Waarom?quote:
Dan ga je toch ergens anders posten?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:42 schreef SCH het volgende:
Heeft het nog zin deze reeks? Is een beetje een puber-ultra-happening aan het worden.
Dat mag wel gevierd worden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:43 schreef Cart_man het volgende:
Waarom een nieuwe topic. Verdonk heeft gewonnen.
Inburgeringscursusje doen?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:43 schreef Cart_man het volgende:
Waarom een nieuwe topic.
Nix geen versnelde procedure, gewoon afwachten, net als alle anderen die het ook zouden moeten verdienen om een verblijfsvergunning te krijgen. Bovendien hebben we in Nederland genoeg goede voetballers die voor ons het kampioenschap kunnen binnen halen, daar hebben we Kalou echt niet voor nodig. (oke, oefenwedstrijd was prut, maar daarvoor was het ook een oefenwedstrijd, heeft Van Basten weer van geleerd!)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:42 schreef rubbereend het volgende:
laten we het hier gewoon over de zaak Kalou hebben
Een vrouw met een mening over voetbalquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Nix geen versnelde procedure, gewoon afwachten, net als alle anderen die het ook zouden moeten verdienen om een verblijfsvergunning te krijgen. Bovendien hebben we in Nederland genoeg goede voetballers die voor ons het kampioenschap kunnen binnen halen, daar hebben we Kalou echt niet voor nodig. (oke, oefenwedstrijd was prut, maar daarvoor was het ook een oefenwedstrijd, heeft Van Basten weer van geleerd!)
Ben jij nu het mannetje of het vrouwtje?quote:
Kalou heeft volgens mij recht op de versnelde procedure. En Kalou heeft een meerwaarde voor Oranje, omdat hij beter is dan Van der Meyde, Castelen, Meerdink of pakweg Denneboom op die positie. Verdonk moet hem gewoon z'n paspoort geven, gewoon de wet uitvoeren en niet proberen dmv het voetbal lekker extra veel publiciteit te genereren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Nix geen versnelde procedure, gewoon afwachten, net als alle anderen die het ook zouden moeten verdienen om een verblijfsvergunning te krijgen. Bovendien hebben we in Nederland genoeg goede voetballers die voor ons het kampioenschap kunnen binnen halen, daar hebben we Kalou echt niet voor nodig. (oke, oefenwedstrijd was prut, maar daarvoor was het ook een oefenwedstrijd, heeft Van Basten weer van geleerd!)
In ieder geval geen mietje zoals jij.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ben jij nu het mannetje of het vrouwtje?
De enige reden voor Kalou om Nederlander te worden is dat hij dan doorverkocht kan worden aan Engeland of Spanje, zonder dat er problemen ontstaan. Hij zal zich ook niet in Nederland vestigen, iets wat al die andere genaturaliseerde wel hebben gedaan (geloof ik)...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kalou heeft volgens mij recht op de versnelde procedure. En Kalou heeft een meerwaarde voor Oranje, omdat hij beter is dan Van der Meyde, Castelen, Meerdink of pakweg Denneboom op die positie. Verdonk moet hem gewoon z'n paspoort geven, gewoon de wet uitvoeren en niet proberen dmv het voetbal lekker extra veel publiciteit te genereren.
Blaasquote:
Je moet niet zoveel geloven johquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:56 schreef Cart_man het volgende:
(geloof ik)
Waarom heeft hij daar recht op? Omdat hij zo goed Nederlands spreekt? Omdat hij cum laude geslaagd is voor zijn inburgeringsexamen?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kalou heeft volgens mij recht op de versnelde procedure. En Kalou heeft een meerwaarde voor Oranje, omdat hij beter is dan Van der Meyde, Castelen, Meerdink of pakweg Denneboom op die positie. Verdonk moet hem gewoon z'n paspoort geven, gewoon de wet uitvoeren en niet proberen dmv het voetbal lekker extra veel publiciteit te genereren.
