig
pi_35725932
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

eentje alvast geen provocaties
Na druk van de Turkse regering hebben drie universiteiten in Turkije een conferentie afgelast over de volkerenmoord op Armeniërs tussen 1915-1923 in het voormalige Ottomaanse Rijk. De Turkse minister van Justitie Cemil Cicek had kritische academici die mee zouden doen aan het debat, beschuldigd van verraad.

De conferentie over de vermeende genocide op de Armeniërs, die 90 jaar geleden volgens de Armenen plaatsvond, zou volgende week van start gaan. Daarvoor waren ook historici uitgenodigd die beweren dat er destijds inderdaad een genocide heeft plaatsgevonden op de Armeniërs. Minister Cicek zei gisteren in het Turkse parlement dat dit ''een dolkstoot in de rug'' was van het Turkse volk en riep op ''een einde te maken aan het verraad en de propaganda tegen Turkije''.

De problemen rond de conferentie lijken aan te tonen dat gevoelige onderwerpen in Turkije nog steeds niet vrijelijk besproken kunnen worden, wat de toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou kunnen bemoeilijken, zo meldt Nieuws.nl.

De internationale druk op Turkije om de massamoord te erkennen neemt ook steeds meer toe. Frankrijk stelt de erkenning zelfs als voorwaarde voor een EU-lidmaatschap. Andere landen die de volkerenmoord erkennen zijn onder meer België, sommige VS-staten, alsmede het parlement in Canada. De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan riep onlangs dan ook op tot een open debat en een gezamenlijke Turks-Armeense onderzoekscommissie. Armenië ziet dat niet zitten omdat Turkije nog steeds ontkent dat er een geplande massamoord heeft plaatsgevonden.

Historici schatten het aantal Armeniërs dat de dood vond tussen de 1 en 1,5 miljoen. Turkije houdt het op 300.000 doden, en noemt het 'gewone' oorlogsslachtoffers. Bovendien waren er ook veel Turkse slachtoffers te betreuren, zo benadrukken de Turken.

.
pi_35725937
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee je begint me gewoon de keel uit te hangen.

ik probeer vaak genoeg een gesprek met je aan te gaan, en áls je al antwoord geeft dan lul je maar wat in het rond zonder naar de realiteit te kijken. leuk, maar niet meer discussiewaardig
ik kijk ook naar de realiteit maar jullie willen dat niet geloven
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:34:17 #32
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35725944
"Volgens mij is Turkije domweg niet geschikt als lidstaat - door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict."

eindelijk
ik snap ook niet waarom politici hier serieus mee bezig zijn. Waarom willen zij turkije wel?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:34:28 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35725950
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

ik kijk ook naar de realiteit maar jullie willen dat niet geloven
meki, laatste keer, het zal wel
pi_35725964
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Na druk van de Turkse regering hebben drie universiteiten in Turkije een conferentie afgelast over de volkerenmoord op Armeniërs tussen 1915-1923 in het voormalige Ottomaanse Rijk. De Turkse minister van Justitie Cemil Cicek had kritische academici die mee zouden doen aan het debat, beschuldigd van verraad.

De conferentie over de vermeende genocide op de Armeniërs, die 90 jaar geleden volgens de Armenen plaatsvond, zou volgende week van start gaan. Daarvoor waren ook historici uitgenodigd die beweren dat er destijds inderdaad een genocide heeft plaatsgevonden op de Armeniërs. Minister Cicek zei gisteren in het Turkse parlement dat dit ''een dolkstoot in de rug'' was van het Turkse volk en riep op ''een einde te maken aan het verraad en de propaganda tegen Turkije''.

De problemen rond de conferentie lijken aan te tonen dat gevoelige onderwerpen in Turkije nog steeds niet vrijelijk besproken kunnen worden, wat de toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou kunnen bemoeilijken, zo meldt Nieuws.nl.

De internationale druk op Turkije om de massamoord te erkennen neemt ook steeds meer toe. Frankrijk stelt de erkenning zelfs als voorwaarde voor een EU-lidmaatschap. Andere landen die de volkerenmoord erkennen zijn onder meer België, sommige VS-staten, alsmede het parlement in Canada. De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan riep onlangs dan ook op tot een open debat en een gezamenlijke Turks-Armeense onderzoekscommissie. Armenië ziet dat niet zitten omdat Turkije nog steeds ontkent dat er een geplande massamoord heeft plaatsgevonden.

