abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:38:11 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36428975
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, wat van Mao adoreerder hij eigenlijk?

Als iemand Hitlers visie op infrastructuur adoreert heb ik weinig moeite mee bijv.
Hitler had daar geen visie op, die autobahnen waren al in de jaren 20 geplant
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:40:29 #252
45206 Pietverdriet
pi_36429034
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Waarom vindt iedereen dat dan vrij normaal? Terwijl als bekend zou worden dat je in je jonge jaren Hitler bewonderde je het wel kan schudden in de politiek?
Sterker nog, je hoeft maar uit de gein met je bezopen kop de hitlergroet te hebben gebracht en je kan het al shaken.
pi_36429990
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, je hoeft maar uit de gein met je bezopen kop de hitlergroet te hebben gebracht en je kan het al shaken.
Help Der is nog wel een foto waar op ik met de halve klas met de hand omhoog sta
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:20:40 #254
45206 Pietverdriet
pi_36430119
Reken er maar op dat DIE boven water komt als je in de politiek zit en belangrijk wordt in de kamer..
pi_36431890
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor de gein ja... dan heb je wel humor not
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:55:48 #256
45206 Pietverdriet
pi_36432646
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Voor de gein ja... dan heb je wel humor not
Nee, niet echt, maar het toont wel aan hoe krom het is in NL.
Ben je een bekennend fan van de grootste genocide bedrijvende dictator van de 20ste eeuw, Mao, ach, dan zeg je sorry, ik denk er nu anders over en je hebt hele bosjes mensen die je salonfähig vinden als je met een ietwat aangelengde versie van zijn ideologie op de markt komt.
pi_36433569
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, niet echt, maar het toont wel aan hoe krom het is in NL.
Ben je een bekennend fan van de grootste genocide bedrijvende dictator van de 20ste eeuw, Mao, ach, dan zeg je sorry, ik denk er nu anders over en je hebt hele bosjes mensen die je salonfähig vinden als je met een ietwat aangelengde versie van zijn ideologie op de markt komt.
Die Mao zag er gewoon wat vriendelijker uit en Hitler was de duivel... zoiets? Snap ook niet zo goed waarom Stalin en Hilter in vergelijking meer gehaat worden. Misschien komt dat ook door dat Mao zijn mensen meer liet verhongeren anders dan de industriële manier van genocide plegen door Hitler en afbeulen, misbruiken door Stalin. En omdat het pas veel later bekend werd plus wij weinig met China te maken hadden. Dan ontstaat er een scheef beeld wellicht, affijn ik vertel niks nieuws lijkt me.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:41:20 #258
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_36438069
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

(..)
bijzonder goed verwoord !

alleen zonder dat "sorry": volgens mij heeft ie zich nooit verontschuldigd
zonnig Brasil
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:37:01 #259
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36450707
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:41 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

bijzonder goed verwoord !

alleen zonder dat "sorry": volgens mij heeft ie zich nooit verontschuldigd
Nee, volgens mij ook niet ze zijn alleen een iets andere koers gaan varen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:31:48 #260
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36462094
Nou sorry dan
Wasserwunderland
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:41:51 #261
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36464457
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:36 schreef Genverbrander het volgende:
Hallo iedereen,

Een goede vriendin van mij is al jaren een groot SP-aanhangster en ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen wil ze weer voor deze partij kiezen.

Nu ben ik zelf ook 'linkser dan de PvdA', maar deze partij staat mij toch erg tegen. Helaas kan ik dit niet goed beargumenteren want het is vooral een gevoel. Ik vind Marijnissen een Jan Lul die weliswaar fantastisch kan praten, maar verder op mij alleen maar een indruk maakt van een enge dictator. Ook vind ik de hele partij een nogal populistisch toontje hebben, wat ook goed naar voren kwam in de campagne voor de Europese Grondwet toen (het referendum).

Ik hoor wel vaker kritiek en schertsende opmerkingen over de SP, maar ik ben benieuwd hoe dit onderbouwd wordt. Kunnen mensen hier die ook kritiek hebben op SP/Marijnissen dat graag met gedegen argumenten onderbouwen?

Ik heb zelf wel al iets gevonden: zie dit fimpje, waarin te zien is hoe Marijnissen partijgenoot Kant een aantal keren op bijzonder onaangename wijze schoffeert.

Nog meer input?
SP zijn idioten die totaal een onrealistisch beeld van de samenleving hebben. Ze zijn er als de kippen bij om voor andere te bepalen dat ze geld aan armen MOETEN geven (en dat geld dan ook graag uit te geven om zo meer stemmen te halen). Het is een heel simpel concept. Simpel is eigenlijk sowieso het sleutelwoord bij de SP. Een simpele partij met simpele ideeen voor simpele mensen.

Als je nou een integere, sociale partij zoekt (die werk hoog in het vaandel heeft ipv bankzitten):
check dan de ChristenUnie en dit topic
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:16:33 #262
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36465669
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:41 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

SP zijn idioten die totaal een onrealistisch beeld van de samenleving hebben. Ze zijn er als de kippen bij om voor andere te bepalen dat ze geld aan armen MOETEN geven (en dat geld dan ook graag uit te geven om zo meer stemmen te halen). Het is een heel simpel concept. Simpel is eigenlijk sowieso het sleutelwoord bij de SP. Een simpele partij met simpele ideeen voor simpele mensen.
kun je het ook onderbouwen?
quote:
Als je nou een integere, sociale partij zoekt (die werk hoog in het vaandel heeft ipv bankzitten):
check dan de ChristenUnie en dit topic
als de christenunie aan de macht zou komen zou onze abortus- en euthanasiewetgeving teruggedraaid worden, het softdrugsbeleid wordt aan banden gelegd en geslachtsoperaties mogen niet meer en het gebruik van de Nederlandse taal moet in de grondwet komen , vrijheden worden dus ingeperkt. Ze willen het defensiebudget verhogen, dat geld moet ergens vandaan komen.

Het engste vind ik nog het centraal stellen van god. We leven in een land met een scheiding tussen kerk en staat, en dat zie ik niet gewaarborgd worden als de CU aan de macht is.

Positief zijn wel hun denkbeelden over gezondheidszorg en woonbeleid.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_36465907
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Snap ook niet zo goed waarom Stalin en Hilter in vergelijking meer gehaat worden.
Misschien omdat Hitler "World domination" wou? Lijkt me logisch toch? Wij hadden er geen last van dat Russen en Chinees een kut bestaan hadden...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:34:45 #264
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36684772
quote:
Daarnaast kijkt de SP niet verder dan de eigen grenzen. als je kijkt naar hun laatste voorstellen (rond bijvoorbeeld de Polen enzo) blijkt maar weer eens hij wereldvreemd ze zijn.

Of ze zijn niet wereldvreemd maar willen willens en wetens de Europese Unie en de glabalisering tegen werken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 21:44:54 #265
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36689939
quote:
SP zijn idioten ...voor simpele mensen.
Dank je. Ik baad in je schijnende intellect.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')