Precies, dat argument van Kalou dat hij graag in het Nederlands elftal wil... Ja om zich goed te profileren om een miljoenencontract bij Chelsea aangeboden te krijgen. Dat is zijn einddoel: veel geld verdienen bij een buitenlandse club. En daarbij is Nederlands slechts een halte.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:56 schreef Cart_man het volgende:
[..]
De enige reden voor Kalou om Nederlander te worden is dat hij dan doorverkocht kan worden aan Engeland of Spanje, zonder dat er problemen ontstaan. Hij zal zich ook niet in Nederland vestigen, iets wat al die andere genaturaliseerde wel hebben gedaan (geloof ik)...
Een paspoort aan iemand verstrekken voor zijn eigen persoonlijke gewin is iets wat niet toegestaan mag worden.
Hij heeft er recht op als de rechter dat zou beslissen, die gaat er over.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarom heeft hij daar recht op? Omdat hij zo goed Nederlands spreekt? Omdat hij cum laude geslaagd is voor zijn inburgeringsexamen?
ik dacht toch echt dat mevrouw Verdonk dat beslist.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft er recht op als de rechter dat zou beslissen, die gaat er over.
Dus wij mogen niet meer discussiëren en Verdonk is nutteloos: de rechter gaat er over.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet dat hij er zelf heel veel voordeel van zal hebben, maar hij is dan niet de enige...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:56 schreef Cart_man het volgende:
[..]
De enige reden voor Kalou om Nederlander te worden is dat hij dan doorverkocht kan worden aan Engeland of Spanje, zonder dat er problemen ontstaan. Hij zal zich ook niet in Nederland vestigen, iets wat al die andere genaturaliseerde wel hebben gedaan (geloof ik)...
Een paspoort aan iemand verstrekken voor zijn eigen persoonlijke gewin is iets wat niet toegestaan mag worden.
Vooral doen hoorquote:
Inkoppertjequote:en Verdonk is nutteloos:
Zo is het uiteindelijk wel.quote:de rechter gaat er over.
Nee.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:59 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
ik dacht toch echt dat mevrouw Verdonk dat beslist.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:45 schreef Susie het volgende:
[..]
De rechter heeft niet beslist dat hij recht heeft op de versnelde procedure...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat hij een meerwaarde is voor het Nederlands Elftal. Topsportregeling ofzoiets...staat in de wet, en een minister eens d'r werk doen en de wet uitvoeren...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarom heeft hij daar recht op? Omdat hij zo goed Nederlands spreekt? Omdat hij cum laude geslaagd is voor zijn inburgeringsexamen?
Een meerwaarde voor het Nederlands elftal? Alex en Gomes zijn dat ook. Kalou is trouwens hopeloos uit vorm, dus of hij een meerwaarde is valt te betwijfelen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Omdat hij een meerwaarde is voor het Nederlands Elftal. Topsportregeling ofzoiets...staat in de wet, en een minister eens d'r werk doen en de wet uitvoeren...
Dat kan alsnog. De rechter heeft vooralsnog besloten dat mevrouw Verdonk haar werk niet goed had gedaan en hij gaat nu opnieuw bekijken of ze het nu beter voor elkaar heeft.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De rechter heeft niet beslist dat hij recht heeft op de versnelde procedure...
waarom gaat de versnelde naturalisatie niet door dan,als de rechter Kalou al 2 maal gelijk heeft gegeven? Verdonk beslist,klaar uit.quote:
Zijn manager en Feijenoord ook. Feijenoord zal sowieso een aardig bedrag ontvangen bij een eventuele transfer naar een buitenlandse club, met of zonder Nederlands paspoort.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik weet dat hij er zelf heel veel voordeel van zal hebben, maar hij is dan niet de enige...
Wiilen die ook Nederlander worden dan?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alex en Gomes zijn dat ook.
Ze moest het nog eens nader bekijken. Er is niet gezegd dat Kalou versneld een Nederlands paspoort dient te krijgen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan alsnog. De rechter heeft vooralsnog besloten dat mevrouw Verdonk haar werk niet goed had gedaan en hij gaat nu opnieuw bekijken of ze het nu beter voor elkaar heeft.