Historici schatten het aantal Armeniërs dat de dood vond tussen de 1 en 1,5 miljoen. Turkije houdt het op 300.000 doden, en noemt het 'gewone' oorlogsslachtoffers. Bovendien waren er ook veel Turkse slachtoffers te betreuren, zo benadrukken de Turken.

.
Toen was dat de tijd van de eerste wereldoorlog
Daar deed bijna iedereen aan mij ook Nederland
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:35:00 #35
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35725968
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:31 schreef Sidekick het volgende:

Ik vind het wel een goed plan om door middel van EU-lidmaatschap Turkije meer in onze richting te trekken, want historie, cultuur en zelfs geografie zijn niet vaststaande entiteiten die nooit kunnen veranderen.
waarom?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35725978
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Ook voor de Koerden? De Armeniers?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:35:26 #37
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35725981
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe verenigder de Aarde is, hoe beter het zal zijn voor de mensheid in zijn geheel. Hoe eerder, hoe beter.
Dan dien je eerst alle religie te verbieden en samen één culturele lijn te trekken, want een multi-culturele samenleving is een utopie.
pi_35726011
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Daar deed bijna iedereen aan mij ook Nederland
Ja idd, de Nederlanders hebben ook massaal Armeniers afgemaakt
pi_35726030
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat is een waar woord. De Shoah vond ook in de Tweede Wereldoorlog plaats.
quote:
Daar deed bijna iedereen aan mij
Wat, aan de moord op de Armeniers? Nee, verder alleen de Koerden.
quote:
ook Nederland
Ja, wij hebben wat afgeknokt in '14- '18.
pi_35726077
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat ligt in Scandinavie, weet je nog? Bovendien; hoe zou Noorwegen ooit omstreden kunnen zijn?
[..]

Heb je enig idee welke rol Engeland in de Europese geschiedenis vervuld heeft?

Overigens is een Oostenrijkse populist wel de laatste die het over ''historische bezwaren'' dient te hebben.
het maakt mij op zich niet uit wat voor grote rol Engeland heeft gespeeld . Anders konden we Marokko ook bij nemen want die speelde ook een grote rol in de Tweede wereldoorlog, namelijk tegen de Duisters vechten.

Het gaat mij hierom om welke reden Turkije wordt geweigerd
pi_35726098
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ook voor de Koerden? De Armeniers?
Ik sprak voor de Marokkaanse kant
pi_35726112
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef Meki het volgende:

[..]

het maakt mij op zich niet uit wat voor grote rol Engeland heeft gespeeld . Anders konden we Marokko ook bij nemen want die speelde ook een grote rol in de Tweede wereldoorlog, namelijk tegen de Duisters vechten.
Enkele dappere Marokkanen hebben hun leven gegeven, maar laten we het niet overdrijven!
pi_35726124
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef Meki het volgende:

[..]

. Je zou zo'n rekel toch...
quote:
Het gaat mij hierom om welke reden Turkije wordt geweigerd
DizzzzzzzzzzKKKriminatie, natuurlijk.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:39:30 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35726132
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

waarom?
Omdat het op het gebied van persoonlijke en economische vrijheid een voordeel is voor Turkije en haar bevolking, en daarmee vooral op economisch vlak ook gunstig voor de rest van de EU.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35726138
wat ik me dan afvraag (en al hierboven gepost is), Cyprus ligt ook niet in Europa, waarom kunnen zij ondanks hun geografische ligging wel lid worden en Turkije niet? Cyprus ligt dichter bij Israel dan bij Griekenland dus dat vind ik nogal vreemd...

En Rusland, zou die dan ook om de zelfde reden geen lid mogen worden?
pi_35726160
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:36 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ja idd, de Nederlanders hebben ook massaal Armeniers afgemaakt
Nee . in 1815 heeft Nederland ook oorlog gevoerd etc.
pi_35726193
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Enkele dappere Marokkanen hebben hun leven gegeven, maar laten we het niet overdrijven!
we spreken hierover tienduizenden helden die Nederland hebben gered
pi_35726218
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, tegen Bonaparte.
pi_35726238
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

. Je zou zo'n rekel toch...
[..]

DizzzzzzzzzzKKKriminatie, natuurlijk.
dat denk ik wel . er is geen enkele reden bestaan dan discriminatie
Want ... Turkije is namelijk een Moslimland en dat heeft de vrijheid van Europa niet nodig
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:42:50 #50
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35726245
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef McCarthy het volgende:
"Volgens mij is Turkije domweg niet geschikt als lidstaat - door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor conflict."

eindelijk
ik snap ook niet waarom politici hier serieus mee bezig zijn. Waarom willen zij turkije wel?
Wat doe jij hier nog? Hoor jij niet in Amerika te zitten? Amerika heeft zich ook ooit eens moeten verenigen. Ondanks alle tegenslagen.
Era Vulgaris
pi_35726246
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

we spreken hierover tienduizenden helden die Nederland hebben gered
Sorry, Polen zit al bij de EU.
pi_35726257
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja idd, maar dat ontkennen wij niet. De Turken ontkennen de Armeense Genocide,
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:43:23 #53
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35726262
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dan dien je eerst alle religie te verbieden en samen één culturele lijn te trekken, want een multi-culturele samenleving is een utopie.
Je komt niet veel buiten, of wel?
Era Vulgaris
pi_35726284
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:42 schreef Meki het volgende:

[..]

dat denk ik wel . er is geen enkele reden bestaan dan discriminatie
Want ... Turkije is namelijk een Moslimland en dat heeft de vrijheid van Europa niet nodig
Dan houdt ons gesprek hier op. Alvast mijn complimenten aan het engelengeduld van wie verder nog met je in discussie zal treden.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:44:12 #55
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35726285
Overigens is zelfs Groenlinks aan het twijfelen of Turkije ooit bij de EU moet komen. Ze willen ten tijde dat er een beslissing daarover moeten worden doorgehakt een referendum daarover onder de bevolking houden.

Als zelfs een (extreem)-linkse partij zich er lichtelijk van distansieërt, dan zijn we inderdaad Turkije aan het voorliegen en aan het lijntje houden.
pi_35726313
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat eens een goed boekje werd opengedaan door zowel Turkije als Armenie. Ze zitten beiden dingen te verzwijgen...
pi_35726314
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nou ik ontken dat niet
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:45:36 #58
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35726332
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Je komt niet veel buiten, of wel?
Jij bent niet echt een realist, of wel? Zelfs Wouter Bos doet zijn kind niet op een multi-culturele school..
pi_35726336
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dan houdt ons gesprek hier op. Alvast mijn complimenten aan het engelengeduld van wie verder nog met je in discussie zal treden.
Waarom . Geert Wilders wilt Turkije niet hebben alleen vanwege het een Moslimland is en daar beroep ik me aan
pi_35726361
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:45 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Jij bent niet echt een realist, of wel? Zelfs Wouter Bos doet zijn kind niet op een multi-culturele school..
Een multiculturele school is een mix van iedereen
Een zwarte school is enkel alleen Allochtonen
pi_35726366
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom . Geert Wilders wilt Turkije niet hebben alleen vanwege het een Moslimland is en daar beroep ik me aan
Wat Geert Wilders van mening is, zal me een zorg zijn.
pi_35726379
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou ik ontken dat niet
Het gaat niet om jou... Turkije ontkent het, zo'n land hoef ik niet in de unie. Stel je voor dat Duitsland officieel de holocaust gaat ontkennen, straten naar Eichmann gaat noemen etc
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:47:24 #63
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35726390
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Geert Wilders is een van de weinige Nederlandse politici die zegt wat hij en vele Nederlanders denken. Dacht je nu echt dat Wouter Bos Turkije bij de EU wil?
pi_35726391
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat Geert Wilders van mening is, zal me een zorg zijn.
En de helft van Nederland die denkt dat ook.
pi_35726402
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:47 schreef Meki het volgende:

[..]

En de helft van Nederland die denkt dat ook.
Ah, Meki de Hond.
pi_35726413
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:47 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Geert Wilders is een van de weinige Nederlandse politici die zegt wat hij en vele Nederlanders denken. Dacht je nu echt dat Wouter Bos Turkije bij de EU wil?
hij heeft daarop niet negatief over gesproken. Ik denk het wel want ik heb geen ontkennend antwoord van hem gehoord
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:48:41 #67
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35726418
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Een multiculturele school is een mix van iedereen
Een zwarte school is enkel alleen Allochtonen
Dat wist mijn geleerde kont zelfs nog Meki.
pi_35726429
Je zou ook eerlijk kunnen zijn en 'ja' zeggen, natuurlijk.
pi_35726434
Laten we het eens omdraaien. Meki, wat heeft Turkije concreet te bieden aan Europa? Wat zijn de overeenkomsten in geschiedenis, cultuur, economie, wetenschap. Verkoop je standpunt eens aan ons!
pi_35726452
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ah, Meki de Hond.
Nederland tegen toetreding Turkije

AMSTERDAM - Nederlanders zijn nog steeds in groten getale tegen toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Uit nieuw onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat 55 procent toetreding van het land afkeurt. 31 procent is voor Turkije als nieuw EU-lid.
pi_35726517
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Meki, wat heeft Turkije concreet te bieden aan Europa? Wat zijn de overeenkomsten in geschiedenis, cultuur, economie, wetenschap. Verkoop je standpunt eens aan ons!
Turkije is economisch belangrijk voor Europa
Turkije is een moderne land . en Turkije biedt veel.