Wellicht wel. Kan Alex ook in Engeland aan de slag.quote:
Hij heeft Verdonk ongelijk gegeven, dat is wat anders.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:02 schreef frenzy2003 het volgende:
waarom gaat de versnelde naturalisatie niet door dan,als de rechter Kalou al 2 maal gelijk heeft gegeven?
Nee.quote:Verdonk beslist,klaar uit.
Het gaat om het WK, niet om Engeland.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wellicht wel. Kan Alex ook in Engeland aan de slag.
Naďef. Kalou heeft in zijn huidige vorm niets te zoeken op het WK, daarnaast kan hij ook gewoon met Ivoorkust naar het WK.quote:
Niet meer, daar is hij verketterd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Naďef. Kalou heeft in zijn huidige vorm niets te zoeken op het WK, daarnaast kan hij ook gewoon met Ivoorkust naar het WK.
de rechter gaat er toch alleen over of de procedure goed gevolgd isquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus wij mogen niet meer discussiëren en Verdonk is nutteloos: de rechter gaat er over.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de rechter gaat er toch alleen over of de procedure goed gevolgd is
Daar heeft hij het zelf naar gemaakt.quote:
Het WK is ook alleen maar een opstapje voor Kalou hoor. Hij wilt heus niet voor het Nederlands elftal uit komen omdat hij zo blij is dat Nederland hem een kans gegund heeft ofzo.quote:
hij is daar een landverrader omdat hij hier genaturaliseerd wilde worden. nu lukt zelfs dat niet,is misschien wel een beetje lullig maar dan moet hij hier maar 5 jaar blijven.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar heeft hij het zelf naar gemaakt.
Hij is Ivoriaan, dus speelt hij of voor dat land of hij speelt geen interlandvoetbal. Tegen een leuke som geld zijn er genoeg spelers die opeens graag voor Qatar zouden willen uitkomen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:07 schreef Radegast het volgende:
Ik zou ook niet willen voetballen voor Ivoorkust...
Ze voert toch ook de wet uit..... wachten dus, gewoon de procedure volgen. Omdat hij nu eenmaal leuk een balletje kan trappen, moet hij daarom maar versneld Nederlander worden? Tuurlijk is hij beter dan Van der Meyde, Castelen of Meerdink, maar we hebben nog Robben, Kuyt, Van Nistelrooy, Huntelaar, Van Bommel en nog wat andere gasten....schuif daar wat mee en je hebt een sterke voorhoede.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je hebt er best verstand van hoor.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:10 schreef Susie het volgende:
[..]
Ze voert toch ook de wet uit..... wachten dus, gewoon de procedure volgen. Omdat hij nu eenmaal leuk een balletje kan trappen, moet hij daarom maar versneld Nederlander worden? Tuurlijk is hij beter dan Van der Meyde, Castelen of Meerdink, maar we hebben nog Robben, Kuyt, van Bommel, Van Nistelrooy, Huntelaar, Van Bommel....schuif daar wat mee en je hebt een sterke voorhoede.
Anyway, ben maar een vrouw, wat heb ik er nou verstand van toch?![]()
Ik vind het juist goed dat ze rechtlijnig blijft, anders zou het niet eerlijk zijn tegenover andere mensen die wachten op een verblijfsvergunning of naturalisatie. Bijvoorbeeld die Taida. Maar dat is een andere discussie denk ik.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:14 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je hebt er best verstand van hoor.
Maar waarom gooit Verdonk nu opeens de kont tegen de krib? Omdat het nu het om voetbal gaat er extra veel publiciteit gegenereerd kan worden voor haar beleid. Kijk mij eens rechtlijnig zijn...
Toen die Duitser zwemmer (estafette) voor de Olympische spelen versneld genaturaliseerd werd, werd er allemaal niet zo moeilijk gedaan.
taida geen paspoort maar Kalou wel? vind ik bullshit, dat meisje wil haar kans om een diploma te hebben,en kan daarna best terug naar eigen land. Kalou is gewoon een profiteur die over een jaartje of 2 in het buitenland zit.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:14 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je hebt er best verstand van hoor.