Turkije biedt alvast geen negatieve ervaringen op behalve Onur Air
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:52:01 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726531
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef Monidique het volgende:
Je zou ook eerlijk kunnen zijn en 'ja' zeggen, natuurlijk.
eerlijk op welke basis?
pi_35726539
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederland tegen toetreding Turkije

AMSTERDAM - Nederlanders zijn nog steeds in groten getale tegen toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Uit nieuw onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat 55 procent toetreding van het land afkeurt. 31 procent is voor Turkije als nieuw EU-lid.
Ik had het meer over de ultieme reden, het Islamitische karakter. Staat daarover iets in die peiling?Niet dat ik het uitsluit, hoor.
pi_35726540
Maar ik ben alsnog Tegen Turkije bij EU

ik vind dat Turkije hetzelf moet doen
het zou ons veel geld kosten en we betalen nu al veel belasting
pi_35726547
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
een jonge bevolking, i.t.t. de vergrijzende bevolking van Europa, verbinding met het middenoosten en centraal azie....

maar ik zie ze er (voorlopig) liever ook niet bij. de EU is al veel te snel gegroeid. Alsof een gezin met 4 kinderen ineens een zevenling er bij krijgt die allemaal zorg nodig hebben...
pi_35726583
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

eerlijk op welke basis?
Turkije behandelen op een manier die "eerlijk is jegens Turkije".
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:53:59 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726586
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
Maar ik ben alsnog Tegen Turkije bij EU

ik vind dat Turkije hetzelf moet doen
het zou ons veel geld kosten en we betalen nu al veel belasting

en als iemand ander tegen is is dat omdat het land islamitisch is?
pi_35726588
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik had het meer over de ultieme reden, het Islamitische karakter. Staat daarover iets in die peiling?Niet dat ik het uitsluit, hoor.
Waarom willen ze Turkije niet bij EU hebben . er bestaat geen andere uitweg dan omdat ze een Moslimland zijn.
pi_35726598
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Cultuurverschillen zijn sowieso al gigantisch in Europa, waarom dan zo'n probleem maken met Turkije?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:54:45 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726619
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Turkije behandelen op een manier die "eerlijk is jegens Turkije".
ik denk dat we niet anders doen. volg je het nieuws nog een beetje?
pi_35726622
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en als iemand ander tegen is is dat omdat het land islamitisch is?
die zeggen het niet als mij
Ik heb een goede reden daarvoor
pi_35726657
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat we niet anders doen. volg je het nieuws nog een beetje?
Wel, ik gebruik alleen maar wat deze Oostenrijkse minister zegt. Don't blame me. Het oneerlijke schijnt kennelijk de onduidelijkheid te zijn. Het duidelijke hoeft natuurlijk geen 'nee' te zijn.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:56:12 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726666
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Meki het volgende:

[..]

die zeggen het niet als mij
Ik heb een goede reden daarvoor
ja joh, altijd heb jij wel een goede reden.
pi_35726679
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom willen ze Turkije niet bij EU hebben . er bestaat geen andere uitweg dan omdat ze een Moslimland zijn.
Wil je soms niet horen?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:57:12 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726692
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, ik gebruik alleen maar wat deze Oostenrijkse minister zegt, don't blame me.
zag je ook uit welke partij deze man komt? kan je zoals generaal al vraagt dingen opnoemen waarom turkije wél bij europa hoort?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:58:20 #86
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35726726
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:52 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

een jonge bevolking, i.t.t. de vergrijzende bevolking van Europa, verbinding met het middenoosten en centraal azie....

maar ik zie ze er (voorlopig) liever ook niet bij. de EU is al veel te snel gegroeid. Alsof een gezin met 4 kinderen ineens een zevenling er bij krijgt die allemaal zorg nodig hebben...
Argument van jonge bevolking gaat niet op. Omdat je daarmee een korte-termijn-oplossing wil creëren, als deze generatie Turken oud wordt, dan zit je over 30/40 jaar weer met hetzelfde probleem. Daarnaast zijn de meeste van de jonge Turkse mensen laag of niet opgeleid en zit het Europese bedrijfsleven er niet op te wachten.
pi_35726759
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zag je ook uit welke partij deze man komt? kan je zoals generaal al vraagt dingen opnoemen waarom turkije wél bij europa hoort?
Ik had het eigenlijk niet eens over de vraag of Turkije er bij moet komen, ik vond alleen dat je het net zo goed kunt omdraaien: wees eerlijk en zeg ja. Eerlijkheid impliceert natuurlijk geen afwijzing en, ja, ik weet dat het slechts de mening van een individuele Oostenrijkse minister is en geen algemeen gebruikte redenering.
pi_35726781
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wil je soms niet horen?
Moet Turkije bij EU ? Zo ja om welke reden , Zo nee om welke reden
pi_35726822
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb die reden al een keer gegeven, maar jij bent blijkbaar verslaafd aan het woord ''Moslimland''. Kijk eens naar de regio waar het aan grenst, waar het onvoorspelbaarheid troef is.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:01:56 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726827
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:59 schreef Monidique het volgende:
wees eerlijk en zeg ja. Eerlijkheid impliceert natuurlijk geen afwijzing
dit vind ik een hoogst merkwaardige opmerking en toebehorend aan iemand die slaapt en het allemaal geen ruk kan schelen.
pi_35726851
En natuurlijk zou Turkije geschikt kunnen zijn als lidstaat, "door zijn geschiedenis, zijn geografie en door zijn potentieel voor" crisesoplossing.
pi_35726859
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit vind ik een hoogst merkwaardige opmerking en toebehorend aan iemand die slaapt en het allemaal geen ruk kan schelen.
O, ok.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:05:43 #93
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35726939
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik had het eigenlijk niet eens over de vraag of Turkije er bij moet komen, ik vond alleen dat je het net zo goed kunt omdraaien: wees eerlijk en zeg ja. Eerlijkheid impliceert natuurlijk geen afwijzing en, ja, ik weet dat het slechts de mening van een individuele Oostenrijkse minister is en geen algemeen gebruikte redenering.
Een mening van een individuele vice-kanselier, maar wel een mening die op bijval van bijna de gehele (autochtone) bevolking rekenen.
quote:
Zijn eigen land Oostenrijk lijkt volop achter de vice-kanselier te staan. Maar liefst tachtig procent van de bevolking is tegen het Turkse lidmaatschap.

Maandag gaat een burgerinitiatief uit tegen waarin Oostenrijkers zich kunnen uitspreken tegen de toenemende Brusselse bemoeienis. Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan.
pi_35726941
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:58 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Argument van jonge bevolking gaat niet op. Omdat je daarmee een korte-termijn-oplossing wil creëren, als deze generatie Turken oud wordt, dan zit je over 30/40 jaar weer met hetzelfde probleem. Daarnaast zijn de meeste van de jonge Turkse mensen laag of niet opgeleid en zit het Europese bedrijfsleven er niet op te wachten.
tja, vergrijzing is een dusdanig groot probleem dat je misschien niet anders kan. Maar ja, als Turkije over 30/40 jaar zo ver is als Nederland nu wat betreft carriëre boven kinderen, dan blijf je inderdaad maar door zemelen...
  zondag 5 maart 2006 @ 00:07:37 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35726986
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:05 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Een mening van een individuele vice-kanselier, maar wel een mening die op bijval van bijna de gehele (autochtone) bevolking rekenen.
[..]
"Zo zijn onder het motto 'Stop de EU waanzin' door het hele land posters opgehangen waar gesluierde vrouwen en de tekst 'Is dit onze toekomst' opstaan".

kwalijk. maar over turkije moeten we nog hard gaan nadenken.
pi_35726991
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:05 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

[..]
Daar twijfel ik niet aan.
pi_35727138
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

nee om diverse redenen:
1. islamitisch land
2. arm land die als ze toetreden van onze centen omhoog krabbelen
3. een portal naar het midden oosten
4. ze ontkennen genocide
5. we hebben al genoeg analfabetische turken in nederland
6. het ligt niet eens in europa (ok een heeeeeel klein stukje wel)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:13:31 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35727201
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee om diverse redenen:
1. islamitisch land
2. arm land die als ze toetreden van onze centen omhoog krabbelen
3. een portal naar het midden oosten
4. ze ontkennen genocide
5. we hebben al genoeg analfabetische turken in nederland
6. het ligt niet eens in europa (ok een heeeeeel klein stukje wel)
7. mein kampf is bestseller
pi_35727226
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

7. mein kampf is bestseller
die was ik idd vergeten
pi_35727280
8. De Turkse bezetting van Cyprus.
9. De houding van de turken tegen de Griekse minderheid in hun land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')