Maar waarom gooit Verdonk nu opeens de kont tegen de krib? Omdat het nu het om voetbal gaat er extra veel publiciteit gegenereerd kan worden voor haar beleid. Kijk mij eens rechtlijnig zijn...
Toen die Duitser zwemmer (estafette) voor de Olympische spelen versneld genaturaliseerd werd, werd er allemaal niet zo moeilijk gedaan.
Robben is een goeie inderdaad, Kuyt is geen echte buitenspeler, Van Nistelrooij en Huntelaar ook niet, en Van Bommel is niet eens een aanvallerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:10 schreef Susie het volgende:
[..]
maar we hebben nog Robben, Kuyt, Van Nistelrooy, Huntelaar, Van Bommel en nog wat andere gasten....schuif daar wat mee en je hebt een sterke voorhoede.
Moet ze eerst haar NL'se pas krijgenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:33 schreef zoetwaterpiraat het volgende:
van Basten is volledig de weg kwijt. Ik denk dat hij binnenkort Taida gaat selecteren
Taida is illegaal in Nederland, Kalou niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:18 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
taida geen paspoort maar Kalou wel? vind ik bullshit
Daar mevrouw in een andere zaak gevoelige informatie heeft geopenbaard, in een zaak die nog onder de rechter is, is er maar één juist besluit, en dat is "opstappen". Haar opvolger kan de zaak Kalou dan weer fris oppakken.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan alsnog. De rechter heeft vooralsnog besloten dat mevrouw Verdonk haar werk niet goed had gedaan en hij gaat nu opnieuw bekijken of ze het nu beter voor elkaar heeft.
{{{ ril }}} .........jij bent stoerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:45 schreef Cart_man het volgende:
Oprotten met Taida.
En het gaat hier over Kalou, niet over dat wijf.
Dan hoef je niet voor een ander land uit te komen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:07 schreef Radegast het volgende:
Ik zou ook niet willen voetballen voor Ivoorkust, als daar zo met je broer wordt omgegaan na een verliespartij...
Het lijkt me dat Maxima, die voortreffelijk Nederlands spreekt en met een nederlandse man getrouwd is niet helemaal in deze discussie thuis hoort.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:18 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
taida geen paspoort maar Kalou wel? vind ik bullshit, dat meisje wil haar kans om een diploma te hebben,en kan daarna best terug naar eigen land. Kalou is gewoon een profiteur die over een jaartje of 2 in het buitenland zit.
ik vind het zowiezo irritant dat er steeds meer mensen zomaar ff genaturaliseerd moeten worden,Maxima omdat ze de vriendin van de kroonprins is bijvoorbeeld. dan denk ik,scheer dan alle asielzoekers over 1 kant. waar dit wel word gedaan met een voetballer en een simpel school meisje gebeurd dit niet met een partner van een Oranje. dat is het enige scheve nog aan dit beleid,verder gaan ze de goede kant op.
Al die lui die altijd in VBL hangen, maar nooit wat te melden hebben.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:34 schreef Jajong het volgende:
Al die lui met een mening die nooit in VBL te vinden zijn
Joh, echt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:59 schreef DeTolk het volgende:
Staat een stukje in de krant dat ie eventueel afziet van naturalisatie
Losertje hoor, die Kalou. Hij was natuurlijk bang dat hij als een gieter af zou gaan tijdens dat examen. Betaalt meneer wel even alle kosten die zijn gemaakt vanwege zijn gezeur om een Nederlands paspoort?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:59 schreef DeTolk het volgende:
Staat een stukje in de krant dat ie eventueel afziet van naturalisatie
quote:Kalou denkt aan opgeven
Zaterdag 4 maart 2006 - DEN HAAG – Feyenoord-voetballer Salomon Kalou overweegt af te zien van zijn aanvraag voor het Nederlanderschap. De 20-jarige speler uit Ivoorkust is de zaak beu, maar reageert niet openlijk: „De enige plek waar ik invloed op de zaken kan uitoefenen, is op het veld. Daar moet ik het doen. Ik wil alleen maar voetballen.“
Kalou’s zaakwaarnemer Jan de Visser noemt het eventueel stopzetten van de versnelde naturalisatie-aanvraag weliswaar een optie, maar ‘voorbarig’. „We kunnen donderdag nog ons verhaal doen bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst. Pas als minister Verdonk daarna haar definitieve standpunt kenbaar maakt, zullen wij besluiten wat we doen.“ Minister Verdonk (vreemdelingenzaken) liet kort geleden weten dat zij van de voetballer een geslaagde naturalisatietoets verwacht en bovendien de garantie dat hij voor een langere periode in Nederland blijft. Anders komt hij niet voor het (vesnelde) Nederlanderschap in aanmerking.
Zaakwaarnemer De Visser: „Hoe kun je zoiets garanderen? Nog los van het feit dat we denken dat ze dat niet van iemand mag vragen? En als Kalou die test moet doen, is hij de eerste voetballer ter wereld die wordt geselecteerd op basis van een naturalisatietest. We denken dat minister Verdonk niet optreedt in lijn met wat ze van de Raad van State aan kritiek op haar eerdere besluit heeft gekregen. Zij moest haar besluit beter motiveren. In plaats daarvan stelt zij nu extra eisen aan Salomon.“
Rond Salomon Kalou, die van bondscoach Marco van Basten al de garantie heeft dat hij eventueel meegaat naar het WK deze zomer in Duitsland, wordt steeds duidelijker dat hij erg geschrokken is van het tumult rond zijn aanvraag.
Bureaucratie
Een verzoek zich tot Nederlander te laten naturaliseren van diezelfde bondscoach Marco van Basten werd door Kalou, die de voormalige spits altijd als idool heeft gekoesterd, als zeer eervol gezien. Daarom ging hij ertoe over. En ook omdat zijn broer Bonaventure, de oud-Feyenoorder en huidige speler van Paris Saint Germain, van plan is zich na zijn carričre in Nederland te vestigen. De voetballer had niet verwacht dat er zoveel discussie en bureaucratisch werk aan vast zou zitten, zeggen ingewijden.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:39 schreef M0NTANA het volgende:
Het lijkt erop dat Rita Verdonk het gaat winnen van Salomon Kalou, Marco van Basten, Johan Cruijff en Johan Derksen, heerlijk! Voor mij is Rita Verdonk nu al de held van het WK!
ja of in turkijequote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:39 schreef the_legend_killer het volgende:
Misschien maken ze hem Belg in België !
zwakbegaafde.....quote:
Belg in Turkije? Heeft niemand toch iets aan?quote:
En daarin heeft hij tot nu toe Verdonk in het ongelijk gesteld, dat wordt hier nogal vergeten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de rechter gaat er toch alleen over of de procedure goed gevolgd is
Misschien flikt hij het toch nog met een slalomquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:50 schreef zjroentje het volgende:
Wel een doorzetter, die Salomon ....
Jij komt snugger over.quote:
Hmm zal hij allemaal Ajax spelers naar Sparta halen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:53 schreef M0NTANA het volgende:
Door deze hele kwestie (en eerder al het bezopen selectie-beleid) heb ik nog maar weinig respect voor de trainer/coach Marco van Basten, wereldkampioen worden (zónder Salomon Kalou dus!) maakt een hoop goed, maar wanneer de groepsfase niet overleefd wordt, mag hij Sparta gaan leiden.
Hij mag Sparta gaan leiden dus.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:53 schreef M0NTANA het volgende:
Door deze hele kwestie (en eerder al het bezopen selectie-beleid) heb ik nog maar weinig respect voor de trainer/coach Marco van Basten, wereldkampioen worden (zónder Salomon Kalou dus!) maakt een hoop goed, maar wanneer de groepsfase niet overleefd wordt, mag hij Sparta gaan leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |